~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

ONNEA ONNEA ONNEA taas uusille äideille!! :D :heart:

Kävin yksityisellä lääkärillä ultrassa ja nyt alkoi itseäki jännittää toden teolla. Vauva oli pää alaspäin ja todella alhaalla, kiinnittynyt. Kohdunsuu oli 2,2cm ultralla, pehmeä, ulkosuu kiinni mutta sisäsuu alkanut aukeemaan (rv 27 oli 4,3cm ja napakasti kiinni). Eli keskimääräistä lyhyempi kuulemma näille viikoille, supistukset ovat kypsyttäneet paikkoja ja lekuri sanoikin että voi syntyä nyt koska vaan! Joillakin synnyttäjillä kuulemma tämä kohdunsuun tilanne silloin kun alkaa synnytys. Heitti arvaukseksi että rv 38 paikkeilla syntyisi, mutta sanoi että on tietenkin vaan arvaus. Piti kuitenkin epätodennäköisenä että menisi yli lasketun ajan... Voi vitsi :D Toivotaan että lekurin arvaus osuu oikeaan!

tinysteps 37+1 (36+4)
 
Onnea kaikille vauvansa syliin saaneille! Meitä on jo niin monta, vaikka nyt on vasta viikko kesäkuuta mennyt!

Tänään neuvola: Pyry on ylittänyt syntymäpainonsa että humps vaan! Jes, nää tissit oikeesti toimii! Muutenkin terkkarilta vaan kehuja saatiin. =)

Eilen maisteltiin miehen kanssa sitä Dom Perignon samppanjaa, josta aiemmin mainitsin. Voi vitsit että oli hyvää! Just niin hyvää ku muistinkin! Viimeks oon sitä lasillisen saanut 1,5 vuotta sitten tyttären syntymän jälkeen.

Jahas, Pyry tilailee ruokaa, täytyy palata myöhemmin.
 
Shawne, oltiin näköjään samaan aikaan kirjoittelemassa. Mulla sama juttu: lantion nivelet paukkuu välillä ihan huolella, kun esim. nousee sängystä, mutta ei onneksi satu muualle kuin tuohon häpyliitokseen, kun yrittää nostella jalkoja. Kipu ei kuitenkaan ole kovin paha. Tosin jossain luki, että naisten kipukynnys nousee huomattavasti loppuraskautta kohden :)
Itse en jaksa panikoida oikeastaan mistään synnytykseen liittyvästä, siihen kun ei siihen voi juuri vaikuttaa, tulee mitä on tullakseen ja sitten paikkaillaan ja hoidetaan tilanteen mukaan. Luotan synnärin henkilöstön ammattitaitoon.
Tsempitykset sinulle Shawne myös käsien kanssa :hug:
Mulla tää on taantunut tällaiseksi tasaiseksi puutumiseksi ja säryt on kokonaan hävinneet. On kyllä tosi typerän tuntuista kun ei tunne omia sormenpäitään. Erityisen inhalta tuntuu kynsien viilaaminen.
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille!!! :flower: :flower:

Täällä kateellisena luen teidän tarinoita.
Synnytyskertomukset ovat mielenkiintoista luettavaa ja vauva-arjesta on ihanaa kuulla! Kuvat ovat myös ylisöpöjä!! :heart:

Voisi tämä meidänkin pikkuinen jo syntyä!

Malttamaton Pine ja pikkuinen 40+0 POKS! :heart:
 
Tulin vain ilmoitteleen että meille syntyi sitten tyttö 31.5 klo 17.05. Synnytys oli rankka, mutta siitä selvittiin. Meinas vaan olla ettei päästetä pois laitokselta kun oli ne bilirubiinit koholla. Tänään sitte päästy kotiin ja täällä nyt sitte pysytään :D

Onnea muillekkin vauvautuneille ja sitä odottaville!!

Mariann ja tytteli 7pvää
 
Onnea Mariann-81 tyttösestä!

