Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**





Lasketut ajat
Nimimerkki/ikä/monesko lapsi/sairaala

24.5.
*Pihla*/27v./2.lapsi/:flower:


28.5.
Anselmus2/?/?/?


30.5.
aida1/22v./1.lapsi/?


31.5.
Jennyliini""/26v./4.lapsi/KYS


1.6.
Hopeakissa/26v./2.lapsi/OYS
Pikku kakkonen/?/2.lapsi/OAS tai OYS
kissu1/23v./3.lapsi/SeKS


2.6.
"Mama"/?/?/?
Staffy85/29v./1.lapsi/?
*Tuiki*/31v./4.lapsi/TAYS


3.6.
Selmiina/?/3.lapsi/?
lauwra/26v/2.lapsi/TAYS
Boni/30v./1.lapsi/PS tai KOS


4.6.
Aisha4/30v./4.lapsi/?
Hansukas/30v./2.lapsi/HYS
Mae/30v./3.lapsi/KOKS
ruu79/35v./1.lapsi/KYS
Naneni/30v./3.lapsi/TYKS tai KOS
niiskuilija/28v./1.lapsi/?
cnnmn/24v./1.lapsi/?


5.6.
Klemmu/31v./1.lapsi/PHKS
Alvinna/28v./2.lapsi/?
matruusi78/36v./5. lapsi/K-SKS
Ansku089/25v/ 1.lapsi /KOS tai JS
Eeka1234/28v./4.lapsi/KOS
Hepuli_/30v./2.lapsi/TYKS


6.6.


7.6.


8.6.
jjennna/23v./1.lapsi/SeKS


9.6.
Ninatus/30v./3.lapsi/SAS tai TYKS
miiula/26v./1.lapsi/OYS


10.6.
Haapis/29v./1.lapsi/KOS
AUkko/?/1.lapsi/TYKS
Valkoinen/?/3.lapsi/?


11.6.


12.6.
mariana87/27v./2.lapsi/KYS
peikkorinsessa/31v./2.lapsi/?


13.6.
SaaraN/35v./4.lapsi/?
Saana78/?/3.lapsi/?


14.6.
Minchi84/29v./2.lapsi/?


15.6.
Dzelli/23v./2.lapsi/TYKS
henskula/31v./2.lapsi/HYS


16.6.
otustus/24v./2.lapsi/K-HKS


17.6.
Lissu123/25v./2.lapsi/?
Hep87/27v./1.lapsi/?
Enni*/31v/2.lapsi/Jorvi


18.6.
Emmi85/29v./3.lapsi/KOS
millimamma/33v./4.lapsi/TYKS


19.6.
Kuusama/30v./1.lapsi/?
mimii./22v./2.lapsi/SeKS
unna1/32v./3.lapsi/?


20.6.
hennaliina/26v./1.lapsi/K-SKS


21.6.
Catnip82/31v./2.lapsi/K-SKS


22.6.
Aggen/22v./1.lapsi/KYS
Misame/23v./4.lapsi/PHKS


23.6.


24.6.
inskun/24v./3.lapsi/KAKS
Laapotti/19v/1. lapsi/K-SKS
Piupom/24v./2.lapsi/?


25.6.


26.6.


27.6.
NeitiMi/25v./1.lapsi/K-SKS


28.6.
Toukkamasu/30v./3.lapsi/OYS
Na-dene/29v./2.lapsi/TYKS
Helen85 /?/3.lapsi/OYS
Pihlaja/28v./1.lapsi/?


29.6.
riikkasss/20v./2.lapsi/VKS
Marja81/33v./2.lapsi/KOS


30.6.



