**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

sannikki ne yövalvomiset ja kaikki, jaiks. uudessa vauvalehessä oli just noista valvomisista ja unenpuutteesta ja kaikki pälkähti mun mieleen kun eilinen päivä. kakkonen ollu siis paha valvottaja :( ensin voit pahoin 24/7 ties kuinka kauan ja sit vaikeutuu nukkuminen ison mahan takia ja sit valvotaan vauvan kanssa... eihän tän ikänen enää jaksa...
meillä myös riidelty, tai lähinnä minä, aina ne saatanan samat aiheet, ukot on vaa jotenki niin vitun tyhmiä et niitten päähän ei vaan jotkut asiat mee :kieh: :headwall:
 
Tervetuloa uusille!!!

Täällä samaa oireettomuutta jatkuu, tarttis koittaa olla tyytyväinen vaan. Olen kovasti koittanut muistella ensimmäistä raskautta ja oliko kummosia oireita sillon (ainut tyttö siis, ja nyt ois suuret haavet tytöstä.....)en muista niin mitään. Vai voisko olla ollu yhtä oireetonta silloin ja siks ei jää mieleen.

9+3 tai 8+1 tai jotain siltä väliltä :)
 
Tervetuloa kaikille uusille =), hienoa saada meitä tänne lisää!! ( Vaikka paljon meitä jo onkin, mutta lisä on aina kivaa)

Mulla pahoinvointi oireet on hieman vähentyneet. Nyt on lähinnä silloin kun pitäis syödä. Ilmavaivat jatkuu.. plääh... ja hajukin on jotain ihan jäätävää.. ei paljoa puutu tunteesta etta mätänen, yäk! :whistle:
Mun piti johonkin asiaan kommentoida, mutta tää pää ei taas muista.. höh..

Mites se hei on? Oliko niin että jotta mahdollisesti tulisi kaksoset niin se pitää olla äidin puolelta oleva "riski"?

Mulle tuli tällä vko kutsu ultraan olis parin viikon päästä. Sitä odotellessa ja välissä on lääkärineuvola.
Tsekkailin tänään kahden edellisen lapsen neuvolakortteja raskausajalta.. hmm.. jos menis niin että joka kerta synnytys nopeutuu niin tämän kolmannen kanssa saattaa tulla kiirus.. eka syntyi 3.45h ekasta poltosta ja toinen 2.30h.

Mutta täällä toivon että loppuis kokonaan nuo ällöt oireet!!

Kaikille mukavaa tulevaa viikkoa!!

Calumet + :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Taas ihan kamalasti tullut tekstiä!

Jessi Voimia sulle pahan olon kanssa! :hug:

Tervetuloa uusille!

Tänään kerrottiin miehen vanhemmilekin. Saatiin myös kuulla että miehen serkku saa toukokuussa vauvan :) Ihanaa!

Nyt omaa napaa tulee vaan koska on kiirus unille! Viikonloppu meni ihan vaan kotosalla. Lenkkeilty on, ja ihanaa kun sataa lunta! Toivottavasti tämä lumi jo jäiskin maahan! :)

Tänään oli mulla sitten tuossa alkuillasta ihan kamala päänsärky. Oli sellanen, että kun nousi ylös jostain, sattu ihan sikana :( Tuntu että pyörtyy ja silmissä välillä sumeni. Aika kipeä saan olla että yleensä otan särkylääkkeitä koska en vaan jotenki pidä niistä. Nyt oli sitten aivan pakko ottaa Pamol, ei kyllä muuten olis pärjänny. Mulla on jonkinlaista migreenitaustaa, mutta ei mitään pahaa. Voihan se olla että nyt sitten raskausaikana se pahenee!

Täällä kans odotetaan joulua! Ja haluaisin jo niin kovasti laittaa ulos valoja mutta kun mies ei vielä "anna". Tai siis toppuuttelee. No, ehkä ei vielä viitsi laittaa. Mutta parin viikon päästä!

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa tulevaa viikkoa! :)
 
Aamu alkoi sit oksentamalla..Ekaa kertaa tuli ylös asti vaikka kuvottanut on jo pidemmän aikaa. Miten ihmeessä vasta nyt alkaa tällänen olo että oksentaa pitää, kun viikkoja on kuitenki kasassa jo 9+1? Kun pitäis helpottamaan jo kohta alkaa, niin mulla lähtee pahenemaan:headwall:
 
Voi pöhnä... mun työharjoittelu menee täysin pieleen... nyt kun oma kunto olis antan myöten niin eikös tytsylle noussu kuume, yö meni yskintää kuunnellessa ja nenän niistossa :( .... Tää on niin mun tuuria... Menee koulu ihan mönkään jos ei tätä vuotta saa suoritettua loppuun ennen äippälomaa...

