** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Huomenta!!

Tessism: onnea autokaupoista :D

Viikonloppu hujahti ja elävien kirjoissa ollaan.Olo parempi huomattavasti :) eilen käytiin yhtä ihanaa rivaria katsomassa mutta oli siellä muutama muukin,joku 40-50 hlöö.. No tehtiin tarjous kumminkin mut en jaksa suuria odotella kun pitäs tämä entinen laittaa kans kaupaksi tästä ennen jne.. Mutta haaveilla saa ja pitää :D
Kävi illalla väittäjä tätä arvioimassa ja tässä kevään myötä myyntiin menee.

Likka meni eilen mummille yökylään.Käytiin siivillä ja katseltiin leffaa kotona illalla.Ihana kun sai herätä omia aikojaan aamulla :) kohta lenkin kautta neiti hakemaan ja kauppaan.Ensin vaan loikoilen ja nautin yksinolosta :D

Mies ilmotti että on huomisesta alkaen ainakii loppuviikon talvilomalla pakkasen takia.Meijän piti yhdessä olla huhtikuussa mutta eipä sit saakkaan sillon pitää.Prkl.Töissä siis raksalla ja eivät pysty valaa yms.kun pakkaset paukkuu.Lomailenpa yksin sit huhtikuun ja toivottavasti laitan uutta kotia kuntoon :D

Nyt suihkuun ja aamupalalle!
Mukavaa uutta viikkoa kaikille!! :wave:

Perdy 25+4
 
Viimeksi muokattu:
TESSIMMillasen auton ostitte :p (ei yhtään utelias;) )

Koulussa pitkästä aikaa, se olis kuusiviikkoa ja saa heittää hetkeksi opiskeluille hyvästit, kun toverit lähtevät työharjoitteluun ja minä jään sitten mammalomalle asti kotihoidontuelle :)
Meinaa väsyttää.. Vauva potkii minkä kerkeää ja hyvää istuma asentoa on mahdoton löytää.. ja nälkäkin piinaa.. :/
Ehkä tähän taas tottuu kun on menty muutama kuukausi niin helpolla koulun käynnillä?
nyt ollaan naama kirjassa joka päivä 8-15. No ensiviikolla olis jo hiihtoloma :D

mmilia ja s :heart: sekaisin viikoista! Ei mitään hajua? joko 22 tai 23? :D + jotain.. Oisko se muka jo 23 ? :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

Dokkarista ja tuttipulloista Mun kaveri myös vinkkas tosta dokkarista, ja googletin itse noita BPA- free tuttipulloja, ja kaikki ei tosiaan oo särkyviä lasisia, vaan muovisia joista kyseiset aineet puuttuu. Pitääkin tilailla sellasia turvallisia, vaikka oon kuullut Aventin tuttipulloista hyvää. Jos imetys onnistuu, niin ajattelin tietty tissiä tarjota, mut alussahan voi rinnat olla ihan tuusannuuskana ja muutenkin jossain vaiheessa olis kiva, jos mies vois osallistua syöttöihin (vaikka pumpattua sitten). Onko kenelläkään kokemusta, että kärsiikö imetys, jos syöttää omaa rintamaitoa pullosta vaikka kerran päivässä? Olettaen, että vauva ei hylji pulloa? Netti on kauhutarinoita pullollaan, ja jos täysimetys on mullakin se puoli vuotta mielessä niin oishan se kiva joskus käydä jumpassa tai jossain ilman vauvaa, kun kerta ihana mies on kotona joka mielellään hoitaa.

Tulipas heti kysymykset tähän maanantai-aamuun :D

Tessism Onnea autokaupoista, mekin juuri viikonloppuna allekirjoitettiin paperit ja uusi auto tulee keskiviikkona :) Vanha myytiin viikko sitten pois, ja nyt meilläkin on lapsiystävälliset renkaat alla :)

mmilia08 Onnea vikaan rutistukseen koulussa!!!

Oih, löysin ihania luomubodeja sellaselta merkiltä ku Belle & Dean. Mut niillä näyttää olevan tosi monet 0-3 kk koot loppu varastosta :( Tollasta kirahvi ym ajattelin tilata, yhden tai kaks. Mä yritän bongailla jotain kivoja unisex- vaatteita kun ei tosiaan tiedetä tulokkaan vehkeistä mitään :) Ja mä en tykkää keltaisesta enkä vihreestä ollenkaan.. Tylsää vaan katella valkosia juttuja! Lähetän miehen varmaan suoraan synnytyssalista shoppailemaan :D Ja onneks voi shoppailla netissä kotona :D

Perdy Toivottavasti tärppäisi asunto! Pidän sormet ristissä :) Haaveilla saa AINA ja pitääkin!!! Munkin pitäis vähitellen alkaa tota lastenhuonetta sisustamaan ja miettimään.. Mut taidan jättää myös huhtikuulle :)

Sellaset turinat tälle päivälle. Kohta vähän liikkumaan, viikonloppuna tuli syötyä tavallista enemmän (vaihteeks).. Taitaa olla tomaattikeitto ja raejuusto oikea lounas tänään :D

Hauskaa päivää kaikille möhömasuille!!! :wave:

Lily & 22+3
 
Maanantaita mamat!

