*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

kaikki oli hyvin ja pääsen keskiviikkona lekurille kun tuo mun selkä vaivaa töissä...
painoa oli tullu vain 700gr, eli painoni nyt 98,5
turvotus +-
rr 118/75
pissa puhdas
syke 145
kohdunp.kork. 31
liik. +

juu, laittoivat viel töihin pariks päivää että on sitte lekurille kerrottavaa...

rv31+3
 
Morjens :flower:

Lääkärissä käyty. Taunon painoarvio 2150g :heart: Kaikki oli hyvin. Toksemiakokeissa kävin, ja lääkäri sitte soittelee, jos niissä jotain ilmenee. Lantio suht ahdas, jos Tauno parin viikon sisään päättää syntyä, niin mahtuu luultavasti tulemaan. Mulla on kolmen viikon päästä uus aika, ja jos sillon vielä ollaan kasassa (mitä lääkäri epäili) niin uus arvio tehdään ja luultavasti leikkaukseen menee :(

Mutta nyt saan lähteä kävelylle ja touhuta :D ei kuulemma mitään ylettömiä määriä, mutta voi ottaa jo rennosti ja jos synnytys käynnistyy, niin saa tulla :heart: Paitsi jos yöllä käynnistyy, niin yritetään lykätä aamuun, jotta lastenlääkärit ois timmissä kunnossa, ettei tartte keskellä yötä tulla töihin B) Kohdunkaula oli lyhentyny ja paikat pehmeinä. Ei kuitenkaan auki. Nyt sitten vaan odotellaan :wave:

Venla ja Tauno 34+1
 
Huomenta!

Jänniä hetkiä Venlalla :wave: Taunohan on jo ihan hyvän kokoinen :heart:

Meillä mies heräsi tänään talvihorroksestaan :ashamed: Mä olin jo ihan varma että mun paikat on turvonnu umpeen käytön vähyydestä - eipä onneksi olleet :heart: Ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa olo on kuin NAISELLA.

Hävyttömyyksiä heti aamusta :LOL:

Tänään tyttöjenleffaan kaverin kanssa. Sais KELA:n tuet tulla jo niin pääsisin ostamaan loput tarvittavat tavarat.. Hirmusti tuli taas kaverilta tavaraa eilen; itkuhälytin, pinnasängyn suojat, iso pussi vaatteita. Eihän sitä tartte itse hankkia mitään vaatteita :eek:

Kohta alkaa uudet viikot!

Elppa & Antsa 33+6
 
Venla:Sulla on jo hyvät viikot ja Tauno on tosi hyvän kokonen.Kolmen viikon päästä sehän on jo täysaikainen.On varmaan helpottavaa,kun lääkäri on antanut "luvan" synnyttää koska tahansa :)

Vaategalluppiin:Mulla oli esikoisella pari bodya,jotka oli kokoa 50.Esikoinen oli syntyessään 50cm ja ne bodyt jäi pieniksi kahdessa viikossa,eli suosittelen ostamaan 56cm vaatteita.

Bamse 33+3
 
päivää kaikille :flower:

Tänne ei mitään uutta ainut että on eilisen illan jälkeen alamahaan vihlonut menkkamaisesti..No ke olis poliaika niin näkee onko tapahtunut mitään.

Sain verikokeitten tulokset paastohan oli sen 5,1 ja pitkäverensokeri 5,6% eli kaikki ok!
 
kaalimaankakaralle onnittelut hyvistä tuloksista :flower:

Venlalla tosiaan jännät paikat, saa nähdä milloin ja kuka sen ensimmäisen kesäkuisen pukkaa ulos. Onneksi ollaan jo tosi hyvillä viikoilla, ettei oikeestaan mitään hätää sen suhteen. Saisivat nuo toukokuisetkin jo alkaa kunnolla synnyttelemään niin jotenkin konkretisoitus se että kohta sitä ollaan jo nyytit sylissä täälläkin :LOL:

Menhit ja Ella(viljami) rv 34+0
 
Juu, ei tässä kauaa mene, kun ensimmäisillä meistäkin alkaa olla nyyttejä :heart: Iski vaan paniikki kun kotiin tulin, kun tuntuu, että kaikki on tekemättä. Kerkeehän tietty siivoomiset ja muut, mut oishan se kiva kun sais kaikki tehtyy ennen synnärille lähtöä. Nyt on kivasti supistellu koko aamupäivän, tais vähä närkästyä siitä lääkärin ronklimisesta =)

Sairaalakassin laitan tänään valmiiks :p Kotiintulovaatteet vauvalle on valmiina, sänkykin on jo valmiina :ashamed: Ainiin pitäis varmaan pestä se turvaistuimen päällinen :eek:

