~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Myntti: Ei mulla oo sellasta kuvaa. :/ Siis on olemassa joo, mutta ne kuvat on jumissa meidän toisella koneella, joka on rikki, eikä tietenkään mitään varmuuskopioita oo... :headwall: Siellä mammaliinan (mammaliina.fi) sivuilla oli yksi kuva. Sitä sivua ei saa linkitettyä tähän, ni röyhkeesti kopion kuvan tähän:



Saako tosta jotain osviittaa? Eli toppi laitetaan myttyyn vyötärölle, vauva (vaippasillaan) laitetaan halaamaan äidin paljasta ihoa siten, että kädet ovat äidin rintojen alla ja jalat koukussa "sammakkoasennossa" (tämä asento on vauvalla luonnostaan, joten vauvaa ei mitenkään tarvitse taivutella), vauvan pää on äidin rintojen välissä tai hiukan ylempänä. Toppi rullataan alhaalta ylös vauvan päälle siten, että vauvan pää on osittain tuettuna topilla ja osittain ulkona topista.
En kyllä tiedä tuleeko toppia käytettyä meidän perheessä, jos on tällaiset ilmat kuin tänään! Ihan hiki valuu jo valmiiksi, saati sitten pienen lämpöpatterin halatessa mahaa... Ei sais valittaa. Ihanaa, kun on lämmin!

Taas tota hemmetin lätkää. :headwall:
 
:hug: Emmmaalle ja pienelle pojalle :heart: Tsemppiä elämän ensitaipaleelle, toivottavasti pian pääsette kotiin!

(.) Aurinko on paistanut kirkkaalta taivaalta ja on ollut ihana vain touhuta pihalla. Viimeisiä shoppailuja yritin käydä kaupungilla tekemässä... :/ eipäs vain onnistunut... Se olin minä, joka ison masun ja lapsikatraan kanssa kärvisteli ostoskeskuksessa. Täytyy vain tyytyä nettiin, tulee vain ostettua kaikkea "ylimääräistä" :ashamed: Oireet alkavat jo vaikuttaa lupaavilta ;) Masu on pudonnut alas ja vuoto on lisääntynyt, ei kuitenkaan limatulpasta vielä tietoa. Kohtu on erittäin supisteluherkkä, mutta vielä levolla rauhoittuu. Myöskin maitoa alkanut herumaan.. Minulla kuitenkin vauvat ovat syntyneet ajallaan... Eli jännitystä on ilmassa teidän ja omastakin puolesta!!!

Oliivitar ja Heppuli 35+1
 
Huomenta. Ei oo Minttu ilmottautunut? :attn:

Hienoa ja ihanaa Mipsu,kun saitte tyttöä kotilomalle :heart:


Mussupussu ja Oliivitar:
täällä kanssa yksi mamma,jolla hiki valuu tässä helteessä ;)
Oon tullut niin äkäiseksikin,jotenkin kaikki asiat mitkä ei suju,niin kun haluan kiukuttaa :/
Saman muistan,kun edellistä odotin,olin täynnä ruuanlaittoa,siivousta yms... ja odotin vaan vauvaa syntyväksi ;) Ajatukset alkaa olla jo synnytyksessä,yksi yö taas synnytin unissani ;)

Eilen illalla lähdin koiran kanssa ripeällä lenkille,en saanut muuta aikaiseksi,kun takareidet
kipeiksi :/
Täytys lähteä lasten kanssa ulos :wave:

Rapu ja masuasukki 37+4 :heart:
 
Nan-nan-naa: Kiva lukea, että siellä ollaan hyvillä mielin! Unihiekkaa lähetän :whistle: =)

Mairalla jännät ajat, kun toinen la käsillä ;)

Mipsulla ollut eilen ihanan aurinkoinen kotilomapäivä :heart:

Jonnan käsille helpotusta rannetuista! Toivottavasti vaiva ei entisestään pahene helteiden myötä! :hug:

Tillintallin: Onnex verenpaine ok ja toivottavasti alatiesynnytys menee hyvin, kun aika on :hug:

Emmmaa: Hienoa, että sydän ja pää vaikuttavan olevan kunnossa! Toivottavasti pikkuisen kivut hellittävät tosi pian!!! Kamala varmaan seurata voimattomana vierestä :hug:

(.) Turvotus jaloissa pahentunut helteiden myötä, mutta sormisärky onnex ennallaan. Ja kuuma oli nukkua jo ennen helteitä, niin että nyt on tuskaista, mutta kyllä kesä muuten on ihana! Vauva liikkuu normaalisti, mutta ei anna mitään merkkejä, että synnytys olisi lähellä :|
 
Emmaalle ja koko perheelle onnea poika-vauvan syntymän johdosta! :flower: :heart: Teillä on ollut hurjat ensimmäiset päivät. Toivottavasti kivut pienokaiselta loppuvat pian ja kaikki muukin alkaa sujua eikä mitään suuria löydy tutkimuksissa. Paljon voimia ja jaksamista! :hug: :hug:

Mussupussu: Toivottavasti esikoisen tarkemmissa tutkimuksissa ei löydy mitään isoa. Iso :hug: !

Lenniina: Parempaa vointia ja vähemmän turvotusta ja kipuilua. :hug: Jaksua helleaaltoon.

Pikaisesti omaa napaa: Tämä lämpöaalto on täälläkin iskenyt ikävästi lisää vaivoja. Eilen turposi jalat ja varpaat kuin norsulla. Sormet ja kädetkin turvotti enemmän. Oli kyllä tukala olo ja tänään ilmeisesti sama jatkuu. Virtsarakkoni kanssa olen helisemässä, kun on taas hivenen vaikea löytää oikea nestetasapaino helteiden ja raskauden kanssa. Lisäksi verenpaineet on ajoittain tolkuttoman alhaalla (83/56 ja syke 100-112). No, josko se tästä.

Jaksua kaikille lämpöisiin säihin! :hug:

-Sh ja Milla rv 35+5
 
Olipa mukava päivä eilen, täälläkin tuntui illalla vähän turvotusta, mutta muuten oli hyvä olo. Vaikka käveltiin monen monta kilometriä, pysähdyttiin kuitenkin välillä ravintolaan syömään tai puistoon istuskelemaan.
Ihania nuo kesävaatteet, mahtuu moni ihan omaa kokoa päälle, eikä tarvitse pärjätä noilla muutamilla siisteillä raskaushousuilla tms. Joku puhui maidon herumisesta, enteileekö se jotain? Täällä valuu välillä tosi herkästikin, kuten tässä yksi yö olin menossa vessaan ja ihmettelin kuka käsivarrelle kuolaa niin sieltähän se tuli:D

&%¤#"! Naapurit päätti sitten järjestää jatkot pikkupihallansa, klo 04-08 ei paljon nukuttu. Volyymin alentamisen pyytämisestä saa osakseen vain naureskelua..no sinne meni kirjallinen valitus isännöitsijälle, don't mess with me :kieh:

Jaksamista kaikille oloihin!
 
Voi kun hän on pieni ja suloinen. :heart: Toivottavasti toipuu nopeasti. :)

Meiän pikku öhisijä nukkuu tuolla pahvilaatikossaan. :D Tänään täytyy vielä viedä takaisin, huomenna saadaan päivälomalle ja maanantaina melko varmasti kotiin. Oli aika vähäuninen yö kun koko ajan kuuluu pientä ääntä, eihän siinä nukkumaan pystynyt. :LOL:

mipsu ja Milla
 
Onnea EMMMAAA ja perhe, pienestä prinssistä! Toivottavasti hän voimistuu pian ja saatte aloittaa vauva-arjen. :flower:

Ihanaa MIPSU et saitte neidin kotilomalle ja pian kotiin. On varmaan ihana fiilis!! :heart:

Iiiiiiso voima :hug: kivuista, säryistä ja kolotuksista kärsiville. Kyllähän nää helteet tuo oman haasteensa tähän oloon...mut en valita! Ihanaa ku on kesä!! B)
Itse taistelen edelleen kamalien liitoskipujen kanssa...Meinaa välillä itku päästä ku on niin kipee. :'( Toissa yönä ja eilen supisteli jo pari kertaa kipeesti..kivaa, h-hetki lähenee koko ajan.:) Yöt menee aikalailla valvoessa, kuten monella muullakin. Missään asennossa ei oo hyvä... Jotenkin olen aivan valmis jo synnyttään, mut toisaalta ihanaa vielä antaa kaikki aika tuolle esikoiselle ja nauttia hänen kanssaan ulkosalla ihanista ilmoista! :heart:

Ensi torstaina painoarvio ja uusi keskustelu pelkoasioista kätilön kanssa. Kivaa kun pääsee kurkkaamaan vauvaa. :heart: Toivottavasti tekee myös sisätutkimuksen, et sais vähä osviittaa mitä alakerrassa tapahtuu..:) vai voiko ultraamalla nähdä kohdunsuun tilannetta??

