*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Heippa!

Onnittelut Neiti A:lle vakipaikasta! :flower:
Ja Ammulle hääpäivän johdosta :heart:
Hyvä Venla,että olet vielä kasassa.

Ootteko huomanneet,kun selaa tuota LA listaa,niin hirmu moni on kadonnut jonnekin?!Toivottavasti kaikilla on kaikki kuitenkin hyvin,vaikkei palstailekaan.

Bamse 33+5
 
huhtihipuissa on kivan näköinen lista ja kävin kopsaamassa sen.. ;)

MITÄ PAKATA SAIRAALAKASSIIN:

-neuvolakortti
-siteitä (yömallisia)
-hiuslenksut+harja
-shampoo+hoitoaine
-säärystimet
-imetysliivit+liivinsuojia
-kamera+laturi
-oloasu
-aamutossut
-meikit
-dödö
-lukemista
-korvatulpat
-vauvalle tutti (joissain sairaaloissa pihejä )
-kännylaturi
-hammasharja ja -tahna
-sukkia
-huulirasva
-kasvojen pesuaine
-kosteusvoide
-kukkaro mahdollisia kanttiinikäyntejä varten
-kynä
-höylä karvojen ajoa varten
-Lääkkeet (jos on jokin sairaus)
-SYNNYTYSKARKIT
-Evästä miehelle (??)
-Mahdollisesti miehelle vaatetta (??)

-kotiutumisvaatteet, jos ei sairaalaan mukaan, niin ainakin miehelle tiedoksi mitä ottaa mukaan kun hakee sinut pois =D (itse mainaan varata jotain, jos matkalla sattuukin ohivuotoa housuihin tms, niin on sitten puhtaat vaatteet ainakin kotimatkaa varten)
-vauvalle kotiutumisvaatteet, ei näitäkään ehkä heti mukaan, mies kyllä voi sitten tuoda ne, kunhan ohjeistaa valmiiksi =D
-Ja kotiin sitten siteitä jälkivuotoa ajatellen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Diisah:
moi kaikki on puhunu nyt tosta sairaala kassista niin rupesin miettii et mitä sinne kannatta\tarvii ottaaa mukaa. olen ensikertalainen olen hukassa
Mulle neukkatäti sanoi, et äitiyskortti riittää, ja ilman sitäkin pärjää. Eli ei varmaan kovin suurta huolta, jos jotain unohtuukin. Ainakin jos ei asu monen kymmenen kilometrin päässä sairaalasta. Ekakertalainen minäkin, mutta aion ottaa hygieniatarvikkeet, imetysliivit, liivinsuojia, rintakumin, pikkuhousuja ja omia yösiteitä. Eiköhän näillä pärjää. Niin ja kamera tietty!

Huh! Toi Mymmy myyn lisäämä lista tuntuu maalaisjärjellä ajateltuna HIUKAN ylimitoitetulta :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Kolme oon synnyttänyt, enkä yhdessäkään synnytyksessä oo karkkeja syönyt. Pitäsköhän nyt viimesen kunniaks repästä?! :D
Jos ostais oikein kunnon säkin irtsareita :LOL:
NO hitto, jos samaan syssyyn mies tois läppärin ja jonkun hyvän leffan katsottavaksi :p No ei..

Nyt kauppaan, ihana ilma!

(ps. sairaalakassiin otan AINAKIN suihkukamat/hygieniatuotteet, imetysliivit+suojat, kokoa suuremmat alkkarit ja känny-/digikameralaturit)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Kolme oon synnyttänyt, enkä yhdessäkään synnytyksessä oo karkkeja syönyt. Pitäsköhän nyt viimesen kunniaks repästä?! :D
Jos ostais oikein kunnon säkin irtsareita :LOL:
NO hitto, jos samaan syssyyn mies tois läppärin ja jonkun hyvän leffan katsottavaksi :p No ei..
Nyt kauppaan, ihana ilma!

