Kesäkuun kullanmurut *joulukuussa*

Me kotiuduttiin aamulla kahen päivän tukholman reissulta ja tekipä hyvää tollanen pieniki irtiotto :) menomatkalla tosin tuuli oli ihan järkyttävä ja laiva keinu ihan asenteella..

Meillä rakenneultra on rv 19+6 ja aika on suoraan saatu. Onpas taas eroja :O mut ihanaa, enää 3viikkoa :)

Me ei olla vielä puhuttu/mietitty mitään vakuutuksia, mutta kaipa sitä pitäs oikeesti alkaa jo miettiä..

Mulle saa vihdoin PÄIVITTÄÄ synnytyssairaalaksi PHKS! Miehen työt varmistu tänään ja muutto Lahteen on nyt edessä, kuhan mun koulu loppuu. Helpottavaa, kun ei tarvi enää stressata :)

aida1 & pikkukaveri 16+5
 
Täällä tänään käyty niska-turvotuksessa ja samalla tarkastettiin hematooman tilanne. Kaikki kirpulla hyvin ja hematoomakin pienentynyt reippaasti, hematooman odotetaan sulavan itsestään pois :)
Mulle saa nyt myös päivittää synnytyssairaalaksi EPSHP ja laskettu aika 29.6.2015

Kirppu 12+1
 
Huh, juuri kun alkoi tuntumaan että raskauspahoinvointi hellittää, minulle iski vuosisadan vatsatauti. Tänään onneksi alkanut olo normalisoitua, kuume laskenut ja ruoka alkanut maistua. Hyi olkoon miten heikoksi olon veti! Eilen oli neuvolakäyntikin jossa tietysti panikoin onko kaikki kunnossa. Vahvat sydänäänet kuunneltiin, joten eiköhän se pieni ihan hyvin voi :) Vaikka äiti ei niinkään... Tänään soittivat neuvolasta että virtsassa ollut kasvua, uudet näytteet pitää siis vielä kiireenvilkkaa labraan kiikuttaa. Vähän jännittää tuokin kun olemme lähdössä joulua ja uutta vuotta pakoon ensi viikolla Thaimaahan, muutenkin kun olen joutunut koko syksyn sairastelemaan ja kunto aika heikko. Mutta toivotaan että olo tästä kohenisi!

Ninatus, et todellakaan ole ainoa stressaaja :) Itse olen joutunut jatkuviin keuhkoputkentulehduksiin ja poskiontelotulehduksiin nappailemaan antibiootteja ja melko vainoharhainen sitä on ollut kuuria aloittaessa. Mutta lukuisiin vakuutteluihin itsekin lopulta uskonut ja uskaltanut kuurit syödä.

Tänään sain varattua rakenneultra-ajan ja sain sen viikoille 19+1. Suoraan tämän ajan antoivat, mutta minua kävi jälkikäteen mietityttämään että onkohan tuo turhan varhainen aika? :O

Silva88 13+3
 
Hei kaikille!
Minäkin oon karannu tuonne faceryhmän puolelle, mutta käyn täälläkin lukemassa kuulumisia.

Kamalan moni ollut kipeänä, en tykkää! Itselläkin oli viime viikolla selkäongelmia. Noidannuoli nappas tuonne mun selkään kun pikkasen yskäisin. Onneks se meni 5 päivässä ohi ja nyt ollaan kunnossa. Sitä vaivaa ei kyllä toivo kellekkään, oli niin tuskaista.

Mulla on huomenna toinen neuvola. Iskäkin kutsuttiin mukaan. Rakenneultra on vasta tammikuussa 27. päivä. Ja mulla alkaa sillon jo 21. raskausviikko. Menee kyllä erilailla nää käytännöt jokapaikassa.
Ja maanantaina on sokerirasituksen vuoro, onneks ei paha olo ole enää vaivannut niin ei niin paljoa jännitä. Mut miten voin olla juomatta niin pitkän aikaa ku nykyään on ihan kaamea jano.

Eilen tuli ensimmäiset puoli tutun ihmisen mahakosketukset ilman lupaa. Se oli sellanen silityksen ja tökkäsyn välimuoto. Ärsyttää kyllä ku ei se mun maha vielä niin iso ole. Tääkin mies oli mieheltä kuullut meidän perheenlisäyksestä ja siitä tiesi. Ei ihmisen mahoja kosketella muutenkaan. Läheisen ihmisen kosketus on ok, sitten kun masu on jo iso ja vauva vaikka potkii. Silloinkin luvan kanssa. Mitäs mieltä te olette?

