****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - syyskuussa***

Täällä ihmetellään hiusten nopeeta rasvottumista, outoja yöunia, ja siivousvimmaa:D

Ja tyttö-vai poika arvailuun vois heittää että tyttö :) esikoista luulin tytöksi, tuli poika, kuopuksesta olin VARMA että oli tyttö ja niin sitten tyttö tulikin..Saa nähdä muuttuuko tuntemukset viikkojen myötä. Mulle kätilö rakenneultrassa sanoi että monesti jos äiti TIETÄÄ ja on vahva tunne sukupuolesta, se osuu oikeaan..Kysyi multa ennenkun kertoi, että kumpi luulet että on, ja mä hetkeekään miettimättä sanoin että tyttö:D sillon osut oikeeseen siis.

Mukavaa tiistaita kaikille :wave:
 
Heip vaan kaikki uudet taas:wave:
Kiva kun porukka kasvaa :)

Omaa napaa: Heräsin yöllä julmaan vatsakipuun, kauhuhan siinä iski päälle. Otan panadolin ja sain nukuttua pienen pätkän ja taas sama kipu hyökkäs kimppuun:( noh lopulta kun nousin vietin hetken vessassa ja olo helpotti ja tajusin ettetn eilen käynyt "kakkosella" lainkaan kahteen päivään, on ollu ummetuksen tynkää. No nyt ainakin olo ihan ok normi ällötys päällä:D. Mies oli kauhean huolissaan, tämä kun on niin toivottu jyvänen, puhuttiin sitten yöllä että jos on niin tarkoitettu että menis kesken, niin sit siihen on joku syy, luonto yleensä hoitaa... kauheaa se olis molemmille, mie ehkä hieman vahvempi vastoinkäymisissä, mies tuppaa murehtimaan liian rankasti. Toivottavasti oli nyt vaan jotain muuta ja meno jatkuis ennallaan :) onneks päivät menee nopsaan ja jokainen päivä on parempaan päin !!
 
Hmm.. menin eileen taas 8 nukkumaan, tälläistä on nyt ollu viikon verran (eli ennen plussaa jo.) on se niin kumma, yleensä olen niin huono uninen ja pompin puoleen yöhön.. Jännää:) ja mukavaa kerrankin saan nukkua.
Selkäkipeytyy rasituksesta eli nyt levätään: masullaan ja selällään on paras, kylkiasento ottaa selkään kipeetä.. ja veikkaan että nuo jomotukset on kohdun kasvua. koska ne on repäiseviä. ja kyllä mies on valanu mulle oloa että MYY pysyy matkassa, nyt yritän nauttia vaan.. :,) vielä 3 viikkoa niin pääsen neuvolaan, ja hän ultraa sitten.. huvittais varata silti alkuraskauden ultra, MUTTA; mies sanoi että se on jokseenkin turha. ei ne sille voi mitään sielä jos se päätyy keskenmenoon: ja tottahan se on.. Nyt vaan odotellaan ja nautitaan.. Rupesin itkemään aamulla kun luin uutisista että ensilumi on satanut: OHO, *nyt naurattaa*.. kun soitin ittelleni loppuviikon saikkua koulusta että saan levätä nyt :) sitä minä myy ja mun rasittava selkä tarvitsemme :)

sukupuoli jutusta: mulla on tunne että tyttö se on, mutta jokseenkin sitten tunne että se on poika.:) pojalle olis nimikin jo. Empusta olin plussasta asti varma että se on tyty ja se oli =)

HAUSKAA TIISTAITA MAMMAT.
 
Argh...mikä ilma:kieh: vettä ja räntää taivaan täydeltä...onneksi ei sentään sisään sada.

Sukupuolen pohdintaan...mulla on vahva poikafiilis...ja tiedä onko tällä mitään merkitystä, mutta jotkut sanovat, että kun suolaista tekee mieli, niin voisi olla poika tulossa. Ja minä yleensä olen makealle perso, mutta nyt tekee mieli suolaisia ruokia.
Tyttö on jo ennestään, että poika olis kyllä kiva, mutta tuli nyt kumpi vaan, niin on kylläkin yhtä toivottu ja rakastettu.

