Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

Pitkästä aikaa kirjottelen.. :) Minäkin käyn täällä lukemassa lähes päivittäin kuulumisia, mutta olen ollut töiden jälkeen äärettömän väsynyt enkä ole jaksanut kirjotella. Voimia parisuhteiden kanssa kamppailijoille, toivottavasti saatte asiat kuntoon hyvissä ajoin ennen kesäkuuta! Oma tilanne on sellainen, että ollaan miehen kanssa oltu yhdessä neljä vuotta ja kaks aviossa, vauvaa yritetty tosiaan reilu pari vuotta. Ensimmäinen neuvola oli jo viime viikolla, siellä oli lähinnä paperihommia, verikokeissa jne ei mitään häikkää ja np-ultra olis 18.11.

Vuodoista..Minulla ei ole ollut yhtään vuotoa ennen tätä päivää. Tänään töissä alkoi iso vuoto yhtäkkiä ilman kipuja, paljon reilumpi kuin esimerkiksi menkkojen aikaan. Säikähdin tietty kovasti ja soitin neuvolaan, sieltä lähetettiin tk-lääkäriin. Lääkäri oli tosi "tyly", totesi samantien että keskenmenohan se, teki sisätutkimuksen jossa mitään ei selvinnyt ja vuotokin oli lakkaamaan päin siinä vaiheessa. Käski mennä kotiin odottelemaan lisävuotoa ja olemaan yhteydessä jos tulee kovat kivut. Olin aivan ihmeissäni ja kysyin että eikö tosiaan anna lähetettä ultraan, kerroin polyypista uudelleen jne.. Ei lähetettä. Saikkua tämä ja huominen kun sitten sanoin etten todellakaan voi mennä töihin odotteleen keskenmenoa... Lähdin itku kurkussa pois ja soitin jo pihalta yksityiseen neuvolaan, jonne pääsinkin samantien ultraan. Ultrassa näkyi pikkutyyppi heiluvan ja sydän sykki <3 Kaikki kunnossa <3 Vuoto johtui siis siitä polyypista tai tuli kohdunkaulalta, mutta vauvalla oli kaikki hienosti ja rakenteitakin jo näkyi :) Viikkoja tämänpäiväisen mukaan 9+1 tai 9+2.. Kyllä oli elämäni kaamein aamupäivä ja aivan uskomattoman tökerö lääkäri, laitoinkin jo palautetta menemään...

Mutta ehkä nyt uskaltaudun sinne listallekin jo kun pariin kertaan varhaisultrassa todettu että kaikki ok :) Laskettu aika n. 2.6 Kerttuli84/30v/1.lapsi/sairaalan kohdalle :flower: :)
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
Me ollaan oltu nyt 4,5vuotta yhdessä ja niistä 3 kihloissa. LA on näillä näkymin viikko ennen meiän vuosipäivästä. Heh, voi jäädä vuosipäivä juhlimatta :D

Me ei olla kerrottu vielä kellekään, mun äidille aiotaan kertoa parin viikon päästä kun nähdään vaikkei sillon vielä ultraa olisikaan ollut. Oisin sille voinut kertoa jo aiemmin, mutta kun haluun kertoo kasvotusten eikä oo nyt tässä nähty. Ja toisaalta just aamulla miehelle totesin, että onpas kiva kun meillä on tämmönen salaisuus ja sitte voidaan jossain vaiheessa tiputella "pommeja" sukulaisille ja tutuille :D vaikka odotettu uutinen varmasti vähän joka suunnalla onkin..

Onnea hyviä uutisia saaneille! :flower:

Dopplerista joku kyseli. Mä oon alkanu taas miettiä et pitäskö kuitenki hankkia sellanen.. Toki vois mennä avoimeen neuvolaan kuuntelemaan niitä, mut jotenki epäilen et sielä on jonoa? Ja kauanko niillä terkkareilla on sielä aikaa ettiä niitä ääniä, ku viikkojaki ois alle se maaginen 12.

Kerttuli84: Olipas tökeröä käytöstä :/ Onneksi kuitenkin kaikki hyvin!

aida1& pikkukaveri 9+4
 
Parisuhteesta: Vajaa 3 vuotta yhdessä, vajaa 1,5 v siitä naimisissa. Olemme kai nykymeininkiin verraten nopeita liikkeissämme :p No, kun kolahtaa niin se on menoa.

Tyttö-/poikaoloista: Poikaolo. Aina on ollut olo, että saan ekana pojan. Ihan outoo ois ajatella että tää ois tyttö!

