***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower:

Omaan napaan ei tietysti kuulu mitään uutta... Mouse Kannatan myös sun ehdotusta et vauvat lykätään maailmaan tän kuun puolella :D Vaan helpommin sanottu kuin tehty :LOL: Ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä, nyt on hiukkasen alkanut kauhistuttaa ajatus et pahimmassa tapauksessa menee miltei heinäkuun puoleen väliin ennenkun meidän pikkuinen täältä ulos "pakotetaan" :eek: Mulla päivät menee niin lasten kanssa pyöriessä etten ehdi pahemmin murehtia/pitkästyä, mutta öisin en saa enää nukuttua ja ajatukset surraa vaan tulevassa synnytyksessä.. hoh hoijaa...

Huomenna lähden ostamaan ne vihoviimeiset tutit yms. mitä meiltä vielä puuttuu. Onpahan ainakin jotain muutakin ohjelmaa kuin ainaiset leikkipuistokierrokset :wave:

dodona 39+3
 
Taallakin ollaan edelleen yhdessa kasassa :headwall: En edes vaivaidu laittamaan omaa napaa, kun mikaan ei ole miksikaan eilisesta muuttunut paitsi, etta olen saanut flunssan.

Tanne oli sitten tullut taas kauheesti uusia vauva uutisia elikkas,

PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE!!!! :flower: :flower: :flower: :flower: Kylla me loputkin mammat taalta perassa tullaan, viimestaan ensi kuussa :D

Hyvia vointeja kaikille!
 
Huomenta! En ookaan varmaan koskaan ollut täällä ekana aamulla... En saanut enää nukuttua 7.30 jälkeen, kun jomotteli alamahaa. Elättelin (ja elättelen) toiveita, että josko tänään pääsis tositoimiin... No, tuskinpa vaan. Neuvolaan sitten ainakin pääsee, ellei synnärille :(.

Joo, eipä mulla muuta. Kun jaksamista kaikille masujen kanssa ja aurinkoista päivää!

Mouse 40+1
 
Huomenta!

Kannatan Mousen ehdotusta, tän kuun puolella sais kyllä vauvat syntyä! Mulla olis nyt lastenhoitokin järjestetty lähipäiviksi, että sopisi tulla. Tänäänkään ei silti mitään synnytykseen viittaavia merkkejä. Tänään ultrassa tarkistetaan vauvan koko ja tarjonta.

Mutta äläs nyt Mouse vielä lähde, kun minäkin täällä vielä roikun, jolla sama laskettu aika ;) . No, totta puhuen toivotan paljon onnea matkaan, jos lähtö tulee :) .

Aurinkoista päivää kaikille odottelijoille!

suvihelmi 40+1
 
Hepsis!!

Äippä lupas tulla kohta käymään ja ottaa mun pikkuveljen ja isäpuolen mukaan jotta päästään kahestaan reippaalle kävelylle.. ja samalla ilmotti että se ottaa ton meitin riiviön mukaan jotta saan levätä ja ennen kaikkea kuulemma lähtee tänään tai huomenna synnyttämään.

se ei kuulemma osaa nukkua enää yöllä kun se vaan odottelee soittoa että millon pitää toi poika tulla hakemaan ni näki paremmaks tehä näin..no jos toinen kerran haluu ni en mä estele :LOL:

supistuksia tulee välillä mutta kertaakaan en oo kipua tuntenu..

eilen vaihettiin olkkarin järkkääkin ni ainut mitä siitä sai aikaseks ni oli oksettava olo kun joutu useamman kerran kumartelemaan, eli mulla näköjään vieläki vaivaa toi et ruoka pukkaa ylös...en oo vaan enää kiinnittäny huomioo siihen ku en oo suostunu noukkimaan mitään lattialta..

nyt tää menee viel siivoomaan kun on osa tavaroista viel sikin sokin ton muutoksen jäljiltä et kehtaa päästää äipän sisään..nii ja koittaa saada pyykkivuori pois ennen ku tarttee lähtee synnyttää.

wiivi84 & pittuveitta 41+1

ps. huomenna taas neuvolaan joka onki sitte vika kerta
 
Tsempitykset kaikille viimemetreillä oleville!Ei mene enää kauan niin viimesetkin kesäkuiset pullahtaa ulos...
Onnittelut uusille vauvoille ja vanhemmille!Tulkaahan tonne vauvapuolelle juttelemaan :wave:

Bamse ja tyttö 16vrk
 
Meitä onkin monta jolla on tänään 40+1 :)

Täällä oli eilen alaselkä/lantio tulessa illalla ja ajattelin, että jes nyt tapahtuu jotain, mutta mutta tässä sitä ollaan eli ei siis mitään. Kävin illalla väkisin koirien kanssa lenkin ja irvistelin ja itkukurkussa kävelin kun alaselkää jomotti niin, supistuksiakin tuli jokunen mutta ne loppuivat kun sänkyyn pääsin. Uni tuli tulikuuman kaurapussin ja panadolin voimin ja aamulla selkäkipu oli poissa. On mulla ollut viime päivinä ihme juilimista alamahalla ja selässä. En kuitenkaan jaksa uskoa, että nuo mihinkään johtaa. Tänään laitoin kokeeksi tukivyön josko selkä onkin vaan mahan kantamisesta kipeä. Aamulla tunnin lenkki koirien kanssa reippaasti ja eikäs mitään, äsken kävin pyöräilemässä ja nyt pitää lähetä pyörällä neuvolaan :LOL: Olin ennen tätä päivää ajanut viimeksi helmikuussa pyörällä mutta nyt on pakko kuhn auto hajosi :kieh:

Neuvolasta saadun päiväkirjan mukaan suurin osa lapsista syntyy 40+2 viikolla eli voisko tuo pitää paikkaansa :LOL:
 
Neuvolassa käyty

Viikot 40+1
paino +1,1kg, kokonaisnousu nyt 13kg
RR 152/100
Prot +
kohdunpohjan korkeus 34,5cm
tarjonta: RT ei ole kiinnittynyt
Vauvan syke 140 ja liikkeet +

Mullahan on ollut tuota verenpaineongelmaa viikolta 38 asti ja nyt oli sitten proteiinit pissassa. Laittoi lähetteen äitipolille kun verenpaine oli tosiaan nuinkin korkea. Huomenna aamulla kello 8 pitää olla polilla. Meinasi, että käynnistävät mutta enpä oikein itse jaksa uskoa siihen. Kuuleepa ainakin alapään tilanteen, vauvan voinnin näkee ultralla ja painoarvion jos ei muuta!
 
joko kaikki muut on lähteny synnyttää??

äippä lähti pojan kanssa tossa puol viis ja mä en saa millään aikaani kulutettuu yksikseni täällä...onneks ukko tulee kohta..mut se luultavasti heittäytyy sohvalle pitkäkseen ja taas joudun pyörittelee peukkuja..

olin kyllä ajatellu et jos saisin houkuteltuun sen saunaan ja sit peittoa heiluttamaan kun kerrankin ollaan kaksin ja tietty sillä ajatuksella et jos pääsis synnyttämäänki.

wiivi84 & pittuveitta 41+1
 
<-----kuva löytyy profiilista...ja
Tosi ihanaa, "Lotalta" otettiin eilen klo20 pois tippa, ja tänään arvot olleet ok.=)...jos viel huomenna arvot ok, niin luulen että saadaan tyttö kotiin<3<3<3<3...en tiedä vaan mikä päivä..
Ja viel yks hyvä asia, imetys sujuuu hyvin...eli kun "Lotta" on rinnalla niin sieltä tulee maitoa...=) ja se on hyvä se...kun olin huolissani ettei tulis...Pumppauksesta ollu siis apua!

Lista päivitetty!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja suvihelmi:
Huomenta!

Kannatan Mousen ehdotusta, tän kuun puolella sais kyllä vauvat syntyä! Mulla olis nyt lastenhoitokin järjestetty lähipäiviksi, että sopisi tulla. Tänäänkään ei silti mitään synnytykseen viittaavia merkkejä. Tänään ultrassa tarkistetaan vauvan koko ja tarjonta.

Mutta äläs nyt Mouse vielä lähde, kun minäkin täällä vielä roikun, jolla sama laskettu aika ;) . No, totta puhuen toivotan paljon onnea matkaan, jos lähtö tulee :) .

Aurinkoista päivää kaikille odottelijoille!

suvihelmi 40+1

Joo, en oo lähtenyt vielä mihinkään... Tai jalkahoidossa ja kotiseuturetkellä kävin kyllä, mutta synnärille ei oo tullut vielä lähtöä... Eikä mitään merkkejä siihen suuntaan edelleenkään -hoh-hoh..