Ihanaa, näyttäs nyt siltä että me saadaan valkoinen joulu. Ihanaa!! Heräsin tunti sitten pikku päikkäreiltä ja ajattelin josko vielä kävis pienellä happihypyllä tuolla ulkona. Vaikka onhan kello melkein puol yhdeksän, mut mieli tekee niin silloinhan kannattaa mennä!

MiiSa-80 ja masuasukki 15+1 ?
 
Harmi kun on ollut sairasteluja!

Minä menin kerran koskemaan ihan yhtäkkiä tutun (ei kaveri) vauvavatsaa! Se vatsa vaan veti puoleensa! Oli tosi typerä olo sen jälkeen. En tosiaan halua että kukaan tulisi minua koskettelemaan :)

Miten ennaltaehkäisette raskausarpien syntyä?
 
Mulla on (erittäin satunnaisessa) käytössä Body Shopin Cocoa butter stick. Pitäis varmaan aktivoitua sen suhteen nyt kun maha on selvästi aloittanut kasvunsa. Toisaalta tekis mieli hankkia kokeiluun myös Bio Oil, sitä kun on niin hehkutettu.

Mites muuten, kuinka moni joutuu sokerirasitukseen? Mä onnistuin välttämään, ilmeisesti bmi just rajan alla eikä lähisuvussa ole sokeriongelmaisia. Neuvolantäti sanoi että katsotaan sitten joskus viikon 25(?) jälkeen.

Vielä kaksi (ja puoli) päivää töitä, sitten piiiitkä loma =)

Kuusama ja Pikku rv 13+5
 
Mahakosketuksista: ei saa ellei kysy lupaa! Tuntemattomille en lupaa antaisi... Viime raskaudessa hyvä työkaveri (miespuolinen) juuri ennen älomaa ihan yllättäen alkoi taputtelemaan "poikamaha ihan selkeesti!". Ei tuntunut kivalta... Ainoa kenellä lupa taputella on mies, lapsi ja omat vanhempani :)

Raskausarvet: onneksi on tuo pieni etureppu ennestään niin ei kasva niin vauhdilla. Viimeksi ei raskausarpia tullut. Silloin käytin ja käytän nytkin suihkun yhteydessä Nivean in shower body lotionia for dry skin, on niin helppo käyttöinen ja ei rasvaa käsiä ja vaatteita. Viime raskaudessa neuvolatätini oikein kehui kuinka mahani on niin kauniina pysynyt, vain hento linea negra näkyvissä :) Mutta eihän noita voi oikein estää, jos paino nousee nopeasti niin iho vain repeää. Eli varmaan jos pystyisi pitämään painon nousun maltillisena niin se auttaa, pysyy iho vauhdissa mukana.

Rakenneultra: meille kätilö nt-ultrassa laski milloin rv20 tulee täyteen ja siitä sitten antoi meidän luvan päättää ajan. Meillä se on 4.2., silloin taisi olla 20+4 ellen väärin muista. Sitä ennen on yksi neuvola käynti, seuraava neuvola menee sitten tuon ru:n jälkeen eli on se ns. kelaneuvola :) Ei noita käyntejä mitenkään usein kyllä ole. Sama oli aikataulu esikoista odottaessa. En yhtään muista missä vaiheessa on eka lääkäri, olisiko jossain viikoilla 26-27...

Sokerirasitus: En joudu siihen tällä kertaa, edellisessä sen kävin ja koska sukurasitetta ei ole ja viime raskaudessa kaikki oli hyvin, ei nyt tarvitse mennä. Toki jos virtsaan alkaa sokeria kertymään niin sitten asiaa mietitään uudelleen. K-SKS:n alueella automaattisesti joutuu kaikki yli 25v ensisynnyttäjät, vaikka bmi oli miten alhainen. Mutta nyt toisen kanssa vain jos on ollut radi tai sukurasitetta löytyy, en tiedä miten paljon bmi:n pitäisi olla, että sen takia joutuisi automaattisesti. Ei se kyllä niin kauhea kokemus itselle ollut, mukaan lukemista odotteluajaksi niin hyvin aika meni ja eväät mukaan niin saa syödä heti kokeiden jälkeen.

Kommentoinkohan kaikkea mitä piti :) Oma napa ihan yhtä ennallaan kuin aina ennenkin! Jos joku palauttaisi miulle lämpimän ruuan ruokahalun niin se kelpaisi..sama oli viime raskaudessakin näillä samoilla viikoilla. Varsinkin pastaruuat on ihan ehdoton ei! Perunaa voisin syödä, kaikissa mahdollisissa muodoissa :) No, kyllä se tästä! Kinkkua jo himoitsen mielessäni, isän paistamaa kinkkua, leivinuunissa paistettua kinkkua, nam nam...

