Kesäkuun kullanmurut 2015

Ninatus, laitoin viestiä sinulle tuosta Facebook ryhmästä :)

Voi lämpimät kelit minkä teitte!! Vauva nukkunut niin hyviä päikkäreitä viime viikot kun on voinut parvekkeella nukuttaa vaunuihin. Aurinkoisella säällä parvekkeemme on pätsi ja siellä ei edes kissa viihdy :) eikä auta vaikka lasit avaisi... joten sisällä nukkumista pitäisi harrastaa mutta vauva ei päivällä nuku kunnolla sisällä. Yöt nukkuu kyllä hyvin.. tänään meillä siis oli väsynyt ilmavaivoista kärsivä pikkuneiti. Ilmavaivoihin hankittiin nyt sitä d:llä alkavaa lääkettä, katsotaan auttaako. Korvikemerkkiäkin vaihdettiin jo toiseen ja tilanne oli reilun viikon ajan helpompi.

Muuten menee oikein hyvin :)

Catnip82 + Toukotyttö 2,5kk
 
Ninatus, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia! Mä olen välillä miettinyt, miten sulla menee ja joko vastoinkäymiset on selätetty :) tosi kurja kuulla, että ongelmat vielä jatkuu. Onko kukaan osannut kertoa, mistä tuollainen johtuu? Kivat nimet tuli pojille :)

Samaten Seireenin kuulumisia olisi kiva kuulla. Toivottavasti kaikki on jo hyvin :)

Meidän vauva nukkuu hyvät päikkärit n. klo 10-12 välillä manducassa, kun ulkoillaan :D muuten kukkuu ja ottaa pieniä tissitorkkuja. Pääasia kuitenkin, että yöt nukkuu hyvin.

Olen alkanut antamaan maitoa pullosta nyt 3 kertaa päivässä, aamulla, 14-15 välillä ja illalla. Aamulla ja illalla, sekä noissa väleissä myös imetän. Tuntuu, että maitoa kyllä tulee, mutta poika vaan roikkuu tissillä. Imee, torkkuu, imee, torkkuu. Ja tätä saattaa jatkua parikin tuntia. Niinpä otin tuon pullomaidon myös noihin iltapäiviin, kun en voi koko ajan olla vauva tississä kiinni, kun mies on töissä. Saa sekä pumpattua, että korviketta. Aamuisin imetyksen jälkeen pumppaan vielä 80-120ml ja poika vetää pullosta vielä 100-150ml. Ristiriita? :D no, oli miten oli, kunhan kaveri saa mahan täyteen ja kasvaa hyvin :)

Nyt taas iltatankkaillaan. Nautin tästä läheisyydestä vauvan kanssa ja se onkin se syy, miksi en vielä halua lopettaa imetystä kokonaan, vaikka kaipaankin pulloruokinnan tuomaa rytmiä. Tytön kanssa oli aikanaan paljon selkeämpi ruokailurytmi kuin pojan kanssa on. Mutta menkööt nyt näin :)
 
Joo, pulloruokinnan etuja on tuo rytmi. Meillä vielä ehkä hakusessa. Neiti tuntuu syövän niin pieniä annoksia kerralla että itseä mietityttää riittääkö ne. Esikoisella korvikemäärät kasvoi tasaisesti mutta nyt on menty tämän kohdalla samoissa vrk lukemissa jo kuukauden päivät. Yleensä kerralla menee vain 80ml, yöllä voi mennä 100-120ml. Kokonaismäärä on siinä 690-730ml.

Mutta pissaa ja kakkaa tulee ja neiti on virkeä ja iloinen hereillä ollessaan ja on aika paljon hereillä. Varmasti pienellä syntymä koolla on merkitystä. Painoa nyt 2,5kk iässä on himpun päälle 4kg kun lähtöpaino oli 2025g eli onhan se tuplaantunut. Reilun parin viikon kuluttua on neuvola niin sittenhän sen tietää kasvetaanko riittävästi...
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Catnip, kun meillä tämä kaveri saattaa vielä tissin päälle vetää sen 150ml maitoa ja jos ei ole just saanut tissiä, voi vetää vieläkin isompia satseja! Sehän se vähän saakin epäilemään, saako tuo tissistä tarpeeksi. En usko maidon loppuvan kesken, vaan enemmänkin ongelmana on ehkä se nukahtaminen tai sitten imeminen ei ole tarpeeksi tehokasta. Käytän edelleen rintakumia. Äsken kyllä nappasin pois ja hyvin poika imee ilmankin, näköjään :) täytyy kai kokeilla enemmän ilman tuota kumia ja katsoa, miten imetykset rytmittyy. Google kyllä kertoo, että aika normaalia taitaa olla jatkuva tissillä roikkuminen vielä tämän ikäisen kanssa, mutta kun pitäisi antaa huomiota tuolle isommallekin lapselle. Ja myönnän kyllä, että poika käyttää minua välillä ihan vaan tuttinakin.

