*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Vaavin liikkeet on täälläkin vähän muuttuneet. Tuntuu, että hänellä on niin vähän tilaa siellä masussa, että pienikin liikahdus tuntuu. Pari kertaa on tuntunut, että tunnen kun vauva herää kohdussa, eli jotenkin yhtäkkiä on jäntevämpi ja tuntuu kannattelevan kehoaan eri tavalla, voiko olla mahdollista että tuollaisen tuntee??? Tavallisesti sen jälkeen kun olen sitä mieltä, että vaavi heräsi, hän alkaakin venytellä ja potkiä ihan kunnolla. Mutta tuntuu että nykyisin tietää jo ennakolta koska se potku on tulossa...woodoo, woodoo...
 
Ehtoota!


NeitiA:lle täältäkin onnittelut! =)

Venlakaan ei onneksi oo vielä jakautunut... Toivottavasti kyytiläinen pysyy matkassa vielä jonkin aikaa =) Jestas sentään, ei tosiaan mee enää kauaa kun ensimmäiset jo lähtevät synnyttämään... Itse oon kyllä ihan orientoitunut siihen että kesäkuun lopulle menee ellei jopa heinäkuun alkuun, kun tuo neitikin viihtyi mahassa rv 41+5 asti... Saas nähdä =)

Täällä kans mahakas möyrii ja nostelee takapuoltaan jatkuvasti... On muistunut mieleen miltä se tuntuikaan kun vauva meinaa tulla kyljestä läpi :xmas: Kovia ääniä se säpsähtelee, erityisesti sähkövatkaimen ääni tuntuu ihmetyttävän kun kauhee riehuminen alkaa heti kun vatkaimen käynnistän :D Hikka on myös päivittäistä... Kyllä tää on ihmeellistä ajatella, että millainen uusi ihminen tuolla asustelee. Minkä näköinen, minkä luontoinen ja kumpaa sukupuolta... Eikä kauaa menekään enää että asia selviää!

Parempi puolisko sai loppuviikon saikkua poskiontelontulehduksen takia, mukavaa kun saadaan olla ikään kuin pitkä viikonloppu keskenämme. Viikonlopun urakkana olisi ikkunoiden pesu ja terassin siivous, ensimmäisten kukkien istutus jajaja...

Illanjatkoja kaikille ja reroperalle tervetuloa mukaan!

Kylkis ja Muumi 32+2
 
Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2
 
Ammu jaa-a, en tiedä, kai mä oon iso kokoinen ihminen...Mun äiti vaan sanoi kun sanoin mitä lekuri sanoi, ni et mun äitillä on kanss leveä lantio, eli hänellekin todettu silloin kun odotti meitä...

Jepjep, tänään siis ohjelmassa, tahdon ostaa rottinkiriippukeinun parvekkeelle ja sit meen vanhempien luo iltapäivällä koiraa ulkoiluttaan...

Gallupeihin: mitä niitä ny olikaan, sairaalakassia en ole pakannu, täytyy ensi valita mikä laukku etc...Vauvan vaatteita tilasin just elloksesta 56cm, enpä muuta ajatellu ostaa, kun oletan että sukulaiset ja ystävät ostelee sit kumminki...ja sit ku selvii kumpi tulee, niin kyllä mä parit kledjut käyn ostamas :D
Ens viikolla ajattelin kasata hoitopöydän...

Taavi-Lotta rv31+6 :heart:
 
Huomenta!

Tervetuloa reropera!!!
Ja tosiaan myös minä onnittelen Neiti A:ta :flower: Hienoa, että joskus menee noinkin päin, jopa tällä parjatulla hoitoalalla. Mullehan kävi se ikävämpi (perusteeton työsuhteen jatkamatta jättäminen -> uusi tilalle, eikä syynä tietenkään ollut se, että olin 30+ viikolla raskaana?!) No, mut tosiaan, kiva et joskus näinkin.

