***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

POIKA SYNTYI 18.6 KLO 12.42 JA MITAT HÄNELLÄ OLI 50 CM PITUUTTA 3235 G PAINOA.

Synnytyksestä lisää ja tarkemmin kunhan tässä taas pystyy normaalisti istumaan :)
Eilen kotiuduttu ja viime yö meni siinä hereillä sillä tää tuntuu olevan yö kukkuja...Väsyttää siis.

Onnea kaikille muillekin jo nyytin hakeneille :heart: :heart:

Ansku71 ja pikku jäbä 4 päivää
 
PREGNU ja MOUSE: Minäkin kärvistelen teidän kanssa täällä vielä heinäkuussa!

Eilen illalla ja viime yönä supisteli normaalia enemmän. Maha kovettui vähän väliä mut muita oireita ei ollut eikä ne supparit kipeitä ollut mutta antoi hiukan toivoa et jospa paikat pikkuhiljaa alkais kypsymään. Vihloi myös ihan tajuttomasti illalla alapäähän. Tunsin kun vauva liikkui ja samalla armoton vihlonta ja pistely sekä kova paineen tuntu. Liekkö neiti raivaa itselle tilaa uloskäyntiä varten!? Vai mitä nuo inhottavat vihlonnat ovat?? Tänää ei taas sitten mitään tuntemuksia. Väsyttää ja hermostuttaa vaan!

 
täälä mäki oon vielä mahakkaana ja kyllä rupee menee pikkuhiljaa hermot ihan suoraan sanottunu. laskettuaika on neuvolan mukaa.24.6 ja ultran mukaa oli19.6 . mutta ne ei lähteny enää siirtää sitä .olin niin varma et tää syntyy vähintäänkin kaks viikkoo etuajassa mut kuinkas kävikään .viimeks neuvolassa sano et varmaan lähtee viikonloppuna syntymään mut eipä lähteny ellei tänää synny. mut on kyllä tullu suppareita ,viime yönä tuli aika hyvinki ja aamulla herään seittemän aikaan ja supisteli oikeen kunnolla et oli pakko mennä suihkuu ku sattu niin, olin jo ihan innoissaan et nyt se lähtö tuli vähä yli tunnin niitä tuli 8 minnuutin välein ja sitten ne loppu . no kai neki jotain saa aikaan toivotaan .Ei millään jaksais oottaa enää .et sais oman vauvan tähän vierelleen .ja ei kyl yhtää auta ärsytykseen et kaikki soittaa eikö se todellakaan oo vieläkää lähteny syntyy . ihan ku jättäisin ilmottamatta et nyt se on syntyny. Onnee anskulle pojan syntymän johdosta :flower:
 
ansku71 onnittelut :flower:

Mouse ja Pregnu kyllä minäkin täällä vielä kärvistelen pari viikkoa. Eilenkin supisteli yhtenään mutta harkkasuppareita ne vaan oli :kieh: Vauvan liikkeet alkaa tekemään niin kipeää, että olis ihan kiva päästä tästä mahasta eroon. Mulla olis tänään ultran mukaan laskettuaika ja neuvolan mukaan keskiviikkona. Mullahan on ollut jo yli viikon kohdunsuu auki sen reilun sentin ja kohdunkaula oli lyhentynyt yhteen senttiin. Hitaasti taitaa siis kypsyä paikat :LOL: Limatulppakin tuli selkeesti jo viikko sitten. Huomenna neuvolaan paineiden takia ja epäilen, että jos ne korkeat niin laittaa äitipolille.
 
Täällä myös yksi mamma ilmoittautuu vielä viime metreillä :wave: . Odotan kolmatta lasta, ja laskettu aika ja sairaala näyttäisivät olevan samat ainakin Mousen ja Helmimammaksi:n kanssa. Täälläkin supistuksia ollut öisin, ja eilen illallakin muutaman tunnin ajan tiuhaan tahtiin, mutta aamuun mennessä aina loppuvat :( .
Hyvää loppuodotusta kaikille ja onnea jo vauvansa saaneille!

suvihelmi 39+4
 
Poika syntyi juhannusaattona 20.6. kello 12:41!
Painoa oli 4010g ja pituutta 50cm ja pipo 37,5cm.
Kotiin päästiin sitten jo lauantaina - sekä äiti, että poika niin hyvässä kunnossa etteivät pistäneet hanttiin kun halusin lähteä.

