**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Ja varsinkin toiselle keskenmenon toivominen on todella törkeyden huippu.
Tähän soppaan on pakko vielä kommentoida, että jokainen saa omassa kodissaan purkaa mieltään ja omaa pahaa oloaan omalle tärkeimmälle ihmiselle. viestiä tuskin oli tarkoitettu raskaana olevan korviin. Ukkokullat olis voinut pitää suunsa kiinni.

Seulontoja on täälläkin pohdittu urakalla. Luulen, että etenen tässä asiassa vaihe kerrallaan. Np-ultraan olen menossa ja sen jälkeen päätän otetaanko veriseula. Veriseulan tulosten jälkeen päätän menenkö mahdollisiin lisätutkimuksiin jne.
Kahdessa aiemmassa raskaudessa olen ajatellut että se otetaan mitä saadaan, mutta nyt en enää ole niin varma. Ihan taatusti lasta rakastaisin ja jaksaisin hoitaa, mutta se tuska lapsen mahdollisista kivuista ja "vaikeasta" elämästä olis varmasti musertavaa. Samalla mietin (tunnen itseni tosi alhaseks kun kirjoitan/ajattelen näin) miten perheemme elämä rajoittuisi, sitoutuminen kotiin ja yhteen lapseen ehkä koko loppuelämäseni jne. Olen aiemmin ajtellut, ettei mielestäni ole eettisesti oikein keskeyttää raskautta, jossa lapsella olisi kuitenkin mahdollisuus elämään. Nyt kuitenkin ajattelen, että koska keskeytys on mahdollinen, on sen joku taho puolestani päättänyt hyväksyttäväksi.
Summasummarum, tämä on kuitenkin sellainen asia, jota voi paljon miettiä, mutta jos tilanne osuu omalle kohdalle ei mikään mene niinkuin on ajatellut. Ja jos loppujen lopuksi syliini vammainen vauva lasketaan, ihan taatusti häntä rakastan ja hoidan niin hyvin ja kauan kuin ikinä kykenen :heart:

Riksumi
 
heippa piutkästä aikaa.
on ollu niin kauhee väsymys ja vielä edelleen on etovaa oloa.
millokohan tää loppuu.

neuvolassa kävin viimeviikolla, sanoin että haluan ehdottomasti käynnistyksen niinkuin nelosestakin. ja syy on se että mulla on ollu kaikki synnytykset nopeita ja kolmannesta onneksi lähettiin sairaalaan miehen painostuksen takia ajoissa, muuten ois syntyny tyttö kotia. ehdittiin olemaan sairaalassa 20min ku tyttö synty. vedet meni sairaalan pihalla.
ei oikeen pää ollut mukana siinä hyvä että tajusi itekkään et tyttö on mailmassa. :)

tänään sitten sairaalasta soitettiin että saan sen käynnistyksen. ihanaa. nyt kun vielä' asutaan eri kaupungissa kun sairaala on.

anteeks nyt tuli vaan omaa napaa.
 
En oo jaksanu vähään aikaan kirjotella, ku ei omassa olossa ole mitään uutta perjantain jälkeen. Oon kyl käyny lukemassa juttuja.

Mie oon ainakin alkanu nauttimaan tästä raskaudesta nyt kerta ultrassa oli kaikki hyvin :heart:. Seulonnoista np-ultraan mennään ja jos siellä ilmenee jotain ni sit mennää lapsivesipunktioon ja siihen toiseen mikä tehdään, jos on aihetta, en nyt muista nimeä. Ei meistäkään ole kasvattamaan vammaista lasta. Mut se on sit sen ajan murhe.

Onnittelut tirpulalle hyvistä ultrakuulumisista :flower:!
 
