**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa

**Kesäkuun kullanmurut 2014** Tammikuussa



LASKETTUAIKA/ NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO LAPSI / SYNNYTYSSAIRAALA

ODOTTAJIA YHTEENSÄ:
127

giraffe / 27 / 4. lapsi / ? / kotona
werrer / 30 / 2. lapsi / ?


27.5.
popsis / 31 / 2. lapsi / EKKS ***poikalupaus

28.5.
Cherrrye / 24 / 3. lapsi / EKKS

29.5
apanapa / 34 / 3. lapsi / JS tai LS ***poikalupaus

1.6.
Pallero24 / 20 / 2. lapsi / KOS
Räsynalle / 29 / 3. lapsi / KAKS

2.6.
OneMore? / 27 / 3. lapsi/ TAYS
Lilo&stitch / 26 / 2.lapsi / TAYS
NancyC / 31 / 1. lapsi / PS ***poikalupaus
PieniEnkeli* / 24 / 1. lapsi / PHKS
-Nuppu- / 29 / 1. lapsi / K-SKS

3.6.
Nannu32/ 32 / 3.lapsi / OYS
Karoliina81 / 32 / 1. lapsi / HYS ***tyttölupaus
suza86 / 27 / 1. lapsi / PHKS
moonika81 / 32 / 1. lapsi / K-SKS

4.6.
Syysneito / 28 / 3. lapsi / ?
Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
Maanu / 31 / 2. lapsi / LS
Lettuperkele / 28 / 2. lapsi / KOS
Mmmutti83 / 30 / 2. lapsi / LKS

5.6.
Menhit / 25 / 4. lapsi / PKKS
Crimson80 / 32 / 2. lapsi / TAYS
Slallu / 26 / 1. lapsi / SKS tai MKS
Sormuslinna / 34 / 2. lapsi / Ulkomailla/Pk-seudulla
Sockervadd / 36 / 3. lapsi / PS ***poikalupaus
Jousitar / 25 / 1. lapsi /PKKS

6.6.
Innukka / ? / 5. lapsi / ?
Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS
jenzei / 28 / 2. lapsi / KYS
Taniira / 24 / 1. lapsi / KOS ***tyttölupaus
summeri14 / 28 / 1. lapsi / OYS
Janna_ / 29 / 1. lapsi / OYS

7.6.
MissMalin / 29 / 2. lapsi / TAYS
jonnamo / 20 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus

8.6.
Nannenen / 26 / 1. lapsi / HYS
nasumasu_13 / 24 /1. lapsi / ?
julianna40 / 40 / 4. lapsi / K-SKS ***poikalupaus

9.6.
Taika86 / 27 / 1. lapsi / ?
.nenna. / 25 / 2. lapsi / TYKS
nasuemilia / 26 / 2. lapsi / EKKS
_Miikku_ / 34 / 2. lapsi / OYS ***tyttölupaus
-PikkuMyy / 27 / 2. lapsi / JS
miinu84 / 29 / 4. lapsi / SEKS ***poikalupaus

11.6.
Mippis / 25 / 2. lapsi / K-SKS
Lijena / 37 / 3. lapsi / OAS
nemelia/ 29 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus

12.6.
talvi1 / 38 / 3. lapsi / LKS
Romanssi / 30 / 4. lapsi/ ?
emmai- / 25 / 2. lapsi / SATKS
Aela / 29 / 2. lapsi / TYKS
elpukka / 23 / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus
ToKa89 / 24 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
heiduli89 / 24 / 1. lapsi / PHKS ***tyttölupaus

13.6.
Odottava73 / 39 / 2. lapsi / TAYS
mudilli / 24 / 1. lapsi / HYS(?)
Katann / 25 / 1. lapsi / K-SKS
muumin / 25 / 1. lapsi / PKSSK ***tyttölupaus
Amy_mam / 28 / 2. lapsi / MKS ***poikalupaus

14.6.
Nooputin / 28 / 2. lapsi / SATKS
Hedeliini /27 / 2. lapsi / OYS

15.6.
sassunen / 28 / 3. lapsi / JS
Jeniita / 23 / 1. lapsi / PHKS
Orange80 / 33 / 3. lapsi /EKKS
summer82 / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Mariska* / 29 / 2. lapsi / LS

