Kesäkuun kullanmurut *joulukuussa*

"Jossu79"
Olihan ne riskiluvut tulleetkin netpostiin. Pieniä olivat, ikäriski vaan 1:350, mihin nyt ei enää voi vaikuttaa. Mitä esim. 30-vuotiaalla on nuo riskiluvut?

Mistä tota Bio-Oilia saa? Apteekista vai jostain luontaistuotekaupasta? Kahdesta aiemmasta raskaudesta ei tullut mitään mutta niistä on jo niin monta vuotta aikaa että en voi luottaa siihen. Kaikki tuntuu jotenkin vaikeammalta tässä raskaudessa, olen tosi raihnainen! Lisäksi epäilen, että nyt on tulossa SUONIKOHJUJA! Sääressä oli jossain vaiheessa aivan kosketusarka kohta ja suonet näkyvät todella selvänä. Ihme kyllä hirudoid forte tuntui auttavan ja nopeasti! En olisi ikinä uskonut siitä mummojen rasvasta. Lisäksi käytän ajoittain lentosukkia.

Oletteko vielä miettineet, miten jäätte äitiyslomalle? Olen miettinyt sitä varhennettua ihan siitä syystä, että mun työ on mahan kanssa tosi vaikeeta ja hirveiden asentojen takia fyysistä. Alta 30-v se vielä meni, en jäänyt lomalle kun vasta 4 pvä - 1 vko aiemmin, mutta silloin olinkin opiskelija ja käytännön työtä oli vähemmän. Tosin sitten äitiysavustukset loppuu vielä aiemmin.

Milloin aiotte ilmoittaa töissä? Mä yritän sinnitellä rakenneultraan. Maha ei vielä juuri näy mutta nopeastihan se sit yhtäkkiä tulee.

Onko kukaan ollut raskaana lentokoneessa? Tuntuuko se pahalta? Mulla supistelee ajoittain jo nyt ja mietin että olisiko se koneessa minkälaista? Varasin meille etelänmatkan viikolle 22-23. Ei ole vielä maksettu, mutta tuntuu että johonkin pitäisi päästä kun sit ei vähään aikaan matkalle varmaan lähdetä.

Jossu79
 
Täällä myös facebook-ryhmään halutaan, enää ei raskautta tarvii salailla! :)

Menkkajomotukset jääneet pääasiassa pois, mutta kipuilevia tuikkailuja alavatsalle ja muutenkin ympäri vatsaa tulee jatkuvasti.
Missäs vaiheessa vatsat on pullahtanut? Täällä vielä melko minimaalinen häpyluun yläpuolella, vaikkakin huomaa että kyllä sieltä ilmeisesti jotain on tulossa :D Liikkeistä ei hajuakaan, ei kuulemma tulekaan pitkiin aikoihin tuntumaan kun istukka edessä.

Ihanaa ja mukavaa vuodenvaihdetta kaikille ja ikimuistettavaa uutta vuotta!
 
Jossu79, taitaa tota Bio-oilia saada ihan Citymarketistakin, mutta apteekista ainakin :) Ja minä matkustin esikoista odottaessa rv30 Teneriffalle. Mulla oli jo aika valtava maha eikä se hauskaa ollut. Varattiin istumapaikat niin, että edessä ei ollut ketään, jotta sain reilusti jalkatilaa. Lisäksi muista ottaa hyvä matkavakuutus! Noilla viikoilla normaali matkavakuutus pitäisi olla vielä voimassa, mutta tarkista se. :) Ja tukisukat on lentokoneessa kyllä oltava...

Mulla on nyt alaselkä alkanut oireilee todella pahasti. Kävin hakemassa uuden saliohjelman, että saisin vähän selkään ja vatsaan vielä voimaa lihaksiin. Pakko ottaa se tukivyö nyt jokapäiväiseen käyttöön...

Eilen otettiin taas mahakuva ja hitsi mikä pallo mä jo olen :D Täytyy tonne masukuva ketjuun laittaa joku päivä...