Toisaalta kun on vapaavuosi niin voinhan kai käydä suorittamassa tämän lukuvuoden puuttuvia kursseja? uskoisin ainakin. Olis kivempi sit jatkaa opintoja kun olis täysi vuosi pohjalla....

Oon niin ihastunut kun aamukahvi uppoaa taas normi malliin, päivän väsykin talttuu kupilla kahvia, varsinkin kun ei enää suurkuluta 20 kupillista päivässä :D toimii kofeiini taas siinä piristyksessä...

Harhaanjohtaja Mul tulee välillä tosi rankkoja ällötyksiä vaikka pahin jo helpotti, riippuu paljon siitä mitä olen syönyt ja juonut, toissa yönä heräsin oksulle kun en illalla syöny mitään, verensokeri kun laskee mie voin pahoin. tunnin välein saa syödä niin olo on mainio :D Se voi hyvin olla väliaikainen takapakki...
 
Sannikki: tajusin itsekkin aamulla, että iltatankkaus oli jääny välistä, että olisko tosiaan johtunu liian alhasesta verensokerista? Yleensä on tullu illaasta syötyä kuvotuksen takia tiuhaan, mut eilen ei tarvinnu..Nyt se sit kostautu:LOL:
 
Ai niin :D

miss bamse mulla oli tytön raskaus täysin oireeton, masun kasvu kertoi että jotain tapahtuu :D nyt on kaikkea, finnejä, repäisyjä, pahoinvointi, hehtaari hinkit jotka on KIPEÄT, hiukset rasvaantuu, päänsärkyjä yms yms yms.... täytyy katsoa onko poika tulossa :D eikös poika vie äidin ulkonäön?? joku vanha sanonta...

harhaanjohtaja juu mie oon sen hokannu liittyvän sokereihin, helppo pitää olo kurissa :D
 
Viimeksi muokattu:
sannikki ei vaan tyttö vie äidin kauneuden on se vanha sanonta ;) mulla oli pojista tukka ja iho kunnossa, ei repäsykipuja eikä tissit kipeet ja nyt sit taas on kaikkee noita ja iho kukkii ja tukka rasvottuu ja oon muutenki ku suohirviö ja varmasti taas poika tulee et ei noi oireet oikeesti kerro yhtään mitään. jokainen raskaus on yksilönsä :)

mä oon niin skeptinen ton pahoinvoinnin suhteen ja yleensäki jos jotain möläytän ni takapakkia tulee heti eli sit kun mun pahoinvointi on ollu vkon kokonaan pois saatan ehkä uskaltaa sanoa et se saattaa olla vähentyny... ennen en pukahda yhtään mitään.
ja vkoista ja niistä kärryillä olemisesta, mä ootan nyt kolmatta ja tiiän edelleenki tasan tarkkaan mitkä vkot mulla on menossa, hyvä etten tunteja laske siihen et se 12 tulis täyteen että potentiaalisesti tää pahoinvointi saatas vähentyä.
ja mulla ei ainakaan päivät oo veljeksiä pahoinvoinnin suhteen, joku päivä saattaa olla suht ok ja toinen sit taas suoraan helvetistä ja menee sängyn pohjalla ja välillä pyttyä halaten.

jessi ja pikkuj 9+1
 
tohon tyttö vie äidin kauneuden niin mun kohdal se ei todellakaan päteny esikon kans joka on poika. naama oli kun pitsa.. huoh kun naama kukki ja tukkarasvottu ja yöh.. nyt ei oo missään mitään ja hiukset voi hyvin eli olisko toisin päin :D ;)
 
Hei taas kaikille viikonlopun jälkeen :D!

Olin viikonlopun miun vanhemmilla, ku mies oli pikkujouluissa Tallinnassa eikä siellä ole konetta, joten en päässyt käymään täällä. Hirveästi taas tullut tekstiä :D.

Tervetuloa uusille :flower:!

