***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikille!!

Onnea kaikkille jo vauvan saaneille ja tsemppiä odottaville :flower:
Tässä ei ole paljon koneella kerenny viime aikoina olemaan. Poika syö ja nukkuu ja on muutenkin oikein kiltti =)
Meillä isommat lapset lähtevät huomenna viikoksi mummon kanssa mökille, pitäs alkaa pakkaamaan!! Mitenhän sitä taas osaa olla kun tottunut että nuo likat pyörii tuossa koko ajan. No pitää yrittää jotain tekemistä pojan kanssa keksiä.

Kaalis ja poika 1vk :)
 
Mä en voi uskoa tätä. Tämä lapsi ei nyt jostain syystä tahdo syntyä. :headwall: :headwall:

Yöllä masussa tapahtu jotain todella kreisiä ja tuntu, että vauva tekee kuperkeikkoja. Onneks tuntuis kuitenki vielä olevan pää alaspäin.
Sitte aamulla tuli sellasia kestoltaan viiden minuutin supistuksia, jotka vaan pikkasen särki selkään. Mut siis mitä NE on? Nyt tuntuu, että kohtu on melkein koko ajan kovana. Onkohan mulla synntys käynnissä ja oon jossain shokkitilassa, enkä sen takia tunne kipua ja kohta vauva livahtaa jalkojen välistä.
MÄ EN JAKSA ENÄÄ ODOTTAA.

Vuokrattiin eilen miehen kanssa se Juno-elokuva. Tyttö on siis mummolassa niin saatiin olla ihan kahestaan. Niin siinä leffassa tämä Juno synnyttää ja mä itkin varmaan tunnin, ku tuli niin kamala ikävä tätä masuvauvaa. Että voisko se nyt syntyä jo ennen ku tämä mamma menettää mielenterveytensä.

Me kärvistelijät aletaan olemaan jo aika rajamailla, siltä tuntuu. Ainaki allekirjoittanut.

emilija ja rontti 40+3
 
Minäkin VIELÄ kasassa!!! |O En olis uskonut, että näin pitkään oon yhdessä koossa, kun kipeitä suppareita on tullut kuitenkin jo monta viikkoa. Ja nyt olo on jo tosi tukala. Yöllä kylkeä kääntäessä tuli ihan kauhea repivä kipu alavatsan molemmin puolin, kesti aika pitkään. Ei pystynyt liikkumaankaan ollenkaan. Tiiä sit mikä oli. On tollasia ollut ennenkin, mut ei noin pahana.
Mie luulin, et Napsu alkaa jo rauhottua ja valmistautuu syntymään, mutta hah, sehän riehuukin yöllä! Kauheat juhannusbileet oli käynnissä, piti kädellä rauhotella. Pelkään vieläkin, että kääntyy ympäri kun noin kovin riehuu.
Alkaa v*tuttaa jo herätä aamulla omasta sängystä...kun joka ilta aattelee, että ehkä jo ens yönä.... |O :headwall:

Kissantassu ja Napsu 39+6
 
Kasassa ollaan täälläkin :kieh:

Viime yön sain kuitenkin taas nukuttua aivan mahtavasti n.22.30-08.30, yksi vessassa käynti vain yön aikana. Käveleminen menee päivä päivältä vaikeammaksi, tänään kävin koirien kanssa käpsyttelemässä niin aivan kauheet vihlonnat alapäähän ja alamahalle, kumartuminen ei onnistu enää ollenkaan ku käy niin pirun kipeetä. Nyt on koko aamun taas jomottanut alaselkää. Vois jo oikeesti tapahtua jotain minä en jaksa viikkokausia tälläisenä puolikuntoisena.

Mua rupes eilen oikein tosissaan mietityttämään mun verenpaineet, kun ne on ollut noususuuntaiset. Torstaina neuvolassa 150/95 ja terkkakin oli huolissaan. Maanantaina meen aamusta mittauttamaan verenpaineita sitten taas uudestaan. Veikkaanpa, että laittaa mut äitipolille jos ovat edelleen nuin korkeat. Luin eieln raskausmyrkytyksestä ja sehän voi iskeä vielä näin loppusuorallakin. Sitten löysin itsestäni oireita nuiden korkeiden paineiden lisäksi, hengenahdistus, pääkipu ja väsymys. Tuo pääkipu on sellaista mitä mulla oli aikanaan kun oli oikeesti korkeat verenpaineet n.5 vuotta sitten.