Ens viikolla neuvolaan :) Uusi (eli vuorotteluvapaalta palaava) terkka tulee takasin. Hän poisti kierukan kesällä, oli tosi mukava.

lauwra 18+3
 
Bio-oilia saa tosiaan ihan marketistakin ja taitaa olla siellä halvempaa kuin apteekissa :)

Neuvolassa taas käyty. Piti olla myös neuvolalääkäri, mutta terkka on sekoillut tämän uusimman käytännön kanssa (ennen eka lääkäri oli jossain viikoilla 13-14) ja unohtanut varata lääkäriajan :D no, parin viikon päästä sitten. Ja sopii mulle oikein hyvin, kun tammikuun alussa meidän neuvolalääkäri vaihtuu ja se vanha oli tosi kovakourainen. Jospa tuo uusi olisi helläkätisempi.

Hemoglobiini oli pudonnut 128 -> 112, joten sain rautakuurin mukaan. Verenpaineet oli ok, sf-mitta keskikäyrällä ja kaikki muutenkin niinkuin pitääkin :) selällään maatessa supistaa helposti ja sen huomasi terkkakin :D mutta piti ihan harmittomina suppareina, kun eivät kestä kauaa ja ovat kivuttomia. Näin olen itsekin järkeillyt.

Rakenneultra on nyt sitten ennen ensimmäistä lääkärikäyntiä. Meinataan kysyä sukupuoli, jos se vaan näkyy ja kaikki on muuten kunnossa. Toivotaan vaan, että kaikki on hyvin. Sukupuolella ei väliä :)

Pihla 19+2
 
Tähkä81
Meillä oli eilen ylimääräinen ultra, kun lääkäri halusi varmistaa, että munasarjoissa on kaikki ok. Olihan siellä, ja saatiin samalla nähdä taas vauvakin. Lääkäri katsoi kaikki ne rakenteet, jotka näillä viikoilla pystyy näkemään, ja kaikki oli kunnossa. Siellä se harjoitteli hengittämistä. :) Ei siitä ultrasta rehellisesti sanottuna itse kovin paljon tajuttu. Joku musta piste oli vauvan virtsarakko, joku vaalea möykky keuhkokudosta, jne. Rakenneultraakin malttaa nyt taas odotella.

Yksi päivä oksentamatta. Uskaltaisikohan toivoa, että tää joskus oikeasti helpottaa eikä tänään ole vain joku satunnainen parempi päivä... Joulu meni sängynpohjalla ja aamusta yöhön oksentaessa. Oon niin loppu tähän jatkuvaan laattaamiseen. Ei tätä vaan oikeasti jaksa fyysisesti eikä henkisesti. Ylimääräinen neuvolakäynti mulle tämän takia laitettiin, mutta siihen on vielä pari viikkoa.

Mekin haluttaisiin jonnekin reissuun kun vielä kahdestaan päästään ja myös siksi, että tää loputon pahoinvointi teki loppuvuodesta niin raskaan, että halutaan tehdä välillä jotain kivaakin. Matkavakuutuksista sen verran, että kannattaa varmistaa, mitä oma vakuutus kattaa. Syksyllä selvittelin asiaa, kun oltiin lähdössä pidemmälle reissuun. If oli ainakin silloin ainoa vakuutusyhtiö, jonka tavallinen matkavakuutus kattaa raskaudesta aiheutuvat hoitokulut (taisi kattaa ne viikolle 26 asti). Muissa vakuutusyhtiöissä mikään raskaudesta aiheutuva ei mene tavallisen vakuutuksen piikkiin, vaan kulut pitää maksaa itse. Pitäisi saada aikaiseksi vaihdettua vakuutusyhtiötä, koska omasta vakuutusyhtiöstä tuli silloin todella tympeä "kai tiedät, että raskaus ei ole sairaus" -henkinen vastaus.

Tähkä81 15+2
 
Mä en muista mitkä vakuutukset mulla oli tuolloin reissun aikaan, mutta tosiaan toisesta firmasta sain reissun ajalle vakuutuksen, joka kattoi raskauden rv30 matkalla. Kyllä siitä viikon vakuutuksesta sai maksaakin, mutta en olisi ilman sitä uskaltanut mihinkään lähteä.

Me ajateltiin lähteä helmi/maaliskuussa kylpylälomalle Tallinnaan viikonlopuksi. Sen aikaa raaskii esikoisen antaa olla hoidossa :) Pakko saada kahdenkeskinen lepohetki ennen vauvan tuloa...

