**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Voi ei Miss Bamse :hug:! Osanotot täältä suruunne ja voimia :hug:! En voi kuvitellakaan miltä teistä tuntuu, voimia oikein kovasti :hug:. Voisitko vastata, jos jaksat ni loppuko siulta oireet kokonaan, et tuliko aivan yllätyksenä vai oliko vielä oireita enne ultraa? Täällä vähän mielessä käy välillä sama asia, et jos ultrassa selviää jotain huonoa. Voimia kovasti :hug:!

Facebookista en oo vielä kertonu siellä vaik mieli tekisi kovasti. Aattelin, et joskus tossa pitemmällä laitan jotenkin sen ehkä lähempänä rakenneultraa, en tiiä. Jotkuthan kertovat heti positiivisen testin tehtyään ja sillo ei mikään oo varmaa.

Elppa onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:!
 
heippa pitkästä aikaa. tänään käyty ultrassa. kaikki hyvin. siellä se pikkunen heilutti meille! ihanaa! tuli paljon todellisempi olo. mutta pakko myöntää että pelotti aika paljon että onko kaikki hyvin yms.

täällä ollu asumisesta puhetta, meillä on rakennus meneillään ja TOIVOTTAVASTI päästään muuttamaan ennen vauvan syntymää, sillä tänne pieneen kolmioon se ei mahdu. teemme siis pitkästä tavarasta, ja tavaran toimitukset ei ole ollut ajallaan. nyttenkin olemme odottaneet ikkunoita kolme viikkoa! arvaa kiehunko mä :kieh:

Miss Bamse :hug: otaan otot täältäkin suruunne!
 
Moi! Sain tänään kirjeen hus labista. Verikokeen ja ultraäänitutkimuksen tulos Downin syndrooman toteamiseksi: Tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu=)
Minä sain eilen myös samanlaisen postin. Olo on huojentunut, kun nyt on takana np-ultra ja veriseula ja molempien tulokset hyvät. :)

Ja vastaus tuli muuten viikossa! Vaikka mulle sanottiin, että menee ainakin kaksi viikkoa...

MyrskyMaija 12+6
 
Viimeksi muokattu:
En muuten saanut nukuttua koko viime yönä kuin pari tuntia pätkissä, koska pelkäsin juuri tuota miss bamsen kohtaloa ultrassa. Sitä luulee että kaikki on hyvin kunnes.. :( Kaikki empatiani, mä tiedän kyllä tunteen.. ei ole mitään oikeaa kommenttia.
 
Pikainen päivitys...

Miss Bamse: Suuret voimahalit teille ja osanotot :hug:

Facebook: En oo kertonut vielä siellä mitään, enkä aiokaan kertoa ainakaan ennen puolta väliä. Enkä mä varmaan mitenkään erityisemmin sitä siellä aio millonkaan huudella, saatan laittaa ultrakuvan tai jotain viitata että olis tulossa. Mutta en kovin suoraan huutele.

Pikkujoulut kaveriporukalla lähestyy, tai on sinne vielä aikaa, vähän ennen joulua ovat. Odotan niin innolla, että pääsee ihmisten kanssa puhumaan ja näkemään kaikkia! Kaikki kun asuu nykyjään opiskelupaikkakunnilla. Tulee nähtyä niin harvoin, saati kaikki kerralla :) Ja odotan sitä myös siksi, että sitten en masuani piilottele, marssin muina miehinä sisään ja annan kaikkien huomata raskauteni :D

mmilia08: Siis ihan törkeää käytöstä sairaalan henkilökunnalta. Luin tuon sun jutunu miehellekin, ja mieskin oli aivan että what? :O Siis miten kehtaavat. Ymmärrän kyllä että loukkaannuit ja ihan syystäkin! Ja todellaki ymmärtää että tuleva synnytys jännittää sitten sen puolesta, tai siis lähinnä sinne sairaalaan meno ja siellä olo!

Eilen käyty labrassa. Hb 127 ja pissassa leukkarit yhdellä plussalla mutta viljelyssä ei sitten kasvanutkaan mikään. Onneksi. Eikä kyllä ole oireitakaan.