Nyt sitten pikkuhiljaa alan verhoja vaihtamaan ja lattioita pesemään :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaankakara:
Sain verikokeitten tulokset paastohan oli sen 5,1 ja pitkäverensokeri 5,6% eli kaikki ok!
Hienoa kaalimaankakara! Minäkin sain tänään perjantaisten verikokeiden tulokset, eli paasto 4.5 ja pitkäaikainen verensokeri 5.1%. Onpa ihana lähteä noiden kanssa torstaina äitipolille raskausdiabeteskontrolliin! :) Muutenkin kotimittauksissa ihan ok arvoja (no okei myönnän, että viikonloppuna olin tyttöjen luona kylässä, enkä mitannut kertaakaan, kun herkkuja oli jonkun verran tarjolla... :whistle: ).
 
Kata-76: mä menen kontrollin keskiviikkona ja hyvin mielin menen minäkin =) samalla taas saan tietää koko arvion..ja meillähän tämä vauveli on edelleen perätilassa saas nähdä mitä tällä kertaa sanovat siellä... Mulla kanssa kotimittauksissa ei ole ollut mitään poikkeavaa normit arvot ollu nyt koko ajan viimesen pariviikkoa :)
 
kaalimaankakara: Minä kans odotan kokoarviota äitipolilla, koska minulle on jo nyt sanottu, että todennäköisesti yli 3kg ei mahdu tulemaan alateitse, edes pää edeltä... :( Esikoinen oli 3.8 kg, 52 cm, joten jos tämä vauva on normaaliaikainen, niin varmasti on yli 3 kg...

Kata 32+4
 
tänään käväsin TYKS:ssä sokerieni takia... Stiivi on 1,8kg tällä hetkellä ja nätisti keskikäyrää kasvaa eli n3,7kg ois..

Sormet syyhyy päästä kutoo villiksii ja ompelee kestoja.. liikaa tekemistä suunnitteilla ni ei saa mitään aikaseks :LOL:
 
Tervehdys kaikille!

Ihanaa Elppa, että teilläkin on ollut "kevättä ilmassa" :whistle:
Täälläkin käynti neuvolassa tänään.
*painoa +400/vko
*turvotukset +
*RR 116/74
*vauvan syke 130
*raivotarjonta
*pissa puhdas
*hb edelleen 135

SF-mitta huitelee yläkäyrällä, niin ku on ollut noilla kolmella aikasemmallakin, isohkoa vauvaa odotellaan taas. Jos vielä seuraavalla nla-käynnillä (viikolla 35+4) ollaan samaan suuntaan menossa, niin th laittaa varmuuden vuoksi äpolille koon arviointiin, vaikka lääkäri oli sitä mieltä, ettei tarvii, kun edellisissä synnytyksissä ei oo kovin ollut häikkää... Eli tod.näköisesti päästään vielä uudelleenkin ultralla kurkkaamaan, mitä meiän vauvelille kuuluu.

Ens kuulle varattiin jo lääkäriaikakin. Mies tulee mukaan (! :eek: ): Ei tosin siks, että olis nyt yht äkkiä herännyt tähän odotuksen onneen (vitsi...yhdessä me tätä pahnan pohjimmaistakin odotellaan), vaan siks, että mulle tehdään synnytysreissulla sterilisaatio ja meidän lääkäri ei kuulemma kirjota lähetettä, ellei ole kuullut isänkin mielipidettä. Jestas... eihän se nyt miehelle mikään lopullinen toimenpide ole, jos haluaa jaloja geenejään vielä enemmänkin periyttää, niin ainahan voi vaihtaa 20 vuotta nuorempaan sit jossain vaiheessa. Mun lapset on joka tapauksessa tehty tämän jälkeen. =) (Ja niin on miehenkin, hänelle olis riittänyt kolme, mut halusin ehdottomasti yhden vielä, Iltatähden :heart: )

Joku kyseli pienistä vaatteista. Meillä ei ole yhtään 50cm vaatteita. Oon jotain 60cm ostanut, mutta en sen pienempiä, kun meillä on nuo pallerot olleet tosiaan sen 4+kiloisia jo uutuuttaan, niin ei oo ihan pikkuisille vaatteille ollut tarvetta. Nyt kylläkin yks kaveri sanoi pakanneensa meille jo valmiiksi heidän vauvalle pieneksi jääneitä vaatteita (heillä tyttö nyt 4kk) eli sieltä voi tulla jotain ihan pikkusiakin.

Hienoa, että sokereiden kanssa kamppailevilla on pysyneet hommat kuosissa ja muutenkin kaikki tuntuu (allekirjoittanut mukaan lukien) olevan hirmu positiivisella ja hyvällä mielellä. Sitä se kevät teettää!

