Kesäkuun kullanmurut *joulukuussa*

Mä täällä olen pohtinut pöllähtänyttä pehkoani ja tuumaillu että uskaltaisko värjätä? Viikkoja kasassa 10+2.
Niin ja hei, älkää stressatko siitä liikunnasta vaan tehkää vain se vähäinen minkä pystytte!! Nimim. Kolme viikkoa jo liikuntakieltoa takana. Tekisin mitä vaan että voisin käydä pihalla kunnon happihyppelyllä kävelyn merkeissä! Ehkä sekin päivä vielä koittaa.

Nautitaan raskaudesta vaikka se välllä niin pirun vaikeaa onkin, jookos!
 
Seireeni, puhuithan hiuksista? :D Itse kävin eilen parturissa, oli tukka aivan kamalassa kunnossa... Ensin puhuin vaan raitojen ottamisesta, mutta parturi sanoi varmistaneensa Simin tehtaalta, että värit ovat turvallisia käyttää myös raskauden aikana, joten laitettiin väri koko päähän. Jos kuitenkin mietityttää, niin laita raitoja :) niissä kun väri ei kosketa päänahkaa niin ovat ainakin turvallisia.

Pihla, saa nähdä miten teidän synttäreillä käy :D meillähän anoppi lipsautti serkuille (miehen siskon lapsille).

Mä en ole vyötäröä mittaillut kun en tiedä mitä se oli ennen turvotusta...
 
Lauwra, mun äiti on lipsauttanut työkaverilleen. Joka toivottavasti osaa olla hiljaa, kun poikansa on meidän naapuri :D eniten huolettaa mun pikkusisko, joka on muutenkin hurjan kova puhumaan, että näinköhän puhuu ohi suunsa :D alunperin sen piti olla töissä illalla, mutta ei nyt olekkaan. Ihan kiva, kun tädit (mun siskot) on tytölle tosi tärkeitä :)

Seireeni, muistelisin lukeneeni teratologisen tietopalvelun sivuilta, että hiusten värjääminen on ihan turvallista, kun sitä ei tee jatkuvasti :) kyllä mä tytön odotusaikana värjäsin pari kertaa. Kysyin itseasiassa vielä kätilöltäkin ja oli ihan ihmeissään, että miksei saisi ja hän on ainakin raskausaikana värjännyt ja kolme tervettä lasta saanut :D nyt en vielä tiedä värjäänkö. Mun oma väri on tosi vaalea, enkä ole muutenkaan värjännyt yli vuoteen.

Viime yö meni kyllä surkeilla unilla! Olisipa sitä joskus fiksu, eikä aina vaan laiska. Selkä oli niin hirvittävän kipeä, mutta itsepintaisesti pysyin sängyssä pyörimässä, enkä lähtenyt hakemaan panadolia. Sen avulla olisin varmasti saanut paljon paremmat unet. Tyhmä mikä tyhmä :D

Liikkumisesta en itse ota stressiä. Ainoastaan koirien puolesta on huono omatunto, mutta tuskin nekään ihan hirveästi kärsii, kun kuitenkin joka päivä saavat edes sen pienen lenkin ja pääsevät omaan pihaan halutessaan. Tämä nyt on väliaikaista, joten kestäkööt. Onneksi eivät enää ole mitään "teinejä" :) lenkkeilen sen minkä pystyn, mutta en yhtään enempää. Sama oli tytönkin odotusaikana. Mutta heti tammikuussa tein jo pitkiäkin lenkkejä, kun uskaltauduin yksin liikenteeseen koirien kanssa :) ja tyttö siis tosiaan syntynyt joulukuun 5. päivä.

Reilun puolen tunnin päästä me syödään tytön kanssa perunalaatikkoa, että ehditään syömään ihan ruokaakin tänään ennen synttäriherkkuja. Sitten ajoissa herännyt tenava päiväunille ja mulle hetken lepotauko :)

Pihla 15+5
 
Miiula: ei pelkkä ruoka helpota. Yleensä juon ja syön jotain ja sit kun hetken lepää niin helpottaa. Mutta se lepo tuntuu olevan avainasemassa.

Omenan haju täälläkin himottaa. Mulla kyllä se jää siihen hajuun, kun oon ostanu niin ei niin tee ees välttis mieli syödä.