Hurjasti tullut tekstiä torstain jälkeen! Hyvä homma, mutta paljon luettavaa.. Taidan olla samanlainen kuin Jessi, että kaikki on pakko lukea ettei mitään tärkeää mene ohi :)

Masuntaputtelijat saisivat mun puolesta pysyä kaukana. En pidä siitäkään, että läheiset taputtelevat. Esim. miehen isän kanssa ei koskaan halata tms. mutta masua se taputtelee. En tykkää! Onneksi taputtelijoita ei ole montaa ja joillekin sen jopa sallin.

Minimamma toivottavasti vauvan bradykardiat tosissaan johtuivat vain sydämen kehittymättömyydestä. Mutta hyvä se on tarkistaa, etenkin jos se sua vaivaa jatkossa.

luomumilkki vihreetä teetä löytyy tosi suuret valikoimat. Kannattaa kiinnittää huomiota teen haudutukseen, sillä siitä tulee helposti kitkerää. Kitkeryyden vähentämiseen auttaa lyhyempi haudutusaika ja se ettei laita pussia kiehuvaan veteen. Esim. Nordqvistilla on hyviä makuja, mistä ainakin minä tykkään.

Tessim onnittelut uudesta autosta! Iso, mutta tosi tärkeä hankinta. Meillä on farmari ja se on tosi kätevä koiran kanssa. Koira saa matkustaa takana kuljetushäkissä ja tilaa on silti esim. vaunuille. Tuttavapiiriin kuuluu pariskuntia, jotka eivät suostu ostamaan farkkua vaikka vauva on tulossa/syntynyt. En ymmärrä mikä idea on väen väkisin pysytellä sedanissa, kun farmarissa on niin paljon enemmän tilaa! No jokainen tyylillään.

Olen katsellut Stokkalla noita lasisia tuttipulloja. Hinta vaan on aika kova yhdestä pullosta. Ja pelottaa pullon särkyminen. Ehkä niitä kuitenkin voisi pullon, pari hankkia jos näyttää siltä, että menee tuttipulloiluksi.

Torstaina on edessä sokerirasitus :x En ole aiemmin ollut, mutta kammottaa ajatus pitkästä ravinnottaolosta ja makean litkun juomisesta nälkäisenä.. No toivotaan, että arvot ovat kunnossa eikä tarvitse vs alkaa seuraamaan.

Mun teki kamalasti mieli uunipuuroa, joten laitoin aamusta ohrasuurimot uuniin. Nyt tulee ihana tuoksu keittiöstä, kohta on herkku valmista :p Ja tietysti mustikkakeittoa sen kanssa! Viikon ajan voin syödä omia herkkuja, kun mies on poissa. Hänellä on opinnoista talviloma ja on toisella paikkakunnalla töissä. Ikävä on, mutta toisaalta on ihanaa olla yksin kotona. Ja se on huippua ettei tarvitse miettiä ruokia kuin vain itselleen :D

Eilen olin iltavuorossa töissä ja yht äkkiä kävellessä alkoi alapäähän sattua ihan kamalasti! Kipu paikallistui jonnekin virtsarakon kohdalle ja oli tosi kova. Au! Säikähdin. Piti ihan pikkuruisin askelin tallustaa istumaan. Siinä huilatessa kipu helpottui, mutta jäin miettimään mitä kipua se mahtoi olla? Liitos? Koskaan aiemmin ei tuollaista ole ollut ja toivottavasti ei tule enää koskaan!