Uteliaisuuttani heittelen ilmaan uutta gallupia, nimittäin isovanhemmista... Onko tulokkaanne otettu kuinka vastaan? Onko mummot ja vaarit seuranneet innolla raskauden etenemistä? Onko heillä useampia lapsenlapsia vai onko kaikki vielä uutta ja ihmeellistä? Meillähän on tilanne, että mun omat vanhemmat on kuolleet jo sillon, kun olin ite pieni, eli lapsilla on vaan yhdet isovanhemmat. Appivanhemmille tulokas on 10. lapsenlapsi ja jokaisesta on olleet ihan yhtä innostuneita. Anoppi on just sellanen mummo (ja anoppi) jollanen haluan ite tulevaisuudessa olla... Tiiättehän, neuvoo ja auttaa, kun kysytään, mutta ei tuppaa meidän reviirille. Tietää naisten välisen solidaarisuuden, eikä pidä aina poikansa puolia, jos (useimmiten kun :D ) tietää mun olevan oikeassa. Ja antaa mulle täyden tuen ja kunnioituksen lasteni äitinä ja kasvattajana. Siinä sitä on tavotetta, kun itsellä on joskus miniöitä ja vävyjä...

Illalla mennään sirkukseen. Oon luvannut lapset viedä, ihan niin ku ei täällä kotona olis sirkusta ihan tarpeeks!

Touhukasta torstaita kaikille!

Ammu ja Iltatähti 33+4




 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Mun pitäis varmaan kohta soitella neuvolaan ja kysellä onko normaalia kun Antsa liikkuu näin paljon :LOL: Eihän se nuku koskaan! Saa kyllä hankkia oman asunnon ennenkuin täyttää 18v jos jatkaa tätä mallia teini-ikään.
Meille onkin tulossa kaksosvauvoja (horoskoopilta), eli ikiliikkujia ovat... Sen verran uskon noihin juttuihin, et toivon Tyypin syntyvän toukokuun 21. pvään mennessä, jotta saataisiinkin härkävauva.... No, eiköhän ton kaksosenkin kanssa jotenkin pärjäillä :whistle:

Isovanhempigalluppiin:
Omille vanhemmilleni tämä on toinen lapsenlapsi (serkkupoika 1v). Innokkaina odottavat, vaikka itse olenkin toppuutellut kaikenlaisen liiallisen höösäämisen kanssa. Appivanhemmille tämä on ensimmäinen. Ovat molemmat kovasti onnellisia asiasta, ja tuskin malttaisivat odottaa vauvan syntymää. Vaatetta on jo anoppi kovasti ommellut/kutonut. Juuri pohdimme miehen kanssa, että kyllä meillä on tosi ihana tilanne, kun on loistavat isovanhemmat tukena. Kummankaan vanhemmat ei ole sen tyylisiä, että tuputtaisivat lastenkasvatusohjeita jatkuvasti, mutta auttavat kyllä aina tarvittaessa. Meillähän tosiaan oli alkujaan se tilanne, että olimme jo muutama vuosi sitten ilmoittaneet, että emme voi saada lapsia lainkaan, eli tämä tulokas on ehkä siitäkin syystä isovanhemmille niin rakas ja odotettu yllätys.

Tiivari ja Tyyppi 33 + 3
 
Isovanhempigallupiin vastailen minäkin. Mä ja mieheni olemme molemmat ainoita lapsia, eli meidän esikoinen on kaikkien ensimmäinen ja nyt tuleva tulokas sitten toinen. Ja meille kaikille tulee nyt se ihan uusi tilanne, että perheessä on enemmän kuin 1 lapsi.

Appiukkoni kuoli dramaattisesti viime kesäkuussa (mieheni käsivarsille lenkkipolulla) ja yhteensä tässä vajaan vuoden aikana on vietetty 5 hautajaiset eli aika karmea vuosi takana. Kyllä uuden elämän ajattelu ja tuleva vauva on ihan kivasti piristänyt noita isovanhempiakin. Mun äiti kutoo pikkuisia hellevaatteita bambulangasta. Anoppi on ollut innoissaan ja hössöttänyt vauvasta ja sen totisesti hänelle suonkin! Hyvä anoppi mullakin on: ärhäkkä, kovasanainen, nopeasti kiihtyvä, jne mutta ei koskaan mua kohtaan. Kun mentiin miehen kanssa kihloihin, hän vain sanoi että nyt hän vihdoin sai sen tyttärenkin :saint:.
 