Kesto ällötystä ja totaaliväsymystä kuuluu meikäläiselle...nukkua voisi kokoajan|O
Mukavaa päivän jatkoa kaikille ilmasta huolimatta=)
 
Laskettuaika on 18.6 ja synnytyssairaalana on TYKS. Tais olla ihan samat tiedot kuin Miss Bamsella.:D Esikoista odotetaan jännittynein tunnelmin, kun kaikki on niin uutta. Ensimmäisen neuvola ajankin sain varattua marraskuun alkuun.

Mites muut esikoista odottaneet ovat kertoneet omille vanhemmilleen tulevasta lapsenlapsesta? Omat vanhempani ovat kovasti odottaneet lapsenlapsia ja olisi kiva kertoa heille jollain muulla tavalla kun vaan töksäyttämällä että raskaana ollaan.:LOL:
 
Mulla on vähän poikaolo. Esikoinenkin oli poika ja aika samalla kaavalla tämä on toistaiseksi mennyt. Paitsi muistaakseni esikoisen aikana maistui makea, mutta nyt en oo syönyt suklaatakaan kahteen viikkoon, vaikka aiemmin söin joka päivä... Ei vaan tee yhtään mieli. Mutta pahoinvointi on aika samanlaista, ei mitään mahdotonta. Oksentanut en ole, mutta ällöttää ja yököttää vaan. Pojalle olis nimi valmiina, niin jotenkin mä oon vähän asennoitunut, että toinen poika tulossa. Tosin ehkä mä vähän salaa kuitenkin toivon tyttöä, kun jo poika on. Mutta molemmat ovat kyllä todella tervetulleita. :)

Nyt on ollut pari päivää parempi olo, mutta kylläpä sen melkeen vanhasta kokemuksesta tietää, että kohta se paha olo iskee taas kahta kauheampana päälle. :D Joten en ole huolissani. Perjantaista ultraa alan kyllä jo kovasti odotella!

-itkuiita-
 
Vahvasti tuntuu et poika ois tulossa, samalla kaavalla menee tää alkuraskaus kuin edellinenkin.. Mutta kuten itkuiita sanoi, hieman ehkä mäkin salaa tyttöä toivon, mutta kumpi vaan kyllä otetaan vastaan ;)

Huh, onneks työt loppui tänään jo nyt(ja huomenna vapari), en tiiä oisinko jaksanu kauempaa. Pahaolo ja yökkäyttää, oksentanu en kuitenkaan ole. Piilossa yökkäilen ilmaa töissä.. Nyt meen pikkutorkuille, haen pojan hoidosta vasta päiväuniajan jälkeen, syököön myös välipalan siellä :)
 
Oon kyllä positiivisesti yllättynyt: en ole savuakaan polttanut plussan jälkeen, eli viime torstai aamun.. En savuakaan :eek: eikä tee mieli, eikä oo vieroitus oireita! :O
Nim. elokuussa yritin lopettaa tupakointia, ei siitä mitään tullut. olin hermona, ja tiuskin yms. nyt on vaan tosi levollinen olo. ei vierotusoireen oiretta! :confused:

Mahtava juttu, etten sanoisi :LOL:
 