Mä en värjää koskaan tukkaa kun oon luonnostaan tosi vaalee blondi, mutta kynsiä lakkaan ja siinä on niitä samoja aineita ku hiusväreissä. En ihan joka viikko lakkaa mutta sillon ku johonki meen :)

Turvotus on laskenu nyt aika hyvin ja vauvamaha alkaa näkyä vihdoin sen alta. Linea negraa ei oo tullu. Neuvolatäti antoi luvan alkaa jo liikkeitä odottamaan, eli niitä tässä sitten joulun tienoilla odottelmaan :)
 
Minullakin on huono omatunto, lähinnä miehen puolesta kun lenkittää meidän koiria. Kyllä minäkin parhaani mukaan yritän ja osallistunkin, mutta tämä väsymys on vaan niin massiivista. Varsinkin näin työviikon jälkeen. Mä teen henkisesti aika kuormittavaa työtä ja nyt meinaa kyllä olla jaksaminen tiukilla. Mies tuossa kysyi taas metsälenkille seuraksi, ja sanoin vaan että "toivoisin että tää mun elämä olis muutakin kuin metsässä ravaamista ja työssäkäyntiä". En ole oikein saanut kavereita tältä paikkakunnalta eikä täällä ole mitään harrastusmahdollisuuksiakaan, nyt kun ratsastuksenkin lopetin. Yksinäistä ja tylsää siis mun elämä nykyään.

Joku (raskausdementia...) kyseli kestovaipoista. Mitä minä olen monelta konkarilta kuullut, alkuun pikkuisen kanssa kannattaa lähteä sisävaipalla (sisätäyttö jopa?) ja kuorella (villahousut tai kuorivaippa). Sitä pissaa tulee kuitenkin koko ajan ja paljon, joten vaihtaakin joutuu joka tapauksessa usein. Myöhemmin sitten ajattelin selvitä taskuvaipoilla. Ja yöllä ja reissussa taidan päästää itseni helpolla ja mennä kertiksillä.

Kuusama ja Pikku rv 12+0
 
Pahastaolosta oli kysymys..
Mulla on helpottunut, pahin jo takana. Tosin syön vieläkin Omepratsol vatsansuojalääkettä. Sitä määrättiin mulle silloin pahimpana aikana, oliko nyt viikolla 7. Välillä olin viikon syömättä ja olo alkoi paheneen. Syödään nyt tuo loppuun ja kokeillaan sit uudestaan.

Eilen oli NT-ultra. Oli se ihan mieletöntä nähdä jo niin pienen ihmisen näköinen kaveri siitä isolta ruudulta. Kyynel vierähti poskelle pelkästä onnesta. Kaikki oli niinkuin pitikin. Pieni sai ikää pari päivää lisää. Nyt siis 13+3. Ja laskettuaika 9.6. Ollaan tuijotellu haltioissamme vain sitä kuvaa.
 
Huh ja vihdoin kerkeän/jaksan kirjoitella pitkästä aikaa!

Eilen oli nt-ultra ja kaikki hyvin <3 Turvotus oli 1,07mm eli normaali. Veriseula ei ollut vielä tullut, mut en siitä stressaa kun ultrassa noin hyvin meni. Saatiin jopa 4d kuvat mikä yllätti positiivisesti :)

Täällä väsymys helpottanut ja olot muutenki, vaikka missään vaiheessa ei ole suurempia pahoinvointeja edes ollut.

Kaikkea hyvää siis tänne! Nyt vietetään viikonloppua vanhempien luona joten mukavaa viikonloppua muillekin!

Lissu 12+5
 
Puhelua ei tullut, joten seula ei hälyttänyt. Jee!

Aamut kerkiää lukea muiden kirjoituksia ja lisätä omiakin, kun ei nukuta. Onko teillä muilla samaa? Illasta väsyttää niin hirmuisesti ja jos sortuu sohvalle nukahtamaan tai menee ajoissa sänkyyn, niin sitten aamulla kukut yksinään teemukin kanssa :) Minä en ole kesäajan vaihtumisen jälkeen herätyskelloa tarvinnut. Muutaman kerran olen 7 asti jopa nukkunut. Yleensä herään 5-6 ihan pirteänä, vaikka olen väkisin valvonut pidempään. No se minun pitkä on 22.30, ei vaan pysy silmät auki enempää.