Tsemppistä kaikille pahoinvointiin (täällä yökkäillään ilman oksennusta tasaisin väliajoin koko päivän..) ja väsymykseen!
 
Illa Tuu: Meillä kanssa tämä plussa tuli toisesta inseminaatiosta. Jotenkin tuntuu todella oudolta tämä koko asia, koska on raskautuminen ei ole ollut helppoa. En oikein voi uskoa tätä koko asiaa vieläkään. Jotenkin tää pitkä yrittäminen on saanut epäileväiseksi. Ehkä sekin vielä, että just sain käsiteltyä pääni sisällä, että lapsen saamisessa voi kestää tai tuleeko sitä ollenkaan, tavallaan vähän niin sanotusti hyväksyin ekaa kertaa tilanteen ja sitten tulikin tämä plussa. Yritän pitää oman mieleni rauhallisena vielä ultraan asti, etten taas tipahtaisi liian korkealta.. Toivon todella koko sydämestäni, että pikkuinen olisi oikeassa paikassa ja sydän sykkisi ultrassa.

AUkko: Neljä vuotta yrittämistä on jo aika kauan. Ymmärrän hyvin noi sun tuntemukset. Lapsettomuus ja hoidot on ollut sen verran henkisesti raskaita (myös fyysisestikin: kaikki muka raskausoireet jne..) eikä sitä halua pettyä enää. Toivon todella että teidän pikkuinen pysyy mukana ja kaikki on hyvin :)

Ruu79: Minulle itselleni on ollut kova paikka kuulla muiden raskautumisista tuon lapsettomuuden takia. Tälläkin hetkellä ympärillä on monta raskaana olevaa ystävää. Eräs hyvä ystäväni (niitä harvoja jotka tietää ongelmistamme) kertoi minulle heti varovasti toisen lapsen hankkimissuunnitelmistaan. Ei mennyt kauaa kun ystäväni oli raskaana. Olin mielessäni jo käsitellyt asiaa koska tiesin ettei heidän ekan lapsen yrittämisessäkään mennyt kauaa. Näin ystävästäni, että hänen oli vaikea kertoa minulle raskaudestaan, koska hän tiesi kuinka kovaa halusin omaa vauvaa. Ystäväni oli kuitenkin aivan ihana ja hienotunteisesti kertoi vauvauutiset minulle ensimmäisten joukossa. Itselleni oli parempi kuulla asiasta heti raskauden alussa, jotta pystyin käsittelmään asiaa itsekseni. Ystäväni myös ilmaisi sen että jos en halua hänen puhuvan vauvajuttuja hän ymmärtää. Ystäväni on myös joskus aikaisemmin sanonut, että ymmärtää myös jos en halua, että hän ottaa ensimmäistä lastaan meille kylään. Itsestä on tuntunut hyvältä kun ystäväni on ilmaissut ymmärrystä. Itse kokisin huonompana vaihtoehtona sen että ystäväni olisi salannut raskauden minulta ja antanut minun itseni huomata hänen kasvata vauvavatsansa..

Parisuhdeasiaa.. Olemme seurustelleet mieheni kanssa yli 7 vuotta ja olemme kihloissa. Naimisiinkin olemme pian menossa.

Mulle saa listaan päivittää: Ellie_88, 26 vuotta, 1.lapsi, laskettuaika arviota 30.6 ja paikan kohdalle saa laittaa kukkasen.
 
Onpa outoa. Eilen ja yöllä oli paljon kivuttomia supistuksia. Tänään heräsin täysin oireettomana.

Näin kävi esikoista odottaessakin (tosin ilman supistuksia). Oireet katosivat yhden yön aikana samoilla viikoilla.

Silti vähän huolestuttaa :/ Muutenkin on semmoinen olo, että tästä ei synny lasta.
 
Täällä vuoto jatkuu edelleen. Soitin eilen neuvolaan ja sain ajan samalle päivälle ja ultralla katsottiin, että kaikki on kunnossa ja sydän löi :) Vuodon syy ei selvinnyt. Neuvolasta sanottiin, että jos vuoto jatkuu niin ultraillaan sitten vähän tiheämpään. Ei taida pienellä paikkakunnalla olla ruuhkaa neuvolan puolella ;) Ensi viikolla on ensimmäinen varsinainen neuvola ja siellä ultrataan joka tapauksessa uudelleen. Helpotti oloa tosi paljon, mutta pelko on silti läsnä koko ajan. Mulla ei pelkoa keskenmenosta ole oikeastaan ollut ennen tätä vuotoa, mutta nyt tajuaa, ettei mikään tosiaan ole vielä itsestään selvää. Meilläkin sen verran pitkä yritys takana, että keskenmeno romahduttaisi kyllä ihan totaalisesti. Kaikki sympatiat niille, jotka sen joskus ovat joutuneet kokemaan!