Mouse 40+1



 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiA:
Neuvolassa käyty

Viikot 40+1
paino +1,1kg, kokonaisnousu nyt 13kg
RR 152/100
Prot +
kohdunpohjan korkeus 34,5cm
tarjonta: RT ei ole kiinnittynyt
Vauvan syke 140 ja liikkeet +

Mullahan on ollut tuota verenpaineongelmaa viikolta 38 asti ja nyt oli sitten proteiinit pissassa. Laittoi lähetteen äitipolille kun verenpaine oli tosiaan nuinkin korkea. Huomenna aamulla kello 8 pitää olla polilla. Meinasi, että käynnistävät mutta enpä oikein itse jaksa uskoa siihen. Kuuleepa ainakin alapään tilanteen, vauvan voinnin näkee ultralla ja painoarvion jos ei muuta!

Tsemppiä NeitiA
! Sähän saatat päästä pian jo tositoimiin!

Mouse
 
Neuvolassa käyty täälläkin tänään.

RR 100/74
pissa puhdas
paino -350g/vko, painoa tullut yht. 17 kg.
Hb 132
sf 32 (viimeksi 34,5)
syke 140
vauva oli kiinnittynyt, joka tosissaan tuntuu tuolla haarovälissä...

Ja seuraavaksi kontrolliin ens viikon torstaina rv:lla 41+5 äippäpolille. Mä en aio kestää tätä olotilaa enää niin kauan. Tähän asti oon sentään pystynyt kävelemään, mutta nyt meinaa mennä jalat alta. Oliskohan ens yö sopiva lähtöön???

Jaksamista kaikille tasapuolisesti!!!:hug:

Jospa huomenna tulisi vauvauutisia lisää, kun tänään oli niin hiljaista.

pupukana 40+5
 
Huomenta! Nyt näyttäis aika lupaavalta kyllä: säännöllisiä supistuksia (7-10 min. välein) ollut nyt kaksi ja puoli tuntia... Tulin just suihkusta ja seuraan tilannetta. Unikaan kun ei oo tullut silmään puol viiden jälkeen... Katotaan, mitä tästä kehkeytyy.

Toiveikas Mouse 40+2
 
Mouselle olen kateellinen , mutta peukutan silti että pääsisit tositoimiin.

neuvolassa kävin aamulla
rv 41+2
paino 88,8 , yhteensä 3,6kiloo
RR 107/ 71
pissa ok
Sf 34,5cm
rt
syke 130
liikkeet ++


neukka sanoi että vauva on tosi ylhäällä :headwall: :headwall: eli ei toivookaan että ois edes laskeutunu saatikka kiinnittyny.

soitti sitten mulle ajan kättärille ja maanantaina kello 9 aikaan pitäis sinne suunnistaa että ne tutkii ja kattoo että mitä tehään.

väsyttää ja suututtaa..närästys palas taas pahempana ku aiemmin ja taas ruoka pukkaa ylös...

wiivi84 & pittuveitta 41+2
 
Taalla kanssa edelleen karvistellaan mahan kanssa. Neuvolassa kavin eillen ja nyt nayttas silta, etta vauvan paa oli vihdoikin kiinnittynyt. Protskuja loytyi pissassta +1, muuten kaikki hyvin. Verenpaine ok, sykkeet ok, SF mitta on nyt ollu sama jo kolme viikkoa, et ilmeisesti vauva mennyt tosiaan alaspain. Painoa taas puoli kiloa lisaa viikossa (nyt kaiken kaikkiaan sita on tullut 12,5kg).

Mulla on kauhee flunssa paalla ja olo on ihan hirvee. Toivottavasti ei tallasessa kunnossa tarvitse lahtee synnyttamaan. Tosin mitaan merkkeja synnytyksesta ei edelleenkaan ole. Neuvolaankin antoivat viella ensi viikolle ajan ennen, kuin paasee edes sinne yliaika kontrolliin. Hyvia vointeja kaikille :heart:

40+3
 
Mouselle ja Neiti A:lle onnea reissuun, jos lähtö tulee :) . Hankulle onnittelut pojasta :flower: !

Itsekin olen taas vähän toiveikas, josko tänä viikonloppuna vaikka tapahtuis jotain, tänään ja yöllä kun on taas supistellut ihan lupaavasti. Eilinen ultra arpoi vauvan kokoarvioksi 4076g +/-400g, eli ei kovin tarkka arvio.