Heippa kaikki!
Täällä uusi ilmoittautuu mukaan! Lukenut olen koko ajan ja miettinyt joko uskaltaisi mukaan tulla kirjottelemaan :)
Toinen lapsi tulossa,esikoinen on kohta 4v. Tämän pienen LA olisi 2.6 ja sairaala TAYS.
Eilen kävin varhais ultrassa ihan oman mielenrauhani vuoksi ja pienen pieni sydän siellä löi.
Aamu alkaa aina oksentamalla ja huono olo jatkuu iltaan asti,mitään ei jaksa tehdä ja pelottaa kaupoille lähteä ettei tarvii vessaan juosta oksentamaan..Tytöstä voin myös aikanaan pahoin mutten muista että näin huono olo olisi ollut.. :/ pientä helpotusta antaa mandariinit,fanta ja mehujäätelöt.. mitään makeaa tai muita herkkuja ei tee mieli,siitä olen mielissäni! :) ehkä niidenkin aika tulee.Kaupassa vaikea miettiä päivän ruokia kun oikeesti ei tee mitään mieli!yöks.. Mutta äärettömän onnellinen olen kumminkin pienestä ihmisen alusta että yritän jaksaa myös tän pahoinvoinnin. :)
Neuvola mulla olis ensviikolla ja ihan mielenkiinnolla odotan kyllä.Oikein paljon jaksamista kaikille pahoinvoinnin kanssa taisteleville!!

Perdy ja kirppu 6+5
 
Susse Me kerrottiin esikoisesta miehen vanhemmille (niiden ensimmäinen lapsenlapsi) niin että ostettiin niille semmonen oveen tuleva mummola-kyltti ja vietiin paketissa niille, vaik ei ollu mitään päiviä, olivat aika äimänkäkenä, hetken aikaa kesti ennenku tajusivat. :D

Täällä vähän huolestuttaa kun ei oikeestaan mitään oiretta oo enää !! Ei kyllä oo huonoa oloa ollukaa, mut ne mahatuntemuksetkin on hävinny.. :/ Tosta esikoisesta kun olikin niiin huono olo koko ajan..
 
Olen tilannut tytön ja sanoin leikilläni miehellekin et ootko nyt sitten varma et tytön oot tehny. Toki poikakin olisi aivan yhtä rakastettu mut mulla on 3 poikaa ja 1 tyttö ja tyttö eka ni ois taas niin ihanaa ku tulis tyttö eikä noilt kolmelt pojalt jää enää mitään käyttökuntosii vaatteitakaan. Ja en keksi enää ainuttakaan pojan nimeä, tytölle ois 2 kin vaihtoehtoa roikkunut mukana kaikki nuo poikaraskaudet.

Kertomisesta: ennen olen kertonut suht aikasin raskaudesta, mut nyt ois tavoitteena piilotella niin kauan kuin mahdollist ihan vaan sen takia ku olen hehkuttanut viimisen puol vuotta et meil ei tuu neljään vuoteen vauvoja ja myin juur kaikki tarvikkeenikin pois..... ja muutenkin on semmonen olo ettei se enää ees hehkauta ketään. huomaavat jos huomaavat ( mamma suositteli jo viimeks et kohdunpoisto ois tosi kätevä ratkasu, hänkin tykkää siitä.....okei ei meil onneks oo ku 40v ikäeroa).Pari ystävääni tietää ni niiden kanssa sit juttelen ja muiden kanssa varon lipsauttamast mitään aiheeseen.
Varasin neuvola ajankin ja sain sen 1.11.
Viime raskaudessa oli raskausdiabetes ja saa nähdä kuinka nyt käy. Siinä oli puolensa ku ei voinut herkutella ni ei painokaan noussut toteamisen jälkeen yhtään. Sen puolest ei haittais vaiks nytki tulis.
 
Pitäiskö tehdä lokakuulle jo oma ketju? :whistle:

Tervetuloa kaikille uusille! Lohduttavaa kuulla, että täällä on muitakin pahoinvoivia... Täällä vaan etoo ja oksettaa ja illat menee pönttöä halaillessa. :x

Kertomisesta. Me kerrottiin kuopuksesta ultran jälkeen silleen, että kiinnitin ultrakuvan korttiin ja kirjoitin sen taakse "tavataan kesällä!", meillä oli siis viimeksikin LA kesäkuussa. ;) Nyt en ole miettinyt vielä miten kerrotaan...

Voi oksetus, nyt taas oksettaa niin paljon ettei tule edes kirjoittamisesta mitään. Saati sitten työnteosta...

