**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Jessi Minä päivittelen :)

Mulla on ollu yllättävän hyvä olo tänään, mutta viikkojakin alkaa olla jo "aikalailla" ;) Että pikku hilijaa hyvä vissiin tulee.. toki en mene vannomaan että ruuanlaitto onnistuisi... raaka liha :x
Ei ilman oksennusta! :)

Paitsi mulla meinaa koko ajan tulla itku: en tiedä miks :D tää on näitä ihania hetkiä, mua vituttaa suunnattomasti koulussa taas vaihteeksi.. Meidän luokan keski-ikä on 23 (vain kaksi 17vuotiasta) ja nyt meidän luokkaan on yhdistetty naapuri luokka muutamalle tunnille lauma 17-vuotiaita mennee hermot kun ne on niin lapsia :stick:

Hui kun turvvottaa! :)

MMILIA ja pikkukaveri 10+4 ;P
 
Oi ja voi tätä oloa... Eilinen meni tiputuksessa ja nyt sitten taas kotona ja olo edelleenkin todella heikko. =( Primperania antoivat sairaalassa ja se auttoi kyllä hetkessä, kotiin en vain sitä saanut.
Eipä ole sitten löytynyt sitä mikä pysyis sisällä. Huomenna viimeinen saikkupvä ja jos tää olo tällaisena jatkuu niin ei kyllä ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä pe aamuna hakemaan lisää.

Jos tässä nyt yrittäis vähän jotain muutakin päivitellä kuin omaa oloaan.
Äitiyspakkauksesta näkyy olleen kovaa keskustelua.. Meille kun on esikoinen tulossa ( nyt tuntuu siltä että jää myös ainoaksi) niin haluan ehdottomasti pakkauksen ja kait mulle on sitten jotenkin outo maku kun jopa tykkään noista väreistä. :D

Sukupuoli aiotaan kysäistä mikäli se saadaan näkyviin sitten kun sen aika on. Toisaalta olishan se kiva jännäillä loppuun asti mutta kait sitä sitten on niin kärsimätön.. :)

Voimia teille kaikille jotka painitte myös tämän pahoinvoinnin kanssa. :hug:

Hiipu1
 
hauskoja uutisia tänne pahoinvoinnin keskelle...työnantaja kävi tuomassa irtisanomislapun... kun mua ei kuulemma töissä näy... voi vittu mikä paskiainen! siinä firmassa ei saa edes sairastaa :mad: hirveet tappelut nyt tulee, liittoon soitellu ja ne nyt siellä selvittelee. kuhan sais ees jotain korvauksia vaikka tuskin saan kun en oo ilmottanu raskaudesta, mut miks oisin ku niin alussa ja mitä vaan voi käydä. toi ukko ois kyllä saatava nalkkiin koska kieroilee niin paljo ja on venkoillu ennenki noitten irtisanomisten kanssa.
 
hauskoja uutisia tänne pahoinvoinnin keskelle...työnantaja kävi tuomassa irtisanomislapun... kun mua ei kuulemma töissä näy...
Siis mitä h***ettiä!?!? Joo sairaslomahan on täysin pätevä peruste irtisanomiselle. Aivan ihania työnantajia maailma täynnä! Itekki sain lopputilin edellisestä työpaikasta, kun esikoisesta ilmotin, että jään ÄITIYSLOMALLE! Voi *#@** että v*#uttaa tälläset!!! Anteeksi vuodatus!
Mä oon vaan niin täynnä kaikkia p**koja työnantajia!! Heti kun keksin jotain, alan kyllä yrittäjäksi. Ei tartte pomppia muiden pillien mukaan. AAARGH!!! (Joo sori, tunteet vähän herkkänä jostain syystä... :whistle: )
 
Ultra kuulumiset.. :D hienosti meni vaikka jänskäilin ihan vimmatusti.. siel se köllötteli ja nukku peukku suussa :heart: sai yskii oikeen että saadaan kaveri liikkeelle... viikot ovat eritäin tarkat eli menee edelleen 11+2 :D
 
