** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Pitkiä tarvikelistoja, tässähän tulee ihan stressi. :D

Meilläkin on muuten tuttipullot streriloitu kattilassa keittämällä ja streriloitu siihen asti kun lapsi on alkanut maistella kiinteitä. (Neuvolan ohjeen mukaan siis.)
Esikoisen kanssa käytin paljon rengasliinaa, ja se on edelleen tallessa onneksi.

Sängystä kysymys: meillä on molemmat vauvana nukutettu ihan pikkuisina pinnasänkyyn nostetussa äp-pakkauksen laatikossa (verhoiltuna sellaisella kankaalla). Mutta nyt en ole sitä pakkausta ottamassa, joten miten kutistan sen pinnasängyn pienemmäksi? Mitään vanhaa varastossa ollutta äp-pakkausta en halua käyttää.

kurkkunaamio ja kolmonen 22+3
 
kurkkunaamio eiks joku toinen pahvilaatikko kävis?
ja netissä myydään myös sellasia pesiä sinne sänkyihin, ne on kovin söpöjä ainakin :)
ja luo varmasti sellasen kohdun tunnun sille vauvalle! ja sen saa nostettua myös yösyötöllä mukaan,
eli ei tarte lasta ottaa sieltä pesästä pois ja pysyy sitten se pesä lämpösenä ja vauva kans, niin ei herää niin paljoa. ite sit ehk hommaisin sellasen, maksaa jonku 99 suunnilleen. ja löytyy varmaa nimellä baby nest tai vauvan pesä.
 
Täälläkin vielä hengissä pihistään, oon kyllä melkein päivittäin käyny lukemassa, mutten oo saanu aikaseks kirjoitella :D

Meillä on isäntä nyt immolan valintakokeissa, pyrkii siis inttiin erikoisrajajääkäriksi. JOs sinne pääsee niin on vuoden verran inttileskeyttä edessä, en tykkää... :/ Toisaalta menkööt jos pääsee, eipä tarvi sitten vanhempana katua että jäi edes koettamatta :)

Täällä tuntui lauantaina ensimmäiset kunnon potkut, aieemin tuntunut vaan mahallaan maatessa hentoisia tökkäyksiä. Oltiin sitten isännän bändien keikoilla Simpeleellä, niin johan alkoi vaavi raskaamman musiikin jytätessä potkia, oikein säikähdin! Ei ilmeisesti ihastunut isänsä tuotoksiin :D mutta kyllä on ollu ihanaa sen jälkeen, kun päivittäin tuntee ihan istuessa ja seistessä ja kunnolla potkut!

Minen ole ottanut noista tarvikelistoista stressiä, vaikka esikko onkin masussa, oon sitä mieltä että kyl mie maalaisjärjellä pärjään ;) kunhan on ruokaa, vaatteita ja vaippoja alkuun, niin ehkä hetki selvitään. Ja eipä tällä kahden opiskelijan budjetilla mitään suuria investointeja tehdä, kun nytkin eletään melko tarkkaan kädestä suuhun koko ajan. : / mutta onneksi sukulaiset lahjoittelee. :)

nyt pitää mennä teenkeittoon, tulee kaveri kylään!

rinderella ja epeli 20+4
 
Otokka
Korkkaan omalta osaltani helmikuun pinon muutaman viikon takaisella masu-kuvalla :). Enkä nähtävästi osaa edelleenkään muuttaa kuvaa pieneksi...



Otokka ja ElmoPikkarainen 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Moikkelis!

Otokka Söpö masu :)

Tulin pikaisesti laittamaan rakenneultra-kuulumiset! Kaikki oli täydellisesti, sisäelimet hienosti kehittyneet munuaisia myöten ja mitään vikaa ei löytynyt. Jäi tosi hyvä fiilis :) Sanottiin ettei haluttu tietää sukupuolta, ja en kyllä nähnytkään mitään kumpaakaan viittavaa. Joten täysin auki koko juttu edelleen :) Musta on hauskaa pitää tää jännitys ja arvailla. Pääasia kuitenkin, että beibillä oli kaikki hyvin, ja siellä se ahkerasti heilutti nyrkkejään.

Nyt sohvalle lepuuttamaan, piti lähteä spinningiin mut laiskuus vei mennessään. Onneks huomenna on aamupäivällä tunti, niin korvaan sillä tän illan laiskuuden.. Ostin tänään parit uudet rintsikat, ja helkkari on koko kasvanut kokonaisen kuppikoon. Nää on kunnon lollot oikeasti :D Oooh ja löysin Gapilta täydelliset mammafarkut, superkireät pillit, ja hintaa vaan joku 50 euroa. Olin et jes!