MyrskyMaija 6+3
 
heips. en oikeen nyt tiiä kumpaan pinoo tulen kesäkuihin ja vai toukokuihin.. omien laskujen mukaan la 28.5 mutta ultrassa tänään siirty 3.6 eli jos tulen myös sit tähän pinoon..

elikkä oon 28v nainen yrityksiä takana 33kertaa ja heinäkuus KM no nyt vihdoin tärppäs uudestaan. ja toinen on siis tulossa esikko on 6v. olen naimisissa.. synnäriks tulee PS

Minsku82 ja tärppi 6+4 tai 7+3 :D
 
MyrskyMaija: mä en edes tajunnu et otsikossa on syyskuu ennen ku nyt, tai sit en vaan tajunnut että nyt on jo lokakuu :)

Mulla on ollut tänään niiiiin paha olo...koko ajan tekee mieli jotain syödä, sit sekunnin päästä se oksettaa. Kaupassa kana ja riisi tuntui ihanalta ruualta, nyt ku se on tuol uunissa, oksettaa pelkkä hajukin. Koko ajan tuntuu et pitää lähtee oksentamaan..mut ei oo vielä kuitenkaan tarvinnu.

Huoh, jos sitä vaikka leipää sais uppoamaan, nyt se tuntuu ihan hyvältä vaihtoehdolta.
 
Iltoja yssykät :)

Tää on ihan sikaväsyny koko tyttö!! Voisin nukkua kellon ympäri ihan kevyesti ja silti vaan töissä pitää jaksaa 8 tuntia fyysistä työtä. Huh huh. Välillä yökittää ja välillä on ku ei ois mitään oiretta.. "Lihonu" (turvonnu) kyllä oon, ku oon aikas laiha ja ruokakontrollifriikki ollu ja nyt oon sit syöny kaikkee hyvällä omallatunnolla. Tissejä tai siis nännejä aristaa ja vatsa on ummella.. Ja nuo mielialanvaihtelut on pahimpia, välillä vituttaa ihan oma ihtesäkin ja sit voisin kuristaa jokaisen kanssaeläjän. Ihana kamalaa :confused::kieh:

Mä oon kertonu joillekin kavereille ja pari poikaystävän kaveria tietää kans kenen kaa ollaan läheisiä. Äitille en tod.oo kertonu ku tiiän mikä saarna ja moralisoiminen siellä alkaa. Aattelin kertoo sit vasta ku ultra ohi, lähetän kuvan tai jotain..ku keinotkin vähä hakusessa :D Työkavereille kerron samoin, liimaan ultrakuvan ja kirjotain tekstin et "anteeksi rasittavuuteni viime aikoina mutta sisälläni kasvaa toinen ihminen". :heart: Saatan nimittäin olla ottanu hermoille aika monia...ja sekin sit vielä ku tuosta tupakasta ois luovuttava ihan kokonaan, nyt menny 2-4 päivässä..se on jo tosi hyvin mulle, nimimerkillä aski päivässä ennen...

Pitää käyä vähä ruokaa hämmentelee ja sitten ruokakauppaan kultsin kaa. Illalla vielä koiraa lenkittää niin sitpä taas uni maistuu, onneks nyt 2 vp.
 
Moikka!

Mahtuuko vielä mukaan? Mulla olis laskettuaika 13.6 ja toka tulossa, meillä on ihana poika 14kk ja nyt olis kaveri tulossa.

Varhaisultra mulla on 21.10, eli ens viikolla. Aika matelee.. Tänään oli ensimmäisen kerran huonoa oloa ilmassa ja mietinkin jo työkaverille kertomista, jos tarvii alkaa vessassa ramppaa. Pomokin on sopivasti siinä vessan seinän takana :/
Viime raskaudessa mulla oli pahoinvointia vkosta 7 viikkoon 18. Loppuvaiheessa tosin oksentelin vaan kerran kaks viikossa.

Synnytyssairaalan mulla jää tyhjäks, koska asutaan ulkomailla.

Minskulle onnittelut tätä kautta ja kivasti myöhässä! Kiva että pitkä odotus palkittiin!