Toinen haaste on ummetus. On kokeiltu kaikki luomumenetelmät sen helpottamiseksi.
Etsin palstalta saman ongelman kanssa eläjiä, mutta kaikilla se taisi olla loppuraskauden vaiva. Tämä on minulla selvä raskausoire, koska ikinä en ole aiemmin vaivasta kärsinyt ja söin kuitenkin samalla lailla kuin ennenkin. Ei auta liikunta, ei veden juonti, ei ruokavalio. Luumuja syön joka päivä. Nyt ei mene alas enää, kuin ne kaupan kalleimmat merkit. Kaikki on kuukauden aikana kahlattu läpi. Ummetuslääkkeitä en vielä ole ottanut, enkä ota jos saan nyt tällä ruokavaliolla pidettyä sen aisoissa. Sitten pitää aloittaa, kun nämäkään luumut eivät enää uppoa :)

Tsempitykset kaikille huonosta olosta kärsiville, nämä minun vaivat on kuitenkin pieniä siihen verrattuna :)

Mukavia vointeja kaikille ja Hyvää Itsenäisyyspäivää!
 
Viimeksi muokattu:
Ruut, mulla ihan sama homma, aina aamut täällä yksinään istun :) Nautin siitä kyllä suunnattomasti ettei haittaa, välillä kyllä tympäisee kun haluis kattoo esim jotain leffaa myöhään mutta ei vaan jaksa!
Ootko tuohon ummetukseen kokeillut magnesiumia? Mulla ei nyt oo samaa vaivaa mutta joskus kun ollut niin auttanut kun aamulla ottanut sitä tyhjään vatsaan..
Itsellä olo sama, hyvin tasainen, mitä nyt välillä niitä heikotuksia mutta ei meinaa muistaa edes että on raskaana, toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin! Reilun vkon päästä Suomeen ja pääsen neuvolaankin ekaa kertaa :D
Hyvää itsenäisyyspäivää!
miiula 14+4
 
Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Meillä kun ei mies ole kovin innokas koirien ulkoiluttaja... Kyllä se saattaa lyhyen lenkin niiden kanssa tehdä, mutta ei yleensä ikinä työpäivän jälkeen.

Huh, viimeiset synttärivieraat saatu ulos! Eilen meni melkein seitsemään asti illalla ja tänään vielä yhdestätoista eteenpäin on ollut vieraita. Selkä huutaa taas hoosiannaa... Mutta nyt on synttärit juhlittu, eikä paljastunut raskauskaan kenellekään ;) onnistuin valitsemaan hyvän paidan :D

Eilen tuntui useampi pikkupotku. Just siinä kun oli vieraita ja meinasin ihan vaistomaisesti nostaa käden vatsalle. Onneksi ehdin tajuta virheeni, ennenkuin sitä edes tein. Oli vaan niin vaistomaista, ettei sitten oikein tiennyt, mihin sen käden olisi laittanut, kun koko kroppa ja mieli huusi, että siihen, missä niitä liikkeitä tuntui :D

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! :)
 
Ihanaa, että monelle on saatu hyviä ultrakuulumisia :)

Pihla, ota nyt iisisti kun on juhlat saatu juhlittua! :)

Mulla ei muuta kuin, että oksennukset on taas jokapäiväisiä, argh.

lauwra poksuttelee 15+0! :heart:
 