Kirjoittelen myöhemmin synnytyskertomusta paremmalla ajalla...
Onnea kaikille vauvautuneille!

Täällä onnesta soikeana =) Suomuurain ja poika 2 pvä
 
:flower:

Kiva kun saatiin taas lisää vauvauutisia.

Itselläni on ollut supistuksia eilen ja tänään, jospa ne avaisi vähän paikkoja ennen huomista. Huomenna iltapäivällä olisi se äitipoli jossa aikoivat tehdä sisätutkimuksen ja mietitään käynnistämistä. Mulla on kanssa kaksi laskettua aikaa 24.6 ultran mukaan ja 29.6 menkkojen mukaan. Ei täälläkään ole korttiin muutettu aikaisempaa aikaa koska heittoa ei ole yli viittä päivää. :headwall:

Puhaltelen kaikille vielä masun kanssa taapertaville paljon supparituulia. Viimeistään heinäkuussa meillä on kaikilla jo omat nyytit sylissä. |O

Fenix ja masukki 39 tasan
 
Onnea kaikille vauvautuneille :heart: :heart: :flower: :flower:
Vauva uutisia vihdoin täältäkin!

Tyttö, 3645g, 52cm, py 34cm syntyi 17.06 kello 06.06!

Menin siis käynnistykseen maanantaina kello kahdeksan, ja tutkimusten jälkeen kymmenen aikaan laitettiin ensimmäinen tabletti kohdunsuulle, koska siitä ei ollut mitään tehoa toinen laitettiin kahden jälkeen ja samalla ronkittiin oikein olan takaa, jolloin pian jo supistukset alkoivat suoraan erittäin kivuliaina. Sain kahta erilaista kipupiikkiä, joista ei kummastakaan ollut yhtään mitään hyötyä vaikka toista laitettiinki aimo määrä juuri kovien kipujen vuoksi. Kohdunsuu aukeni uskomattoman hitaasti, synnytyssaliinkin pääsin jo aikaisessa vaiheessa kohdunsuuhun nähden noin kello 22.00 ideana siis ilokaasun hngittely, joka sekään ei auttanut. Olo oli kamala, mutta mies oli aivan ihana ja mahtavasti tukena, samoin synnytyssalin kätilö! Kaiken minkä suuhun sain tuli supistuksen aikana ulos :/
Epiduraalin sain hieman puolenyön jälkeen, (jota ennen taas yksi hyödytön kipupiikki) vaikka itse olin todella sekavassa tilassa niin yhäkin mieleen jäi hyvä ja rohkaiseva henkilökunta :) Epiduraali heikensi vihdoin kipuja ja laitettiin sitten myös sitä supistuksia lisäävää ainetta menemään. Vauvan pää oli koko melkein koko ajan tosi alhaalla, mutta jotenkin hassusti että kohdun suu jäi sen taakse. Mies torkkui välillä kiikkustuolissa ja minä pääsin käymään vessassa, pystyssä en ollutkaan pystynyt olemaan sitten ensimmäisten supistusten, joten oli ihana oikoa jalkoja!
Epiduraalia lisättiin kolmesti koko synnytyksen aikana. jossain vaiheessa vauvan päästä otettiin verenhapetusarvoja kahteen otteeseen kun eka näyte olikin saastunut. Ja joskus viiden aikaan paine alakerrassa alkoi käydä sietämättömäksi, mitään varsinaista ponnistuksen tarpeen tunnetta ei tullut missään vaiheessa, mutta eipä se paljon menoa hiljentänyt. Lähdettiin siinä sitten hieman kokeilemaan sitä ponnistusta ja 31min myöhemmin oli tyttö maailmassa. Yhtään tikkiä ei tarvittu. Lapsivesi oli puuromaista ja vihreää, pientä imettiin letkuilla, mutta mikään ei näyttänyt olevan huonosti ja sain tytön pian jo rinnalle.
Tässä vaiheessa synnytyspuolella tuli kamala kiire, ilmeisesti jonkun vauvalla oli pahempiakin ongelmia ja toinen synnyttäjä kävi ponnistamaan melkein samaan aikaan kuin minä. Punnitus ja kylvetys jäi kesken, mutta myöhemmin sitten jatkettiin. Synnytyksen kokonais kestoksi oltiin merkattu vajaa 15 tuntia, ponnistus siis sen 31 ja jälkeiset 9min. Tästä loppupuolen synnytyksestä jäi todella hyvä mieli :heart:
Oltiin muutama tunti siinä salissa ja lääkäri kävi tutkimassa tytön kun oli siinä viereisessä huoneessa ollut. Yritin syödä aamupalaa, mutta eipä siitä juuri mitään tullut, kamala närästys
muuten hyökkäsi kimppuun heti kun olin tytön rinnalle kapalossa uudestaan saanut ja meinasi taas laatta lentää, mutta ei sentään.
Vuode osastolle pääsin yhdeksän kymmenen aikaan ja mies lähti kotia. Vähäinenkin uni teki tässä vaiheessa nannaa,kun en ollut edes käynnistystä edeltäneenä yönä saanut nukutuksi kuin ehkä tunnin. Päivällä kävivä isovanhemmat moikkaamassa pikkuneitä onnellisina. Huomasimme vauvan turisevan kummallisesti joista hoitajillekkin puhuimme, seuraavana aamuna selvisikin että tyttö lähtisi toiseen kerrokseen vastasyntyneiden teholle, koska tulehdusarvot olivat koholla (40), suru oli suuri :'(
Onneksi mistään vakavasta ei ollut kyse, antibiootit määrättiin ja tyttö jäi perjantai aamuun asti sinne hoitoon. Käytännössä asuimme miehen kanssa tytön sängyn vierellä minä tietysti tauottomasti itkien hormonihöyryissäni. Joka ilta muutenkin aina itkin kun miehen piti lähteä kotia, ja noina iltoina erityisesti kun pienikin piti jättää toiseen kerrokseen kiinni johtoihin. Henkinen olo oli kamala koko sairaalassa olo ajan ja siksi pyysin että lääkäri tutkisi tytön nyt tänään sunnuntaina, jos vaikka päästäisiin jo kotiin, kun aikaisemmin oltiin maanantaista puhuttu. Kaikki oli hyvin ja siis kotiin päästiin. Kivaa oli kuitenkin se että keskiviikko illasta lähtien nyt la-su yöhön olin avan yksin kolmenhengen huoneessa! kolmen päivän sisään oli vain yksi synnyttäjä, joka näkyi sitten lauantain tilastoissa, jolloin syntyi 7 vauvaa.

