***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Huomenta!

Menin nukkumaan 01 aikoihin, mutta suppailun takia pyörin reilun tunnin, nousin, katsoin pari leffaa välillä käppäillen. Kellotin 7-9min välisiä supistuksia, hetken laantui ja nyt alkoi kovemmat supistukset, 4 min välein tulee :eek: Eli ihan hyvä että sinne naistenklinikalle ollaan menossa heti aamusta, katotaan piruuttaan onko auennut enemmän kuin sen toissapäiväisen 3cm.

Lakanat heilui muuten ennen nukkumaanmenoa, jonka seurauksena ISO limatulppa irtosi.. tai näin ainakin luulin. Koko aamuyön sitä valui aina kun kävi vessassa, äsken tuli sitten ihan kunnon veriklöntti (pahoittelut eriteinfosta).. sen jälkeen ne supparitkin koveni.

Nyt tekemään miehelle aamupalaa.. en usko että omaan masuun menee enää mitään, suoli on ollut todella suora koko aamuyön.. saankohan koska nukuttua?

Kiitos tsempeistä

Elppa & Antsa 42+1 :heart:
 
Hyvältä Elppa kuulostaa :hug: Taidat lähteä kohta nyytin hakumatkalle :heart: Tsemppiä sinne suuntaan :flower:

Meillä pikkuneiti vielä nukkuu. Onneksi, jos vaik kerkeäis käydä suihkussa tässä välissä =) Esikoinen onneks vetää aamupuuroa jo antaumuksella :p Mun pitäis viedä pissanäyte neuvolaan, toivottavasti ei tartteis antibioottikuuria :/ Sen seurauksena kuitenkin tulee hiiva :x

Ens ma ois eka neuvolakäynti. Saas nähä onko neidin paino noussu =) Ainakin sukulaiset väittää, että kovasti on jo kasvanu, ja ruokahan maistuu :p
 
Onnea kaikille =) :flower:

Eli jos kerkeen ni päivitän tuota listaa viel tänään, jos vauva-uutisia tulee tämän 12h aikana.
Koska huomenna klo8 ollaan synnytyssalis mua jakamassa kahtia :LOL: ....eli voi mennä viikko ennenkö olen taas päivittelees listaa, laittakaa ne yv:nä, kun en kumminkaan jaksa lukea/plarata monta sivua taaksepäin että kuka synnyttäny ja kuka ei...

Jees, mua kyllä alkaa jännittään ja jopa vähän pelottaan tuo käynnistys, mutta ihanaa että pääsen tositoimiin...Juhannuksen ny si vietän saikussa, joka tuntuu tosi oudolta, mutta tuskin sitä ajattelen ku ihana pikku nyytti sylis :heart:

Tänään meinaan nukkua/löhöillä niin paljon ku maltan...niin ja tietysti hengailen täällä netis jonki verran :D

Taavi-Lotta rv39+5...huomenna iiiiih... =)
 
Huomenia. :wave:

Täällä kans ollaan edelleen yhdessä kasassa ja uskon että vielä pitkään!!! Touhunnut olen paljon ja kävelylläkin käynyt mutta en saa aikaseks ku kipeän selän ja häpyluun alueen. Kävelyllä/ lenkillä maha kovana ja tuntuu painetta alapäässä mut ei rehellisesti supistele!

Onko teillä muilla alkanut loppu ajasta maha kutiaan???? Mulla mahoton kutina ollut pari päivää. Kokoajan joutuu raapimaan ja rasvaamaan sitä. Liekkö nyt sitten repeämäisillään vai mistä tuo voisi johtua????

Muakin väsyttää ihan hulluna!! En koskaan ole osannut nukkua päikkäreitä mut nyt olen parin viikon ajan nukkunut joka päivä!! En ole vielä syönyt rautaa, mut pitäisi kai koska hemppa oli viimeks 112. Se on pyörinyt 120 kieppeillä koko raskauden ajan ja nyt sitten eka kertaa noin alhaalla. Eihän tuo vieläkään ole hälyttävän alhainen mutta voisiko väsymys silti johtua siitä???