16.6.
FLV / 31 / 3. lapsi / OYS
Susanna#1 / 19 / 2. lapsi / SATKS
moonika84 / 28 / 1. lapsi / TYKS

17.6.
Marilou / 25 / 2. lapsi / MKS
Larenzia/ 25 / /1. lapsi / SATKS
bumbis / 25 / 2. lapsi / KHKS ***tyttölupaus
Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS
Uma82 / 31 / 2. lapsi / KYS
Upseerinvaimo / 23 / 1. lapsi / KOKS

18.6.
~Viipukka~ / 32 / 1. lapsi / SEKS
Vilkkustiina / 28 / 2. lapsi / E-KKS
Lyde / 31 / 2. lapsi / PHKS
havajipaita / 28 / 2. lapsi / TYKS
TriplaNasu / 24 / 3. lapsi / TAYS

19.6.
Sanna-M / 28 / 3. lapsi / PHKS
illusiah / 26 / 2. lapsi / SAS tai TYKS
hipheihurraa / 19 / 1. lapsi / KOKS
Monaski / 25 / 1. lapsi / TAYS
Jansson / 34 /1. lapsi /LS
AnemoneL / ? / 3. lapsi / ?

20.6.
Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS
Briit / ? / 1. lapsi / KAKS

21.6.
Pikkupeikko85 / 28 / 3. lapsi / K-SKS
Naive88 / 25 / 2. lapsi / TAYS
silent / ? / 2. lapsi / TYKS

22.6.
Anskuliini / 24 / 2. lapsi / OYS
kampanisu / 23 / 1. lapsi / LPKS
Minnah88 / 25 / 1. lapsi / KYS
Anniinaballeriina / 27 / 2. lapsi / OYS
Onyks / 29 / 4. lapsi / JS
Alexandra1 / 24 / 1. lapsi / TYKS
PikkuToka / 26 / 2. lapsi / OYS
pikkumöntti / 21 / 1. lapsi / NKL ***tyttölupaus

23.6.
Friude / 24 / 3. lapsi / LPKS
taiska87 / ? / 3. lapsi / K-PKS
Tinzu84 / 29 / 2. lapsi / KOS
mirkku78 / 36 / 2. lapsi / K-SKS tai KYS
cherba / 23 / 1. lapsi / TYKS

24.6
Chelsea2011 / 32 / 6. lapsi / K-HKS

25.6.
espe-- / 25 / 2. lapsi / K-HKS
Elovenatar / 34 / 2. lapsi / TYKS
Jepu85 / 28 / 1. lapsi / OYS
LuckyLucia / 38 / ? / JS

26.6.
Sachiel / 27 / 1. lapsi / TAYS
nellineiti75 / 38 / 4. lapsi / VKS
InMyDreams / 38 / 1. lapsi / ?
MMMJ / 22 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus

27.6.
Krish73 / 40 / 1. lapsi / ?
Marika90 / 23 / 1. lapsi / KOS
Smurde / 22 / 1. lapsi / HYS
Nelina / 27 / 1. lapsi / ?

28.6.
Pieni riiviö / 35 / 3. lapsi / TYKS
MaMaFor3 / 35 / 3. lapsi / TAYS
AnnaOnni / 31 / 3. lapsi / SEKS
Tige / 25 / 3. lapsi / TYKS
sabsu77 / 36 / 2. lapsi / KOS

29.6.
Piukke / 28 / 2. lapsi / PHKS
Tintsuliini / 32 / 1. lapsi / KOKS

30.6.
Nannuliini- / 27 / 1. lapsi / TYKS
Aapaliini / ? / 6. lapsi / ?

1.7.
ÄitiKohtaNeljälle / 28 / 4. lapsi / ?

2.7
eltsu81 / 32 / 2. lapsi / HYS


Surun kohdanneet: :'(
Pinkula
Maarii
Cinderella85
Emotar
sunflower86
Riiviöiden äippä
Ma&Mi
Mangona


Edelliset ketjut:

Kullanmurut joulukuussa
Kullanmurut marraskuussa
Kullanmurut syys-lokakuussa



Päivityspyynnöt punaisella!