??
Mari
Lara--
Kerttuli84
Kermeli
Mamira
MiiSa-80 /34/ 1.lapsi / K-SKS
Tildanystävä
Margareta 91/23v/2.lapsi/Jorvi
Ellil


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos. :heart:

Aijjemman pinot :)
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2414870-kesakuun-kullanmurut-2015-a/
 
Viimeksi muokattu:
Huutakaa heti HEP! jos en oo jotain hoksannu tonne päivittää. :) Jos ei saa punasella laitettua niin kirjottakaa ISOLLA niin hoksoon ne sitte paremmin. Välillä puhelimella tai tabletilla muokkailen tätä. :) Työ joilta puuttuu tietoja niin kehtootteko laittoo niitä? Työ jotka haluatte. :)

Meitä alkaa jo ihan kivasti olemaan täällä. :) Ääähh.. Jotainhan mulla oli mistä piti kysyä vaan en kuollaksenikaan muista että mitä.. :headwall:

Facebook-ryhmään mahtuu mukaan jos halukkaita on, jos ei ole tänne rekisteröitynyt niin mukaan pääsee myös s.postilla: kesakuu2015@gmail.com
 
Jennyliinille kiitokset uudesta pinosta :)

Joku kyseli, onko kaikilla suunniteltu raskaus. Täällä ainakin on. Keskenmenoon päättynyt ei ollut suunniteltu. Se oli yksi kerta ilman ehkäisyä jotain kp 30+, jolloin en todellakaan uskonut, että olisi mitään saumaa raskautua. Keskenmenon jälkeen päätettiin, että ekojen menkkojen jälkeen aletaan tjottailla. Niitä menkkoja odoteltiin 13 viikkoa... Kolmannesta kierrosta sitten tärppäsi ja toivottavasti nyt pysyvä sellainen :)

Liikunnastakin oli puhetta, mä käyn vaan lenkillä. Kun on noita koiria :) yleensä 2 kertaa päivässä tulee käytyä. Nyt huonovointisuuden takia lenkit on jääneet vähän liian lyhyiksi.

Mitähän vielä? Nyt en muista :)

Viime yönä selvisin suuremmitta pahoinvoinneitta. Söinkin vähän reilummin iltapalaa, liekö sillä ollut vaikutusta asiaan. Päivän aikana huono olo on tullut ja mennyt. Jos ei nyt mitään ihmeitä tapahdu, niin parin viikon päästä aion soittaa neuvolaan. Nyt on menkoista laskettuna rv 7+2, mutta siihen ei tosiaan voi luottaa. Siksipä en ole sitä laskettua aikaakaan vielä ilmoittanut. Toivottavasti pääsen loppukuusta sen kertomaan hyvien ultrakuulumisten kera :)
 
Kuulostaapa hurjan paljolta 7+2. :D Mutta joo, mä nyt päätin että varhaisultraan mennään niin että rytinä käy! Se ajattelin varata syyslomaviikolle että on tarpeeksi viikkoja, pitäis olla 7+. Ja sen jälkeen sitten varaan neuvolaa. Mulla on tosi epäuskonen olo tästä, miksi?? Mä olin kyllä asennoitunu siihen että yritetään useempi kuukausi ja laskettu aika olis syksyllä. Mutta nyt tärppäski heti. Pitäis päiviin saada muuta ajateltavaa eikä pysähtyä miettimään asioita. Tuntuu että touko,-kesäkuuhan on melkeen heti kohta mutta toisaalta viikkoja kertyy tosi hitaasti. O_O
 
Siirränpä tämän uuteen ketjuun:

Heip,

enpä oo paljoa kirjoitellut, kun olen yrittänyt pysyä housuissani tämän raskauden kanssa =) Kun en oikeen voi uskoa todeksi ja ottaa rennosti...

Ne ketkä meinaa mennä, niin millä r-viikoilla menette varhaisultraan?Mulla näkyi esikoisen syke jo 6+0 mutta se on kai aika aikaisin...itse mietin,että mille ajankohdalle se kannattaisi varata?Ja tietääkö kukaan mitään inhimillisen hintaista paikkaa pk-seudulta?

Onko muilla selkä/lantiosärkyä?Mulla särkee lantiota ja nivusia...toivottavasti se ei tarkoita mitään pahaa!