Kerttuli: Kuulostipa kamalalta tuo lääkäri! Tee ehdottomasti valitus, eihän lääkäri voi noin käyttäytyä. Voin kuvitella miten pahalta tuo tuntui :( Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin <3

Valkonen: voisko olla ihan kohdun kasvusta johtuvaa? Näillä varhaisilla viikoilla kohtu kuitenkin venyy aika vauhdilla.

Kertomisesta: Tarkoitus oli alunperin kertoa molempien vanhemmille isänpäivänä, mutta tämä vuoto pelästytti niin, että taidetaan odottaa nt-ultraan. Sekä oma äitini että miehen äiti ovat sellaisia vuohottajia, että jos keskenmeno tulisikin niin heidän touhottamista en ainakaan jaksaisi. Siskoni on ainoa joka tällä hetkellä tietää, tiesi kaikki yritysajan vaikeudet ja on ollut korvaamaton tuki koko ajan.

Parisuhteesta: me ollaan oltu yhdessä 10 vuotta ja naimisissa reilu vuosi, ei olla kovin kiireellä edetty :D

Mulle voi sairaalaksi laittaa kukkasen, kun sairaala ei ole vielä tiedossa.

Hep87 rv 7+1
 
Kiitos kaikille kommenteista.
Nyt tiedän, etten anakaan jätä ystävälleni kertomatta. Ja anna hänen huomata joskus aikoinaan kasvavaa mahaa.

Parisuhteesta, me olemme tunteneet reilu 1,5vuotta. Talo ostettiin keväällä ja nyt ollaan tässä pisteessä. Ikinä en ole tällaista vauhtia hurjastellut, mutta niin sen tietää kun vakka kantensa löytää.
Koiria on myös, pentukin tulossa vuoden vaihteen jälkeen. Vaunuja minäkin olen miettinyt. Ainakin isot kumirenkaat, mitkä menee sitten metsäteillä ja pelloilla. Veikkaan että niillä kaksipyöräisillä renkailla ei meillä tee mitään, johan siellä on heinätupot sun muut välissä.
 
Mae harmaana
Me ollaan oltu tama viikko Englannissa ystavaperheen (ja mun kummipojan) luona. Kivaa on ollut ja vahan on kylla kauhistuttanut, kun ei juuri oireita enaa ole. Tissit ainoastaan palelee.

Mahaa en kylla enaa pysty peittelemaan, ihan hurja kumpu jo. Ultra-aikakin on tullut kotiin, olisi jo 11.11, mutta yritan muuttaa sita viikolla eteenpain. Kun mullahan on ar-ultran ja omien laskujen mukaan viikko vahemman, kuin menkoista laskettuna. Janna, etta neuvolasta laitettiin viela lahetteeseen erityishuomautus, etta "pitka kierto" ja toivottiin, etta ultra tulisi sinne viikolle mika alkaa 17.11.

Parisuhteesta: me ollaan oltu 10v. yhdessa ja niista 6 vuotta naimisissa. Ei siis mikaan tuore pari. Kaikkia mutkia tahankin suhteeseen on mahtunut ja tama kesa ja syksykin on ollut aika epavakaata. Katsotaan mita tulevaisuus tuo tullessaan, hirmuisesti en jaksa murehtia talla hetkella. Parisuhdeterapiassakin ollaan kayty joskus viime vuonna. Mutta mun mielesta siita ei silla hetkella ollut apua, kun mun mies olisi tarvinnut ensin ihan yksiloterapiaa ja olisi saanut ensin itsensa kuntoon, jotta olisi voinut parannella parisuhdetta sitten.

