****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - syyskuussa***

****Kesäkuun kullanmurut 2011****


:heart::heart:

Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

31.5
emily81...................KOS............2.lapsi
KiaralA....................PHKS...........3.lapsi

2.6
nanuska...................?..............?
misiwi......................TYKS.........2.lapsi
mettte......................OYS...........1.lapsi
Sida82......................SeKS.........1.lapsi

3.6
waavi.......................KOKS........2.lapsi
kurkkunaamio............?..............3.lapsi
Otokka.....................JS............1.lapsi
Jasmi-.......................?.............2.lapsi

4.6.
Itkuiita85..................VKS..........2.lapsi
Myrskymaija...............KOS..........?
s-anttu.....................TYKS.........3.lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS.............5.lapsi
neito84......................KOKS........2.lapsi

5.6
AuMatt84.................?..............?

6.6
Halinappi.................KYS............3.lapsi
s@n@....................JS...............5.lapsi

7.6
Mimossa-..................?..............2.lapsi

8.6
teetu.......................JS..............2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2.lapsi

10.6
Riksumi.....................JS.............3.lapsi
Bretagne...................PKKS.........2.lapsi
Tinsku86....................?..............1.lapsi
Niiz...........................KOKS........2.lapsi

11.6

Harhaanjohtaja..........LS.............3.lapsi
mmilia08...................SeKS.........2.lapsi
sannikki....................KOKS..........2.lapsi

13.6
Töllerö.....................?...............5.lapsi

14.6
KHJ...........................KAKS..........3.lapsi

19.6
lumihiutale85...............?...............?
Nepsus........................?..............2.lapsi


Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



Linkit edellisiin keskusteluihin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1844685-kesamasuja-2011-a/
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on sitten ketju meille kesäkuisillikin! Kaikille plussanneille kovasti onnea minunkin puolesta :)
Täällä alkaa olla jo oireitakin, alavatsaa turvottaa ja farkkuja en pystynyt jalkaan laittamaan kun ahdisti tosta alavatsalta niin paljon.. :) Muuten olo on ollu ihan ok :)
 
Kiitos Halinapille uudesta ketjusta! Mulle voi laittaa tohon sairaalaksi VKS.

Onpas monta LA:lta samalle päivälle jo. :) Täällä ei oikeestaan mitään oireita, niin kuin en raskaana olisikaan. Mutta en ole huolissani oireettomuudesta vaan ihan tyytyväinen vaan. Esikoista odottaessa stressasin niin mielettömästi joka asiasta, että nyt en enää jaksa. :) Mutta yritetään nyt kuitenkin pitää realiteetit mielessä vielä, kun näin pienillä viikoilla mennään.

Mieletön väsymys mulla kyllä on, mutta se johtuu siitä, että nukun todella huonosti yöt. Maksimissaan kolmen tunnin pätkiä ja tosi vaikea saada uudestaan unta. :( En tiedä, johtuuko raskaudesta vai ihan muusta tuo unettomuus.

-itkuiita
 
Kiitos Halinapille ketjusta :)!

Tänään oli aamulla vähän enempi etova olo, meinas melkein jo oksu tulla. Ja viivakin on tummunut testissä jo yhtä tummaksi kuin kontrolli joten eiköhän se uskottava ole että raskaana ollaan :) Muita oireita ei pahemmin ole, väsymystä aiheuttaa enemmänkin se kun esikoinen (vajaa 9kk) herättää yöllä moneen otteeseen...

Mulle voi päivittää sairaalaksi KOS.
 
Kiitokset Halinapille myös minun puolesta!
Ihanaa, kun viitsit tekaista meille oman ketjun:heart:
Täällä ei kauheasti oireita, ehkä hyvä niin. Ehtiihän niitä vielä tulla.

Mulle voisi päivittää sairaalaksi KOKS.
 
