Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

Sydämellisiä uutisia varhaisultrasta!Pieni toukka 11millimetriä,vastasi viikkoa 7+0 eli päivällä meni eteenpäin.La 5.6 pysyy kuitenkin samana,olen varmaan itse laskenut väärin.Siellä sen toukan sydän jumputti hurjaa tahtia.Olen helpottunut ja nyt leijun omanapaisesti hetken :) Lääkäri sanoi,että kun syke on todettu niin keskenmenoriski tippuu 2-3 prosenttiin.Toki mikään ei ole varmaa niin pitkään ennenkuin pullamaija on sylissä, mutta kyllä se helpotti nähdä elävä alkio.Vai mikä se tässä vaiheessa on (?)

Etova olo jatkuu aivan järkyttävänä.Kohta viikkoon en oo syöny mitään järkevää,eilen ostin proteiinijauhetta jotta voin tehdä edes nieltävän vatsaa täyttävän pirtelön.

Alvinna&pullamaija 7+0 POKSIS!
 
  • Tykkää
Reactions: lauwra ja mariana87
matruusi78
ihan järkky olo, pahenee vaan päivä päivältä, viime yön oli olo etten tiiä nukuinko vai en. illan päätteex oksensin :( sori omanapaisuus mut on vaan niin paha olo. onnea hyville uutisille.
 
laapotti
Liityn kanssa seuraan :)
Toissa päivänä digitaalisella plussasin ja eilen vielä varmuudeksi tavallisella ja kaksi viivaa se sinnekkin tuli!
Alustavasti LA 24.6, huono laskea paremmin kun ei tiedä kierron todellista pituutta kun hormooni ehkäisyn jälkeen ekasta kierrosta nappas :)
 
Ihanaa, kun on hyviä uutisia -ultria ja plussia!

AUkko Meillä oli ovulaation induktio ja clomit söin ensin mut eivät tehonneet lainkaan. Sit jatkettiin Menopur-pistoksilla ja kun nekään ei ensin tehonneet niin jatkettiin lisää ja tuplattiin annos. Sitten vielä Ovitrellea pienin annoksin ja kun rakkula oli sen 18mm niin loput irrotukseen. Eli hyvin samoin mentiin mitä koeputkihoidoissa on hormonisatsit ja kun rakkuloita on tosiaan yli 30 per puoli niin nyt siellä on sit muut lähteneet myöhemmin kasvuun... Toivottavasti sulla ei oo näin, koska ilmeisesti olis paljon parempi olo, jos ne ei olis nyt noin isoja ja tuottais paljon hormonia.
 
Heip kaikille ja tervetuloa uudet (joita aika reippaasti, jee :) )

Kyllä taas vierähti tovi, etten käynyt palstalla ja lukemista riittää :)

Täälläkin oireet alkaneet lisääntymään, on repäisykipuja, turvotusta, jomotusta, iskias pahentunut, väsyä, mielialat heittelee ja VIIMEISIMPÄNÄ muttei vähäisimpänä pahoivointi alkoi eilen aamulla kuin salamaniskusta :O

Eilen ja tänään ihan kaamea olo ollut lähes koko päivän ajan, aamuyöllä alkaen.. en vielä kuitenkaan oksentanut ole, mutta kaukana siitä ei olla. Ei ole paljon pystynyt syömään.. etoo ihan koko ajan ja heikottaa.
Voivoi, edellisessä raskaudessa pahoivointi alkoi vasta rv 8-9 ja nyt siis jo 6. viikolla.. heti tulee mieleen kaksosraskaus, kun mulla lähisuvussa on. Äitini on kaksonen... mutta joo, sepä selviää sitten ajallaan. :)

Soitin neuvolaan ja sain ekan ajan 18.11. eli rv 10+4. Aika myöhään, kun melkein heti pitää jo saada nt-ultraan aika. Mutta täällä meidän paikkakunnalla ainakin on tapana, että ottavat nlaan mahd myöhään ja raskauden kestoa määrittäessä ei huomioida kierron pituutta (ellei yli5 vrk LA muutu..)