:wave:

Lily & 19+4
 
Lily-jane hauskaa et kaikki oli ultrassa hyvin! Ja mun mielestä on tosi hauskaa et jotku pystyy pitää ton salaisuutena itselleenkin ton sukupuolen loppuun saakka :> Mun mielestä ajatuksena on hauska se, että odotetaan ja mietiskellään et kumpihan mahtais olla jne, jos sei vaikuta tosiaan siihe suhteen kehittymiseen niinku mulla tekee, siis se ettei tiedä. Ja on varmasti ihanaa sitten salissa vaan kuulla et "se on poika/tyttö" tai haluatteko itse katsoa jne. :>

Olishan se ollut sillai hauskaa varmaan meilläkin sit kakkonen ku tehtiin, mut kun se synnytys meni miten meni ja lapsikin vietiin pois heti ku syntyi, niin oli ihan kamalaa odotella sielä huoneessa tyhjän sylin kanssa, ilman lasta, eikä tiedetty siitä lapsesta mitään! ei painoa, pituutta eikä sukupuoltakaan, saati sitä, onko se hengissä vai ei ja saadaanko se meidän luokse vai ei jne.
huh. alkaa taas ihan ahdistaa ku ajattelee..

Jos kaikki ois menny toisin ja oisin saanut sen mun mahanpäälle samantien kuten toivoin ja laps ois ollu kunnossa heti ja hyvinvoiva jne, niin ois ollu mahtava fiilis varmaan siinä sit katsoa kumpi se olikaan :) voisin kuvitella et se suhdekin ois sitten samantien syttynyt siinä. Multa vaan meni ne ensihetket pilalle ja siten meni koko toi suhdehomma. vaikka oltiin me ultrissa kysytty aina kumpi se ois, mut ei koskaan näyttänyt. mutni, nyt en ota sitten enää riskejä sen suhteen et joutus noin epätietosessa tilassa olemaan ni kuten jo aiemmi sanoinki ni aiotaan tästä selvitellä sit tarkalleen :>

Ja ei ollu mitenkä tarkotus pelotella ketään tai mitään, harvinaistahan on synnyttää noinki iso ku meijän toi kakkonen oli. 4770g.. ja sen takia oli sitten noi komplikaatiot jne. Mut aina se puskee pintaan se ajatus siitä edellisestä synnytyksestä ja raskaudesta ainavaan.. anteeks siis siitä jos jotakuta rupee enemmä ahistaa toi. mut se on oleelline osa mun tätä odotusta ja haluan sitäkin purkaa.

muttajuu. kummipoika lähti äsken :> oli niin ilonen kun sen äiti ja isi nyt tuli! :>
vähän ehkä haikee olo itellä..huominen tuntuu varmaan aika tyhjältä kun ei oo samanlaista touhua sit tääl. mut jotai kolme yötä vai neljä niin sit laivalle miehen kaa viettää mini kuherruskuukautta :> <3 haha.

pupeltaja & pilke 18+6 &#9829; ( viimene kirjotus tälle päivälle ) :> huomena jo 19!!
 
Anteeksi, nyt on pakko avautua. Eli miks helvetissä netistä ei löydy oikeesti näille rinnoille sopivaa juhlamekkoa??? Rinnanympärys siis 115 cm, ja nyt kolmatta iltaa koltunmetsästys käynnissä, eikä löydy. Juhlamekosta siis kyse, omat ylppärit pidetään aikaistettuna huhtikuulla, toukokuussa pikkusiskon rippijuhlat ja kesäkuun alussa pikkuveljen, serkun sekä useamman kaverin ja etenkin siipan valmistujaiset, joten olisi tosi kiva olla myös ihan nättinä, eikä jossain lakanassa/jätesäkissä. Mutta ei! ÄRSYTTÄÄ ARGH.

Eipä muuta, pakko oli äristä :D

rinderella ja epeli näköjään jo 20+5 :p
 
Huomenta!
Viikon ainoa vapaapäivä ja ei kai viitti nukkumiseen tuhlata,tätä mieltä oli ainakin neiti :D

Kiitos uudesta pinosta!!Ja hyvää helmikuuta kaikille! Taas lähempänä kesää :)

Kohta lähdetään kirpparille viemään lisää kampetta ja sitten kirjastoon ja kaupoille.Mukavasti menee aamupäivä. Täälllä vointi ihan jees.Supistellu ei ole onneksi pahemmin.Töissäkin oli ihan rentoa ja ei tehny pahaa :) Pitäs koittaa puuhata nyt kaikennäköstä vielä kun jaksaa.