Tilasin sitten uuden bolakorun raskauskeijusta :D ebaysta tilaamani ei helissyt, oli siis vaan tavan riipus. Onneksi ei ollut kalliskaan tuo kiinalainen halpisversio :D
 
Moikka taas pitkästä aikaa!
Pohjoisen joulun vietosta kotiuduttu Kuopioon ja työtkin aloitin taas viikon vapaiden jälkeen eilen maanantaina. Mies on vielä lomalla 7.1 asti joten itselläkin on vähän vielä sellainen lomailuolo, vaikka töissä aina käynkin :)

Joululahjaksi annetut mummi- ja ukki-mukit otettiin vastaan melko hyvin. Tosin kuten olin vähän epäillytkin, eivät vanhempieni reaktiot olleet mitään "riemusta kiljuen kattoon hypäten", mutta kyllähän he hieman onnittelivat. Lapsenlapsi on nyt ensimmäinen laatuaan, joten ehkä sekin sai sitten syntymään pientä hämmennystä. Mieheni lohdutteli minua, että eihän vanhempieni tarvitse olla onnellisia asian suhteen , kun meidänhän se vauva on eikä heidän. Niinpä niin...
Serkkutyttöni 20v. oli puolestaan ihana, meni aivan sekaisin, halaili ja hoki kaikki joulupyhät "voi että, vauva!".

Julkaisimme mieheni kanssa facebookissakin iloisen uutisen ja saimme paljon ihania kommentteja ystäviltämme. Ne lämmittivät ihan oikeasti varsinkin vanhempieni muivan suhtautumisen jälkeen! Samalla paljastui myös kaksi muuta raskautta lähipiiristäni. Ihana löytää ystäväpiiristä ja sukulaisten joukosta muita odottajia - vertaistuki on oikeasti tosi tärkeää!

Painosta: minulla on alunperin jo runsaasti ylipainoa. Senpä takia neuvolan täti antoikin tiukan ohjeistuksen heti ensimmäisellä käynnilläni, ettei paino saisi nousta ollenkaan raskauden aikana. Se on minusta melko kohtuuton vaatimus, mutta vielä näille viikoille tultaessa (16+1) painoni ei ole noussut käytännössä lainkaan. Olen kuitenkin päättänyt, että kohtuuden rajoissa paino saa minun puolestani nousta, en aio stressata sitä ollenkaan!

Ylipainon takia minut passitettiin myös varhaiseen sokerirasitustestiin ennen joulua. Olen lukenut paljon kyseisen sokeriliemen kamaluudesta, neuvolassa vielä pelottelivat lisää. Pakko todeta, ettei se kyllä ollut lainkaan niin kamalaa kuin olin ajatellut. KYS:ssä vielä kävin ja olivat pitäneet sitä tetraa varmasti pakkasessa, koska juoma oli tosi kylmää ja se oli tosi huippu juttu! Maku muistutti liian vähällä vedellä lantrattua mehukattia, siis ihan sellaista "kerran elämässäni nyt juon tämän lasin tyhjäksi"-asenteella juotavaa nestettä :) Paitsi että eihän se nyt ollutkaan "kerran elämässä", koska joskus viikoilla 25 (?) pitää käydä uudelleen samanlaisessa rasituskokeessa. Kamalinta koko hommassa on kuitenkin se, että joutui paastoamaan 12 tuntia :p

Tulipas taas höpöteltyä, rauhallista odotusta ja uuden vuoden vaihdetta kaikille! Itse olen yövuoroissa perjantaihin asti, joten käyn aina öisin lukemassa teidän kirjoitteluita täällä.

Anna 16+1
 
Anna.S
Näinköhän satutaan samaan aikaan Kyssiin synnyttään :) Mulla viikkoja nyt tasan 16+0 Sulla päivän enemmän :)
Minäkin nyt 7 päivän vapaiden jälkeen pitkästä aikaa töissä ja vielä yövuorossa. No toivottavasti yö menis nopiaan ja pääsis aamulla nukkuun. Huomenna vuoden viimoinen päivä ja meillä se menee aika rauhallisesti. Päivä nukkuessa ja illalla raketteja kattoen ja tinoja valaen :)

Oikeen Ihanaa vuoden vaihdetta :)
T: Henttu ja Pömppis 16+0
 
AnnaS ja Henttu, tiedä vaikka ollaan kaikki kolme yhtä aikaa Kyssillä :)

Minä mietin illan suunnitelmia. Lähteäkö jonnekin käymään, vai öllöttääkö kotona. Mies on yön töissä, niin yhteisiä suunnitelmia ei ole. Toisaalta kehtuuttaa yöllä ajaa kotiin takaisin, mutta olisi ihan kiva käydä moikkaamassa jotakuta.