NeitiA 39+3
 
Nyt olis se LA, mutta eipä tuo vaavi tunnu syntyvän. No, esikko meni yhdeksän päivää yli ja tuli rytinällä, että sitä ootellessa. Mutta nyt oon kyllä paljon kipeempi koko ajan. Ei tätä enää kauaa jaksa!!! :kieh:

Kissantassulla sama fiilis, kun mulla, kun sängystä aamulla herää. Mulla noita unenlahjoja riittää, enkä välttämättä herää yöllä ollenkaan. Aamulla en meinaa sängystä edes päästä ylös, kun oon niin jumissa.

Mä yritän nauttia silti näistä ihanista rauhallisista hetkistä kotona, kun esikko nukkuu kolmen tunnin päikkäreitään. Saan itsekin rentoutua oikein kunnolla!

pupukana tasan 40
 
Täällä kirjoittelu jäänyt vähän vähemmälle, kun aika menee arkea pyörittäen. Ja tässä sivussa lyön tyttöjen kaikki vanhat vaateet myyntiin...siihen menee oma aikansa. :D Olin päättänyt, että jos poika tulee, loppuu tyttöjen vaatteiden säilytys sitä mukaa, kun kakkoselta pieneksi jäävät... ja niitä on kyllä aika kasa lähdössä tuossa jo kirpparille. :whistle:
 
kissantassu;Täällä minä.Aamulla TAAS omasta sängystä heränneenä.Huomenna ois SE päivä.Jos vaikka päästäs laitokselle.

:hug: kaikille masunsa kanssa tuskaileville.Niitä tarvitaan kaikki.Mie oonki kyselijöille ilmottanu et heinäkuun puoles välis se on syntyny,kyselkää sitte.
Lapsiparatkin on jo ihan kiukkusia ja roikkuvat kiinni iholla ku vaistoovat et äiti on tuskissaan.Syntys jo et saatas "rauha" perheeseen.
kukikas ja masukki 39+6
 
Täällä ollaan kotiuduttu eilen iltamyöhällä.
Lastenlaääkäri kävi tarkistamassa pojan klo 18.30 että päästään vielä samana iltana juhannuksen viettoon.

Keskiviikkonahan menin sinne ä.polille koko tarkastukseen klo 9. Ultrasivat ja kooksi saivat n.3.9 kg
Lääkäri arveli että olisi jo hyvä alkaa tulemaan kun oli jo laskeutunut hyvin mutta kaulaa oli vielä parisen senttiä jäljellä. Joten ottivat osastolle kohdunkaulan kypsyttelyyn että voi sitten kalvot puhkaista seuraavana päivänä.
Osastolle mennessä jo vähän suppaili lääkärin tarkisruksen jäljiltä.
Sain puolikkaan tabletin jotain s.llä alkavaa lääkettä jonka otin 11.30. Ukko lähti kotiin käymään pienempien lasten luona meinaten ne vielä kotia viedä... Siinä sitten tunnin kgt-käyrällä jossa näkyi suppareita jo 3-6 min välein. Siitä ne sitten alkoivat voimistua ja klo 14.10 supparit oli jo säännöllisiä ja 5 min välein.Textasin ukolle ettei turhaan lapsia kotiin vie kun tuntuu olevan synnytys jo käynnissä.... N.klo 17 oli jo sen verran jämäkät supistukset että laitoin viestiä ukolle että alkaa tulla takaisin sairaalaan ( tunnin ajomatka ). Kätilö tarkisti tilanteen ja olin jo 4cm auki. Kätilö kysyi että joko haluan saliin mutta arvelin vielä odotella ja tyytyä kaurapussiin. Kaurapussin haku kesti sen verran pitkään että päätin että saliin on lähdettävä kunhan kätilö tuo sen pussin. Kahden supparin sain lievitettyä kaurapussilla ennenkuin päästiin lähtemään saliin.
Salissa olin klo 17.45 ka ukko tuli saliin 17.55.
Tilasin heti kohdunkaulanpuudukkeen että ottaisi pahimman terän supisteluista pois. Kätilö tarkisti ekaksi tilanteen ja olin 5cm auki ja sitten käyrää ottamaan
Lääkäriä sainki odottaa melkein tunnin... Lääkäri tuli n.18.30 ja puhkaisi klavot 18.35 ja puudukkeen laitto18.45. Muutanman supistuksen ajan puudutus auttoi mutta sitten alkoi ponnistuttaa ja koski edelleen oikealle puolelle...
Klo 19 olinki sitten jo kokonaan auki ja sain luvan alkaa ponnistella.

KLO 19.08 SYNTYI SITTEN MEIDÄN "PIENI" POIKA :heart: :heart:
Tumma tukka ja painoikin sen 4240g ja oli 52.5cm pitkä :eek:

Synnytksen kesto siis 5 tuntia.... huh onneksi!

Synnytys oli mielestäni aika helppo.. yllätyin tällä kertaa että supistellessa kipu olikin niin lyhyt aikainen...