Ei nyt raksuta taas ollenkaan,joten myöhemmin lisää.. :)

Perdy 22+6
 
helmikuista huomenta mammat :D Olen lukenut kaikkien jutut mut on niin pihalla nyt että katson uudestaa myöhemmin... Aamut ei ole mun juttu ainakaan tänään :D

Kurkkunaamiolle piti sanomani, että meillä irrallinen vaunujen koppa oli nukkumis käytössä alussa, ja supistin sänkyä ihan isolla peitolla minkä olin rullannut:)

Tytön kanssa verikokeeseen, titaanien taistelu tiedossa, kuusivuotiaalla on jo voimaa....
 
Onkos moni sairastanu pissatulehduksia raskauden aikana? Olen just lähdös viemään näytettä ku pieni epäilys on. Mul ei oo koskaan ennen ollu tulehdusta. Mitä oireita teil on ollu? Eipä ollu näytepurkkia kotona joten tyydyin keitettyyn pilttipurkkiin ja toivottavasti kelpaa :D .

Edessä siis tahtojen taistele neidin kans et saan sen vaatteeseen, huoh.

Nepsus ja Hippu 21+4
 
Harhis mulla on ollut yökötystä taas aina välillä, mutta ajattelin että liittyy ennemmin laskevaan hemoglobiiniin kuin raskauteen muuten. Olen huomannut että pitää välttää äkkinäisiä liikkeitä ja pyörähdyksiä, tuntuu niin kuin tulisi matkapahoinvointia. :D

MJ & Salarakas 20+1
 
Joku kyseli kesävauvoista, esikoinen on syntynyt kesäkuussa 06. Se olikin kamalan kuuma kesä ja ihan lyhythihaisella bodyllä mentiin helteellä, välillä vaippasillaan. Kiva kun eskoinenkin siis on syntynyt kesällä, siltä jääneet vaatteet luulisi olevan sopivia nyt sit yhtaikaa pitkin syksyä ja talvea.

Pissanäytteen voi viedä vaikka pilttipurkissa, kunhan vaan on puhdas purkki jossa vie.

Pahoinvointia mulla on ollu koko raskauden, vähenevässä määrin jo nyt, oksentaa ei enää tartte niinkään usein. Mut pahoinvointia vieläkin on.

Rakenneultraan olisi vielä tasan viikko, huoh!

Supistellu on, asiaan vaikuttaa varmaan nää mun 7-22 pituiset työpäivätkin. Onneks tää loppuu tähän viikkoon ja ens viikolla omiin töihin. Toivottavasti jaksan siellä kuitenkin vielä olla.
Bre ja elsa 20+3
 
Veljen teoria oli että matkapahoinvointi johtuu siitä, kun teen äkkinäisiä käännöksiä ja maha jää jälkeen. :LOL: Mutta voi johtua, mulla on ollut piilevä anemia vuosia sitten turhan ahkeran verenluovutuksen jäljiltä, ja siinä oli yksi pahimmista oireista sellainen kuvotus ja huimaus, joka itseasiassa tuntui aika pitkälti alkuraskauden pahoinvoinnilta. Anemia (alhainen hemoglobiini ) :: Terveyskirjasto

Yleensä huimaus on kaikki voimakkain oire.
 
Huomenta. Täällä päivä menee sisällä sairastaessa. Viime yö oli niin hiton kauhea ettei tästä päivästä tule mitään. Kunnon flunssa iski mulle ja nuha alkoi eilen. Viime yönä heräsin kun nenä oli niiiiin tukossa ja katsoin monta kertaa varmaan tunnin välein kelloa millon se alkaa soimaan ja se oli vasta 02.00 ja seuraavan kerran vasta 03.00 tuntu ettei aamua tulekkaan. No mä jaksan sitten loput sairaat hoitaa kun itse pidän tän ekana. otokka sulla on ihana mekko tossa kuvassa;) Nyt en muista nimimerkkiä mutta pissataudista mulla ollut joskus nuorena v. -08 ja mulla sillon ne oireet oli kyllä kauheat. Ei voinut vessaan mennä ettei hiukset olis noussut pystyyn kun niin poltteli. Sen jälkeen ei ole ollut. Teillä oli paljon tavaraa noissa hankitolistoilla (en lukenut kaikkia läpi) koska meille ei tule paljoa hankintoja. Hoitopöydästä sen verran ettei ole meillä koskaan ollut sitä ja nytkin ostetaan vain se pehmuste pesukoneen päälle (jos sivusta täytettävä kone) Tästä mä saan varmaan risuja mutta sanon kuitenkin, ettei pinnasänkyä hankita se on joka kerta jäänyt vain pölyttymään koska vauva nukkuu vieressä. Sen olen kokenut jokaisen aikana niin helpoksi.