Jessi joo muuten ottais mut kun ne lähetetään neuvolasta eteenpäin sinne terveyden- ja minne lie laitokseen vain maanantaina ja tiistaina ja mun neuvola oli vissii torstaina niin jäi omille niskoille:kieh: meinaan kyllä seuraavan neuvolan vaatia alkuviikkoon ja viedä putket sinne, saavat ottaa sit ne näytteet, oon kai hankala :D.... ja mul on kaikki testit tehty heinäkuussa joten tuskin mitään löytyis, ja ei löydykään, ja veriryhmä on tiedossa. O+ mut puhui että että vasta-aineet voisi muuttua, enpä ole moista kuullut ja lääkäriltäkin kysyin, sehän tarkottais että minä O+:sta vaihtaisin harvinaisempaan O-:seen... eipä ihmiset vissiin veriryhmiä vaihtele :D :D... eihän verensiirtoja voisi tehdä jos ryhmät vaihtuis tosta vaan...

Päivä meni harjoittelussa muksujen kanssa... puuh oon poikki....

Koittakaa pahoinvoivat pärjätä ja jaksaa, vaikkei tämä paljon lohduta :(
 
Moi täältäkin:wave: Ei ole ollut oikein mitään sanottavaa, mutta olo on hyvä lukuunottamatta välillä pieniä pahoinvointeja iltasin. Huomenna ultraan ja sen jälkeen heti on se kromosomi seula. Täällä edelleen on himo lihaan ja suolaiseen. Makeita ei tee edelleenkään mieli. Sori nyt omaa napaa vain. Hyviä vointeja muillekkin!

amma rv 11+2 (huomenna viikkoihin voi tulla muutos:)
 
Moikka...
Täällä olo edelleen ihan kamala johtuen niin pahoinvoinnista, kun tästä vuosisadan flunssasta. En tiedä mikä ihmeen pöpö tää on kun näin jyllää ja kestää ja kestää vaan. Nyt sain itsekin silmätulehduksen, joka on neljällä lapsella myös ja sitkee pöpö on tääkin tulehdus, kun kaksilla tipoilla pitää hoitaa eikä silti meinaa alkaa talttua. Yskiessä tulee kurkusta veristä limaa ja niistäessä sama homma. Yskä on niin kova, että alkaa olla paikat jo niin hellänä ettei enää yksinkertasesti kärsi yskiä. Nenä tukossa ja nenäsuihkeita ei saa käyttää. Kurkku niin kipee, että syöminen saa kyyneleet valumaan. Tunnustellessa kaula täynnä pientä röpelöä, kun kaikki rauhaset on niin turvoksissa. Yöt on yhtä h*lvettiä, kun pitää nukkua istuallaan, että henki kulkee edes joten kuten.
Anteeks moinen valitus, mutta olo on kyllä niin totaalisen surkee, etten muista näin pahaa flunssaa koskaan sairastaneeni.

Jaksuja lähettelen kaikille muillekkin pipiläisille ja pahoinvoinnista kärsiville!! :hug:

neljä+yksi miten nopeet synnytykset sulla on ollu?
Mulla on kaks edellistä synnytystä käynnistetty myös siitä syystä, että aiemmat synnytykset olleet niin nopeita ja mulla matkaa synnärille 150km. Eka synty ihan normaalisti 10 tunnissa, tokasta olin onneks valmiiks sairaalassa synnytyksen käynnistyessä ja se kesti 2h15min, kolmas käynnistettiin muista syistä johtuen rv37+3 ja synnytys kesti 1h30min, nelonen käynnistettiin rv39+0 ja synnytys kesti 50min ja viides käynnistettiin rv38+5 ja syntyi tunnissa. Nelosen ja vitosen aikaan otin käynnistyksen puheeksi rakenneultrassa ja sain merkin papereihin käynnistyksestä. Vitosen käynnistys meinattiin vielä kieltää multa vikalla sairaalakäynnillä ennen synnytystä, kun joku hemmetin vastavalmistunu nuori naislääkäri oli sitä mieltä, että on niitä lapsia ennenkin syntynyt matkalla ambulanssiin ja kaikki menny kumminkin hyvin. Kyllä mulla sillon otti kupoliin ja kysyinkin siltä lääkäriltä, että sitäkö tässä nyt tavotellaan että mä synnytän ambussa. Vaadin sitten päästä toisenkin lääkärin juttusille ja hän sattui onneksi olemaan osaston johtava lääkäri, joka oli tuttu kolmosen vaikean raskauden ja pitkien osastolla olo aikojen ajalta ja hän sitten onneks oli sitä mieltä, että ehdottomasti käynnistetään viimeistään rv39+0 ettei ehtis lähteä kotona syntymään. Jos tässä nyt kaikki menee hyvin ja sinne asti päästään niin aion kyllä vaatia käynnistyksen tälläkin kertaa tai ajattelin kyllä neuvolantätiä pyytää varaamaan rekenneultra-ajan just sille tutulle lääkärille ja pyydän häntä sitten laittamaan mun papruihin sellasen merkinnän käynnistyksestä, ettei sitä kukaan muu lekuri voi perua.