Catnip82 + kyytiläinen 13+5
 
Raskausarvista: mä hölväsin tota mainittua bodyshopin kaakaovoita. Lopussa en sitten enää jaksanut kun ei arpia ollut ilmestynyt ja poks! Sittenhän ne tuli. Oliko sattumaa vai ei, kuka tietää... Synnytyksen jälkeen aloin käyttämään Bio-Oilia ja sillä vaaleni arvet todella nopeasti! Eli nyt aion sitä käyttää kosteuttamaan mahaa, reisiä ja tissejä. Jos kaksi viimeistä unohtaa rasvata, niin niihinkin ne arvet ilmestyy! Mutta täältä siis lähtee suuret kehut Bio-Oilille :)

lauwra 16+5
 
Lauwra, toivottavasti tyttö voi jo paremmin :)

On kyllä eroja rakenneultra-ajankohdissa! Mä en jaksa uskoa, että tuo 19+5 on liian aikaista, kun kerran niin monille on annettu aika melko samoille päiville :)

Raskausarvet, tytöstä niitä ei tullut yhtäkään. Rasvailin ihan peruskosteusvoiteella joka ilta ja silloin, kun kutitti. Nyt rasvailen myös joka ilta. Joko Doven Winter care -voiteella tai sitten erisanilla. Jos oikein kutisee, niin rasvaan myös päivällä :) en tiedä, onko siitä oikeasti apua arpiin, mutta kutinaan auttaa ainakin.

Mahan koskettelijat. En voi sietää! Omalta äidiltäni voin miehen ja tytön ohella sen sietää, mutta en muilta. Isä ei edes ole sen tyylinen ihminen, että tulisi kokeilemaan :D viime raskaudessa olin tehnyt kaikille selväksi, etten halua kenenkään mun mahaani koskettelevan. Anopin oli kuitenkin ylitettävä oikeutensa silläkin kertaa. Tuli vielä painelemaan oikein kunnolla. Ihan kuin olisi yrittänyt tunnustella vauvaa niinkuin kätilö tai neuvolan terkka... Ärsytti. Toista kertaa ei tarvi tulla.

Sokerirasitus, mun periaatteessa pitäisi n. kuukauden päästä mennä, "kun se on tapana". En kuitenkaan ajatellut mennä, koska sukurasitetta ei ole, bmi on reilusti alle 25, eikä muitakaan riskitekijöitä ole. Menen toki, jos neuvolassa kärähdän sokereista.

Liitoskipuja on ja pahenee vaan. Tänään erehdyin ottamaan tukivyön pois, kun tyttö oli päikkäreillä. Voi sitä tuskaa, kun nousin sohvalta, kun tyttö ilmoitti heränneensä! Tuntui kuin häpyluun kappaleet irtoaisivat toisistaan. Täytyy kai alkaa pitämään tukivyötä tauotta koko päivä.

Tänään olisi vielä joulushoppailua tyttöporukalla. Mies saa jäädä tytön ja ripuloivan koiran kanssa kotiin :D jos saisi viimeiset ostokset tehtyä. Kinkkukin pitää muistaa ottaa sulamaan.

Olikohan vielä jotain, mihin piti kommentoida. En muista. Seuraavaksi sitten :)

Pihla 17+4
 
Rakenneultrasta: mulla vasta viikoilla 22+0. Tuntuu ikuisuudelta odottaa sinne asti, varsinkin kun tietää, että sen voisi aiemminkin tehdä.

Raskausarvista: vielä ei näy, ei edes rinnoissa mitkä kasvoi 2 kk aikana a-kupista c-kuppiin :D Ihan perusvoiteilla menty tähän asti. Tuo Bio oil voisi kyllä talveksi tulla kokeiluun kun iho kuivuu kuitenkin herkemmin nyt kun vihdoin alkoi kylmenemään. Elän myös toivossa, että olisin äidiltäni perinyt hyvän ihon, sillä hän säästyi kaikissa kolmessa raskaudessa arvilta kokonaan.

Sokerirasituksesta: haluan ehdottomasti mennä. Äidilläni on ollut raskausajan diabetes vaikka hänkin on ollut aina todella hoikka, joten en uskalla luottaa, että minunkaan hoikkuus siltä suojelisi. Haluan myös ehdottomasti synnyttää alakautta, mutta haluan olla 100% varma, että lapsi varmasti mahtuu tulemaan. En halua mitään riskiä, että lapsi kasvaakin minun herkuttelujen takia liian suureksi. Minulla on siis lantiota kuvattu useaan kertaan muissa asioissa ja aina todettu, että ahdas on. Katsotaan miten se tästä lähtee leviämään ;)

Ihanaa joulun odotusta kaikille!