Sukupuolta en lähde edes arvaamaan, viimeks olin niiiiin varma, että tyttö tulossa ja poikahan se oli. Tyttöä kuitenkin ehkä salaa toivon, vaikka poikakin olis ihana. Ja pojista on jo kokemusta, ja paljon vaatteita :)

Kertomisesta, kukaan ei vielä tiedä, eikä ennen ultraa edes kerrota. Ja senkin jälkeen vain meidän porukoille. Myöhemmin sitten sitä voi kertoilla eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
heippa! vastailinkin tuonne toiseen ketjuun ekaksi mutta kopioidaan tänne se sama :)

täältä löytyy yksi. pitkitin raskaustestin tekemistä maanantaihin ja plussaahan se näytti.
meillä odotellaan viidettä lasta. laskettu aika on näillä näkymin 25.6.2011.

aivan järkyttävä olo. onko teillä kenelläkään ollut jo huonoa oloa?

olen jokaisessa raskaudessa oksentanut 24/7 ensimmäiset kolmekuukautta.
toivotaan parasta ettei tässä tarvitse oksennella niin paljoa.

ps: synnyttämään menen hyvinkäälle.
 
Synnytyssairaala KYS, sitä ilmeisesti kaipaillaan.

Täällä podetaan edelleen flunssaa, ja vaikea erottaa mikä on flunssaa ja mikä raskautta. Tänään iski kotiintullessa iltapäivällä järkky väsymys, luin kirjaa ja sitten otin nokoset. Lämpö oli taas hieman noussu, mut epäilen et alkaa toi raskauski väsyttää. Oonki jo ihmetelly et oon ollu tosi pirtee. Jotenki ihme olo oli tänään, semmonen et pää oli tyhjä :D Niinku pönttö olo. Sit tuntuu et huimaa ku kävelee, en taaskaa osaa sanoa voiko olla flunssaa. Maha pömpöttää iltaa kohden karmeesti, ja kävinki ostamassa yhdet farkkuleggingsit vielä normilaggareiden sekaan jotta olis sit mukavampaa housua kun en vielä halua kertoa muille pitämällä mammavaatteita...Tarttui mukaan hieman vauvanvaatteitakin :ashamed: Ostin semmosia sukupuolineutraaleja ihania joita oon himotellu kun kuumeilin. Vähän semmosta henkistä valmistautumista :whistle:

Onko kellään ollu oireena hikoilua? Oon nyt monena yönä aamuyöllä heränny ihan hikisenä, eikä tänäkään aamuna ollu enää kuumetta eli en tiiä onko muka enää flunssaan liittyvää...

Jotenkin poikaolo, yksi tyttö jo on. Joskus semmosella sormus-lanka testillä tullu et toka lapsi olis poika ni liekö siitä se fiilis...Toisaalta semmonen et saattaa olla tyttökin, mut joka tapauksessa ei semmonen "prinsessa" olo, en kuorruttais tällä kertaa vaaleenpunaseen pelkästään :D
 
Olenko ainut kenestä on tullut aivan ylipirteä. Voisin illalla valvoa vaikka kuinka myöhään ja aamulla nousta jo 5 aikoihin kuten tänään (toki en omasta halusta vaan herra korvakipuisen vuoksi ) mut kokopäivänä en ole ollut väsynyt enkä muinakaan päivinä vaikka normaalisti väsyttää usein.
 