Te, joita häiritsee sukulaisten ja ystävien utelu niin ajatelkaapa jos ei olis ketään joka kyselisi niitä "joko synnytät" kysymyksiä. Olkaa vaan tyytyväisiä ku sehän kertoo että teillä on niitä läheisiä jotka välittää ja on kiinnostuneita teistä. Kaikilla ei ole niitä!!!!

Ite olen sanonut että kerron sitten kun syntyy mutta silti osa malttamattomana kyselee ja tiedestelee kuulumisia ja vointia. Minua se ei häiritse. Tiedän ainakin että kun läheisiä jotka välittää ja on hengessä mukana =) Voisi olla ankeaa jos kukaan ei kysyisi tai ottaisi yhteyttä, varsinkin näin loppu metreillä!

Vkoja 38+6
 
On taas tullut paljon ihania vauvauutisia ja synnytyskertomuksia. Sydänkäpyselle tsemppiä huomiselle.

Itse en ole paljon jaksanut nyt kirjotella kun tämä päänsärky vaivaa vieläkin. Olen yrittänyt nukkua aina kun mahdollista.

Eilen oli neuvola ja sain vihdoin pikaisen lähetteen äitipolille, eli kävelin neuvolasta suoraan
äitipolille tarkempiin tutkimuksiin. Ottivat sydänkäyrän ja verikokeet, kaikki näytti olevan hyvin, mutta lääkäri halusi kuitenkin ultrata. Yllätys oli suuri kun lääkäri ilmoitti että on tulossa niin iso vauva että jos ei ole maanantaihin mennessä syntynyt, niin uudestaan sinne ja mietitään käynnistystä. :eek:
Päänsärky on nähtäväsi raskausajan migreeniä, ihan uusi juttu minulle. Jos olo käy sietämättömäksi niin osastolle voi mennä heti kun sille tuntuu.
Kotona yritän kuitenkin sinnitellä synnytykseen asti, nyt vain odotellaan kunnon supistuksia näiden lievien nippailujen sijaan.

Fenix ja masukki 38+3
 
Ajattelin tulla pitkästä aikaa ilmoittelemaan ittestäni.

Yhessä kasassa olen edelleen :headwall:
ollaan oltu vaan niin paljon liikenteessä etten oo kerenny tulla tänne kirjottelemaan.
nytkin olen äitini luona käymässä.

eilen käytiin reippailemassa illalla noin 2km lenkki eikä siitäkään ollut mitään hyötyä mutta ajateltiin äipän kanssa mennä nyt vielä aamulla ennen kuin lähden kotiin päin.

huomenna pitää taas mennä neuvolaan..

niin ja tänäänhän on tämä maaginen laskettuaika....

wiivi84 & pittuveitta rv 40

tulen kirjoittelemaan paremmalla ajalla.
 
ai niin piti vielä sanomani että suolikin on tyhjennellyt itseään jo kaksi viikkoa että tuskin sekään on mikään merkki mistään...rasittavaa vaan kokoajan juosta vessassa.

omien ajatusten ja tuntemusten mukaan olen synnyttämässä juuri juhannuksena tai sitten käynnistettävänä heinäkuun alussa.
 
Onnea kaikille nyytin jo syliin saaneille!

Tänne ei kuulu mitään uutta, eli vauva pitää kiinni yksiöstään edelleen... Yökin kului sikeästi nukkuessa ilman suppareita. Vauva on myös aikas liikkuvainen vielä, eli ilmeisesti sekin puhuis sen puolesta, ettei oo ihan lähipäivinä jalkautumassa tänne... huoh. Noh, muiden uutisia odotellessa...