Osatolle päästiin klo22 jälkeen kahvittelun ja kun olivat ensin tarkistanu pojan verensokerit että ovat kunnossa.

Eilen alkoi jo maito nousta rintoihin ja illalla ne oli jo kipeät kotiin tulessa että piti tyhjentää ensiksi pumpulla.
Poika syö ja nukkuu hyvin. Välillä pitää herätellä syömään ettei syöttöväli mene liian pitkäksi.

ONNEA MUILLEKKIN VAUVAUTUNEILLE!! :flower:
:wave:

amati ja tahvo 2 ja puoli vrk
 
Kävin aamulla käyrillä synnärillä, koko viime yön tuli kipeitä supistuksia ja poltteli selkää. Kärvistelin aamukuuteen jolloin herätin miehen että nyt on pakko mennä näytille. Kyllä sieltä komeat supistuskäyrät piirtyikin! Mulla on nii monta unetonta yötä takana että sain nukahtamislääkettä ja vielä passittivat kotiin ku oli 1,5cm vasta auki, ja kohdunkaulaa saman verran jäljellä. Kätilö sanoi että tule takaisin jos ei lopu säännölliset supistukset...no tässä sitä tarkkaillaan edelleen....

di40+4 :wave:
 
Taallakin ollaan edelleen yhdessa kasassa. Sita menkkamaista jomotusta on tullut tanaankin ja jalat huutaa armoa muutto touhujen ansioista. Taalla kuitenkin kaikki siis ok eika oikeestaan mitaan uutta. Viime yon nukuin tosi huonosti, joten tanaan koitan kayda nukkumaan extra aikasin.

Lady Di:lla on nyt sitten menillaan jannat paikat =) Jokohan tana yona saat nyytin syliin? Onnea matkaan mikali suuntaat kohti laitosta viella tana yona!!

Hyvaa illan jatkoa kaikille!
 
joo ja mitaan ei tapahdu.
Tanaan kavin parin tunnin ostos reissulla et on taas leipaa ja salaatti tarvikkeita kaapissa. Sita alkaa oleen vaan niin tylsistynyt ja vasynyt tahan mahaan. Jalat on heti aamusta kipeat.
Enaanhan tassa on kolme kokonaista paivaa ennen kun kaynnistavat. En kylla usko et mitaan tapahtuu ennen sita. Kait ma siksi olen niin rauhallinen ja enemman alkaa varmaan jannittamaan kun tiistai koittaa.
Hyvaa juhannuksen jatkoa kaikille!
 
Noh, meikäläisellä on pahimmillaan vielä kaksi ja puoli viikkoa kärvisteltävää jäljellä, ellei itestään ala tapahtuu mitään -huh-huh... et repikääs siitä huumoria!

Saatiin miehen kanssa äsken riitakin aikaiseks, kun mies meinas horjahtaa mun päälle sohvalta, kun kurkotti kokeilemaan mahaa ja otti tukea olkkarin pöydästä, joka sit keikkas... Pelästyin ja syytin sitä, kun oli ollut niin varomaton. Sitten itkeä tirautin ja pidin mykkäkoulua saunassa... Taitaa vähän olla hermot kireellä täällä...
Nyt kyllä meinaa jomottaa vähän mahaa, mutta luulenpa, ettei tälläkään kertaa enteile yhtään mitään.

tilaansa kyllästynyt Mouse 39+3
 
Onnea taas kaikille vauvaantuneille! :flower:

Sarjassa "mitä ei sanota raskaana olevalle vaimolle": Kaivoin tossa kaappeja ja löysin kivan parin vuoden takasen valokuvan, jossa miehen ja mun veljen lasten kanssa istutaan pihakeinussa. Pistin kuvan kehykseen ja hyllylle ja käskin miehenki kattomaan. Keskustelu meni suurin piirtein näin;

Minä: -Eikö oo kiva kuva?
Ukko: -On se.
M: -Harmi, ettei noi kengät enään mahdu mulle, oli tosi kivat. Jalat on kasvanu.
U: -Niin oli. Mut olithan sä muutenki paljon sirompi tossa.
M: -Ai? :eek:
U: -Nii, oothan sä vanhentunu ihan selvästi. Painoaki on tullu lisää. Siks varmaan näytätki niin paljon vanhemmalta.
M: - :eek: :eek: :eek:

Ja siis selvennykseks, tuolloin olin 20 ja olin just vuoden verran opiskellu tanssia 5pv viikossa täyspäiväsesti. Onko ihme, jos vähän äässi on siitä ajasta levinny? :kieh: Ja nyt oon niinki vanha, ku 22. Hirvee ikäloppu. :kieh: Ja mies täyttää just 30.

