**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Onnittelut T-Bird negasta! Tulin sitä varta vasten katsomaan. Vaikka olisi kiva saada vauvauutisiakin, eikö kenelläkään ole vauvakuume ilman järjen ääntä ;)

Niin ja Ammulle kiitos, että lisäsit minut listalle. Täytyy kertoa miehelle, että olen BB (meillä on erimielisyyksiä siitä, kannattaako BB:tä katsoa telkkarista...) =)
 
T-Birdille onnittelut negasta :hug:

Myö pätettiin, että kisusta tulee Luru. Mulla oli se mielessä jo aiemmin, just Kiljusista :D Tää perhe on tavan Kiljusen perhe :kieh: Se on ihan samannäkönen kun vanhempi kissa. Iso kisu on tän pennun eno :heart:
 
No, ei sit saatu ekoja plussauutisia vielä... Ehtiihän sitä vielä T-birdille vaan helpotushuokaus :hug: täältäkin.

Mitäs nyt-puolella oli tänään ketju, mis kysyttiin, et kenet palstalaiset haluis nähdä livenä... Vastasin näin:
Koko kesäkuisten köörin tuolta odotuspuolelta... meil olis takuulla kivaa :wave:

Ja oon muuten melko varma tästä. Öitä ja viikonlopun alkuja kaikille !
 
3kk neuvola oli tänään ja tässä mittoja:
suluissa mitat 3 viikkoa sitten
paino 6935g (6165g)
pituus 62cm (58,5cm)
päänymp. 40,2cm (38,8cm)
ja +10-käyrällä mennään =)

Rokotus saatiin, eikä tyttö edes ehtiny huomata koko hommaa. Mä olin valmistautunut kauheeseen huutoon, mutta ei päässy inahdustakaan.
Nyt illansuussa on lämpö hieman noussu, äsken oli 37,8, en laittanu vielä suppoo kun muuten on ollu ihan tyytyväinen oloonsa.

Kyllä minäkin jännäsin T-Birdin puolesta, vähän väliä kävin kurkkimassa =) :hug:

Vauvakuumeesta Mulla on ja ei, toisaalta haluaisin toisen lapsen, mut toisaalta en :/ mutta en todellakaan pariin vuoteen. Ehkä tää on meidän ainokainen ihanainen :heart:

Tää mamma huitelee kans kotona vaan pelkissä rintsikoissa, ah niin kaunista katsottavaa :snotty: Nyt kun on ilmat viilentyny ja pitäny laittaa paita päälle, niin likka oikein innostuu kun ruvetaan syömään ja nostan paidan helman ylös, niin tuttu ja turvallinen tissi paljastuu sieltä alta :D

Mua ahdistaa kiinteiden alotus :ashamed: Kun tää tissittely on niin helppoo :snotty: Eli meillä mennään varmaan pelkällä tissillä niin pitkään kun mahdollista ja kun on pakko alottaa tuhdimmat tavarat.

Tässä oli taas tän illan oma aika, sain likan nukkumaan 23.30 huoh, taas on takki tyhjä |O
Nyt koiraa viemään ulos ja sitten nukkumaan, hyvät yöt :wave:

MP ja Elsa 3kk (10min päästä :p )
 
Teillä joilla on koira, miten ne on suhtautunut vauvaan?
Meillä ekat 2 päivää oli mustis, kyttäs vaan pahasti pöydän alta. Sitten kaikki oli ok, kävi haistelemassa vauvaa yms. Mutta nyt se on muuttunu ihan omituiseks, jotenkin kauheen alistuva, pelkää joka helvetin liikettä mitä tehdään, vinkasee aina jos vaikka kaukosäädin tipahtaa viereen, eikä se edes osu siihen. Hakeeko se jotain huomioo vai rupeeko sen pää vaan pehmeneen |O Hävettää liikkua sen kanssa ulkonakin kun vähän jos nykäsee remmistä, niin se pakenee kohti maata ja ihmiset kattoo, että onko sitä hakattu tms |O
huuh ja puuh. Ja huomioo on yritetty antaa, ei tietty saman vertaa ku ennen mut ei sitä tod oo unohdettu. Välillä tuntuu, että mulla on uhmaikänen kakara ton vauvan lisäks :kieh:

mutta ei mulla muuta :saint:
 
