*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

G: Me järjestettiin miehen kanssa niin että pääsee mukaan tohon sairaalan synnytysvalmennukseen. Tosin tehtaalla kun oli tulipalo, niin meni hommat ilmeisesti nyt uusiks ja joutuu nyt sit vissiin ottaa pekkasen sitä varten. Mukaan siis tulee, ja mukaan tulee myös noihin 4:ään perhevalmennukseen, jotka alkaa onneksi aina vasta viideltä :) Ensi viikolla alkas, maanataina ois perhevalmennus ja tiistaina se EKKS:n oma valmennus.
*muoks* unohtu mainita, etten varmaan menis edes yksin. Ja mies oli kyllä heti sitä mieltä että tulee mukaan.
 
HANSULLE voimia! Tuntuu pahalta kun itse just samoilla viikoilla. Nyt tasan 31 vkoa. En tiedä miten selviäisen jos meidän vauveli menehtyisi. Ja varmasti tosi tuskallista synnyttää kuollut pienokainen. :snotty: Voi, en halua edes kuvitella... :snotty:

Onko teillä muilla sellaisia "kestosupistuksia?" Tarkoitan että onko teillä useamman tunnin maha kovana koko ajan? Onkohan sellainen normaalia?

Olin shoppailemassa muutaman tunnin ja maha oli kovana lähes koko ajan. Aika tuskallista se on jo parin tunnin jälkeen! Nyt ainakin tietää ettei minusta enää ole kovin pitkille shoppailu reissuille. Toivottavasti ei saisi enää lisää tuhoa tuol alakerrassa. Nyt kyl täytyy lepäillä loppu päivä kun selkääkin jo polttelee ja maha edelleen kovana.

Unten maille nyt.. :wave:
 
hansulle ja koko perheelle voimia ja jaksamisia!! ihan hirveetä, ei sitä enää tässä vaiheessa osaa edes kuvitella että noin voisi käydä.. :ashamed: surullista.


galluppiin.. me ollaan miehen kanssa oltu yhessä kaikissa perhevalmennuksissa, ultrissa ollut mukana ja huomenna tulee neuvolaankin mukaan. ollut koko raskaudes ajan ihanan kannustava,tukeva ja rakastava.. :)

marleena ja vinski 33+6
 
No meillä oli tarkoituksena myös, että mies tulee mukaan, mutta nyt ei saakaan töitä järjestettyä niin että pääsisi tulemaan synnytysvalmennukseen (perhevalmennukseen pääsee) :'( Kehtaanko mennä yksin? :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
No meillä oli tarkoituksena myös, että mies tulee mukaan, mutta nyt ei saakaan töitä järjestettyä niin että pääsisi tulemaan synnytysvalmennukseen (perhevalmennukseen pääsee) :'( Kehtaanko mennä yksin? :ashamed:
Ilman muuta kehtaat mennä yksinkin. Voithan sanoa (jos sinua häirää se, että olet yksin) ihmiselle, että miehesi ei saanut töiltä vapaata. Olis halunut tulla jne.

Me olimme esikoiselta kaikissa niissä, joita järjestettiin. Muissa raskauksissa ei ole edes tarjottu.. Pääseeköön sinne muuten kuin esikoiselta?
 
Hirveän paljon voimia Hansulle ja koko perheelle!! :hug:

Galluppeihin.. eli isovanhemmat on aika tohinoissaan, molemman vanhemmille ensimmäinen tulossa. Onneksi ei asuta samalla paikkakunnalla joten eivät pääse liikaa tohisemaan :LOL: Voi ,olla että jossain vaiheessa olen eri mieltä kun kaipailen lapsenvahtia...

Synnytysvalmennuksissa mies on ollut mukana, kaikkiin ultriin ei ole työmatkojen takia päässyt. Neuvoloitsa on mukana ollut lääkärineuvoloissa joissa on ultrattu :) Meillä ainakin mammoja oli valmennuksissa yksinkin, eli sinne vaan mukaan!!

Voi kääk, sairaalakassia en ole ajatellutkaan. Varsinkin kun vaavi nököttään edelleen poikittain... Olen jopa yrittänyt yhden mammakirjan asentohoitoa, eli takamus ylhäällä 2 x10 min päivä, mutta tähän mennessä ei ole tullut kuin pää kipeäksi :LOL:

maleha, täällä kanssa yritettiin shoppailla mutta mullakin maha niin pinkeä koko ajan että piti luovuttaa kesken... olisi ollut mukava ostaa kaikkea vauvahömppää :saint:

terkuin
renee ja vaavi 31 ja risat
 
neuvolassa kävästy :)

paineet 104/67
U-Prot.&U-Gluk. - -
paino 72.2 neuvolan ekasta käynnistä 7,2kg :D
B-hb 100 :ashamed:
turvotus -
sf 30
syke+ :heart: :heart:
liikkeet ++
tarjonta:pää alaspäin

lähete lähti polille ja sieltä sitten soitellaan aikaa mulle :D
seuraava neuvola kahen viikon päästä 6.5 :)

tuire ja mini 31+6 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja renee:
Oletteko muuten huomanneet että toukokuiset ovat korkanneet vauvalistan?
:heart:

Kohta meidän vuoro! :LOL: :LOL:
Apua! Mihin tää aika hujahtaa. Viimeiset viikot oon jo ollut saikulla, ja tuntuu et viikot menee ihan siivillä, vaikka oikein mitään en oo edes tehnyt. Kuinka nopsaan tämä loppuraskaus sitten oikein meneekään. TJ 45 tänään :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja renee:
Oletteko muuten huomanneet että toukokuiset ovat korkanneet vauvalistan?
:heart:

Kohta meidän vuoro! :LOL: :LOL:
Apua! Mihin tää aika hujahtaa. Viimeiset viikot oon jo ollut saikulla, ja tuntuu et viikot menee ihan siivillä, vaikka oikein mitään en oo edes tehnyt. Kuinka nopsaan tämä loppuraskaus sitten oikein meneekään. TJ 45 tänään :eek:
Voin kertoa, et viimenen viikko on piiiiiiiiiiitkä, jos laskettuun aikaan menee. Ja ne yli menevät päivät vasta pitkiä onkin. (Synnytin esikoisen 41+5) ja kaikki (siis ihan kaikki!) kyselee joka välissä, et eikö se nyt jo tuuuuuu?!? :D

 
hansulle todella isot osanottoni, eihän tuollaista tapahdu...voi voi, ei voi...Voima :hug: sinne koko perhelle, surkaa rauhassa

Isovanhemmat: molemmille on eka lapsenlapsi tulossa, ja molemmat on ollu innoissaan :D

Valmennuksiin pääsen nyt varmasti kaikkiin, eka luento jäi väliin joka oli 3vkoa sitten, miehelläni alkaa 9.6 kesäloma, joten hän on ilmoittanu töihin että lähtee klo16, 8.5 synnytysaikkuun tutustumaan, tosi hyvä, ne kak vikaas luentoo jotka on kesäkuussa niin sinne pääsemme molemmat =)
 
Valmennuksista: mies tulee 14.5. naistenklinikalle tutustumiskäyntiin / synnytysvalmennukseen mukaan. Neuvolaan en ole ottanut, mun mielestä ihan turhaa. Molemmissa ultrissa oli, ja katsotaan pääseekö nyt 8.5. rv36 lääkärikäynnille, missä viimeinen ultra :)

Minkäs takia saatte lähetteitä polille? Mä olen ihan tietämätön, menen vain sen mukaan mitä nlahoitaja sanoo. Ignorance is bliss näköjään?

Tänään oltiin 5 tuntia shoppailemassa äidin kanssa. Vasta bussiin istuttuani tajusin kuinka muussina jalat oli, alaselkäänkin otti ensimmäisen kerran koko raskauden aikana. Äiti osti KappaAhlista ihanan punaisen takin, ja kun tultiin kotiin, oli molemmilla postilaatiossa -30% KappaAhl:n ostoksesta- kuponki, EPÄREILUA! Patistin äidin palauttamaan takin (säästö reilut 20?), käyn ostamassa itiksestä lounastreffien jälkeen alennuksen kera uuden. Äiti saa säästämillään rahoilla kengät mitä himoitsi, mutta pihinä ei ostanut. Kjäh :LOL: Se aina kiroaa mut helvettiin kun saan sen ostamaan kaikkea :wave:

Nyt lihapullavoikkarin kimppuun :p
 
Hansulle voimia ja jaksamista!

Tänään oli raskausdiabeteksen vuoksi kontrollikäynti äitipolilla. Kaikki oli ok. Vauvan kokoarvio ultralla nyt 2.3 kg. Jos jatkaa samaan malliin kasvua, niin laskettuna aikana paino olisi n. 3.7-3.8 kg. Minun "veikkaa ja voita" on, että leikkaukseen mennään tuolla koolla... Ja ne kaikki 56 cm vaatteet (mitä on hieman tullut osteltua... :whistle: ) jäänee nopeasti liian pieniksi... :ashamed: :D :D :D Tyttö olisi edelleen tulossa.

Kata 33+0
 
Hansulle paljon voimia!!!!

Kyl tänää nous karvat pystyy ku puhelin soi ja vastasin nii KOKSist soittivat :eek:
Eilen ku siel käin nii het tul mielee että komentaavat jostai syyst osastolle...ei sentää sit.
Sielt vaa ilmottivat et lekuri ol määränny miulle labrat maanantaiks ja ktg-käyrille sit ke. No mikäs siin sit,eskarilaine haettava mukaa taas ku tuskin vappuaatton ketää saan lastevahiks...vaik hyvihä hää siel mukan pärjää.

Tänää ollu kokopvän liikkees...aamul torppaa puunasin ja loppupvän vietin vaavin tulevan kummin ja häne pojan kaa ku tulivat kyläilee =)
Huomen voip olla hieman liikkuminen hidasta ja yö varmaa menee sit lääkkeen voimin :kieh:

Masus olt tänää hiljasempaa,mut eile kyl mylläskii koko pvän jote välil tarvii huilii pienenkii :heart:

AadaOlavi 32+6
 
Huomenia!

Elppa:Oon menossa (jos nyt sit oon, selviää parin viikon päästä ) käymään äitipolilla vauvan koon arvioinnissa, kun mulla on isoja (4+kg) olleet nuo edellisetkin vauvat.

Tuosta synnytysvalmennuksesta sen verran kommentoisin, että kun odotin esikoista (12 vuotta sitten...) niin opiskelin toisella paikkakunnalla, asuin siellä viikot ja kävin myös melkein kaikki neuvolakäynnit, samoin sen valmennuksen. Miehen oli ymmärrettävästi melko hankalaa (hänellä iltasin töitä ) irrottautua mukaan niihin valmennuksiin monenkymmenen kilometrin päähän, eli 90% kerroista olin siellä sit yksin. Mies tuli mukaan sillon, kun katottiin se synnytysvideo ja sen jälkeen naureskeli, että hän on niin monta lehmää poi´ittanut, ettei mitään valmennuksia tarvii, papereita vaille valmis kätilö! No, kun h-hetki koitti ja siitä sit selvittiin kunnialla, niin eipä tuo puhunu lehmän poi´ituksista enää mitään... niin ku ei toisen ja kolmannen kohdallakaan...

Hain eilen vaunut. Nyt puuttuu sit enää se amme ja alkaa perusvarustus olla koossa. Itkuhälyyttimen hankintaa oon miettinyt, mut... mietin edelleen, meidän vauvat on aina tykänneet nukkua pitkiä unia ulkona ja ite oon sellanen hermoilija, et vahtaan ikkunan ääressä koko ajan herääkö,eikö herää, millon herää... tuo helpottas siihen. Ja yks ihan ehdoton hankinta mulla on vielä ja se on rintapumppu. Maidon tarjonta ylittää alkuaikoina aina selkeästi sen kysynnän, niin ylimääräisiä oon sit lypsänyt talteen, niin pärjää isikin vaikka mun kauppareissun ajan, ei tarvii pikkusta joka paikkaankiikuttaa mukana.

Ootteko muuten miettiny, miten älyttömästi on kaikkea vauvatavaraa ja rekvisiittaa, mitä on muka "ihan pakko" hankkia (ainakin markkinoijien mukaan...) tullakseen toimeen. Imetystyyny,rintareppu,kantoliina,kylvetystuki,tuttipullon lämmitin... Ihan vaan muutaman (tärkeimmän ;) ) mainitakseni. Taidetaan me tuoreet hormonihöyryiset äidit, jotka ollaan valmiita melkein mihin vaan jälkikasvun parhaan vuoksi, olla melkoisia rahasampoja... Kunhan mietiskelen :saint:

Pirteää perjantaita!

Ammu ja Iltatähti 33+5 =)
 
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Tuossa on linkki uuteen äitiyspakkaukseen. Kesäkuulaiset on varmaankin jo laittaneet pakkaukset vetämään, mutta kivahan noita on katsella.
 
Huomenta!

Olipas ihana vesijumppa! Aurinko paistoi uimahallin lasiseinästä koko halliin ja fiilis klo 7.30 oli upea :heart: Ohjaaja kyseli että kuinka pitkällä mennään, vieläkö jaksan käydä.. Kerroin että reilu kuukausi enää, ja että käyn niin kauan kuin jaksan. Meinas toinen tukehtua kieleensä :D Yksi nainen ryhmästä kertoi samalla että oli itse jumpassa neljättä lasta odottaessa vielä viikko LA:n jälkeen, jolloin ilmoitti että ensi viikolla ei ehkä "ehdi" :LOL: Synnytti kuulemma seuraavana päivänä jumpasta.

Tänään shoppailua, tällä kertaa itselleni / masukille ja tapaan pari pallomahaa lounaalle Itiksessä :) Nam, ruokaa!

Hyvää viikonloppua! :heart:

Elppa & Antsa 34+3
 

Yhteistyössä