Huhhuh, vaan kyllä mietityttää miten tulee tässä nämä opinnot jatkumaan (loman jälkeen) kun pahoivoinnit alkoi..
Ootteko kukaan ikinä syönyt pahoivointilääkettä raskauspahoinvointiin?
Mulla ois Primperania mutta en oo sitä raskausaikana syönyt koskaan, käsittääkseni on tutkittu ja todettu melko turvalliseksi raskausaikana, mutta onko siitä sitten välttämättä apuakaan...

mariana87 rv 6+0
 
"Pregnant 2-3" luki aamulla digissä joten pakko kai se on pikkuhiljaa uskoa, että kyytiläinen on menossa mukana <3 Viime raskaudessa luin vain ns. omaa ketjua, mutta jospa nyt liittyisi mukaan. Nyt toista odottaessa ymmärtää vielä enemmän vertaistuen merkityksen, niin liitytään mukaan, mutta vielä ei uskalla listalle tulla :)

Tosiaan toinen tulossa, esikoinen mallia 11/13 eli nyt 11kk. Meillä sama kuin Laapotilla eli ensimmäinen kierto ehkäisyn (e-pillerit) lopettamisen jälkeen tärppäsi. Lisää jotenkin tätä epäuskoisuuden määrää, koska esikoista "tehtiin" aikanaan 9kk ja nyt sitten tärppää ihan heti.. Lisää myös pelkoa, että pysyykö kyytiläinen matkassa mukana. Toissapäivänä tein ekan testin, + pärähti ja tänään sitten tehtiin vielä digi. Aattelin vielä viikonlopun jälkeen tehdä yhden digin ja jos sitten soittelisi neuvolaan ja voisi sitten liittyä virallisesti listoille..jos uskallan :)

On se kyllä jännä juttu miten nainen voi omaan kehoonsa luottaa. Pari viikkoa sitten jo tuntui siltä, että nyt taidetaan olla raskaana. Viime viikolla sitten tunne vaan vahvistui kun väsytti ihan armottomasti. Lauantaina olisi pitänyt menkkojen alkaa, mutta eihän niitä ole vielä kuulunut. Väsymyksen lisäksi muita oireita on repäisykivut varsinkin jos makaa pitemmän aikaa ja nousee nopeasti pystyyn sekä parina iltana/yönä esiintynyt kuvottavaa oloa, närästystä. Esikkoa odottaessa ei ollut mitään pahoinvointeja koko aikana.

Alustava laskutettu aika olisi 21.6. mutta kun se on niiden pillerien lopettamisvuodon ajankohdan mukaan laskettu, niin saapi nähdä pitääkö miten paikkansa.

On tämä vaan jännää aikaa! :)

Catnip82 rv 4+4?
 
Tervetuloa uusille! Ja onnea taas hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Lissu123, mulla oli päänsärkyjä alkuun. Ja ne teki etovasta olosta vielä pahemman. Onneksi ei enää ole jokapäiväisiä nuo päänsäryt :)

Mariana87, mun siskolle on määrätty jokaisessa raskaudessa postafenia pahoinvointiin. Toisinaan on auttanut, toisinaan ei. Aina kannattaa kokeilla, jos pahoinvointi oikeasti on todella paha.

Mullahan on myös menkkojen mukaan neuvola vasta 10+0. Alunperin piti olla 8+2, mutta peruin sen ajan. Maanantaina siis eka neuvola ja seuraavalle viikolle tulee varmaan nt-ultraan aika. Joka siis mulla on yleensä ollut vähän niinkuin varhaisultra. Toivottavasti kaikki olisi hyvin :)

Mä näin viime yönä niin kamalia unia ettei tosikaan. Ensimmäisessä unessa sikiö todettiin kuolleeksi rv 30+, toisessa unessa sama juttu, mutta aikaisemmilla viikoilla. Kolmas uni oli paras, kun siinä etsittiin neuvolassa sydänääniä ja ainakin yhdet löytyi ja "ehkä toisetkin" :D jos joku noista unista on enne, niin toivottavasti tuo viimeinen. Vaikka kyllä mulle se yksikin riittäisi oikein hyvin :)

Iskiavaiva alkaa olla tosi häijynä. Antaa välillä sellaiset sävärit, että huh hei... Aamulla oli tosi vaikea päästä sängystä ylös. Tyttö totesi, että "kankkuun sattuu" ja "koittaa", tuli ja iski pikku kätösensä mun kankulle :D hyvin se jo tietää. Käytännössä olen nyt yh, kun mies painaa töissä 12-15 tuntista päivää. Ei siitä siis paljon apua ole kotona.