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen Keskussairaala
SATKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olisi taas uutta pinoa.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille kullanmurusia odottaville - tänä vuonna saadaan nyytit syliin! Usealla poksuu jo raskauden puoliväli tässä kuussa; rakenneultria odotellessa. :heart:

Lettu ja Kornelius 18+0
 
Hyvää vuotta 2014 kaikille! :)

Aika menee uskomattoman nopeasti, harvoin on tullut kirjoiteltua. Pahoinvointi on paremmalla puolen, sitä on vain aamuisin. Väsymys on kyllä uskomatonta, töiden jälkeen ei ole virtaa muuhun kun lepäämiseen. Hb oli viimeksi 125 eli sekään ei väsymistä selitä. Yövuoroja jäljellä enää neljä ja sitten loppuu, toivon että tällä elimistön rytmit normalisoituisi ja auttaisi tähän vetämättömään oloon.

Yöheräämiset on alanneet, kerran yössä täytyy käydä wc:ssä. Ja sen jälkeen nukahtaminen ei ole enää niin helppoa. Närästysvaivaa on ajoittain, mutta Rennie on mun ystävä, toimii mulla hyvin. Päänsärkyä on usein, mutta ei auta kuin kärsiä, Panadolista ei ole mulle mitään apua. Pari kertaa olen Buranan ottanut, että saa nukuttua. Ja sokerirasituksessa jäin kiinni eli joudun nyt seurailemaan verensokereita. Liikkeitä en vielä tunne, epämääräisiä muljahduksia ja epämääräisiä ilmavaivoja, joista neuvolan täti sanoi, että ne voisi liikkeitä olla. :D

Hankintoja ei olla vielä tehty, vähän osviittaa on siitä mitä ja minkälaista haluaisin. Tarjolla on liikaa kaikenlaista, varsinkin turvakaukaloista Eli pää on pyörällä näin ensikertalaisena.

Rakenneultra on 7.2 eli sitä odotellessa... Sukupuolella ei ole meille merkitystä, mutta poikafiilikset on tällä hetkellä. Ja ehkä sitä ultrassa kysäisen, en tiedä vielä.

Mukavaa alkanutta vuotta! Aatella, että tämä on meidän vauvojen vuosi! :)

Onko kokemuksia nokkosihottumasta raskauden aikana? Mulle sellainen toissa yönä puhkesi ja se mikä sen laukaisi, on pimennossa, allergioita kun ei ole.

T: ~Viipukka~ viikoilla 16+1 mennään
 
Hyvää uutta vuotta!
Minä kävin eilen ultrassa, ihan vain oman mielenrauhan vuoksi. Vauvalla näytti olevan kaikki hyvin, kätilö tutki oikein ajan kanssa ja näytti vauvan joka puolelta ja kertoi kaikki yksityiskohdat hyvin tarkkaan ja kyllä jäi hyvä mieli. Tytöksi veikkasi, vaikka kielsi vielä ostamasta vaaleanpunaisia :) vehkeet kun näyttää vielä melko samanlaisilta.
Romanssi rv 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Iloista alkanutta vuotta kaikille!

ON: Kuinka paljon pahoinvointi VOI pahentua raskauden edetessä? Kerrankin on hetken hyvä olo ja se vain johtuu äskeisestä tapaamisesta vessanpöntön kanssa. Pahoinvoinninhan pitäisi omankin kokemukseni mukaan helpottaa eikä päinvastoin lisääntyä. Että sellainen alku tälle vuodelle.

Rakenneultra on meillä 10.2., sukupuoli saa selvitä tai olla selviämättä. Pikkuhiljaa alan epäillä tämän tulokkaan olevan poika, sen verran erilainen raskaus on tähän asti ollut tyttöjen odotuksiin verrattuna.