:D

Mukavaa uutta viikkoa taas kaikille!

Ammu ja Iltatähti 33+1
 
Ai niin... Sitä piti vielä utelemani, että te, joilla on selkeesti "sukupuolisidonnainen" tuo vaavin työnimi (Tauno, Antsa ja Ilmari :attn: ), niin tiedättekö tulokkaan sukupuolen vai onko kyse vaan vahvasta "kyllä äiti tietää"-fiiliksestä? Meidän vauva on kääpä tai käppyrä (jos mies hänestä puhuu), ite puhun ja lapset puhuu ihan vaan vauvasta... Lopullinen nimikin on jo mietittynä, mutta palataan siihen sitten, kun asia on ajankohtainen...
 
kun meidän lääkäri väittää ettei sf-mitalla ole MITÄÄN MERKITYSTÄ minkä kokoinen vauva tulee??
mutta onko sillä oikeesti,onko meillekin odotettavissa iso vauva,kun yläkäyrillä mennään??

:eek: pelokas tuire ja mini 31+3 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
kun meidän lääkäri väittää ettei sf-mitalla ole MITÄÄN MERKITYSTÄ minkä kokoinen vauva tulee??
mutta onko sillä oikeesti,onko meillekin odotettavissa iso vauva,kun yläkäyrillä mennään??

:eek: pelokas tuire ja mini 31+3 :heart: :heart:
No, kohdun kokoahan se SF-mitta kertoo, eli iso kohtu viittais isompaan vauvaan... näin on mulle sanottu (siis ihan neuvolassa). Mutta tiedä häntä sitten, kun mulla on edelleen tuo koulutus ihan vaan tähän perushoitotyöhön, missä raskautta ja synnytystä sivuttiin vaan satunnaisesti. Lääkis on edelleen käymättä.... :whistle:

 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Täällä voidaan hyvin...nyt kun ollaan lomalla. Kaikki muuten kunnossa, mutta väsymys edelleen aika ajoin vaivaa ja olo välillä aika tukala, koska vauva on vielä aika ylhäällä ja painaa - varsinkin yöllä :( .

Ainoa miinus tässä kaikessa on se, että en välttämättä pääsekään Porvooseen synnyttämään, jos yli lasketusta ajasta menee ja yleensähän se menee. (Sulkevat 19.6 synnytysosaston kätilöpulan takia,jonka jälkeen synnyttäjät ohjataan kättärille ja laskettu aika osuu 14.6) Kovasti Porvooseen olisin halunnut, koska esikoisenkin siellä sain ja olin hyvin tyytyväinen sieltä saamaani palveluun.

Mymmy myy:Esikoistani odottaessa mulla SF-mitta hipoi kanssa yläkäyriä, mutta eipä meidän pojan mitat olleet kuitenkaan sen suuremmat kuin 3260g ja 49cm.

Maamuska 32+2

 
tosta sf-mitasta.. mulla menee kokoajan yläkäyrän yläpuolella.. esim viikkotakaperin oli 30 rv 30+4 tänään sokerien takia olin lääkärillä ja kokoarvio oli 1,8kg ja menee keskikäyrää vauva siis... eli n.3,7 synt.paino arvio... B)
 
juu, enpä oo ajatellu tuota sf-mitta tuolla tavalla, että vauva olis iso jos sf-mitta yläkäyrillä, mulla siis tänään ekan kerran osui se ruksi yläkäyrälle, eikä kätilö sanonut mitään...voisin vaikka keskiviikkona kysästä kun meen sinne lääkärille..
 
Heissan!!!

Aivan ensin täytyy täällä hihitellä ja kertoa hihittelyn syy :) te etelän immeiset siellä kerrotte piha töitä tekevän jne..täällä kainuussa vielä lunta ainakin 40 cm, joten ei puhettakaan mitään nurmikon lakaisusta tai muistakaan piha hommista. Tietty pellot alkaa olla aikalailla sulat mutta lähinnä pihat vielä paksun lumen alla.

Vaategallup: Mulla taitaa muuan pieni 50 cm body olla ja potkarit mutta eipä menneet esikolle ollenkaan ja kakkoselle muutama viikon. Joten en kyllä suosittele niitä ostamaan.

Mulla menee sf mitta tasiasesti käyrän keskikohdalla vaikka sokerit väliin heitteleekin...että tiiä sit mittaustuloksista. Kaiken aikaa vaan kehutaan kuinka olen saanut hyvin sokerit saanut pysymään kohdilla. Molemmat muksut kyllä olleet normi kokoisia sokereista huolimatta eli alle 4 kg.