Oireina mulla ihan jatkuva väsymys ja palelu.Tosin ton väsymyksen voi jättää ihan oman onnensa nojaan, sillä taapero pitää äidin liikkeessä :heart:
 
Mulla ultra varattuna 17.10,jolloin 7+0,olisin ehkä mennyt seuraavana ma jolloin olisi ollut 7+3,mutta tuo paikka on syysloman kiinni,paikka ei ole pk seudulla mutta mainitsen silti kun 50€ on mielestäni aika edullinen mitä on muiden juttuja lukenut,tämä siis lahdessa...

Tänään melkein jo luulin että huono olo tekee tuloaan mutta ei kuitenkaan,mahaa välillä oudosti painaa tai polttaa,en tiedä ,kai ihan normaalia,koska ensimmäinen kyseessä ei osaa verrata ja vaan lueskelee ties mitä kauhutarinoita ja huomioi jokaisen tuntemuksen...ehkä tämä tästä;)
 
Raskausvitamiineista: Minä oon syönyt Multitabsin raskaus/imetys vitamiineja jo puolisen vuotta. Siinä purkissa lukee että "raskautta suunnitteleville, raskaana oleville ja imettäville".

Alkoholia ja tupakkaa en käytä muutenkaan, joten ei ole mitään ongelmaa näin raskausaikanakaan niistä :)

Täällä alkaa huono olo nostaan päätä. Aiemmista raskauksista huono olo on alkanut 6+0, joten kylläpä se tästä varmasti nyt voimistuu. Viikkoja on nyt 5+1.

Joku kirjoitteli kuinka nopeaa tuo touko-kesäkuu tuleekaan. Jotenki tuntuu itestäki siltä. Siis tuntuu että "vähemmän" odotusta, kuin että jos laskettu aika ois syksyllä. Vaikka tietenki just yhtä pitkä odotusaika onkin, mutta ajatuksena tuntuu lyhyemmältä :D Nyt alkaa kohta joulun odotus ja aika menee nopeaa. Sitten onkin tammikuu ja kohtapuolin alkaa valoisampi aika pitenee ja kevään odotus <3
Vaikka voin jo nyt sanoa, että ei varmasti aina tunnu siltä että aika menis nopeesti....

Ekassa raskaudessa kävin yksityisellä varhaisultrassa joskus 9+1 viikolla. Tekis mieli nytkin, mutta luulempa että vaikea saaha lastenhoitajaa näille niin jää menemättä. Vaikka olishan se kiva käydä :)
 
Mä en syö muuta ku d-vitamiinia mitä söin viimeki talvena. Foolihappoa mietin,mut sit totesin et ois vissiin pitäny alottaa jo yrittäessä,ni jätin sitte väliin toivoen parasta.

Ja suunniteltu oli tää raskaus. Olin kyllä ihan sata varma,et me ei tulla saamaan omia lapsia ja miehelle jo puhuin, että voitas adoptoida mut sitte tärppäski ekalla kerralla. (anteeksi kaikille joilla raskautuminen on kestänyt kauan,ei ole tarkoitus pahottaa kenekään mieltä)

Liikuntaa tulee harrastettua muitamasti viikossa. Salilla käydään 2kertaa ja nyt oon vaihtanu juoksun kävelyyn.

Klemmu: kai se ihan normaalia on tai näin mä ainaki aattelen. Mulla välillä viiltää ihan kunnolla mut ei kuitenkaan lamauta. Ja kaikkee muutaki tuntemusta mahasta löytyy :D ja onpa todella edullinen toi ultra :eek: melkeen vois junan ottaa ja tulla sinne käymään alkuraskauden ultrassa..

aida ja pikkukaveri 5+4
 
Eih! Tää hävittää koko ajan mun tekstit.. :(

En ees muista mitä kaikkee äsken kirjotin kamalan litanian.. :(

Mutta VITAMIINIT, syn minisunin mammavitamiinejä. Ne oli viime raskaudessa ainoot jotka ei laittanu oksentamaan. :) Lisäksi syön d-vitamiiniä(25). Foolihappoo on tuossa monivitamiinissä, uskon sen riittävän?