Nyt ollaan kotona, huuli pyöreinä, tyttö nukkuu miehen vieressä sängyllä :heart:

Paremmalla ajalla lueskelen näitä teidän juttuja!

Menhit ja tyttö 5päivää :heart: :heart:
 
Pakko hehkuttaa tänne pikaisesti et meille syntyi pitkän odottelun jälkeen 14.6 pikku-prinsessa.Pituutta neidillä oli 48,5cm ja painoa 3190g. :heart:
Synnytys oli helppo ja nopeahko_Olin sairaalan mennessä 5 cm auki kun en halunnut olla sairaalassa kovinkaan kauan kun minulla oli jo lähtiessä kamala ikävä esikoista.Tippa linssissä siis viimein laitokselle lähdettiin ja koska edellinen synntys oli pitkä niin laitoin miehenikin vielä takaisin kotia lepäämään.
Kätilö antoi minulle unitabletin, koska en ollut nukkunut moneen yöhön supisteluiden takia ja vannotti minua pysymään sängyssä.Alapäässä vihloi välillä tosi ikävästi ja painoin parikin kertaa hälytysnapista, toivoen saavani jotain kipulääkettä tms.Kätilöillä oli kiire ja hoitaja sanoi ettei voinut antaa mitään lääkkeitä ilman kätilön tutkimista.Minä sitten koitin tuskissani tappaa aikaani "rullailemalla"sänkyä eri asentoihin... :LOL:
Kätilön viimein tultua luokseni olinkin jo 7 cm auki ja kätilö vei kiireesti minut saliin ja käski soittaa miehen paikalle.En ollut kovin kipeänä ja juttelinkin ajankuluksi mukavia kätilön kanssa.Sain kuitenkin vielä spinaali-puudutteen ja sen jälkeen ei kipuja ollut ollenkaan!
Mies kerkesi synnytykseen mukaan juuri ponnistusvaiheen alettua ja synnytys oli todella leppoisa ja rauhallinen.
Ponnistusvaihe kesti 35 minuuttia koska en tuntenut puudutteen vuoksi kunnolla supistuksia mutta myöskään MITÄÄN repeämiä ei tullut.Ei siis yhtään tikkiä!
Nyt täällä ihaillaan pikku-prinsessaamme ja aika menee kuin siivillä... :heart:

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE JA PITKÄÄ PINNAA ODOTTAJILLE!KYLLÄ ODOTUS LOPULTA PALKITAAN...
 