Irtokarkkeja tekisi mieli :D
 
Tervetuloa uusille :wave: Ja pahoittelut Hanne_ :'(

Mulla ei sitten ollutkaan eilen ultraa :/ Keskiviikkona tuli tekstiviesti, että lääkäri on sairaana ja aika peruttu. Noh, kun kyse on yhden hengen yksityisestä klinikasta, niin epä tuolle mitään voi. Uusi aika meni reilun viikon päähän, taitaa olla päivää ennen neuvolaa. Tosi harmillista, olisin halunnut varmistaa että kyytiläinen on kunnossa. Onneksi päivät menee kuitenkin kohtuu nopeasti, niin tulee se maanantai sieltä pikkuhiljaa :)

Pahoinvointia mulla ei ole ollut taas viime aikoina ihan hirveästi, mutta heti jos ruokailuvälit pidentyy, niin alkaa heikottaa ja ällöttää ihan kaikki. Välillä on iltapäivisin särkenyt päätä, mutta sitäkään ei nyt ihan pariin päivää. Jotenkin tuntuu siltä että oireet on vähentynyt.

Eipä täällä muuten mitään ihmeellistä :)

Hepuli_ rv 7+1
 
Heippa, josko minäkin uskaltaisin liittyä mukaan! Nanski terve, 30v ja 3.odoteltais viikolla kai jotain 7+ :) Laskettu aika 4.6.2015 hedelmöitysajankohdan mukaan laskettuna. Litania siis Naneni/30v/3.lapsi/TYKS tai KOS. Etoo välillä kovastikin, välillä suht normaali olo, mutta enemmän "kestoetova olo". Syön kuin hevonen ja vaikka olisin vetänyt mahan aivan täyteen ruokaa, niin jo tunnin kuluttua on sellainen olo kuin ei olisi ikinä ruokaa nähnytkään, tulee huono olo ja pakko syödä jotain. Lapsetkin ihmettelee, kun äiti koko ajan ravaa jääkaapilla :D Lisäksi väsyttää ihan armottomasti välillä, mutta eipä täällä paljoa lepoa päiväsaikaan saa :D Lueskelen ja kirjoittelen tabletilla, on näköjään vähän hankalaa tekstin muokkaaminen, harmi.

Ot: Ärsyttääkö ketään muuta tuo skrollauksen mukaan liikkuva Kaksplussan "banneri"?? Vai onko se vaan tabletin ongelma? Muutenkin lähes kaikki ärrrsyttää ja v*tuttaa koko ajan!
 
"Minchi84"
Mulla oli eilen aika papa-kokeeseen (sain kutsun seulontaan), mutta kun annoin esitietoja, eli kun kerroin olevani raskaani, niin näytteenottaja sanoi ettei raskaana olevilta oteta papa-koetta, sillä toimenpiteessä on kuulemma riski keskenmenolle. Se oli siis turha reissu! Nyt mietinkin, että onko alkuraskauden ultrassakin jokin riski vai eikö? Puntaroin siis sitä, että menenkö lähiviikkoina ar-ultraan vai odotanko niskapoimu-ultraa.

Varasin eilen ajan neuvolaan 3.11 ja sain ajan np-ultraan 2.12. Siihenhän on ikuisuus! Ja juuri kun alkuviikolla sanoin ettei mulla ole pahoinvointia tässäkään raskaudessa, niin johan se alkoi keskiviikkona. Hyvä, että pystyin eilen keskittymään töissä, kun oli koko aamupäivän huono olo ja sitten taas iltapäivällä ja sitä kesti monta tuntia. Huoh. Tänään ei ole onneksi ollut yhtä paha.

