***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Valvonja istun koneella.....todella väsynyt ja masentunut olo. Eikö tämä odotus koskaan lopu...... :'( . Känny pirisee harvase päivä...joko joko????? koita nyt siinä jaksaa kertoilla jatkuvasti samat tarinat.
Tänään menen äippäpolille yliaikaiskontrolliin 41+2, onneksi sain ajan ennen juhannusta. saapi ainakin kuula kuinka pienokainen masussa voipi. Huoli ja pelko melkoinen, miksei jo synny onkohan jokin sittenkin pielessä....!

Onnea kovasti teille kaikille vauvautuneille :hug: :flower: !

Pitkät ahdistavat tunnit vielä edessä ennen äippäpoli aikaa!

Todella ahdistunut ja masentunut Tintti ja Molla 41+2
 
:hug: tintti-mamma! Minäki oon taas koko yön pyöriny vaan tuolla sängyssä ja nyt riitti. Koita jaksaa vaikka ahdistaa. Itelleni voisin hokea sitä samaa, itkettää vaan kun väsyttää. Mutta sen tietää ettei se vaavi sinne jää. Sullakin on nyytti kainalossa pian ja kivut hellittää :hug: Tsemppiä :wave:
 
:hug: Tintti-mammalle!

Täälläkin EDELLEEN koossa. Mulla on näistä kuudesta raskaudesta pisin raskaus. Kaikki muut on syntyneet jo ennen näitä viikkoja...

Viime yönä heräsin ihan tajuttomaan alavatsakipuun. Se ei ollut supistuskipua vaan sellasta repivää kamalaa kipua. En voinut vaihtaa asentoa kun sattu niin tajuttomasti. Mieskin vähän säikähti. Luulin, että vähintäänkin kohtu repeää, mutta onneksi se meni ohi. Ja vauva onneks liikkuu ihan hyvin. Tiedä sitten, mitä se oli... :/

Täytyy tänään pestä pyykkiä oikein urakalla kun on niin kaunis ilma.

Hyvää päivän jatkoa kaikille! :hug:

hankku rv 39 tasan
 
Vettä sataa ja ankeaa on!!

Joku kyseli et miten saamme päivät kulumaan.... No jaa... Kehittelemällä kaikkea tekemistä.... Mä olen leiponut tosi paljon, kyläillyt, shoppaillut, lukenu, kattonu telkkua, pyöriny netissä, siivonnu, nukkunu jne... Rahaa palanut paljon enemmän kuin normaalisti kun on aikaa shoppailla ja painokin nousee hurjiin lukemiin ku on myös aikaa tehdä hyvää ruokaa ja mässäillä. Aika käy silti pitkäksi vaikka kuin yrittää kehitellä tekemistä. Suunnittelen jo seuraavan päivän ohjelmaa edellisenä päivänä. Tänää oli tarkotus käydä parissa paikassa kylässä ja ommella uusia verhoja....

Mäkin voisin ottaa osaa tuohon kisaan. Tänään tasan 39 vkoa eikä minkaanlaisia oireita. Väsyny ja kipeä toki olen mut ei merkkejä tulevasta synnytyksestä. Odottavan aika on PITKÄ!!!!

Mulla kutisee edelleen mahaa. Välillä hiukan helpottaa mut sit taas kohta raavitaan. se on jo niin hellä ettei kovin lujaa tohi enää kynsiä. Mistähän kutina voisi johtua???
 
Empäs pitkään kerennyt teiän seurasta nauttia. 12.6 syntyi meille pieni pojunen. Mittaa oli tullut 50cm ja painoa 3410g, pipo 33,5cm. Aamulla meni vedet 6 aikaan ja 11.21 oli poju maailmassa. =) Tarkoitus oli kotiutua jo lauantaina, mutta tiistaille meni, kun poika joutui pe iltana vauvatehon puolelle saamaan antibioottikuuria kun oli tulehdusarvot niin korkeat. Mutta nyt poika kunnossa ja kotona. :)
 
Onnittelut pienistä pojista sorbetille ja amatille :flower: :heart:

Taidanpa minä lähteä tästä nyytin hakuun myöskin. Illalla peitonheiluttelujen jälkeen alkoi verinen vuoto ja kipeät supistukset. Aamu neljästä on nyt tulleet säännöllisesti 4-6 min. välein. Mulla siis yliaikaisuuskontrolli tänään klo 12, joten saas nähdä jäänkö sille tielle vai lähettävätkö vielä kotiin. Mutta joka tapauksessa tositoimissa taidetaan vähitellen olla. Joku kysyikin supparikivusta. Kyllä tän tunnistaa. Aaltomainen, ennakoitava kipu selässä ja alavatsassa. Kuin kuukautiskipu, mutta paljon voimakkaampi.