Isovanhempigalluppiin- Mun vanhemmilla on kädet täynnä 4-vuotiasta siskontyttöä, pikkuhiljaa on äiti tajunnut että minäkin olen raskaana.. Eipä ole sen kummemmin hehkuttaneet, mutta eivät ole oikein sitä tyyliäkään, tiedän että ovat tyytyväisiä (hedelmöitys tapahtui häämatkalla - ovat vieläkin innoissaan mun "miesvalinnasta").
Miehen isä on urpo ja lähes alkoholisti, ja mies on meidän häiden jälkeen (törttöili siellä) katkaissut välinsä vaikka asuu tässä lähellä. Miehen äiti taas on saamassa ensimmäistä lastenlastaan, ja sen tietää KAIKKI. On ottanu heinäkuunkin lomaa töistä että saa viettää mun ja vauvan kanssa mahdollisimman paljon aikaa ja olla avuksi. Ilmoitti kyllä ettei aio neuvoa ellei kysytä, hyvä niin :) Onneksi on sen verran menevä ja tekevä ihminen, että pitää huolen munkin liikunnasta kesällä ;)

(.) Maha oli niin pirun kipeä koko viime yön! Vihloi molemmille sivuille niin että tuntui eikä kylkeä voinut kääntää kunnolla. Taisin nukkua huonossa asennossa tmv. jossain vaiheessa... hyvät unet kuitenkin sain. Eiköhän tämä tästä!

Mies sanoo muuten mun vessakäyntejä "varikkokäynneiksi". Viime yön menin sitten kahden pysähdyksen taktiikalla :LOL:

Nyt äidin ja siskontytön kanssa Selloon shoppailemaan! *vilkuti*

Elppa & Antsa 34+2
 
Hei,

Pyörähdetääs vaihteeksi täälläki palstalla. Ilmoittautumisen jälkeen on tullut kirjoiteltua enemmän tonne km-jälkeen plussanneisiin. Mutta näin loppumetreillä alkaa samois menevien kuulumiset kiinnostaa enemmänkin... Ja nyt alkaa vähitellen luottaa siihen, että eiköhän tämä raskaus ihan onnellisesti pääty.

Neiti A:lle onnittelut minultakin! :flower: Hienoa!

G: Sairaalakassista; on ollut pakattuna jo varmaan kuukauden. Oon ollut helmikuun lopulta asti sairiksella (supistusten ja paikkojen avautumisen takia), joten on ollut pakko tehdä valmistelut mahd. äkkilähdön varalta. Siispä vaatteet on silitettynä, sängyt ja hoitopöydät ladattuina. Hyvä niin, koska maanantaina neuvolas tuli vuodelepomääräys :/ .

Vaatteista; koot alkaa meillä 56cm ylöspäin. Näillä geeneillä tuskin kovin pientä vauvaa tulee - jos nyt vaan kunnon viikoille asti selvitään :) .

-A- 34+2


 
Heips!
En tiedä muistatteko mua, ku en oo pitkään aikaan tänne kirjotellu.
Ajattelin kuitenkin tänne tulla ilmottaan, että en enää kuulu joukkoonne. eli minut voi poistaa listalta. synnytin sunnuntaina 20.4 rv 31+5 pienen enkelitytön. 1660g, 43cm, pää 29cm. :'(
lauantaina kävin äitiyspolilla tarkistuksessa, koska en ollut tuntenut liikkeitä torstai illan jälkeen. ainakaan en muistanut, että perjantaina olisin tuntenut. en ajatellutkaan että sieltä voisi tällaisia uutisia saada. lääkäri totesi vauvan kuolleeksi ja sunnuntaina aloitettiin käynnistys. tämä oli täysi shokki, koska kaikki oli mennyt hyvin ja tiistaina neuvolassa sydänäänet kuuluivat. ja eihän tällaista tapahdu omalle kohdalle. nyt edetään päivä kerrallaan. onneksi esikoisemme 1v8kk auttaa jaksamaan eteenpäin. sunnuntaina vietetty aika pienen tyttömme kanssa oli arvokasta ja viimeiset hyvästit jätämme hänelle lauantaina hautajaisissa.
 