Nyt jos lähtis kokkailemaan. Tää istuminen ei meinaa tehdä hyvää selälle joka tuntuu välillä kipeytyvän mutta anitan tukivyöstä on apua :)

*muoks* unohtui kun joku sanoi pahoinvoinnin palautuneet. Mä yks päivä aloin miettiä tuleeko se mullekkin takaisin. Mä tunsin kaikki hajut taas nenään niinkuin silloin alussa. Mutta ei ole kuitenkaan nyt ollut oireita. Makean himo on alkanut tuntumaan:p kuitenkin olen saanut pidettyä hyvin asoissa etten ole ennen perjantaita lähtenyt karkkia ostaan:)

amma rv 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin tonne loppupuoliskon masukuviin kuvan, missä näkyy mun uusi ihana masutuubikin! Tuli todettua äärimmäisen käteväksi, kun ilmat on vielä kylmät ja puserot käy lyhkäsiks! Säästää muutaman puseron rahat tolla hankinnalla!
 
pissatulehduksista: esikoista odottaessa oli oireettomana, ja nyt ennen tätä raskautta huomasin vaan vessassa käydessä että pissinpä sit verta :/ ei mitään kirvelyä, ehkä vähän aavistuksenverran aristi mahaa pissalla käydessä..
 
Heippa kaikki!

Täyttelin nyt noita tyttö- ja poikalupauksia, ei oo vielä valmis kylläkään! Ja hei voisiko kaikki tarkistaa omat tietonsa listalta, mulle tuli sellainen fiilis et ihan kun sieltä puuttuisi paljon kirjoittelijoita. Että saadaan lista kuntoon :)

amma Parane pian!!! :hug:

rinderella Mulla on aina nää tissit ollut ongelma.. Oon muuten normaalikokoinen/hoikka ja sit tissit on E- kuppia, nyt F raskauden aikana. Ja monet mekot istuu tosi huonosti tai tekee tisseistä tosi tyrkyt. Tsemppiä!

Hei nyt mun pitää avautua, nimittäin painonnoususta.. Mulla nimittäin ei paino noussut ollenkaan alussa, ja joskus viikolla 16 tuli eka kilo. Mut nyt sitä tuleekin aika tahtia, enkä ymmärrä MITEN. Oon syönyt ihan samalla tavalla kuin alkuraskaudessa ja liikun edelleen samalla tavalla. En tiedä onko turvotusta kun ihan parissa viikossa on melkein tullut kaks kiloa lisää? Iski ihan mega-ahdistus. Mut sit kun katon mun kasvoja, käsivarsia tai reisiä, niin näyttää ettei niihin olis tullut yhtään painoa, ja mulla yleensä näkyy painonnousu naamasta heti. Mut ei toi masukkikaan paina kuin max kilon istukoineen ja vesineen, joten mitä hittoa tää on? Noh, katselen huomenna uudestaan, tänään meen vetää spinningin illalla ja syön suolatonta ruokaa jos vaikka oliskin turvotusta eilisestä ruuasta. Voiks tässä vaiheessa tulla tällanen humpsista painonnousu joka tasottuis? Ku luin et useimmilla se pahin painonnousu olis viikoilla 25-30. Nyt on siis tullut alkupainosta + 4 kg, mut ku se ei oo tullu tasaisesti vaan ihan yhtäkkiä.. Äääääääh!

Lily & 19+5
 
Lily Jane , meillä oli se poikalupaus saatuna :)

*muoks* ja painosta sen verran, että mulla on tullu lähemmäs 10 kiloo lähtöpainoon jo lisää :whistle: Tolleen äkkisissä sykähdyksissä se on noussu, että hetkeen ei mitään, ja sit taas OHO pari kiloo tullu lisää. Yhdet äitiysfarkut menee enää kiskomalla jalkaan, kun tytöstä ne hujahti vielä 32 viikolla kuin ei mitään :D persaus ja lantio keränny paljon..
 