Hei, kiitos pinon tekijälle!!! :)

Mulla on sairaalana TYKS. Lasken oikeestaan, että kolmas lapsi, vaikka eka kuoli. Mutta ei se niin tarkkaa ole. :)

Mulla tuntuu jotain oireita. Palelee ihan hirveesti ainakin. Kai ne oireet pikkuhiljaa lisääntyy... Meinasin mennä alkuraskauden ultraan joskus kolmen viikon päästä. Kauhee ku se tuntuu pitkältä ajalta odottaa. Olis kiva nähdä, jos siellä joku on ja että olis myös oikeassa paikassa. :)
 
Ihanaa löytää itsensä täältä pinosta! :)
Eilen ei tuntunut huonoa oloa, niin kuin jo viikonloppuna oli ihan selvästi ollut. Siitä olin jo huolestunut ja nukuinkin viime yön huonosti ja katkonaisia unia nähden. Aamullakaan ei ollut yhtään huono olo, vaikka oli kova nälkäkin. Sanoin jo aamulla miehelle, että nyt tuntuu pelottavalta, että ei kai tämä vaan ole mennyt jo kesken. Mutta onneksi nyt illalla tuli vähän äklö olo, joten fiilis parani. :)
Vatsa on hieman turvoksissa, ei ole tarvinnut pitää housujen kanssa vyötä niin kuin yleensä. Ja minuakin muuten palelee jatkuvasti - ja väsyttää.
 
Kiva, oma pino jo meille kesäkuisille. Mulle voisi laittaa tietoihin, että kolmas lapsi tulossa ja synnytyssairaala olisi KOS.

Täälläkään ei vielä mitään oireita ja aiempien raskauksien perusteella (2 onnistunutta raskautta ja yksi kkm) odottelen pahoinvointia alkavaksi siinä viikon 6 paikkeilla. Toistaiseksi ainoat oireet on jatkuva pissahätä (tosin olen juonutkin enemmän, kun janottaa), yölläkin monta kertaa saa käydä vessassa ellei pääse tosi syvään uneen... Huomaa kyllä että aineenvaihdunta on kiihtynyt. Sitten on myös sellaista tuskanhikeä ja kuumottamista.

Tämä alku on niin stressaavaa, Kun mikään ei ole oikein tae mistään, itse en ainakaan pysty huokaisemaan helpotuksesta ennen sitä ensimmäistä ultraa. Viimeksi mulla oli raskaus keskeytynyt jo viikolla 6+ ja silloin vasta oikeastaan se rajuin pahoinvointikin alkoi! Sitten oksentelikin hillittömästi ja makasin sängynpohjalla aina raskausviikolle 11 asti, jolloin tuntemukseni vihdoinkin veivät minut lääkäriin ja keskenmeno todettiin. Että ei se pahoinvointikaan ole mikään tae siitä, että kaikki olisi hyvin... Ei oikein auta kuin odotella ja toivoa parasta ja pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta. :)

Mä ajattelin varata tuon alkuraskauden ultran kuukauden päähän, raskausviikkoja olisi silloin suunnilleen 8+2 tms. En ihan viikolla 7 halua vielä mennä, 8 on siinä kivasti puolivälissä muutenkin ennen np-ultraa.

Onko kukaan vielä uskaltanut neuvolaan soitella? Sinnekään en oikein jotenkin viitsi vielä soitella. Ja sittenkin kun soitan, niin ajattelin pyytää aikaa vasta kuukauden päähän aikaisintaan, että ehtisin käymään siellä ultrassa ensin...

MM & Kaivattu 4+3 :heart:
 
mulle voi laittaa kolmas lapsi tulossa ja sairaalaa en viel tiiä:)

kiitos pinosta:)

mulla siis entuudestaan 4v tyttö ja 1v10kk poika ja yk3 tärppäs nyt tää kolmas:)ihanaa<3

mä en oo viel neuvolaan soitellut ... jos ens tai sitä seuraaval viikol:)

äiti88 ja sintti 4+3
 
Hiphei, täältä ilmoittautuisi yksi kesäkuinen mukaan, omien laskujen mukaan LA olisi 2.6. Esikoiseni täytti tänään 10kk ja sen kunniaksi äiti sitten teki plussatestit! Ensi viikolla tytön 10kk neuvola, jossa ajattelin sitten lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Huh, on tämä jännää, vaikka jo toista kertaa pappia kyydissä... Toivottu ja odotettu kakkonen on, mutta jotenkin jännittää ihan eri tavalla kuin ekan kanssa - silloin oli niin sinisilmäinen, että vaan ajatteli kaiken menevän hyvin. Niinkuin sitten menikin. Mutta nyt sitä jotenkin tietää, miten rakas lapsi on, mitä kaikkea voi sattua ja miten lapsesta voi huolehtia - jo nyt, kun mittarissa on lukemia vasta huimat 4+6...