Hep ja pikkuinen 14+3
 
Heippa!
Vieläkö yks 26v mamma mahtuis mukaan :) Täällä esikoista ootellaan, rv 13+1 ja la 24.6. Synnärinä Oys.

Olen aikani lueskellut tätä palstaa, mutta nyt ensimmäisen virallisen ultran jälkeen ajattelin liittyä mukaan. Alkuraskaus ollut melkoista myllerrystä, shokkina tuli plussat, pahoinvointi alkoi rv 7 ja kuvotus ja toisinaan närästys jatkuu edelleen, iltaisin varsinkin. Onneksi ei ihan jokapäivä lennä laatta. Myös kauheet itkukohtaukset ja mielialan heittelyt on tuttuja vierailijoita tässä taloudessa.. :)

jospa kohta helpottaa! Mies onneksi on maailman ihanin tukipylväs <3 Tämänpäiväisen ultran jälkeen olotila kyllä helpotti, kun näki että pienellä on kaikki hyvin ja ensimmäistä kertaa heräs niin onnellinen olo ja ihana rakkaus pientä kohtaan <3

Onneksi mitään kipuja tms ei vielä ole, ja normifarkuissa kuljetaan edelleen, paino pysynyt lähtölukemissa tähän asti :)
 
Lassu harmaana
Moikka pitkästä aikaa! :) En ole ihan pysynyt kärryillä keskusteluissa kun ei paljoa ehdi lueskelemaan. Harmittaa kun ei sinne facebookin ryhmään tullut lähdettyä, sinne on kyllä helpompi kirjoitella kun olen aktiivisempi siellä ja mulla usein tämä kaksplussan sivu tökkii hirveästi.

En muista joko kävin kertomassa np-ultran kuulumiset silloin alkukuusta, mutta laitetaan nyt vielä kertaalleen että hyvin meni kaikki ja oikein eläväinen pieni sieltä löytyi :) Turvotus oli 1,6mm, mitään soittoa ei ole kuulunut eli kaiketi ei seula hälyttänyt. Kaikki näytti olevan mainiosti ja laskettu aika on nyt virallistettu 20.6. Rakenneultra on 6.2 rv 21

Pahoinvointi on vihdoinkin helpottanut, ihanaa! Tunnen itseni taas suunnilleen ihmiseksi :D Iltaisin edelleen kuitenkin yökkäilyttää herkästi mutta en ole enää oksentanut moneen päivään. Hampaiden pesu on miltei mahdottomuus iltaisin ja se onkin usein pakko jättää aamulle. Siirryin jo mammafarkkuihin, vatsa on pullahtanut ulos aika reippaasti. Öiset vessassa ravailutkin on alkaneet jo, on vähän ärsyttävää kun unet pätkii niin monta kertaa yössä. Mutta muuten kaikki hyvin, suht virkeä olo ja ruoka maistuu erinoimaisesti :D Mitähän vaaka mahtais näyttää, en taida uskaltaa katsoakaan..

Yritän aktivoitua ja seurata keskustelua paremmin, jotta pääsisin perille mitä kullekin kuuluu :) Paranemisia sairastaville ja kaikille toivon hyvää, mukavaa ja rentoa joulua! Voikaa hyvin!
 
Moi vaan taas kaikille ja tervetuloa uusille :)

Mulla on vihdoin flunssa hellittänyt ja voimat palannut. Joulu en kotiin ehtinyt laittaa kun tämä olo nyt on ollut mitä on. Mutta onneksi ollaan melkein koko joulu sekä oman äidin että anopin lihapatojen ääressä :) ihana joulu taas tulossa :heart:

Mahakosketuksia on alkanut tulemaan omilta kavereilta, mua se ei niin haittaa. Sitte tietenki jos haittaa niin oon päättäny taputella koskettelijan mahaa vastaavasti takas ja kommentoida sen koon kehittymistä. Mies nyt paijjailee mahaa jatkuvasti ja yrittää kuunnella että kuuleeko vauvan :LOL: mutta kyllä tää maha miehelle kuuluu ihan yhtä paljo ku mullekki, ainaki mun mielestä... eli senkus lääppii :)

Raskausarpiin käytän bepancare voidetta. Tuntuu ainaki kivalta, vähä viilentää jotenki.