Minchi84 5+5
 
Minulla on ollut nyt pari oireetonta päivää ja epämääräistä vatsakipua, meinasi jo vähän paniikki iskeä. Teinpä sitten pc:n testin laimeasta aamupäivän pissasta, ja jo ennen kontrolliviivan ilmestymistä piirtyi saman tien testiviiva joka oli lopulta huomattavasti vahvempi kuin kontrolliviiva :D Tuntuihan se aika huojentavalta nähdä viivan vahvistuneen noin huimasti viikossa. Kohdunulkoisessa en meinannut saada selkeää viivaa lainkaan näillä viikoilla. Tänään oli taas parin päivän tauon jälkeen pahoinvointia, lähinnä huonoa oloa puoleenpäivään asti.

Anoppi kaivoi esille miehen vauvana käyttämiä vaatteita, oli aivan ihania retrokuosisia potkupukuja :heart:Ne saa kuulemma viedä sitten kun on tarvetta =)

Kuusama ja Pikku 5+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pecanpie
Tervetuloa uudet!

Minchi84, en ole ainakaan koskaan kuullut ultrassa olevan keskenmenon riskiä. Lapsivesipunktiossa esimerkiksi se riski on olemassa ja siitä varoitellaan, niin uskon, että jos tässä olisi sellainen mahdollisuus olemassa niin siitäkin varoitettaisiin. Nykymuotoinen ultraus on tietty aika uusi keksintö ja tuskin on suuria tutkimuksia tehty niiden haitoista. Itse en ainakaan usko, että monet ultrat tai dopplerin käyttö kotona on mitenkään hyödyksi sikiölle. Mutta nämä oli vain minun mietteitä :)

on: ostin sitten tänään äitiyshousut ja topin kirppikseltä kun vastaan sattui :D on kyllä paljon mukavampi tän turvotuspötsin kanssa! Muutoin samoilla linjoilla mennään, nyt on pari päivää ollut vähän parempi olo, mutta Trip mehut maistuu edelleen :D

lauwra & pulla(t?) 7+2
 
Paljon höpinää ja paljon uusia, kivaa :) Ja onnea kaikille hyviä ultra uutisia saaneille!

Naneni: Mua! Mua ärsyttää kans puhelimella selatessa se banneri, onneks ei tietokoneella sitä oo..

Tänne ei mitään uutta. Aamulla oon heränny liian aikasin nyt joka päivä (just ku ois loma ja sais nukkua) ja sitte väsyttää pitkin päivää. Viime aikoina on kans tullu uus oire! Ois nälkä mutta ei kyllä yhtään tiiä mikä maistuis.
Keskiviikon neuvolaa odotellessa!

aida1& pikkukaveri 7+6
 
Heippa, lähden reissun viikonlopuksi niin lisäilen maanantaina uusia tietoja listaan. :)

Saa nähdä kuinka autossa olo luonnostuu kun koko ajan velloo mahassa. :/
Joku kirjotteli päänsärystä, mulla kans oli rv4-5 melkeen päivittäin. Ja nyt sen jälkeen sillon tällön. Tulee aika voimakkaana ihan yks kaks.

Jennyliini""&pien 7+5
 
Boni sullahan aika hurja määrä folleja ollut! Ei ihme jos huono olo. Mulla se 11 kappalettakin jo teki tiukkaa... Toivottavasti sulla olo paranee pian!

Minä olen kahtena viime yönä nähnyt ihan kamalia painajaisia keskenmenosta. Tänään aamulla herätessäni tein hätäpäissäni kaapista viimesen viikkonäytöllisen testin ja kyllähän rauhoitti mieltä kun näyttöön lävähti että raskaana 3+. Miten se voikin olla niin rauhoittavaa, vaikka eihän tuo testi osaa muuta kertoa kuin että hormonia on veressä tietyn raja-arvon ylittävä määrä
 
Heip! Liityn kanssa varovaisesti joukkoon, viikonloppuna plussattu, tänään varmisteltu toisen kerran digillä että nouseehan viikot varmasti että uskaltaa edes hiukan iloita ja olihan ne noussut :)
Takana siis 6kk yritystä, kesäkuun lopulla sain plussan, joka meni valitettavasti kesken 1,5 viikkoa plussauksen jälkeen.