Mouse, tasan rv 39
 
Täällä netti toimii taas ja pääsen ilmoittamaan olevani edelleen kasassa. Vaikka eilen oli niitä kipuiluja ja suppareita, niin yön nukuin kuin...hmmm...lapseton, eli ilman häiriöitä =)

Mies on kuumeessa, ja saikulla loppuviikon. Päästään siis toivon mukaan yhdessä huomenna sinne yliaikaisseurantaan. Jännä kuulla onko paikat yhtään auenneet. Toivotaan, että kaikki on kunnossa. Tuskin lähtevät juhannuksena käynnistämään, eli alkuviikkoon varmaan sitten menee.

möksmöks: Mulla on mitattu tuo hb joka neuvolakerta, eli nyt lopussa kerran viikossa.

Maleha: Mulla tippui jossain vaiheessa rauta-arvot 116, ja olin TOSI väsynyt. Mut kai sekin on yksilöllistä, että miten herkästi se vaikuttaa kenelläkin. Niin ja olet ihan oikeassa, että pitää olla kiitollinen läheisitä ihmisistä, jotka huolehtii ja välittää. Monet kun saattavat olla jopa ihan yksin tässä tilanteessa. Ei sitä vaan aina muista ajatella asiaa tuolta kantilta. Pitäisi kyllä...:heart:

Ei voi kuin ihmetellä miten monilla meistä kesäkuisista raskaus on mennyt käynnistykseen. :eek: Sydänkäpyselle tsemppiä huomiseen, ja Elpalle lämpimiä ajatuksia tälle päivälle. Mahtaa olla jännät paikat :D

Pääsiköhän muuten maamuska eilen jo tositoimiin...? :whistle:
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE SUPER PALJON!!! :flower: :flower: :flower:

Mulla tänään laskettu aika. En voi uskoa tätä todeks. Tän raskauden ei missään nimessä pitänyt mennä tänne asti. Alkaa olemaan voimat tosi vähissä.

Neuvolassa tänään kaikki kunnossa paitsi painoa tullut viikossa yli kilo. No turvotusta onki tullu parin päivän aikana jonkin verran.
Vauva voi kuulema hyvin vaikka äiti onkin flunssanen ja IHAN poikki. Meijän esikoinen on myös tosi kovassa nuhassa ja yskässä ja yöt menee valvoessa. MÄ EN ENÄÄ JAKSA TÄTÄ. Syntyis vaan se vauva, niin loppuis tää odottaminen ja jatkuva valmiustila.

Olipas epätoivosen kuulonen viesti. No välillä tällästä.

Koittakaahan kaikki mammat jaksaa ja tsemppiä kohta tositoimiin pääseville.

emilija ja rontti 40+0
 
Äippäpolilla käyty tarkistuttaan paikat, eikä siellä kummoista ole tapahtunut. Vauvalla kuitenkin kaikki ihan priimakunnossa. Tähän odottelun lisäks siis tiedossa lisää odottelua ja neuvolakäynnit normaalisti vaan :ashamed: En jaksais enää minäkään tätä unettomuutta ja kipuja.

Di 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Di:
Äippäpolilla käyty tarkistuttaan paikat, eikä siellä kummoista ole tapahtunut. Vauvalla kuitenkin kaikki ihan priimakunnossa. Tähän odottelun lisäks siis tiedossa lisää odottelua ja neuvolakäynnit normaalisti vaan :ashamed: En jaksais enää minäkään tätä unettomuutta ja kipuja.
Hienoa, että vauvalla kaikki hyvin. :heart: Puhuttiinko mitään, että koska tarvittaessa lähdetään käynnistelemään?
 