"erel"
Voi elämä tätä turvotusta...milloinka tämä oikein helpottaa...näyttää että ois jo viimisillään menossa :) ja painon nousu on kyllä edellee älytöntä...varmaan tekee se tupakan polton lopettaminen et jo kuusi!!!! kiloa tullut...ihan itkettää millanen valas olen kuhan pääsen tästä kesäkuulle asti.
Mulle oli tullut jotain labra tuloksii tonne omahoitoon, en tiiä oliko ne niitä riskiarvoja ollenkaa viel... onko muut hoksannu tuleeko ne sinne ja minkä nimisiä ne on. Joku ilmotus oli tullut että pitää viikolla 36 ottaa verikokeet aikasemman vauvan keltaisuuden vuoksi.
Hiusten värjäilystä niin kyllä mä oon värjänny hiuksiä jokaises raskaudes. Tosin en nyt monesti vaan pari kertaa vaan.
Mulla ei ole vieläkään onneksi iskenyt kauhea väsymys. Edelleen nukun vähemmänkin kun normaalisti...nyt tosin alkaa vähän helpottaa eikä ihan joka yö herää pyörimään.
Mulla on kanssa tuo ummetus vaivana välillä. Talo sitten haiseekin aina ihan kauhealle...mulla on onneksi vielä luumut helpottaneet.
Mikäköhän tuossa omenassa on kun mäkin söin pitkästä aikaa omppua ihan vaan todetakseni että olen edelleen allerginen. Pieninä paloina onnistu syömään kun ei kosketa huulia niin ei ala kutista.
Verenpaineet onko teillä heitelly? Mulla on ollut normaalia alemmat ja heikottaa aina silloin kovasti. Varsinkin iltapäivisin huomaa että laskevat. Nyt koittanu juua kivennäisvettä ja syyä suolasta että ei tulis niin heikkoa oloa.
Pahoinvointi tuntuu edelleen olevan parempaan päin, on jo ihan kokonaisia päiviä kun ei tule kun hetkeks vaan.

Pakko kertoo kun luin tänään lasten synnytyskertomuksia. Tyttö joutu synnytyksen jälkeen lasten osastolle pariks yöx kun oli jotain häikkää hengityksessä. No lääkärin kertomuksessa luki että; 35 minuuttia vanha vauva alkoi narisemaan. Kyllähän nauratti että jatkunu siitä asti kaheksan vuotta tuo sama narina :D

rv 10+6
 
Sonde:
Tuohon hajuaistiin.. Itse ennen kun tein raskaustestin niin haistoin monena iltana että naapurit paistelee makkaraperunoita. Selitin miehelle että haistatko että taas ne tekee naapurissa makkaraperunoita, mutta mies vaan sano että ei hän haista mitään :D Sitten joku aika sit sanoin töissä työkaverille että palaako täällä joku kun haistan palaneen käryn. No ei hän mitään haistanut ja eikä mikään palanut :D Joten varmasti ihan normaalia että haistaa juttuja joita ei olekkaan lähimailla :)
 
Laitetaanpas niitä kuulumisia... Ja kommenttea...

NT-ulta oli viime viikolla. Kaikki hyvin. LA:ta tarkentui 9.6. Seulan tuloksia odotellaan.

Neuvolassahan olen käynyt kerran. Seuraava kerta on ööh runsaan viikon kuluttua. Sitä seuraava varmaan sitten joskus helmikuussa. Kaippa siellä voisi käydä itse noita paineita seuraamassa ym. En ole kovin motivoitunut käymään neuvolassa, koska on niin paljon huonoja kokemuksia. Käyn pakolliset.

Oma olo on kehnohko. Koko ajan huono olo (oksettaa). On kovaa ummetusta, johon mikään ei auta. Jatkuvasti yleishuono olo (ihan kuin olisi viimeisillään raskaana). Vatsa kerää ilmaa aivan sikana. Pitäisi syödä Minifomia jatkuvasti. Pahinta on närästys. Siihen ei auta omepratsol. On tosi kovia kipuja (sappikivun tyyppisiä, mutta koska sappirakko on poistettu, se ei sitä selitä). Olen menossa 1,5 viikon päästä ylävatsan ultraan. Jos sieltä ei löydy mitään, vaadin vatsan tähystystä.

Mitäs täällä on keskusteltu...

Hiusvärit ei pelota. Värjään edelleen. Ihmisen elämässä on niin paljon kemikaaleja päivittäin (mm. muovissa), että satunnainen hiusten värjääminen ei ole kellekään haitaksi.

Kestovaipoistakin oli puhuttu. Molempien lasten kanssa olen kestiksiä käyttänyt. Esikoisen kanssa jopa öisin ainakin vuoden ajan. Toisen kanssa mikään kestovaippa ei pitänyt yön yli.

Itse kannatan yhden koon taskuvaippoja (BumGenius). Siinä menee yksi vaippakoko kaiken kokoisille lapsille. Käyttäminen helppoa, peseminen helppoa ja jopa päiväkodit käyttivät ihan kiltisti :D Ihan samalla tavalla toimii kuin kertakäyttöiset, mutta ainoa poikkeus on peseminen. Säilytin niitä kuivassa. Vaippoja oli sen verran, että oli kaksi erää. Kun toinen erä oli käytössä, toinen oli pesussa.