TUPAKKA JA ALKOHOLI, tupakoin 1-2tupakkia päivään lasten mentyä nukkumaan. Lopetin kun sain hailuran testiin. Normi oloissa käydään viihteellä ehkä 2krt vuoteen. Mikä mun kohalla tarkottaa 5-6sidukkaa. Ehkä kerran kuussa otin sauna siiderin. Että hyvin pärjee ilmankin. :)

KASVUKIVUISTA, mulla oli esikoisen raskaudessa ihan järkyttävät vataakivut muutaman päivän rv6+. Epäilivät umppariksi vaan ei onneksi ollut. Päivystävä gyne ultras ja sano "hyvin kehittynyt normaaliraskaus rv14+. Kasvukipuja luultavammin." Olit että ANTEEKS MITÄ???!?? Eka kolmannes hujahti ihan kerralla ohi, eka neuvola rv15+ ja eka normi ultra olikin rakenne ultra. :D Ns.sukkapuikko kivut mulla alko kans sillon tosi aikasin, joskus alku kesästä kun laskettu aika oli marraskuun lopulla. Tuntuu että alkuraskaus oli esikoisen aikaan kivuliaampi kun myöhemmin. Paikat kun on jo venyneet ennenkin. Mutta loppu raskaus on nykyään vaikeampi just jo enenn venyneiden paikkojen, lantio liitosten sun muiden kans.

HIUSTENVÄRJYY, mä oon kaikissa raskauksissa värjänny hiuksia ihan surutta n.kerran kuussa.
 
Kiitos Klemmu vinkistä! Katsoin noita perhe-arten sivuja ja myös ihmisten kokemuksia ja kuulostaa hyvältä! Meillä on tosin jo varattu tutulta lapsettomuuspolilta varhaisultra 16.10. eli 7+1 (maksaa tosi paljon! :(), mutta katsoin jo, että jos sinne asti päästään, niin tuonne Lahteen voisi mennä 4D-ultraan.

Te kenellä on kokemusta raskaudesta; milloin on pahoinvointi yleensä alkanut? Ilmeisesti kai yleisin on joskus 7+, mutta kovasti mietityttää, että milloinkohan iskee. Tällä hetkellä töitä haittaa ainoastaan kova väsymys iltapäivisin, mutta jos pahoinvointia tulee ja se on voimakasta, niin saa nähdä miten käy...

Muuten, näettekö outoja unia? Mulla on viimeiset 1,5 vkoa ollut aivan todella outoja unia joka yö...
 
Viimeksi muokattu:
Hyppään varovaisesti mukaan!
Mun rimpsu on lauwra/26v/2.lapsi/TAYS ja laskettu aika hedelmöityksestä on 15.6.2015 (menkoista laskettuna 1.6 mutta se ei pidä paikkaansa). Eilen dpo9 ja tänään testattu useampi plussa herkillä testeillä. Oli pakko testata kun kaveriporukalla lähdetään huomenna laivalle.

Keskenmeno pelottaa kun meillä on taakkana mahdollisesti mieheltä periytyvä kromosomipoikkeavuus, joten päivä kerrallaan ja vasta nt-ultran jälkeen uskaltaa ehkä hengähtää.

Tupakkaa en polta, alkoholi on pois ekan kolmanneksen ja sitten saatan joskus ottaa saunasiiderin. Oon ollut vähän batterykoukussa ja nekin on nyt pannassa tämän alun... Tukkaa värjään 6vkon välein. Ja alkuraskauden ultraan aion mennä.
 
Boni: huonon olon puuttumisesta ei kannata olla huolissaan. Toiset viettävät kuukausia vessanpönttöä halaillen, toisilla on pientä kuvotusta ja toisilla ei mitään. Myös se alkamisajankohta on yksilöllistä.

Mulla siis neljäs raskaus ja eilen alkoi oksentelu... Ei ole koskaan ennen ollut näin huono olo. Jäin tänään kotiin kun laatoitin puoli kolmeen yöllä... :/ Mites, oletteko joskus hakeneet sairaslomaa raskauspahoinvointiin? Jos tämä näin pahana jatkuu niin pitää kyllä joku tosite saada....

Ja mua kiinnostaisi myös pk-seudun varhaisultrat ja hinnat.