Siis mitä h***ettiä!?!? Joo sairaslomahan on täysin pätevä peruste irtisanomiselle. Aivan ihania työnantajia maailma täynnä! Itekki sain lopputilin edellisestä työpaikasta, kun esikoisesta ilmotin, että jään ÄITIYSLOMALLE! Voi *#@** että v*#uttaa tälläset!!! Anteeksi vuodatus!
Mä oon vaan niin täynnä kaikkia p**koja työnantajia!! Heti kun keksin jotain, alan kyllä yrittäjäksi. Ei tartte pomppia muiden pillien mukaan. AAARGH!!! (Joo sori, tunteet vähän herkkänä jostain syystä... :whistle: )
kiitos, helpotti sun vuodatus :hug: ei tollasella työnantajalla ees kannata olla töissä, mikä mätämuna :mad: työntekijöitä se ei oo ikinä aatellu vaa pelkästää omaa persettä ja et rahaa tulee. ja mä kun oon ainoo siivooja ni helpompi potkia pois ku ruveta ettimään tuuraajaa :rolleyes: se paska pitäs oikeesti saada kunnolla nalkkiin!
 
En ole paljon uskaltanut kirjoitella, kun jotenkin on koko ajan ollut takaraivossa, ettei kaikki ehkä olekaan hyvin. Tänään käytiin ensimmäisessä ultrassa ja pelkkiä hyviä uutisia saatiin. Lasketuksi ajaksi korjattiin 29.6.2011 (tämän voisi päivittää listaan) ja mittaa kaverilla oli 8.3mm. Kuulemma suht hyvin linjassa viikkojen kanssa, niitä on nyt 7+0 kasassa ja koko vastasi rv 6+5. Sydänkin siellä väpätti juuri niinkuin piti. :) Tiedä mistä nuo huonot aavistuksetkaan olivat peräisin, mitään järkevää syytä niihin ei ollut.

Äitiyspakkaus otetaan lähes varmasti, kun tosiaan esikoista odotellaan. Minusta äitiyspakkauksen jakaminen on jotenkin niin hieno juttu, että vaikka tulisi neloset niin ottaisin varmaan kaikki tarjolla olevat pakkaukset. =)

Sukupuolen haluaisin tietää, sen verran utelias olen etten jaksa synnytykseen asti odotella jos se on aiemminkin jo nähtävissä.

Jessi75, ei kyllä tuollainen irtisanominen ihan lailliselta kuulosta. Olethan toimittanut sairauslomatodistukset työnantajalle? Onnea joka tapauksessa tappeluun, mutta harmi että joudut nyt huonovointisena tuollaiseenkin keskittymään.
 
clov todistukset on tietty työnantajalle toimitettu mut kun mulkku-työnantajat vetoo tuotannollisiin syihin ni voi potkia saikullaki pihalle. liitto on aika voimaton ku on tollanen kikkailija ja kiertelijä kyseessä, liiton ukko sinne nyt menee vähän poikia jututtamaan mut saa nähä mitä ne uskaltaa sit puhua. sen vaan aika vaikee kohta saada sinne enää uutta siivoojaa ku ei saa ees sairastaa tms tai kenkää tulee. eikä tosiaan näissä oloissa enää jaksais tälläsestä taistella :rolleyes: mä niin toivon et se paska saa kunnolla nenilleen jossain vaiheessa.
 
Jessi: saikulla voi irtisanoa tuotannollisista syistä mutta irtisanomis aika alkaa vasta saikun loputtua, ei päivääkään ennen. ja hehän eivät saa silloin palkata vuoteen ketään samaan työhön!!!! omaa kokemusta on ja yksin tappelin kun liitto totes ettei yhden ihmisen ongelmassa tee mitään. sain oikeusaputoimistosta asianajajan ja firma maksoi puolen vuoden palkan niin lupasin olla puuttumatta seuraavan palkkaamiseen...

mie vetäsin huomat 4 tunnin päikkärit ja nyt on kuuppa jumissa :p
 
Jessi75 taistele vaan oikeuksistasi, uskomatonta kohtelua! Harmi, ettet ollut vielä kertonut raskaudestasi, vai oliko muuten sairaslomatodistuksessasi millainen maininta, ettei ole siitä käynyt ilmi? Siinähän pitää olla se joku sairauden koodikin, minkä saa netistä katsottua, mitä se tarkoittaa. Jos on pomo vaikka havainnut saikkutodistuksesta asianlaidan?

Minskulle onnittelut hyvistä ultra uutisista! Itsellä vasta ensi tiistaina... tai oikeastaan jo. =)

Sukupuolen haluan tietää, kun sen aika tulee, ollaan kysytty molempien lasten kohdalla aikaisemminkin, ja paikkansa on muuten pitänyt. On sitten kiva hankkia vaatteita etukäteen, se on ainoa turhamainen perusteluni.