Tiivari: mulla ollut mies pari kertaa mukana,siinä se vieressä istuskeli kun ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus.

eipä vauvarintamallakaan mitään,eilen illalla tunnin nipisteli kummasti alavatsasta,siihen se taas jäi.noh, pääsee juhannusherkkuja maistelemaan,lohtu sekin :LOL:

kamalat ilmat ollu jo pari viikkoo,ei kovin tekis mieli nokkaansa ulos pistää,mut taidanpa silti lähtee pyöräilemään kun kotona niiiiin tylsää.

hauskat päivänjatkot
 
heips!

Katilo kaynyt aamusta ja kaikki ok.
Ei ole laskeutunut. Kaynnistyspaiva varattu eli viikko viela aikaa. Voipi tulla tosi pitka viikko.
viime yo oli tosi vaikea. Vauva liikkui kovasti ja semmoista sukkapuikko vihlontaa oli puoli yota.
Nyt voisi melkein menna takasin nukkumaan vahaksi aikaa kun niin vasy ja aikainen aamu.
 
Täällä minäkin palloilen... Koitan käyttää aikani hyödyllisesti puunaamalla kämppää ja laittamalla vauvan tavarat valmiiksi. Kyllä meilläkin tota romua riittää :eek: Ja sitten kun vauveli vihdoin tulee, sitten sitä tavaraa vasta riittääkin... Puklurättejä sohvilla, sitteri tuolla ja vaunukoppa tuolla, vaippoja siellä ja leluja täällä, rintapumppu pöydällä ja tutteja joka puolella :D Siihen vielä nuo esikoisen 1000 käytössä olevaa lelua niin johan on neliöt käytössä.

Huomenna olis sitten viimeinen äitiysneuvolakäynti ja maanantaista lähtien oon ä-polin asiakaslistoilla. Tuskinpa tämäkään vauva pitää mitään kiirettä maailmaantulonsa kanssa eli luultavasti kerkeen yliaikaiskontrolliinkin rv 41+5.

Ei muuta kuin jaksamista kaikille tasapuolisesti! Ei enää kauaa odotusta jäljellä =)

Kylkiluu ja Muumi 40+2
 
Tervehdys!

Vielä täällä muutamia sitkeitä sissejä jaksaa mahan kanssa taapertaa! Tsemppiä viimeisiin aikoihin!!! Elppa on ainakin lähtenyt vauvan hakuun ja liekö joku muukin. Lämpöisiä ajatuksia lähetän roppa kaupalla! :heart:

Meillä sujuu arki ihan kivasti. Syödään, nukutaan ja kakitaan, niitä ihmetellessä se aika kuluukin. Neiti on illan virkku (toisin kun minä)), mutta onneks isänsä hoitaa iltaviihdytyksen, niin pääsen ite ajoissa nukkumaan, niin en oo ihan kauhea...oon nimittäin väsyneenä aika...no, ikävä ihminen.

Meillä vietetään ristiäisiä 26.7. Nimi on päätetty, pappi tilattu ja kummit informoitu. Eli sikäli ollaan hyvin aikataulussa =)

Oikein hyvää juhannusta kaikille, vietittepä sitä sitten mahan tai käärön kanssa!!!

Ammu ja Tyttö 17 päivää =)
 
Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Hemppakin oli hyvä, silti vaan väsyttää. Vauva ei ole laskeutunut. Silti terkka meinas, ettei menis yli. Ja jos menee, niin yrittäävät saada minut vielä ultraan kokoarvioon. Mie pelkään, että tulee iso vauva... ja kun ite olen pieni.... :/ . Aikasemmat on molemmat olleet 3600g, mutta kun tälle veikattiin jo 2 viikkoa sitten kooksi 3500g. Vähän sen takia jännittää.

Emilija jaksamista siulle! Tää loppu on varmaan kaikille raskasta aikaa, varsinkin tää valmiustilassa oleminen rasittaa. Toivottavasti saat edes päivällä lepäillä. :hug:

kukikas, ootkos vielä täällä kärvistelemässä? Ettet oo livistäny laitokselle ilman miuta.... B)

Sydänkäpyselle tsemiä huomiselle!! :flower:

Kissantassu ja Napsu 39+3
 
kissantassu ; Täällähän mie.Missäs muualla :LOL: Mennään yhtämatkaa ja tilataan viereiset salit.