Minkä kestosia teidän muiden aiemmat synnytykset on olleet ja kuinka pitkä teillä on matka sairaalaan?
 
Viimeksi muokattu:
Sannikki ne vasta-aineet jotka tutkitaan ei liity ABO-veriryhmäjärjestelmään. Ne on vasta-aineita jotka eivät "näy" veriryhmässä. Ihmisellä voi periaatteessa olla vaikka kymmeniä eri vasta-aineita veressään. Riskiä lisää verensiirrot, siirretystä verestä voi "saada" vasta-aineita.

Synnytyksistä oli puhetta. Esikko syntyi 5,5 tunnissa. Sairaalassa kerkesin olemaan 1,5h. Avautumisvaiheen supistukset eivät sattuneet ollenkaan, joten hyvä että edes oltiin sairaalassa. Kalvojen puhkaisun jälkeen avauduin n.20-30 minuutissa 4 sentistä 10:neen. Muutettiin kesällä ja laitokselle on nyt "hieman" enemmän matkaa. Tästä syystä muutetaan pari viikkoa ennen laskettua takaisin äidin ja anopin helmoihin, jotta matka sairaalaan olisi lyhyempi. Pelottelivat esikon synnyttyä, että seuraava voi tulla todella nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
minimamma: esikon synnytys kesti 10h 50 min ja ihan näpsäkkä synnytys, ei ongelmia yms, ja kivutkin oli ihan siedettäviä. Minusta synnytys oli upea kokemus eikä missään nimessä edes kipu ollu minulle niin kamalaa kuin monet puhuu...

Pitäis taas painua harjoitteluun, mukavaa päivää kaikille :)
 
Mun synnytys käynnistettiin kun esikoista luultiin isommaksi mitä se sit oli. Synnytys kesti 15h22min ja siinä oli työtä ja tuskaa. mun supistus väli oli heti 4-6min.. ja sitä kesti seuraavat 10h jolloin ne laantu ja tipalla saatiin ne sit 3min.. ja siitä nopeemmaksi.. ponnistus vaihe kesti 22min.
Toivottavasti saisin nyt ns. luomu synnytyksen ettei tarvis käynnistellä...

MITÄ MIELTÄ TE OOTTE ?
Mun mies käski kysyä teiltä kun pohdin ja se ei osannu sanoa siihen mitään kun että sen mielestä se on vähä noloa :confused: että kun sain keskenmenon viimeks 11+6 viikolla niin ajattelin soittaa huomenna neuvolaan jos se neuvolan nainen vois ultrata perjantaina mikäli sillä on aikaa?
Onko se "noloa, ylipanikointia" ? Harmitta avana kun se oli niin ärsyttävä se neuvolan akka... : /
 
mmilia ainahan kannattaa kysyä eikä mun mielestä oo noloa, varmasti jokaiselle jää keskenmenosta jonkunlaisia traumoja ja seuraavassa raskaudessa on enempi varpaillaan.

synnytykset on mulla ollu helppoja, eka kesti 8,5h josta ponnistus oli 35min ku en tuntenu suppareita epiduraalin takia. puudute aukas kohdunsuun 4sentistä täysin auki puolessa tunnissa ni puudutus oli vielä kunnolla päällä. toka synnytys meniki sit nopeemmin, kolmessa tunnissa tuli ja oli kyllä supparitki sitä laatua... ponnistus oli 6min. minispinaalin kerkesin saada eikä se hirveesti auttanu mut onneks pääsin heti ponnistaa ku se oli laitettu. meiltä on synnärille matkaa noin 20km et ei paha.