Äitiyslomasta, yritän jäädä mahdollisimman myöhään. Ja jos mahdollista, niin käyn päiviä tekemässä äippälomallakin. Mulla on niin mielenkiintoisia projekteja...

Ruu ja 16+4

P.s Sopivaa työnimeä ei ole vieläkään kielen päälle osunut
 
Viimeksi muokattu:
AnnaS, minäkään en ymmärrä tuota sokerirasituksen manaamista! Eihän se nyt herkkua ollut, mutta kyllä mä lähinnä olin tyytyväinen että sai jotain suuhunsa sen 12 tunnin paaston jälkeen :D
 
Viimeksi muokattu:
Painoa mulla on tullut tässä vaiheessa (rv 19+3) 4kg eilisen neuvolakäynnin mukaan. Mutta siinä on taatusti vielä jouluturvotuksiakin :D sanoinkin terkalle suoraan, että aion palata ruotuun vasta vuodenvaihteen jälkeen. Eikä se mitään mun painosta sanonutkaan. Tytöstä oli tässä vaiheessa tullut n. 5,5kg.

Äitiyslomasta, jään suoraan hoitovapaalta, joten ei tarvi miettiä :)

Illan suunnitelmat on täällä selvillä. Mennään mun porukoille saunaan ja iltapalalle, ammutaan muutama hiljainen tulisuihku ja sitten mä tulen ajoissa kotiin tytön ja koirien kanssa (koirat tulee mun vanhemmille mukaan), mies saa jäädä ottamaan olutta mun isän kanssa :D mulla on herkkuja varattuna illaksi ja boksilla yksi hyvä ohjelma, minkä meinasin katsoa, kun saan tytön nukkumaan. Raketit katselen taas ikkunasta, kun en voi jättää tyttöä yksin sisään nukkumaan, enkä myöskään tuota paniikissa olevaa koiraa. Sille on kyllä lääkitys jo aloitettu. Koiralle siis :D

Tänään on taas mukavasti ollut häpyluun liitoskipuja. Terkka eilen sanoikin, että vauvanalku hengailee sen verran alhaalla (kuten itsekin olen liikkeistä päätellyt), että se voi pahentaa noita kipuja ja aiheuttaa ikävää painetta. Kestetään, kunhan kaikki muuten menisi hyvin :)

Uni maistuisi taas liiankin hyvin. Valehtelematta nukun 10-11 tuntia yössä ja silti väsyttä. Toivottavasti se rautakuuri alkaa tehoamaan nopeasti. Saatanpa siis itsekin ihan huomaamatta olla untenmailla jo ennen puoltayötä tänäänkin :D

Hyvää uuttavuotta kaikille! Toivottavasti saadaan paljon onnellisia rakenneultrakuulumisia ja terveitä vauvoja ensi vuoden puolella :)

Pihla 19+3
 
Taas pitkästä aikaa jaksan kirjoitella. Olen ollut todella väsynyt koko joulun ajan ja hematooman vuoksi jouduin jäämään sairaslomallekin. Nyt pitää ottaa todella rauhallisesti, että vauva pysyisi kyydissä. Täytyy kyllä myöntää, että silti pelottaa keskenmeno. Lasken viikkoja siihen, että vauvalla olisi edes teoreettinen mahdollisuus syntyä elävänä. Uuden vuoden kunniaksi aion kuitenkin perheen kanssa käydä kodin lähellä ampumassa raketteja. Muuten yritän lepäillä mahdollisimman paljon, että pääsisi taas takaisin töihinkin...

Täällä oli ollut puhetta sokerirasituksesta. Minä joudun menemään vähintään kerran tässä raskaudessa sokerirasitustestiin ensimmäisen lapsen ison koon vuoksi. Koskaan mulla ei ole ollut sokereissa mitään normaalista poikkeavaa, mutta kun yksi lapsi on syntyessään ollut jättiläinen, joutuu sokerirasituksen kärsimään. Se litku vielä menisi, mutta viime raskaudessa mulla tuli kahdessa sokerirasituksessa todella huono olo. Oksetti hirveästi ja makasin sen odotusajan erillisessä huoneessa. En siis kovin innoissani ole testeihin menossa, kun vielä luultavasti niistä ei mitään ihmeellistä löydy.