2720g ja 47 cm
:heart:
synnytys oli nopea vain 20min kerettiin olla sairaalassa, matkalla jo alko työnnättään ja miestä hermostuttaan :D no päästiin sairaalaan ja suoraan synnytys saliin ja olin 6cm auki ja kerkesin saada kohdunkaulapuudutteen ja välilihaan puuduttavaa suihketta (sitä jota laitetaan ku ommellaan jos on repeämiä) ja en ollu yhtään kipeä.. mahtava synnytys kaikenkaikkiaan, ponnistus vaihe kesti 4min ja poika sai 10 pistettä ku huus jo kurkkusuorana vaikka pää oli vasta ulkona.. sokerit oli vaan aluksi matalalla ja syöminen vaikeaa (pakko syöttöä), mut onneksi ne nousi ilman sokeri tippaa.. kotona eka vkon jälkeen paino oli laskenu (sairaalassa ei siis laskenu ollenkaan ku sai lisämaitoa) ja nyt kahen vkon ikäsenä oli jo noussu.. paino 2 vkon ikäsenä jo tasan 3kg

aivan syötävän ihana pakkaus :heart:

onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä viel odottajille :flower:
 
Vauvauutisia oikein urakalla... =) :heart:
Kaikille oikein paljon onnea pikku nyyteistä!!! :flower: :heart:

Mie en ymmärrä mitä tää meidän nyytti oikein puuhaa. Jonkun verran on supistellut taas, mut hää riehuu ihan hulluna :eek: . Potkii ja myllää minkä kerkeää, maha vaan poukkoilee puolelta toiselle. Sitte välillä kuuluu mahasta naps. Mikä sen aiheuttaa?

Kissantassu ja Napsu 40 tasan.....
 
Pari tuntia sitten palailin mökiltä (nettipimennosta) ja kylläpä täällä on tullu vauva uutisia oikein urakalla! ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE :heart:

Tosi hyvää teki maisemanvaihdos muutamaksi päiväksi =) Nyt taas jaksaa olla "pirteänä" kotona.

Mulla ei supistele, mut liitoskivut on niin kamalat että kävely on tollasta hidasta taapertamista ja öisin en oikein saa nukuttua... Mut eipä pitäis valittaa kun ei mitään tuon pahempaa sentään ole. Vauva tyytyväisenä vielä masussa potkii... saa nähdä kuinka pitkään :whistle:

:hug: kaikille joiden olo tukala. Loppusuoralla kuitenkin mennään...

dodona 39 tasan
 
Ihanan paljon tullut taas vauvauutisia!!! Onnea kaikille :flower:
Odottavan aika on pitkä mutta noista toisten vauvakertomuksista tulee parempi mieli, kyllähän mekin sitten pian saadaan nyytit syliin.
Juhannus meni meilläkin rauhallisesti kun ei tiennyt millon tulee lähtö. Tänäänkin olen ajanut koko pihan nurmikon, tehnyt uuden kukkapenkin, saunonut ja lenkkeillyt eikä supistustakaan!!!!! Oliskohan sittenkin parempi heittää jalat ylös ja maata kokonainen vuorokausi jos kroppa oikein rentoutuisi ja vauva syntyisi :headwall: Aika kuluu vaan niin hitaasti kun on synnytys mielessä koko ajan...
Mulla vaivaa kaiken kukkuraksi vielä hiivatulehdus tässä vaiheessa. Ikinä ennen sitä ei ole ollut ja tietenkin nyt loppumetreillä kun on muutakin vaivaa...

Tsemppiä kaikille, koittakaa jaksaa :heart:

Valmet 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pregnu:
Jokos se Lady Di on lahtenyt synnarille?
Kasassa ollaan |O Mutta viimeistään perjantaina pitäis alkaa poksumaan kun menen sinne käynnistykseen. huomenna vielä neuvolaanki pitäs vääntäytyä ARGH!