Huh, olen puoli päivää suunnitellut listojen ja kattopaneelien maalaamisen aloittamista. Yläkertaa pitäisi alkaa rakentamaan loppuun vauhdilla, jotta juhannuksena olisi valmista. Ensimmäinen vaate, joka on käynyt pieneksi ovat remppahousuni, ihan turha yrittää niitä enää saada kiinni. Housujen jatkopalojakin on entuudestaan, mutta ovat varastossa vintillä peränurkassa ja sinne kapuaminen on kyllä aivan ylivoimainen tehtävä tällä hetkellä. Olisikohan tuo hyvä syy olla maalaamatta ja keskittyä sohvalla rötväämiseen ja sisällä pysyvän ruoan pohtimiseen.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin, parempaa jaksamista teille muille!

Annales 14+5
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA NAISET! :heart:

Lettuperkele kiitos uudesta pinosta :)

Romanssi Onnea hyvistä ultra uutisista :)

(.) Täällä on kärsitty nyt viikonlopusta lähtien kauheista menkkakivuista ja alaselänsärystä.. Kävin päivystyksessä lauantaina kun tuli tummankeltasta limaa noitten särkyjen lisäks. Pikaisen sisätutkimuksen jälkeen tokaisi vaan kaiken olevan ok. Huomenna täytyy mennä uudestaan näytille, ja varmaan yrittää saada ultrakin oman mielenrauhan vuoksi.. Dopplerilla äänet kuuluu, ja liikkeitäkin ajoittain tuntuu, mutta nää kivut kyllä nyt huolettaa suuresti.. ettei vaan olis mitään tulehdusta..

Sukupuolitoiveistakin oli puhetta.. Mä toivoisin ihan hirmusesti tyttöä! Esikoinen on poika, ja tyttö olisi unelmien täyttymys! (Ei sillä etteikö poika olisi yhtään sen rakkaampi, ja myöskin yhtä tervetullut.) Poikaolo mulla kylläkin on, että saas nähdä.

Tuplarattaita kävin kattelemassa, ja näyttää siltä että päädyn sitten Emmaljunga Double Viking kärryihin, oli kyllä kaikkea sitä mitä haluankin. :)


bumbis & pipana 16+1
 
Viipukka, mulle on tullut kolmannen raskauden jälkeen aika usein nokkosrokkoa. Lääkäri totesi, että mulla on ensin joku pikku viirus, esim. flunssa ja se laukasee ton. Kaula, navan ympärys ja rintojen alusta ja vatsa tulevat ihan pilkullisiksi. Ei aina edes kohoa kunnon näppyjä, osa jää vaan punaisiksi läiskiksi. Läiskät ei kutise, muualta iho saattaa kutista. Mulla tuo on lähinnä esteettinen haitta, en hoida sitä mitenkään, kun ei oireilekkaan ja haalistuu päivässä, katoaa parissa. Kutiseviin kohtiin laitan joskus hydrokortisonia. Antihistamiini tai kortisonitabletit auttavat myös, mutta mä en niitä mielelläni syö. Tässä raskaudessa tuota tuli myös lokakuun lopulla, oli kurkku kipeänä ja päivän pientä lämpöä, kun tunsin oloni paremmaksi, niin heräsin aamulla pilkullisena. Kannattaa kysyä terveysneuvonnasta, jos ihottuma kutisee kovasti.

Vaunuista oli täällä puhetta myös. Mä olen vaunufriikki, en suostu millä tahansa kärryillä ajelemaan. Esikoisen kanssa vaihdoin vaunuja viidesti, kunnes löysin Phil&Tedsin sportit. Ne sopi meille täydellisesti. On kevyet, menee pieneen tilaan, kolmella pyörällä pääsee myös loskassa ja lumessa ja on näppärät, kääntyvät vaikka ihan paikallaan. Kun seuraava syntyi ostettiin sisarusistuin, joka oli aika harvassa käytössä, koska isompi oli kuitenkin jo melko täysin itse pitkiäkin matkoja kävelevä. Nuorin herra on meillä matkustanut vauvasta asti rattaissa, aluksi oli vaan pehmeä kantokassi siellä ja nyt kulkee rattaissa. Ja tällä kertaa veikkaan, että sisarusistuimelle on enemmän käyttöä, kun nuoriherra 2-vee on sen verran laiska ja mukavuudenhaluinen, ettei suosiolla itse mihinkään liiku. Harkinnassa on päivittäminen johonkin uudempaan malliin, lähinnä sen takia, että olen yli 3 vuotta katsellut tuota samaa väriä, joka ei ollut ostaessakaan ehdoton suosikki. Oli vaan niin hyvä tarjous ja vain kahta väriä jäljellä, että oli pakko tehdä kompromissi.Käyn aina hiplailemassa muiden vaunuja ja välillä liikkeessä jopa niitä katselemassakin ihan muuten vaan. Ja pariin otteeseen olen kaupungilla vierailtakin kysellyt mitkäs kärryt niillä oikein on, kun ovat olleet niin mielenkiintoiset. P&T on ollut meille kyllä paras, muutama miinus on löytynyt näiden vuosien jälkeen, mm. jäykät jarrut.

