~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Heinäkuun puolelta olen kurkkimassa :wave:

tupajumi: En nyt tiedä, onko tästä ollut täällä jo puhetta, mutta laitan nyt kuitenkin, kun just tästä yksi päivä juttelin. Eli kaverin ystävällä oli samaa jalkapohjien ja käsien kutinaa ja hänet laitettiin samantien verikokeeseen.Joskus harvoin tuo voi johtua raskaushepatoosista(tulee loppuraskaudesta noin prosentille odottajia). Eli sano ihmeessä neuvolassa saman tien, niin voivat varmistaa, ettei vaan ole sitä.

Kaikkea hyvää kesäkuun mammoille! Perässä tullaan!

A + Myttynen 32 +1 :)
 
Saagatar: Onnea hirmuisesti Valon syntymän johdosta! :heart: Onneksi hää on reipas! Toivoa muistaen :hug:

Emmmaa: Voi sun pientä :heart:

Mipsu: Ihanaa, että saatte Millan pian kotiin :heart:

Syyshortensia: Helteiden tuomiin haasteisiin ja muihinkin raskausvaivoihin lähetän karkoitus/lievennys-:hug:

Maypo: Jaksamista/helpotusta oloihin/kipuihin!

Garden: Harmi, että lupaavalta vaikuttavat supparit loppuivat, kun sulla on jo niin hyvät viikotkin, että vauva olisi jo varmaan tervetullut!

Jane: Onnittelut sokerimittaamisen loppumisen johdosta :flower:

Mjm: Jaksuja/helpotusta supistuksiin :hug:

Tupajumi: Helpotusta kutinaan ja toivottavasti ei ole r-hepatoosia :hug:
 
Saagatar: Paljon onnea Valon syntymän johdosta! :flower: :heart: Osanotto suureen suruun Toivon menetyksen vuoksi. :hug: :hug:

Emmaa: kiitos kuvasta. Suloinen!

Mipsu: Upeaa, että kotona olette jo saaneet Millan kanssa olla!

Jane: Hienoa, että sokerijutut on noin hyvällä mallilla.

Tupajumi: Kannattaa tosiaan neuvolaan soitella tuosta kutinasta. Niin saa varmuuden, ettei ole kyse hepatoosista. Helpotusta kutinaan!

Lenniina: kiitos!

Minttu: Mikä tilanne?

On: Eilen supisteli sellaiset 4 tuntia 10 minuutin välein. Ei kuitenkaan kovin tujusti, joten ei mitään oikeaa merkkiä mihinkään suuntaan. Tätähän tämä on ollut rv 14+ lähtien. Minä en varmaan h-hetkellä kovin nopeasti ole lähdössä mihinkään, kun tähän supisteluun on jo niin turtunut enkä usko synnytyksen olevan käynnissä kovin helposti. Tosin luotan siihen, että sitten h-hetkellä supistukset kyllä muuttuvat lopulta niin koviksi, että tajuan lähteä sairaalaan. On kyllä kiva, mitä pitempään pystyisi kotona olemaan.

Eilen tein MLL:n kevätkirppikseltä hyviä kestovaippalöytöjä. Kyllä kannatti käydä, vaikka palkaksi tulikin järkyttävä turvotus joka paikkaan :/ . Jopa minun kaikkein joustavimmat kengät puristi aivan hirmusti, kun oli niin turvoksissa jalat. Mitähän sitä tunkisi jalkoihinsa vai täytyykö kulkea varpaisillaan/sukkasillaan... :kieh:

Ensi viikolla pitäisi ostaa turvakaukalo, kehtoon patja, amme ja muuta pientä. Ohjelmassa myös neuvolaa ja äitipolikäyntiä.

Jaksua helteiden keskelle ja vaivoihin kaikille! :hug:

-Sh ja Milla 35+6
 
Saagatar :heart: Onnittelut Valo-pojasta :heart: Toivolle sytytämme kynttilän :heart:
Emmmaa aivan ihastuttava pieni miäs sinulla siellä!