Tsempit kaikille ja hyvää juhannusta, jos en sitä ennen pääsen koneelle :heart: :wave:

Tiivari ja Tyyppi 41 + 3
 
Tiivarille onnea koitokseen!! :D

Neuvolassa kävin aamusta pyörähtämässä... Kaikki oli ok. Verenpaineet hyvät, ei turvotuksiakaan ihme kyllä ja pissi puhdas. Painoa tullut 500g/viikko. Sf-mittakin oli pysynyt ennallaan, 42 cm :p Ja Muumin sykkeet vaihteeksi 130-150 tasolla.
Maanantaina varailen sitten aikaa yliaikaiskontrolliin joka luultavasti olisi ens viikon loppupuolella rv 41+4 tai 41+5. Taidetaanpa sinne asti päästä, luulen ma.
Juhannus menee tässä kotona käkkäillessä, grillausta ja oleskelua ohjelmassa. Synnyttelyäkin mieluusti B)

Kylkis 40+3
 
:wave: Kasassa ollaan! Tiivarille onnea matkaan :) Onnittelut myös uusille vauvautuneille, pikkuhiljaa tässä halkee kateudesta! Montakohan meitä täällä vielä odottelee :/

Mulla oli tänään neuvola. Siellä oli kesäsijainen. Ihan perusjutut vaan tietty, kaikki oli ok muuten mutta paineet korkeat. SF-mitta ei oo kasvanut kahteen viikkoon ku puoli senttiä ja paino ei oo noussut kolmeen viikkoon enää. Nyt kokonaisnousu raskauden aikana aika lailla 12kg. Pissa oli puhdas eikä mulla oo nyt ollut edes pahemmin turvotuksia. Terkka kuitenkin soitti mun käynnin jälkeen ja halus, että tuun jo maanantaina verenpaine kontrolliin ja harmitteli kun ei ollut antanut pissatikkuja mukaan.

Meilläkin oli eilen ässät käytössä mutta ei niistä mitään apua ollut. Eilisestä päivästä asti alaselkä on kyllä jomottanut ja harkkasuppareita on tullut ja ne on jonkun verran enemmän ottanut kipeää. Käveleminen on käynyt hankalaksi kun tulee sellaisia vihlontoja ja inhottavia tuntemuksia alapäähän. Viime yö oli taas ihan surkee :kieh: En saanut nukuttua ja nyt oon ihan pinna kireällä ja väsynyt. Olin suunnittellut tälle päivällä kirpparikierrosta vaan eipä tässä minnekkään jaksa lähteä!
 
Onnea amati ja sorbetti :flower: :flower:

Tiivarille onnea matkaan :wave:

On sulla Kylkiluu muutes aika iso toi sf-mitta, meitsillä on 32cm :D

Täälläkin vielä yhdessä kasassa, kuinkas muuten :kieh:
Ostin ihanaa mustikkapiirakkaa ja päälle laitoin oikein extra vaniljakastikkeet :p ai että vei kyllä kielen mennessään.
Nyt taidan mennä pikku päikkäreille, kun auringon pirulainen ei antanu nukkua, ja oon noussu jo 6.00 |O *haukotus* vitsi kun sais ne pimennysverhot.

MP 38+5
 
Onnea vauvautuneille! Ja Tiivarilla taitaa olla jo tositoimet lähellä! Onnea!

Koossa edelleen, vaikka kunnon menkkajomotuksia eilen illalla olikin, kun olisivat vielä vähän voimakkaampia. :kieh: Välillä tuntuu, että pienokainen taitaa porata ulostuloaukkoa. Kävin tuossa pesemässä ikkunat ja yritän keksiä lisää puuhasteltavaa. Lepäillä pitäisi, kun tuo turvotus meinaa karata käsistä, mutta enpä malta, kun kerrankin jaksaa jotain tehdä. Aamupäivästä käytiin esikoisen kans oikein pitkällä rataskävelyllä, hurja 1 kilometri tais tulla matkaa.

Vatsan kutinaa esiintyy mullakin ajoittain. Vaikka kuinka rasvaisi, niin ei mitään apua. Mulla on tullut pari pientä punaista näppyäkin, oliskohan tullut rasvailtua jo liikaakin.

pupukana 39+5
 
Tiivarille onnea matkaan.

Maleha oletko rasvannut massua, kutina voi johtua vatsanahkan venymisestä, mulla ahkera rasvaaminen helpotti kutinaa.

Tänään ensimmäinen päivä kun ei ole sitä älytöntä pääkipua. Pystyin jopa käymään kaupassa mieheni ja kuopuksen kanssa, ihana tunne. Juhannusruuat ja juomat on ostettu, ostin itsellenikin kaksi alkoholitonta siideriä, jospa tässä oikein repäisisi näin juhlan kunniaksi.

Mitään merkkejä ei ole näkyvissä, mutta maanantaina saan sitten tietää käynnistyksestä, voihan se olla että menee heinäkuun puolelle.

Voimahaleja lähettelen kaikille vielä masun kanssa taapertaville.


:hug:

Fenix ja masukki 38+4
 
Paljon onnea vauvaantuneille!!

Täällä ollaan kasassa edelleen, hoh-hoijaa.. Viime yönä kyllä vähän jomotteli alavatsaa, mutta niin vähän kuitenki, että sain nukuttua eikä tarvinut edes jyväpussia lämmitellä...

