**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Alkuperäinen kirjoittaja ursulainen:
Huomenii =)
Koululaisii täs laitan matkaan...niil tänää opiskeluu :kieh:
Viljami kattelee sitteris sinisentalon nallee :D ...ja hirmune höpöttely samalla :heart:

Kielletylle isot voima :hug:
Huomenta ja huh!

Säikähdin jo, et olisko tänään ollu koulupäivä... ei vissiin kumminkaan. Pojat on isänsä kans navetassa. Täällä on kans telkkarin ystävä, hyvä vai huono... tiiä häntä. Illalla oli vissiin vatsavaivoja tai jtn ku ei nukkumaan millään, mies vei hänet sit toiseen huoneeseen ja tulivat herättelemään mua 04 pintaan, että tissille pitäs päästä...

 
(ei ole pröystäilyä!): Meillä on niin iso telkkari, että läheltä kun katsoo, niin ei näe oikein mitään, ja sit taas kun jätkä on kaukana, niin ei se nää yhtään mitään :D Eli telkkarin kattominen on rajoittunut sm-liigan (katsottiin jokerit-HIFK kun herra rupas itkemään joka kerta kun telkkarin luota vietiin pois vaikka olis nukuttanu..) katsomiseen. On se varmaan kiva kun pikku-ukot riehuu pitkin ja poikin, ja vielä eri väreissä! :LOL:

Miten mä saisin ton yhden tottumaan siihen, että jos yöllä havahtuu puoliunessa tutin poissaoloon, niin ei heräis? Taas viime yönä 1.30, 2.20 ja 4 heräsin siihen kun ölinä kuuluu ja kauhea maiskuttelu "mis mun tutti on?" :kieh: Hyppelin siis sängystä yhteensä tuhat kertaa sitä tuttia laittamaan ja tulppaa siihen eteen, mutta kun on sen verran hereillä, että heilauttaa kädellä tutin pois tai sitten taitaa päänsä niin takakenoon, että tutti tippuu. Mitään omaa imuahan ei voi käyttää kun service tulee sängystä. Pitäiskö antaa yks yö vaan huutaa sitten - ei kyl oo vielä sen ikäinen että mitkään unikoulut sais diilattua :( Syötiin sitten klo 4.30, ja taas 6.30 hyppäsin sängystä ja laitoin tutin.. Puoli kahdeksan aikaan sitten noustiin..

APUVA! Vaunut partsilla, ja parveke iso ja "avonainen", eli kattona on vain sellanen 4m korkeudessa oleva peltikuomu.. Harakat ja varikset käy tsiigailemassa vaunuja kokoajan partsin reunalla ja pitää kauheaa metakkaa. Siirsin tietokoneenkin tähän ikkunan viereen että voin vahtia etteivät yritä vaunuihin hypätä, vaikka hyttysverkko on päällä. Perkeles! :kieh: |O Olispa lutku, sais harakkapaistia... B)

Hyvät viikonloput! Ja tsempit kielletylle :hug: Koita jaksaa; joskus pitää olla itsekäs lapsen puolesta ja ajatella kokonaiskuvaa. Jos mies ei tajua hyvän päälle, niin PLÄTS sanon minä.

Elppa & Alex 12+3
 
Hyvät viikonloput! Ja tsempit kielletylle Koita jaksaa; joskus pitää olla itsekäs lapsen puolesta ja ajatella kokonaiskuvaa. Jos mies ei tajua hyvän päälle, niin PLÄTS sanon minä.

Eipä ollut hirveen kaukana eilen tuo plätsähdys... Täräytin joskus vuosia sitten eksää tauluun (HYVÄSTÄ SYYSTÄ!) ja tuloksena kauniin sinimustasävytteinen silmänympärys sekä laiska silmä loppuiäksi. En sitten viitsinyt... :D

Nyt voisi alkaa pakkaamaan niin pääsis joskus lähtemään. Miuta ärsyttää niin suunnattomasti se että mies ei MYÖNNÄ mitään! Siis pahoillaan on joo, mut sit kaikelle on olevinaan niin hemmetin looginen selitys.
Sinä mokasit, okei, myönnä se, ja rukoile armoa.

Arvatkaahan muuten paukkasko anoppi sitten eilen kylään. No joo. Meinasin jo ovella ruveta laulamaan muutaman sanan siitä miten noita poikia oikein kasvatettiinkaan mutta enpä sitten viitsinyt. Sitten kun tällä on tää videokamerajuttu. KAIKKI kuvataan. Synnytystäkin yritti päästä kuvaamaan, koko raskauden ajan hienoinen hiillostus asian tiimoilta päällä. Ja kun se ei usko jos sille sanoo ettei saa kuvata, jos vaikka kämppä on ihan pommin jäljiltä, sitten se suuttuu.

Mentiin eilen miehen kans tupakalle parvekkeelle (joo, oli sekin et piti sit olla niin pirun onnellista mukamas) ja jätin Leevin lattialle viltin päälle massulleen. Ukko pyysi että katsoisi vähän Leevin perään, syystä että kun ei ihan aina vielä käänny tarvittaessa, ja sitten väsyy ja nokka on maassa ja sit harmittaa.

No tullaan takasin ni emäntä KUVAA tossa olkkarin sohvalla ku lapsella on naama lattiassa hirveessä kuolalammikossa ja itkeä vollottaa kun ei jaksa enää nostaa pientä päätä. Voijjumalauta! No mie sit meen hätiin siitä kääntämään toisen ympäri, mutta vahinko oli jo tapahtunut, ja maagiset 20 sekuntia menneet umpeen, ja siinä sitten saikin rauhoitella ihan hyvän aikaa...

Tästä voi nyt sitten hovi päätellä miten yksin mie olen vauvan kanssa.
Onneksi tänään pääsee mummilaan!
 
Huomenii...

siis voi :headwall: pikkunen älynväläys meijän mutsilta. Mun piti tänään aamusta mennä likan kans käymään siellä, mutta autonavaimet oli jääny ukon taskuun ja se ei ollu kotona, eli en sit päässy lähteen.
No mutsi sano, että mun veli vois hakee meijät, johon mä sit, että en tiedä saako meijän kaukaloo kiinni siihen autoon. Niin mitä sanoo meijän äiti |O No mee takapenkille istuun ja pidä likka sylissä :eek: matkaa on kuitenkin yli 20km moottoritietä pitkin!
En ollu uskoo korviani, eli turvallisuudesta viis kunhan hän näkee likkaa :kieh: haistakoon sanonko minkä |O

Pirun tylsä päivä taas tiedossa :( ois ihana lähtee kiertään kirppareita, jos ois sitä rahaa millä ostaa :/

Selittäkääs tyhmälle, että minkä takia vaunujen päällä pidetään harsoa? Musta se on vaan niin törkeen hirveen näköstä :ashamed: sori jos loukkasin jotakuta... :xmas:

MP ja Elsa 12+1
 
MissPiggy- mulla se on blokkaamassa suoraa auringonvaloa ettei häikäse. Jos nukkuessa raottaa silmiä, niin herää meillä ainakin jos aurinko paistaa "suoraan". Nykyään on tosin aurinkoisella säällä toi UV-harso ajoittain, ja joskus vaan musta hyönteissuoja - riippuu ihan :)
 
kielletty- pistäs asuntoon vaikka webcam nauhoittamaan tollasta anopin touhua ja sit poliisille syyte heitteillejätöstä :( No ei vaiskaan, mut kauheaa tollanen! Meillä taas anoppi ottaa tosiaan pojan hoitoon muutaman viikonlopun päästä viikonlopuksi kun muutetaan; äsken juteltiiin että käyn ainakin lauantaina moikkaamassa, anoppi siihen "no sehän nähdään, ei välttämättä olla kotona! Kyllä te pärjäätte pari päivää..". Omii jätkän!
 
Miss Piggy:
Selittäkääs tyhmälle, että minkä takia vaunujen päällä pidetään harsoa?
Jospa joku käyttää sitä ikään kuin tän hyttysverkon korvikkeena? Tai jos koitetaan saada vaunut mahdollisimman hämäräksi, jos vauva nukkuu paremmin hämärässä? Tai jos koitetaan suojata, ettei vaunuihin tuule, sada tms. Villejä veikkauksia vaan, itse en käytä...

Miks en osaa sanoa ei? Meil on sit lastenvaatekutsut 30.11. Tervetuloa vaan kaikki! :kieh: Toisaalta, kun se esittelijä pommittaa mua tasasin väliajoin, niin helpoin voi olla et pitää ne kutsut, niin sit saa olla rauhassa, I hope... Muistaakseni lupasin järkätä kesäkuun kullankerien livetapaamisen. Eli tänne vaan koko konkkaronkka! Olispa kerrankin väkeä, eikä tarttis turhaa leipoa... Ja osotehan oli....

kielletty ihme anoppi.... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miss Piggy:
Selittäkääs tyhmälle, että minkä takia vaunujen päällä pidetään harsoa? Musta se on vaan niin törkeen hirveen näköstä :ashamed: sori jos loukkasin jotakuta... :xmas:
Meillä vaunuissa olevassa kiinteässä hyönteissuojassa on uv-suoja. Uskoisin, että alkaa olla jo muissakin merkeissä. Ainakin siskolleni tieto tuli yllätyksenä (on käyttäny harsoa), joten ehkä ihmiset ei vaan ole lukeneet tarpeeksi hyvin vaunujen ohjekirjaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Niin, ja meillä nukkuu paremmin kun ei näe ulos; muuten kiinnostus heräis kokoajan ja sitten itkis kun ei halua nukkua.. :headwall:
Toi on muuten totta. Kuten jo aiemmin taisin kirjoittaa meidän tyttö nukkuu tosi helposti päikyille, kun laittaa sen äippäpakkauksen makuupussiin. Kun näkee vaan valkoista kangasta, niin nukahtaa muutamasa minuutissa =)

Niin ja sitten siihen yölliseen tuttirumbakyssäriisi. En mä mitään neuvoa kyllä osaa, mut kommentoin silti. Me alettiin tällä viikolla vasta antamaan tota tuttia nukkumaanmennessä. Illalla pitää sitä 2-3krt käydä tuuppaamassa takaisin suuhun, mutta ainakaan vielä ei sitä yöllä kaipaa. Mut varmaan on edessä tuo sama ongelma kuin teilläkin :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Illalla pitää sitä 2-3krt käydä tuuppaamassa takaisin suuhun, mutta ainakaan vielä ei sitä yöllä kaipaa. Mut varmaan on edessä tuo sama ongelma kuin teilläkin :headwall:
Anoppi valaisi että "ootas muutama kuukaus niin kiinteitä kun syö päivällä massun täyteen, niin yöllä ei heräile".. juu, muutama kuukaus tässä vaiheessa tuntuu ikuisuudelta :D
 
Heh, no siis anoppi on ihan jees tyyppi ei siinä mut se ei kai tolta kameran kanssa heilumiselta ihan ymmärtänyt ajatella, onneksi ei nyt parveketta kauempana oltu sentäs. Mut ihmetyttää silleen et kyllä mie ymmärrän jos vaikka itselleni kävisi noin, tai että vauva on keksinyt jotain kun kääntää pään hetkeksi muihin asioihin, mutta. Kun mies oikein erikseen pyysi katsomaan vauvan perään, siis jos itse olisin ollut hänen asemassaan olisin kytännyt vieressä kuin haukka, kun kyseessä on kuitenkin vasta kolmikuinen vauva. :eek:

Noh, iltasella junaan ja Lappeenrantaan, katsellaan milloin tullaan poijes. Äiti jo soittelikin ja kyseli mitä hyvää kaupasta, ui vitsi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Illalla pitää sitä 2-3krt käydä tuuppaamassa takaisin suuhun, mutta ainakaan vielä ei sitä yöllä kaipaa. Mut varmaan on edessä tuo sama ongelma kuin teilläkin :headwall:
Anoppi valaisi että "ootas muutama kuukaus niin kiinteitä kun syö päivällä massun täyteen, niin yöllä ei heräile".. juu, muutama kuukaus tässä vaiheessa tuntuu ikuisuudelta :D
Joo ei se paljoa lohduta...paitsi et meinaan aloittaa kiinteiden antamisen jo muutaman viikon päästä, kun tyttö on 3,5kk :whistle: Jospa ei sitä ennen oppiskaan pompottamaan äippää öisin tutinhakuun. Se on muuten koomista iltaisinkin mennä laittamaan sitä takaisin suuhun. Pilkkopimeässä huoneessa tunnustelee ensin vauvan ääriviivat, sitten käsillä hapuilee poskien ympäristön ja kainalot...ei löydy!...onko kuitenkin suussa?...missä on suu?...jaa tuonne uppos sormet, ei oo siis tulppa paikallaan. Olis kiva päästä vauvan päähän, että mitäköhän se sillä hetkellä ajattelee. "Jaahas, jättiläinen tuli taas noiden ulokkeiden kanssa tökkimään". Se varmaan lopulta hiljenee pelkästä kauhusta, eikä niinkään palautetusta tutista. Koittaa imeä sitä minkä kerkeää, ettei vaan pääse enää tippumaan suusta. Muuten voi jättiläinen palata taas... :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mitä tuohon unitutteiluun tulee, mie huijaan vauvaa pitämällä sormia tutin sivuilla, jolloin vauva ilmeisesti saa jonkin asteisen tissifiiliksen ja rauhoittuu siihen :D
Joo, toi on hyvä kikka. Myös kädenselkä vauvan poskea vasten toimii täällä unettavana tekijänä. :)
 
Tiivari :LOL: Sama juttu, ja yleensä tutti löytyy posken ALTA, et pitää oikein enempi herätellä kun päätä siirtää :headwall: Meilläl on kaks tuttia varalta pinniksen kulmissa, jos sattuu alkuperäinen hukkumaan... tosin nää kaks on pojan mielestä "ei läheskään yhtä kivoja" |O

Joo, ei enää äiti kiinnosta, nyt pitää kokoajan olla naama menosuuntaan, vaikka istuttais vaan sohvalla. Makaamaan ei suostu, puoli-istuvassa tai istuvassa asennossa reisien päällä pitäis olla kokoajan. Röyhtäytyksen ajan suostuu olemaan papukaijana, sit tuleekin tylsyyskitinää.

Meillä tuo leikkimatolla yksin viihtyminen on vähän niin ja näin - tuntuu et poika tuijottaa asioita ylöspäin, ja kädet hipelöi ihan omassa maailmassa sivuilla olevia leluja.

Onko teillä muuten hyökkäysvauvoja? :eek: Joka kerta kun pyyhin kuolaa, poika yrittää HAUKATA rättiä/kättä suun ohi mennessä, ja joskus kuuluu oikein KLONKS kun ikenet osuu yhteen. Apua! Muut alottaa perunalla.. me taidetaan alottaa kokonaisella porkkanalla :D (jos sarkasmi ei uponnut, se oli vitsi ;))
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
[Meillä tuo leikkimatolla yksin viihtyminen on vähän niin ja näin - tuntuu et poika tuijottaa asioita ylöspäin, ja kädet hipelöi ihan omassa maailmassa sivuilla olevia leluja.
Onko teillä sitteriä? Meillä alkoi kummasti viihtymään puuhamaton parissa, kun laitan Sofian istumaan sitterin, ja tuuppaan sitterin puuhamatolle niin, että ylettyy roikkuviin juttuihin. Samalla voi tarkkailla mitä kämpässä tapahtuu (makuulta ei näe!). Äipän palstailuaika lisääntyi kummasti tän oivalluksen myötä :D
 
Tiivari- on jo niin kauhean paljon tossa sitterissä että hävettää :ashamed: Yritän just jumppamatolla leikityttää ettei kokoajan siinä sitterissä olis.. Sängyllä taas pötköttää mahallaan joskus puolikin tuntia leikkien, kun silloin tällöin kääntää ja vaikka päristää vatsaan tmv.
 
sitterista: Meilla on sitteri ja siina aika paljon oli kun oli pieni. Katsy kun sen voi siirtaa kylppariin kun olen suihkussa. Keittion ovenpieneen kun laitan ruokaa (niin pieni keittio ettei ole lattiatilaa mihin voisi laittaa viltin)
Muuten aika hyvin viihtyy viltin paalla olkkarin lattialla nyt.
Mies oli eilen kaynyt ostamassa tytolle vaatteita. Kait ma olen joskus valittanut ettei osallistu rahallisesti tarpeeksi.Oli sitten voittanut aika kivasti rahaa hevospeleissa.Oli sitten ostanut ihanan vaalenapunaisen toppahaalarin jossa ruusuja, bodeja ja suloisen mekon( tosin aivan liian pieni, onneksi oli kuitin sailyttanyt et voin kayda vaihtamassa) Eihan se mekko mikaan kovin kaytannollinen ole, vaan ei voi valittaa kun kerta oli jotain ostanut. Silti musta tuntuu et olisi voinut kysya mita tama tarvii.
Itse en ole ostanut kun parit bodyt ja yopuvut uusina. Muuten olen saanut paljon vaatteika kaytettyina. Kait ma olen sen verran pihi kun en uusia raski ostaa. vaan kylla niita viela myohemmin joutuu uusiina aivan tarpeeksi ostamaan.
 
Hyökkäysvauvaa :D ei meiltä löydy mutta muuten aktiivivaavi.Ei malttaisi millään edes sylissä istua vaan maisemien pitää vaihtua koko ajan...
Telkkariakin on kokeiltu muttei vielä uponnut :LOL:

Muuten tuntuu samanlaiselta tuo viihdytysrepertuaari täällä kuin muillakin, sitteri lelukaaren kanssa,sitteri plain, leikkimatto mutta äidin pitää huikkailla koko ajan ettei liikaa ahdistuta ja sängyssä jumpataan meilläkin eniten kun on kiva äiskän ja iskän naamaa katella...

jaahas taas tylsistytään,
terkin
renee ja kalle 3kk+rapiat päälle
 
Tätä äitiä jännittää niin maan kamalasti :D

Sisko tulee tyttönsä kanssa pojun seuraksi pariksi tunniksi, kun hyökkään miehen luokse kaupunkiin katsomaan Liverpool - Manchester United- matsia. Punaiset on jo päällä ja sydän laukkaa tuhatta ja sataa :D Hulluutta!

Ai niin, täällä alkoi (vihdoinkin! Olin jo ostamassa testiä ja kuvittelin aamupahoinvointia) menkat :xmas: Nyt niistä vielä iloitaan, katotaan ylihuomenna :D Ja yllätyspyllätys, kaapissa ei ole muuta kuin pikkuhousunsuojia tai paksuja yösiteitä synnytyksen jälkeisen vuodon jäljiltä. Arvatkaa kuka on vaippapaviaani?
 
Viljamikii hyökkää sormien ja ranteen yms kimppuun jos on siin hollil hyvin :D ...ja se puruvoima on iha kohillaa :eek: ,toivottavast ei koita sitä tissiin :LOL:
Kuola valuu ja kuolakuplii puhaltelee kovin.

Nyt kiehuu miulla...mies nukutti Viljamin ja käin ihmettelees et mikä on ku ei tuu makkarist pois,no hää kuorsaa siel ite :kieh:
Olis vaa todella kiva ku viittis auttaa torpan siistimises ku sitä joudun vkotkii tekee yksin...no auttaaha isommat muksut välil,mut kuitekii.
Ekaa kertaa Viljamin aikan nyt oon nii väsy et voisin vaik itkee,mut mitä sekää auttas :headwall:
Olo vaa sellane ettei viittis apua lastehoidos ja siivouksis pyytää ku ite noi tähä maailmaa pykänny...
Sori tää purkaus :ashamed:
 

Yhteistyössä