(ps. sairaalakassiin otan AINAKIN suihkukamat/hygieniatuotteet, imetysliivit+suojat, kokoa suuremmat alkkarit ja känny-/digikameralaturit)

No ei niin, ei mitään leffoja vaan tiivistä tilannetiedotusta meille kanssaponnistajille palstalle tietysti :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Kolme oon synnyttänyt, enkä yhdessäkään synnytyksessä oo karkkeja syönyt. Pitäsköhän nyt viimesen kunniaks repästä?! :D
Jos ostais oikein kunnon säkin irtsareita :LOL:
NO hitto, jos samaan syssyyn mies tois läppärin ja jonkun hyvän leffan katsottavaksi :p No ei..
Niin ja sipsejä, popcorneja ja colaa. On miehelläkin sitten napsittavaa ajankuluksi, kun seuraa silmä kovana tapahtumia. :LOL:
 
kaalimaankakaran vaavin painoarviota oli pakko tulla kommentoimaan.
Aika mojovan kokoinen vauva teilläkin tulossa! Mulla arvioitiin vauva tasan 31 viikon ikäisenä 2 kiloiseksi ja olen siitä vieläkin ihan "sekaisin"... kun nyt ei mitään 5 kiloista tarvis tähän maailmaan saattaa... =)

Nyt täytyy mennä laittamaan pyykkiä ulos kuivumaan, kun ilma on nuin ihana! :wave:
 
Hei vaan :wave:

Nyt sitten minullekkin määrättiin loppuun asti saikkua.
Kohdunkaula lyhentynyt senttiin ja ulompi kohdunsuu auki. (liekkö tuo ulompi aina auki jos kohdunkaula lyhentynyt???) Ensi synnyttäjänä olen tietämätön näistä jutuista.

Supistellut on jo puolestä välistä saakka mut pari viimeistä viikkoa on mennyt lähes ilman, lukuun ottamatta kivuttomia supistuksia. En osannut arvata että silti paikat voisi olla noin edistyneet. Lääkäri meinasi että vaikkei supistukset jatkossakaan ole kipeitä niin silti pitää käydä näytilla normaalia useammin. Näköjään ne kivuttomatkin saavat aikaan jotain.

Lääkäri sanoi että loppu aika pitää ottaa rennosti ei puhunut et pitäisi levossa olla eli kai sitä kärsii vielä normaalisti elellä?

Vkoja 30+5 (vasta!!)
 
maleha, paha sanoa kui rauhakseen pitäis olla, mut älä nyt ainakaan mitään suur siivoa ala tekee :|

Mulla on uskomaton olo että tässä tartteis parin kuukauden pääst synnyttää vauva :eek:
jaa että sairaalakassikin tartteis laittaa... hmm... jos ensin siivoisin ton vauvan huoneen.. tai edes lopettaisin tän läppäril istumisen :LOL:
 
Jepaa!

Täällä on oltu palstapimennossa eilisestä kun näytti siltä, että koko kaksplussan sivusto ei toiminut eilen illalla eikä tänään aamulla? Hienosti te muut näytätte päässeen tänne :eek:, mikähän tätä mun konetta riivasi.

9 työpäivää jäljellä ja maailmanlopun meininki. Tavallaan tosi kiva jäädä mammalomalle mut kyllä nämä suuret elämänmuutokset ovat niin pois mukavuusalueelta että! Kyllä siihen kotonaoloon taas tottuukin mut nämä viimeiset työpäivät on jotenkin niin tätä: haikeaa jäädä pois töistä vaikkei duunissa mitään tuottavaa oikein saa aikaiseksikaan...