Mä kun olen tämän imetyksen suhteen edelleen niin epävarma ja pelkään, ettei poika saa maitoa tarpeeksi ja sen takia roikkuu tissillä kaiken aikaa. Vaikka poika on ihan tyytyväinen tapaus ja kaikki hokee, että kyllä se itkee, jos on nälkäinen. Mutta niin... Kun on epävarma, niin on epävarma.
 
  • Tykkää
Reactions: Catnip82
Pihla sä olet sortunut taas googlettamaan.. soo soo :D

Joku muukin sitä fb ryhmää kyseli? Catnip82 varmaan voi pistää viestiä asian tiimoilta. FB:ssä käy keskustelu kuumana. :) Vielä kun me Pihlakin saatais sinne houkuteltua ;)
 
Malsa, niin sorruin :D arvelin, etten mitään kauhutarinoita onnistu löytämään tästä aiheesta ;)

Mulla tosiaan ei sitä Facebook-profiilia ole, enkä oikein osaa sellaista tehdä, niin en sinne Facebookiin voi eksyä. Siis periaatteessa se profiili ei olisi ehdoton ei, mutta en halua, että kukaan voi löytää minua Facebookin kautta. Kuulostaapa nyt siltä, että pakoilen jotai :D

Vau, tyttö nukahti yöunille minuutissa! Tänään ei nukkunutkaan päikkäreitä ollenkaan ja touhua on riittänyt.

Pojan kanssa ollaan jatkettu harjoituksia ilman rintakumia. Ihan hyvin on mennyt ja aamuimetyksen jälkeen pumpulle ei irronnut oikein mitään, eikä poika huolinut pullostakaan juuri mitään. Sama juttu iltapäivällä, ettei pullosta taaskaan mennyt kuin joku 50ml, vaikken heti imetyksen perään antanutkaan. Edelleen roikkuu tissillä puolituntia-tunnin, mutta ei ole tänään roikkunut 2-3 tuntia putkeen ja jopa nyt illalla on pitänyt pidempiäkin taukoja kuin vartin. Ehkä siis saa enemmän tehoa imuun ilman rintakumia :) tai sitten on ihan puhdasta sattumaa. Olisi kyllä tosi kiva, jos voisi jättää noita pullomaitoja pois ja poika saisi mahan täyteen tissillä. Ilman, että siinä tarvii tuntitolkulla roikkua. Toki tissit ottaa vähän osumaa, kun aikaisemmin olen ehkä kerran viikossa tai kahdessa imettänyt ilman rintakumia ja nyt tänään on menty koko päivä ilman :D ihan mahtavaa :)
 
Tsemppiä rintakumista vierottamiseen! Helpottaa elämä kun siitä pääsee eroon. :)

Kyllä me sut vielä facebookkiin saadaan. :) luo ihan vaikka vain tähän tarkotukseen sähköposti osoite ja sitten fb-profiili vaikka ihan toisella nimellä :)
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Juu, Pihlakin nyt vaan facebookiin vaikka sitten feikkiprofiililla (y)

Vähän on unohtunut tänne kirjoittelu. Tai no olen kyllä usein käynyt lukemassa, mutta jäänyt sitten kirjoittamatta omia kuulumisia. Ihan hyvin meillä kuitenkin menee :) huomenna poika täyttää 2 kuukautta! Aika on kyllä mennyt ihan ihmeellisen nopeasti, ja jotenkin ne meidän alun vaikeudet tuntuu nyt enää kaukaiselta muistolta vain. Ja vauvaan kyllä rakastuu joka päivä vain enemmän ja enemmän. Ihanaa, kun nykyään vauva on alkanut selkeästi seurustelemaan enemmän, hän esimerkiksi hymyilee, nauraa ja juttelee aina takaisin :love: ja muutenkin on todella kiinnostunut ympäristöstään, eikä ole enää vain sellainen passiivinen nukkuva ja syövä pikkuihminen :LOL:

Mulla oli myös tänään jälkitarkastus, kaikki oli kunnossa ja eppari-haavakin hyvin parantunut. Raskauskiloistaan on vieläkin vajaa 6kg jäljellä, mutta en nyt jaksa asiaa stressata kun ei mun periaatteessa tarvitsisi edes päästä takaisin siihen raskautta edeltäneeseen hieman alhaiseen painoon. Muuten oonkin ihan tyytyväinen tähän raskauden ja synnytyksen kokemaani kehoon, mutta toi löysä vatsanahka ei nyt mikään kovin kaunis ole :D