Huomenna kaupunkiin ostaa pojille kesäksi kengät ja samalla olkkariin piristykseksi liinat pöydille. samalla tietty ruoka ostokset..Meinasin kirpparilta käydä katsoo jokso löytyis isompaa kevät takkia kun en kyllä enää uutta osta. Aion käyttää nekin rahat sit vauvan synnyttyä ja mittoihin päästyä uusiin vaatteisiin yleensäkin. Imetysliivejä mietin josko ostais mutta muutamat jäljellä kuopukselta joten empä osta niitäkään kuin vasta sit kun näkee onko niille edes tarvista.

TE JOILLA KUOPUS NYT REILU 1 V......Miltä teistä tuntuu ajatus siitä kun vauva todella on sit syntynyt kuinka vilkas kesä tulossa ;) Itseä kyllä väliin huolettaa kun tää meidän pikku jäbä on niin mahdottoman eläväinen ja kerkeevä jotta mitenkäs sitä perässä pysyy...Huh huh..Nyt saa ulko-oven auki joten sekin pitää olla jo lukossa ja purkaa joka ikisen kaapin minkä vaan saa auki. Uteliaisuutta riittää yllinkyllin siis.

Ansku71 rv 32+0
 
Ammu!

Meillä Antsa tulee AnteroAnnastiinasta :LOL: Eli mitään tietoa sukupuolesta ei ole, ja "möykky"- nimike jäi jo rv18 jälkeen kun alkoi liikkeitä tuntea, se oli mun mielestä niin "epäinhimillinen" nimi jollekin, joka jo ilmoitti olemassaolostaan :)
 
Ammu,
meillä taas tidetään "varmasti" että poika tulossa,siis 2x nyt ultrissa. en kuitenkaan osaa poikaa vielä oikealla nimellä kutsua, nimikin on jo meillä valittuna. Tosin varmuuden vuoksi on tytön nimikin valkattu...vaatteet tosin sinivoittoisia :kieh:

renee ja vaavi 30 risat
 
Vaatteista.. meillä esikoinen oli 3,3 kg siro vauva ja 56 cm vaatteet roikkuivat päällä.
50 cm vaatteet menivät varmaan reilun kuukauden. Vaikeahan sitä on etukäteen tietää, tosin omat ja miehen syntymämitat saattaa antaa vähän osviittaa koolle.

Sf-mitasta.. esikoiseen verrattuna (oli aina keskikäyrillä tai hieman yläpuolella) tuo mitta huitelee nyt ihan omissa sfääreissään mutta painoarvio on samoissa lukemissa.. toisessa raskaudessa kohtu venähtää ainakin toisilla nopeammin eikä välttämättä kerro koosta.. jos runsaasti lapsivettä, sekin saattaa nostaa mittaa + vauvan asento. Mutta ei kai nyt sentään voi sanoa ettei mitään merkitystä ole.. :/

Täällä on viikko vietetty saikulla ja loppuun asti ollaan.. olkapää sanoi sopimuksen irti kuten jo esikoista odottaessa ja pari yötä on mennyt sohvalla istualleen tai tuetussa kylkiasennossa nukkuen.. onneksi mies on hoitovapaalla niin saa levätäkin. :whistle:

Vili Vilperi tulee ihan siitä poikafiiliksestä joka oli alusta asti ja on ultrissa varmistunut..
esikoistytöstä oli kanssa vahva tyttötunne joka piti paikkansa. Ostin tällä kertaa jopa poijan vaatetta ennen rakenneultraa kun olin niin varma. =)


 
Huomenta.
Just tajusin...miehä oon eilisest olt äippälomalaine :D
Alotin varhennetusti ku ei miul mitää välii millo loppuu ku koton kuiteki sen 3vuotta,mut nyt ainenki alan saada jotai rahaa.
Oon ollu ilma tuloi koht 3kk ku kela tajus et ukkoin saa sen ver palkkaa jotteivat maksa miulle työttömyyspvärahaa ni sanoin ittein työkkäristki irti...kotiäipän virkaa nyt hoidellu.

Huomen sinne KOKSii...kiva lähtee jo puol seiska aamul ajelee sinnepäi :kieh:
Eskarilain o varmaa tosi virkeää seuraa ku revin sen sängyst suoraa autoon seuraksein :whistle:

AadaOlavi 32+4
 
Aurinkoista huomenta!!
Näyttää tulevan hieno päivä tänään.

Juu huomenna olisi minullakin se KOKS:iin meno..onneksi menen hyvillä mielin tällä kertaa kun kaikki arvot ok!
Mun ei ursulainen tarvi onneksi lähtee kun n.15min ennen aikaa asutaan ihan sairaalan lähellä :whistle:
 

Yhteistyössä