Viikon päästä torstaina olis nt-ultra, sen tekee lääkäri. Ja sitten eka lääkärineuvola on jouluviikolla. Hui, odotan niin innolla että pääsee näkemään pikkuisen. Mutta on kuitenkin välillä sellainen pelkokin, että jos kaikki ei olisikaan hyvin. No, pitää toivoa parasta.

CanWen ja kirppu 9+1 NLA mukaan 10+1.
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys pitkästö aikaa, ei ole oikein jaksanut keskittyä kirjoittelemaan tai lukemaan juttuja mut yritän nyt tässä ryhdistäytyä

Neuvolassa tänään käyty ja LA:ksi neuvola täti muutti 23.6 eli laskee siis sen 28 kiertopäivän mukaan. :p
Sydämmen sykettä ei löydetty mut toisaalta viikkoja tosiaan on vasta niiin vähän että eihän ne aina kuulu,eipä se neuvolatäti hirveästi etsinytkään sykettä muutakuin yhdestä kohtaa. :D
Sain ens viikolla lääkärineuvolan niin katsotaan ultralla sitten.

Hitsit minun tutuista jo kaikki tietää minun raskaudesta kohta.. ei tälläisissa asioissa voi vaan pitää suutaan kiinni. :p

Facebook:issa en ole kirjoittanut tuskin sinne sen kummemmin vielä pitkään aikaan paljastan asiaa.. :D TAI sitten........

noonii elis neukun mukaan viikot siis 9+6 netin laskurin 9+3
 
Ei oireille ole tapahtunut mitään, ei nitä niin kauheesti ole ollutkaan mutta hiukan on. Istukka ilmeisesti toimii vielä kun vieläkin aamulla oli huonoa oloa. Itsellä on ollut koko ajan sellanen olo et kaikki ei oo hyvin ja siks en oo uskaltanut kertoa edes monelle.

Nyt oon ekat lääkkeet jo saanu ja perjantaina otan lisää,sillon pitäs alkaa tyhjenee.
 
miss bamselle myötätuntoa täältäkin :hug:, itsekin saman jutun olen kokenut, keskeytynyt keskenmeno havaittiin np-ultrassa rv 12+6, sikiö oli kuollut 9+6 ikäisenä. Me yritettiin silloin heti uudestaan ja parin kuukauden päästä olin jo uudestaan raskaana, josta tuo pikku kakkosta katseleva tyttönen on tuloksena. Eli uutta yritystä vaan heti kun tuntuu, että jaksaa.

Minäkin sain mukavaa postia maanantaina, veriseulatulokset "ei kohonnutta riskiä", mitään lukuarvoa ei minullakaan ollut. Vastaukset tuli postilaatikkoon maanantaina, kun verikoe oli otettu edellisen viikon tiistai-aamuna.

Facebook? Ehei, en ala siellä vielä "ulos kaapista" tulemaan. :D Ei mutta tosissaan, jos vielä tässä kävisi huonosti, olisi se aika kurjaa sinne faceen joutua myös kirjaamaan.

Mutta nyt tuon np-ultran ja verikoevastausten jälkeen olen vihdoinkin alkanut olemaan luottavaisempi tämän raskauden suhteen. Ihan kiva, kun olo ei ole enää koko ajan niin surkea. Tai siis väsymys on edelleen hurja ja huono olokin vielä vaivaa. Mutta henkinen puoli keveämpi. =)

kurkkunaamio ja pikkuinen 12+4
 
Miss Bamselle suuret osantotot! :hug:

Tää kävi nyt illalla kahtoo kummityttöö 3v :) Voi meinas tippa tulla linssiin ku se sano et on ollu ikävä ja tuli niin syliin makaa ja halasi vain :heart:

Mulla on nyt joku extra paha olo iskeny takas. Luulin jo et ne ajat on ohi niin PYH. :( Eilen aamulla jo teki tiukkaa syyä aamupalaa ja tänä aamuna vasta tekikin ja luulin kupshtavani työmatkalle ku kävelin. Töissä sit yökötti niin perusteellisesti ja vielä jotain haavahoitoja oli :( HUOH! :x
 
Oivoi sentään... Nyt on tullu riehuttua liikaa kai :( Kääntyessä tai aivastaessa tuntuu ku vatsan oikeassa reunassa räjähtäisi kun repäisee... oon kannellu muutto laatikoita ja pakannut raivolla... huomenna osaa ottaa rauhallisemmin varmaan :D

Ruoka on maittanut huonosti ja närästelee ihan sikana, eipä ole pitkiin närästänytkään, vaikka olen himonärästäjä ollut ennen raskautta, siis päivittäin!!! noh nyt on eka kerran sellanen polttavan kipeä närä...

miss bamse Voimia sinulle vielä kerran, toivottavasti jaksat!!!
 