Täällä tänää 7+6 jee eli huomenna jo 8+0 :heart:. Ja perjantaina olis se ultra :O. Ei enää kovin montaa päivää siihen ja välillä jännittää, et miten käypi, ollaanko enää raskaana vai onko kaikki hyvin :D. Luotan kyl siihen, et on :heart:.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :D!
 
Terkkuja äitiyshousuostoksilta! =)

Vähänkö oli siistii käydä hypeltelemässä tärkeenä siellä mammaosastolla, kun aiemmin on vaan haikeena saanu kävellä ohi... H&M kaikki housut oli aika kauheita pillifarkkuja (en siis ko. mallisat tykkää yhtään), lukuun ottamatta yksiä sammareita, jotka taas oli niin naftia ja joustamatonta mallia että olisin tarvinnut tyyliin koon 52 että olisivat nousseet reiden yli. :ashamed:

Vero Modan mamaliciousilta löytyi tosi kivat perusfarkut, bootcut/straight lahje, sopii tällaiselle vanhalle hipille erinomaisesti. :D

Paitoja en vielä ostanut, olin jotenkin sitä mieltä että onhan tuota väljää rytkyä komero puolillaan, vaan kuinkas sitten kävikään? Tänä aamuna puoli tuntia tuskailin kun kaikessa näkyy jo tuo maha. Vaikken sitä häpeäkään niin jotenkin nyt viikoilla 7+5 en vielä haluaisi tätä töissä ihan hirveästi kuulutella...

Onneksi Vaippatalo avaa tänään remontin jäljiltä niin pääsee tullamaan heidän varastonsa.

Tsemppiä huonovointisille ja kaikille tasapuolisesti hyvää viikonalkua! :wave:

MJ & Tosi Salarakas :rolleyes: 7+5
 
ai en oo kuullukkaa et ois kotkasta toi sanonta, asun kuitenki tässä aika liki ;) ja siis vielä kerran, eihän näistä oireista sitä sukupuolta pysty päättelemään, onhan sitä tietty kiva arvuutella mut oikeesti sen näkee sit vasta kesäkuussa :)
btw, kuinka moni muuten aikoo sukupuolta udella rakenneultrassa?
 
Ihania uutisia Sannikilla, ihanaa, kun kaikki oli kunnossa!

Jessi75, mullakaan ei ole maha kasvanut vielä ollenkaan, kaikki farkut menee hyvin jalkaan ja mahtuu kiinni. Viides lapsi kuitenkin jo tulossa ja nelosesta pidin varmaan jo viikolla 10 äippähousuja, kun oli niin kamala turvotusreppu tossa edessä. Mut pahaolo on sen verran tukevaa, että kai siellä mahassa joku kasvaa... Eillisillankin oksensin taas niin rajusti, et mietin kyllä, et jessus mihin sitä on taas päänsä pistänyt... Nyt veto ihan poissa ja öklötys jatkuu tasaisena, illaksi olisi vielä töihin raahauduttava. Täytyy varmistaa, että laukussa on turkinpippureita, ne jostain syystä auttaa...=)

Jaahas, pikkuneiti heräsi uniltaan, joten on aika alkaa ruokaa lämmittelemään.

Töllerö ja ötökkä 8+6
 
haippa1 mulla tulee kans esikoisen ja tämän toisen kanssa ikäeroksi vain 1v 8kk. Saa nähdä kuinka väsyneeksi sitä sitten tulee, mutta halusin että sisaruksista olisi toisilleen kaveria kun itsellä on omiin sisaruksiin melkein 10 vuoden ikäero. ihan mielekiinnolla odotan.. :)

Minsku joo ei mullakaan kuulunu kaverin kotidopplerilla mitään, mut neuvolassa sit kyllä kuulu. vähän leluja noi kotikoneet tuntuu olevan, ehkä sit myöhemmin kuuluu niilläkin.

Joku puhu kaksosista ja siitä et tuleeko se äidin puolelta. oon miettiny samaa (enkä silti jaksanut ottaa selvää) kun jostain syystä oon saanu päähäni et voiskohan mahassa olla kaksoset.. no hyvin todennäköisesti ei, ei meillä oo suvussa mitään kaksosia ollutkaan, mut miehellä kyllä on. ehkä se on mun kauhukuva, koska kolmen alle 2v kanssa ei kyllä pahemmin liikuttais minnekään kotoa, eihän me mahtuis edes vaunuihin ,)

harhis
mä kans, oon jo ostanu jouluvaloja ja laittanutki niitä sisälle.. mutta silleen ettei ne näy ulos kun se näyttää vielä niin hassulta kun ulkona on mitä on, marraskuun alkukin vielä. Tykkään niiden tunnelmasta ja pehmeästä valosta tän pimeyden keskellä. kohta voisin ostaa pipareita, joita ei vaan tee yhtään mieli, niinku ei mitään muutakaan.

