Kesäkuun kullanmurut marraskuussa :)

Voi Lumi-84! Ihanaa! Onneksi pääsit ultraan! Selvisikö syy mistä vuoto johtui?
Mullakin oli rv 6 rajua, hyytymiä sisältävää vuotoa. Onneksi pieni pysyi mukana.
Diinu! Tervetuloa mukaan! Onpa ihana juttu, kun on toinenkin tässä ryhmässä, joka on Kaksin mäellä synnyttämässä(y)
 
Ihanaa lumi-84 :)

PinniP: Kiva kuulla kokemuksia :) Eli ehkä sitä voisi lautailla edes sen verran, että menisi tuon kouluikäisen seurana helpoissa mäissä... Saa nähdä uskallanko. Oikeastaan tuo lautailu mietityttää vähemmän kuin hiihto - lautailla osaan, sukset jalassa en ole niin kotonani. Ja vaikka uskon että sitä latuhiihtoa (joka ei ole myöskään mun laji :) ) suosittelevatkin liikunnaksi raskaana olevalle, niin se hiihto jota näissä jyrkissä, laduttomissa lähimaastoissa voi harrastaa on kyllä ainakin mulle lautailua "extremempää" liikuntaa :)

Täytyy varmaan katsella mitkä on fiilikset sitten kun talvi vihdoin tulee...

Ja Diinu lisätty listalle :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Inkalilja.. Olen kovin pahoillani :cry: Ja itseasiassa kanssasi ehkä samassa veneessä.. On menty suurin piirtein samoilla raskausviikoilla (mulla tänään 6+2) ja oireistokin samankaltaista. Mulla ei ole jälkeäkään pahoinvoinnista tai minkään moisesta etomisesta edes. Lisäksi viime sunnuntaina alkoi ruskea, minimaalinen tuhruvuoto, jota tulee lähinnä pyyhkiessä. Oikealle alavatsaa nipistelee. Toivon niin, että tämä kaikki olisi normaalia, mutta pakkohan se on mennä ultralla varmistamaan. Nyt siis odotan omaa tuomiotani keskiviikkoon asti.

Tsemppiä kaikille odottajille!
 
Voi Inkalilja.. Olen kovin pahoillani :cry: Ja itseasiassa kanssasi ehkä samassa veneessä.. On menty suurin piirtein samoilla raskausviikoilla (mulla tänään 6+2) ja oireistokin samankaltaista. Mulla ei ole jälkeäkään pahoinvoinnista tai minkään moisesta etomisesta edes. Lisäksi viime sunnuntaina alkoi ruskea, minimaalinen tuhruvuoto, jota tulee lähinnä pyyhkiessä. Oikealle alavatsaa nipistelee. Toivon niin, että tämä kaikki olisi normaalia, mutta pakkohan se on mennä ultralla varmistamaan. Nyt siis odotan omaa tuomiotani keskiviikkoon asti.

Tsemppiä kaikille odottajille!
Mutta ei se oireettomuuskaan ole merkki välttämättä yhtään mistään. Ja tuhruilukin kai aika normaalia :) Mulla ei ole ollut yhtään pahoinvointia eikä etomista ja nyt siis jo 10+5. Ja eka raskaus kyseessä. Mutta en valehtele, kyllä se varhaisultra rauhotti ja paljon. Eli mielelläni maksoin mielenrauhasta. Ja nyt kun on doppler, niin maltan vielä ehkä odottaa panikoimatta nt-ultraan :D
 
Kiitos kaikille mytätunnosta. :)

lumi-84: ONNEA hirmu paljon!! Toivottavasti jatkossa kaikki sujuu hyvin! :love:

Pioni84: Älä vielä kovin huolestu! Mulla vuoti esikoisesta 2vk tuhrutellen, välillä oli ihan kirkasta vertakin mutta määrät ei valtavia. Mulla oli jo alussa varattu varhaisultra yksityiselle ja sinne menin sitten itku silmässä ja kerroin jo viikon vuotaneeni. Lääkäri alkoi ultrata sillä asenteella että keskenhän se on sitten mennyt tai menossa, mutta eipäs ollutkaan. :) Toisesta tuhrutteli myös, olisko ollut viikon verran mutta tuolla nuo tytöt nyt kortteja väsäilee isälle. :)
En tiedä mikä tuolla mun vatsassa juilii, tuo oikea puoli jaksaa vihoitella. Mun veikkaukset oli se kohdunulkoinen tai keltarauhanen joka voi kuulemma kovastikin kipuilla. No keltarauhanenkin näkyi ultrassa vasemmalla eikä munasarjassa näkynyt yhtään mitään vaikka lääkäri sen todella tarkasti tutki.

Ja omia kuulumisia.. Tänään ollut pahoinvointia melko paljonkin, oisko se vaan jotain nälästä johtuvaa kuitenkin. Vatsa ja selkä kipuilee, olen kyllä eilisestä asti siivoillut ja leiponut kun huomenna vietetään juniorin 4v synttäreitä. :) Huomasin tuossa pari tuntia sitten että rusehtavaa/punertavaa valkovuotoa on tuhrutellut. Olo on vähän kaksipiippuinen, toisaalta tosi pettynyt että nytkö se sitten menee kesken, mutta toisaalta odotankin että menisi itsekseen.. Eli suomeksi, olen luopunut kaikesta toivosta.. Pelottaa ihan kauheasti jos täytyy keskeyttää, tosi kurjat muistot siitä tuulimunasta joka lääkkeellisesti tyhjennettiin, älyttömän kivuliasta ja taju meinasi lähteä. Olinkin vuorokauden sairaalassa tarkkailussa..

No onneksi on nyt pari seuraavaa päivää noita synttärikuvioita vielä, ei ehdi ajatella. Iltaisin kyllä tulee itku kun lapset nukkuu ja en voi nyt katsoa mitään vauvaohjelmia, kouraisee tosi pahasti. Tällaista ei ole aiemmilla kerroilla ollut kun on huonosti mennyt hommat, nyt taitaa tosiaan alkaa omat voimat loppumaan. :/ Ehkä tää helpottaa kun tämä on taas ohi ja saa aloittaa uuden yrityksen, ei me perkele luovuteta! Ja mikä parasta, eipä ole sitä kolmen kuukauden raskautumiskieltoa luvassa, jotain hyvääkin! :)
 
Jatkoa, että tuon viirun jälkeen ei kyllä ole tullut mitään, vaikka olen jatkuvasti juossut tarkistamassa... Oireita on edelleen, mutta tuntuvat lievemmiltä kuin ennen :unsure: Pah, just kun alkoi vähän luottaa tähän raskauteen...

Pääsisipä pian ultraan.
 
KevätTähti, toivotaan et on vaan harmitonta tuhruttelua! Mulla taas tänään selkäsärky pelästytti ja vanhat ikävät muistot palasi voimalla. Mulla kkm on oireilu ainoastaan selkäsäryllä, vasta viikkojen päästä alkoi tuhru... Toivottavasti aamuinen särky johtui vaan huonosta nukkumaan asennosta.
Onkos teitä muuten paljon tuolla fb-ryhmässä? Täällä kun on loppujen lopuksi aika hiljaista?

Ikiäiti ja papunen 6+4
 
Toivottavasti kevättähti selviät pelkällä säikähdyksellä!

Täällä oireet aika lailla ennallaan, paitsi että viikonlopun oon selvinny oksentamatta ja väsymyskin ollut vähäisempää, kun on saanu nukkua aamusin pidempään. Viikko 8 alkaa olla selätetty ja yks "etappi" näin ollen takana. Näin pitkällä en siis oo vielä koskaan raskaana ollu... Kovasti mielessä jo torstain neuvolalääkäri ja toivottavasti ne sydänäänetkin kuuluis ekan kerran:love:

Falisa 8+6
 
On tämä alkuraskaus kyllä huolta täynnä. Kaiken maailman tuhruja ja kipuja saa koko ajan pelätä:unsure:

Mutta eikö se tästä.

Mä niin toivon,että koko joukko päästäis jo turvallisille viikoille. Ja saatais ruveta nauttimaan masun kasvamisesta täysillä.

Omaa napaa: Olo kerta kaikkiaan hirveä. siis tämä pahoinvointi on jotakin ihan järkyttävää. Jos tunnin välien heittää jotain suuhun niin olo suht ok, mutta ei siltikään hyvä. Melkeen tuntuu,että illat on pahimpia. Sänkyyn kun eilenkin menin niin sain käydä vielä kaks kertaa ykäämäs.o_O
Ja huomenna poksuu vasta rv 7, saa nähdä mille viikoille tämä olo kestää!Mutta kyllä tässä vieläkin niiiin onnellinen olo on, ultra kuvakin on varmaan kohta puhki kun sitä käyn kurkkimas:love:

Nyt hurjasti tsemppiä kaikille jotka painii vuotojen ja kipujen kanssa, tai sen oireettomuuden. :)
 
Kiitos tsempeistä! :)

Nukuin tunnin päikkärit, ja niiden jälkeen oli lievä pahoinvointi palannut - toivottavasti enteilee hyvää ja saisin sen myötä lopetettua tämän stressaamisen. Kun ei se mitään hyödytä. Mieskin yritti iltapäivällä kysellä mikä vaivaa kun olen niin vaisu ja totesin vaan, että huolettaa ja yritän vaan saada ajan kulumaan, kun ei tähän mikään muu oikeasti auta kuin päivien ja viikkojen kuluminen...

Huomenna mullakin tosiaan poksuu viikot, kuten myös lumilla :)
 
Oireettomuus.
Ihanaa toki kun ei okseta mut miten se pahoinvointi nyt näin vaan katos. Kaks edellistä loppuun mennyttä raskautta pahoinvointi on kestänyt pitkästi rv 30 tienoille.
Aamulla soittaa th ja pohditaan muutenkin tätä tilannetta ja jatkoa niin täytyy sanoa asiasta. Ensimmäinen kunnallinen neuvola täällä vasta rv 10.
 
Tuhruttelijat! Miten teidän vatsat toimii? :whistle: Mä lueskelin noista vuodoista että ummetus ja kova pinnistely voi aiheuttaa vuotoa verestävältä kohdunsuulta tai muuten sieltä päin. Ja ynnäsin yksi plus yksi, mun viikonlopun tuhrut alkoi ilmestymään juurikin äheltelyjen jälkeen ja illalla taas loppuneet. Tänään valkovuoto oli ihan normaalia kunnes kävin isommilla asioilla (mun vatsa toimii päivä päivältä huonommin) ja nyt tuhruttaa veristä vuotoa. Toki voi johtua ihan muustakin minulla, vaikka alkava km tai mitä tahansa. .

Viikonloppu meni pönttöön syleksien, ihan kamala pahoinvointi! Rinnat tuntuu entistä kipeemmiltä, illalla liivit pois ottaessa pääsee kirosana jos toinenkin.. Oispa jo torstai niin sais selvyyden milloin näistä turhista oireista pääsee eroon vai onko ne kuitenkaan turhia..
 
Mulla on ihan järkyttävä väsymys. Saan kyllä illalla unen päästä kiinni hyvin, mutta aamuyöllä valvon aina tunnin, pari. Aamusin on ihan tuskasen väsynyt, tänäkin aamulla itkin, kun en olis jaksanut yhtään. Kun saan syötyä, niin käyn kyllä päiväunille ja unohdan kaikki kotityöt. Siivoon sit vaikka illalla. Päiväunissa mua vaan pelottaa, että entä jos en herääkään, kun toi esikoinen herää uniltaan?
 
Täälläkin ihan kamala väsymys ja etova olo jatkuu nyt pitkin päivää.. eilen alkoi työharjoittelu ja millään ei olis jaksanut sinne lähteä :( väkisin väänsin itseni paikalle. Vois kyllä jo helpottaa tämä!
 
Pahoinvointi palasi. Aamu alkoi iloisesti oksentamalla ja on siitä jatkunu järkyttävänä ällö/ oksetusolona. Yhdenlainen suoritus oli käydä kävellen vesisateessa kaupassa 3 ja 2 vuotiaiden kans. Mut selvittiin. Ei tehty kyl yhtään ylimäärästä mutkaa.
Mitenköhän se tämä olo nyt näin paljon heittelee?

Tänään 8+6
 
Jokohan tuota uskaltais liittyä porukkaan mutkin saa lisätä listalle
27v /La06.06.16 /4 lapsi synnytyspaikasta en ole vielä varma kun riippuu vähän mistä roikkuu synnytänkö oman paikkakunnan pikkusynnärillä jossa kyllä haluaisin vai sitten oys.
 
Tänään on kyllä ollut yksi surkeimmista päivistä tähän menneessä. Onneksi on edes vapaapäivä. Olen maannut viimeiset pari tuntia sohvalla katsomassa telkkaria vati edessäni siltä varalta että oksennan (oksennusta ei ole tullut, vaikka olen yrittänyt :( ).

Sain vihdoin tietää milloin pääsen "varhaisultraan" - odotusta vielä reilut kaksi viikkoa, 9+3 on ultra...
 

Yhteistyössä