Osanottoni Bamse :( Voimia kovasti sinne!

Kovasti pelottaa, oikein kovasti.
En tajua miksi ressaan tätä aikaa näin paljon! Vielä pitää odottaa pari viikkoa, että voi hengähtää ja tuskaahan tämä on. EIkä sittenkään olla vielä "turvassa". Viikkoja on nyt siis 10+2. Ultrakin on vasta joskus joulukuun 15. päivän paikkeilla, mutta toivottavasti tuossa rv 12+1 olevassa neuvolassa saataisiin sydänäänet kuuluviin niin vois hengähtää :( Haluaisin niin dopplerin! Ja pelottaa tämä pelkokin, koska kaikki sanovat tienneensä että kaikki ei ole hyvin kun km tuli. No minä en tiedä onko kaikki hyvin mutta pelkään :(

Sama ongelma Sispi: En vain saa pidettyä suutani kiinni! Raskaudestani tietää äitini ja siskoni, kavereiden kanssa on ollut puhetta ainakin 6-7 kanssa. Toisaalta olen korostanut kaikille viikkojen vähyyttä :ashamed:

Facessa en aio pahemmin kailottaa, koska en sinne tilaani juurikaan päivitä. Mutta raskaudesta alan varmaan puhua avoimesti heti kun se vähänkin näkyy ;) Tai jos siltä tuntuu ja viikot on ok.

Iskias on vähän helpottanut, mutta hajut! KAIKKI haisee kamalalle! yök! : / Ja flunssakin iski, joten ei häävi olo! :snotty:
 
Hei,

en ole kovin ahkerasti kirjoittanut, mutta tulin nyt kertomaan, että minut voi poistaa listasta. Kesken meni.

Ensimmäisessä ultrassa rv 12+4 ei näkynyt sykettä ja sikiö oli mitoiltaan 7+5 ikäinen - on siis ollut kuolleena sisällä jo tovin. Viikkoa aikaisemmin minulla oli lääkärineuvola, jossa lääkäri vielä totesi kohdun koon vastaavan viikkoja ja vaikkei sydänääniä kuullut, oli mittari kuulemma rekisteröinyt nopeankin sykkeen. Luulin siis kaiken olevan hyvin, mutta kuulin nyt jälkikäteen pääteltynä, että moiset havainnot selittyvät sillä, että istukka kuulemma pitää raskautta yllä kuolleenkin sikiön kanssa oman tovinsa.

No, huomenna kokeillaan ensin lääkkeellistä tyhjennystä ja sitten pahimmassa tapauksessa kirurgista kaavintaa. Käsittääkseni tätä psyykkistä kipua komppaa huomenissa sitten fyysinen kipu, hiukan pelottaa.

Sujuvaa raskausaikaa teille kaikille ja lämpimät halaukset kaikille kesäkuun kullanmuruille, kun kääröt syliinne saatte. Onneksi kotona lohduttaa yksi terve ja iloinen yksivuotias, jonka halauksia ja klähmäisiä tassutteluja on mahtavaa vastaanottaa.