Aamulla olin neuvolassa, jossa kaikki oli jees, paits valkuaista vähän pissassa.. Pitää viedä maanantaina pissanäyte neuvolaan. Terkka arvioi vauvan olevan nyt noin 3kg painoinen "näppituntumalla" ja pää on ihan alhaalla ja kiinnittynyt. Että tulis nyt vaan jo...

Mouse 39+1
 
onnea vauvautuneille

myö taidetaan tänään lähteä äipän luokse joten jos musta ei kuulu ni tuskin olen jakautunut olen vain poissa koneelta...helpompi olla äitin luona jos lähtö tulee niin ei tarvii esikkoa kuskata mihinkään.

neuvolassa kävin tänä aamuna
paino 88,3 tullu yli kilo viikossa lisää mut viimeks olikin laskenu kilon yht. 3,1kiloo
RR 117/76
pissa ok
SF 35cm (ollu jo viimeset 3 kertaa )
syke 136

eipä tässä mitään muuta ihmeempää...oma neukka jää lomalle ja ens viikon aika siaiselle ja sit jos vielkään ei oo syntyny niin siirryn äippäpolin asiakkaaks 41+5

vaavin pää on lantiossa mutta ei tarpeeks alhaal viel eikä kiinnittyny :headwall:

hyviä juhannuksia!!! :wave:

wiivi84 & pittuveitta 40+1
 
Kiitos kaikille tsempityksistä! Olette ihania!! :heart:

Yliaikaisuuskontrollissa tosiaan oltiin keskipäivällä, ja synnytys on täällä käynnissä! Olin 3cm auki. Ehdottivat sairaalaan jäämistä, mutta päätin tulla vielä kotiin. Mielummin sitä kotona kituu |O Supistukset edelleen säännöllisiä ja jo melko koviakin. Suihkussa olen viettänyt viimeiset 2h, se auttaa kummasti. Yritän pysytellä kotona mahdollisimman pitkään, mutta katsotaan nyt miten kauan se on mahdollista. Ai niin, n. 3,5kg vauva on tulossa. Ei onneksi se yli nelikiloinen, josta neuvolassa puhuttiin. :whistle:
 
ONNEA AMATI JA SORBETTI VAUVOISTA!! :flower: :flower:

Ja Tiivarin kanssa oon hengessä mukana. Onkohan nyytti jo kohta sylissä.

Kaikille, joilla vaikeeta ja alkaa koko homma riittämään, niin lähetän paljon sympatiaa ja jaksamisia. Mulla tänään jo parempi fiilis ku eilen. Ehkä elämä voittaa sittenki ja tämäkin vauva sieltä joku päivä syntyy.

Täällä siis edelleen yhdessä kasassa. Eilen yritettiin saada synnytys käyntiin peittojen heiluttelulla. (joka siis joka kerta on aiheuttanu tässä muutaman viikon ajan supisteluja) Niin ei se sitten vieläkään oikeesti auttanu. Yöllä supisteli sillon tällön kipeesti, mut ei sitten mitään sen kummempaa.

Huomenna aamulla tyttö lähtee mun vanhempien kanssa mökille juhannukseksi, jotta ei tartte mun äidin viettää kaupunkijuhannusta mahdollisen synnytyksen takia. Saadaan siis olla miehen kanssa ihan kahestaan koko viikonloppu. Eipä ollakkaan oltu sitten tytön syntymän jälkeen eli yli vuoteen. Tekee varmaan ihan hyvää. Paitsi, että vauva varmaan syntyy sillä sekunnilla ku auto kurvaa pihasta pois ja alkaa vapaus. :LOL:

Tsemppiä kaikille koitokseen ja saadaanhan paljon juhannusvauvoja.

emilija ja rontti 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja emilija:
TIIVARI kirjotettiin just samaan aikaan.

Apua mulla menee ihan kylmät väreet sun takia. Siellä sitte oot tositoimissa. Niin jännää. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja suht pian saatte vauvan syliin.
Toivotaan niin... Viimeistään varmaan huomenna, eli horoskoopiltaan kaksonen tulee :D
 
onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: :heart: :flower:
isot halaukset ja stempitykset kärvistelijöille!! :hug: :hug:

me käytiin tänään äitiysneuvolan tarkastuksessa minin kanssa ja paino on noussut
pelkällä rintamaidolla tosi hyvin ja enään puuttuu 40g syntymäpainosta :D
muuten kaikki oli ok :)

ensimmäinen neuvola on minille sitten 30.pvä =)
jaahas huuto käy,nyt on mentävä :wave:

tuire ja mini 8vrk :heart: :heart:
 
Pitkästä aikaa taas.

Suuret onnittelut vauvautuneille ja jaksuja vielä odottaville! :hug:

Mun poikani syntyi 09.06.08 (rv 40+1) klo: 10.58
Mitat: 3070g, 49 cm, pipo 34,5
synnytys kesti 7h 9min

Kipeää se otti, mutta oli se sen arvoista :heart:
Tuo pieni ihana mies on vieny mun sydämen täysin! :heart:
Mutta nyt taasen imetys hommiin!

Vivvi& poika :heart:
 

Yhteistyössä