Pikkuhiljaa noi rupee jo menemään huumorilla. ;)

rypäle 39+5 (tää ei ikinä lopu!!! :headwall: )
 
Mouse: Ollaan sitten kohtalon sisaria, kun meilla on suunnilleen nuo rv paivat samat. Eli taalla voi kanssa viella olla kaks viikkoa edessa enne, kuin mitaan tapahtuu.

Leena80: Ei ole sulla sittten enaan kauaa, kun paaset tositoimiin.

Rypale: Sun mies on nakojaan huumori miehia :LOL:

Taalla on suhteellisine levollinen yo takana. Ainoastaan yhden vessa reissun tein yolla ja levottomatjalatkaan ei kauheesti aitynyt kiusaamaan. Ei mitaan ihmeelista raportoitavaa taalla taaskaan. Ens Tiistaina on LA, et jospa sen jalkeen alkais sitten tuleen niita suppareitakin=)

Jokos se Lady Di on lahtenyt synnarille?
 
Mouse mä niin repesin kun luin ton sun eilisen viestin. Oli pakko miehellekki lukea se, että tietää, etten oo ainut joka "pikkusen" herkkä ja huonolla tuulella. Mä en nimittäin ilmeisesti pysty ollenkaan sanomaan miehelle mitään ilman pientä kiukuttelua. Ja mykkäkoulua harrastan myös vähän väliä. Hermot on niin kireellä, että eihän tästä elämästä tule kohta mitään.

Eilen illalla kolmen tunnin ajan tuli 2-3 minuutin välein supistuksia, jotka oli kyllä kipeitä, mut ei vielä pahoja. Silleen, että pisti irvistämään ei vielä henkeä haukkomaan. Siitä siis tiesin, että ei oo vielä niitä "oikeita" supistuksia. Soitin kuitenki kättärille, kun mulla saattaa tulla kiire sit ku tosi on kyseessä. Sieltä kätilö ehdotti, että meen suihkuun, koska se usein rauhottaa sellaset ei ihan oikeet supparit. No niin siinä sitten käviki, mut menin kuitenki toiveikkain mielin nukkumaan. JA PASKAT. Aamulla sitä taas herättiin ihan kokonaisena raskaana olevana naisena.

Huomenna olis taas neuvola, jonne en todellakaan kuvitellu enää meneväni. Tää on niin hermoja raastavaa. Me ollaan oltu valmiustilassa jo 2 ja puol kuukautta. Samoin on mun vanhemmat ja muutama kaveri. Alkaa koko porukan hermot olemaan jo aika riekaleina

Voiku tulis tänään edes muutama vauvauutinen. Se piristäis mieltä edes vähän.

emilija ja rontti 40+4
 
Nyt on ryhdistäydyttävä ja ilmoittauduttava, että täällä vielä kans pullistelee yksi isomahainen. Olen päivittäin lukenu teidän juttuja, mut ite en oo saanu sormia namikoille. Tosiaan LA on ollu ja menny, eikä tietoakaan oireista, jotka viittais alkavaan synnytykseen. Limatulppaa on irronnut monena päivänä. Kanavaa viel 2cm jäljellä ja sormelle auki (ollu jo toista viikkoa). On kyl piinaavaa aikaa..... Mut vähän lohduttaa ku lukee teidän juttuja, et on niitä kohtalotovereita vielä.....

äitsykkä 40+6

 
Heips.
Juhannus tuli sitten vietettyä ja yhdessä koossa tietenkin :headwall:

Kiukkunen äippä löytyy täältäkin ja nyt ruvennu tulemaan itkuherkkyyttä..rasittavaa..

eipä tässä sen kummempia...ärsyttää kun kaikki kyselee että no etkö sä vieläkään oo synnyttäny ja eikö oo nyt yhtään merkkii et syntyis jo...!!??!!

juu ei oo yhtään kipeetä supistusta eikä supistuksia tuu edes peräkkäin. limatulppaakaan ei oo näkyny eikä muutakaan. torstaina viimenen neuvola aika ja sitten 41+5 siis siirryn äippäpolin asiakkaaksi.

kirjottelen myöhemmin lisää kunhan vain päästään kotiin täältä äipän luota, kun täällä on ollu niin helppo olla et jos lähtö sattuis tulemaan ni ei tarvis murehtii et miten poika kuskataan hoitoon.

wiivi84 & pittuveitta 40+4
 
Noh, viime yönä täällä supisteli jo aika lupaavasti ja säännöllisesti klo 01-04, mutta lopahtivat sit (ylläri, ylläri...) ja loppuyö meni nukkuessa. Eli kasassa ollaan edelleen, huoh.

No, ei auta muu, kun tehdä arvatkaas mitä... odotella.

Mouse 39+4
 

Yhteistyössä