Itse en valitettavasti voi ottaa tuota päivityshommaa. Toivottavasti joku halukas löytyy.

Toukkamasu ja vaavi 15+4
 
Mä voin ottaa päivitysvastuun tammikuulle =)

Bio-Oilia itse ostin Tokmannilta, kun oli tarjouksessa :D Sieltä muutenkin varmaan edullisimmin saa.

Joulu meni mukavasti mökillä isommalla porukalla, sai lapset muitakin leikittäjiä ja sain pääosin vaan olla tekemättä mitään, joka oli mukavaa vaihtelua normiarkeen, jolloin teen melkein kaiken :D Meillä on miehen kanssa mennyt nyt taas välillä paremmin ja välillä huonommin, riidellään ihan älyttömän paljon ja kun tunteet kuohahtaa, niin vaikea on lasten läsnäollessa välillä vaan purra huulta ja olla hiljaa ja sitten tulee sanottua sellaisia asioita, jotka ei lapsille yhtään kuuluisi ja turhaan aiheuttaa heille ahdistusta :( Meillä on vaan miehen kanssa niin erilaiset näkemykset monestakin asiasta (mm. mä haluan muuttaa parempaan kämppään ennen vauvan syntymää, mies ilmoitti, että senkun lähden lasten kanssa, hän ei muuta mihinkään...) ja niitä ei ilmeisesti keksenämme saada purettua auki kun aina vaan riitelyyn menee, vaikka kuinka asiallisesti yrittäis puhua. *huokaus*

Liikkeitä tuntuu jo joka päivä, lähinnä iltaisin, kun rauhassa makoilee sohvalla tai sängyssä :heart: Muutaman kerran on jo aika tuikeasti potkaissut, olis saattanut tuntua mahankin päälle, jos olisi ollut käsi valmiina :D

Uutta vuotta otetaan miehen kanssa vastaan kahdestaan herkkujen kera telkkarin ääressä (tai no, mies juttelee kavereiden kanssa kännykällä, mä surffailen vaunusivustoilla ja täällä :D). Lapset sai iltapalaksi sipsejä ja joulusta jääneitä nameja, katseltiin Risto Räppääjää, poltettiin muutama tähtisadetikku ja olivat unten mailla klo 22.00 =) Eipä tuon ikäiset isompaa ohjelmaa vielä tarvitsekaan, ens vuonna uudet kujeet jo :)

Lisäys: Mulla on eka neuvolalääkäri viikon päästä ja samana päivänä sais varailla rakenneultra-aikaa! :) Täällä saa aika helposti ajan, kun on suht pieni paikkakunta eli eiköhän se oo sitten jo ennen kuun puoltaväliä! :heart:

Lisäks mulla on myös aika kipeitä tuntemuksia alavatsalla välillä, vihlaisee välillä oikein kunnolla, kun nousen nopeasti ylös tai teen jonkun äkkinäisen vinoliikkeen. Juoksemisesta tms ei tuu enää mitään, kun jo reippaasti kävellessä alkaa tuikkimaan ihan häpyluun tuntumaan! :( Mitähän on olot muutaman kuukauden päästä, huh. No, kaikesta pitää olla onnellinen, kun tietää niiden olevan normaaleja fiiliksiä :D

Nukkumisesta piti vielä sanoa, että mä nukun tosi huonosti. Olen kyllä nukkunut jo melkein 2vuotta heikommin, kun tuo kuopus on ollu tosi huono nukahtamaan ja nukkumaan, siis herkkä heräilijä vielä nytkin, vaikka pian tulee 2v mittariin. Ei nuku joka päivä edes päikkäreitä ilman tunnin huutoa ja taistelua eikä ole rattaisiin suostunut nukkumaan enää vuoteen :/ Nykyään siis nukutaankin 160cm sängyssä minä, mies ja levottomasti unissaan pyörivä kuopus. Lisäksi aamuyöstä esikoinen herää pissahätään ja tunkee meidän väliin, vaikka hänen oma sänkynsä on meidän sängyssä kiinni :D Kuopuskin kyllä nukahtaa iltaisin omaan pinnikseensä, mutta heräilee parikin kertaa iltayöstä ja viimeistään 2-3aikaan herää varmaan pissahätään ja sitten ei nukahda enää itsekseen vaan vaatii päästä mun viereen. Siinäpä sitten otat kunnon lepoa... :D No, aikansa kutakin, kyllä ne oppii nukkumaan aikanaan, toivon vaan että tämä tulokas olisi yhtä hyväuninen kuin esikoinen, joka veti 3h päikkäreitä terassilla rattaissa vielä vajaa 2vuotiaanakin :)

Nanski + toukkanen 18+1

PS. Mies katseli jouluna mun mahaa saunassa ja tokaisi, että "voi perkele, sieltä tulee kolmas poika!" :D Saa nähdä, mitä ultrassa sanotaan, jos sattuu näkemään!
 