Tallaista taalta Englannista. :)

Mae ja Mini 8+5
 
Kerttuli84, olipas töykeä lääkäri. Hyvä että laitoit palautetta. Ja onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin, sehän on tärkeintä :)

On taas ollut huono olo. Nyt ehkä helpottamaan päin, mutta aamulenkin jälkeen teki tosi pahaa, kun ennen sitä oli vähän lievempänä. Nyt kun on saanut väkisin syötyä, niin on taas parempi olo :) muuten ei oikein mitään. Alavatsa tuntuu raskaalta :)

Kerroinko teille mun eilisestä labramokasta :D menin sinne verikokeeseen ja kun täti oli jo kokeet ottanut, niin muistin, että mullahan on neuvolankin putket mukana (piikkikammo, neuvolankin verikokeet otetaan labrassa, kun ne on parempia pistäjiä siellä)! Vähän nolona kaivelin ne esille ja ei siinä muu auttanut kuin pistää toiseenkin käteen :D ehkä vähän olin sekaisin ultran jälkeen...

Pihla 10+4 (ihanaa, kun tietää viikot!)
 
Ompas täällä kuhina käynyt ja keskustelua piisaa :) Mulla alko just joku pinkki vuoto.... Muutenki on kyllä tosi oudot fiilarit ku ei oo mitää varsinaisia oireita. Tissit vähän kipeet. Ja tää alavatsa kipu piinaa mua, ei tunnu kyl kovin hyvältä nyt. Tunne ei oo enää nii vahva ja nyt vielä vuoto päälle. Ei paljoa, mut kuitenki.. :/
 
Ultrassa käyty. Pettymys oli taas suuri, löytyi pelkkä ruskuaispussi. Ei alkiota. Vastas viikkoja 5+ vaikka menkoista laskettuna pitäis olla 6+6. Viikon päästä uus ultra, mutta vähän pelkään ettei mitään löydy. Itkettää, 6kk yritystä, kesällä tuli km ja nyt ehkä taas :/
Saa siis poistaa listoilta.
 
NeitiMi, jospa olisi ihan vaaratonta :) vuodot tuntuu olevan tosi yleisiä, vaikka kaikki olisikin hyvin. Toivotaan parasta.

Mimii, ehkä raskaus on saanut alkunsa oletettua myöhemmin? Mulla ei olisi tytöstä näkynyt tuossa vaiheessa yhtään mitään, kun nt-ultrassa laskettuaika siirtyi 14 päivää eteenpäin. Ja siinä raskaudessa oli onnellinen loppu :) tässäkin raskaudessa laskettuaika siirtyi 6 päivää eteenpäin.

Kuulin tänään, että kaveri oli saanut keskenmenon viikonloppuna. Meidän lasketut ajat olisi ollut peräkkäisinä päivinä. Hän kertoi raskaudestaan heti plussattuaan, mutta mä en omastani. Enkä kokenut tätäkään sopivaksi hetkeksi siitä mainita, vaikka tuntuu ottaneen keskenmenon ihan hyvin.

Mulle tuli muuten kutsu rakenneultraan!!! Siis nyt jo! Se on vasta 9.1. Oli aika yllätys, kun sen postin seasta löysin.
 
Jennyliini, olin laskevinani, että 20+5. Toisaalta tuntuu hassulta, että se kutsu jo tuli, kun eihän tässä vielä olla edes siellä turvallisemmilla viikoilla. Tytön aikoihin rakenneultra-ajan sai suoraan nt-ultrasta viikoilla 11+. Mutta tarjottiinhan mulle jo mahdollisuutta käydä sype-keskusteluissakin, jos pyydän neuvolan kautta lähetteen. Sekin tuntuu tosi aikaiselta tässä vaiheessa. Jotenkin kun itse elää päivän kerrallaan ja muut menee ihan asioiden edelle :D
 
Mimii tsemppiä. Toivottavasti vain viikot väärin. 6kk kuitenkin on lyhyt aika.

Vuodothan kuuluu asiaan, eikä ole mitenkään epänormaalia.

Itsellä voimattomuus vain vahvistuu ja tuntuu hullulta. Tämäkin sai alkunsa vasta vuoden ehkäisemättömänä olon jälkeen. Miksei joka paikassa saa varhaisultraa. Nyt ei anna varallisuus myöten yksityiseen. Neuvolasta soitettiin ja perussairauteeni käyttämäni lääkkeet jää nyt pois viikolle 13 asti. En tiedä mitä pitäisi ajatella..