misiwi
 
misiwille myös osan otot.
Sama kuin sulla niin mulla viikkoa aikasemmin lääkäri sanoi kohdun vastaavan hyvinkin 11 vikkoa ja että kone olisi rekisteröinyt 160 sykkeen vakkei mitään kuulunut. Itse meinasin että lääkäri sanoi sykkeestä noin etten huolestu, koska tiesin viikkoja olevan vielä niin vähän ettei mitään kuuluisi, mutten sanonut mitään.
Itse olen suht. hyvillä mielillä ollut jo tänään, helpotti ajatus siitä että ultra kuvastakaan ei saanut mitään selkoa sikiöstä, pieni epämääränen kasa joka oli 3-4mm pitkä jota kutsui sikökaiuksi ja vastasi kuulemma jotain 5+ viikkoa. Jos olisi mennyt kesken ihan muutama päivä aiemmin ni olisi tuntunut kauheemmalta kait ku se olisi jo näyttänyt ihan vauvalta.
Nyt lähinnä pitää suunnitella ensi vuosi uusiks ja tehdä uudet suunnitelmat. Uudesta raskaudesta ei puhuttu kuin sen verran et sellanen joskus halutaan, ei tällaista kokemusta tahdo jättää viimiiseksi, mutta siitä ei puhuttu koska sen aika olisi, tämä kun ei ollut edes suunniteltu raskaus vaikka yhtä rakas silti ja haluttu. Mutta tuskin ihan heti haluamme yrittää vaan ehkä lähempänä sitä ajankohtaa mitä olimme alunperin ajatelleet eli vuoden/kahden päästä tai sit tahdon jo ensi vuonna en tiedä....nyt tahdon kropan takaisin normaali tilaan. Lääkäri varoitteli et voi kestää usempiakin kuukausia ennen ku hormooni toiminta palautuu normaaliksi.

Jep hyvää loppu odotusta teille kaikille muille!! varmaan vielä hetken käyn täällä lukkemassa teidän kuulumisia vanhasta tottumuksesta.
 
Misiwi Olen todella pahoillani :|. Voimia ja jaksamista vaikeisiin hetkiin :hug: .

miss bamse
jaksamista vielä kerran.

Meille selviää sitten huomenna mikä on tilanne, hieman kyllä nyt jännittää kun on ollut ikäviä uutisia täällä.

Mulla on ollut outoja kipu kohtauksia, saattaa siis yht äkkiä alkaa sattumaan ihan mihin kohti vaan vatsanseutua ja sitten se katoaa.
Tuohon päälle vielä sellaissia kuin kohtu jännittyis (saattaa kestä n.15-30min) ja jos menen sinä aikana aivastamaan niin tuska on jotain ihan hirveetä.
Näitä samoja on ollut jo ennen raskautta ja kysyin sitä joskus lääkäriltä niin hän sanoi että ne on ihan normaleja???
Miks mä en sit oo kuullu et kenelläkään muulla olis ollu, vai eikö kukaan kerro kun kysyy. Onko täällä kellään vastaavaa???
Se kipu on jotain käsittämätönt, sattuu enemmän kuin synnytys-/työntöpoltot.

Kaikille mukavaa loppuiltaa ja jaksamista.

Calumet + :heart: 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa Mammat!

Ja ensinnä pahoittelut keskenmenon kokeneille :hug:

Tsemppaukset kaikille ultraa vielä odottaville, nämä edeltävät viikot on ollu raskaita niin fyysisesti kuin henkisestikin. Tuntuu kuin tämä pimeys vielä lisäisi ahdistusta. Itse kävin eilen np-ultrassa ja tyyppi näytti hyvinkin normaalilta ja vastasi neuvolan aikakäsitystä täydellisesti (odotin myös vähintään 3mm turvotusta, kahta päätä ja kolmea jalkaa). Skippasin sitten tuon veriseulan, mä en kykenis elämään sen epävarmuuden kanssa, jos joku mahdollisesti vääräksi osoittautuva varjo langetettais.... Näillä mennään ja rakenneultrassa katsotaan sitten lisää :)

Riksumi
 
Voi ei, voimia teille Miss Bamse ja Misiwi !!!

Kävin eilen neuvolassa, ihan mukava tuo terveydenhoitaja, mutta kyllä tuntuu sen verran antiikkiselta tuo systeemi. Siinä sitä onnitellaan ja ihmetellään mitä huumetta olet nauttinut ja milloin, mutta mistään ei päästä siihen tosi asiaan, että onko masussa ketään. En ymmärrä voiko ne vanhemmat ultraäänilaitteet oikeesti olla niin kalliita ettei nämä isot kuntaryppäätkään kykene sellaisia hankkimaan. Sen sijaan kuunnellaan , jos kuunneellaan (täs tapaukses ei), LA-puhelimen tasoisilla vekottimilla. Mielestäni täs mennään niin pyrstö edellä puuhun, ettei oo tottakaan. Ja voisihan neuvolakin ottaa jonkun kympin siitä, että ne ultraa... ei siinä tarvitsisi saada dvdtä kotiin, eikä printtiä...vaan nähdä että onko siellä kaikki ok.

