***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2

Eli lisäsin nyt si noihin listoihin sen synt.pvä/paino/pituus/sukupuoli
 
paineet oli siis koholla ja mun piti jäädä...tänään pääsin sit pois...syön nyt paine tabuja 2kpl 3kertaa päiväs...ens viikon tiistai neuvola ja ens viikon perjantaina takas äippäpolille...jos vaikka silloin alkaisivat käynnistämään, vauvan painoarvio on sellanen 3,6-3,7kg

Päivitän listaa vaikka huomenna...
 
wihii meidän kuukausi :heart: :heart: pian meillä on kaikilla nyytit sylissä :heart: :heart:
haleja ja voimia sydänkäpyselle :hug: Toivottavasti tajuavat käynnistää ajoissa ellei lähe itekseen tulemaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
jees ajattelin ku te olitte niin kirjotellu tuonne että noita sivuja oli aikas monta :D ....ja mä vieläkin mietin tuota mun vauvan kokoa...Onko teidän mielestä ison kokoinen??
No mä en osaa sanoa tuohon vauvan kokoon juurikaan juuta en jaata. Ei näin noviisina ole oikein käsitystä mistään. :headwall:
Mutta eikös 3000g-4000g oo kuitenkin "normaali" vauvan syntymäpaino. Näin jostain olevinaan luin. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
jees ajattelin ku te olitte niin kirjotellu tuonne että noita sivuja oli aikas monta :D ....ja mä vieläkin mietin tuota mun vauvan kokoa...Onko teidän mielestä ison kokoinen??
Millon sulla olikaan LA? Sain kans alkuviikosta painoarvion 3700g ja syntymäpaino asettunee tuonne 4kg tietämiin =) (niin ku meillä nämä muutkin), onhan siinä ekakertalaiselle punnaamista, muttei mikään mahdoton kai kuitenkaan...

ps. huomasin, et neliapilan tuplaonni puuttuu tuolta syntyneitten listoilta... (miten niin kyylä?! :whistle: kun ei itellä mitään tapahdu, niin täytyy pitää niiden puolia joilla tapahtuu....)

*muoks* katoinkin, et pari viikkoo myöhemmin kun mulla, mut vauvathan kasvaa omaa tahtiaan ja arvio voi heittää puolikin kiloa, eli älä murehdi :hug:

 
mä tässä just imuroin talon ja matot on pihalla. vessan pesin jo vähän aiemmin.. jos sais jostain voimia niin luutuaisin lattiat viel tälle iltaa ja pyyhkisin pölyt/ikkunat. vois melkein jättää huomiseen. :whistle:

mikshän mul meinaa tuo ylämaha olla vähän kipee.. no, jospa se loppuis pian.

ei oo tosiaan kauaa, kun vaaveja taas ulostautuu lisää, kun oma kk alkaa justiinsa! wau! :flower:

mulla joku siivousvimma ollu lähiaikoina. nyt kun imuroin, niin en löytänyt yhtään villakoiraa enkä montaa roskaakaan, mutta ku pitää se silti siivota. :ashamed: jospa se kohta on pakko vähän löystää, kun syntyy kolmas ja vanhin on vaan 2v5kk, niin luulen, etten vaan ehi niin paljoa tuota imuria heilutella. :saint:

mut nyt syömään välissä jotain!! tsemppiä kaikille!

IllanHämy rv 38 :heart:
 
:heart: ihanaa sydänkäpynen. Toivotaan todella, että alkais käynnistymään ennen perjantaita.

Hyvän kokosia teiän vaavojen painoarviot. Mulla nyt Taunon paino pysyny n. 2,7-2,9kg sen neljä viikkoo =) On ilmeisesti tää toksemia tehny tehtäväsä istukalle. Pitää kuulemma olla tosi tarkka noitten liikkeiden seurannan kanssa :| Mut onneks on nyt kotipäästyä jumputtanu ihan kiitettävästä. Tää päänsärky vaan on tosi inhottavaa. Otin jo 1000mg parasetamolia. Ei auta ei. Mut jospa tuo levolla kohta menis :whistle:

Hyvää yötä kaikille :heart:
 
Ja täällä tosiaan kirjoitellaan tiheään.. Ei perässä pysy.