(.) Mieheni on naureskellut minulle, kun olen yhtä kumpua ja kukkulaa... No nyt ne mukulat on kasvaneet jalkoihinkin: varpaanikin ovat turvonneet!!! :LOL: Huh hellettä! Mutta kyllä nautin. Lapsetkin saavat juossa ulkona ja ei tarvi pukea kuravaatteita!

Aurinkon hemmottelua kaikille!
Oliivitar ja Heppuli 35+2
 

Emmaa Toivottavasti pojan vointi kohenee pian, vahvan näköinen poitsu - letkuista huolimatta:)

Milkei Ei tunnu kumartelu kivalta täällä, kun pojan pää painaa kylkiluita. Kai se voi vaan olla pikkuisen asennosta kiinni.

Tupajumi Minulla oli joskus raskauden puolivälin jälkeen hirveät kutinat, tarkistivat juuri tuon hepatoosin, mutta ei johtunut siitä. Mysteerinen kutina loppui kun aloin syödä lisärautaa. Kuten moni jo sanoikin, niin hyvä tarkistaa:)

Aivan ihanaa kun sain v i h d o i n nukuttua hyvin, 12h. Turvotuskin helpotti kun sai levättyä kunnolla.

Miumiu&Luigi 36+6
 
Aurinkoista sunnuntaita! :wave:

Voi täällä oli vauvauutisia, kovasti onnea Emmaa :flower:
Suloinen poika :heart: toivottavasti pojan vointi kohenee pian!

Tänttärä Musta tuntuu muutenki että mun terkkari saattaa ehkä vähä yliregoida ja Kys:ltä voivat ihan hyvin laittaa vielä kotiin odottelemaan, mut toisaalta hyvä kun tarkistavat vauvan koon ku neukkalääkäri ei sanonu mitään sen asian suhteen ja olis kiva tietää minkä kokosta kaveria sitä odotellaan =)
mut se jää nähtäväksi sit keskiviikkona.

Turvotus on täällä myös aivan järkyttävää. Kihlasormusta en enää voi pitää ollenkaan ku se ei lähtis pois sormesta ja jalat turpoaa varsinki iltasin tosi paksuiksi. :eek:

ON: muuten olo on ihan hyvä eikä synnytystä ennakoivia oireita oo pahemmin ollu. Eilen ku käveltiin keskustassa ja satamassa nii muutaman kunnon polton sai aikaan, mut eipä sen erikoisempia.

Nauttikaahan aurinkoisista päivistä ja voikaa paksusti! :flower:

Niiskuneiti- ja masukki 37+4 :heart:
 
Onpas tänään alkanut vaivaamaan oikein kunnolla tää raskaus.. onko kellään muulla tämmöstä, ettei meinaa pystyy kävelee ollenkaan... johonki ihme hermoon vauva painaa ja kun kävelee, nii meinaa lähtee jalat alta.. kaameeta.. toivottavasti kohta loppuu.. ei oo kivaa ei.

Piti tulla vaan marisemaan :D jaksuja muillekkin.

-Anzzu rv26+
 
Anzzu Mulla ainakin painaa jonnekkin tonne alas aivan helkutisti!
Kävely ja istumaan meno ja nouseminen ylös tuottaa vihlovaa kipua, välillä pitää ihan rääkästä kivusta.
Neuvolassa sanoin asiasta, sanoi et on häpyluu kipuja.

Ah tätä raskauden tuomaa "kauneutta"!
Kävelen vaappuen puolelta toiselle ja muistutan elefanttia jaloistani ja käsistäni.
Todella seksikäs olo näissä lökäressäni, hiki valuen ja turvonneena :LOL:
Pitäsköhän tönkiä miehen kaappia jos jotkut shortsit löytyis...