Lämmin osanotto Hansulle! :hug:
Teillä on kovat ajat edessä, vaikka onhan siitä osa jo takana. Muista surra kunnolla, siis anna itsellesi aikaa. Myös lapsesi ja miehesi sitä tarvitsee, vaikka he surevat varmasti eri tavalla kuin sinä. Kun asian käy nyt kunnolla läpi, siitä voi selvitä helpommalla. Vaikka se voi viedä helposti vuodenkin, että on asian loppuun käynyt. Tai siis sen kanssa alkaa olla sinut. Suuresti voimia sinne!! :hug:

Isovanhempigalluppiin kertoisin, että meillä on miehen puolelle syntymässä lähes samaan aikaan toinen vauva (2 päivän ero LA) ja nämä lapset ovat 13. ja 14. lastenlapset. Ihan yhtä innolla he odottavat tätä lasta kuin meidän esikoistammekin aikanaa. Minun puolelle tää lapsi on 26. lasten lapsi. Äitini ja isäni on aina ilmaisseet sen, kuinka odottaa lapsen syntymää sillä tavalla, että ovat huolissaan minun voinnistani. Ja sekään ei ole yhtään muuttunut esikoisen tai tämän lapsen välillä.

Sairaalakassista sanon, että minä olen sellainen viimetipan eläjä sen suhteen. Loppumetreillä olen käsilaukkuuni laittanut hiusharjan, deodorantin, shampoon. yms. No, äitiyskorttihan on aina mukana käsilaukussa. Kamera on viimeisinä aikoina aina oven suussa, ettei vain pääse unohtuun kun lähtö tulee. Mutta me asummekin ihan sairaalan vieressä ja varsinkin nyt, kun ei ole perhehuonetta vaan mies kulkee kotona edellisten lastemme takia. Hän on sitten tuonut, mitä olen pyytänyt. Yleensä olen siellä lähellä laskettua aikaa laittanut turvakaukaloon vaatteet vauvalle, mitä tarvii kotimatkalla. Sen olen sitten mieheni pyytänyt tuomaan kotiin lähdön päivänä. Nyt en siis ole vielä tehnyt mitää, kun lähtö synnärille tuntuu olevan vielä kaukana.

Meillä on muutto tuonne yläkertaan (toivottavasti), ennen kuin lapsemme syntyy niin en ole vielä lapselle edes yhtään vaatekappaletta pessyt. Ostaa ei tarvi, kun meillä on sekä kesä-tyttövauva että kesä-poikavauva. Katsotaan mitä saadaan lahjaksi ja sitten ajattelin käydä alennusmyynnistä jotain mukavaa vauvalle ostamassa. Pitää vain pestä ne.. En ole jaksanut lukea tätä koko rimpsua, mutta mielen kiinnosta kysyisinkin joko teillä on kaikki valmiina vauvaa varten. On me sen verran tehty, että ostettiin lomamatkalta uusi turvakaukalo, joka on ollut puhe ostaa tälle vauvalle. Olisin varmaan muuten laittanut jo valmiiksi, mutta ei kannata vielä muuton takia.
 
Osanottoni Hansu :hug:

Täällä pakkailtu kamoja, muutto ois ylihuomenna...Rankkaa vaan itekseen pakkailla ja touhuta ku tää ei oo tosiaan miehen kämppä ja se on raksalla koko ajan tekemässä vielä meiän tulevaa kotia. Onneks huomenna mun äiti on luvannu tulla auttaan ja lauantaina myös. Tietää taas kyllä illalla että on hommia tehny ku varmasti taas supistelee ilkeesti. Eilisen huilin ni ei ollu mitään. Kaikki käskee ottaa iisisti, mut kui sitä voi ku ei oo ketään muuta kuka pakkais nää tavarat täältä :( Stressikin meinaa pukata mut parenpi ois että pysyis poissa.