Ihmetyttää kun teille joilla paineet korkealla, annettu vain lääkettä. On se niin sairaala kohtaista. Minulle ei puhuttu mitään lääkkeistä. Tietenkin mulla veriarvotkin rupes menneen alas. Mutta sen ohjeen sanon vielä teille. KYSYKÄÄ ERIKSEEN LÄÄKÄREILTÄ/HOITAJILTA TROMPOSYYTTEJÄ! Joka kerta kun verikokeita otetaan. Ettei käy kuten mulla edellisessä synnytyksessä, että sitten yhtäkkiä ilmoitetaan että nyt tromposyytit on niin alhaalla, ettet saa epiduraalia/spinaalia. Ja käynnistykseen vaan...
Nyt mullahan tromposyytit lähti nytkin laskuun, vaikka ei ollut valkuaista. Vain paineet koholla..

Täällä on pojalle etunimi jo valmiina ollut kokoajan, mutta toinen nimi pitäs miettiä..

Huomenna muutetaan yläkertaan.. Kova päivä edessä!

Pitäs vielä huoltaa vauva yöunille, kun vain eka heräis iltaunilta.. :heart: Täällä sama rytmi jatkuu, syö ja nukkuu. Ja jokuaika sitten oli puhetta siitä, että millanen vauva tulee jos odottaessa sitä tai tätä. Minut vauva herätti aina öisin potkuihin. Mutta tämä syö 1-2 kertaa yössä. Oikein unelma vauva! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Ja jokuaika sitten oli puhetta siitä, että millanen vauva tulee jos odottaessa sitä tai tätä. Minut vauva herätti aina öisin potkuihin. Mutta tämä syö 1-2 kertaa yössä. Oikein unelma vauva! :heart:
No just! Eli meidän vauva ei sitten tuon teorian mukaan nuku öisin lainkaan, kun nyt antaa mun nukkua ihan rauhassa :/ Niinpä tietysti... :whistle:
 
Hei taas kaikille,

Muutamaan paivaan en ole paassyt taalla kaymaan ja johan taalla on taas tapahtunut. Elikkas ISOSTI ONNEA kaikille vaavin saaneille :flower:

Taalla, puhuitte vauvan paino arviosta, niin mulle on sitten ilmeisesti tulossa melko pieni vauva? Viimeisin paino arvio oli 2.3kg ja laakari veikkaili etta, jos loppuun asti paastaan, niin vauva tulisi olemaan noin 3kg. Talla viikolla neuvolassa hoitaja sanoi vauvan paan jo kiinnittyneen ja tokaisi, etta ensi viikolla voisi alkaa jo tapahtumaan, mika sinaansa ihmetti itseani, kun mullahan ei juurikaan ole ollut minkaan laisia merkkeja siita, etta edes viella tana vuonna mitaan tapahtuisi :D Laskettu aikahan mulla on kuitenkin vasta 24. pva, joten ei kai tassa viella mikaan kiire sinaansa olekkaan.

Piti viella sita teilta kysya, kun taalla aikaisemmin puhuitte niista imetysliiveista, mutta en nyt jaksa alkaa enaan niita ketjuja tuolta kaivamaan, niin mista te olette niita ostaneet? Mulla alkas oleen kaikki muut hommattuna, mutta imetysliiveja en ole viellakaan saanut hommattua. Toinen kyssari sitten onkin, etta mista tiesitte, etta mita kokoa ostitte, kun eikos tuon rintavarustuksen pitasi suurentua viella entisestaan sitten, kun vauva on syntynyt?