Huomenta!
Miss Piggy:
Teillä joilla on koira, miten ne on suhtautunut vauvaan?
Hienosti on suhtautunut, vaikka mua ainakin mietitytti etukäteen, kun tuo mäykky on ollu se meidän pikkuvauva ja lellikki. Isompi koira, joka on ulkona ja käy sisällä vaan syömässä ei oikeastaan noteeraa vauvaa millään tavalla.

Toissa aamuna todistin jokseenkin hellyyttävää kohtausta. Millalla oli potkupuku, mis avonaiset lahkeet. Koira meni nyysäämään (haistelemaan siis) hänen jalkoja, otti nätisti villasukat pois ensin toisesta ja sitten toisesta jalasta ja nuoli kaikki kymmenen pientä varvasta :heart: (taas olis se kielletyn anopin videokamera pitänyt olla...)
 
MP- vauvan myötä koiran arvo on laskenut (siis laumassa, ette varmastikaan ole tehneet mitään :D), joten nyt sen itseluottamus kärsii. Koiratkin osaa olla marttyyreitä. Pienen vauvan kanssa on vaikea antaa koiralle sitä huomiota mitä se tarvitsee, jotta luottaisi teihin samalla tavalla kuin ennen. Mitä enemmän koiran kanssa pystyy tekemään, niin sen parempi. Vähän sama kun jos teillä olisi parivuotias lapsi, sekin parkuu ja teeskentelee vauvaa (siis usein) että saisi saman huomion kuin vauva.. koirat eivät ole kaukana siitä. Mua joskus naurattaa kun sanon vauvallekin "paikka" kun on leikkimatolla ja käyn vessassa :LOL: Taitaa istumiset jne. tulla käskystä sitten jossain vaiheessa.. en mä voi luonnolleni mitään! :D

Yö helvetistä takana. Vähintään tunnin välein poika herätti, 23, 00.20, 01, 03, 04 syötiin, ja 06.45 heräs uudestaan ja mies syötti. Onko nyt joku tiheän ruokailun kausi monilla? Tuntuu että litra kuluu korviketta päivässä ainakin, vaikka vellejä syö sen 2dl/vrk :eek: Jos ei rauhoitu, niin kai pitää ruveta ihan todenteolla antamaan tuhdimpaa tavaraa, tai ainakin "terästämään" vellejä. Tässä viimeisen viikon aikana meille on tullut roikkuposket ja maha on kasvattanut makkaran :D Hyvä että syö, toissaviikon ruokailuongelmat on historiaa ainakin tällä hetkellä :)

T-bird- "onnea" negasta :hug:

Jatkan aamukahvittelua kun poika riehuu sitterissä.

Elppa & Alex 3kk + 2pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu:
Mitä Elppa jos tosiaan kokeilisit jo sosetta antaa? Sillon, kun nuo meidän isommat oli vauvoja, niin oli suosituskin että 3kk -> saa antaa kiinteitä. Jos niillä pysys nälkä paremmin kurissa?
Kiitos vinkistä! Just äidin kanssa mesetetään :)D) ja neuvoo soseissa. Eilen annoin sitä perunaa, mausta ei tykännyt joten ei uponnut.. koitan sitä vielä pari päivää korvikkeeseen lantrattuna, ja ajattelin bataattia seuraavaksi, on makeampikin, niin vois maistua.
 
Huomenta =)

Meil ku koirii ei koskaa olla pidetty vauvan asemassa vaa ovat ain olleet elukoit :LOL: nii ei niin suurta muutosta oo tuo Viljami hei elämää tuonu...mitä nyt et hoitaa hei sitä pitää jos toine lattialla :D

Yö oli....niii,sanotaa et oli ja meni miten meni,hyvä ku tul aamu. Viljamii ku koskee masuu toi ummes olo nii möngers jos ei olt tissil.