Apua huomasin että raskausarvet on lisääntyneet vaan, mun koko ala maha on näköjään arpia punasenaan :'( Voi itku! :headwall:
 
Onnea saagatar!!! :heart:
mulla kans välillä vihloo, kait se tuo laps työntää päätä tonne alaspäin ja häpyluu paukkuu liitoksissaan... |O
ihan samaa olen ajatellut jane69, tosi hehkeä olo kun on jalat ja kädet niin turvoksissa ettei mitkään kengät meinaa sopia jalkaan...
mutta muuten on kyllä kiva kun aurinko paistaa ja kesä tulee!!!
 
Juu ei täälläkään kovin montaa vaatekappaletta ole käytettävissä, mutta jotain kuitenkin. Kiitos trikoiden ja tunikoiden. Sattumalta ostin viime viikolla Indiskasta vähän uuttakin kesäksi, sen mallista että ei ole rajattu vaan raskausaikaan:)
:eek: huominen käännösyritys/synnytystapa-arvio jännittää jo. Garden oli ainakin kohtalotoveri - tulen sitten kertomaan miten meni :)
 
ONNEA saagatar valosta ja :hug: toivosta!!!

Mulla samoja vihlasuja tuolla alapäässä ja joskus säteilee toiseen jalkaan... vauva pyörittää päätään ja jotain hermoa siellä painaa... siitäkait se tulee.
Turvotusta!!! nyt ollu monta päivää. ne on nää lämpimät kelit, joista aion kuitenkin nauttia nyt! B) niin lämpimän kerman oloinen ilma, ihana kun aamulla pääsee pikkarit jalassa terasille aamukahville!! tää on niin parasta kesässä!! jäätelöä menee litratolkulla samoin juomista..pitää ilalla,kun viilenee,niin lenkille lähtä, jos sais vähän nuita nesteitä liikkeelle. :kieh:
Olo muuten edelleen hyvä, oikeestaan nyt hoksasin, et tää ollu paljon helpompi raskaus kuin edellinen, ei ihmeempiä vaivoja kyllä oo ollu!! kop, kop, tammea koputtaa... :whistle:

2päivää ollaan,äiti apuna suursiivottu taloa, ikkunat kaikki pesty, mattoja, verhot, petivaatteet.. lattiasta kattoon pesty lasten huoneita ja järkätty uuteen uskoon paikkoja. ollu kyl aika urakka, mut hyvin oon jaksanu, kun äiti on sellanen pyörremyrsky kun alkaa ja mies ollu tieltä poissa 2pojan kanssa!! :D

Onko kellään kokemusta kantopusseista nyt ollu puhetta tuosta tuubista ajaako se samaa asiaa vai...pikaisesti oikoluin tekstiä...
:ashamed: jonkinlainen kantojuttu kiinnostais hommata vauvalle ja varsinkin jos itkunen tai mahavaivanen on... kokemuksia minkälaisia teillä ollu??
Itelläni on tuommonen pitkä trikoinen KANTOLIINA, joka ei kylla hirveän käytännöllinen tai nopea ole... :| tuota kantopussia kiinnostais testata..

-inkkukinkku-rv.t 35
 
Saagatar: Onnea Valo-pojasta :heart: Osanotto Toivon poismenon vuoksi.

Kiireesti omaa napaa... Eilen ja tänään on hulahtanut isot kasat limaa housuihin. Eilen se oli vielä täysin kirkasta, tänään siinä oli hieman rusehtavaa väriä seassa. Vähän tuntuu alaselässä jomotuksia, mutta en usko että tässä vielä pitkään aikaan synnyttämään lähdetään.
 
Helmi turvotus myös täällä! :wave: Pitäiskö jo ottaa noi sormukset pois...