Äitiyspakkaus... se on niin tunnepitoinen asia, etten uskalla vielä edes ajatella.=)

Mulla on pahaolo edelleen lientynyt, mutta ei mitenkään kertalaakista kadonnut, kyllä sitä edelleen on, tälläkin hetkellä. En tiedä uskaltaisinko sanoa, että tällä viikolla en ole ihan niin tolkuttoman väsynyt ollut kuin esim. edellisellä viikolla. Vaikka kyllä edelleen väsyttääkin.

Voimia edelleen pahoinvoiville!

kurkkunaamio ja vähän pyöristynyt mahan kumpu 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Piti hiukan kieli keskellä suuta ajella eilen illalla kotiin keskellä lumimyrskyä, mut huh, ehjin nahoin kotiin selvisin.

Voi kääk, mikä paskiainen sun työnantajas on Jessi! Kaikenlaisia se tää maa päällään kantaa. Mulla meni kans kolmosen kohdalla oppisopimuspaikka, kun työnantaja oli sitä mieltä, että oppisopimuksen aikana ei voi jäädä hoitovapaalle, vaan olis lähdettävä heti tekemään täyttä työviikkoa. Onneks vanha työpaikka oli vielä tallella ja sain palata sinne tekemään osa-aikaista hommaa, niin ettei tarvinnut ketään hoitoon viedä.

Imetyksestä
oon kans sitä mieltä, että aivan sama millä tavoin lapsensa ruokkii, kunhan äiti, vauva ja siinä sivussa muukin perhe voi hyvin. Ite olen imettänyt kaikkia tonne 1,4v ikään asti, mut ainoastaan siksi, kun se on onnistunut ja tuntunut luontevalta. Nyt toivon kyllä, että tää nro5 suostuis juomaan pullosta ja huolis tutin. Ei oo kivaa toimia tuttina : / Mut korvike on aivan yhtä hyvä vaihtoehto ja kenenkään, jolla ei imetys syystä tai toisesta onnistu, ei pitäis tuntea huonommuuden tunnetta siitä. Koska äitiys ja vauvan hoito on niin paljon enemmän kuin joku imetys.

Lääkärineuvolasta: mä kävin kolme kertaa neljännestäkin, tosin en oo varma oliko yks ylimääräinen sen takia, kun tarvitsin lentoluvan vai oisko se joka tapauksessa ollu... Mut täällä on tosi kurja tilanne, kun oma neuvolalääkäri on ihan kamala. Kerran kävin, ja se riitti. Oli tosi nöyryyttävä kokemus, ja ei ihan ammattitaitoinen oo se höppänä, ei tunnistanu vauvan sydänääniä, vaan väitti kiven kovaan, että on minun. Sit kokeili ranteesta mun pulssin ja vertas siihen...:O Joten joudun menee sit kauemmas lääkäriin, mut mieluummin ajan vaikka 30km, ettei sille puoskarille tarvii mennä. Tosin tästä nelosesta taisin käydä kaikkiaan vaan 9 kertaa neuvolassa... Jotenkin "kyllästytti" ja välit veny pitkiks, kun oma olo oli hyvä ja vauva mylläs mahassa yötä päivää, joten tiesi, et siel on kaikki hyvin. Enkä aio nytkään ihan 4 viikon välein siellä käydä, jos kaikki vaan sujuu hyvin.

Tänään mulla on muuten ollu hiukan parempi olo. JEE! Hiukan vaan etonut. Ruokaakin jaksoin laittaa ja kävelyllä käydä. Nyt pitkästä aikaa vapaata keskiviikkoa viettämään, saa Greyn Anatomiankin ihan ajallaan katsoa.
 
Täällä ollaan nipin napin toimintakuntoisina.. Oksu tulee päivittäin monta kertaa ja heikottaa kovasti. Tänään menin itku kurkussa töihin ja sanoin, että jään kyllä kohta saikulle sillä ei tästä tule mitään.. (Olin oksentanut koko yön ja aamun) Töissä siis tietävät raskaudestani, sillä olen kolmisen viikko rampannut halailemaan wc-pyttyä. No 12 jälkeen tänään tuli taas parempi olo ja tunnollisena työntekijänä sanoin, että ei kai tässä tarvikkaan jäädä saikulle kun puolet päivästä pystyy olemaan oksentamasta. Nolottaa vaan niin hirveesti asiakkaiden puolesta kun joudun kesken asiakaskontaktin lähtemään oksentamaan..