Rakenneultraan kaksi viikkoa. Mulla on pieni tyttötoive poikien jälkeen, mutten mä sure, vaikka mahassa poika taas köllöttelisikin. Olisi se kiva, jos saisi tyttölapsenkin joskus, mutta eipä sillä niin väliä ole. Kunhan sieltä vaan joku tulee. Meille on aika usein "lainalapsi"=kummityttö meillä, joten olen sitä kautta päässyt vähän toteuttamaan pinkkejä ostohaluja ja nukkeleikkejä.

Mä olen yskinyt koko syksyn ja sain nyt avaavan astmalääkkeen helpottamaan ärsytysyskää. Epäily on, että olen sairastanut mykoplasman syksyllä ja tämä on sen jälkimaininkeja. Nyt taas pukkaa flunssaa päälle, en jaksa enää tätä sairastamiskierrettä. Mä linnottaudun kotiin ja menen ulos seuraavaksi vasta keväällä.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Apanapa ja nimetön 18+6
 
Antoisaa uutta vuotta, odottajat! Alle puolivuotta ja saadaan pienet syliimme.:heart:

ON: täällä tänään hyvä mieli, koska sain ensimmäisen kerran viikkoon nukuttua kunnolla yön. Ei heräämistä ja pyörimistä! Jes! Eilen, tai tänään aamuyöllä, nukkumaan mennessä tunsin myös ensimmäistä kertaa vauvan muljuuttavan oikeen urakalla vatsassa. Mieskin tunsi muljautuksen kättään vasten.:)

Luojan kiitos, näyttäisi siltä, että itkuherkkyydestä olisin myös päässyt..
Paras "kohtaus" oli varmaan, kun olimme katsomassa IFK-Jokerit-matsia ja kun siellä kuulutettiin: Tämän pelin isäntänä toimii Biltema! Alkoi tämä mamma nyyhkiä ja pyyhkiä kyyneleitään. Mies oli ihan paniikissa, että mitä tapahtuu. Mutta kun oli niin juhlallisen kuulosta.. snif.:D

Täytyy kyllä sanoa, että kiitollinen saa olla, kun on niin helpolla päässyt tämän alkuraskauden.
Toivottavasti myös te kaikki, joilla on ollut ikävyyksiä ja huolia pääsette nauttimaan loppu raskaudesta ja vatsoja kasvattavista pikkuisista!

Tätä toivoopi Jansson, joka poksuu tänään 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: bumbis
Luojan kiitos, näyttäisi siltä, että itkuherkkyydestä olisin myös päässyt..
Paras "kohtaus" oli varmaan, kun olimme katsomassa IFK-Jokerit-matsia ja kun siellä kuulutettiin: Tämän pelin isäntänä toimii Biltema! Alkoi tämä mamma nyyhkiä ja pyyhkiä kyyneleitään. Mies oli ihan paniikissa, että mitä tapahtuu. Mutta kun oli niin juhlallisen kuulosta.. snif.:D
AHAHAHHAHAH mä vaan niin odotan et oisin itsekin jo tän vaiheen yli. Mulle pahinta myrkkyä on se joku kirkon ulkomaanavun mainos, jossa pitää kuvitella lapset ties miten surkeissa oloissa - ei auta edes että mies vetää käden mun silmille ku se mainos tulee kun tietää että alan pillittämään, kun sen kuitenkin kuulee, tyyliin, "Kuvittele että lapsilla ei ole ruokaa, kuvittele että heillä ei ole puhdasta vettä," tjsp ja mä vaan ulvon ja kyyneleet virtaa pitkin poskia. Esikon kanssa RAY:n Pidä Huolta mainokset oli instant!itkut, samoin joku Soneran mainos jossa mies myöhästyi tielle kaatuneen puun takia lapsensa syntymästä. Miten mä voinkaan ees muistaa nää jutut, huhhuh. :snotty:
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille! :)