Miumiu täällä jännitän kans jo tuota huomista ultraa ja sitä miten päin toi kaveri nyt köllöttelee... musta on alkanut tuntua et se vaihtelee ihan hirveästi asentoja vieläkin ja on kyllä varmasti ainakin siinä välissä myös poikittain välillä. :/
Tsemppiä myös sulle sinne huomiselle! =)
 
niiskuneiti tuuthan heti kertoon miten kävi kun oot siellä keskiviikkona käynyt =) onko ne yhtään arvioo antanut tai onko terkka arvioinut vauvan painoa??

miumiu ja garden toivottavasti masukin olisivat kääntyneet =) mulla kanssa äippäpolikäynti
toisin mulla elmeri on viikosta 22 ollut rt tilassa ja terkan mukaan jo niin alhaalla ettei sieltä mihinkään käännykkään jos ei joku super ihme tapahdu.
mua vaan tuo elmerin paino kauhistuttaa. ( kyllähän tässä vois olla vaikka kesäkuun puoleen väliinkin asti ja nauttia raskaudesta mutta kun oli jo viikolla 34 3kg niin saatika nyt mulle toi paino on ihan kauhistus. ja ovatkin sanoneet että täällä päin ylensä rv 37 tehdään vasta paino-arvio (tai syntymä paino arvio) eli jospa mä sen huomenna saan kun tähän mennessä ovat vaan ympäri pyöreesti yli 4 kiloista tai isoa vauvaa sanoneet tulevaks..
lisäks mä nyt ainakin otan puheeks että jos ois mahdollista käynnistää jossakin välissä jos ei elmeri tajua itse ulos tulla. terkan mukaan kyssissä ovat tiukentaneet käynnistys ehtoja ja sitä ei ihan pikku syin saakkaan ja jos saa niin rv 39 tietämillä mutta tarvii nyt katsoa mitä huomenna sanovat.
ja varmasti tuo elmerin paino huomenna vaikuttaa sitten myös siihen päätökseen jos se huomenna on jo 4,5 kilonen niin uskon että helpostikkin saan sen käynnistyksen.
no ei auta kun odottaa huomiselle.

tänttärä ja elmeri 37+2
 
Huoh.. taas kaupassa koitin olla ja hyvä et pääsin pois sieltä.. apua.. minuu vihloo tuonne kannikan luokse.. varmaan iskiashermoon painaa jotenki ihan kummallisesti nyt... pitää 25 päivä sanoa siellä synnytystapa arviossa, et jos ois mahiksia saada aijemmin ulos tuota vauvaa, jos nää kivut vielä tästä pahenee.. toivottavasti ei.. Esikon odotuksessa ei ollu tämmöstä, ku oli perätilassa.. ei painanu juurikaan mihinkään :D ihan uutta miulle..

-Anzzu 1984 rv36+1
 
Miumiu ja garden, toivotaan, että kaverit ois tajunnu omineen kääntyä :heart:

Täällä alko tänään virallinen äippäloma :D Lähdetäänkin miehen kanssa käymään verotoimistossa :LOL: Muut on saaneet kukkia ja lahjoja ja päässeet syömään, mutta meillä mennään jalat maassa oli mikä oli :heart: No jos jätskit vaik sais :p

Lapset tän kuun loppuun hoidossa, josko kerkeäis touhuta rästiasiat sitten pois. Huono omatunto kyllä on, kun kiikuttaa neitejä hoitoon ja itse kotona, mutta ei oo kun pari viikkoo kun otan tytöt pois hoidosta. B) Toivottavasti sitten on vielä tällaset ilmat ja maataan vaan rannalla kaikki päivät B)

tupajumi ja keijo 35 :heart:
 
Mipsu: Yritämme päästä täältä sinne vauvapuolelle pian! =)

Oliivitar: Veit sanat suustani, onneksi päästiin kurahaalareista!

Anzzu, Jane, Vaahtera ja Inkkukinkku: Jaksuja/helpotusta hermosärkyyn! :hug:

Miumiu, Garden ja Tänttärä: Tsemppi :hug: tähän päivään!! Toivottavasti saatte mieluisia uutisia!
 

Yhteistyössä