Nyt syömään grillilohta :p . Mukavaa päivää kaikille =)

suvihelmi 40+2
 
Tsempit kaikille tälläpuolella kärvistelijöille :hug:

Tyttö tuli

Synnytystarinaa nyt tällekin puolelle:
Torstaina 19.6. klo 0:30 alkoi kuuluisan Ässän jälkeen verinen vuoto ja supistukset. Odottelin rauhassa kotosalla, ja mentiin sitten klo 12 yliaikakontrollikäynnille. Siellä todettiin, että synnytys onkin käynnissä ja olin 2-3 cm auki. Sanoivat, että voi jäädä synnärille, mutta tahdoin vielä kotiin. Kotona sitten suihkun alla kärvistelin, ja mentiin katsastamaan kohdunsuun tilanne uudelleen klo 19. Edistymistä ei ollut tapahtunut, joten lähdimme vielä kotiin. Supistukset alkoivat voimistua aika tavalla. Suihkun ja kaurapussin voimalla sinnittelin aamu klo 5 kotona, ja sitten lähdettiin sairaalaan. Kohdunsuu oli auki 5 cm, ja lapsivedet meni tutkimuksen yhteydessä. Sen jälkeen supparit tuli tosi kivuliaiksi. Epiduraali alkoi vaikuttaa klo 8, ja klo 10 päästiin ponnistamaan. Ponnistusvaiheessa aloin tuntea ihan järkyttävää kipua, ja todettiin vauvan olevan avotarjonnassa jumissa synnytyskanavassa. Kiukulla sain ponnistettua kuitenkin vauvaa sen verran alemmas, että saatiin imukuppi kiinni. Kätilö kun oli jo maininnut sektion mahdollisuuden. Ja tosin tätä anelin itsekin kahdelta lääkäriltä. Mutta imukuppi kun saatiin kiinni, niin vauva tuli ulos ensimmäisen supistuksen aikana. Itse sain vain pieniä nirhaumia, ja kaksi pientä ommelta virtsaputken tienoille. Eli istumaan pystyin lähes välittömästi.

Synnytys oli mielestäni mukava kokemus, eikä minkäänlaista kammoa jäänyt ponnistusvaiheen järjettömästä kivusta huolimatta. Eli rohkeasti vaan synnyttämään!

Syntyi siis terve tyttö 20.6. klo 11.51 3200g ja 52cm. Pipo 33cm.

Tiivari ja Tyyppi 1vko

* muoks* Ai niin. Meillä ei pitäneet lainkaan paikansa nuo kokoarviot. Neuvolassa arvioitiin yli nelikiloiseksi, ja vielä synnytystä edeltävänä päivänä yliaikakontrollissa lähes nelikiloiseksi (ultraten ja käsikopelolla). Ja siis paljon kevyempi vauva sieltä kuitenkin tuli.
 
Toivottavasti Mouse ja NeitiA ovat jo tositoimissa! Tsemppiä!!!

Niinhän sitä luulin itsekin, et saan lähteä viime yönä. Puoli kolmen aikaan heräsin tositosi kipeään supistukseen. Kello kolmesta eteenpäin aina puoli kuuteen tuli 5-7 minsan välein kunnon kivuliaita suppareita ja sitten ne vähitellen lopahti. Kauhee menkkajomotus alavatsaan vain jäi vielä hetkeksi ja sitten mä painuinkin nukkumaan ja sain taas herätä sitten parin tunnin päästä ilman mitään oireita. Jos ens yönä sama toistuu, pitää kyllä lähteä näytille.

Supparituulia kaikille! Vielä on aikaa synnyttää tälle kuulle!

pupukana 40+6
 
Onnea Tiivarille :flower: Oli kiva lukea tuo synnytystarina. Positiiviset kokemukset antaa vähän itellekki rohkeutta :)

Täälläkin jatkuu kärvistely, siis rv 40+3. Supparit on ruvennu olemaan kivuliaampia, mutta ei vielä säännöllisiä. Täytyy varmaan mennä tänään saunaan viskoon kunnon löylyt. Mullakin oli tänään neuvola, jossa ei siis mitään uutta ja oli tosi ärsyttävä käynti! Päätinkin, että en enään ens viikol mene :LOL: Eli siis varmaan mut löytää neuvolasta ens viikon tiistaina.

Koittakaahan kaikki jaksella. Nauttikaa kesäisistä päivistä ja nukkukaa päikkäreit jos mahkuja!

Betoni Mamma ja Pikku-Jussi
 

Yhteistyössä