***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

:flower: Onnea jälleen vauvansa saaneille! :flower:

Ja isomahaisten joukko senkun pienenee...ei mitään uutta täälläkään. Mä oon niin tympääntynyt näihin supistuksiin, joita on rutkasti, mutta ei ne riittävän napakoita oo.

Mua huolettaa tuo vaavin koko. Masun koko kun on suurempi, kuin esikoisen aikaan. Ja esikko oli nelikiloinen. Mitään painoarviota ei vieläkään oo kukaan suostunut antamaan.

Jaksamisia kaikille!

pupukana 40+2
 
HUH HUH, TAALLAHAN ON TAAS PALJON VAUVA UUTISIA! Elikkas ONNEA kaikille vauvan saaneille!!!! :flower: :flower: :flower: :flower: Laitan tassa kaikille teille onnittelut tasapuolisesti, niin en unohda ketaan.

Aijuu ja tervetuloa viella nain viime metreilla mukaan tulleille kirjoittajille. Mukava, etta saadaan uutta porukkaa tanne, kun niin moni vanhoista kirjoittajista on paassyt jo tuonne vauvansa saaneiden puolelle.

Wiiwi84: Ma olen kanssa nukkunut ihan alyttoman huonosti viime ajat. Tuntuu, etta kaikki paikat sarkee ja mukavaa nukkuma asentoa on enaan mahdotonta loytaa. Nakisitte mun silmapussit, TORKEET! Noh, kylla kai mekin jo kohta paastaan mahoistamme. Ma en voi odottaa sita paivaa, kun voi taas nukkua mahallaan=)

Lady Di: Ma olin jo ihan saletti, etta sa olisit paassyt tosi toimiin. No sulla kuitenkin helpotusta siis luvassa viimestaan Perjantaina ja ehka jo aikasemminkin. Kateellinen olen taalla :ashamed:

Omaa napaa:
Eipa oikeestaan ole mitaan raportoitavaa. Ehka bongassin limatulppaa tanaan, mutta en siitakaan nyt osannut varmaksi sanoa, kun mulla on koko raskauden aikana ollut runsasta valkovuotoa. Sita menkka jomotusta mulla on nyt ollut paivittain, etta toivon siita olevan jotakin hyotyakin.

Mulla senkun vaan jatkuu muuttopuuhat ja olen joutunut oleen niin paljon jaloillani, etta nilkat on iltasella melko turvoksissa ja paikat tosiaan kolottaa. Mutta supistuksia en ole bongannut viellakaan ja hei mullahan on huomenna LA. Olisin ajatellut ,etta viimestaan laskettuun paivaan mennessa tietaisin varmaksi millainen on supistus :LOL: No anyway kivahan se on se LA vihdoinkin saavuttaa. Siitta tietaa, etta on max kaks ja puol viikkoa, enaan siihen, kun viimestaan kaynnistetaan. Ok taalla siis kaikki ennallaan. Hyvia vointeja kaikille ja viella kerran onnittelut kaikille nyytinsa hakeneille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiA:
Ensiksi onnittelut vauvan saaneille joita oli eilisen aikaan monta ilmaantunut :flower:

Kasassa täälläkin :wave: :(

Ei edes jaksa kirjoittaa kun ei mitään uutta...
Tasan samaa olin tulossa kirjottamaan. :/ Eilen jo supisteli niin lupaavasti, mut täällähän sitä vieläki vaan ollaan. :headwall:

Mistä tietää, että on jo todella tylsää? Siitä, että viittii ajaa Porvoosta MÄNTSÄLÄÄN Rossoon syömään, vaikka Porvoossa olis omaki. Ja siitä, että toi Mäntsälän reissu oli kuukauden kohokohta. :kieh:

Vartin kuluttua olis ultran mukanen LA. Eipä tainnu tää vauva siihen 5%:iin kuulua, jotka laskettuna syntyy. Toisaalta, oviksen mukaan se olis vasta 29. päivä.... Niin tai näin, syntyä vois jo!!

Rypäle 39+6 (vielä 13 minuuttia)
 
huamenta.

täällä ei olla sit koko yönä nukuttu juuri ollenkaan.vähänväliä on saanut juosta vessassa,mikä aika outoa,tai ei ole siis ennen tämmöstä peliä pitäny n.15-30 min välein.
kolmen-neljän aikoihin rupes supistelemaan silloin tällöin,viideltä rupesin laskemaan niin 7min välein. mahtaakohan lähtö olla tulossa?jännittää kaameesti...

niin ja onnea vauvautuneille

möksmöks ja mollukka 39+3
 
heippa!