Meidän koiralla on muuten valeraskaus :confused: ei se mitään lelujaan ole pennuiksi ottanut, mutta nisistä tulee maitoa ja haluaisi varmaan tätä vauvaa hoitaa. On aina vähän sellainen hermostunut, jos vauva itkee ja muutenkin aina tahtoo "suojella" tätä. Jos esim. Äitini koira menee lähellekään vaunuja, niin tää meidän koira heti ajaa sen pois. Suhtautuu kyllä muuten tosi nätisti vauvaan, ei edes yritä tulla kovin lähelle tai koskea, mutta ihan selkeästi jokin hoivavietti on sillekin lauennut. Raukkaparka :D
 
Miten sinne fb ryhmään pääsee?:D Jos sinne tulis vähän useammin kirjoiteltua kun fb kuitenki enemmän pyörii(y)

Me käytiin tänään neuvolassa, painoa oli tullut hyvin, poika sai tuberkuloosirokotteen joka meinattiin ensin antaa jo Suomessa synnytyssairaalassa.. En ois uskonu että tekee niin pahaa kattoa ku toista pistetään :(

Pupumama, just aattelin samaa että ihanaa kun vauva alkaa jo erilailla ottamaan kontaktia ja "juttelee" jne.. Ihanahan se on semmoinen ihan vastasyntynytkin mutta on se vaan niin kiva kun alkaa saada erilailla vastakaikua omille jutuille :LOL:

Oli varmaan muutakin asiaa mutta pää on taas niin tyhjä kun en jostain syystä saanut oikeen nukuttua(n)
 
Miiula, laitoin viestiä :)

Eli jos Fb-ryhmään haluaa niin minulle yv:tä (en kyllä tiiä toimiiko se kun aikaisemmin oli ongelmia) tai huutelee täällä niin minä pistän viestiä. Tarvitsen siis sähköpostiosoitteen mihin lähetän ryhmästä kutsun.

Täällä tosiarki alkanut, miehellä tämän esityskauden ensimmäinen täyspitkä päivä eli 8-22.. mutta hyvin tyttöjen kanssa selvittiin. Hieman vauva itkeskeli ennen nukahtamistaan mutta nukahti puoli kasin jälkeen. Esikoinenkin hyytyi kerrasta eli kaksi kirjaa luettiin, iltalaulu laulettiin ja halittiin hieman. Yleensä halikertoja on vielä muutama mutta touhupäivä teki tehtävänsä :)

Nyt jauhelihakeittoa tekemään ja sitten suihku ja iltapala!
 
Moikka!
Täällä reissutaan vielä koko perheen voimin. Erinomaisesti vauva viihtyy veneessä, autossa ja laivalla. Eka ulkomaan reissukin tehty. Ja 5 kg meni viikonlippuna rikki :) Manducalle ylistys sanoja. Kupsin pelit nukutaan siinä hyvin, joten toiveita, että myös jääkiekkokausi menisi hyvin :) Muutenkin hyvin voidaan, toki heräillään syömään kahdesti yössä, mutta hyväunista äitiä tämä ei haittaa.

Myös minä voisin facebookia alkaa seuraamaan, jos vaan huolitte mukaan. Catnipille ei voinut laittaa viestiä, eli laitatko tänne päin viestiä.

t. CityPähkinä ja kesämies
 
Hei, mitä ihmettä mie teen väärin kun sain sähköpostiini Catnip:n kutsun ja siinä on liity ryhmään -linkki josta pitää painaa. No kun painaa niin avautuu vaan uusi tyhjä sivu. Huoh, kun pittää tuntea itsensä tyhmäksi!
 
No perskele pitääkö se sit munki liittyä sinne fb :D Tai siis oon jo siellä mut siihen ryhmään. Kun siihen liityn/mut hyväksytään niin meneekö siitä ilmoitus kavereille sinne oikeaan yläpalkkiin? Näkyykö kyseinen ryhmä omissa tiedoissa?
 
Ryhmä on salainen eli ei näy muille kun itsellesi kyseinen ryhmä. Kukaan kaverisi ei ryhmää näe eikä mitään mitä sinne kirjoitat. Ryhmää ei haulla löydä ellei ole kyseisessä ryhmässä.
Mukaan vaan! :) vilkasta keskustelua käydään aiheesta kuin aiheesta ja usein myös aiheen vierestä :)
Laitan siulle vielä viestiä...
 

Yhteistyössä