Pisamia 7+6
 
Mimii tsemppiä! Toivotaa et tosiaa ois vaa viikot väärin! Jaksuja <3

Nii meillä tosiaa reilu 3 vuotta seurustelua takana, josta 1 vuosi kohta kihloissa. Ja kyllä sen jotenki tuntee ku se oikee on ja näin isoja asioita voi yhdessä suunnitella.
Toivottavasti se vuoto nyt vaa on jotain vaaratonta, koska ei oo runsasta eikä pyyhkäsemällä edes jää paperiin mitään vaan tulee jostain "syvemmältä".
Kaks päivää nyt oon ollu polttamatta, vaikeita hetkiä on mutta mies lopetti meidän vuoksi myös ja ihan omasta alotteesta niin se antaa mullekki lisä tsemppiä :) Huomenna vielä 8,5h tunnin työpäivä! Senku jaksaa nii ai että mä nautin viikonlopusta!
 
Mä ostin tänään semmosen kotidopplerin :D Saas nähä kuuluuko sillä mitään, mutta kuhan kokeillaan. Luotan siihen et sen saa sitte myytyä, jos sille ei ookaan tarvetta.

Tuli mieleen tosta Sonden viestistä, että mitataanko teillä muillaki neuvolassa paino kengät jalassa? Mun ainaki piti mennä vaa'alle kaikki vaatteet ja kengät päällä, että ei ihme jos paino on neuvolan mukaan noussu. Olin käyny samana aamuna vaa'alla ja paino oli noussu plussasta n.2kg ku taas neuvolan mukaan 4kg :O Ajattelin siis jatkossaki käydä omalla vaa'alla mittaamassa aamupainon, ni mittaukset on luotettavampia kun neuvolan mittaukset. Tai ainaki näin ite ajattelen..

aida1& pikkukaveri 9+5
 
Meillä tänään varhaisultra, sykettä ei löytynyt :-(
Mun laskujen mukaan viikkoja 7+2 mutta voi heittää melkein viikolla. Lääkäri sanoi että voi olla vaan liian aikasta ultrata tai sitten tuulimuna.
Voi tätä tämän päivän surkeutta, itketty ollaan koko päivä vaikkei vielä edes tiedetä vaikka kaikki oliski hyvin..
Lääkäri oli tosi tympee, meinaan vaatia eri lääkärin seuraavaksi kerraksi. Sanoi että varata viikon - kahden päähän uusi aika, ultraus tapahtui siis neuvolassa, niillä ei kovin hyvät laitteet ole.
Kysyn huomenna josko pääsis sairaalaan.

Meillä esikoisen "tekoon" meni 4 vuotta johon sisältyi kohdunulkonen, paljon tutkimuksia, hoitoja, hormoneja. nyt tuntuu että jos tämä on tuulimuna niin ehkä meidän täytyy lopettaa yhteen lapseen, ei enää jaksa enempää vastoinkäymisiä tällä saralla :(
Pitkät viikot edessä..

Henskula 7+2??
 
Henskula, voimia :hug: Toivon sydämestäni, että kaikki on hyvin ja raskaus on alkanut oletettua myöhemmin.

Neuvolassa punnitsemisesta, kyllä vaan täälläkin täysissä pukeissa. Ilman kenkiä tosin, kun täällä kengät pitää riisua jo ovella, kun on lastenneuvola siinä samassa tilassa. Mutta onhan se ihan eri käydä kotona vaa'alla alusvaatteisillaan ja neuvolassa täysissä pukeissa. Myös mulla näytti kotivaaka n. 1,5kg vähemmän kuin neuvolan vaaka... Mutta viisastuneena en suostunut minkäänlaista lähtöpainoa edes veikkaamaan. Niinpä joutui laittamaan mulle lähtöpainoksi sen, mitä neuvolan vaaka ekalla kerralla näytti :D kivempi, että alkavat laskea painonnousua siitä, kuin siitä minkä mä sanon ja mikä on sen 1,5kg vähemmän.

Virtsatietulehdusta mullakaan ei ole ikinä ollut. Tässä raskaudessa tuli uutena juttuna, että piti viedä virtsanäyte labraan. Ei sitä vielä alkuvuodesta ollut. No, eipä se mitään haittaa. Tuleepahan varmistettua, ettei tulehdusta ole :) tuo on kuulemma oireettomien tulehdusten löytämiseksi. Eilen vein näytteen, joten tuskin siinä mitään on, kun eivät ole perään soittaneet.

