~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Hurjasti onnea rapu82:lle ja niiskuneidille! :flower:

Nyt iski jo masennus, ette te voi oikeesti kaikki alkaa paukahtelee ennen mua... :snotty: Mä en enää saa ees nukuttua, enkä tiiä minkä takia, mut nyt alkaa tuntuu siltä et riittää mut ei toi pirulainen anna merkkiäkää taas et olis ulos tulossa..Olo on niin kertakaikkisen paska että järki lähtee, olis kiva joskus päästä ees nukkuu enemmän kun tunnin kerrallaa... :ashamed:
Olipahan taas purkaus..sori.. :ashamed:
 
Ravulle paljon onnea pikkuisesta :heart: :flower:

Mistähän löytäis voimia alkaa siivoomaan? Puol kaheltatoista olis jalkahoito ja siihen mennessä pitäis saada hommat tehtyä |O Lapset lähti hoitoon, ja koko aamu pelkkää tappelua :kieh: Alkaa olla oma pinna tosi kireellä ja näköjään heijastuu neiteihin myös. Eilen illalla ärsytti jopa se, kun mies yritti tulla hellimään ja pusuttelemaan... tosin oli supistellu kipeesti koko päivän. Yön nukuin taas kun tukki. Oiskohan keijo laskeutunu entisestään, ettei tartte yöllä enää juosta vessassa?

Mairalle voimia jaksamiseen... ja kaikille muille jotka niitä tarvitsee, minä mukaanlukien :D

tupajumi ja keijo 36+4

niin ja sairaalakassia aloin laittelemaan valmiiksi, vihdoinkin =)
 
Huomenta! Täälläkin vielä ollaan kasassa ja olo samanlaine mitä Mairalla =) ei millään jaksais enäää... eilen kolmelta päivällä tuli limatulppa ja illan supisteli parin tunnin ajan mut sit ei taas mitään... taitaa mennä reippaasti tonne kesäkuun puolelle kuiteskin... tänään taas neuvolaan...

Zande 38+3
 
Paljon onnea NIISKUNEITI ja RAPU-82 :heart: :flower: :heart:

MAIRA: tiedän tunteen. Minua kanssa nyppii oikein kunnolla nämä vikat viikot. Tosin minulla aika paljon enemmän vielä aikaa la:han, kuin sinulla. Silti saisi jo tulla. Olo on todella pee. Viime yön valvoin lähes kokonaan ja supistuksia kyllä tulee, mutta ei riittävästi. Tuntuu, että vauva on edelleen keuhkoissa asti, eikä laskeudu mihinkään. Tsemppiä! Pakko näiden joskus on tulla ulos. En uskalla edes ajatella miten reakoin, jos menee yliaikaiseksi...

Viikonloppuja kaikille ja jännäillään uusia vauva-uutisia! Eiköhän niitä ainakin parit ole taas kohta tulossa :)

-uneton unelias-
 
Noo, pari tuntia nukkuneena ja itteni kasanneena tuntuu taas siltä et kyl tää tästä.. :)
Tuli tuossa melkein puoltoista tuntia puhuttua vanhan kaverin kanssa puhelimessa jonka kanssa juttelin viimeks ihan alkuraskaudesta ja se piristi! :)
Mä tuossa tsemppasin itteeni et maksimissaan reilu 3vko ja tää on ohi!Kyllä tuo aika pitäis jaksaa vaikka päällään seisten!Sitäpaitsi alko ihan hävettää oma narina kun aattelee et mikäs mulla tässä ollessa, mulla ei oo sen suuremmin vaivoja tai saatika sitten muuta jälkikasvua josta pitäis huolehtia, joten hatunnosto kaikille jotka pyörittää täyttä perhe-eloa huonoista unista ja kaikista vaivoista huolimatta! :) :flower:

On mulla vissii vähän alkanu maha laskeutuu kun tuntuu ettei toi takki enää kiristä pakin kohalta niin paljoa kun pari päivää sitten, ihan kiva, kamalasti mua haluttais tietää et onko alakerrassa tapahtunu mitää, mut siihen ei taida mulla enää mahollisuutta olla et joku ronkkis..

Kuinka kauan muuten annetaan mennä yli la:n ennenku aletaan ronkkii ja kattoo tapahtuuko tolla mitään?

Koittakaa kaikki jaksaa! :hug:

Maira ja emppu 38+3
 
Onnea kaikille vauvautuneille!

Täällä myös pikkusen rupee jo kärsivällisyys loppua, vaikka la onkin vasta ensi viikolla. Mitään ei oo tapahtunu, ei kunnon suppareita, ei limatulppaa eikä mitään muutakaan.

Mulla on seuraava neuvola laskettuna päivänä ja terkka sano, että se voi kattoa kohdunsuuta ja vähän "sörkkiä" josko se vauva tajuis siitä sitten ruveta syntymään.