Aisha4 Rv 5+0
 
Heippa! Ilmottaudun mukaanne! =) Edellispäivänä jo sain jonkinlaista viivaa, mutta tänään aamulla digiin tuli Raskaana 2-3 =) :heart:
Mun rimpsu on:
jjennna, 23v, 1., SeKS, LA on 8.6.
Alkoholia ja tupakkaa en käytä ollenkaan muutenkaan, niin ei tuu olemaan ongelma olla ilman niitä.
Kahviin oon addiktoitunut ja sitä on nyt pakko alkaa vähentämään. :D
Vitamiineista mä vetelen jos jonkinlaista. Raskausajan multivita, D-vitamiinia, C-vitamiinia, B-vitamiinia, magneesiumsitraattia, sinkkiä ja vahvaa omega-3 öljyä jossa ei ole A-vitamiinia. Mutta sen verran kovaa tulee urheiltua kun käyn neljä kertaa viikossa salilla ja aion jatkaa sitä niin pitkälle kuin pystyn, että kyllä sitä vitamiineja tartteekin. =)

Oloista: Mahassa jonkinlaista polttelua välillä, lämmöt koholla ollut reilun viikon. Tänään tuli huono olo, mutta toivottavasti ei tartte pitkään aikaan oksentaa (vihaan sitä yli kaiken :D). Niin ja lihakset tuntuu nyt olevan tosi kipeät ja kireät joka paikasta...

Vähän hämmentynyt olo täällä on, mutta eiköhän se tästä. =) Nyt vaan pitää opiskella, että mitä kaikkea sitä ei saa syödä tai tehdä.... :D Pitäis varmaan neuvolaan alkaa soittelemaan.

Kertomisista joku puhui tuola edellisessä pinossa. Ite olen kertonut kolmelle läheisimmälle ystävälle, ja tänään luultavasti kerron omalle äidilleni ja siskolleni. Mies saa päättää koska haluaa kertoa omille vanhemmilleen. =)

jjennna ja pikkumurunen 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille!

Pari päivää oon seuraillut ketjua ja jospa minä nyt uskaltaisin jo liittyä mukaan.

Oon ollut vähän mukana tuolla vauvakuume puolella ja yritystä ollut vasta pari kk, mutta kyllä se haalea plussa tuli tänä aamuna (eilen 2 ihan haamua vasta kahdella eri testillä) :)

elikkäs minut saa jo lisätä

LA 12.6. 2015

mariana87, 27v, 2.lapsi, KYS


Nyt siis näyttäs olevan vasta rv 3+6, että oon aikaisin liikenteessä :) mutta niinpä se selkee plussa tuli jo esikoisestakin juurikin samana päivänä 3+6

Oireita mulla ei pahemmin oo vielä ollut, mutta niistäkin vähistä mitä on, niin epäilykset heräsi. Itku herkässä ja väsymystä sekä lonkkakipua.. ei sen kummempia vielä.

Ja meillä oli ihan suunniteltu raskaus(jos ei miehen niin ainakin minun osalta :D)

Tupakka, alko, kahvi

- esikoisen aikaan lopetin tupakanpolton lähes heti raskauden paljastuttua ja niin aion nytkin tehdä (valitettavasti oli siis 2v polttamatta ja pari kk sitten aloitin taas) varmaan pari tupakkaa vielä poltan mutta selvän plussan tullessa lopetan kokonaan, tiedän jo pystyväni siihen, kun onnistui ensimmäiselläkin kerralla :)

Kahvia juon 2-4 kuppia/vrk, mutta uskon että se vähenee ihan itsestään, kun pahoivointi tulee taas

Alkon käytöstä nyt ei paljon kertomista ole, viimeisen 2 vuoden sisään olen 3 kertaa ottanut eikä enempää ole tehnyt mielikään. Siispä ei haittaa vaikka ei enää pääseekään ottamaan.