yö meni taas osittain valvoessa ja aamu oksentaessa ja kohta pitäs lähtee viemää junioria lastenlääkärin vastaanotolle koksiin. miten mä selviin? :snotty:

jessi ja pikkuj 10+3
 
En ole kirjoitellut pitkään aikaan. Jotenkin tuntuu ettei raskaana olisikaan. Maanantaina ensimmäinen ultra, ehkä sen jälkeen rupeaa ymmärtämään mitä tapahtuu. Edellyttäen että kaikki kunnossa.

Jessi Millaisella annoksella menet tällä hetkellä? Itsellä juuri eilen nostettiin neljä päivää 1,5 ja 3 päivää 2 tbl. Viimeksi arvo oli noussut 2.05 -> 2.43. Lääkärikin vaihtaa mielipidettä joka kerta kun jutellaan, nyt oli sitä mieltä että alle 2 pitäis olla.

synnytyksestä Minulla esikoisen synnytys kesti noin 3.5 tuntia, josta 30 min ehdimme olla sairaalassa. Poika syntyi tutkimushuoneeseen 12 min ponnistuksen jälkeen. Soittelimme useamman kerran sairaalaan, että joko tullaan mutta ei pitänyt olla kiirettä ja saimme ohjeeksi olla kotona niin kauan kuin pystyy. En missään vaiheessa tuntenut kipuja liian pahoiksi kestää ja neuvoivat suihkuun jossa kaikki kivut hävisivät. Mies sitten lopulta teki päätöksen, että nyt mennään ja onneksi näin. Tällä hetkellä sitten pelottaakin miten nopeasti tämä toinen tulee vai tuleeko aivan päinvastainen kokemus.
 
Huomenta!

Työpäivä ois taasen edessä päin. Aamukahvit ja lenkki piristää ku koputus tekemään kumpaakin :D

Kävin eilen kattelee uusia vaatteita, ihan tavan h&m ostin pari pitkää joustavaa villapaitaa ja veromodasta semmosen napitettavan tunikan, sekin varmaan aika pitkään mahtuu päälle. Pitäs raikota kaapit ja heitellä vanhat ja pitokelvottomat pois.

Mä aattelin jo tuossa jossain vaiheessa et ukko joutuu olee ilman seksiä seuraavat 7 kk, mut ei sitten onneks kuitenkaan. Ei vaan itellä jossain vaiheen ollu yhtään semmonen olo et jaksas tehä muutakin ku nukkua.

Mut hyvää päivänjatkoa teille ! :)
 
teetu 1,5 tbl joka päivä, saa nähä riittääkö. ens kuun alussa ois kontrolli omasta tahdosta, neuvolalääkäri ei olis vielä kontrannu mut sanoin et haluun koska heitto noin paljon ja jos vielä nousee ni annosta pitää sit vielä nostaa. milläs annoksella sä menit ennen? mullahan oli toi sama tsh viimeks eli 2,05, sitä ennen oli 0,55 et aika huima nousu...
ja alle kahen tosiaanki pitäs olla arvo, mieluummin alle yhen.
 
Viimeksi muokattu:
jessi ennen eilistä nostoa oli juuri tuo 1,5 tbl joka päivä ja silloin ennen raskautta oli se 1 ja 1,5 tbl vuoro päivin. Noin 6 viikkoa mentiin tolla 1,5 ja silloin nousi n. 2 ->2,4. Mulla kontrolli noin 6 viikon päästä. Jostain silloin aikasemmin luin, että nostotarve raskaana noin 0,25-0,5 mg / vrk ja näin lääkärikin sanoi ja nyt tällä uudella annoksella mulle tulee toi 0,5 mg plussaa joka päivälle, että sen perusteella pitäis ruveta riittämään.
 