No viimeksi 13 viikon aikoihin helpotti, joten kai tämä tästä. En kyllä muistanut että olotila voi olla näin kamala. Odotan kovasti sitä, että pääsen nauttimaan tästä raskaudesta =) Niskapoimu-ultra on puolentoistaviikon päästä ja sitä odotan innolla! Mammahousut ovat käytössä, sillä turvotus on kova! Ja kyllä tuolla alavatsalla jo kohtu tuntuu kun osaa painaa oikeasta kohdasta =) IHANAA

Tsemppiä kaikille
T: Mimossa 10+1
 
Täällä olis enää huominen aamu ja sit perjantaina aamulla olis odotettu ultra :eek:. Jännittää jo vähäsen ja eiköhän tuo vaan lisänny huomenna ja sit pe aamuna. Luottavaisin mielin kyl oon toisaalta. Tänää pukkas sen verran huonon olon aamulla, ku matkattiin autossa kaupunkiin, joten aattelen, et pieni siellä kasvaa ja saa äidin voimaan pahoin :D.

Jessi TÖRKEETÄ!!! Tuo siun kohtelu, ei voi muuta sanoa. Koita jaksaa :heart:. Etit sit parempia töitä kohan sen aika tulevaisuudessa voittaa.

Onnittelut Minsku hyvistä ultrauutista :flower:.

Täällä loppu sit tänää äippäloma :(. No, uutta odotellessa ;).
 
Huomenta! Heti alkuun pahoittelut Martta78:hug: Täällä olo on hyvä! viikko mennyt niin hyvin että olen ollut aika menopäällä:whistle: Rinnat vasta nyt kipeytynyt, kun olen lukenut muilla ne on jo alkuun olleet. 4päivää ja ultraan!! jännitys iskee kyllä päälle kunhan lähemmäs päivää tullaan. Illalla meinaa turvottaa niin että ylämaha on kuin kivi ja ahdistaa mennä nukkumaankin välillä. Vessassa saa kyllä ravata yölläkin tällä hetkellä(onneksi vain kerran vielä) normaalisti en herää yöllä ollenkaan veskiin. Tässä nyt enimmäkseen omaa napaa. Kestovaipoista sen verran ettei meillä olla koskaan käytetty ja ei ole mun juttu muutenkaan. Ja nyt joku en muista nimimerkkiä sanoi ettei imetys onnistunut kuin (5 viikkoa?) mulla imetys on maximi kestänyt 3kk mutta lisämaitoa on pullosta annettu. Kun ei tule ei tule ja miksi lasta pitäisi siitä huudattaa. Nyt aamutoimille ja katselemaan jos lähtisi vähän shoppaileen :)

amma 10+5
 
mä oon nyt henkisesti sekä fyysisesti aivan paskana ja tällä hetkellä mulla ei oo enempään taisteluun voimia kun se minkä oon jo tehny, ei jaksais enää yhtään :'( mä keskityn nyt vaan pitämään itteni ja vauvan hengissä mikä tällä stressimäärällä tulee olemaan haastava tehtävä :snotty:
 
On tää niin ieltä ylentävää.... Ystävä jota rakastin hirmuisesti ja luulin että tunne on molemmin puoleinen, on täysin ignoorannut minut, koska olen raskaana... Heilla on ongelmia lapsen saannissa ja hän on niin katkera muiden onnesta :( tiesin että hänelle on tiukka paikka kun meillä onnistui heti, ja siksi kerroin hänelle samantien ettei tulisi yllätyksenä... ennen sän soitti päivittäin ja minä myös, uutisen jälkeen ei ole kertaakaan soittanut, itse soittelin pari kertaa mut kun kuulin äänestä että hän ei halua puhua ajattelin antaa olla. toivoin että tilanne rauhottuisi mut eipä taida tapahtua...

Kuulin hänen sanoneen että sais mennä kesken.... ihanaa....
 
Martalle halit :flower:
Sannikki: Inhottavaa, mutta niin luonnollista. :/ Tiedän tapauksia. Ehkä hän ajan myötä rauhoittuu, anna hänelle tilaa :confused: en osaa muuta sanoa.