Vitamiinit- oon syönyt jo jonkin aikaa Minisun Multivitamin Mama-valmistetta ja lisäksi 50-100µg D-vitamiinia/vrk lääkärin määräämänä (mulla on jo reilu vuosi sitten todettu tosi alhainen veren D-vitamiinipitoisuus, kuulema lähes riisitautinen olin pahimmillaa :O)

Hiuksia en värjännyt viime raskaudessa kuin kerran, nytkin varmaan pari kertaa vaan tyvikasvun tarvittaessa. En ole ihan hysteerinen sen asian suhteen :)

Voi voi, on jännät paikat :) meillä kaikilla! Tämä alkuraskauden jännityksen, innostuksen, pelon ja onnen tunnesekamelska kyllä yllätti taas, vaikka raskautta olin suunnitellutkin ja haaveillut jo pidempäänkin :) vielä ei ihan vaan uskalla todeksi uskoa, kun on niin alussa - menkat ei edes myöhässä! :O

Hei, minäkin voisin liittyä facen ryhmään :)
Jennyliini"" sinulleko voi yv:nä täällä laittaa nimensä pyynnön kera, jotta kutsut siihen vai..?

Hee ja mukava lukkee savon murretta, kun oot kirjottanna :D mukava jos tällä kertaa samaan ryhmään sattuu muitakkii savolaisia, edellisen raskauden kohalla oli ainoa mammaryhmässämme KYSin alueelta :/
 
Jennyliini, joo mutta kun siitä voi ottaa ainakin sen viikon pois, että ollaan lähempänä totuutta :D että varmaan joku 6+ on lähempänä totuutta kuin 7+.

Vitamiineista, mulla on raskausajan monivitamiini ja foolihappo vielä sen lisäksi. Foolihappo on ainut, millä voi edes ihan pikkuhitusen pienentää keskenmenon riskiä ja foolihappoa googlaillessani tulin siihen tulokseen, etten sitä liikaa saa kuitenkaan ja esim. anemia voi olla yksi foolihapon puutoksen oireista. Mulla on aina ollut matala hb ja alkuvuodesta käytiin anemian puolellakin sen keskenmenon seurauksena. Foolihappo on vesiliukoinen, joten yliannostusta ei kovin helpolla saa. Jos se edes vähän tuo mulle mielenrauhaa, niin aion syödä sitä sinne ekaan ultraan asti :)

Kertomisesta, me ei olla kerrottu kenellekään. Ekassa ketjussa mainitsinkin, ettei oikein keskenäänkään tästä raskaudesta uskalleta puhua. On mulle jotenkin tosi arka ja herkkä aihe sen keskenmenon takia. Puhutaan sitten, jos jotain puhuttavaa on. Eli kunhan kunnialla selvittäisiin nt-ultrasta. Vaikka olihan siitä keskenmenneestäkin lopulta pakko kertoa lähimmille (mun vanhemmat ja sisarukset), kun olin niin heikossa hapessa.

Toivon kyllä, että se edellinen meni kesken sen takia, kun ilmeisesti ovuloin vasta kp30+, joten ehkä se olisi voinut vaikuttaa asiaan? Nyt sain kp33 haalean plussan. Haalean, mutta ihan selvän.

Tänään olo on ollut ihan siedettävä. Mutta eipä tässä muuta ole tehty kuin syöty, syöty ja syöty :D eilen oli välillä tosi paha olo. Ja tänään aamulla meinasi olla tosi paha olo. Onneksi syöminen taas auttoi ja niinpä sitä sitten on tullutkin syötyä pitkin päivää jotain pientä. Välillä on jäänyt ruoka laittamatta, kun etoo niin kovasti. Melkein on syötävä sitä, mitä mieli tekee (eilen pizzaa, tänään kanatortilloja...). Mutta olen iloinen jokaisesta raskausoireesta, jonka saan ja myös siitä, että pystyn syömään :)

Ootteko muut huomanneet hajuaistissa mitään? Mulla on ihan SUPERherkkä hajuaisti! Ja se on todellakin ihan mainitsemisen arvoisen herkkä! Eilen haistoin monen metrin päähän, että taaperolla on kakka vaipassa. Mies sanoi, että et voi näin kauas haistaa ja kappas vaan, kyllä siellä kakka oli :D mulla on yliluonnollisen tarkka nenä.