Pikkuhousuja joku mietiskeli :) . Kun odotin esikoista 7v sitten mun äitini kyseli multa kovasti että kai olet nyt ostanut riittävästi pikkuhousuja vauvalle, niitä kuulemma kului tosi paljon. Kiertelin kauppoja ja kyselin vauvojen pikkuhousuja eikä mistään tuntunyt löytyvään yksiäkään. Lopulta löysin yhden 3 kappaleen paketin Benettonin pöksyjä. Vauvan synnyttyä tietysti käytettiin niitä bodyja ja mun äitini alkoi taivastella että mitäs ne tuollaiset vaatekappaleet ovat :LOL: . Niinkun ei se ollut koskaan sellaisia nähnytkään, 70-luvulla kun mä olin vauva, käytettiin pikkuhousuja. Ja ne kolmet, jotka ostin, ovat suunnilleen vielä korkkaamattomat :D.
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2
 
eli en sit mene piiiiiitkäään aikaan töihin...ihan ok, mutta todella outoa kun olen tottunu että käyn töissä...8 vuoden ajan...Mulla siis yli 10v uraputki takana :wave:
Pitää nyt sit vaan keksiä tekemistä, ja onneks sain jo huomiselle tekemistä, lupasin hoitaa mun vanhempien koiraa, tai siis sen lenkit, ja ajattelin samalla trimmata siltä karvat pois :D

Ja lekuri mulla oli nyt vika kerta tämän raskauden aikana, kun tarkasti alapään ja sanoi että siel kaikki hyvin =) ...mua ei se niin haittaa kun en oikein tuosta lekurista tykänny...
Sanoi vaan ku kysyin painoarvioo, niin että sulle se ei oo mikään ongelma kun mulla näköjään leveä lantio, niin jos ny tulee iso vauva niin mahtuu hyvin tulemaan alakautte... :heart:

jepjep, sori kun en oo jaksanu tuota listaa hoitaa, nyt mulla on aikaa myös siihen :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Oliskohan kyseessä kauhu-, trilleri vai romanttinen komedia- elokuva :LOL:
Ei mitään väliä, mikä noista... Hyvän pätkän tunnistaa siitä, että lopussa liikuttuu ja tässä käy taatusti niin :D (äläkä nyt unohda, että mulla on tosiaan jo kolmen kierroksen kokemus...)

Pikkuhousuista mullakin on sellanen kokemus, että melko turhia ovat, kun bodyja paljon käytössä. Toki sillon 7 vuotta sitten, kun sain kahden pojan jälkeen tuon tyttösen, niin mun oli ihan pakko hankkia ne sellaset valkoset pöksyt, missä menee pitsit pyllyn päällä, ne oli niiiiiiin söpöt.

Mulla on ihan hirveä makean himo |O Vaivaako muita? Oon koittanut hillitä itseäni ja pitäytyä karkin syönnistä, syönyt sitten hedelmiä (omenaa ja appelsiinia) pahimpaan tuskaan. Muutenkin tuntuu, et ruoka maistus taas vähän turhankin hyvin! Kyllä tämä raskaus kasvattaa paitsi vatsaa, niin kärsivällisyyttä ja tahdonlujuutta.

Sydänkäpynen miten se lääkäri noin voi sanoa? Kun eihän ne lantion luut päälle päin näy... käsittääkseni.
 
Pikaisesti taas.. nyt anopin koneella!! inhottaa kun oma kone ei toimi.

Ursulainen: joo oli mulla sellanen v-punainen paita päällä.
Rakkapanuu: joo isohko oli vaavi jo =) lääkäri veikkasi että jos loppuun asti mennään niin yli 4kg olisi tulossa :eek: tosi ei välttämättä mahdu tulee siinä vaiheessa alakautta mulla istukka on sen verran alhaalla edessä mutta ei ihan kohdunkaulan päällä!

Nyt pakko mennä! voi olla että en pääse koneelle vasta kun ensiviikolla :(
 
Hei kaikille!

Ajattelin myös ilmottautua tähän kesäkuun kullankerät listalle.

Itsellä on laskettuaika 2.6.2008 ja viidettä lasta odottelen.