Pahoinvoinnit alkoivat täälläkin, viikkoja on nyt 9+1 :( Toisaalta kyllä helpotti oloa että pahoinvointia nyt kuitenkin on jonkin verran - - ainakin toistaiseksi vielä ollaan raskaana. Kunpa ei tulisi kesken, kauheeta pelätä kokoajan :(

Meillä on synnytyssairaalaan matkaa alle 20 km, joten sen puoleen ei hätää. Eikä kyllä esikoisen synnytyksessä varsinkaan ollut hätää, kolme yötä oli supistuksia 4-5 minuutin välein, mutta homma ei edennyt yhtään. Kolmannen yön iltana pääsimme siis jo sairaalaan ja siitä laskien synnytys kesti yli 18 tuntia. Avautumisvaihe oli 17,5 h, ponnistusvaihe 36 min ja loppuun meni 10 minuuttia. Pitkä oli ja väsyttävä. Olin aivan naatti unenpuutteesta yökausien valvomisen jälkeen. Epiduraali oli ja nyt kyllä otan jotain muuta jos vain mahdollista. Olin niin puutunut etten tajunnut mitään mitä alapäässä tapahtui, varsinkaan ponnistusvaiheessa.

Nyt on kiire :) Tsemppiä!
 
Heippa kaikki kullanmuruja odottavat!

En ole pariin viikkoon kaynyt taalla, syyna etta ollaan oltu miehen kanssa vahan pidemmalla reissulla! Suunniteltiin reissu jo yli puoli vuotta sitten, ja vaikka monet asiat mietitytti raskauden suhteen niin lahdettiin silti. En viitsi ihan paljastaa, etta missa oltiin, mutta kaukana kaukana kuitenkin :) Syominen oli pieni huolenaihe, mutta en ottanut riskeja mihinkaan suuntaan. Ainoa mika matkaa hidasti oli pahoinvointi iltaisin ja kamala merisairaus, oksu vaan lensi heh. Joten oireita kylla tuli roppakaupalla viikolla 7, etenkin etominen. Ruokahalu ihan kateissa, ja seksihalut myos :attn: Onko muilla vaikuttanut raskaus seksihaluihin? Oon yleensa aika aktiivinen mut nyt ei tee yhtaan mieli, mies parka..

Lennetaan kotiin tanaan reissusta, joten ehdin ajatuksella kayda lapi ketjun tapahtumia, halusin vain pikaisesti tulla kertomaan, etta taalla ollaan edelleen ja hengissa! :)

Tsemppia kaikille pahoinvoinnista ja muista jutuista karsivia, vaikka ma paasen suht pienella niin odotan sita 12 viikon rajapyykkia kuin kuuta nousevaa..

:wave:

Lily ja 8+2 (tai 8+0)
 
Täälläkin olisi töihin meno edessä. Tänään on ollut hiukan parempi olo, mutta ei kehumista vieläkään.

Synnytyksistä oli puhetta. Poikaa alettiin käynnistellä ma aamuna, keskiviikkona se iltapäivällä sit synty. viikot oli 42+1 ja akttivinen synnyts kesti 16h josta 1h10min ponnistusta. ja sairaalaan on sellanen 150km matkaa. Toivon kovasti että nyt ei tartteis käynnistellä..

Jaahas, pakko mennä kun pitää vielä matkalla hakea kangaskaupasta jotain kivoja joulukankaita niin pääsis ompeleen :)

Bre ja pikku 9+2 (10+4)
 
teetu eli hyvin samoissa on menny mein arvot sekä annostukset, ehkä mäki sitte joudun nostamaan vielä tohon 2:teen muutamana päivänä. no sen näkee sitte ku labroissa käyty. mulla ollu vähän ongelmana toi lääkkeen otto aamusin kun on ollu ja on tota oksentelua ni pitää aina miettiä vähän se aika et miten ottaa. nyt teen yleensä niin et eka käyn yrjöllä ja sit otan lääkkeen ja painun takas nukkumaan, se on ainaki toistaseks toiminu.
 