Oireina on väsymys, nälkä, jano ja rauhallisuus :D
Raskaudesta ollaan jo kerrottu mun äidille, anopille, mun siskolle sekä yhdelle ystävälleni. Ehkä nt-ultran jälkeen uskaltaa jo kertoa muille :)
Ekaan ultraan pääsen jo 30.10 tuon aiemman km takia, sit pitäis viikkoja olla kasassa 6+6, en tiiä miten tässä jaksaa ootella sinne asti.

mimii. ja pikkuinen 5+0

19.6/mimii./22/2. lapsi/SeKS
 
Hei! Liityn joukkoon myös :) Eilen plussasin dpo 10, ja tänään dpo 11 jo vahva viiva :) Yritystä takana neljä kuukautta ja nyt tärppäsi! Jos jossain oli se facebook ryhmä, olisin mielelläni mukana!

29.6/riikkasss/20/2/VKS
 
Heipähei! Mahtuuko joukkoon vielä mukaan? Tein tänä aamuna positiivisen testin ja mielellään jakaisin kokemuksia toisten kanssa :) Vielä on vähän vaikea uskoa, että elämää tuolla mahassa on. Toisaalta en valita yhtään, että esimerkiksi pahoinvointia ei ole... Meille tämä on kolmas lapsi ja tällä kertaa haluaisin pitää raskauden salassa vähän pidempään kuin aikaisemmin. Saa nähdä kuinka kauan pystyn hillitsemään itseni :D Toivon, että tämä palstailu helpottaa siinä :)

28.6/Toukkamasu/30/3. lapsi/OYS
 
Moikka moi!

Tänään digitestiä tehty ja tulos: raskaana 2-3. Joten nyt uskaltaa tänne tulla varovaisesti jo asiasta iloitsemaan :) Huonoa oloa on ollut jo jonkin aikaa ja kaikea muuta kummallista. Asiaa en ole edes ajatellut vasta tajusin, kun menkat viikon myöhässä et ny ois syytä testiä tehdä :D kesästä saakka ilman ehkäisyä ollut.

19.6/unna1/32/3.lapsi
 
Heippa kaikille!

Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Olen kyllä ketjua lukenut, mutta ei ole ollut kai mitään asiaa itsellä :D
Mutta nyt mua vaivaa "oireettomuus". Eli nyt reilu viikko ollut pahoinvointi/huono olo poissa. Toki välillä etonut ihan vähän ja kahvi ei mene alas (jota normaalisti juon). Ostin sitten frsu niitä halpoja liuskatestejä marketista, ja tein eilen ja tänään aamupissasta. Tuli kyllä plussa, mutta testiviivs on haaleampi kuin kontrolliviiva????? Pitäiskö huolestua??? Vai olisko hormoonia niin paljon jo nyt että ei näytä yhtä vahvaa tai vahvempaa viivaa.

Selmiina rv 7+4
 
Mulla tuli tänään salitreenin jälkeen paperiin pyyhittäessä veristä vuotoa, kirkasta ei hyytymiä. Mitään kipuja ei oo eikä verta oo tullu sen enempää. Jos en ois raskaana ni tänään ois alkanu kuukautiset. Huolettaa onko kaikki hyvin :(

Selmiina: Voimia! Huomasitko eroa eilisen ja tän päiväsen testiviivan vahvuudessa?

aida1& pikkukaveri 8+0
 
"Ruu79"
Selmiina: Samat ajatukset täällä. Oireita ei melkein yhtään, paitsi alavatsan nippailu. Minäkin kävin eilen ostamassa testit, vaikka maanantaina olisi verikoe. Testi oli positiivinen. Ärsyttää, kun saa epäillä koko ajan, että mitenkä tässä nyt käy.
Onhan mulla huimausta kun nousen äkkiä ylös ja päänsärkyä, mutta voihan ne johtua muustakin. Nälkä ei ole ja pikku annoksia pystyy vain syömään, kun maha on jo täynnä. Oire raskaudesta tai ei. Ja voi taivas se wc: ssä ramppaaminen kesken työpäivän, kun jotain valahtaa housuihin. Kauheella kiireellä katsomaan oliko se verta vai jotain muuta.
Jossain vaiheessa jo ajattelin, että musta tulee ihan vainoharhainen, kun koko ajan kuuntelen kehon ääniä :D

Ruu79 7+2
 

Yhteistyössä