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille!! Ja aurinkoista sellaista, ennen kaikkea. B)
Joka päivä minäkin käyn lukemassa kaikkien kuulumiset (ja moooonta kertaa päivässä...) mut oon niin laiska kirjottelee... Mintun kuulumisia minäkin odottelen. :attn:
Joo,mut nyt mentävä. Moro! :wave:

-Maypo ja :heart: 36+5
 
Meidän rakas Valomme syntyi eilen suunnitellulla sektiolla rv 34+4. Hän on 2195 g ja 41 cm ja todella reipas. Ei ole tarvinnut mennä lastenosastolle lainkaan. Toivolle palaa muistokynttilä sairaalan pöydällä.
 
Saagatar paljon onnea sinulle ja perheellesi. Hienoa, että Valo voi hyvin. :flower:
Osanotto Toivon poismenon johdosta. :hug:

Emmaa onpa suloinen kuva pikkurinssistä.

Kukahan se kirjoitteli tuosta mahaan nojaamisesta? Kiitokset vinkistä, huomasin itse tekeväni sitä usein. Täytyy kirjaimellisesti ryhdistäytyä.

Kiitokset Lenniinalle myötätunnosta. Rannetuista oli ehkä pikkuisen apua, mutta tämä helle taitaa kompensoida sen vähäisen helpotuksen. Kaikin puolin olo on kuin puupökkelöllä.

 
Oikein paljon onnea Saagatar! Hienoa, että Valo on ollut reipas, toivotaan että jatko myös sujuu hyvin! :heart: :flower: Toivon menettämisestä :hug:

Emmmaalle hienoa että prinssinne vahvistuu ja että kuvaukset vaikuttavat hyviltä :) Toivotaan että pienen kivut loppuvat pian! :hug: Sellaista kysyisin että olitko rutiinitarkastuksessa kun huomasivat virtausten heikentymisen vai menitkö niiden vuoksi sairaalaan?

Mipsu ihanalta kuulostaa teidän totuttelu vauva-arkeen ja toivottavasti saatte Millan kotiin sovitusti :hug:

Täällä kanssa helle ahdistaa, kämppä on vielä yölläkin kun sauna, ikkunoitakin on hankala pitää auki kun kissat on ruvennu karkaileen pihalle.. Mutta en valita liikaa, ihanaa kuitenkin kun on lämmintä ja vihreää pitkän ja kylmän talven jälkeen :heart: Turvotuskin on onneksi jättänyt tän mamman väliin, vaikka epäilinkin toisin. Helatorstaina oli menkkajomotusta puoli päivää, mutta nyt taasen ei mitään.. Pikkuhiljaa siivoilen ja laitan viimeisiä juttuja kuntoon, illemmalla vois tehdä pihatöitä kun ei oo enää niin hiostavaa.

Jaksamista kaikille helteestä kärsiville ja muillekin :)

Pikkuapina ja Papu 38+1
 
Saagatar oikein paljon onnea! Ihanaa että Valo voi hyvin. :heart: :flower:
Osanottoni Toivon poismenon johdosta.

Emmmaa paljon onnea pojasta! :heart: :flower: Onpas hän suloinen.

Mipsu ihanaa että teillä etenee Millan kanssa asiat hienosti! :)

tinysteps 33+6 (33+2)
 
Saagatar Oikein paljon onnea! :heart: :flower:

Itse valvoin viime yönä viitisen tuntia kipeiden supistusten kanssa ja ajattelin jo pääseväni tositoimiin, mutta homma lopahtikin aamuyöllä ja tässä sitä ollaan vielä yhdessä paketissa. :D

garden ja reiska 38+0 POKS
 
Saagattarelle ja perheelle isot onnittelut Valo-pojan syntymän johdosta! Ja osanotto Toivon johdosta. :hug: Ihanaa, että Valo voi hyvin! :heart:

emmaalla ihana pikku hurmuri, jonka vointi toivottavasti kohenee pikaisesti :heart:

maypolle kommentti kohdunkaulan ultraamisesta: periaatteessa se on mahdollista, mutta silloin rakon täytyy olla aivan tyhjä, muuten ko. alueella näkyy vain "mustaa", kun virtsa peittää näkyvyyden. Mun lukuisista ultrauskerroista kohdunkaulan tilanteen on saanut ultraamalla tsekattua ehkä kaksi kertaa, kun on tuo rakon täydellinen tyhjentäminen näillä lihaksilla hieman haastavaa... :LOL:

 
Ihanaa vauvoja!