Ostin kaikki vaipat ulkomaisista verkkokaupoista. Olivat sata kertaa edullisempia kuin Suomessa. Suosittelen kaikille kestoilua!

Noh nyt menen nokostelemaan. Heräsin syödäkseni aamupalan (oksetti sen verran kovasti).



Valkoinen 13+5
 
Tällä viikolla ilmennyt ruoan valikoiminen. Ei kelpaa enää mikä tahansa. Keitot on parhaita. Mulle tulee aina iltaa kohden huono olo, jotenkin sellainen täysi, epämukava olo ja saatan sen vuoksi mennä niin aikaisin nukkumaan ettei tarvitse kärvistellä :(

Mä haistoin yksi päivä lenkillä vanhan viinan hajun. Ketään ei näkynyt lähimaillakaan ja mietin onko joku, joka on juonu, voinut juuri kävellä siitä ohi ja haju jäänyt :) Ehkä kuvittelin. Haju aisti on kyllä herkempi.

Kovasti välillä miettii, onko tuolla ketään enää hengissä kun mitään ei tunnu. Tarkkailen mahaa hysteerisesti ja välillä oon ihan varma ettei se enää oo kasvanut ollenkaan. Voisko tästä nyt vaan nauttia!

Staffy 14+6
 
Mä olen myös päättänyt kokeilla nyt kestovaippailua :) Ajattelin opetella tuon esikoisen kanssa keväällä kun aloitetaan pottailu tosissaan, että josko nopeuttavat kuivaksi oppimista ja ei sitten ole ihan hukassa niiden kanssa keväällä. VALKOINEN, otan mieluusti konkreettisia vinkkejä vastaan, esim mistä vaippoja kannattaa tilata :) ajattelin alkuun kokeilöa noita AIO-vaippoja.

*muoks*
Lisättäköön, että tilasin just ebaysta bola-korun! Jostain syystä esikoisen aikaan en sitä ostanut vaikka kovasti halusin :) Varmaankin saapuu joulukuun aikana niin on sitten valmiina tammikuulle! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiva että täällä kaikilla melkein hyviä ultrakuulumisia. Meillä laskettu aika muuttui tosiaan, 11.6. (kuukautisista laskettu)En osaa puhelimella laittaa väriä. En vaan ymmärrä miksei ne laittanut sitä "koon" mukaan joka olisi oikeasti siis 14.6 :/ Kuulemma noin pieni ero niin ei sitten sen takia vaihdeta.

Lissu 13+0
 
Iltaa kaikille ja mukava lukea hyviä kuulumisia täältä :) Minä olen täällä harvakseltaan kirjoitellut, en ole tosin fb-ryhmässäkään. Tuntuu että nyt on aika "tasainen" vaihe menossa, ei juurikaan oireita lukuunottamatta satunnaista pahoinvointia. Otin pari viikkoa sitten neuvolakäynnillä influenssarokotteen ja se teki minut tosi kipeäksi! Oksensin koko päivän rokotteen jälkeen ja valmiiksi ollut pieni flunssa paheni kunnon flunssaksi ja kuumeeksi. Ainakin luulen, että rokote aiheutti nuo vaivat. No, vähitellen olen parantunut.

Liikkeitä ei vielä tunnu ja dopplerilla tulee kuunneltua iltaisin sydänääniä :) Viikkoja on nyt 14 + 5, np-ultrassa kaikki oli hyvin ja sen mukaisia viikkoja olisi jo tasan 15 mutta koska laskettua aikaa ei muutettu pienen heiton vuoksi niin mennään nyt tuolla pari päivää pienemällä luvulla :D Vatsa on kasvanut jonkin verran, muutamat jotka tietävät raskaudesta, ovat puhuneet "pömpöstä" ja todenneet, ettei enää pystyisi masua piilotteleen. Olen aika lyhyt, saa nähdä kuinka isoksi vatsa tässä kasvaakaan :D noin. 10cm on tullut navan korkeudelle lisäsenttejä.