Oma olotila on ollut väsynyt ja yhä pahoinvoiva. Koska nyt en oo voinu nukkua päikkäreitä niinku tein joka päivä esikoista oottaessa, oon menny yöunille ennen ysiä ja nukkunut sitten 11 tuntisia öitä. Mahaa vihloo ikävästi, oiskohan ne samoja repäisykipuja joista jotku puhuu(?)

Raskaudesta me on jo kerrottu kelle sattuu, tai ketä nyt on tässä tavattu, mutta ei nyt ihan julkisesti vielä mahaa esitellä. Esikoisesta kun kertoi sai ns. pudotella pommeja kun se oli niin yllätys kaikille, mut nyt toista lasta ootellessa tuntuu ettei ihmiset oo mitenkään erityisesn yllättyneitä, ovat vaan että ai no sehän kiva / niin me vähän on arveltukin tms. Ymmärrän kyllä paremmin nyt niitä, jotka on ollut vaikka pidempään naimisissa ja sukulaiset ootellu vauvauutisia ja kyselly niistä.
 
Jessi75 Mun isän äiti ainakin sanoi joskus:)

Kyllä meinataan selvittää sukupuoli, ei ole sellaista intoa odottaa H-hetkeen ja jännitellä, eikä minuu haittaa tieto, enemmänkin saa sit suoraan oikeeta vaatetta loppuaikana hankittua:)

Sehän olis vissiin 8+6 tänään :) oih <3 ...
 
töllerö lohduttaudutaan me vaikka nyt sillä et ei tuu niitä kiloja niin äkkiä ja omat vaatteet mahtuu päälle pidempään kun voidaan niin tukevasti pahoin :x joo-o, paljompa auttaa :kieh:
mä oon huomannu kans et salmiakki hiukka auttaa mut syömisen jälkeen tulee aina super paha olo ja hirvee maku jää suuhun :x

tänään olis eka neuvola ja meinaan valittaa noista rytmäreistä ku veikkaan et on elektrolyytit tai kalium-taso sekasin tän jatkuvan oksentelun ja syömättömyyden takia. mahaki pitää sellasta kurinaa ja sätkähtelyä niinku oisin nielassu vesikauhusen terrierin :kieh:
 
sannikki voihan se olla joo mut yleisempi sanonta taitaa kuitenkin olla toi et tyttö vie äitinsä kauneuden, ainaki mitä netistä löytyy. no mitäpä väliä, nehän on vaan sanontoja ja huuhaata :whistle: koksissa ne taitaa aika hyvin arvailla tota sukupuolta, tai siis arvaukset osuu oikeeseen. ekasta pojasta mä kysyin, tokasta ei kysytty ku mies ei halunnu ja tuskin kysytään nyttekään. ostelen vaan neutraaleja vaatteita ja otan varmaan kuiteski pakkauksen taas ku siellä on niin kivoja tavaroita :D

kuinkas moni muutes meinaa ottaa äpakkauksen vaikka olis jo useempi lapsi tulossa, oonko ainoo? :wave:
 
Meillä mies haluaa kysyä sukupuolen valmiiksi, eikä se kyllä taida minuakaan haitata vaikka saisinkin sen tietää.

Mä varmaan otan äippäpakkauksen vaikka kaks on jo ennestään. Se on jostain syystä kiva alkaa penkomaan sitä laatikkoa j ahypisetällä niitä vaatteita. =)

Mä olen kanssa kuullut tuon että tytär vie äidin kauneuden ja meillä se meni mun mielestä niin ;), sanontoja ja oletuksia muo kaikki ovat että joidenkin kohdalla osuu "oikeaan" ja toisten ei.

Calumet + :heart:
 
Huomenta :)
Hyvin nukuttu yö takana pitkästä aikaa.Tänne satoi yöllä lumi,ihanaa! Huomisekshan se sammakkoproffa vaimikälie luvannu sen kamalan lumimyräkän,saas nähdä..

Sannikin tytölle paranemista!Meilläkin neiti alkoi eilen aivastelemaan ja nenä vuotaa,päikkyyn kyl meni mut saas nähdä mikä vointi illalla.