Neuvolassa kävin viime vkon pe ja paino pysyny melki samana, muutosta tullu +60g/ vko :LOL: Terkka tunnusteli vauvan päätä ja totes että pää on jo kiinnittyny tuonne jonnekki, ei onneks kuitenkaan vielä alas painunu. Mutta tuon takia sf käyrä on laskussa, nyt tuo mitta oli 29cm. Tällä hetkellä en ees vkoja muista, kaippa ollaan menossa jo 34.vkolla :D

Että tällästä täällä..

Hande
 
Hansu ihan kamalaa. Oon tosi pahoillani teijän puolesta. En meinaa saada itkusta loppua. En osaa edes kuvitella miltä susta tuntuu. Toivottavasti pärjäätte siellä jotenkin. :hug:


Mulla oli tänään neuvola ja taas tuun huolestuneena sieltä kotiin. Muuten kaikki oli hyvin paitsi, että vauvan pää on kuulema mun jalkojen välissä. Eli vauva oli neuvolatädin mukaan kiinnittyny ja todella alhaalla. Siinä kohdassa, missä päätä normaalisti kokeillaan ei tuntunu mitään, eli siinä oli vauvan kaula. Täti katto vielä ultrallaki niin pää oli kuulema juuri siellä missä tuntuikin. Normaalisti tällasessa tilanteessa jäädään sairaslomalle, mutta kun en oo töissä vaan ton yksvuotiaan kanssa kotona niin normaalisti jatketaan.
Pelottaa ihan milelettömästi, että vauva jo syntyy.
Tietääkö kukaan, että millasia ongelmia näillä viikoilla syntyneillä yleensä on? Eli joutuuko teholle vielä?

Supistellu on aika paljon, mutta ei kivuliaasti. Oon aatellu ne harjotussuppareiks. Pelottaa niin paljon.

emilija ja rontti 32+1
 
Emilija:Saitko lähetteen äitiyspolille?Koska jos hirveesti supistelee,niin kannattaa käydä näyttäytymässä.Hyvät viikot sulla jo on,mut jos vauva nyt syntyy,niin tod.näk. joutuu keskoshoitoon joksikin aikaa.

Huomenna olis neuvola.Vähän jännittää onko sf-mitta kasvanut yhtään,kun viime kerralla kasvu oli pysähtynyt...

Bamse 33+6
 
emilija: Yleensä noilla viikoilla syntyneet selviävät hyvin tästä maailmasta, mutta silti sinuna ottaisin todella rauhallisesti. Muuten pieniä kikkoja voi tehdä, ettei sitä 1 vuotiasta tarvisi nostaa. Pese päivällä peppu kosteuspyyhkeillä ja heti kun mies tulee töistä käsket hänen pestä peppu uudestaan. Syöttötuoliin opetat kiipeämään pöydän kautta, sänky on vaikeampi jos ei ole pinnat irroitettavissa. Nää tuli mieleen, joita siskoni joutui käyttämään samassa tilanteessa.

Veljeni on aikoinaan syntynyt viikolla 32 ja hänen syntymänsä tuli niin yllättäen, että ei keretty laittamaan kortisonia äidilleni vauvan keuhkojen vahvistamiseksi. Jouduttiin siis puhaltamaan keuhkorakkulat toimintakuntoon, tästä jäi hänelle ikuiseksi riesaksi astma. Toinen veljeni syntyi viikolla 33 ja hänellä ei ole mitään sairauksia.

Joten kannattaa olla ihan tosissaan ja mennä tarvittaessa käymään äippäpolilla, koska siellä voidaan auttaa, ettei tarvi lapsesi myöhemmin kärsiä esim. astmasta.
 
Isovanhemmista Meillä kaikki isovanhemmat oottaa innokkaina tulevaa, miun om isä ehkä turhankin innokkaana, hyvä ettei sillä oo tippa silmässä joka kerta kun sitä nähdään :D Mitään neuvoja eivät oo tuputtaneet ainakaan vielä, mutta ilmeisesti toivoisivat että muutettas takasin tohon vanhalle kotipaikkakunnalle nurkan taakse. Ei kyllä onnistu :LOL:

Mie aloin eilen vihdoin pesemään pientä pyykiä, eka kertaa pyykinpesu oli oikeasti mukavaa :heart:

Menhit ja Ella(viljami) rv 34+3
 

Yhteistyössä