Rakenneultra tulee viikolle 21+0 ja se aika varattiin nt ultrassa. MEinaatteko muuten selvittää sukupuolen jos se näkyy? Mä meinaan, oon niin malttamaton aina kaikissa asioissa että haluun senki tietää :) Sittepähän voi ostella vaatteitaki iilman että tarvii miettiä käykö kummallekki

Eipä muuta, tänään alkaa joululoma :) lähen kotiin aiemmin, jo puolen päivän aikoihin. Hyvää joulua kaikille :)
 
Täällä alkaa joululoma huomenna kun käyn kääntymässä pari tuntia työpaikalla. Sen jälkeen lähdemme suoraan lomailemaan, vuokrasimme mökin ja siellä olisi tarkoitus viettää viikko =) En meinaa malttaa odottaa vaikka pakkaamisessa on taas oma hommansa..

Me aiomme kysyä sukupuolen rakenneultrassa. Itsellä on aika vahva fiilis pojasta, katsotaan osuuko oikeaan =) Sitten uskallan alkaa ostella vaatteitakin enemmän, jos ylipäätään edes tarvetta on. Meiltä taitaa löytyä pari äitiyspakkauksellista aitoa 70-luvun retroa :D Luulisin että sillä määrällä vaatettaa kevyesti vaikka kaksoset :whistle:

Kuusama ja Pikku rv 14+0 *poks*
 
Varasin aamulla neuvola aikaa, sainkin samalle päivälle. Vihdoinkin kuultiin sydän äänet :)
Kovasti mahassa riehuttiin ja potkittiin, kun hoitajalta karkasi äänet koko ajan. Hyvin ja tasaisesti pumputteli.

Onko muilla alhaista verenpainetta? Minulla oli yläpaine 90. Normaalisti 100 luokkaa. Pitääkö nyt alkaa syödä epäterveellisesti ja suolaisesti, jotta saa paineet normaalille tasolle. :LOL:
Minä en taida haluta tietää sukupuolta, mies haluaisi. Hän odottaa niin tyttöä, että entäjos se onkin poika. Syntymän hetkellä sillä tuskin niin väliä on, kumman käsivarsilleen saa.

Ruu79 14+6
 
Ruu, mulla oli myös alhaisia paineita, mutta ei ihan noin matalia. Terkkatäti sanoi, että matalalle verenpaineelle ei oikein voi mitään tehdä eikä se ole yhtä paha kuin korkea verenpaine. Kahvia, salmiakkia, lakua ja suolaa vaan naamaan ;) Ja varot jos alkaa heikottaa, ei ole hyvä kupsahdella ja lyödä päätään.

Mä olen niiiiin flunssan kourissa :( ääääääh. Ja viikonloppuna ei ole juuri lapsenhoitoapua tiedossa kun mies suuntaa varpajaisiin ja siellähän tunnetusti menee hetki.

lauwra 16+6
 
Me meinataan kysyä sukupuolta jos pikkikaveri sen vaan suostuu paljastamaan. Alkuun oli tosi vahva olo pojasta, mut nyt on alkanu olla tyttöoloja. Saas nähä :) sit vois ostaa vaatteita sen mukaan eikä tarvis niin unisexiä.

Mä en käytä raskausarpien ehkäsyyn muuta ku I love sarjan body butteria kerran päivässä. Tokkopa auttaa :D mulla on itse asiassa pari raskausarpea mahassa monen vuoden takaa ja ne on tullu jostain muusta ku raskaudesta.

Mahankoskemisesta: en hirveesti tykkää jos joku muu ku mies, oma äiti tai anoppi siihen koskee, mutta en jaksa uskoa että osaisin kieltääkään.

Mulla alko tänään joululoma! Huomenna juhlitaan miehen valmistumista ja tänään mulla on omaa aikaa, ku mies on kavereiden kanssa juhlimassa.

aida1 & pikkukaveri 17+0 (vitsi et aika menee nopeesti :O)
 
Kerttuliinu, tervetuloa :)

Me aiotaan kysyä sukupuoli rakenneultrassa. Kysyttiin tytöstäkin. On aivan toissijainen juttu, pääasiahan on, että kaikki olisi hyvin. Toki helpottaa hankintoja, jos tietää etukäteen. Tytölle ei tarvitsisi ostaa oikeastaan yhtään mitään. Pojalle pitäisi ostaa vaatteita, jos ei vaaleanpunaisiin haluta pukea :D meidän kaupoista löytyy tosi huonosti mitään neutraaleja värejä. Olisin tytönkin kohdalla tykännyt vaikkapa keltaisesta tai vihreästä, mutta niitä ei löydy oikein kirpputoreiltakaan. Niinpä aika pitkälti kaikki vaatteet on vaaleanpunaisen ja liilan eri sävyjä.

Taidan sitten taas siirtää sen rakenneultran. Miehelle tehtiin töissä aika p**kaiset, joten ei tarvi revetä sinne ultraan klo 7.15 aamulla, kun ei enää ole niin just, mille päivälle osuu.

Liikkeitä tuntuu mun mielestä edelleen tosi vähän siihen verrattuna, mitä tytöstä jo näillä viikoilla tuntui. En tiedä, vaikuttaako sektio (onhan vatsanahkakin osittain tunnoton), istukan paikka vai vauvan asento. Vai muistanko vaan ihan omiani sen suhteen, milloin tytöstä aloin tuntemaan liikkeitä, kuinka paljon ja kuinka voimakkaina. Toivottavasti alkaisi pikkuhiljaa tuntumaan enemmän.

Viikonlopulle olisi joulusiivoilua. Vähäsen. Ihan vaan lakanoiden vaihto, imuroiminen ja lattian pesu (hörymoppi on paras!). Mitään hysteerikkoja ei olla :)

Flunssakin on hellittänyt. Enää tarvii aamuisin niistää ja vähän on limaa kurkussa, mutta vointi on jo hyvä, joten enköhän maista jouluruuatkin ihan hyvin :) tyttö on edelleen välttynyt taudilta. Kiitän siitä meidän eläimiä, kun ovat kasvattaneet tuon vastustuskykyä vauvasta saakka. Ei olla siis oltu mitenkään hysteerisiä, jos koira on vähän nuolaissut tytön naamaa tai tyttö on ehtinyt tunkea koiran luun tms. suuhunsa. Ja muutenkin on saanut aina nunnutella noita eläimiä sen, minkä eläimet antaa :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Pihla 17+5
 
Moikka moi!

Paljon on jo porukkaa tässä ketjussa, mahtuisinko vielä mukaan?

Olen 26-vuotias ja odotamme ensimmäistä lastamme. Laskettu aika on 21.6.15.
(26v./la 21.6/ 1. ipana/ KYS)
Olemme muuttaneet mieheni kanssa Kuopioon vajaat 2 vuotta sitten, eikä lähettyvillä asu paljon ystäviä tai sukulaisiamme.
Sen vuoksi olisinkin mahtava juttu, jos pystyisi verkostoitumaan muiden lähiseudun (ja miksei kauempanakin asuvien) äitien ja isien kanssa, joilla perheeseen tulossa saman ikäisiä lapsia.

Minun raskauteni on edennyt melkoisen oireettomasti. Voin heti tunnustaa, että kun kaksi viikkoa sitten kävin ultrassa, olin ihan varma, että tyhjää täynnä. Raskausoireita ei ole ollut siis minkäänlaisia ja uskokaa tai älkää, sekin alkaa ainakin tällaista ekakertalaista huolestuttaa. Ultrassa kuitenkin todettu kaiken olevan hyvin.

Neuvolassa totesivat, että pitäisi olla vain tyytyväinen, kun ei mitään paikkaa säre, ei tarvi oksentaa jne.. Tottakai on ihanaa olla näin hyvissä voimissa, mutta pieni pelko aina joskus hiipii mieleen: ollaankohan siellä edes elossa, kun vatsa tai rinnat eivät kasva. Paino ei nouse, hajut eivät häiritse eikä mitään ruokahimojakaan ole havaittavissa :D

Onko muita, joilla oireetonta eloa vielä tähän mennessä?
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa AnnaS ja muut uudet! =)

Mä oon kans joka ilta melkein lueskellut, mutta tolla tabletilla on tooodella rasittava yrittää kirjoittaa, nyt on vihdoin taas läppäri omassa käytössä illan :D Lisäks se inhottava kesto-etominen meni kokonaan ohi pari viikkoa sitten ja myös järjetön väsymys hellitti ja olo on ollu nyt parisen viikkoa jopa ihan ihmismäinen ja oon pystynyt touhuamaan lasten kanssa muutakin kun katsomaan Puuha-Peteä DVD:ltä :D

Raskausarvista, mä aloitin Bio-Oililla mahan öljyämisen vajaa viikko sitten, kun sitä on niin hirveästi kehuttu, myös kavereiden taholta. Esikoisesta mulla ei tullu yhtään mitään, kuopuksesta maha repes aika pahasti loppuvaiheessa, kun paino nousi nopeasti ja muistan vaan sen, kuinka hillittömän sietämätöntä se mahan kutina oli ja kun sitä raapi ja iho oli muutenkin herkkä, niin sitten kynsien jäljet oikein jäi iholle muiden arpien lisäks :( Nyt yritän muistaa pitää kynnet lyhyinä, syödä kohtuudella (vaikka vauvahan kasvaa just niin nopeasti ku kasvaa, ei sitä estää voi, mut ainakin herkkuja vähentää etenkin loppuvaiheessa) ja rasvata ihoa koko ajan, ni pysyis ainakin vähän paremmassa kunnossa.

Liikkeitä aloin tuntemaan viikko sitten :heart: Ihan ensin en ollu varma, että mitä oli, mutta nyt jo ihan selkeästi potkiskelee/nyrkkeilee ja pyörii, koska liikkeet tuntuu aina välillä eri kohdassa. Rakenneultraan mun käskettiin itse varailla aikaa loppiaisen jälkeen, menee johonkin tammikuun puoleen väliin. Kyllä vähän jo jännittää, mutta ei sinänsä huoleta mikään, kun ei oo ennenkään mitään ongelmia ollut ja liikkeet kun tuntuu, niin siellä on ainakin joku =) Sukupuolta haluaisin kyllä kysyä, en tiedä tuleeko/pääseekö mies ultraan mukaan enkä oo hänen mielipidettään kysynyt asiasta :D Tyttöä vähän toivoisin tällä kertaa, kun on jo kaksi pojanviikaria, mutta onnellinen sitä on, tuli kumpi vaan, toiveena vain terve lapsi =) Ja jos sukupuoli näkyy, niin olishan se ihana sitten jo vähän hypistellä kaupassa pikkuruisia kamoja :heart: Vaunuja yms isompia oon antanut itselleni luvan alkaa katselemaan tuon ultran jälkeen.

Tuplarattaistakin oli puhetta aiemmin, mä oon vähän kahden vaiheilla, että tarvitaanko vai ei. Toisaalta jos tulee muutto likemmäs kaupunkia, niin olisi kiva päästä lasten kanssa kauppaan yms kävellen ja koska kuopus on vauvan synnyttyä vasta 2v2kk, niin eipä hän jaksa kauppaan/puistoon tms kuitenkaan kävellä eikä jaksa laudallakaan vielä seistä, saati malta! On sellaisessa pikkupiruviikari-iässä nyt, että jos sama meno jatkuu, niin huhhuh on kädet täynnä töitä 6kk kuluttua :D Ja esikkokin vasta täyttää 4v. Sellaiset rattaat on harkinnassa, joista sais toisen istuimen tarvittaessa kiinni eli esim. Phil&Tedsit, mutta en oikein tiedä. Täytyy alkaa tutkimaan asiaa. Emmaljungan Edge Combit on kyllä maailman parhaat rattaat ja vaunut, ilmakumipyörillä :heart: Sellaset ainakin päikkärirattaiksi hankin ja niihin vois sitten vaikka sisaristuinta harkita. Ja jotkut pikkumatkikset autoon kaupparattaiksi. Mies repii nyt jo hiuksiaan, kun ajattelee sitä tavaran määrää, mitä tähän taloon taas on tulossa, kun just oon saanu hävitettyä isot määrät kamaa nurkista pois :LOL: Sellasta se on :D

Joulua vietetään isolla porukalla vuokramökillä, lähtö meillä sunnuntaina, en malta oottaa, et pääsee suht valmiiseen pöytään ja että lapsilla on muitakin, joiden housunpunteissa roikkua kuin vaan minä :D Lasten saama lahjamäärä lähinnä hirvittää jo valmiiks... No, sit on aikaa tammikuussa karsia vanhoista pois.

Mahan lääppijät, hyi olkoon! Siis kenen mieleen edes tulee mennä koskettelemaan toisen mahaa ilman lupaa? Edellisissä raskauksissa en muista et kukaan olis tullu, pari kaveria kyllä, mut heillä nyt oli lupakin. Mulle ei itselle tulis mieleenkään mennä lääppimään jonkun masua. Ja ihan varmaan saa joku siitä kuulla, jos mua alkaa käsi ojossa lähestymään! :D

Sokerirasitukseen en tietääkseni joudu enkä kyllä vapaaehtoisesti mene, en joutunu aiemmistakaan eikä mikään "seula" hälytä sen suhteen.

Mitähän muuta, tässä varmaan tärkeimmät, yritän aktivoitua kirjottelemaan enemmän, kun täällä mukavasti porukkaa tulee lisää ja juttua riittää =)

Nanski ja toukkanen 16+3 (hui, kun aika rientää! :O)
 
Moikka!!