Tärkeää kysyttävää kaikilta!:D
Mitenkäs teillä jo vauvaantuneilla, oliko tiedossa kumpi tulee?!
Ja pitikö arvio sitten lopulta paikkaansa?!
Jos et tiennyt sukupuolta, niin oliko poika/tyttöolo ja pitikö paikkaansa?!
Näihin kysymyksiin voi vastailla sitten kaikki aikanaan kun poksahtavat :D
 
Näitä eritekysymyksiä :ashamed: ... Onko kenelläkään ollut valkovuodon seassa sellaista tummaa nukkaa, siis vaikka pikkaritkaan ei olis mustat, näyttäis vähä siltä...? Oon tuota jo muutaman päivän ihmetellyt. Pahalle ei haise, mutta näyttää kummalliselta enkä keksi mitään luonnollista selitystä, ei tuu pyyhkiessä ja normaalit alapesut teen aamuin illoin...
 
Onnea hurjasti uusille äideille!! :heart: :flower:

( . ) Ensimmäiset harjoitus-supparit bongattu!! Eilen illalla moneen kertaan, aina kun nousin sohvalta ylös. Muutaman supistuksen yhteydessä tuntui myös polttavaa menkkakipua ihan alamahalla. Jippii!
Rintoja särkee, ja niistä tihkuu maitoa, enemmän kuin ennen. Ne haluais jo imettämään näköjään.

Mullakin alkanut häpyliitos kipeytymään.Etenkin öisin kun kääntää kylkeä, alapäätä vihloo ja tunne on kaikkea muuta kuin mukava!
Luulen, että vauva on laskeutunut.Huomenna neuvola, ehkä se siellä varmistuu.

Tsemppiä kaikille!

Johanna Ja Pikkiriikki 37+1
 
Vastaukset kysymysten perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jane69:
Mitenkäs teillä jo vauvaantuneilla, oliko tiedossa kumpi tulee?! Kyllä
Ja pitikö arvio sitten lopulta paikkaansa?! Kyllä
Jos et tiennyt sukupuolta, niin oliko poika/tyttöolo ja pitikö paikkaansa?! -
Näihin kysymyksiin voi vastailla sitten kaikki aikanaan kun poksahtavat :D
Kiva galluppi! =)

Onnea Mariann!
 
Laitan vastausta tuohon heti. Ei tiedossa kumpi tulossa. En halunnut tässä raskaudessa tietää, on mitä jännätä. :D Ekassa raskaudessa itsellä oli hieman "tyttöolo", mut ei kovin varmaa. Ultrassa kertoivat et on naispuolinen. Ja tyttö tuli. Nyt on vähän poikaolo mut ei taaskaan varma ja eihän sitä voi tietää, kunhan on terve, niin se pääasia. :heart: =)
 
Tipu Topakka
Voi SNIIF miten ihania vauva kuvia :heart: Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower:
Pari päivää on supistellut, mutta mitään ei tapahdu :kieh: Vauva painaa jo tosi alhaalla jo. Näkee ja tuntee kävellessä :D No, onneksi keskiviikkona on käynnistys. Alkaa jo pikkuhiljaa jännittää :snotty: Viime synnytykseen menin tosi rentona ja nyt yhtäkkiä tulikin jännitys, vaikka edellinen synnytys oli tosi ihana.. Ja noita lapsia on jo valmiiksi ikävä :'( Sniif. Kuopuksesta en ole ollut vielä kertaakaan yötä erossa. Ja esikoisesta viimeksi, kun olin kuopusta synnyttämässä.
Vähän tässä mietin, että mitä ois kiva kokeilla synnytyksessä.. Epiduraali ei minulla (valitettavasti) tule kysymykseen kieron selkärangan takia (tekee pirullisen kipeää, kun puudutus piikki kryykkää luuhun, eikä sinne minne pitäisi :| ). Homeopatiaa, akupunktiota ja semmosta meksikolaista "sikari" juttua (lähinnä suitsuke, eikä sikari..) varpaaseen. ja jos vaan onnistuu, niin haluaisin ainakin yrittää vesisynnytystä =) Saapa nähdä..

Viimesiä raskaus päiviä viettävä Tipu ja Amelie rv.38+1
 
Onnea taas kaikille :)

Huomenna ois la ja ei tunnu vielä oikeen, et syntyis koskaan.. huoh.. oon ihan jo kyllästyny ja en ala mitään, ku tää ei synny koskaan.. varmaan jää asumaan tänne mahaan.. ja sit kaikki jo kyselee, et vieläkö sie kokonaisena pyörit.. argh..