Ja minka tama tietokone teki. Pitkan tekstin kirjoitin ja jostain syysta hyppasi sivun alkuun ja samalla havitti mun tekstin.....
Pari tuntia olen nyt valvonut ja ei synnytyksesta tietoakaan. Kait sita vaan on stressia huomisesta kaynnistyksesta.....
Onnea matkaan moksmoksalle!!!

leena ja masu asukki 41+4
 

Huomenta.

Täällä kans jo kolmas huonosti nukuttu yö takana. Joudun heräämään vähintään kahden tunnin välein vessaan ja supistukset myös herättävät. Kolmena yönä siis supistellu, ei kauhean kipeästi mutta sillain et niihin herää. Maha on hetken ihan kovana (ja muotopuoli) sekä välillä tulee menkkamaisia juilimisia. Mut eihän se ala syntyyn ennen kuin supparit on kipeitä eikä pelkkiä mahan kovettumisia.

Supistukseksi luetaan mahan kovettuminen mut voiko niitä tulla ilman sitäkin?? Onko menkka juilimiset ja väännöt mahassa supistuksia???
 
Huomenta!

Täälläkään ei mitään uutta. Supistuksista ei tietoa, välillähän mulla on öisin ollu vähän napakampiakin. Nyt ei pariin päivään mitään. Vauva kyllä liikkuu kovasti, eli hänellä varmaankin kaikki ok.

Tänään lapset lähtevät mökille, niin saamme rauhassa keskittyä odottamaan synnytystä ;) . Luultavasti koko aikana ei kuitenkaan mitään tapahdu... Tänään menen myös kampaajalle, että on sitten tukka hyvin kun lähtö tulee :whistle: . Olis kyllä hyvä päivä lähteä synnyttämäänkin, kun vettä sataa taivaan täydeltä.

Jaksamista kaikille odottajille!

suvihelmi 39+6
 
elikkäs pieni prinsessa tuli 17.06 rv 40+3 :heart: painoa oli kokonaista 3460 ja pituutta 50cm B)
maanantaina 16.6 käytiin laitoksella kun oli pieniä suppareita ollut jo pidemmän aikaa ja oli 4cm auki kätilö pisti lenkille, mutta ei auttanut joten halusin kotiin..tiistaina sitten tuli limatulppa 9 mais aamulla ja pientä juilimista oli ilmassa, mutta ei lähetty vielä.. =) vasta kun n.14 aikaan rupes kunnolla tuntumaan niin lähettiin takas laitokselle ja sielä päästiin suoraan saliin ja olin 5cm auki..sain kohdunkaulan puudutuksen ja puhkastiin kalvot n 16 aikaan..supistuksia tuli ja meni ei ollenkaan kipeitä :eek: jutskattiin kätilön kanssa vain ilmasta ja vesivahingoista B) en uskonut synnyttäväni 15 min ennen kuin likka oli maailmassa eli en ollut kipeä muutakuin ponnistus vaiheessa :D tippakin laitettiin mutta ei tullut kuin 30tippaa tunnissa joten vain vauhtia antamaan niin ja se syntyi vähä ennen 19 :)
 
Onnea terveisiä pohjanmaalle :flower:

Yö nukuttu taas ihmeen hyvin mutta silti aamulla väsyttää. Kai tämä odottaminen on niin rankkaa. Jännittävää aikaahan tämä on mutta pettymys tulee joka aamu kun herää yhdessä kasassa :LOL: Täällä on ihan surkee ilma saas nähdä miten tässä saa ajan kulumaan tänään.

Mulla juili taas eilen alaselkää en tiedä mitä se juiliminen on kun mulla menkat oli aina täysin kivuttomat. Harkkasupistuksia tulee ja menee ja viimeisen kahden viikon ajan niitä on tullut aika paljonkin, mutta minä haluaisin jo niitä OIKEITA supistuksia!

Nyt toivon kaikille loppusuoralaisille paljon supistuksia!!! Kolmestä ässästä ei täällä ole ainakaan ollut mitään apua :| Monena päivänä on testattu!

NeitiA 39+6
 
Joo, kasassa täälläkin edelleen... Ja ottaa päähän. Nukuin huonosti, kun vauva melskasi kauheesti klo 01-02 ja silloin myös jomotti alaselkää ja -mahaa. No, sit nukahdin viimein ja loppuyö meni ilman mitään "oireita".

Laskettu aika siis huomenna -en olis kyllä uskonu, että näin pitkälle (saati yli!) mennään... Huoh. Jaksuja kaikille kärvistelijöille!!