Huokaus... Milloinkahan tää paha olo oikein loppuu... eilenki tuli kaikki mitä koetin syödä ulos. Vielä karsee flunssa päällä. Olo on kaikkee muuta kuin hehkee ja ihana. :x Jotenki menee koko ilo raskaudesta, kun ei kykene mitään tekemään. Kaikki pienikin fyysinen ponnistelu saa laatan lentämään kaarella, hyvä kun vessaan aina kerkee...

Oletko Sannikki, joskus saanut verensiirron? Mä sain ekassa synnytyksessä, ja sen jälkeen kaikissa lopuissa raskauksissa on otettu veriryhmä siinä alkuraskaudesta, sekä vielä viikolla 36.

Synnytyksien kestoista, eka kesti 6h10min, toka 4h10min, kolmas 3h ja nelonen tulikin jo alle tunnissa. Onneksi olin sairaalassa jo valmiina lapsiveden menon takia. Eka alkoi kans lapsivesien menolla, toka ja kolmas suoraan supistuksilla, joista eka on jo sattunut helkkaristi ja väli ollu heti 3-2min. Hiukan jännittääkin, että kuinka tää vitonen kerkee sairaalaan asti... Matkaa sinne ei pitkälti ole, mut kauhein tilanne olis se, että mies töissä, kun synnytys käynnistyy, minne mä loput lapset laittaisin?:O No, onneks tässä on aikaa vielä pohtia, ei ihan nurkan takana toi synnytys oo vielä... Mulla on vielä joka kerran tullut pienempi vauva mahasta, joten on olleet melko helppoja ponnistella ulos. Kun ekakin oli vaan 3280g, viimesin enää 2,8kg :)

Joko Jessin maha on kasvanut? Täällä ei vieläkään mitään... Turvottaa välillä, mutta ei kyl edes kumpua tunnu alavatsalla. Mahtaako siellä edes ketään olla?:confused:

Nyt taas ruokaa laittamaan, en kyl itse varmaan taaskaan kykene mitään syömään...

Töllerö ja ötökkä 10+0
 
Meillä oli eilen nt-ultra, kaikki oli kunnossa ja niskaturvotus oli vain 0,8mm :) Nyt voi ehkä taas hetkeksi lakata jännittämästä onko kaikki hyvin. Siellä se vauveli kovasti pyöriskeli! Saatiin hyviä kuviakin mukaan.

Synnytyksistä oli puhetta, onpa täällä jollain ollut hurjan lyhyitä synnytyksiä! Mun eka synnytys kesti melkein 24h josta ponnistusvaihe 45min, nyt voisin mielellään ottaa vähän lyhyemmän version vaikka kaikki muuten menikin hyvin. Sairaalaan meillä on matkaa vain n.10km kun Helsingissä asutaan.

Tänään on ollut vähän parempi olo pahoinvoinnin suhteen, jospa se sitten jo alkais helpottaa!

Emily ja Sissi 11+6
 
töllerö nou mahaa, turvotusta täälläkin välillä varsinki syömisen jälkeen mut ei siis mitään vauvamasuun viittavaakaan :| kakkosesta oli tässä vaiheessa jo kunnon kumpu. no nyt kyllä eri tilannekki ku oksettaa jatkuvasti eikä juurikaan pysty syömään. kyllä ne mahat vielä meillekki tulee ja mulla ollu aina jättimahat joten kannattas ehkä nautiskella tästä mahattomasta ajasta, ompahan helpompi oksentaa :whistle: nautiskelu on kyllä ihan väärä sana, tää olotila on kaikkee muuta ku nautittava ja sais jo loppua :headwall: mula samat fiilikset että menee koko ilo raskaudesta tän olon takia ja kaikki päivät vaan yhtä makaamista kun ei pysty mitään tekemään :( no ehkä mekin täältä vielä noustaan :rolleyes: tsemppiä, koitetaan jaksaa! :hug:
 
Nt-ultrassa käyty eilen ja kaikki OK =)
Niskaturvotus oli 0,6 mm ja 3,0 mm kuulemma yläraja. Eli ei hätiä mitiä.
Pikkuinen liikuskeli kovasti, kaikki raajat löytyivät ja toimivat hienosti...näin ainakin kätilö sanoi :)

Helpotti oloa, kun vaikka on ollut pahoinvointia ym. niin saipahan varmistuksen että masussa on oikeesti joku joka näitä oireita aiheuttaa;)

Pää-perämitta oli 5,5 cm ja vastasi viikkoja 12+1 (neuvolan mukaan eilen menossa 11+ 4), mutta kätilö ei lähtenyt laskettua aikaa muuttamaan vaikka kone antoi 29.5. Katsotaan sitten rakenneultran jälkeen. Eli ei muutella listaankaan.