~Viipukka~ mullahan puhkesi nokkosihottuma joulupäivänä ja tapaninpäivänä kävin lääkärissä. Mulla sen laukasi flunssa. Verikokeet otettiin mutta ei niissä mitään kummempia ollut. Ihottuma ei kutissu ollenkaan mutta lääkäri määräs kuitenkin histeciä siltä varalta jos alkaa kutisemaan. Kolme päivää tais kestää tuo ihottuma, sit häipyi itestään pois.

Mä oon myös tuntenut muljahduksia ja kuplintaa, en tosin tiiä onko ne liikkeitä.. Ei oo mitään kutitteluja tuntunu. Viikon päästä ois neuvola niin pääsee sydänääniä kuuntelemaan :)

elpukka & papu 16+6
 
Voi kiitos minutkin on laitettu listalle!

Piti ihan tulla ihmettelemään tätä mun pahoinvointiani.... Ensin se oli aamuisin. Sitten se loppui lähes kokonaan kunnes iski uudestaan -iltaisin!! Miten voi olla :D

Täälläpä muuten liikutaan! Kukaan lapsistani ei ole liikkunut näin aikaisin, mahtaa tulla kolmen rauhallisen lapsen jälkeen melkoinen viipottaja meille. Hui!
Voisin lyödä mistä tahansa vetoa että tyttö on tulossa. Meiltä löytyy jo kumpaakin sorttia joten eipä suurempaa merkitystä asialla.

Kilo tähän mennessä tullut painoa kaikkineen, olen oikeasti syönyt kuin sika joulun ajan joten vähän kummallista. Ehkä vaaka on rikki? Maha senkun paisuu, siinäkin asiassa menee takuulla ennätykset rikki tällä kertaa. Yleensä tässä koossa ollaan puolivälissä !

Äitiyspakkaus 2014 kiinnostaisi minuakin, jos on yhtä karseeta (anteeksi :D) oranssia kuin tämänhetkisessä paketissa, jääpi takuulla ottamatta. 140e on valtava raha kuitenkin, sillä saisi vaikka ne käytetyt vaunut.

Migreeni on pahentunut raskausaikana, samoin astma on tosi pahana.

Minä olen "freelancer" eli en käy suinkaan joka päivä töissä vaan "keikkailen". Ensin muu elämä, sitten työt. Toki tästä kostona saan ilmeisesti minimiäp-rahan, mutta rahaa se vaan on. Elämän mielekkyys menee todellakin edelle. Työ on kivaa harrastuksena ;)

Muoks: rv 14+2 jos nyt oikein laskin.
 
Viimeksi muokattu:
Hei.

Täällä kaikki muuten hyvin, mutta olen taas onnistunut saamaan huonon olon riesakseni. Ja pikkuihmisen tuikkailut alaspäin saavat hetkessä aikaan pissahädän. Ei niin kiva, etenkään töissä. Vieläkään en ole kertonut raskaudestani kuin pomolle, en tajua miten tämä pysyy salassa. Tai sitten mun selän takana juorutaan... :D

Väsyttää kovasti, menin aikaisin sänkyyn mutta uni ei tullut. Tehokas työpäivä varmaan tänään siis, mitään ei jaksaisi aloittaa.

LL, rv 15+1
 
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :)

Kiitokset Letulle uudesta pinosta!

Olo vois olla parempikin ja nyt oon seuraavat kolme viikkoa saikulla ja talvilomalla. Saa vähän huilataa kiireisen loppuvuoden jälkeen. Meno jatkuu ankkana ja toivon ettei tää nyt viel olis lopullista saikkua. Viime kerralla jäin 10 vkoa myöhemmin... :/

Päivä kerrallaan kohti kesää!