Mouse 39+6
 
Jihuu, tanaan olis sitten LA =) Ison mahan kanssa taalla silti touhuan ja ei tietoakaan synnytykseen viittavista oireista. Tama lapsi on paattanyt jaada ilmeisesti mahaan :LOL: Eli tanne ei kummempia. Hyvaa paivan jatkoa kaikille!
 
kyllä tämä tapaus on päättäny pysyvästi jäädä tonne mahaan.pari tuntii supisteli säännöllisest,sit rupes harvenemaan 20minuuttiin. sain unenpääst kii mut hereäsin 20min välein aika kipeisiin suppareihin.11nousin ylös ja kaikki meno loppu ko seinään :headwall:

voin vaan kuvitel millast tää odotus on sit jos yli sattuu menemään.

jaksuja muillekkin :flower:
 
Täälläkin kasassa ollaan. Ei mitään merkkejä mistään sen sairaalareissun jälkeen...Eilen oli neuvola, kaikki muuten ok, mutta hemoglobiini oli laskenu 112. Mulla on ollu koko raskauden 125-135 välillä. No,eipä ihme että mä voisin nukkuu kellon ympäri. Ens viikolla vasta meen,vissiin ma, kättärille yliaikaiskontrolliin, jos ei sitä ennen synny...epäilen. Tuntuu olevan sitkeää sorttia. En olis uskonu,että näin pitkälle mennään - tosin esikoinenkin tosiaan syntyi vasta tasan 42 viikolla. Kai tääkin sitten ens viikolla joskus...Laskettuna aikaa mulla onkin pidetty ekan ultran antamaa 17.6. (Itse olen kyllä pitäny tota menkoista ja viimeisimmän ultran perusteella 14.6) Sama se molemmat päivät on menny, mutta yliaikaisuus lasketun nyt sitte tosta 17.6. No, anyway vointeja ja jaksamisia!

Maamuska, rv 41

 
Täysin raskaana ollaan myös täällä :(
Mulla kaikki supparit hävinneet moneksi päiväksi, tänään aamulla tais kuitenkin tulla muutama vähän voimakkaampi. Ikkunoitakin pesin jos vaikka auttais mut nyt ei taas tunnu mitään!!!!
Vettäkin sataa jo ties monettako päivää, sais edes se kesä tulla jo :flower:
Tämä odottelu ja arvuuttelu käy kyllä hermoille :headwall: Itsellä jo kolmas odotus ja sitä vain niin ajatteli että kyllä se sieltä ajallaan tulee...nyt jo 4 päivää mennyt yli...
Jotenkin koittaa itseään tsempata että viimeistä kertaa tässä raskaana ollaan (meidän lapsiluku olis ainakin tällä hetkellä täynnä) joten ei se haittaa jos menee yli mutta ei paljon lohduta. Vauvan vaan tahtoisi jo syliin :heart:
Mulla on viimeksi ultrattu rv 20 ja sisätutkimus tehty rv 35 (pehmeä, kiinni, kohdunkaula 2 cm) ja nyt vaan jännittää jos menee kauheasti yli ja vauva on tosi iso! Painoa on tullut tälle äidille yli 20 kg ja vatsa on valtava. Meillä "pääsee" yliaikaiskontroliin vasta kun on mennyt 10 päivää yli lasketun ajan ellei sitten mitään hälyttävää ilmene äidillä tai vauvalla. Mullakin ultran mukaan la olis 4 päivää ennen kun neuvolakortissa ja kuukautiskierto on tosi lyhyt (23-25 päivää) joten senkin mukaan la voisi olla aikaisemmin. Eli nyt jos raskaus menee paljon yli, vauva voi todellisuudessa olla vaikka viikkoakin vanhempi mitä neuvolakortissa lukee... En tiedä paljonko vauva massaa viikossa kerryttää mutta paljon yli 4 kiloista en kyllä tahtoisi synnyttää, joten jos jätänkin vaan mahaan kasvamaan ja sitten ens juhannuksena miettisi vaikka sektiota :LOL:

Toivotaan että illalla saadaan vauvauutisia piristämään päivää!!
Voimia kaikille mahakkaille :heart:
Ja onnea taas uusille synnyttäjille :heart:

Valmet 40+4
 
heibodei.

päivällä bongasin punaruskehtavaa vuotoa.limatulppa?
suppareita alkoi taas 1jälkeen tulemaan.nyt taas n.7minuutin välein.kourasee oikein kunnolla,mistäköhän sitä sitten osaa sanoa koska lähteä synnärille päin?kun kipuja ei kestä?

tsemiä myös muille
 
ONNEA SYNNYTTÄNEILLE!!

Ei täälläkään vielä vauvaa. Tää on jotain niin outoa, miks ei se jo synny.

Maamuska mulla kans yliaikaiskontrolli kättärillä maanantaina jos ei sitä ennen synny.

Eilen neuvolassa kaikki hyvin paitsi, että nyt eri terkkari ja tämä arvioi meidän ennen niin pieneksi sanotun masuvauvan melkein neljäkiloseks. Nyt on pelkona sitte se, että jos syntyy yhtä nopeesti ku meidän esikoinen niin mähän repeen riekaleiks. Kudokset ku ei ehdi venyä ja esikoinen oli kuitenki alle kolme kiloa.