Mua kummastuttaa kun kaksi päivää olo on ollut tooosi hyvä, ja maanantaina se oli vielä ihan kauhea.. Mutta muistan lukeneeni että pahoinvointi kyl näillä viikoilla alkaa jo helpottamaan.. :) Kirjettä odotellaan np-ultraan.. tulisipa se jo! Takaraivossa on tunne että se aika tulee vasta ensviikolla ja on tyyliin 12+6 viikolle.. :/ Vaikka niin neuvolan tätin kans puhuttiin että se yrittäis niille sanoa että aika on saatava viikolle 11+0 - 11+6 ; saa nähdä.. huoh..

MMILIA JA PIKKUKAVERI 10+5
 
martta78 voimia..

onpa sulla sannikki huono ystävä! kuka toivois toiselle tollasta!!! vaikka omaansa ei oliskaan saanut niin silti!!

jessi75 koitahan jaksaa, kyllä se aurinko vielä paistaa! päivä kerrallaan. <3

sit omia juttuja.
hmhm. no ei mulla oo mitää sen kummempia juttuja :D ainii onhan, kerroin eilen no--kaikille :D, eikä oo tullu yhtäkää negatiivista tai tai sellasta töykeetä kommenttia vielä. onnitteluja lähinnä ja sit sellasia ilosia yllätys MITÄ!? juttuja. haha. ei kukaan kai arvannu et näi nopee tehtäs se kolmone. :>:> mut kaikki on tohkeena.

pupeltaja + pyllerö 7+1 &#9829;
 
Martta78, olen todella pahoillani :hug:

Sannikki, tosi ikävää kun ystävä ei voi olla iloinen puolestasi, ja vielä että toivoo että menee kesken. Hänelle taitaa olla todella kova paikka. Jospa hän saisi käsiteltyä asian ja ymmärtää ettei se ole häneltä pois jos sinä saat lapsen.

Meillä oli neuvolakäynti, paljon tuli puhuttua asiaa ja nippu kirjoja mukaan. Kuopiossa asustan ja täällä 3 lääkäriä kuulemma. Neuvolassa kuukauden välein ja sit jossai aika lopussa 2 viikon välein ja sit viikon välein. Toinen lapsi tulossa, eikä mun mielestä se kai vähennä noita kertoja täällä yhtään..Ei kuunnellu sydänääniä kun kuulemma monet hätääntyy ku ei kuulu vielä. En edes houkutellu, ymmärrän täysin. Np-ultra ajan sain, sitten labraohjeet perus veriryhmämäärityksiin yms ja niihin kuppa yms kokeisiin. Sitten kilpirauhasarvoihin kontrolliohjeet sain myös. Kaikki nyt varattu ja kalenterissa joku 4 aikaa nyt :p

Jännittää vähän ne seulat, osallistutaan. Haluan varmaan odottaa siihen et ne otettu ja ser viikko siitä menny et tuleeko puhelua. Jos seula ok, voi lopettaa masun peittelyn ;) Eihän sitä koskaan ns selvillä vesillä ole, mutta pakko relata jossai vaiheessa. Mua tympii nytki ku mietin aamulla et laitanko taas leggarit (farkkuleggarit puristaa ku istuu ni pitää laittaa pehmeet ja ohuet..) vai antaudunko mammafaerkuille. Jotenki ei viel pysty, koitan kärvistellä kun ne mun mielestä oikee korostaa mahaa. Edes hieman viel aikaa. Paidoilla peitän viel varmaan siihen seulaan, tai no sen verran ku pystyn =)

Mulla alkaa kyl maha pullottaa, nyt aamullaki pullotti jo. Se semmonen ylämahan turvotus on tosiaa aika paljon vähempää kuin aiemmin. Masukipuja ollu, niinku kirjoissa varotellaan et nyt niit alkaa olla. Semmosta vihlontaa ja painetta jne. Ei siis pahaa kipua. Puuhailun jälkeen viimeks alko maha krampata, kaib supistus. Kysyin neuvolasta ni ei haittaa, ellei sitä nyt tapahdu monesti päivässä ( :LOL: ) tai tulee verta yms. Olis pitäny sanoo et harmi, me ollaanki aktiivisia semmoset 3 kertaa päiväs, pitäskö vähentää? :D