Onnitteluja tasapuolisesti ja runsaasti kaikille vauvan saaneille!!!
:heart: :flower:

Di 40+6
 
Mä oon niin väsynyt...mun selkä ja lonkka ei anna mun nukkua enää!!tätä siis ollut jo pitkän aikaa mutta nyt koko viikon nukkunu tosi huonosti ja pakko nousta väkisin ylös kun sattuu.. ja viimeviikolla sain uuden vaivan tuonne lapaluun kohalle, yöllä kun käännyn niin tuntuu kuin joku tökkäis neulalla selkään ja sitten se kohta kuumenee ja nyt viime yönä kävi jo niin että kun käännyin niin sattu kahta kauheemmin ja sitten jo napsahti selässä ja koko lapaluun alue kuumeni.

mutta toi selkä ja lonkka siis pahempi vaiva.
nytkin oon ollu jo yli tunnin hereillä ja selkään sattuu edelleen, ja oisin ollut siis aivan valmis nukkumaan pidempään mutta kun kipu niin kova ni se vie voiton.

illalla sanoin ukolle että missäköhän asennossa ne meinaa että mä synnytän kun en pystyny ees 2 min olemaan selällään kun sattui jo niin pirusti selkään ja kun käännyin kyljelteen niin tuli lonkka kipeeks ja se tulee ihan päivän askareiden lomassa, ja sillon ei pysty enää kunnolla kävelemään et joka askel sattuu niin pirusti.

Anteeksi kovasti tämä valitus mutta kun nyt oon niin kypsä tähän raskauteen ja näihin kaikkiin vaivoihin...

wiivi84 & pittuveitta 40+5
 
Kasassa täälläkin edelleen... hoh-hoh.

Kävin tossa neuvolassa jättämässä pissanäytteen, kun kahdella viime kerralla on ollu valkuaista pissassa... Nyt näyte oli onneks puhdas :).

Laiskan gallupia vielä pistän: ketä muita olikaan menossa Tays:iin synnyttämään meikäläisen lisäksi? Suvihelmi oli ainakin ja helmimammaksi, eiks niin? Missähän helmimammaksi muuten on -ei oo kuulunut pitkään aikaan..?

Mouse 39+5 (ylihuomenna LA!)
 
Alkaa olemaan vissiin aika hiljaiseloa kesäkuisissa. En miekään uskonut enää kasassa olevani, mut eipä tuota voi itekään päättää...
Neuvolasta kotiuduttu. Ei mitään uutta, kaik ok. Laittovat tosin vielä lähetteen polille kokoarvioon, mut saapa nähdä tuleeko vauva sitä ennen.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille loppuajalle!! :hug:

Kissantassu ja Napsu 40+1
 
heips!

Kylla on pino hiljentynyt kun kaikki saa vauvoja ja ei sitten ole aikaa taalla paivia istua. Kuten meikalaisella joka viela vaan odottaa.
Tanaan olisi tarkoitus miehen kanssa menna illalla ulos syomaan. Ajattelin et jos jotain menoa suunnittelee alkaa jotain tapahtumaan....
vaan ei nyt ainakaan tunnu silta. Taitaa menna keskiviikkoon ja kaynnistykseen.

leena ja masu asukki rv 41+3
 
Polilla käyty ja päättivät että kuitenkin vielä odotellaan kun paineet on laskenut ja päänsärky vähentynyt. Pissa oli vielä plussalla, mutta lääkäri epäili että se voi johtua myös lähestyvästä synnytyksestä. Paineita ja pissaa täytyy seurata kotona. Ensi maanantaina taas äitipolille tarkistukseen ja taas mietitään jatkoa, tosi turhauttavaa. :headwall:
Mutta hyviä uutisia oli että masukki on laskeutunut ja kiinnittynyt ja tietysti se että vauvalla on kaikki hyvin siellä massussa. :heart:

Onnittelut jälleen uusille vauvautuneille :flower:

Fenix ja masukki 39+1
 
Kävinkin tänään päivystyksenä neuvolassa kun oli tuo vaavi ollu niin hiljanen koko aamun, ei oikein liikettä tuntunu. Siellä sydän sykki kuitenki ihanasti :heart: Sain huomisaamuksi jo kontrollin synnärille, että toivottavasti en sieltä palaile! :attn: =)

Voimia kaikille isomasuisille ja kärsivällisyyttä :hug:
 

Yhteistyössä