Mie meinasin soseit alkaa antaa ehkä joskus ens kuun puolel...sillo jätkä ois sen 4,5kk tai jos vedättäs tuonne 5kk en viel tiiä.
Aika näyttää.

ursula ja Viljami 3kk 3vkkoa (suuripiirtei)
 
huomenta :D

Esikko kävi sit kaatamassa maidot akvaarioon :kieh: Saa siis leipoa, siivota ja tehdä vielä suursiivouksen akvaarioon :kieh: Eipähän homma lopu kesken....On se kiva että noi lapset pitää huolen, ettei äitille tuu tekemisen puutetta :D
 
(taas olis se kielletyn anopin videokamera pitänyt olla...)
:LOL: :LOL: :LOL:

Huomenia!

Meidän Leevin vaipasta löytyi eilen veriviiruja :eek: Soittelin jo päivystykset ja kaikki läpi silloin illalla, annettiin lupa tarkkailuun mutta näytteethän tuosta pitäisi ottaa. Voi kuulemma johtua mahdollisesta ummetuksesta, hitto kun ahdistaa! :(
Poika on kyllä hyväntuulinen oma itsensä, mutta eihän tuo nyt normaaliakaan voi olla! Ei sitä siis paljon ollut mutta sen verran että näki. Toivottavasti tässä ei nyt ole mitään... ei kyllä yhtään nappais lähteä päivystykseen kaiken maailman juoppojen ja narkkareiden keskelle. Mutta siis tottakai lähdetään jos vain on tarvis. Toisella on nuhakin :(

Niin tää äitiys taitaa olla yhtä huolestumista alusta pitäen :D Nyt onneksi sentään pystyy konkreettisesti näkemään onko lapsella kaikki hyvin, toisin kuin raskaana ollessaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Yö helvetistä takana. Vähintään tunnin välein poika herätti, 23, 00.20, 01, 03, 04 syötiin, ja 06.45 heräs uudestaan ja mies syötti. Onko nyt joku tiheän ruokailun kausi monilla?
Elppa & Alex 3kk + 2pv
samma här, nyt jo 2.perättäinen yö samanlaista....tosin joka kerran ei edes halunnut syödä vaan nukahti samantien pinniksestä nostettaessa :eek:
Elän toivossa että johtuu liian paksusta unipussista jonka jätän tänään pois...
Jos ei muu auta niin soseet lähtee täälläkin kehiin...

terkuin
renee ja kalle 3kk+1vko
 
Huh. Olipa ihana tulla anoppilaan, poika nukkui mummon ja vaarin kanssa (kiljahti kerran viideltä, muuten nukkui 11h kiltisti ku enkeli. Tyttö nukahti viittä vaille yhdeksän (UUS ENNÄTYS!) ja söi kahdelta ja viideltä ja heräsi aamulla viittä vaille yhdeksän, siis 12h kahdella syötöllä, YES!!! Niin on iloinen neiti ja käytiin mun siskon ja sen tytön kanssa penkomassa mammuttimarkkinat tänä aamuna ja nyt taas uni maistuu. Maitoa on tullut ihan hyvin, tosin olen edelleen sen about 150ml kahdessa erässä päivän aikana antanut, kun neuvolan täti sanoi, ettei siitä haittaa ole tolla kasvutahdilla ja jos se saa mun olon vähemmän levottomaksi niin hyvä.

Mut nyt rupattelemaan anopin kanssa ja ruinaamaan päiväkahvia.

Velv
 
Voimia teille joilla vauvat herättelee tiheästi :hug: Meillä meni kahdella yösyötöllä (fiksua tietenki mainostaa heti tähän perään). Oon miettiny vellin aloittamista, menee litra korviketta päivässä nykysin. Ostin kaupasta kokeeksi sen herkkävatsaisille tarkoitetun nestlen maissivellin, ja nutrician perunaporkkanavellin. Jos vaikka toinen ei käykään vatsalle, niin voi sitten kokeilla toista.