Äitiyspakkauksesta, mä oon kahden vaiheilla otanko. Toisaalta raha olis kiva just esim turvaistuinta varten, tpoisaalta se laatikko on vaan kiva saada ja tonkia...Ihan ok ne vaatteet, mut se 2006 laatikko jonka sain esikoisesta oli kyl väreiltä kivempi. Aika retro tää nykynen. Onneks on viel aikaa miettiä mitä haluaa. Mä en oo varma onks meil ne kynsisakset tallella, siksi mietin pitäskö ottaa äippäpakkaus :LOL:

Pahoinvoinnista, mulla ollu nyt viikon pahinta aikaa. Esim kun kiireellä kävelen autolta koululle, pitää heti ekana mennä vessaan kakomaan. Ku herään ei yrjötä mut tunti siitä se alkaa. Ruokakaa ei kunnol auta. Iltapäivän mittaa helpottaa. Tosin edelleen se ei lamaa toimintakykyä, tekee toki vaikeemaks asiat ku pitää piillotella ja salaa juoda mehuja yms ettei ihmiset tajua, mutta siis moniin verrattuna olen päässyt helpolla!

Aiotaan kertoa miehen vanhemmille viikonloppuna, ne varmasti ilahtuu hirveesti :) MInun vanhemmille kerrotaan loppukuusta äidin synttärikortin merkeissä, sieltä hieman jännittää reaktio.

Lumihiutale ja pt 8+4
 
Hiq
Moikka
Tällä väsymys painaa, töissä luen teidän kuulumiset päivittäin mutta kotona en jaksa konetta ja nettiä käynnistää että kirjoittelisin. Nyt töissä rauhallinen hetki niin kerkiän muutaman sanan :)

Äitiyspakkaus ehsottomasti! Jotenkin sellainen traditio ja ihana, arvokas lahja, emt, otetaan jokatapauksessa. Esikoinen, helmikuulta 2009 sai sen vuoden pakkauksen ja kovassa käytössä on kamppeet olleet kelta-oranssiraitaisia bodyä ja potkareita lukuun ottamatta. Poika on niin rimpula pikku-ukko että pakkauksen vaatteet meni vasta siinä 4kk jälkeen mut osa taitettiin pois vasta nyt kesällä.

Imetys ja kestot Meillä kestoillaan, mutta en tykkää tuputtaa. Vauvalahjoiksi olen kyllä antanut ja melkein kaikki teen itse.
Oskua imetin 9kk, koska se tuntui hyvälle eikä pojalle kelvannut pullo (edes rintamaitoa) tai tutti ennen kuin siirryttiin sitten suoraan oikeaan maitoon ja mukiin. Vettä kyllä joi hörpyttämällä. Imetyksen ajan mentiin soijattomalla linjalla kun nosti pojalle ihottumaa. Myös mun ja pojan refluxi tuntui ajoittain intoutuvan riippuen siitä mitä olin syönyt. *Ikävimmän kommentin sain kun poku oli 4kk ja imetin kesällä pihalla- miehen veli tuumasi että "aiotko vielä armeijaan lähteä poikaa imettämään?" VOI PIIP! Oma rouvansa imetti 6viikkoa nuorempaa (heidän 3.) tyttöään 2viikkoa "pakosta" ja lopetti koska ei ole pakko. Ihan ok mun puolesta mutta törkeä kommentti esikoistaan imettävälle.

Pahoinvointi Refluxi nostaa taas päätään. Sitten lapsuuden ei aihe ole ollut ongelma ennenkuin viime raskaudesta ja 5kk söinkin somacia. Täytyy nyt enkaneuvolassa pyytää taas lääkkeet- tää närästys on hirveetä! Muutenkin vähän sellainen vellova ja etova olo. Keittiöjutut on jääneet kokonaan isännälle ja sen huomaa.. Mitään ei tee mieli syödä ja sitkun jokin maistuu niin viimeisen 4n lusikallisen kohdalla alkaa tökkiä. Mm näistä syistä kerrottiin jo töissä ja lähimmille asiasta.Mahakin pömpötää niin että moni arvasi. Täytyy alkaa haalimaan maailmalta äitiysvaatteitani kotiin ja omaan käyttöön, ovat olleet lainassa..