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja hyvia vointeja!

36+4
 
pregnu Iteltä löytyy tommoset http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?cPath=89_103&products_id=373 ja just siks hommasin kun ei voi viel tietää minkä kokosiks munkeiks nää oikein paisuu, tykästyin niin kovin et tilasin tänää aamulla toiset :D Tosi hyvän tuntuset ainakin miun kropan päällä ^^
 
Huuah... Täällä mä sit kukun keskellä yötä, eikä edes ole mitään syytä :( Ei supista, ei närästä, vauva on levollinen, mut mua ei vaan uneta. :headwall:

Aiemmin juttelitte kiinnittymisestä. Jos syntyis kaks viikkoa kiinnittymisestä, niin se ois meillä niinku ens viikko. Ja vaikka menis neljä viikkoa, niin se tarkoittais että mentäis max viikko LA:n yli B) Mutta en mä kyllä toistaseks jaksa juuri elätellä toiveita, mitään merkkejä kun ei ole siitä että jotain ois tapahtumassa.

Lakanoiden heilutus sai mulle kyllä riittää eilisen jälkeen :( Katotaan sit uudestaan ku muksu on maailmassa ja paikat parantunu, sen verran arat on paikat nyt että nautinto on siitä touhusta kaukana. Eilisestä siivoilusta, shoppailusta, saunomisesta ja seksistä huolimatta ei niitä suppareitakaan oo taas näkyny, ainoa tulos oli nää menetetyt yöunet.
 
Ihanaa huomenna alkaa kesäkuu, oonkin odottanu jo sitä kuuta kun haluan et vauva syntyy kesäkuussa et tää päivä tarttis olla vielä rauhakseen ettei ala tunkemaan vielä pihalle, vaikka en usko et vaikka supistukset alkais tänään että vauva enää syntyis tän toukokuun puolellä.

Onnea taas uusille vauvan saaneille, ketä en oo viä onnitellu :flower:

[/b]pregnu[/b]:
Mä ostin imetysliivit kapp hall:sta Oli minusta tosi hyvän oloiset ja edulliset alle 20? Koitin niitä kaupassa ja kupit oli hieman liian isot joten otin ne kun rintojen suurenemisen lisäks sinne pitää mahtua vielä liivinsuojat ettei kaikki vaatteet oo aina märkänä maidosta.

Mulla tuli viimeyönä ihmeellinen uusi oire kun nukuin kyljelläni niin sormet peukalosta keskisormeen tahto puutua ja vähän väliä sain ravistella niitä. Mahtaakohan vauva painaa selkäytimen jotakin hermoa, mikä vaikuttaa tähän? Aika outoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nasu79:
Mä ostin imetysliivit kapp hall:sta Oli minusta tosi hyvän oloiset ja edulliset alle 20?

Mulla tuli viimeyönä ihmeellinen uusi oire kun nukuin kyljelläni niin sormet peukalosta keskisormeen tahto puutua ja vähän väliä sain ravistella niitä. Mahtaakohan vauva painaa selkäytimen jotakin hermoa, mikä vaikuttaa tähän? Aika outoa?
Samoin, ostin imetysliivit KappAhallista. Hinta/laatu-suhde tuntui olevan kohdallaan.

Mulla on tuota puutumista ollut koko raskaus-ajan, niin että olen siihen jo tottunut. Ihan normaalia on, kun hermot ja kudokset on ahtaalla.