Anteeksi vaan murinat, mutta pelkään tuota samaa tilannetta mitä nyt muutamat ovat kokeneet. On ollut lääkärineuvolaa ja sitä ja tätä.. kaikki ne herättävät toiveita ja sitten se 3 kk kohdalla murennetaan noin vain.

P 10+2
 
Tosiaan noi ikävät uutiset eivät ole lainkaan kivoja. Ihan epäreilua! :(
Toivon vain suuresti, että raskaus sujuu hyvin. Niin omalla kohdallani, kuin kaikilla muillakin täällä! Eikä tarvitsisi enää kuulla/lukea mitään surullisia asioita. :hug:

sannikki, uskon kyllä että jännittää. Sama täällä! Mulla ultra vasta ensi maanantaina. :heart:

Sitä ennen edessä vielä muutto. Nyt viikonloppuna päädymme vihdoin miehen kanssa saman katon alle. Ollut suunnitelmissa jo hyvin pitkään ja lopultakin löytyi ihana asunto, jossa kyllä kelpaa asua. :)

Hei muuten, oletteko kärsineet vielä kovin paljoa raskauspahoinvoinnista? Itse jouduin jäämään vaihteeksi tänään kotiin, kun ei meinaa mikään pysyä taas sisällä!
Parina viime viikkona oli pahoinvointi jo vähän kerennyt helpottaa, nyt taas! :x Huh...
 
Pirde : Olen sun kans aivan samaa mieltä tuosta neuvola asiasta, siis aivan käsittämätöntä, onnitellaan ja kaikenmaailman papereita käsketääntäyttää jo ennen kuin tietää ettäonko massussa mitään elämää ees.

Huih mull aon kyl kans nyt hirveät pelot päällä, kun viikko vielä pitää odottaa että pääsee näkemään vauvan,
Mulla on nyt ollut sellaista jänään pistelyä tuohon eteen navan alle, ei mitään hirveän kipeää mut tuntuu kuitenki.
Pahoinvointias ei oo juuri ollut, paitsi illalla kun olin mennyt nukkumaan,viime viikolla tais olla pahimmillaan mun olot ku piti oksentaakki muutama kerta.:)

Mie en nyt tiiä minkä mukaan laskisin nuo rv:t mut neuvolan laskujen mukaan nyt olis 10+0 (poks)
netti laskurin mukaan 9+4, noh viikon päästä senki näkee että millä viikoilla oikeasti mennään vai mennäänkö millään..
 
Osanotot kaikille menetyksen kokeneille :'(

Täälläkin ultraa odotellaan vasta maanantaina. Katsotaan muuttaako laskettua aikaa, kun viimeksi oli 7+1, vaikka menkoista laskettuna 7+5. Mahtaakohan 4 päivän takia siirtää. Vaikka olenkin jo nähnyt pikkuisen ruudussa, jännittää sitä silti kovasti, että onko vielä kaikki hyvin. Ja ääniä en ole vielä kuullut kertaakaan. Ne kuulen vasta sitten neuvolassa 14.12.

Pahaolo on jälleen nostanut päätänsä, yöks. Oksentamaan asti ole tarvinnut mennä, mutta kyllä etoo. Melkein pari viikkoa oli parempana.

Vatsan kasvu/turvotus on keljuttavaa, kun omat housut puristaa niin pahasti. Töissäkin on pakko olla housut auki. Äitiyshousuja en nyt vielä haluis laittaa ja ainakin ne mitkä kotoa löytyy, on aivan liian suuret vielä. Tekis mieli jo pullistaa kunnolla ja olla RASKAANA, mutta ei nyt ihan vielä sentään tohtis :)

Naamakirjaan ajattelin laittaa ultran jälkeen omiin tietoihini lasketun ajan. Näkeepähän, ketkä on niin uteliaita, että käyvät tietojani lukemassa :)

möykky 11+1
 

Yhteistyössä