Aarrekin ilmoitti heränneensä, potkulla tervehti :)

Sunburned + Aarre 23+5
 
sunnuntaita.

meil sairastetaan vieläkin joten ei oikein jaksa kirjottaa mitään mut lukemassa kävin ja nyt merkkaan sitte vaan mihi asti oon lukenut :>

pupeltaja & pörröpää 21+5

*muokkausta, siis maanantaita piti sanoa :D
 
Hei hou mammat Sanoihan se kone sitten sopimuksen irti :kieh:
No nyt on taas toimiva:D

Tinsku86 480€ maksaa, mikä ei minuu haittaa kun takuuhommat on sitten tossa lähellä:) ei tartte postilla laittaa huoltoon ja liike lupas että jos jotain ongelmaa tulee niin lainaavat vaunut, ettei ilman vankkureita tartte mennä:)

Lueskelen myöhemmin kaikkien jutut, nyt pukkaa kiirettä...
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa.. Valitettavasti minulla ei ole hyviä uutisia teille kertoa mutta ajatetlin tulla ne kuitenkin kertomaan. Pari viikkoa sitten meiltä vedettiin mattoa jalkojen alta. Meidän down vauvalla todettiin sydänvika mutta en siltikään pystynyt tekemään keskeytys päätöstä vaikka lääkärit sitä kysyivät. No joka tapauksessa nyt la aamuna menimme käymään äippä polilla koska vaavi ei ollut liikkunut pe päivän jälkeen. Pikkuisestamme oli tullut enkeli ja synnytys käynnistettiin eilen aamulla. Tyttö syntyi klo 15.. painoa oli 510g ja 27cm oli pituutta. Kovia kipulääkkeitä sain koko päivän jotta niitä ei olisi ja kun pieni enkelimme oli syntynyt niin sain hänet syliin ja hän oli iha täydellisen näköinen. Suuri suru on ollut ja tyhjyyden tunne kalvaa sisintäni. Nyt pitäisi jostain saada voimia kerättyä jotta saisimme pienen enkeli tytön lepoon. ajatus kaiken järjestämisestä tuntuu ylivoimaiselta.

Pitäkää huolta masuistanne....

äityli4ptpt 23+5 enkeli tyttö
 
äityli suuren suuri osanotto teille ja voimia suruunne :hug:. :'( :hug:

En miekään voi tietää miltä teistä tuntuu, mut uskon, et jonain päivänä suru väistyy ja voitte taas iloita elämästä, toisistanne ja lapsistanne :heart:. Täällä on itku silmässä, kun luin juttusi :(. Jumala olkoon teidän kanssanne :heart:!
 
äityli4ptpt

Kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokinlehden alla,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,
voi istua lumihiutaleille,
ja liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni.:hug:

-Hannele Huovi-
 
äityli4ptpt

Olen niin kovin pahoillani tyttärenne puolesta! Samalla haluan toivottaa voimia tulevaan. Toivon, että selviätte tulevista raskaista kuukausista yhdessä. Pienen tyttäresi kohtalo koskettaa minua kovasti, koska olen menettänyt omat esikoispoikani. Pystyn hieman kuvittelemaan, mitä tunnet ja ajattelet. Menetyksestäni on aikaa jo 1v 3 kk, mutta haavat ovat vielä auki ja kipeitä. Jos koet tarvetta jutella samaa kokeneen kanssa, voit laittaa minulle yksityisviestiä. Kuuntelen ja tuen mielelläni parhaan taitoni mukaan. Omaa oloani helpotti tieto siitä, etten ollut asian kanssa yksin ja, että oli muitakin, jotka tunsivat samoin.. Mikään ei tuskaa tai tyhjyyttä poista, mutta lupaan, että ajan kanssa helpottaa.


Kauneimmilla lapsilla on siivet valmiina
heidän ei kuulukaan astella päällä maan
Älä ole pahoillasi, vaikka enkelin syliisi saitkin
Sen kauneudesta ei muu maailma pääse nauttimaan.
Mutta sinä sait,
sait etuoikeuden enkeliä katsella, rakkaudella saatella

-tuntematon-

Voimia ja lämpösiä ajatuksia lähettää Sunburned
 
Voi äityli4ptpt itkuhan täälläkin tuli, kun vielä nuo kauniit runot luin. Lapsilta salaa yritin tässä niiskutella, ettei ne ihmettele mikäs äitiä vaivaa, vähän vaikea olisi selittää. Voimia teidän perheelle!

Kyllä sitä saa olla niin pajosta kiitollinen, kun kaikki ainakin tuntuu hyvin tuolla masussa olevan. Huomenna on taas neuvola ja jos sen hempankin tsekkaisi, jos siitä vaikka löytyisi syy väsymykseen.

kurkkunaamio ja kolmonen 25+3
 
äityli4ptpt

:hug:


"Rakas Taivaan Isä. Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut, kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti, että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa, ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä, etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme, löytää tarkoituksensa pettymys jokainen.
Ne on kestettävä, jotta juuri minä syntyisin.
Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää.
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?"
 

Yhteistyössä