Mutta nyt nautiskelemaan vielä vähäksi aikaa kynttilöistä ja vapaasta, huomenna taas stressaavaan työhön paluu ja tiedän jo valmiiksi olevani aivan poikki perjantaina kun taas viikonloppu alkaa.. :/ Onneksi joulun aikaan pitäisi olla vähän pitempiä vapaita mm saldovapaiden ansiosta :)

Kerttuli + vauvanalku 14+5
 
Kestovaippailua meillä ei tulla harrastamaan. Ei olla harrastettu tytönkään kanssa. Edelleen käytetään kertiksiä se mitä käytetään. En jaksa alkaa siihen pyykkirumbaan :D sitä riittää muutenkin.

Mä en ole fb:ssä, mutta täällä kirjoittelen yleensä päivittäin, jos en joudu itsekseni höpöttelemään :)

Nyt tosiaan on vähän sellainen tylsä kausi. Ei juuri oireita kuin liitoskivut ja selkäkivut. Liikkeitä tuntuu epäsäännöllisesti, vielä siis melko hiljaista silläkin saralla. Uusi oire on pissahätä :D ei onneksi kovin pahana öisin, 1-2 kertaa yleensä riittää. Päivällä on pahempi ja silloin 1-2 kertaa tunnissa on lähempänä totuutta :D usein pissahätä iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta silloin, kun lähden liikkeelle. Tänään kauppareissu oli aika tuskaa.

Väsymystä on edelleen jonkin verran. Nukun n. 10-11 tuntia yössä ja voisin hyvin nukkua enemmänkin, jos joku ei kellontarkasti joka aamu herättäisi klo 8.18 :D päiväunia en edelleenkään nuku.

Ruoka maistuu. Ei enää ihan hirveästi väliä, mitä laittaa, sen kyllä pystyy syömäänkin. Ei ole enää pakko olla sellaista, mitä tekee mieli. Ja se onkin ehkä parasta, kun kykenee taas laittamaan ja syömään oikeaa ruokaa :)

Tämä päivä piti viettää lepäillen, mutta onhan tässä taas tullut touhuttua enemmän kuin piti. Pyykkivuorta oli pakko pienentää (vielä sitä jäi), ruokaa oli laitettava, kaupassa käytävä ja tiskikonetta pyöritettävä, että sai viimeisetkin synttäritiskit pois. Joulutorttujakin piti tehdä. On sitä onneksi ehtinyt vähän hengähtääkin tänään :) nyt olen taas jo taaperon nukutus puuhissa. Sitäkin taitaa vielä synttärihumut verottaa.

Ei muuta kuin kirja hetkeksi käteen ja peiton alle! :)

Pihlakin poksuttelee 16+0 :)
 
Sonde: mullakin on hajuhäiriöitä! Ja makuhäiriöitä myös. Himoitsin esimerkiksi pitkään minttusuklaata mutta aina kun maistoin sitä, se maistui verelle. Puoliso tai muut eivät huomanneet mitään outoa joten pistän raskauden piikkiin. Melkein joka päivä jokin ruoka maistuu aivan väärälle, purkka homeelle tai tomaatti lantulle tai kaakao savustetulle munakoisolle:D

Minä olen palannut normaaliin vuorokausirytmiini alun väsymyksen jälkeen ja kukun aina kahteen yöllä. Ihan hyvä näin, koska olen yöaikaan tehokkaimmillani ja saan tehtyä keskittymistä vaativia juttuja ihan eri lailla kuin päivällä. Lisäksi valvominen on vaan ihanaa (joo, en ehkä ole samaa mieltä sit kun se vauva syntyy ja valvottaa ekan vuoden putkeen...).

Me ostettiin ekat vauvanvaatteet sen kunniaksi että päästiin seuloista läpi ja nyt olen törmännyt siihen kammottavaan seikkaan että maailma on ilmeisesti täynnä kaikkia lastentarvikkeita joista en tiedä mitään. Kääk! Miten ihmeessä voi valita oikean kantorepun ja juuri meille sopivat vaunut ja täydellisen määrän juuri oikeanlaisia vaatteita puhumattakaan kaikesta siitä roinasta jota en naiiviudessani osaa edes ajatella? Sitterit, vaipat, tutit, apua! Mua ei oikeestaan edes ihan kauheasti kiinnosta valita ja hankkia tietoa ja ostaa tavaroita, mutta en oikeastaan kovin hyvin erota sitäkään mikä on pakollista ja mikä ihan turhaa. Ja ne pakolliset on pakko hommata. Ja esimerkiksi vaunut näyttää maksavan ihan pirusti, mutta itse tolkkuan niistä yhtä paljon kuin autoista eli värin. Punainen on kiva, otetaan punaiset! :D

joo, todellakin meidän ensimmäinen lapsi, eikä niitä tuttavapiirissäkään kauheasti ole, tai sitten vaan mun kaverit ei juurikaan puhu näistä jutuista

AUkko 13+4
 
Moi!