Kiitos pinosta, mukava päästä tänne purkautumaan, kun ei tätä uutista tietty vielä kovasti kylillä kailottele.

misiwi ja pikkubonus 4+6
 
Huomenia kaikille!
Tervetuloa misiwi =)
ei vieläkään oireita...mulla muuten ihan samat fiilikset kuin misiwillä eli nyt jännittää jotenkin eri tavalla tän kakkosen kanssa. Esikoisesta oli niin onnellisen tietämätön kaikesta, nyt jotenkin on enemmän huolissaan, että kaikki menisi varmasti hyvin.

Soittelen neuvolaan varmaan ensi viikolla, sit olisi reilu viikko ollut menkat poissa.

waavi & piskuinen 4+5
 
Tervetuloa mukaan misiwi =)!

Mulla taas on paljon huolettomampi olo nyt kakkosesta kuin ekassa raskaudessa. Ekaa raskautta kun odotettiin ja tehtiin melkein kaksi vuotta, josta melkein vuosi lapsettomuushoidoilla. Pakastealkion siirrosta sitten lopulta tärppäsi. Alkuraskaus oli viimeksi myös melkoisen epävarmaa vuoristorataa ja kävin klinikalla ainakin kolmessa varhaisultrassa mm. alhaisen hcg-arvon ja kovien kipujen vuoksi. Nyt en edes tiedä sitä hcg-arvoani ja eilen jopa unohdin ihan olevani raskaana :LOL:

Mutta pakko sinne varhaisultraan on mennä, en tätä muuten kokonaan todeksi usko! Ja en kyllä malta oottaa pidemmälle kuin viikolle 7 :ashamed: Jos siellä on kaikki kunnossa niin sitten uskallan varata neuvolankin.

Emily ja sissi 5+1
 
Mahtuisiko uusi mukaan?=) palaan myöhemmin lukemaan muiden jutut niin pääsen jyvälle kaikista täällä olijoista ;) Listaan voi lisätä nämä tietoni: s@n@, JS, 5 lapsi.

T, s@n@ joka ei oikein ymmärrä tätä asiaa vielä ;)
 
Minulla on kaikkea muuta kuin huoleton olo. Ensimmäinen raskaus alkoi huolettomasti ja toinenkin vielä, mutta se menikin kesken. (Keskeytynyt keskenmeno, huomattiin ultrassa 12+6, sikiö vastasi kokoa 9+6). Kolmas raskaus eli tuo typykkä tuolla pikkukakkosta katselemassa vuoteli rv 15 asti jonkin verran ja aiheutti huolta, mutta terve tyttö siitä syntyi sitten kuitenkin. Mutta nyt ei sitten tunnukaan olevan muuta kuin huolta. Mitenköhän tästä vähän saisi positiivista asennetta, täytyisi oikein ryhdistäytyä.
En ole vielä miettinyt neuvolaan soittamista, varmaan käyn varhaisraskauden ultrassa ennen soittoa, mutta sitäkään en ihan vielä kyllä varaa. Esikoista odottavat ainakin meillä käyvät neuvolassa jo vähän aikaisemmin, mutta toista odottaessa ainakin 1. käynti oli vasta viikolla 10, jos oikein muistan.
Eilen tuli pieni ruskea tuhruvuoto, mutta se on onneksi jäänyt siihen.

Miten se muuten oli, saako light-limsoja, joissa aspartaamia juoda? Itse ainakin litkin niitä, mutta pitäisikö lopettaa?

Tässä pitäisi varmaan toivotella kaikille pahaa oloa, kauheeta väsymystä ja niin kipeitä rintoja, ettei paitaa voi pukea päälle! :D Silloin kaikki olisi tyytyväisiä, että jees hyvin menee! :D
 
Voi kurkkunaamio, kamala tarina! Tsemppiä ja tarrasukkia sinulle tähän odotukseen :hug:

Olen tässä itselleni päivän naureskellut, kun ennen eilistä plussatestiä mitään oireita ei ole ollut, mutta tänään sitten on mahaa väännellyt ja käännellyt. Tietenkin, kun en muuta ole tehnytkään, kun tuntemuksia kuulostellut... Ja jos olisin testin tehnyt huomenna, en olisi masua tänään huomannutkaan, niin kai se menee. Niinkuin viime raskaudessa - kaikki kyselivät, onko minulla mitään omituisia mielihaluja, ja pakkohan sitä sitten oli oikein etsimällä etsiä, ja tekihän sitä suklaata sitten mieli :p

Mulle voi muuten päivittää synnäriksi TYKS:in. Osui viimeksi aivan fantastiset kätilöt - täytyy toivoa, että lykky jatkuu ensi kerrallakin.