Esikonkin kanssa välillä hermot palaa vähän liianki helposti, ku on jo niin tukalaa ja ihan turhautunut, ku ei tapahu mitään..

Vali vali.. :D

anzzu rv 39+6
 
Hei, tulin vain ilmoittamaan että Poika syntyi 4.6. klo 4:16 rv 39+5. 3350 g ja 50 cm.
Ihana pieni kiltti poika, eilen päästiin kotiin ja koska kyseessä on esikoinen niin joka minuutti on tosi jännää :). Tosi paljon on täällä palstalla tullut sivuja lisää, kun en ole päässyt lukemaan torstai-illan jälkeen. Sen verran olen addiktoitunut että sairaalassakin yritin kännykällä päästä sivuille, mutta huuteli jotain tiedonsiirtovirhettä... ehkä parempi niin :kieh: :kieh:
Tarkempaa synnytyskertomusta voin laitella myöhemmin, mutta olen spinaalin vannoutunut kannattaja, mikä ihana, ihana tuote!!! Jouduin kyllä aika paljon sitä vonkaamaan, sillä ponnistusvaihe oli juuri alkamassa ja kohdunsuu kokonaan auki. Mutta olen onnellinen että sen sain.
Huh, nyt jännittelemään koska toi herää ja kuinka paljon imetys nyt sattuu... Onneks se alkaa kai helpottamaan koko ajan kun maitoa on alkanut tulla.
Kaikenlaista hämmennystä!
Ja sitä vielä, että olin Lohjan sairaalassa synnyttämässä vaikka ei pitänyt ja täytyy kyllä antaa 10 + sinne koko porukalle! Ihania tyyppejä, ihana pieni osasto!
t Manuski ja pieni kaunis poika :)
 
Ja taas kerran onnea kaikille vauvan syliinsä saaneille... :heart: :flower: :flower: :flower:

Sisältää sitten pelkkää narinaa ja valitusta.....

Mä ainakin alan olee jo kypsä... :ashamed: Hävettää,koska ei kauaakaan vielä sanoin täällä että ei ole vauvalla kiirettä pois,ja nyt sit olenkin tätä odotusta mittaani myöten täynnä... :/ Olen jopa kateellinen teille jotka olette jo omat vauvat syliinne saanu..!!

Viime viikolla oli neuvolalääkäri. Melkoinen ämmä olikin. Rouva tohtori näki kyllä että olen kuin pulla taikina eli todella turvoksissa. siispä hän aloitti vittuilun minulle.

L: No jopas on neidille siunaantunu viikossa painoa!!!! (oli kilo tullu,ed kerralla 300g)
M: No on joo ku turvottaa niin ettei taivu enää mihinkään.
L: sinuna kyllä vähän alkaisin kattomaan mitä suuhuni laittaisin,eihän ne herkut mitää ruokaa ole. ja tulee ihan turhaa noin suurta painon nousua...

Hiljaisuutta,koska olin hyvin hyvin järkyttyny lääkärini selostuksesta...

M: mä olen kyllä vaan turvoksissa... enkä ole pariin viikkoon pystyny edes syömään ku on ollu huono olo... (ja näytän vielä epätoivoisena sukkien kuminauhoista jääneitä vereslihalle menneitä jälkiä...)
L: no joo onhan tossa vähän turvotusta... kaihan sä ymmärrät juoda kuitenkin ja olet jättäny suolan pois???

hei pliis... :'( tuli niiiin paska fiilis ettei tosikaan.. ok,myönnän, saatan syödä joka päivä namin tai kaks (irtokarkkia) tai jäätelön tai kaks. mutta että kaikki tullut paino laitetaan syömisen piikkiin...
Sit mukanani kuljetan aina 0,5l vissypulloa missä on tosi laimeaksi laimennettua mehua,ku en jostai syystä saa vettä alas,niin siitäkin alkoi hullu saarna että: -ethän sä vaan tollasta lipitä??? nehän on suolaa täynnä!!!! en raukka meinannu suun vuoroa saada kertoakseni että siellä on laimeaa mehua... :(

Asia on vaivannu koko viikon ja aion huomenna neuvolassa kyllä mainita asiasta..
Sit on alkanu ahdistaa ku kaikki taivastelee kumpuni kokoa!!!!! ok,pojasta ku lähdin synnyttää ympärys mitta oli 103cm...nyt mitta huitelee 117cm kohdalla :whistle:
Josta sitten sain paniikin että tulee joku mammutti-tyttö maailmaan... mietin asiaa taukoamatta aamusta iltaan ja nyt se synnytys sitten pelottaakin... ja koska asia mua näin hermostuttaa voitte uskoa että pinna on todella tiukalla. en jaksa pojan oikkuja yhtään ja tulee räjähdettyä pienemmästäkin.. välillä tuntuu että toinen ihan pelkää.. :'( ja sitten itkeä pilllitän ku saan toisen unille,ku en kuitenkaan tarkoita toiselle pahaa.. kunpa tää olis jo ohi... ja saisin oman itteni takaisin... :ashamed:

Anteeksi purkaus,mutta nyt ei ollu kyllä ketää muuta kelle narista... :ashamed:

Lilli ja mini-lilli 38+0
 
lilli80, turhaa sä sitä masun kokoa murehdit. muistelisin kuulleeni että jos lapsilla on pieni ikäero kohtu muistaa sen oman kasvunsa ja saattaa olla toisessa raskaudessa suurempi. tai sitten sulla on vaan paljon vettä. :) Se turvotuskin on ihan normaalia. Anna tommosten lääkärien olla vaan. Ethän sä sitä enää joudu luultavasti näkemään. :D Koita nyt kestää viimoset viikot! :hug:

Onnea vauvan saaneille! :heart: :flower:

mipsu ja Milla (39+4)
 
Tyttö-vai-poika-gallup: meille oli veikattu kahta poikaa ja kaksi poikaa tulikin :)

lilli80, onpa ollut tökerö lääkäri! Kyllä moisesta sietääkin loukkaantua, aivan asiatonta kommentointia. Tsemppiä viimeisiin viikkoihin!

Niin, onkohan maira vauvaa hakemassa...
 
lilli80: jaksuja! Kohta vauva sylissä ja lääkärit kaukainen muisto vain. ;)

Onnea manuski pojasta! Onnea myös kaikille muille vauvautuneille, vaikka taisin jo aiemmin onnitteluita laittaakin! :flower: :heart: :hug:

Täällä on eilisestä asti supistellut ihan tosissaan. Yölläkin heräilin siihen ja ramppasin vessassa. On silti ihan hyvä olo ja yllättävän pirteä! Toivotaan että ainakin lähentänyt synnytyksen ajankohtaa, jos ei muuta.

Nyt ulos nauttimaan päivästä!

Mukavaa päivää kaikille, paljon supistuksia ja lapsiveden lorinoita niitä kaipaileville! :D

Tupuna ja pikkukakkonen 39+2 :heart:
 
Tuohon galluppiin tulin vastaamaan. Ekasta ei ollut hajua enkä edes halunnut tietää. Maha oli kyllä poikamaha ja poika tuli. :D Nyt oli vahva tyttöolo ja tyttömasukin. Viimeisessä ultrassa rv 30+0 kysyttiin ja lääkäri ei nähnyt penistä eikä kiveksiä. Ja nyt tuo meidän Milla tuolla sängyssään ähertää. :heart:
 
Lilli80 tee valitus tuollaisesta lääkäristä. Ei ole asiallista käytöstä ollenkaan.

Tulin poksumaan 37+0 eli täysiaikaisuus saavutettu. Tosin mitään ei ole nyt tapahtunutkaan, varmaan vielä 5 viikkoa ennen kuin nyytti on sylissä. :whistle:
 
:flower: :flower: Onnea Mariann ja Manuski! :flower: :flower:

lilli, voi että minuu pistää vihaks aina kun luen täällä tollasia lääkäritarinoita. Tekis oikeesti mieli kirjoittaa vähän sähköpostia moisille kiukkuperseille. Niitä näyttää Suomessa olevan hirmu paljon. Liian paljon. Asenteissa on kyllä hurjasti korjattavaa. Ihan lohduksi Lilli, että miulla on myös ympärys saman verran. Kävin eilen neuvolassa, niin turvotusta oli tullut KOLME kiloa... Kyllä sitä itse tietää, milloin kyse on turvotuksesta ja milloin jostain muusta. Taidan oikeesti kirjoittaa vaikka Vauva-lehteen aiheesta, kun minuu kiinnostais kuulla myös suomalaisten neuvolatätien kanta tähän asiaan. Kerta. Kärtty. :) :kieh:

Kävin siis tosiaan siellä neuvolassa eilen. Piti vaan tarkistaa pissit ja verenpaineet, mutta venähtikin yli tunnin mittaiseksi sessioksi.... Pissa oli puhdas (jee!) ja paineet takas normit (jee), unen puutteesta siis johtui ilmeisesti tuo. Mutta kun kätilö kyseli muuten olotilasta ja oli huolissaan kun näytin vissiin niin surulliselta, paukahdin poruun ja sieltä tuli sitten ulos kaikki epävarmuus ja tietämättömyys ja mitä vielä.. Kätilö varas ajan pelkopolille (vaikkei sinänsä mitään synnytyspelkoa ole, mutta kun on vieras maa ja muutenkin epävarmuutta) ja toisen ajan psykiatrille ennen synnytystä. Sanoi, että haluais kokemuksen olevan mahdollisimman hyvä. Ja haluaa vielä tavata torstaina ennen lomaansa ja antoi vielä kotikännykkänumeronsa, että voi soittaa koska vaan. :heart:
Ja kun sanoin, että oon miettinyt jos menis yksityiselle tsekkaamaan et miten tuolla alakerrassa asiat, niin sanoi, että toki voi tutkimuksen tehdä vaikka heti, ei tarvii kun pyytää. No, teki nopsan tutkimuksen, kaulaa oli reippaasti vielä jäljellä, mutta paikat tosi pehmeänä. Tilaa kuulemma on tulla ulos.. Oispa ollut kiva tietää vain aikasemmin, että tutkimuksen saa jos vaan haluaa. :whistle:
Eniveis, nyt siis pitää keskittyä synnytykseen henkisesti ja yrittää hoitaa kaikki mieltä kaivavat asiat anopin ja oman äidin kanssa ennen h-hetkeä. Eli tänään, huomenna voi olla jo myöhäistä. Hippikätilö tosin sanoi, että hänen guatemalalainen anoppinsa mukaan vauva ei halua tulla ulos ennen kuin moiset keskeneräiset asiat on hoidettu pois päiväjärjestyksestä. :)

Tuossa siis sekavasti eilistä, nyt on jo parempi olo kaikin puolin. Käyn viemässä vähän pyykkiä ja sitten lähtee soitto ensin anopille. :) Miehen kanssa sain puhuttua jo paljon asioita eilen.

 
Shawne: No, osuipa sinulle sype-polilla melkoinen kätilö! Tuosta kannattaisi minusta antaa palautetta sairaalaan. Eihän nyt sype-polilla voi olla tuollainen vastaanotto vaan pitäisi kuunnella äidin huolet ja auttaa. Olisihan heidän pitänyt sinut laittaa myös sype-lääkärin vastaanotolle. Minä pääsin molemmilla kerroilla pienemmästäkin toiveesta lääkärillekin. Iso :hug: ! Toivottavasti saat jostain muualta tukea huoliisi ja pelkoihisi.

Mariann: Onnea tytön johdosta! :flower: :heart:

Tipu Topakka: Tsemppiä huomiseen käynnistykseen ja erossa oloon lapsista!

Manuski: Onnea pojan johdosta! :flower: :heart:

Lilli: :hug: Osuipa sinulle asiaton ja kurja lääkäri. Anna ihmeessä palautetta. Jaksua!

Mairasta voinen sanoa, että toivon hänellä olevan jo Temppu-Emppu sylissä, yöllä tuli meinaan lähtö. :) Minä en taida yhtä aikaa sairaalaan päästä... Mennään sitten vuorotellen. :)

Täällä kohdunsuulla tuntuu juilintoja ja häpyluu on kipeä. Muuten samaa rataa mennään, kädet puutuneina ympäri vuorokauden vessassa juosten.

-Sh ja Milla rv 39+1
 
Milkei: Ihana Kätilö sinulla neuvolassa! :heart: Upeaa, että huomasi olotilasi ja kyseli. Lisäksi vielä upeampaa tuo, miten otti asiat hoitaakseen. Tuollaisia lisää, kiitos, neuvoloihin! Voimia asioiden selvittelyyn ja mielen rauhan löytymiseen! :hug:
 

Yhteistyössä