Moi täältäkin! Nyt vasta huomasin ketju on syyskuun, en olisi sitä edes huomannut:) Olitte sukupuolista jutelleet. En osaa yhtään ajatella niin pitkälle vielä, kun en ole päässyt kurkkaamaan onhan asukki oikeassa paikassa ja kaikki hyvin. Mulla on sisustus vimma päällä pienestä väsystä huolimatta ja viime viikoiset hermotuneet olot taitaa hellittää. Tänään tuntuu närästää: / ja luulen se johtuu mitä söin tänään. Mulla nimittäin kauhea lihan himo! olisko se merkki että tämä papu olis poika, koska viime raskaudessa oli sama lihan himo ja poika näky jo ultrassa. Mulla tätä juttua ei riitä nyt alkuun ollenkaan jos ei ole mitään kommentoitavaa teille muille. Uusille tervetuloa:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia!
Vapaapäivällä neitin kanssa ja ylhäällä kukonlaulun aikaan.. pikkukakkonen onneks viihdyttää ja minä oottelen koska tarvii lähtee vessaan oksentelee että lähtee päivä käyntiin.:$
Kampaajalle olisi aika mitä oon oottanut kun kuuta nousevaa mutta saas nähdä kuinka rentouttava reissu on tän olon kanssa!
Mul ei oo yhtään tyttö tai poika olo vielä,ei tainnu olla viimeksikään..Poikaa kaikki viimeksi veikkasivat ja ultrassa ei näkynä mittään mut tyttö tuli :)
Huomenna pitäisi töihin mennä pitkästä aikaa ja vähän jännittää tän olon kanssa.. Oltu kotosalla reilu viikko ensin tytön sairastelun takia ja nyt itteni ja tänään vielä vp niin tuntuu kyl pitkältä ajalta.Mulla kolmivuorotyö ja yövuoroja jo mietin kun on muutenki niin väsynyt koko aika että kuinka sitä jaksaa.. Viimeksi taisin aika ajoissa yövuorot jättää pois.
Jaksamista kaikille taas tähän päivään huonon olon ja väsymyksen kanssa!!

Perdy
 
Kirpakkaa syysaamua naiset! :wave:

lumihiutale85 : Mua ei nyt varsinaisesti hikoiluta, mutta usein iskee ihan hirvee kuumotuskohtaus, vähän ehkä kuumat aallot- tyyppistä :D

Täällä ollaan koko perhe flunssassa :kieh: Olo on muutenkin ku jyrän alle jääneellä, etoo ja paikkoja kolottaa. hmph..

Mites, koska aiotte siirtyä äitiysvaatteisiin? Äitiyshousut ois niiiin mukavat ja joustavat, ei kiristäis.. niin, yritän keksiä hyviä syitä, miks oon hakemassa vintiltä vanhoja äitiyshousujani JO viikolla 6 :D

Neuvolaan ajattelin soitella tänään.

Niin noista tyttö/poika veikkauksista, veikkaus tämä todellakin on, mutta on vähän poikaolo. En osaa sitä oikein mitenkään perustella, sellainen mutu- tuntuma :)

Ja hei, uudet kesäkuiset odottajat, tervetuloa!
 
Joo, mä voisin kans pitää vaan college housuja koko ajan, farkut kiristää ja puristaa. Ja viikkoja tosiaan 5+5 :D Täällä ei oikein saa mistään mammavaatteita. Nicky ja Nelly ainuat, ja kallista. Pitää Hneskalta netin kautta tilata jotkut työhousut ja arkihousut..kaveri lupasi jotain paitoja mulle. Onneks ees jotain käytettynä niin ei ihan vararikkoon mee. :D Uus "laskettelu" takki ois kova sana, mut eipä nyt uskalla ostaa oikein ku ei tiiä sit miten äkkiä sitä paisuu..

Tää lähtis nyt aamuteelle, ei enää tuo kahvi niin maistu ku ennen..ja ennen en voinu olla ilman kahvia. Kummallista :D Sitten aamulenkki ja siivous alkakoon. Hauskaa keskiviikkoa mammat :heart:
 
Opiskelen matkailualaa ja meillä on tällä jaksolla ollut teemana: Ruokia ulkomailta, nyt kokataan kiinalaista ruokaa, nam! aivan parasta, paitsi haju kuvottaa mua. oksettaa; ja ei oo kivaa.. oon vaan joutunu käydä oksentamassa eli "vessassa" useasti.. toivottavasti pystyis edes syödä. NAM! parempaa ei ookkaan.. :/ :D
 

Yhteistyössä