Niin, ja huomasin, että tohkeissani eilen laskin päivän verran väärin: tänään on meneillään 4+6

Nyt koiralenkille, hyviä alkutohinoita kaikille!

misiwi ja pikkubonus (tänään) 4+6
 
Mä ilmottaudun kanssa tänne. LA on 29.5. , mut kaksi edellistäkin menny yli, eka 2 viikkoa ja toka viikon ni olen sata varma, et syntyy vasta kesäkuun puolella :D
Eli siis 3. lasta odotellaan ja sairaala ois SatKS

Neuvolaan en oo viel uskaltautunut soittamaan.. mut jos vaikka huomenna!! :whistle:

mama & toukka 5+2
 
misiwi mun täytyy tarkentaa tuota selostustani, kirjoitin sen vähän lyhennettynä, joten siitä ei selvinnyt, että ensimmäisestäkin raskaudesta kyllä tuli terve poika =). Se keskimmäinen vain oli se, joka meni kesken. Se oli kyllä elämäni pahin järkytys ja suru, jostain syystä mielessäni ei ollut yhtään käynyt sellainen mahdollisuus, ettei kaikki olisikaan ok, se oli jo kuvitelmissani ihan oikea vauva minulle. Kaavinta kyllä sujui hyvin, ei tullut mitään tulehduksia tms. Ja se kesken mennyt raskaus ei muuten vuodellut yhtään. Tyttöä odotellessa sen sijaan niitä vuotoja oli, kerran tuli vessanpönttöön valtava hulahdus verta, siis oikein lasti, ja kyydissä pysyi kuitenkin. Mutta :stick: joka vanhoja muistelee! Tällaisia minä täällä vaan jauhan! :headwall: Nämä melankoliset ajatukset johtuvat muuten varmaan tästä kauheasta väsymyksestä.

-kurkkunaamio ja salainen aarre 4+5-
 
mullakin on kokoajan kauhee jännitys pysyykö toinen kyydissä. toivotaan parasta <3 ekasta odotuksesta ei tullut mitään vuotoja, nyt tästä toisesta tuli samoihin aikoihin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa tuli pyyhkiessä vähän verta mutta loppu saman tien eikä tullut kun sen kerran. Ilmeisesti ihan normaalia tässä vaiheessa kun ei enempää tullut.

Neuvolaan en vielä oo soittanut mutta esikoisen 1,5v neuvola on perjantaina niin taidan hoitaa tuon sitten samalla :)

ninna & pikkukakkonen 4+4
 
Tietoja listaan taasen päivitetty :) Jos jotaon puuttuupi niin huomauttakaa :D

s@n@: Laittaisitko vielä lasketunajan niin saan lisättyä sinutkin listaan??

Täällä tänään ollut oireiden täyteinen päivä, rinnat särkee, vatsaa nipistelee välillä, äklötystä ja tajuton turvotus vatsassa :D
Missä vaiheessa muuten olette kertoneet sisaruksille tulevasta vauvasta?? Mietin kun normisti muksut tykkää aamulla hyökätä meidän viereen ja välillä tullaan niin että heittäytyvät äitin päälle niin mietin vaan että nyt en oikein voi antaa hypätä ettei sitten tule mitn ja kun on tuota öklötystäkin jo tullut. niin mietin vaan että jos vaan yhtäkkia kiellän niin se voi lasten mielestä olla outoa että miks äitin kanssa ei voikaan tehdä nyt näin tai noin...
 
Huomenta!

La laskurin mukaan 6.6. Kiitos kun lisäsit mukaan ;)

s@n@: Laittaisitko vielä lasketunajan niin saan lisättyä sinutkin listaan??

Täällä ainoana oireena pahoinvointia ja tuolla alamahalla tuntunut nipistelyä eilen. Viime viikolla tunsin aika paljon ruokahaluja mutta nyt alkaa tuntua tulee sellanen ettei kaikkea voisi syödä. Monet hajut iskee aika pahasti nenään ja sillon tuntuu että pahaa tekee. Jännä juttu ettei muissa raskauksissani alussa ollut pahoinvointia. En siis ole halaillut pönttöä raskausaikoina.
 

Yhteistyössä