Me muutetaan! Ihana pieni puutalo valmistuukin pariviikkoa etuajassa ja päästään omaan tupaan Jouluksi. Ihanaa, tokikin muutttamine itsessään on perseestä. Viimeksikin muutettiin kun voin Oskusta pahoin joten muut muutti ja mä oksentelin uudella kämpällä. Saapa nähdä käykö jälleen niin :whistle:

Tuli vielä mieleen, että joku jännitti tuota pomolle kertomista. Mä olin koeajalla kun marssin toimitusjohtajalle että aion ostaa kämpän niin jos pankki vaatii puratko mun koeajan. Toimari, nuori mies 3. pienen tytön isä, totesi että osta pois ei ongelma. No kului 2kk ja kesälomat oli ohi-marssin hänen toimistolleet että jään tammikuussa äippärille. Toimari onnitteli ja nauroi, sanoi aavistaneensa aikaat jo asuntoasian yhteydessä. Oli nytkin arvannut massun pullotuksesta ja arvosti kun kerroin jo nyt. Eipä tarvitse peitellä mahdollisia lääkäri/neuvolareissuja ja pahoinvointeja. Me odotetaan taas yhdessä koko toimisto :heart:

Palelevin terveisin
Hiq ja EE 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei:wave: en ole sitten lokakuun kirjoitellut...:ashamed: mutta päivittäin kyllä lueskellut teidän muiden ahkerien kirjoituksia.
On ollut järkyttävää väsymystä ja pahoinvointia, etten ole yksinkertaisesti jaksanut laittaa ajatuksia kirjoitettavaan muotoon. Olen vaan koittanut selviytyä työpäivästä ja sitten kotitöistä.

Mutta nyt....ihan kuin uusi elämä olis alkanut, pahoinvointia on enää ihan silloin tällöin ja joku ihmeen energia alkaa hiipimään meikäläiseen =) olen niiiiiin odottanut tätä vaihetta.
Tänään onkin jo 11+0 ja np-ultra olis maanantaina...alkaa jo jänskättämään, kun en ole käynyt vielä ultrassa, niinkuin täällä aika moni kai on.

Äitiyspakkauksesta on keskustelua ollut...itse en ota, koska ekasta olen ottanut ja kaikki on vielä hyvässä kunnossa. Ja meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tallessa, paitsi kaukalo, joka oli silloin lainassa tuttavalta. Eli se on ainut, mikä pitää hankkia ja jos tulokas on poika, niin vaatetta.

Samoilla linjoilla kestovaippailusta ja imetyksestä kuin moni muukin eli jokainen tekee tyylillään, pääasia, että lapsi ei näe nälkää ja on pylly puhtaana;)

Voimia pahoinvoiville, sympatiat on niin teidän puolella:heart:

waavi & piskuinen 11+0
 
huomenet!

taaas on tullut mahdoton tekstiä yhden päivän aikana, eihän näissä tahdo mukana pysyä!
en kyl nyt meinaa muistaa että mihin olisin kommentoinut ja mihin en :D

Kestoista: esikon kohdalla ei käytetty, eikä varmaan tämänkään kohdalla, jotenki niin paljon helpompaa minusta vaan nuo kertikset, ku oon muutenki niin "laiska" peseen pyykkiä :D

Imetyksestä/korvikkeen käytöstä: mie en ainakaan tuomitsis ketään kuka ei pysty imettään, tiedän kyl että se on vaikea pala heille. Itselläki alku oli tosi vaikea kauhea paniikki aina että riittääkö maito vai ei. No imetin kuitenki 10 kuukauteen asti.
Niinku tosiaan tuossa ylempänäki sanotaan että kukin tekee tyylillään, ei se kenestäkään huonoa äitiä tee.. :D

Minsku82: voi että ihana ultra kuva.. ääh mun ekaan ultraan on niin paljon aikaa!! en tosin ees vielä tiedä koska se on.

Mulla oli eilen aivan järkyttävän paha olo, meinasin jopa oksentaakki mut ei tullut mitään. :D
näkyy ihan päivittäin vaihtelee tää olo tila, nytki aamusta oli aivan järkyttävän kipeät rinnat. :D
Hyh luin tuossa vauvalehteä jossa oli juttua kohdun ulkoisesta raskaudesta ja heti tuli kamala pelko että jos mulla onki se, ei tosin ole mitään Hirveitä kipuja ollut mut kyllä sitä silti pelkää.

ja pikkunen ois nyt 7+4?
 

Yhteistyössä