Viimeksi muokattu:
Naneni, kiva kun ilmoittauduit vapaaehtoiseksi :) meilläkin 2v. nukkuu paljon meidän välissä. Mä haluan nukkua hyvin ja tyttö nukkuu paljon rauhallisemmin meidän vieressä kuin omassa sängyssään. Mennään nyt sitten näin :)

Täälläkin on tänään tuntunut melkoista mylläystä. Tuli oikein kipakoita potkuja tuonne vasemman nivusen suuntaan :D olenkin juonut aika paljon kokista tänään, että liekö vaikutusta vauvanalun vilkkauteen :)

Mä odottelen miestä kotiin. Jäi mun porukoille vielä, kun tytön ja koirien kanssa tultiin kotiin. Meidän tenava se päätti pelätä pauketta aika kovasti, eikä halunnut edes ikkunasta katsoa. Unille sain n. 22.45 ja meidän sänkyyn. Mies saa jäädä sohvalle, kun on ottanut kaljaa. Koirien kanssa on ollut rauhallisin vuodenvaihde vuosikausiin. Oli kyllä hyvä investointi panikoivalle koiralle tuo thunder shirt! Ei tietoakaan tärinästä, läähättelystä ja levottomuudesta :)

Onnellista uutta vuotta 2015 kaikille! :)

Miestään kotiin odotteleva ja rauhallisten koirien onnellinen omistaja Pihla :D
 
Taidan taas minäkin aktivoitua kirjoittelemaan kuulumisia. Monta kertaa päivässä luen palstaa ja mietin kommentteja mutta en vaan saa aikaan kirjoitella.

Uusin tuttavuus on dekolte-alueelle majoittunut hormoniakne. Voi fak. Ei auta pesut, rasvaukset, ilmakylvyt tai kaikkien näiden tekemättäjättäminen. Pitää kysäistä lääkärinlassa loppukuusta onko asialle tehtävissä mitään.

Lomailun ja lisääntyneen energian kunniaksi ompelin viisi pientä sisävaippaa ja pyöräytin yhdet villahousut kuoreksi. Saatoin olla vähän ajoissa mutta ei tämä energiataso tästä ainakaan lisäänny kun työt taas alkaa. Vielä jos tekis muutamat villahousut lisää niin niillä pääsee alkuun.

Mulla on ollut nyt parin päivän aikana sellaista inhottavaa menkkajomotusta alamahalla. Pitäiskö tässä huolestua? Liikkeitä on kyllä tuntunut joka päivä nyt viikon ajan. Kävelylenkillä olen käynyt päivittäin, nyt en tiedä uskallanko lähteä. Tympeää.

Ahkeran vaunututkailun jälkeen olen nyt päätynyt alkuperäiseen suosikkiini Hartan Topline X:n. Vielä mietin pehmeän ja kovan kantokopan välillä.. Onko pehmeä liian kuuma juhannusvauvalle? Jos sitä sitten rakenneultran jälkeen alkaisi katselemaan ihan tosissaan. Saksalaisia nettikauppojakin olen katsellut, pitää ensin kysyä tarjoukset kotimaisista kaupoista ja tehdä sitten ratkaisut.

Uusi vuosi otettiin vastaan aika rauhallisissa merkeissä. Ainut koira joka veti kierroksia paukuista oli tuo vanhin, joka ilmeisesti luuli että sorsastus on alkanut ja oli aivan innoissaan lähdössä töihin :D Minä olin jo nukkumassa ennen puolta yötä, en vaan pysynyt enää hereillä =) Tästä päivästä alkaa nyt sitten vauvan syntymään kestävä herkkulakko. Ounou, mitähän siitäkin tulee..

Kuusama ja Pikku (jolla on jo nimi valmiina!) rv 15+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä