Kesäkuun kullanmurut *marraskuussa*

Miisa, mä oon myös ollut kovassa flunssassa koko viikon. Ensimmäiset yöt valvoin tukkosen nenän takia ja sitten menin apteekkiin kyselemään saisiko mitään nenäsumutteita käyttää. Sieltä sanottiin, että nasolinia ym. vastaavia voi kyllä käyttää kunhan käyttää vain kun on oikeasti pakko. Todettiin, että todennäköisesti vähemmän haittaa on 1 suihkasusta yöksi kuin, että valvoisi monta yötä putkeen. Ja niin olen saanut nukkua yöt ilman tukehtumisen tunnetta :) Ja nenäkannun kanssa lotraamalla pärjää päivät ihan hyvin.

Pahoinvointi tuntuisi helpottaneen, vai johtuukohan se vain haju- ja makuaistin katoamisesta? Mulla tuntuisi kans pahimmat viikot olleet 6-8. Toivottavasti ei enää takaisin tule. Kaipaan ruuanlaittoa ja hyvällä ruokahalulla syömistä niin paljon.

Omegoista: mulla on alusta asti ollut myös tuo multitabsin raskausomega. Alussa otin sen päivittäin, mutta kun vuodot alkoivat, lopetin sen hetkeksi kokonaan juuri sen verenvuototaipumuksen lisääntymisen takia. Nyt vuotojen loputtua olen uskaltanut ottaa sitä vain muutamana päivänä viikossa. En tiedä oliko omegoilla mitään tekemistä vuodon alkamisen kanssa tai niiden käytön lopettamisella vuodon loppumisen kanssa, mutta pelaan nyt kuitenkin varman päälle enkä niitä halua päivittäin käyttää. Toisaalta syön kyllä kalaa, pähkinöitä jne. joten uskoisin ruuasta saavani niitä tarpeeksi.

Hep 9+3
 
Hauska lukea kun muutkin kärvistelee välillä miestensä kanssa :D
Mä kirjotin niin pitkän tarinan äsken ja se hävisi, ei kun uudestaan lyhennettynä.
Mulla tosiaan torstaina alkoi rukehtava tiputteluvuoto, joka jatkui perjantaina reippaasti kirkkaan punaisena vuotona..voitteko kuvitella sitä tuskan ja itkun määrää, kun on varma mitä on tapahtumassa kaikkien merkkien liittyessä keskenmenoon?! Soitin neuvolaan, josta ohjattiin soittamaan päivystysaika tk:n, kun heillä neuvolassa ei vapaita aikoja ollut antaa. Sainkin todella mukavan lääkärin, minä kun pillitin koko vo:n ajan. Siinä vaiheessa kun hän teki sisätutkimuksen spekulaa apuna käyttäen niin silloin tunsin kuinka joku iso hyytymä valui jalkojeni välistä roskiin, siinä vaiheessa tuli hiljainen tutkimushuone. Mä olin tyhjää täynnä ja hän teki lähetteen naistentautien päivystykseen keskenmenon varmistukseen. Siellä mä sitten istuinkin puolitoistatuntia synnyttämään tulleiden naisten kanssa samassa tilassa, voitte varmaan kuvitella sen tunteen?! Joku vielä kehtasi siinä tuskissaan valittaa sitä olotilaa ja kuinka haluaa jo siitä mahasta ym eroon, tiedättekö kuinka teki mieli karjua vaikka ja mitä :D Nyt jo naurattaa!!
Viimein ja vihdoin pääsin vo:lle, lääkäri haastatteli ja minä vain aattelin että hoidetaan tää homma vaan nopeasti pois niin pääsen kotiin käsittelemään tämän kaiken paskan pois. Lääkäri teki TAAS spekulaa käyttäen sisätutkimuksen ja mainitsi vaan että n. Ruokalusikallisen verran verta näkyy, sen jälkeen palpoi kohdun ja munasarjat vatsanpäältä, jonka jälkeen tutkimus jatkui sisätutkimuksella ultraten. Hän käänsi alkuun näytön pois minusta ja mainitsi heti että poikkeuksellisen suuri hematooma näkyy, mutta lisäksi näkyy sykkeellinen alkio.. Voi herrajumala sitä tunnetta <3 Siinä mä itkin, kirosin ja taisin sanoa jotakn "ai kamala" niin lopuksi naurettiin molemmat ja mä itkin lisää ???? Hematooman syytä ei tiedetä, mutta lääkäri epäili istukan jostain kohtaa saaneen vähän kolhua ja siitä syystä verta vuodan, mutta se oli arvailua. Voi sitä ilon määrää kun kuulin sykkeet!
Sainkin 1 vkon sairauslomaa täydellä levolla, antibiootti ja verenvuotoa vähentävää lääkettä. Näillä ohjeilla mennään nyt viikko ja ensi viikon to tai pe on kontrolli mihin suuntaan mennään. Tällä hetkellä on kyse kriittisestä viikosta, kuulostaa pelottavalta! Nyt yritän vaan olla stressaamatta ja nauttia tästä ajatuksesta ja tunteesta että kaikki ns hyvin <3
Onnea meille kaikille että ollaan päästy tähän vaiheeseen, nautitaan odotuksesta täydellä sydämellä eikä stressata turhia. Onneksi ei tiedetä mitä seuraava päivä tuo tullessaan, vaan eletään täysillä tätä hetkeä <3
Ainoa mikä ahdistaa on se, että joudun näinkin varhaisessa vaiheessa ilmoittaa työnantajalle raskaudestani. Minulle on vielä lupailtu vakituista paikkaa, niin pelkään että se kaatuu tähän raskauteen. Toivottavasti ei.
Tuli tästä sittenkin aika pitkä.. Ja sekava :D
 
Olen kyllä lukenut kaikki mutta unenpuute vienny muistin...jos tässä joku mut muistaa vielä niin mies sai aunnon, ja selvis lisäks että on ollut uskoton (ei ihan siihen pahimpaan asti mut) alkusyksystä ja edelleen ystävä tämän naisen kanssa myös mun edessä. Anteeksi kaikille jotka omansa menettäneet mutta tuntuu todella raskaalta olla raskaana, olen siis huolissani etten pidä siitä tarpeeksi hyvä huolta ja tuntuu kun jotain ois pielessä. :'(
 
Viikon päästä saan keskusteluapua perheneuvolasta. Mies ei siis ole edes pyytänyt anteeksi vaan on ilkeä, sydämmetön ja kylmä. En tunne edes olevani ihminen enää, koska ei ketään voi kohdella näin jos on olemassa eihän...?
 
Seireeni, olipas jännitystä kerrakseen! Muistan sen tunteen, kun istut tukevasti raskaana olevien seassa itse keskenmenotuomion saaneena. Ei kiva. Onneksi sulla kaikki oli kuitenkin hyvin ja toivotaan, että jatkossakin kaikki sujuu hyvin :) on varmasti ollut epäuskoinen ja onnellinen olo, kun sikiö onkin todettu eläväksi. Ihanaa :)

Millimamma, jos tuo sun ukkosi on oikeesti noin kylmä ja sydämetön, niin hyvä vaan, että pääset siitä eroon. Ymmärrän hyvin, että kärsit ja sinusta tuntuu pahalta, mutta ei tuollaisessa suhteessa jatkaminenkaan hyvää tee. Toivottavasti sulla on muuten hyvät tukijoukot ympärillä. Toivon sulle ihan hirveästi voimia tuohon tilanteeseen :hug: Tänne voit avautua, kun tarvii purkaa mieltä.

Mun miekkonen edelleen jatkaa krapuloimista. Käytiin tytön kanssa mummolassa syömässä, kun en jaksanut katsella (ja haistella!!!) tuota krapulaista miestä. Jotain sääliä tuo yritti kerjätä, kun tultiin kotiin, mutta ei heru. Mäkin olen sen takia valvonut about kahteen saakka yöllä ja ollut koko eilisen ja tämän päivän tytön kanssa ihan kahden. Kaikista kurjinta on, että tyttö eilen illalla halusi odottaa isiä ja sitten siitä isistä ei tänäänkään ole tytölle seuraksi. Onneksi tyttö oli nukkumassa, kun mies tuli kotiin. Mutta ärsyttää silti, kun tyttö kaipaa isän seuraa ja isä kärsii itse aiheutetusta vatsataudista, eikä tunnu edes yrittävän skarpata. Anteeksi valitus. Tämä tuntuu niin pieneltä ja typerältä syyltä valittaa, kun Millimamman asiat on vielä paljon huonommin. Olen vaan niin pettynyt. Ihan jo tytön puolesta.

Edelleen kiukkuinen Pihla :D
 
Seireeni, aivan ihana kuulla että siellä olikin kaikki hyvin! :)
Millimamma, tsemppiä tuohon tilanteeseen, aivan uskomatonta käytöstä sun mieheltä.. Pidä itsestäs nyt huoli!
Pihla, tuohan kuulostaa ihan meidän viime vkonlopulta, tosin matto ei oo uus :D Mä sanoin miehelle että et sitten juo niin että sammut johonki, mä en ala mistään auttamaan ylös tms.. Joo en tietenkää juo.. Mut jotenki se vaan harvoin ku käy kaveriporukalla ni aina menee "vähän" yli. No ei herunu täälläkään sympatiaa!
Mulla se vaan jatkuu tämä oksettava olo, pystyn kyllä syömään onneksi.. Lisäksi tullu vähä semmosia heikotus/ huimaus oloja, en tiiä oisko verenpaineesta johtuvaa vai mitä, mutta inhottavaa joka tapauksessa.
 
Moikka!
Tänään sitten tuli ekat kyselyt töissä että saako mua onnitella.. No mitä tuota kieltämään enää mutta sanoin työkaverille että koitan vielä pari viikkoa pitää tiedon vähillä äänillä. Vasta ultran jälkeen voin kertoo kaikille :) Meillä siis ultra 1.12.. eli vielä olis ooteltavaa.
Olen ystävältä lainannut kotidobleria ja mielestäni olen löytänyt sydänäänet. ei ne niin kauheen nopeet ollut mitä olen lukenut että ne olis, tai sitten ne ei ollut vauvan äänet.?!!?
piereskely ja pahin röyhtäily on vähentynyt (luojan kiitos :LOL:) ja eipä tuota oloja enää pahoja olekkaan, tai siis ei oo ollutkaan juuri mitään ihmeitä. Eli aika hyvin olen selvinnyt.
muutkin oli kirjoitellut että isäntä ollut viihteellä, noo niin lähti munkin isäntä poikien iltaa viettää. Sano että tuskin montaa ottaa, mutta noo vähän kyl epäilen :D senkun ottaa, mutta kuha pysyy tolpillaan. Mulla kuitenkin aamulla töihin meno.
Mutta mukavaa illan jatkoo kaikille!

T: Mä + masukki 10+3
 
Tähkä81
Seireeni, kiva kuulla, että kaikki on sittenkin hyvin :)

Voimia Millimammalle! Vaikka huonon suhteen lopettaminen on vaikeaa, varsinkin kun toinen on latistanut itsetunnon täysin, niin tuollaisen miehen kanssa jatkaminen kuluttaa loppujen lopuksi enemmän. Been there. Toivottavasti asiat jotenkin paranevat.

Täällä oli parempia päiviä keskiviikko ja torstai. Pääsin jopa kävelylle ja söin oikeaa ruokaa ekan kerran pitkään aikaan. Neuvolassakin käytiin, ja meni ihan mukavasti. Torstai-iltana kuitenkin vointi huononi jälleen ja oksensin ennen nukkumaanmenoa. Sen jälkeen olo on ollut tutun kammottava. Tänään en ole taas pystynyt muuta kuin makaamaan. Muutaman päivän päästä olisi työhaastattelu, ja vähän alkaa ahistaa. Haluan ja tarvitsen kyseisen työn, mutta näillä oloilla on vaikea edes päästä kotoa ulos, saati olla jotenkin vakuuttava ja edustava. Toivottavasti sattuisi parempi olo haastattelupäiväksi.

Tähkä81 8+6
 
Helena85, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Miiula, kiva kuulla, että jonkun muunkin mies on ollut känniääliö :D mä en kyllä omaani ylös auttanutkaa. Hereille yritin töniä ja sitten totesin, että siihen jää. Mä olen 155cm pitkä ja painan alle 50kg. Mulla ei ole mitään mahdollisuutta saada sammunutta miestä ylös, jos se itse on täysin yhteistyökyvytön... Myönsi juoneensa viinaa, vaikka tietää, että siinä käy just noin. Yleensä se ei viinaa juo. Kyllä miehet osaa välillä olla hölmöjä, kun sopivan porukan kanssa viettää iltaa. No, tänään on tainnut pikkuisen kaduttaa, kun pitkälle iltapäivään joutui halailemaan vessanpönttöä :D

Mä vaan niin odotan, että pääsen yöunille. Kunhan tuo taapero taas nukahtaisi. Hyvät yöt kaikille :)

Jo leppynyt Pihla :D
 
Haapis kiittää ja kuittaa, tietoni voi poistaa listalta. Raskaus keskeytyi tällä viikolla. En tosin tiedä milloin kehitys on loppunut, mutta reilu 2 viikkoa sitten vielä syke oli näkyvissä. Peli oli aika selvä samantien, sen verran oli kovat kivut ja vuodot. Päivystyksessä kävin toteamassa tilanteen ja poistivat loput raskausmateriaalit, jälkiseurantaa ei tarvita ellei tilanne pahene. Nyt vuotoa ei ole enää juuri lainkaan, näyttää että selvisin kuitenkin aika 'helpolla', mikä auttaa tilanteesta toipumisessa. Olen myös asiasta puhunut avoimesti kavereille, vanhemmille ja töissä, sekin auttaa.

Tästä on suunta vain eteenpäin, toivotaan että vauva meillekin vielä saadaan. :)

Teille muille tsemppiä ja hyvää odotusta!
 
Haapis jaksuja halit täältä. Joudun ens torstaihin odottaa et polille pääsen ja selvii asia tarkemmin onko rypäleraskaus vai mikä.. ärsyttävää tää jatkuva odotus sais nopee pois alta tämän ni vois alkaa elää suht normaalisti.. tietty edessä voi olla vielä vaikka mitä jos tosiaan se rypäle on... henkinen puoli joutuu kyllä koetukselle tässä. Todella peestä tämä.
 
haapis, kovasti voimia teille! Myös unnalle epätietoisuuteen.

Viikon päästä ultra... Nyt ollut parempi olo pari päivää. Ei osaa vaan olla tyytyväinen mihinkään, kun heti miettii onko kaikki hyvin jos huono olo häviää :)

En huomaa vatsassa kasvua ollenkaan. Turvotusta on, ja oon pyöristynyt muuten. Pitäisikö vatsassa jo näillä viikoilla jotain huomata, huomenna poksahtaa 12!
 
Haapis, voimia :hug: Toivotaan, että pääset niin helpolla kuin mahdollista ja että pian tärppäisi uudelleen.

Unna, voimia myös sulle :hug: Epätietoisuus on kamalaa. Toivon sydämestäni, ettei ole rypäleraskaus, vaan jotain harmittomampaa. Tulethan kertomaan, mikä on tuomio? Jos vaan jaksat ja haluat.

Mulla vuotaa taas nenä. Taas. Vähintään kerran viikossa on tämmöinen päivä, että koko aika aivastuttaa ja saa olla niistämässä. Ei ole ihan tyypillistä mulle tähän vuodenaikaan. Ärsyttävin raskausoire ikinä, jos tämä raskauteen liittyy :D

Pihla 13+0 POKS! :)
 
Heippa =) Täällä viikkoja "jo" 11+5, tiistaina meno np-ultraan =) Minähän oon käyny jo kolmesti ultrassa yksityisellä, ensi ar-ultras ja pari viikkoa sitten vuodon vuoksi, ja dopplerilla kuulen sydänäänet niin ei sen puolesta jännitä, mutta pikkuhiljaa alkaa tietenkin mieleen tulemaan, onko ultrassa kaikki ok.. No, onneksi ei montaa jännityspäivää enää ole.

Mulla ei oo kyllä "dopplerointi" aiheuttanu mitään oireita.. Tosin nyt kun oon löytäny kohdan josta äänet kuuluu, niin en oo käyttäny doppleria kuin ihan vähän aikaa, sen verran et syke löytyy :) Edelleen äänet kuuluu tosi alhaalta, ihan häpyluun vierestä. Mun laitteessa ei näy sykettä, mut äänet kuuluu hyvin.

Muuten oireet ovat ehkä vähän helpottamaan päin, etovaa oloa ei oo ihan koko aikaa ja viikko jo aikaa viimesestä oksusta :) Väsymys on edelleen jokapäiväinen vieras töiden jälkeen :( Toivottavasti siitä pääsis eroon ja pääsis lenkilleki.. Paino on noussu kolmisen kiloa, mittasin vyötärönympärystä niin sinne oli pari senttiä tullu turvotusta tai mitä lie.. :) Selkesti alavattaan on tullu lisää ympärystä, mutta eiköhän kaikki turvotuksen tms piikkiin vielä mee :)

Voimia kaikille menetyksen kohdanneille <3
 
Huh, olipas viikonloppu! Eilen saatiin tietää, että mun serkku on kans raskaana ja vieläpä aika tasan samoilla viikoilla ku me :D Aika jännä sattuma. Molemmille eka. Ja sitte tänään kerrottiin mun äidille (eka jolle on kerrottu) ja kyllähän oli pommi. Ihan ilahtunut kyllä oli ja väitti että oli ounastellut, mutta myönsi asian tulevan silti aivan puskista.

Lisäks täälläkin on kärsitty flunssasta. Yöllä valvottu epämukavaa oloa. Vielä oon onneks tukkosuuteen auttanu se, et laitoin patjan alle tyynyjä korottamaan päätyä jotta pää ois korkeemmalla. Ainaki viime yönä toimi :)

Täälläkään ei oo dopplerointi aiheuttanu mitään ihmeempiä oloja, tosin aika nopeet kuuntelut on meilläkin ollut, kun on tiennyt missä tykkää majailla. Tänään tosin oli ihan eri paikassa ku missä yleensä, ehin jo huolestua ku ei meinannu äänet löytyä :O

Sonde: Entä jos se näyttää sen 150 vähän niinku monet kuumemittarit näyttää jonku 36,? sillo ku laittaa päälle? Mä en tiedä, ku meillä on tommonen karvalakki versio mikä ei näytä sykettä.

Voimia menetyksen kokeneille!

Vielä pari päivää ultraan, kumpa menis aika nopeesti!

aida1& pikkukaveri 12+1
 
Hei!

Minäkin varovaisesti tänne kuikuilen. Olen lukenut juttujanne, mutta en vielä ole uskaltanut ilmoittautua. Nyt jos uskaltautuisi.

Meille tulossa toinen muksu. Ennestään tyttö, joka nyt n. vuoden ikäinen. Ikäeroa tulee siis reilu puol vuotta. Ensimmäinen syntyi hedelmöityshoitojen tuloksena, nyt luomuraskaus. Oltiin tosin käyty jo yks PAS ja tarkoitus aloittaa kierros alusta, mutta piikityksiin ei päästy kun kuukautiset ei koskaan alkaneet. Alkuraskauden ultrassa käyty ja sikiö oikeassa paikassa.

Kovaa väsymystä ja pahoinvointia on ollut. Viimeksi ei tällaista tilannetta ollut. Sairauslomalla jouduin olemaan, kun mun töitä ei oikein pysty tekemään jos ei meinaa pysyä tolpillaan ja välillä joutuu käydä oksentamassa.

Tuosta kotidoppleri keskustelusta oikeastaan innostuin kirjoittamaan. Itellä ollut käytössä nyt molemmissa raskauksissa. Nyt rv 9+0 sain äänet kuuluviin (olen hoikka ja muutenkin käyttänyt ko laitetta). Se kone ottaa joskus rätinästä niitä syke-arvoja virheellisesti, ainakin mun kone tekee sitä (esim. jos laittaa geeliä anturiin). Tuskin on rikki. Ääniä pitää vain maltilla hakea, pieni suunnan vaihdos voi tuoda äänet kuuluviin.

Terv.
Vihervaara + nappula 11+0
 
Vihervaara, tervetuloa! :)

Aida1, meilläkin on sellainen hauska sattuma, että mun siskolla on laskettuaika maaliskuussa, serkulla huhtikuussa ja meillä toukokuussa :D serkulle vauva on ensimmäinen, mutta mulle ja siskolle molemmille toinen. Oltiin viimeksikin samaan aikaan raskaana ja lapsille tuli ikäeroa 3,5kk (meidän on vanhempi) :) tällä kertaa ikäeroa tulisi n. 2kk, jos kaikki menee hyvin :) esikoiset on eri vuonna syntyneet, mutta nämä toiset olisivat tulevaisuudessa peräti samalla luokalla :D

Nenä on jatkanut vuoteluaan koko päivän. Eikä tämä mitään flunssaa ole. Mutta älyttömän uuvuttavaa, kun koko päivän aivastelee ja niistää. Välillä helpottaa ja sitten taas alkaa. Nyt on taas taaperon nukutuspuuhat meneillään ja sitten pääsen itsekin untenmaille :)

Luulen, että saatan EHKÄ tuntea välillä jotain pienenpieniä liikkeitä, mutta en vetoa löisi :D tytöstä tunsin selvästä rv15+ ja vatsan päältä tuntui 17+. Joten en ihan mahdottomana pidä, että voisi ihan oikeasti olla liikkeitä, mitä tuntuu. Sellaisia pienenpieniä hipaisuja ja poksahduksia. Toivon todella, että ne on liikkeitä ja kaikki on edelleen hyvin :) turhauttavaa tämä alkuraskaus, kun koko ajan yhtä odottelua... Ensin ultrat ja sitten liikkeet :D
 
Moikkamoi pitkästä aikaa!

On ollut muka niin kiireisiä päiviä ja illalla niin väsynyt ettei oo jaksanut kirjotella. Sitten kannettava oli jonkun aikaa pois kotoa, niin kännykällä jouduin selailla ja sillä ei jaksa kirjottaa. :D

Mutta meillä oli neuvola tosiaan pari viikkoa sitten ja siellä se pikkuinen oli ihan oikeassa paikassa ja syke näkyi. :heart: Viikkoja oli silloin 7+6 eli la siirtyy, mutta en nyt sitten oo varma kun netin laskurit sanoo että se oli 13.6. mutta neuvolan täti sanoi että 14.6... Joka tapauksessa nyt viikkoja 10+1 ja päivitetään se la vaikka seuraavan ultran jälkeen, joka onkin nt-ulta 25.11. =) Perjantaina kävin seulontaan kuuluvissa verikokeissa.

Mulla on kyllä olo vain huonontunut! Tää krapula-olo on ihan järkyttävää ja oksennusta saa pidätellä koko ajan. :x ajattelin jo että kun kymmenen viikkoa tulee täyteen niin olot vois helpottua, mutta ei.. ehkä sitte 16+ viikoilla. :D Sipsejä oli yhtenä päivänä pakko saada ja yleensäkkin kaikkea suolasta tekee ihan törkeesti mieli... Alkuviikosta mulla tuntui ensimmäisen kerran liitoskipuja. Säikähdin aika kovaa, kun ei mulla oo ollut juuri mitään kipuja plussauksen jälkeen, mutta ehkä nuo kuuluu asiaan. Vai mihin aikaan noita liitoskipuja alkaa tuntua??

Kotidopplerista ollut puhetta. Mä niiin ostan sen heti alkuviikosta, kun haluan kans päästä kuulemaan jumpsutuksen. :heart: Olisko mitään suosituksia merkistä? :)

Voimia menetyksen kohdanneille. <3

jjennna&pikkumurunen 10+1
 
matruusi78
En oo jaksanu käydä täällä kun saikku loppui. Oon ollu väsyny ja huono vointinen ja pitäny vielä tehdä yrityksen juttuja iltasin.
Ultrassa kävin viime perjantaina. Mulle ei ollu tullu kutsu perille ja sain tiedon neuvolasta kun soittelin virtsakokeen tuloksia.
Kohtu on taaksepäin kallistunut ja vauva niin takana ettei meinannu saada mitään mittoja. Uus aika on 26.11. Kun nyt oli niin pieni ettei saanu turvotuksia mitattua. Oli siis viikon tai reilun pienempi niinkuin ite tiesin mut aina hätäilevät noiden aikojen kanssa ja siksi uuestaan käymään.

Tänään 11+2
 
Jjenna, kyllä ne liitoskivut voi alkaa tosi aikaisin. Mitä pidemmälle mennään, sitä pahemmiksi ne käy :D mä tunnen kropassani heti, jos on tullut puuhailtua päivän aikana liikaa tai tehtyä liian pitkä lenkki koirien kanssa.

Matruusi78, olipas jännä, ettei turvotuksia saatu mitattua. Mullahan oli myös nt-ultra jo viikoilla 10+3 ja hyvin sai mitattua. Seuraavan ajan sain vasta tammikuulle rakenneultraan :D mullahan oli siis myös oikeasti 6 päivää vähemmän kuin menkoista laskettuna.

Nenä valuu vieläkin. Mun mielestä ei kyllä ole kuitenkaan flunssa. Tein kunnon tujun kuumavesi-mynthon paukun :D jos sillä saisi nenän auki. Ainakin sillä saa silmät vuotamaan :D mun piti leipoa leipää, mutta ei ole fiilistä, kun koko ajan aivastuttaa.

Tytön kanssa on nyt pottailtu tosi ahkerasti, kun mun vointi on parempi. Ja hienosti on mennytkin :) kiva, kun jaksaa taas panostaa johonkin.

Eipä tässä omassa olossa taaskaan ole mitään mainittavaa. Muuten melko oireetonta, mutta tissit on kipeät ja jos tulee liian kova nälkä, niin etoo. Ja sitten ei enää tee edes mieli syödä mitään. Ja yöllä tarttee pissiä kerran tai kaksi :D nyt pystyn jo juomaan jonkun verran vettäkin! Perjantaina sain alas peräti litran päivän mittaan. Pahimmillaanhan en juonut vettä just ollenkaan. Pelkkiä mehuja vaan.
 
Heipat kaikille pitkästä aikaa! Ja suuren suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

Olotilat on ehkä hiukan paremmat, jatkuvasti ei ole paha olo, mutta aika usein aamulla joutuu yökkäilemään. Välillä jopa illalla, kuten eilen hammaspesun jälkeen piti oksentaa :( Jostain syystä tuo aamun yökkäily tulee aina automatkalla, ihan kiva ajella autoa pussi suun edessä...

Maha ei ole onneksi vielä hirveästi kasvanut, mitä nyt näytän siltä että olen saanut muutaman lisäkilon vyötärölle. En ole käynyt nyt ekan neuvolan jälkeen vaa'alla ja vähän hirvittääkin kun mulla on nyt ollut 6 viikkoa aika sitkeä flunssa enkä ole päässyt treenaamaan. Eikä syömisetkään ole olleet kovin terveellisiä... Töissä saa välillä pitkiä katseita, saa nähdä milloin ensimmäiset alkaa kyselemään :)

Keskiviikkona olisi nt-ultra, saa nähdä siirtyykö la viikolla myöhemmäksi kuten ar-ultrassa oli puhe. Torstaina lähdetäänkin sitten koko perhe reissuun, vähän hirvittää 10 tunnin lentomatka 3-vuotiaan kanssa :O Viihdytysvinkkejä otetaan vastaan ;)

Onko muuten fb:n puolella jo vilkasta keskustelua? Meinasin että nt-ultran jälkeen voisin sinne viimein liittyä :)

Hepuli_ 11+4
 
jjennna: Meillä on angel sounds (ihan se tavallinen,vaaleenpunavalkonen) ja oon kyllä tykänny. Sopivan simppeli ja hyvin toiminu. Luin kans muilta hyviä kokemuksia :)

Mäkään en oo nyt käyny viikkoon vaa'alla. Pitää varmaan tällä viikolla,tosin ei huomena koska tänään on mun synttärit ni voi olla että tulee herkuteltua :D

aida1&pikkukaveri 12+2
 

Yhteistyössä