Jaksamisia kaikille kärvistelijöille.

emilija ja rontti 40+6
 
Emilja: Toivotaan, että ei tarttis sinne asti kärvistellä. Pinna on jo tosi kireenä,kun yöt menee hikoillessa ja esikoinen ihmeissään,kun äiti on aina ku mikäkin pirttihirmu. Meetkö kättärille myös synnyttämään? Täältä ollaan sinne menossa, jos sinne mahtuu.

Mä en kyllä muista,että esikoista odottaessani olis olo ollu näin kauhee loppumetreillä vaikka menikin kaks viikkoo yli. Vai oliko se vaan sitä ku kaikki oli uutta - en tiiä,nyt tuntuu että mä oon kävelevä hormonihirviö ja räjähdysvaara on päällä koko ajan :ashamed: .
 
Täälläkään ei mitään uutta... Neuvolassa kävin ja terkkari kyseli joko alkaa olemaan stressiä kun LA lähestyy =) Mutta eipä tässä vielä... Olen niin asennoitunut siihen et yli menee. Ja positiivista tietysti se et noita liitoskipuja lukuunottamatta olo on vieläkin ihan siedettävä.

Onnea taas vauvan saaneille :heart: Tänään taisikin olla vaan yksi uusi vauvautunut ilmoittelemassa itsestään... Tarkoittaakohan se sitä että nyt on kaikki oikein porukalla lähteneet synnyttämään :eek: Taas saadaan pian roppakaupalla vauvauutisia... ja me loput täällä haikeina huokaillaan :heart:

Tsemppiä kaikille vikoja päiviä/viikkoja kuluttaville :hug:

dodona 39+2
 
Moikka kaikille kärvistelijöille ja onnea jo pikkusensa saaneille!

Rupee täälläkin jo toivo ja hermot loppumaan. Käytiin juhannusaattona synnärillä kun luulin, että tuli lapsivettä... lääkäri totesi runsaaksi valkovuodoksi... siis voinko erehtyä niin pahasti! Neste oli kuitenki tosi lirua, mutta ei kuitenkaan mitään pissaa. No mutta kotiin passitettiin, eikä kyllä suppareitakaan sillon tullu. Kyllä muuten harmitti!

Tänään LA ja näyttää siltä, että ei tämä pikkunen tänään tule. Pitäs varmaan lopettaa tää liika odottaminen ja antaa synnytyksen käynnistyä sitten kun käynnistyy. Viime yönäkin seurasin suppareit 3 asti ja sit luovutin. Se on tosi ärsyttävää kun niitä supistuksia tulee, mutta niistä puuttuu se avaava voima, eli kipua ei oo paljoo viel tuntunu. Väsymys on kova ja tuntuu, että kaikki lähipiirissä on jo stressaantuneita odotuksesta, vaikka tämähän on mun odotus :D

No mutta yritetään lenkkeillä ja pysyä positiivisissa tunnelmissa B)

Betoni Mamma ja Pikku-Jussi rv 40
 
Eli meille tuli tyttö :D ....20.6 klo01.35...tytöllä painoa 4670, pituus 52cm.
Synnytyshän käynnistettiin 20.6 klo10, supparit alkoi heti tuntua ja me saatiin huone about 2-3 tunnin päästä, jossa kerittiin olla ehkä 10-15min, kun lekuri sanoi että mennään synnytyssaliin ja puhkastaan kalvot että saavat paremmat yhteydet vauvaan.
Noh sinne mentiin ja kalvot puhkastiin...klo14.40.Kohdunsuu auki kahdelle sormelle...
Tuosta ajasta klo22.00, niin eipä ollut mitään tapahtunu alapäässä, edelleen auki vain kahdelle sormelle...
Klo23 lekuri sanoi että taitaa mennä sektioksi, kun mitään ei ole tapahtunu....Ja siihen se sit meni kun kello oli 00.30.
Mua vähän potutti mutta tuo tytön paino yllätti myös minut, niin parempi näin..

Mä kotiuduin tänään, mutta tyttö jäi viel sokeriarvojen seurantaan sairaalaan...
 
Vauvauutisia jälleen tällekin päivää on ilmaantunut! :flower: RUTKASTI ONNEA! :flower:

Mä kävin heilumas alennusmyynneissä tytön kanssa muutaman tunnin tänään ja johan alkoi kunnon juilimiset masussa. Mutta eipä ne kauan kestäneet ja nyt ei tunnu enää missään. En tehnyt suurempia alelöytöjä, tais lähteä normaalihintaista vaatetta mukaan enemmän.

Supistuksia odotellessa...Mä en halua enää mennä neuvolaan torstaina... :kieh:

pupukana 40+3
 

Yhteistyössä