Hyvin on tähän asti mennyt, ei mitään muuta kuin selkä ja nivuset välillä tulessa, ettei kunnolla käveleen pysty. Onneksi omaan sellaisen miehen, joka on minut aina käveleen vielä laittanut. Minulla ollut tämä sama ongelma kaikissa raskauksissa. Eilen iltana hän uhkas, että kunhan tästä raskaudesta selviän, minun pitää mennä tutkituttaan tuo selkä, mikä siellä oikein on. Välilevyissä on luultavasti väljyyttä..

Minulla on kahdessa raskaudessa (eka ja neljäs) raskausmyrkytys takana, joten sitä seurailaan tarkasti. Joka päivä pitää mitata itse paineet ja stiksata pissa. Vielä on ollut puhdasta. Paineet on hiukan noussut, normaalistani 60/100, nyt luokkaa 75-80/125-130, eli ei vielä yhtään huolestuttavat. Sokerit vähän kummitteli, kävin sokerirasituksessa, mutta ne oli normaalien puitteissa, paitsi paasto, joka on aina ollut 5,2-5,4 välillä, kun on mitattu. Sen takia sitten oma-aloitteisesti yritän vähän vältellä sokeria. Mutta onneksi saan välillä ns. repsahtaa..

Nyt siis viikot 34 + 2

Nyt on kolme nuorinta oksennustaudissa ja tässä päivystän samalla, milloin kuuluu seuraava yök.. Pyykkikone on laulunut koko päivän..

 
Mä olen ihan äimänkäkenä! Tuttuja soittelee kokoajan, meedion kyvyt omaten, ja kyselee tarvitsenko tätä ja tätä.. ja aina jostain syystä osaa ehdottaa sitä, mitä ei olla vielä hankittu / ajateltiin sen hankintaa lykätä. Äskenkin tuli puhelu kaverilta, että tarvitaanko leikkimatto ja sitteri, samoin lelukaari mattoon/pinnikseen; just samaan aikaan selailin sittereitä netistä. Hienoa :)

Nyt meillä on sitten astianpesukonekin! Itkuhälyttimet tuli samalta kaverilta, samoin pussi koon 62-74 vaatteita. Noista pikkuhousuista vielä sen verran, että ne tuli tosiaan kaverilta, katsotaan nyt meneekö edes käyttöön :)

Jostain kumman syystä tuli äsken superoksetus ja ehdin just ja just vesssaan kun okke tuli :eek: Nyt on taas paljon parempi olo.. Olenkohan syönyt jotain sopimatonta? Vatsaeläjä on ainakin ihan voimissaan, ylläri.

Mun pitäis varmaan kohta soitella neuvolaan ja kysellä onko normaalia kun Antsa liikkuu näin paljon :LOL: Eihän se nuku koskaan! Saa kyllä hankkia oman asunnon ennenkuin täyttää 18v jos jatkaa tätä mallia teini-ikään.

Reroperälle
tervetuloa! :flower:

Elppa & Antsa 34+1
 
Kiitos onnitteluista :)

Onko teillä vauvan liikkeet muuttuneet tai millaisina tunnette ne nytten? Kun minusta tuntuu, että tila alkaa jo varmaan käymään ahtaaksi kun tunnen enemmän sellaisia kiehnäyksiä ja pukkauksia, vähemmän tuntuu sellaisia selkeitä potkuja. Vauva liikkuu nykyään enemmän tai sitten tunnen liikkeet vaan selvemmin, mutta järkyttää tuuppimista välillä tuntuu olevan :LOL:
 
NeitiA: Mulla on alusta asti ollut vauvan liikkeet pelkkää möngerrystä,mutta nyt huomaa ihan selkeesti et tila alkaa loppumaan ja vauva yrittää ojennella ja venytellä jalkojaan,ja heiluttaa pyllyä puolelta toiselle :D :heart:

Tervetuloa Reroperä! :wave:

Jos tää on tyttö,niin sit pitää ehdottomasti hankkia sellaset pitsipöksyt :)

Bamse 33+5
 

Yhteistyössä