Huh! Tänään pitäis mennä ylioppilasjuhliin. Juhlavaatteet on kortilla, kun enää tässä vaiheessa halua mitään mammavaatteita ostaa. Siisti paitapusero ja puolihame saavat siis kelvata. :whistle:
 
Huomenta :flower:

Taitaa tulla ihanan lämmin päivä B)

reropera kyselit tuosta päänsärystä. Se ei oo mulle uus oire. Se on vaan inhottava, kun ei tolla parasetamolilla meinaa mennä ohi. Mut nyt yöunet ainakin heikens sitä :)

Täytyy lähtä nauttimaan kauniista päivästä :wave:

Venla ja Tauno 39+6 :heart:
 
kasassa ollaan edelleen vaikka kuinka koitin minille eilen höpöttää että nyt vois tulla kun mummu ja pappa on täällä lauantai iltaan asti,mutta ei.. :D

tänään miehen pikkusisko pääsee ylioppilaaksi ja mennään koko perhe ja appivanhemmat syömään,kun en minä jaksa enään lähteä juhlimaan 300km päähän kotikulmille ;)
ihanasti ajateltu appivanhemmilta =)

minille on nyt sitten laitettu kaikki valmiiksi ja loputkin jutut on ostettu..
ei ku korjaan patterit puuttuu itkuhälyyttimestä :D

imetysliiveistä mä tilasin kohta 3vk sitten OTTO-kuvastosta ne liivit eikä vieläkään ole tullut..hmm mikä lie kestää..

seksistä mikä seksi?? :D ei siis kiinnosta yhtään,mutta onnesta on kärsivällinen mies :heart:

painoarviosta meillä oli rv 36+4 2.6kg ja 9.pvä nään taas uuden arvion.. :heart:

turvotuksista täällä on alkanu ihanat turvotukset ja oli tosi kiva eilen ostaa uudet kengät.. :kieh: mutta pakko kun edelliset hajos.. :whistle:
lenkkareista tai muista kengistä ei meinaan puhettakaan että menee jalkaan.. |O

kaikille vauvan saaneille toivotan vielä kerran onnea jos olen unohtanut jonkun mainita :flower: :heart: :flower: :heart:

uusille tulokkaillekin toivotan vielä kerran tervetuloa jos olen senkin unohtanut ;) :flower:

mutta nyt on mentävä pyykkiä viemään ulos.. :wave:

tuire ja mini 37+1 :heart: :heart:
 
Viime yönä tuli mitta niin täyteen tätä turvotusta!!!!! :headwall:
Pääsin sänkyyn ja katsoin jalkoja, niin eihän niitä enää jaloiksi tunnistanut. :ashamed: Mutta, mikä hassuinta, niin oikea jalka on paljon enämpi turvoksissa kuin vasen jalka. Mistähän se voisi johtua?? :eek: Ja mistä tää turpoominen ylipäätään voi johtua???
Painoa 2 kg/viikko alkaa nyt riittään mulle ja olisin jo ihan valmis nyytin hakuun! En jaksa oikein enää mitään tehdäkään, kun olo on tosi tukala ja esim. lattialle taivuttelu on ihan mahdotonta. Täytyy muksuja sitten aina pyydellä tekemään sitä ja tätä... :/ :/

Ja sitten aloin yöllä miettiin sitä synnytyksen käynnistymistä...
Tarvinnee olla kai hyvinkin tarkkaavainen, kun aikanaan eka syntyi 12 tunnissa ja toka tuli maailmaan hiukan reilussa 5 tunnissa. Tätä ei varmaan kauheen kauaa pidä kotona kahtella, vaan lähteä sit aika herkästi polille... Nytkö tää paniikki alkaa iskeen?? :eek:

Mulla on tosiaan 11.06. sinne polille aika näiden mun vaivojen ja vauvan suuren koon vuoksi. Elättelin jo hetken toiveita, josko käynnistäisivät, mutta tuskimpa vielä sillon kuitenkaan...sitten alkaakin jo olla ihan sama, että ootetaanko sinne 20.päivään vai ei, jos ei silloin 11. päivä tee mitään... kunhan ei mene yli lasketun!!...ja mun tuurilla menee...

Anteeksi avautuminen! Nyt siivoamaan ja nauttimaan tuosta auringosta...

Rakkis ja Saara-Erik 37+1
 

Yhteistyössä