Paljon on tullut juttua edellisen kirjoitukseni jälkeen :) Mukava on kyllä lueskella teidän juttuja, mutta itse en kyllä oikeen ehdi kirjoitella :/ Jospa se tästä kun sain päätökseen 7 viikon työharjoittelun ja nyt tarvii vaan keskittyä kirjallisiin tehtäviin. Parisen viikkoa sitten kävin np-ultrassa ja kaikki oli siellä hyvin :heart: Aika laiskalla päällä oli kaveri, mutta tarvittavat mittaukset saatiin. Turvotus oli 1,1. Isommille lapsillekin vihdoin kerrottu ja olihan ne innoissaan!! Heti tuli kyselyjä että koska syntyy ja kumpi on tulossa :D
Meillä on aikalailla kaiken tavaran hankinta, sillä kaikki olin jo laittanut eteenpäin.. Tänään isommat tytöt kävi hakemassa todistukset koulusta ja saa äiti olla ylpeä :) Niin se vaan heillekin koitti ansaittu joululoma.
Painoa on tullut taas ihan tarpeeksi ja masuli on jo aika iso. Liikkeitä olen tuntevinani aina silloin tällöin :heart:

Leppoisaa lauantai iltaa kaikille :)

Rv 13+5.
 
Tähkä81
Eipä ole itsekään tullut kirjoiteltua, koska raskauteen liittyvät kuulumiset on edelleen lähinnä oksentamista. Pahoinvointilääkkeet toimii joskus, joskus ei. Paino ei todellakaan ole noussut vielä, vaan laskenut. Toinen neuvola oli tällä viikolla. Lähinnä siellä puhuttiin tästä pahoinvoinnista ja mahdollisesta tiputukseen menosta, ja kuunneltiin vauvan sydänäänet. Vielä kun jaksaisi kaksi päivää töissä, ennen kuin saa maata rauhassa joulunpyhät..

Me ajateltiin kysyä sukupuoli rakenneultrassa. Ei sillä niin väliä ole, mutta on kiva tietää vauvasta jo etukäteen asioita. :)

Tähkä81 13+6
 
"Jossu79"
Moi,

Ilmoittautuisin uutena mukaan. La 23.6.15 / 35 / 3.lapsi / KOS.

Koko syksy on mennyt niin pahoinvoivana ja sairaana, että en ole jaksanut tänne kirjautua enkä ole juuri käynyt lukemassakaan. Voi kun joululomalle edes olo alkaisi helpottaa. En osaa edes sanoa onko tää enää raskauspahoinvointia vai yskään ja flunssaan liittyvää. Yskimisen yhteydessä oksentelen kuitenkin edelleen useita kertoja päivässä. Ja todellakin kuten joku muukin kirjoitti, tuo iltainen hampaiden pesu johtaa myös aina samaan lopputulokseen. Edellisissä raskauksissakin oli pahoinvointia, mutta tuntuu että nyt on suorastaan enemmän ja lisäksti olen imuroinut kaikki mahataudit ja flunssat, immuunipuolustus on todellakin alhaalla.
Mulla oli nt-ultra jo 1,5 vko sitten ja ihmettelen, että riskiluvut eivät ole vieläkään tulleen postissa vaikka klinikalla sanoivat että alle viikossa tulee. Olen miettinyt, että oliko tuloksissa jotain outoa ja tekevät määrityksiä nyt uudestaan vai missä kiikastaa. Minkälaisia riskilukuja muut ovat saaneet ja onko kaikilla tullut kirje nopeasti ultran jälkeen? Nyt tulee vielä pitkät pyhät joten kirjeitä ei taideta edes lähettää samaan tahtiin.

Juuri kenellekään ei ole vielä kerrottu, ei edes lapsille koska sittenhän sen tietäisi ihan kaikki. Nyt on jo ihan epätodellinen olokin, haluaisin vielä edes kuulla sydänäänet tai jotain ennen kertomista.

Jossu79 rv 13+3
 
Tervetuloa uudet! :)

Mulla ei oikein ole mitään uutta kerrottavaa. Niitä liikkeitä olen pohdiskellut ja yksi äiti sanoi mulle, että kuulostaa tutulta. Että hänkin oli toisessa raskaudessa tuntenut liikkeitä tosi aikaisin, kunnes jossain näillä viikoilla liikkeet lakkasi tuntumasta. Oli neuvolasta kysynyt, niin hälle oli sanottu, että etenkin toisessa raskaudessa kohtu kasvaa niin nopeasti, ettei vauva "pysy mukana" ja tilaa liikkumiselle on niin paljon, että liikkeiden katoaminen todennäköisesti johtuu siitä. Mä nyt kuiteskin joka päivä tunnen edes jotain pientä. Eilen selkeästi enemmän ja tänäänkin on jonkin verran tuntunut liikehdintää :)

Huomenna tartutaan miehen kanssa imuriin ja moppiin ja tehdään pikainen joulusiivous. Viimeiset lahjat on hankittu eilen, joten ei tule lahjapaniikkia :) eikä oteta paniikkia siitä siivoamisestakaan. Ihan perussiivous ja se riittää meille. Eläimet ja lapsi sotkee kuitenkin samantien :D

Pihla poksuttelee 18+0
 

Yhteistyössä