Kielletty, toivottavasti ei Leevillä ole mitään vakavampaa :hug:

Tajusin tässä että ens torstaina on jo 3kk neuvola, eikä meillä oo varalta ees suppoja jos nousee kuume! |O (Toruu itseään) Apteekkiin siis...

Koirista on ollu puhe. Mul on kauhee koirakuume, mut en tiiä miten sitä jaksais vauvan ja koiran kanssa sitten. Onkohan järkevää edes haaveilla...Minkä rotuisia koiria teillä on?

Di ja Roosa
 
Kielletty:Meidän esikoisella oli myös vauvana veriviiruja vaipassa,kun oli maha kovana.Käytiin lääkärissä ja lääkäri sanoi että se on normaalia noin pienillä.Kirkkaat veriviirut on merkki siitä,että veri tulee peräaukosta,koska kakka on niin kovaa,eikä siitä tartte huolestua.Jos kakka on mustaa kuin piki,niin sillon on kyse sisäsestä verenvuodosta ja se on jo sit ihan toinen juttu...

Meillä menee yöt päin persettä,eli ei siitä sit sen enempää... |O

Bamse
 
Tuli muuten mieleen noista supoista, että käyttääkö kukaan muu sitä oraaliliuosta (vai mitä se oli) meille apteekkari suositteli sitä supon sijaan, koska on mukavempi kaikkien kannalta antaa ja supoissa on se vaara että käynnistää sen ulostusrefleksin ja on kai helpompi annostella. se on muuten niin hyvän tuoksusta se liuos et melken itekki tekis mieli vetää sitä napaan :D
 
Tänään siis annettiin Emmalle peruna-porkkana sosetta :D , eka yritys oli susi, kun emmalle tuli väsy, niin yritin sit uudelleen parin tunnin päästä, ja voi että...ihan niinku Emma olis syöny ennenki lusikalla. Ja petyin ku ei minkäänlaista ilmettä tullu, esim irvistys tai jtn...
Noh annoin sit 2lusikallista...wautsi
...Huomenna sit uudestaan 2lusikallista peruna-porkkana sosetta, maanantaina voin siis hakea hedelmä sosetta...vaiks jälkiruaks :p

ihanaa...emma ei oo yhtään kitissy rokotteesta, on aivan ihanan iloinen oma emma...
Nukkui muuten yön ihan yli hyvin kklo19.30-06 meni viel takas nukkumaan, heräs klo09.15...ihana helppo/kiltti Emma... :heart:
 
Nyt on kiirus, mutta pakko tulla vielä teille ilmoittamaan: tämä mamma lähtee nyt juopottelemaan :p Ensin tyttökavereiden kanssa saunomaan, ja sitten baariin. Saas nähdä kuinka nopeasti kihahtaa päähän, kun vuosi takana juomatta. Se on menoa nyt :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Tuli muuten mieleen noista supoista, että käyttääkö kukaan muu sitä oraaliliuosta (vai mitä se oli) meille apteekkari suositteli sitä supon sijaan, koska on mukavempi kaikkien kannalta antaa ja supoissa on se vaara että käynnistää sen ulostusrefleksin ja on kai helpompi annostella. se on muuten niin hyvän tuoksusta se liuos et melken itekki tekis mieli vetää sitä napaan :D
Meillä on menty silleen että annetaan vasta sitten nestemäistä kun on alkanut syödä soseita. Se on sellaista tahmeaa se aine ja nyt kun olen pojalle antanut lusikalla esim. Levolaccia, niin työntää kielellä ulos eli menee hukkaan ja onhan siinä nielemistä tosiaan kun tahmeaa..
mutta sitten kun oppii syömään vähän kiinteämpää ollaan siirrytty nestemäiseen.
 

Yhteistyössä