Sukupuolenselvitys asiaa: aiotaan selvittää. Viimeksi olis kans haluttu tietää mut ei näkyny.
Äitiyspakkausta en varmaan nyt ota koska kaikki tarpeellinen edellisestä löytyy eli kynsisakset ja makuupussi.Kaikki muut olivat heti alkuun liian isoja mielestäni (vaatteet). Ostaa sillä rahalla sit vaik istuimen kun edellinen ehditty myymään.
Melkein kaikki hankinnat edessä taas ja nyt olen viisaampi enkä kaikkea uutena aio ostaa,tulee liian kalliiksi :) hoitopöytä ja amme taitaa löytyä! :)

Siivouksen ja pyykkäyksen pariin painuu tää..

Mukavaa alkavaa viikkoa!!

Perdy 10+4
 
äitiyspakkauksesta: Mietin että en ota, kesällä toppapuku on turha ja vaatemäärää kun miettii niin 140 eurolla saa jo paljon ihan mieleisiä ja sopivan kokoisia, en nykyisen paketin tuotteista tykkää yhtään tytölle meni ekat päälle vasta 2-3kk:sena joten alkuun piti hankkia pieniä :(... Ja kestovaippoja en todella jaksa puunata eli saastutan osaltani maailmaa, nostan hattua niille jotka kestoja käyttää!!! Kotkan jätteet poltetaan eli ei mene kaatikselle hautumaan... Mun osalta paketissa on 80% turhaa ja ei mieleistä joten mieluummin otan rahan.

Olen miettinyt jo niinkin pitkälle että vaunuiksi varmaan Oran jovi air, edullinen ja vaikuttaa ihan ok:lta, en missään nimessä maksa vaunuista 600-800 euroa :kieh: jos löytyy kivat käytetyt niin hyödynnän, mut en maksa vanhasta 300e kun uudet saa 400e, tuntuu olevan hinnat kohdillaan vanhoissa mitä oon katsellut... ihan romuista pyydetään 100-200e !!!!!!! uskomatonta!!!!

No ennenaikaista, mutta kiva leikkiä ajatuksella:)

Huutava NÄLKÄ!!!!! sais isäntä saapua mäkkipöperöiden kanssa :D
 
Vielä kerran :D

Soitin nt-polille, ja varmistin sen huikean kuuloisen hormoniarvon minkä perjantaina sain, eli ei ole yli 2 miljoonaa vaan 201 114 eli vallan normaali ja lääkärille käynyt pilkkuvirhe, kuten epäilin :D :D
Inho kun lääkärin kielitaito ja aika ei riitä asioiden selittämiseen kunnolla ja niin ettei aina tartte soitella perään:kieh:
 
Hiipu1 tekee nyt pikaisen ja omanapaisen päivityksen, yritän illalla kyetä kommentoimaan teidän muiden kirjoituksia.

Tuossa viime viikolla kirjoittelin huolestani, että onkohan kaikki hyvin... Lauantaina sitten jouduinkin naistenklinikalle kun kivut oli ihan järkyt. Siellä sitten selvisikin syy kipuiluun, vasemmassa munasarjassa oleva keltarauhasrakkula mikä oli kasvanut hieman kookkaan puoleiseksi. Nyt sitä sitten seurataan ja jos oikein vielä äityy niin meinasi lääkäri, että leikattava pois. Ultrassa oli kaikki muuten hyvin, alkion sydän sykki :heart: ja voitteko arvata miten helpottunut olinkaan. :) Tosin viikko tultiin takas päin kun olis menkkojen mukaan ollut tasan 7viikkoa niin nyt tänään ollaankin sitten menossa viikolla 6+2.
Tänään sitten tuli taas käytyä lääkärissä mutta nyt ihan siksi, että en voinut töissä olla kun kaikki hajut yms. etoo niin paljon ettei yhtään mikään pysy sisällä. Eilinen päivä meni sohvalla maatessa ja vessassa pönttöä halatessa ja tämä päivä näyttää nyt menevän saman kaavan mukaan. Pitäis nyt alkaa kokeileen eri juttuja, että löytyisi SE jokin mitä pystyy syömään ja ennen kaikkea pysyisi sisällä.
Hieman vieläkin kyllä jännittää, että miten jatko menee mutta pakko kait se on alkaa yrittää ajatella vain positiivisesti... :)

Hiipu1
 

Yhteistyössä