S 18+
 
Viimeksi muokattu:
No, niin täällä ollaan taas joulukuun tauon jälkeen! Taisinkin mainita aiemmin jo, että tulen pitämään joulukuun hiljaiseloa, koska olen melkein koko joulukuun lomalla. En ole halunnut olla koneella loma-aikana, mutta olen kyllä kännykällä lukenut kaikkien kuulumisia.

Pahoittelut Riiviöiden äipälle menetyksestä! Otan osaa. Tuntuu tosi pahalta puolestanne.

Onpas kurjaa, että teillä joillakin on alkanut pahoinvoinnit uudestaan. Toivotaan, että menee pian ohi.

Meille ja vauvalle kuuluu hyvää oikeastaan vaan. Vauva potkaisi viime viikolla ensimmäiset potkunsa! Sitä ennen on tuntunut möyrintää alavatsalla, mutta nuo viime viikkoiset oli kyllä ihan selkeitä potkuja. Nyt tuntuu, että potkii ihan joka päivä. Tosi kivaa, että alkaa antaa vihdoinkin itsestään elonmerkkejä :)

Onko teillä isot mahat? Mulla alkaa kyllä olla oikeesti jo selkeä maha. Ei pysty enää piilottelemaan yhtään kyllä. Tänään kun pyöräilin niin huomasin, että jalat alkaa jo osua mahaan. Töissä oon myös huomannut, että istuminen ja koneella naputtelu ei oo yhtään niin helppoa enää.

Muuten ei oo ollut mitään oireita eikä tuntemuksia oikeastaan. Kaikki ollut hyvin. Seuraava etappi on rakenneultra tammikuun loppupuolella.

Mä oon katellut vaunuja kovasti vauvalle. Emmaljungia meinattiin ja käytettynä etsimme.

Mulle voi päivittää iäksi 29 vuotta.

-Nuppu- ja Vauva 18 + 3
 
Hellou, mua vaivaa ummetus.. Ostin ison pussin lakuja ja ostin apteekista dupalachia jos se auttaisi. Olo on inhottava kun mitään ei tuu ulos. :/

Viikon päästä neuvolaan :) Ja tänään poksuu RV 16 <3

Sanna-M ja Papu rv 16
 
Helou,

Masu sen kun kasvaa. Mielenkiintoista mennä ensi tiistaina töihin, kahden viikon loman jälkeen. Olisi tarkoitus vielä pari viikkoa salata, jotta kaikki menee oikean "protokollan" mukaan. Voi olla hankalaa. En uskalla laittaa äitiyshousujakaan päälleni, kun ne vielä oikein korostaa kumpua.

Hei, sanokaapa te jotka olette muutaman vuoden sisään kestovaippailleet, että mitkä taskuvaipat on nykyään in? Kuusi vuotta sitten Fuzzi Bunzit oli kova sana, parhaita mielestäni silloin markkinoilla olleista. Onko ne vielä parhaita? Ja mistä niitä saisi edullisimmin. Uutena ajattelin hankkia. Silloin opiskelijana ei ollut varaa kuin kierrätettyihin (eipä niissäkään vikaa ollut).

AnnaOnni 14+5

Ps. Vedinpä 10 km:n reippaan kävelylenkin tänään, eikä tuntunut missään.
 
Täällä käytiin tänään lääkärissä noitten kipuilujen vuoksi. Kaikki kuitenkin ok, ei tulehdukseen viittaavaa.. Muutaman päivän nyt saikulla kuitenkin kun työ fyysisesti kovin raskasta..

Ultrasikin ja vauveli siellä mennä touhusi kovaa vauhtia.. Levitti vielä kaikki viisi sormeaan ruutuun merkiksi että terve vaan täällä ollaan! :) Sukupuolesta en vielä mitään kysellyt, selviää sitten ehkä siellä rakenneultrassa tammikuun lopulla.
Voi miten onnelinen olo.:heart:


bumbis & pipana 16+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Aela
Täällä on myös käyty lääkärissä erilaisten kremppojen vuoksi. Vauvalla kaikkki hyvin ja nyt otetaan vaan rauhallisesti ja jos tarve tulee, menen uudestaan ja mietitään sairaslomaa. Saatiin jo vahva veikkaus siitä kumpi on tulossa, mutta taidan vielä odotella josko varmistuisi rakenneultrassa ennen kuin julistan sitä ääneen :) Jotenkin muuttui itselle todelliseksi raskaus tuon ultran jälkeen, siellä tosiaan on joku! Vaikka vatsan koon perusteella tää on ollut todellista jo kauan... Sain ennen joululomaa vielä jotenkin ehkä piilotettua vatsan töissä telttavaatteiden alle ja nyt on nää kaksi päivää tosi pieni miehitys paikalla, eli ei juurikaan tartte muita tavata. Kiva nähdä ensi viikolla mikä on muiden reaktio kun palaavat lomilta, ts ovatko huomanneet mun piilotteluyritykset ja olleet vaan kohteliaasti hiljaa. Kahdessa viikossa pullahti nimittäin oikein kunnon maha :)
 
Mulla on vielä varsin pieni vauvavatsa (vararengas keskivartalolla hämää hyvin) eikä se paljasta vielä raskautta. Samat vaatteet menee kuin ennenkin. Olisin jotenkin odottanut että tässä vaiheessa olis jo kunnon kumpu kun kohtu on eteenpäin kallistunut ja monta raskautta takana. Vertasin myös kuvia edelliseen raskauteen 6 vuotta sit jossa menen ihan samaa tahtia kuin silloin (la heittää ihan vaan pari päivää) ja oltiin ulkomaailla tammikuussa ja mun vatsa on ihan valtava. Se näkyy melkein joka lomakuvassa ihan selkeästi. Esikoisen kanssa taas vatsaa tuskin oli ollenkaan ja sen sai lähes loppuun asti (syntyi rv 34) pidettyä ihan hillittynä en muista et olis siltä ajalta edes mammavaatteita kuin yhdet farkut. Tietysti muistissakin on toivomisen varaa ;)

Töissä ajattelin kertoa tiimille kun pääsen takaisin tammikuun lopulla jos ei siellä ole jo juorut sitä ennen liikkuneet. Parille olen joutunut kertomaan ihan käytännön syistä kuin käytiin kevättä ja kesää läpi. Muuten on lapset hoitaneet kertomisen ja onnitteluja on alkanut tulla lasten kavereiden vanhemmilta ja naapureilta :D

S 18+1
 
Heips.

Mulla taas maha on niin selkeä, että esimies tuli sanomaan, että juoruja jo kulkee...

Mutta mikäs siinä, kukaan ei ole kuitenkaan tullut kysymään yhtään mitään. Sinänsä ihme, sillä olen hoikka ja vatsa on nyt kiinteä pyöreä pallo, joten eipä tässä juuri erehtymiselle ole sijaa.

Verenpainelekuri on muuten tulevana tiistaina neuvolassa. Syön siis lääkettä korkeaan verenpaineeseen, mutta viime aikoina on paineet pudonneet hirmuisesti. Eilen lukemat oli 100/63. No, en uskalla lopettaa lääkettä omatoimisesti, annos on kuitenkin pienin mahdollinen.

Niin ja verokortinkin sain vihdoin tilattua uuden. Nyt on sellainen suhteellisen tyytyväinen olo itseen :D

LL, rv 15+2
 
Moi,

Meidät voi poistaa listalta!

Niskaturvotuksen takia tehdyssä istukkatutkimuksessa todettu 18-trisomia joten vauva tuskin selviäis hengissä yli kuukautta synnytyksen jälkeenkään jos sinne asti pääsisi. Keskeytys ens keskiviikkona.

Ihanaa odotusaikaa muille ja mekin hamuillaan kohti uusia yrityksiä vähän myöhemmin! :heart:


Ma&Mi ja enkelivauva
 
Mä kerroin töissä jo joskus viikolla 11-12 (kai?) ... Sain tosin eilen potkut ... Että nyt sitten työttömänä ja raskaana, varmaan helppo löytää töitä :/

Mulla nyt viikkoja 14+5 ja vauvamaha näyttää tältä:


Turvotusta on vielä, vaikka onkin vähän jo laskenut.
 

Yhteistyössä