Neuvolassa (taas) käyty.Ei mitää uutta auringon alla.Terkka ihmetteli etten oo vielä synnyttäny,on ollu sitä mieltä kokoajan et ei mee näin pitkälle.Esikko ku oli tarkka eli synty tasan LA ja toka tuli 39+4.Et sellasta.
Voimia käynnistyksiin meneville!
Voimia kanssa odottajille!
Ja ONNEA uusille vauvautuneille :flower:

kukikas ja masukki 39+3
 
Miten nyt tuntuu, että vauvauutiset on taas hiljentyneet :) Jokohan Elpalla on vauva sylissä :heart:

Täällä ollaan yhdessä kasassa. Miehellä on vapaa päivä ja ollaan vietetty aikaa miehen ja koirien kanssa. Vieraitakin kävi ja sain onneksi vähän muuta ajateltavaa siten. Huomenna alkaakin sitten taas yksinäisyys kun miehellä alkaa yöputki, on yöt töissä ja päivät nukkuu :(
Ajattelin mennä illalla koiran kanssa agility treeneihin jos ei sada kaatamalla ja juhannuseväät pitäis kaupasta hakea. Ens viikolla alkaakin sitten alennunmyynnit, että luultavasti niinhinkin sitten ehtii yhdessä kasassa vielä.

Muakin on väsyttänyt ihan älyttömästi viime aikoina. Koko raskausajan oon ollut pirteä mutta nyt viimeisen viikon ajan väsymys on painanut todella paljon. Hemoglobiini oli 135 eli siitä tämä väsymys ei ainakaan johdu, ehkä tämä odottaminen väsyttää. Tänään tasan 39+0
 
Heippa taas!

Nopeasti tulin onnittelemaan vauvautuneita, joita nyt nopiasti sieltä bongasin ainakin
mandariinin, Melodin, Kaaliksen, Huiskahännän ja malcarannin. Muille kans onnea, jos joku tässä jäi pois. :heart: :heart: :heart:

Elpalle ja Sydänkäpyselle tsemppiä koitokseen! :heart:

Nopiasti tulin kirjoittamaan, kun poika vetää sikeitä vaunuissaan. Hetken ajattelin tässä hengähtää. =) Arki on alkanut rullaan ihan mukavasti...nuo tytöt vaan vähän oireilee tietenkin vauvan takia ja sen takii välillä tuntuu, että tästä ei tuu mitään, mutta kaippa se siitä taas.

Joku kysyi, miten mies pärjäsi synnytyksessä...
Täällä on ukko, joka on piikki/sairaalakammoinen... :whistle: Siitä voi sit miettiä, että kuinka on "mukana" siellä salin touhuissa...ja nyt vielä kun kaikki kävi niin nopiaan ja huonekin oli aika ahdas. :/ Mut kyllä se kunnioitettavasti pärjäs. Ekan ponnistuksen jälkeen huomasin, että ukon naama vetää valkeax... komensin sen takavasempaan ja sinne se kuulemma heitti lattialle maate ja nosti jalat kattoon. =) Mä olin siinä vaiheessa jo niin omissa maailmoissa, että en edes tajunnut, että en rutista enää sen kättä vaan niitä tukikahvoja. :) Mutta oon kyllä TOSI ylpee, että se on sen 3 kertaa kestänyt kaikesta huolimatta. :heart: Yksin en ois siellä pärjännyt. :/

Mutta nyt velvollisuudet taas kutsuu ja on aika mennä!
Palaan taas...

Onko muuten kukaan ehtinyt/jaksanut aloittaa sitä kerhoa?
Miekin voin sen tehdä paremmalla ajalla...

Rakkis ja poju 3 pv
 

Yhteistyössä