Eli oikein paljon onnea emmaaa:lle ja pikkuprinssille! Toivottavasti pieni mies voimistuu pian!
:heart:

Saagattarelle
myös onnittelut, ihana kuulla että Valo voi hyvin! :heart: Ja osanottoni vielä Toivon johdosta :flower:

Mussupussu, kiva kun kuvasit toppia, minäkin taidan rekrytoida äidin ompeluhommiin:)

Mipsusta ja Millasta on myös kiva kuulla!

Joku kyseli maidonnoususta, en tiedä enteileekö jotain mutta täällä on tuotanto käynnissä niin ettei kyllä yhtään epäilytä eikö maitoa tulisi synnytyksen jälkeenkin.. Toivottavasti ei enteile mitään, pinnasänky on edelleen paketissa ja turvakaukalokin saadaan vasta huomenna. Puhumattakaan niistä lukuisista harsoista joita pitää vielä hankkia...

Käväisin eilen neuvolassakin, en tajunnut että niitä käyntejä alkaa olla nyt VIIKON VÄLEIN. Mussa on varmaan jotain vikaa, odotan kyllä hirmu innolla vauvan syntymää ja on kiva että pidetään huolta, mutta mulle riittäis vaikka parin viikon välein ennen la:a..
Eipä ollut mitään uutta sillä rintamalla, vauva on nyt kuulemma TOSI alhaalla, th:n mielestä saattaa olla että syntyy etuajassa, mä en jaksa uskoa kun ei edelleenkään supistele. Ja vedän taas pohjat sf-mitassa: 26,5cm...
Niin, painoa oli tullut sellaiset kivat 1300g/vko jonka th pisti turvotuksen piikkiin (taidan silti alkaa katsoa vähän tarkemmin, mitä suuhun laitan).

Täysiaikaisuuden kunniaksi ollaan kokeiltu täällä kaikki mahdolliset ässät, sekä tänään ulkoiltiin koiran kanssa sellainen kiva 10km lenkki (tähän sisältyi kyllä pysähdyksiä kilsan välein sekä pari evästaukoa, en sentään mitään maratonia aatellut juosta..). Nyt lähinnä väsyttää mutta yhtään harjoitussupistustakaan ei kuulu :kieh:

:hug: vielä kaikille sitä tarvitseville!

Salma ja Sintti, helteen keskellä hikoillen täälläkin, 37+0 (ISON ISO POKS!)
 
saagattarelle ja koko perheelle hirmuisesti onnea :heart: Täytyy myöntää, että tuli ihan tippa linssiin, sekä onnesta, että surusta yhtaikaa.

Miulla on sellanen tunne, että poika ois jotenkin ihan mytyssä ja noussut tuolta rt:stä. Ihan mihin päin vaan taivun, niin minuu vähän sattuu, ihan kun mahassa olis kasa rikkonaisia luita. Vähän on outo kuvaus, mutta sattuuko muita kumartelu/taivuttelu?

Täällä on saatu sälekaihtimet ja ikkunat puoliks puhtaaks, jee. Anoppi on tulossa huomenna kylään, ootin et on ehkä päivän pari, mutta kuulemma lähtee vasta torstaina :/ Olis voinut kysyä, sopiiko se :kieh: En nyt millään jaksais. Onneks tosiaan ei ne helteet ole täällä, miul on jaloissa aika mukavasti turvotusta näemmä ilmankin. Oikeestaan lähinnä vaan varpaissa... Mut täällä sade ja harmaa sää saa miun puolesta jatkua vaikka tuonne kesäkuun puoliväliin.. :whistle:

Mies lähti häihin, mie peruin, onneks. Juhlin täällä yksinäni kera soijajugurtin...

Leppoisaa lauantaita kaikille!
 

Hui kun oli tullut PALJON tekstiä, kun olin vähän aikaa pimennossa täältä!
En todellakaan muista kaikkea lukemaani...

Saagatar oikein paljon onnea! Hienoa että Valo voi hyvin.
Osanottoni Toivon poismenon johdosta :hug:

Mipsusta ja Millasta on kiva kuulla kuulumisia!
Ihanaa että teillä menee hyvin!

Emmmaa paljon onnea pojasta! :hug:

Oli keskiviikkona neuvola ihan hyvin meni tällä kertaa!

Kuulumiset neuvolasta
Suluissa taas edellisen kerran jutut

35+2 (34+2)

Paino 85,7kg (86,9kg) JEEEE!!! PUONNUT VÄHÄN :D
RR 123/76 (112/74)
Turvotus ++ (++)
pissa PUHDAS (puhdas)
Hemppa 117 (117) Rautaa alan syömään OBSIDANia ehdotti
Kohdun pohjankork. 34cm (33cm)
liikkeet ++ (++)
syke +150 (155+)
Raivotarjonnassa oltiin pysytty

Kokeili niin vauva oli laskeutunut ja osittain kiinnittynyt kuulemma!
Ens viikolla on taas neuvola torstaina.
Turhan usein noita, ei tunnu siltä, että tyyppi olis ees laskeutunut saati kiinnittynyt.
Ja erittäin vilkas on edelleen.
Tuskin on vielä piiitkään aikaan ulos tulossa!

:attn: Juu ja koska sokerit on pysyny kurissa, niin saan viedä piikitys vehkeet mennessäni ensi viikon torstaina neuvolaan :D JIIHAAA!!

Onpas ollut kivan lämpimiä päiviä.
Meitsillä lökärit jalassa vaan, kun yksikään hame, eikä yhdetkään shortsit tai caprit mee jalkaan.
Hiki valuu valuuuu valuuuuuu...
En viittis enää uusia ostella....

Jane ja veijokeiju 35+5
 
Onnea Saagatar :flower: Osanotto Toivon poismenosta :hug:

Jane: täällä ei myöskään mahdu mitkään hameet tai caprit,joten hikoillaan :/
Tuntuu muutenkin ettei oo yksiäkään mukavia housuja enää sopivia :eek:
 
mjm
Saagatarelle oikein paljon onnea Valon syntymän johdosta! :flower:
Syvin osanottoni Toivon poismenon johdosta. :hug:

Mipsulla ja Millalla ihania kuulumisia! =)

Emmmaa, onpas suloinen teidän pikkuinen. :heart: Toivotaan, että kivut hellittävät pian!

( . ) Täällä myös ollaan turpeina helteiden ansiosta. Mutta ihanaa, kun kesä on täällä, kuitenkin. Tänään täyttyy 34 viikkoa! :D :heart: Saapi nähdä, milloin pikkuinen päättää tulla. Mul oli tossa vapun tienoilla äitipopäivystyslikäynti suppareiden takia. Kohdunkaula oli muuttunu pehmeeksi ja oli ulkosuulta sormelle auki. Sanoivat, että vaikee sanoo, onko runsaista supistuksista johtuvaa, kun oon kuitenkin uudelleensynnyttäjä eli tilanne vois olla sama ilman supistuksiakin. Aikas napakkaa supistusta tulee (levossakin) edelleen.

Täytyypi alkaa pesee pieniä vaatteita ja vaippoja ja laittelee paikkoja valmiiksi. Tuplarattaat ollaan saamassa myöhemmin kesällä. Kaukalo telakoineen ja matkarattaineen saadaan käydä hakee kavareilta takas ku tarpeelliseksi nähdään. Oli välllä heillä käytössä. Esikoiselle hankittu 3 vuotta sitten, joten hyvässä kunnossa ovat.

Kovasti jännäilen minäkin vauvauutisviestejänne ja tiuhaan pitää käydä kurkkailemassa. =) Huikeeta, että kohta se omakin nyytti on tossa sylissä! :eek: :D :heart: Isoveli jo kovasti odottelee vauvaa ja kyselee koska syntyy. Paijailee masua. :heart:

Ens viikolla taas neuvola, ehkä sit lisää kuulumisia.

Isot :hug: tasapuolisesti kaikille, kun olen niin huono aina kommentoimaan :ashamed:. Jaksuja vaivojen kanssa ja rauhallista mieltä ja luottamusta omaan kehoon! :hug:

mjm ja masuvauveli tasan 34 :heart:
 
Saagatarelle onnittelut valon syntymästä ja kiva että voi hyvin :heart: :heart: toivolle :flower:

Emmmaa toivottavasti kivut häviävät ja onnea pikkuisesta :heart:

lenniinalle + muille joilla kiusana turvotus niin zembit itselläni ei toistaseks viä ollut turvotusta ja toivottavasti ei ehtis kauheesti tulemaankaan.

aivan ihania ilmoja pidellyt oon kyllä sen verran kesä ihminen että on tää ihanaa.. vaikka räkävaluu,silmät vuotaa vettä ja aivastuttaa ihanaa tää allergia mutta en valita on sentään lämmintä =)

mä ostin muistaakseni rv 8 (sillon just kun oli selvitetty että mun tuulimuna epäily olikin kuitenkin väärä) menin kirppikselle ja uskaldauduin ostaan itselleni h&m mamma caprit huikealle 1,50e ja on kyllä ihan huiput ei mitään vikaa.sillon kyllä mietin että käytän vaan kotosalla kun en toukokuussa ehdi käyttään kun ei oo viä lämpösiä ilmoja ja sit elmeri jo syntyykin. toisin mistä sen tietää kuin pahasti mun mahani on venynyt että tuunko ihan heti kesän aikana ees mahtumaan omiin hameisiin/capreihin.. yks hame mahtuu kyllä päälle on sellanen trikoinen niskalenkkihame tai mikä lie mutta muista ei toivookaan tänään nimittäin just siivosin vaatekaappiani.

olo täällä hyvä ei mitään valittamista ja maanantaina äippäpolille.mä ite veikkailen että siellä ois nyt n. 3,5-3,8kg pojan jössikkä saas nähä miten heittää mun arvaukseni.

tänttärä ja elmeri 37+2
 
Kesäistä huomenta mammat :heart: Ihanaa kun aurinko ei porota suoralta taivaalta heti aamusta :ashamed: Koiratkin nauttii vähän enemmän...

Emmaalla ihana nyytti :heart: Tulee niin elävästi mieleen esikoisen sairaala-ajat kun kuvia katselee.

Saagattarelle paaaaaljon onnea Valon syntymän johdosta :flower: :heart: Ihanaa kuulla, että hänellä kaikki hyvin :heart:

Viime yö oli kamala. Ylävatsa kivut alko puoltuntii nukkumaanmenon jälkeen. Onneks oli gavisconia sen verran jäljellä, ettei kovin kauaa tarvinut kärvistellä. Samoten tuntuis, että keijo alkaa olla kiinnittinyt, kun liikkeet on muuttunu niin radikaalisti ja vähentyny? Onko sillä sitten tekemistä keskenään, niin en oo varma :LOL:

Kutinasta taisin jo aiemmin kysellä, onko muilla? Tuntuu, että kämmenet ja jalkapohjat kihisee koko ajan :kieh: Voiko turvotus aiheuttaa sellaista?

tupajumi ja keijo 34+6


muoks. tänttärän polikuulumisia sitten odotellaan=)

Täällä oleskellaan muuten kotona miehen vanhoissa shortseissa, kun ei muut mahu päälle. Muuten olis äippäshortsit ja housut hyvät, mutta häpyluun yläpuolelta puristaa liikaa. Tuntuu, että keijon pää menis lyttyyn, jos niitä käyttäis... Nyt on jäljellä yhdet trikoocaprit ja trikoohame, mitkä menee vielä puristamatta :D
 
Heip

Paljon onnea vauvansaaneille :) ois ihanaa saada itsekkin jo :)

Miulla neuvolaa on vain 2 viikon välein.. tai seuraavaksi meen vasta rv39.. heh.. mut välissä on synnytystapa arvio tuolla sairaalalla rv 37, et se menee niin ku yhestä neuvolakerrasta.. miulla on toinen lapsi ja kun ei oo oikeen mitään ollu ongelmaa, nii siks kai on vähän harvemmin.. eipä haittaa :)

Mut nyt pitää esikolle soittaa ihahaata youtubesta :D palaillaan :)

Anzzu ja pieni rv 36+
 

Yhteistyössä