Nyt en varmaan kykene kommentoimaan muita, sillä jännittää aika paljon!! Tänään siis np-ultra ja sen jälkeen meno iltavuoroon. Toivottavasti tulee hyviä uutisia, jotta työnteko onnistuu sen jälkeen. Aiemmissa raskauksissa mua ei ole pelottanut ollenkaan tämä ultra, mutta nyt kyllä jostain syystä. Kai se on kun tuota ikää on jo niin paljon enemmän... Täällä on edelleen tolkutonta väsymystä, mutta etominen alkaa onneksi väistyä. On se vaan kumma, miten tuota makeaa voisi syödä vaikka ja kuinka!! :ashamed: Sehän sit tietenki näkyy kiloina..

Mukavaa viikonalkua kaikille :heart:

JeHil rv 11+6
 
AUkko ja vaunuista. Hahhaa, ihanaa. Mulla vähän sama homma, et autoista erotan vaan värin, mitkään mallit tai nimet ei sano mitään. Samoin vaunut. Ja tää kuitenkin kolmas muksu, mutta siitä aikaa kun on rattaita käytelty, lapset jo kouluikäisiä.

Esikoisesta muistan ostaneeni käytetyt vaunut ja v-itutti kun vaunujen pyörät oli pumpattavat. Niitä sai olla pumppaamassa koko ajan! Joten EI PUMPATTAVIA renkaita vaunuihin. Kuopuksen syntyessä ostin uudet tuplavaunut. Emmaljungat, todella hyvät työntää. Kauppareissut, lenkit yms. pysty hoitaa hyvin. Kalliit oli, mutta katsoin, että samalla hinnalla saa noi normivaunutkin liikkeestä, n.1000€, huh! Kallista!!!

Ystävän muksua työnnellyt kolmipyöräsillä talvella, oli muuten tuskaa!!! Joten itse en ainakaan kolmipyöräisiä halua, sen verran työjuhdat nuo vaunut tulee olemaan meillä, autoa kun ei ole, niin kaikki matkat hoituu vaunuissa ja me liikumme todella paljon.

Suosittelen menemään liikkeeseen kokeilemaan vaunuja. Niin aijon itsekin tehdä ja katsella netistä sitten käytettynä juuri niitä, jotka olen kokenut toimiviksi :) Varsinkin kun malleja ja merkkejä ja ja ja on tullut niin paljon :)

JeHiL Onnea ultraan, muistan kun itseäkin jännitti niiiin paljon viime viikolla :)

Ultran päiväyksistä Munkin mielestä toi jotenkin hassua, kun ei aleta vaihetelemaan laskettuapäivää jos heittoa 1-6pv. Mullakin oli heittoa vain se kaksi päivää, sikiö oli kaksi päivää pienempi, mutta laskettu aika pysy samana, kun neuvlossa annettu aika. Oma arvio heitti viikolla :D Olis vaan jotenkin kiva olla täysin tarkka noissa ajoissa..

ON Mulla oli eilen ihan kaamea pv pahoinvoinnin osalta!! Pakonomasesti sitä hyvää kautta vain odottaa, kohta kohta kohta helpottaa. Vai helpottaako? Viikonloppuna olimme ystäväni lapsen syntymäpäivillä ja siellä tuli vain syötyä. Hui kamala, kuinka paljon sitä jaksoikaan maha vetää :D Ja vaikka täys olo olikin niin pakko oli lisää änkeä :D
Se olis viikon päästä toka neuvola, pääsee ekaa kertaa kuulemaan sydämensykkeet :) Hieman jännityksellä odotan sitä tapaamista neuvlatädin kanssa, kun jotenkin sellainen olo, etten pitänyt hänestä ekalla kerralla..voihan se olla sen ekan kerran jännittyneisyyttäkin, jonka tulkitsin väärin. Sen takia nyt sitten jännittää, että mitkä fibat tällä kertaa saan hänestä :D Ja vielä enemmän jännittää eka lääkäriaika, se on nuorelle mieslääkärille varattu. Ja jotenkin se ahdistaa todella paljon mennä jalkojansa levittelemään toisen eteen..ja varsinkin vielä toi, kun on nuori lääkäri kyseessä :D

rv13+3
 
Viimeksi muokattu:
Alle vuorokausi nt-ultraan, hieman alkaa jännittämään... Mukavaa kun hyviä uutisia on kuulunut, toivottavasti saamme huomenna liittyä onnellisten joukkoon. Eilen myös poksahdeltiin eli nyt 12+1! Huh, aika on mennyt nopeasti...