Viimeksi muokattu:
Harhis Mä muistelin että sulla oli aika alhainen paino ennen raskautta, eiks niin? Okei mut kiitos, lohduttaa tietää et muillakin se saattaa nousta tollasissa sykähdyksissä :) Mun kaveri kyl yritti muistuttaa mulle, et se on hyvä et on jotain mitä imettää pois, ja ei mua haittaa jos sitä painoa jää vähän synnytyksen jälkeen, kunhan ei nyt mitään 10 kg puhdasta läskiä jäis heh. Semmoseen viiteen oon varautunut :D
 
Oon aika huonosti käyny kirjoittelee ja hoksasin et mulla on toi la. muuttunu muutamalla päivällä eli 27.6 olis oikea :p! Viikon päästä pääsis ultraan,ihanaa! En vielä oo varma kysytäänkö sukupuolta,toisaalta kiinnostais kovasti :D!

Ja päätin tässä etten nyt ota ollenkaan sitä äitiyspakkausta,ku esikoisesta on kaikki tarpeellinen olemassa, enkä niin paljon hyödyntäny viimeksikään pakkauksen sisältöä...Mites te muut? Kattelin tässä yks päivä kaikkia ihania vauvan vaatteita ja jaoin vähän tyttö ja poika vaatteisiin, kuume nousee <3 Esikoinen siis tyttö, joten niitä vaaleanpunaisia vaatteita on enemmistö!

Ehkä eniten itteä jännittää tällä hetkellä tulevan lapsen nukkuminen,ku meillä esikoinen rupes nukkuu kunnolla vasta 2-vuotiaana...et miten taas jaksan |O Ja jotenkin synnytyskin alkanu tuntuu todellisemmalta, et sekin pitää tosiaan tehdä :eek: Niin moni sanonu et se toka krt. pahempi ku tietää mitä edessä!

No eipä ihmeempää tällä kertaa...oon jo 1,5 viikkoo ollu s.lomalla parvorokko epäilyn vuoksi!
 
Helmikuuta kaikille!

Jotenkin en tunne kuuluvani tähän ketjuun ollenkaan, kun esikoisista on niin kauan aikaa.....eli hirveen vähän voin ottaa osaa keskusteluun 'miten asiat tapahtu edellisen kanssa' jne....Siksipä kirjoittelenkin enemmän tuolla äidit 30-40v osiossa :)

Kaikki kuitenkin hyvin, ultrassa tänään ja sydänäänetkin saatiin vihdoin kuuluviin, 140-143 välillä pompotteli :) Se on vaan jotenkin niin taivaallinen se ääni :heart:

Mä en ole yhtään mitään hankkinu vielä vaaville, mutta sen verran muistan esikoisista, että ei ollu kyllä niillekään juuri mitään - ihan perustarvikkeet, ja niillä pääsi alkuun vallan loistavasti. Mä en jaksa edes stressata itseäni sellaisilla tarvikkeilla joita 'ehkä saatan' tarvita, matkan varrella sit hankin sellasta jota huomaan tarviivani.

Ihania massukuvia! Mua ahistaa kun mulla on selässä noita hemmetin makkaroita, ja haluan kuitenkin pitää sellasta paitaa jossa masu näkyy.....niin näyttää hirveeltä :/ Mutta pidän silti :D

Rv 18+6 Pupeltajan kanssa samoilla päivillä mennään :)
 
Edellisen kerran kävin kirjoitteleen kai ennen joulua, joten nyt ajattelin ryhdistäytyä ja yrittää saada edes muutaman rivin aikaiseksi.

Hankinnoista on ollut puhetta. Me ei olla vielä ostettu mitään. Tosin esikoiselta on kaikki mahdollinen säästetty, että todellisuudessa me ei tarvittais muuta, kuin ihan pikkujuttuja (esim. tutit). Mut varmaankin rakenneultran jälkeen tulee ostettua jotain kivaa vaatetta. Toivottavasti pikkuinen vain suostuu näyttämään minkä merkkinen on :)

Tietääkö joku, millä viikoilla äitiyspakkaus pitää viimeistään tilata? Onko siihen jotain takarajaa milloin se lappunen pitää toimittaa kelaan?

Ite en ole viime neuvolan jälkeen käynyt pariin viikkoon ollenkaan puntarilla. Päätin, että en jaksa stressata asiasta. Jotenkin olo on sellainen, että nyt ei olis kamalasti tullut... Viimeksi kyllä tuli ihan liikaa ja silloin hyppäsin puntarilla jatkuvasti. En kuitenkaan asialle voi tehdä mitään muuta kuin syödä terveellisesti ja liikkua, niin ei se puntarilla hyppääminen auta... Tiedän kuitenkin, että heti, kun neuvolan puntari alkaa näyttää liikaa, niin tulee meilläkin taas oma puntari kovaan käyttöön :D

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!!
 

Yhteistyössä