Tarkan nenän, etovan olon ja kipeiden nännien lisäksi oireeksi voi listata vielä rytmihäiriöt. Niitä oli tyttöäkin odottaessa ekan kolmanneksen aikana. Siksi en osaa niistä huolestua. Ja mun mielestä tyttöä odottaessa oli pahemmat rytmärit kuin nyt.
 
Mulla ei oo kyllä juurikaan hajuaisti tarkentunu, onneksi :D

Joku kyseli unista. Mä nään yleensäki tosi sekavia unia ja muistan ne usein aamulla mut nyt oon nähny tosi monena yönä unta raskaudesta/lapsista/raskaustesteistä. Plussausta edeltävänä yönäki näin unta, että testiin pärähti 2viivaa ja aamulla aattelin et johtuu vaan siitä et on miettiny niin paljo et ei voi tarkottaa mitään. Mutta toisinpa oli :)

Tää (alku)raskaus on kyllä ihan kauheeta aikaa! Koko ajan miettii jotain, pääasiassa sitä et onko sielä kaikki hyvin ja onko sielä ees ketään. Viime aikoina mulla on tullu sellanen kummallinen olo, että entä jos se vaan katoo sieltä kohdusta jonnekin? Että yht äkkiä lakkais olemasta raskaana, mutta ei saiskaan keskenmenoa. Noh, kaippa tää on ihan normaalia ajatukseen sopeutumista? Sitte on kans alkanu miettii et onko musta äidiksi. Ehkä tätä ajatusta tosin ruokkii se, et opiskelen lähihoitajaksi ja sielä on koko syksy puhuttu siitä millanen on hyvä vanhempi ja millanen hyvä kasvattaja. Tuntuu että pitäs olla sitä ja tätä, mutta kukaan ei kuitenkaan voi olla sitä kaikkea :/

aida+ pikkukaveri 5+5
 
Unet on ollut todellisen tuntuisia ja omituisia täälläkin, ja hajuaisti herkempi. Muita "oireita" ei sitten olekaan. Eilen aamulla hävisi rintojen aristus ja se on nyt vähän säikkäyttänyt. Mitä mieltä olette?
Onko kellään vieläkin menkkaoloja? Mulla on jaloissa. Mahassa ei juuri tunnu miltään.
Varhaisultra varattu viikolle 7+2, pari viikkoa vielä!
 
Viimeksi muokattu:
Itse en kyllä vielä kertois varhaisultran jälkeenkään,eikä ole mikään velvoite kertoa.tuossakin vaiheessa kun voi tapahtua vielä vaikka mitä,tietysti toivotaan että kaikki menee hyvin mutta silti. Olet kuitenkin ansainnut etenemisen työssäsi niin ainankin itse käyttäisin tilaisuuden,se onko se sitten reilua on varmasti monta mielipidettä,tämä siis vain minun mielipide
 
  • Tykkää
Reactions: Sonde
Mulla on vielä välillä menkkaoloja,viimeks tänään. Rinnat ei arista mut näyttää ku ne ois jotenki kasvanu tai ehkä kuitenki vaan turvonnu? Niinku mun maha! Näyttää ku oisin viidennellä kuulla :D

Mäkään en välttämättä kertois vielä varhaisultran jälkeen työnantajalle. Mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja tietää oman tilanteensa parhaiten :)
 
Sonde, olen kanssasi samaa mieltä! Ja näillä teoilla, että itse tahdotaan koulutusta ja etenemistä uralla myös raskauden aikana, muutetaan myös työnantajien ja kollegoiden käsityksiä asiasta. Naisen ei perheen perustamisen vuoksi kuulu saada (negatiivisesti) erilaista kohtelua! Itse esikoisen aikaan taistelin työpaikastani tasa-arvovaltuutetun avustuksella, joten aihe on mulle aika henkilökohtainenkin :)

Mä olen miettinyt näitä mun varhaisia vahvoja plussia (dpo9) ja miettinyt kaksosraskauden/rypäleraskauden mahdollisuutta... Pakko huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoa. Tahtoisin verikokeen tai ultran jos viikot onkin jo pidemmällä...
 

Yhteistyössä