Väsymys on iskenyt nyt armottomana. Voi tietty olla vielä jännityksen laukeamisen rippeitäkin, tai sitten pimeydestä johtuvaa, tai tästä raskaudesta. Samapa tuo. Hyvää yötä! :D
 
Huh, onneksi muillakin on paino noussut jo ekassa neuvolassa :D mulle tuli heti se +2kg plussauksesta ja tämä on kyllä turvotusta kaikki. Tuskin tomaatteja syömällä oon saanut kahta kiloa lisää... Esikoisesta paino nousi yhteensä 17kg ja ihana neuvolatäti kertoi, että hänellä on joka raskaudesta tullut kiloja 20. Se on niin henkilöstä kiinni, että tarttuuko kilot. Toki jos paino nousee 50kg niin siinä jo joutuu syömäänkin (yhdestä tapauksesta luin vauvalehdestä). Jospa tehtäis raskauskiloille kyytiä -ryhmä sitten heinäkuusta alkaen ;)

henskula, toivon todella että viikot on väärässä ja ensi kerralla syke löytyy! Ja toivottavasti saat paremman lääkärin.
 
Voimia Henskula ja Mimii! :hug:

Ihan järkyttävää käytöstä ollu Kerttuli84..

Kiva kuulla että vuodoista huolimatta on ollut hyviä "tuloksia"

Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut alkupaino 50 kg ja aina noussut 17 kg ja lähtenyt ilman "töitä"..oon kyllä imettäny jokaista reilun vuoden ja ehkä sekin auttanu tietty mutta aina menny noin 1 v että oon takaisin alkupainossa.

Tilanne kun on mikä on mun miehen kaa niin tää on mun viimeinen toive lapseen...tämän tiesin myös silloin kunoli vielä aikaa siihen että alkaako vai eikö ala...silloin olin varma etten ikinä saa..mutta kun yllätyksesksi olinkin raskaana ekaa kertaa vuoden yrittämisen jälkeen nyt pelottaa että meneekö hyvin...Tämä on kuitenkin nyt tässä. Joko tämä lapsi tai ei ikinä enää lasta...tuntuu niin lopulliselta ja pelottavalta...siis tämän jälkeen ala varmaan syömään kortisonia perussairauksen vuoksi ja se antaa sit sen vähintään 2 v karenssiajan ym niin se ois "now or never"...
 
Vielä tosta lääkäriasiasta kirjottelen. Sitä kun enemmän miettii niin alkaa suunnattomasti potuttamaan. Onko muilla ollut huonoja lääkärikokemuksia? Kerrtulilla ainakin :-(
Itsellä tosiaan niin paljon on tutkittu, varmaan kymmenet eri lääkärit ja valitettavasti aika monelta puuttuu kokonaan empatiakyky, niin kuin tämän päiväiseltä..
Nyt olen jo sen verran oppinut että tosiaan vaadin eri lääkärille seuraavan ajan, turha pahoittaa mieltä uudestaan turhan takia.
Tuntuu että aika moni on väärässä ammatissa :-(
 
Voimia todella paljon Henskula ja Mimii!

Täällä tosi paljon vuodoista ollu puhe, mun ystävällä sen koko raskauden ajan tuli aina sillointällöin todella paljon vuotoa. Kerran tuli ihan verihyytymä, koskaan ei sitä osattu sanoa mikä olis syynä ollu. Mutta nykyää 1v terve pikkutaapero sillä :)

Onko kukaan huomannu, että valkovuoto? olis tullu runsaammaksi???? Onko tää ihan normaalia?
Mä oon nyt huomannu, et koko ajan on sellanen märkä olo. Kauhuissani koko aika kattelen housuihini, josko se olisikin jotain muuta..meinaa alaselkäkipua on todella paljon nyt ollu :( Luin, että näillä viikoilla kohtu kasvaa nopee ja on tavallista tuntea menkkamaista kipuilua kohdussa. Mun kuukautiskivut on aina selässä, joten voisiko tämä olla kuitenkin vaan kohdun venymiskipua, vaikka selässä tuntuukin???

Kotidplerista, onko se samanlainen kun neuvoloissa?
Muistan ku tuota nuorempaa odotin ni ekan neuvola käynnin aikana neuvolatäti halus kuunnella sydänääniä josko kuulis, ja olin vasta rv8+. Ja olihan se ihan mahtavaa ku äänet kuulu <3 Oli jotenkin niin paljon helpompi mennä ekaan ultraankin, ku ties että siel pitäs suurella todennäköisyydellä olla pikkuinen.
Huomenna ois eka neuvola ja siellä ei viel täs vaihees mitään ääniä kuunnella :( harmi, osiin kyl halunnu ihan mielenkiinnosta testaa..
 

Yhteistyössä