Pahoinvointia ei ole enää kovinkaan usein ja vessassakaan ei tartte yöllä käydä...kunnes sitten taasen siellä loppumetreillä.

Synnytyksistä kyselty kokemuksia...esikoisen syntyminen kesti n. 11,5 h ja varsinainen ponnistus vaihe vain n. 5min. Sain epiduraalin ja ilokaasu oli käytössä ja koin, että ne sopivat minulle. Aion pyytää ne myös tämän kakkosen kanssa mikäli ei tarvitse sektioon päätyä.

waavi ja piskuinen 12+2 (neuvolan mukaan 11+5)
 
Synnytyksistä täällä oli kyselty. Esikoisen synnytys alko lapsiveden tihkumisella noin klo 15 aikoihin, mut sairaalaan lähdettiin vasta klo 17.30. Eivät laskeneet enää kotiin, koska oli lapsivettä vaikka ei ollut supistuksia ja laitoin miehenkin 19 jälkeen kotiin, kun sanottiin, et ei ens yönä vielä tapahu mitään :D. No, supistukset alkokin kunnolla noin 21.30 ja sain lämpöpakkauksen niihin ja se sai aikaan kylmäkohtauksen ja kätilö mittasi kuumetta, jota oli melkein 38 astetta. Ja sikiön sydänäänet meni sekasin :|, joten sain kuumeeseen lääkettä. Supistukset vaan jatkuivat ja puolenyön aikaan olin jo jotain 6 cm auki ja kätilö oli jo 22 aikaan sanonu, et soita miehelles, et alkaa tulemaan tänne, et vauva syntyy tänä yönä. No, en saanu miestäni kiinni, oli nukahtanu :confused: ja noin 0.30 lähettiin synnytyssaliin ja kello 01 sain ekan kerran ponnistaa. No, neitipä ei tullu vielä maailmaan moneen tuntiin vaan synty 04.05 :O eli ponnistusvaihe oli pitkä. En tietysti koko ajan ponnistanu vaan spinni laitettiin vauvan päähän, mut kaikenkaikkiaan ponnistusvaihe kesti 1h15min ennen kun neiti oli maailmassa. Sain vielä ilokaasusta huonon olon, kaiken kaikkiaan synnytyksestä jäi hyvä maku vaik ponnistusvaihe oli pitkä ja meinas jo voimat loppua. Ja onneks vauvan sydänäänet korjaantu aikasemmin sillä lääkkeellä, muuten ois leikattu. Kaiken kaikkiaan synnytys kesti 7h45min. Laskettiin vasta supistusten alusta.

Toinen synnystys kesti sit enää vaan 3h15min :O eli puolittu ja oli kaikenkaikkiaan helppo synnytys. Mies oli tällä kertaa paikalla ja supistuksilla alko tämä ja kalvot puhkastiin 10.05 ja ponnistusvaihe kesti vaan 22 min :D. Ja oli paljon helpompi synnytys vaik poika oli paljon isompi ku tyttö ja olin sen jälkeen paljon virkeempi.

Ja matkaa meillä oli sillon sairaalaan vaan noin 60km, mut nyt on vähän yli 90km:O, ku jouduttiin vaihtaa synnytyssairaalaa. Joten sairaalaan lähetään kyllä hyvissä ajoin, ku on näi nopeita ollu aikasemmat.

Jessi75 ja muut pahoinvoinnin kanssa taistelevat :hug:!

Ja onnea vielä hyvistä nt-ultrakuulumista niitä saaneille :heart:!

Pyyter ja masuasukki 9+0 ( 8+0 )
 

Yhteistyössä