AUkkolle vinkkinä hankinnoista, näin yhden lapsen äidin syvällä rintaäänellä sanottuna ;) niitä ehtii hankkia sitten vauvan synnyttyäkin!! Pakollisena hankintana ennen syntymää katsoisin välineen millä lapsen tuo laitokselta kotiin, eli autoon turvakaukalo. Vaunukävelyt on mukavia, eli kyllä nekin hankkisin. Varsinkin kesävauvan kanssa saa heti lähteä liikkeelle niin hyvähän ne on olla. Mutta kannattaa tosiaan miettiä niiden käyttötarkoitusta eli missä aikoo vauvan kanssa liikkua. Asuuko kaupungissa ja tarkoitus shoppailla ja liikkua ahtaissakin paikoissa: kääntyvät etupyörät ja pieni koko plussaa. Itse olen tehnyt paljon kauppareissuja lapsen kanssa niin piti olla hyvä tavarakori mihin mahtuu kauppakassi. Samoin hyvät isot pyörät millä pääsee liikkumaan kelissä kuin kelissä. Meillä on ihan perus Brion Happy Combit eli yhdistelmät. Niissä oli pehmeä vaunukoppa mikä meni sinne 6kk asti. sitten ollaan oltu pelkällä ratasosalla. Eli ei kannata ostaa heti sitä mikä näyttää kivalta vaan miettiä käyttötarkoitusta, sitten ei muuta kuin liikkeeseen katselemaan. Tori.fi ja muut paikat on myös tulvillaan käytettyjä hyväkuntoisia vaunuja, kun tietää mitkä haluaa on sieltä helpompi metsästää.

Mutta rahaahan hankintoihin saa menemään, siksi kannattaa huudella esim. facebookissa jos jollain on lainata/myydä halvalla esim. sitteriä taikka kantoreppua, voi kokeilla ensin tarvitseeko niitä ollenkaan ennen kuin hankkii omaksi.

Varmasti oli muutakin mitä piti kommentoida, mutta ei vaan nyt aivot toimi.. Palailen huomenna kertomaan ultra kuulumisia!

Catnip82 + kyytiläinen 12+1
 
Aukkolle samoja juttuja olin kirjoittamassa kuin muutkin :) eli käy lastentarvikeliikkeessä myyjän kanssa läpi vaunujen ominaisuuksia. Sitten kun hyvä vaunut löytyy, niin tori.fi ja muut käyttöön :) Saat kolmanneksella pari vuotta vanhat, hyvät vaunut. Ainoa merkille pantava asia on, että varmista että vaunuja on säilytetty sisätiloissa niin eivät ole ainakaan homeessa. Vauvanvaatteista löydät pian vauvan synnyttyä ne, joita tykkäät käyttää :) Alkuun suosisin kietaisu bodeja, ne on helppo pukea kun vauvan käsittely on alkuun ehkä vähän hankalaa :) Sitterit ja muut ehtii hankkia myöhemminkin! Rintapumppu voisi olla hyvä olla valmiiksi jo kotona ettei sitten miehen tartte lähtä sitä ostamaan kun maito nousee ja tissit meinaa räjähtää :D Turvakaukalo on sellainen mitä en koskaan ostaisi käytettynä kuin luotettavalta ystävältä, koska netissä myydyistä ei voi tietää onko ne kolaroituja.

Lauwralla ja miehellä on tänään joululahjojen ostopäivä! Muksu on hoidossa ja miehellä vapaapäivä ja nyt hankitaan kaikki roinat ja lyödään ne kääreisiin. :) Vähän meinaa selässä tuntua tää kävely, mutta panadol nassuun ja homma jatkuu!
 

Yhteistyössä