Maira: Täällä Oulussa on ilmeisesti vasta viikolla 41+5 sellanen kontrolli, jossa päätetään milloin aletaan käynnistellä jos ei oo mitään tapahtunu. Mun mielestä se kuulostaa aika myöhäiseltä, mutta minkäs teet.

toffo 39+3
 
Maira: Täällä Oulussa on ilmeisesti vasta viikolla 41+5 sellanen kontrolli, jossa päätetään milloin aletaan käynnistellä jos ei oo mitään tapahtunu. Mun mielestä se kuulostaa aika myöhäiseltä, mutta minkäs teet.

toffo 39+3[/quote]


Mulla 2 ensimmäistä lasta menny yliajalle ja 41+viikkoilla laitettiin oys:sin yliaikais kontrolliin. nykyään mennään käymään suoraan synnyttäjien vo:lle.
Molemmat synty sitten 42+2 viikolla, aina kontrollista laittovat kotiin ja vasta kun oli yli 2viikkoa la:n yli käynnistettiin.:/ kohtuu pitkälle tuntu aika.. :eek:
 
Onnea vauvautuneille! :flower: :heart:

Meillä Millan kanssa olo sujuu oikein mainiosti, viime yönäkin nukuttiin jo viisi tuntia putkeen. On se kivaa että äitikin saa pikkuisen levätä välillä. :D Painoa oli tiistaina jo hurjat 3240g ja pituuttakin 49,4cm. Eli alamme olla jo vastasyntyneen mitoissa. :) Keskiviikkona käydään punnituksella ja jos 3,5kg on täynnä voidaan lopettaa se Premilon-maito. Jospa imetyskin lähtisi jotenkin edes sujumaan. Olen kyllä asennoitunut siihen että täysimetykselle ei ehkä päästä. Taitaa olla tyttö jo päässyt pullon makuun kun on niin paljon helpompi siitä syödä. :) Yritetty ollaan kyllä mutta nälkäiseksi tuntuu aina jäävän, koska mulla tuo maidoneritys ei ole ihan huipussaan. Mutta toivoa sopii. Nannille mennään jos ei oma riitä. Pumpannut kyllä olen ja pakkasestakin omaa tuotantoa löytyy. Ja tuota "proteiinipirtelöäkin" pitää Millalle antaa. Ja kasvaahan tuo ihan silmissä, päästään kohta pienimmistä (50cm) vaatteista eroon. :D

Koittakaahan viimeiset päivät ja viikot kestää vielä, tytöt. :)

mipsu ja Milla (rv38 poks!)

Ja taas pyykkikone päällä, kun se uusi senkki Millalle ostettiin niin kaikki haisee lastulevylle, yök. Eli täällä pyykätään puhtaita vaatteita. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
alko ihan hävettää oma narina kun aattelee et mikäs mulla tässä ollessa, mulla ei oo sen suuremmin vaivoja tai saatika sitten muuta jälkikasvua josta pitäis huolehtia, joten hatunnosto kaikille jotka pyörittää täyttä perhe-eloa huonoista unista ja kaikista vaivoista huolimatta! :) :flower:
Ihan samaa miettinyt! Ei paljon viitsi valitella :D

Mipsu Ja muutkin jo pikkuisen syliinsä saaneet, minä en ainakaan pistä pahakseni jos ( lisää ) kuviakin laitatte :whistle: Noin niinkun tsempiksi ;)
 
Onnea Rapu ja Niiskuneiti! :heart: :flower:

No nyt voi sanoa, että oma olo on niin perseestä!!! Huomenna on laskettuaika ja neuvolassa käyneenä raskausmyrkytyksen oireita ilmassa. Päänuppikin hajoaa ihan vaan siitä, että se on niin kipeä ja todellakin alkaa odottavan aika olemaan pitkä... Joka yö tässä miettinyt et josko kohta lähtö tulee ja sitten ei ole taas mitään merkkejäkään. :headwall: :headwall: :headwall:
Ensi viikolla on joka tapauksessa viimeinen neuvolakäynti ja jos sinne vielä pääsen, niin yliaikaisuudesta laitetaan lähete ä-polille. Neukkatäti oli siis sitä mieltä, että alkaa varmaan oma kroppanikin jo reagoimaan rankemmin mitä pidemmälle mennään. Kun vaan nyt jo kohta helpottais... :/

garden ja reiska 39+6
 
inkkukinkku kirjoitti : Mulla 2 ensimmäistä lasta menny yliajalle ja 41+viikkoilla laitettiin oys:sin yliaikais kontrolliin. nykyään mennään käymään suoraan synnyttäjien vo:lle.
Molemmat synty sitten 42+2 viikolla, aina kontrollista laittovat kotiin ja vasta kun oli yli 2viikkoa la:n yli käynnistettiin.:/ kohtuu pitkälle tuntu aika.. :eek:
No ei jumankauta!! Mä en kyllä kestä! :headwall:

Joo ei sais valittaa mutta aina välillä vaan tuntuu siltä että se helpottaa...

Mä oon niin kipee eilisestä ja muutenkin että kohta tulee itku.
Tein tahallani turhaa työtä ja siivosin TAAS!!
Vaikka illalla hiotaan ja maalataan vielä seiniä :D
Menin sitten kontalleni sängyn viereen kun imuroin sieltä alta niin en sitten päässytkään ylös! Kyllä meinas itku tulla!
Jalat ei vaan yksinkertasesti toiminu!
Siinä piti hetki istua ja miettiä jatko suunnitelmia...
Kauheeta kun mä siinä mietin, että hilaan itteni puhelimelle, mutta kelleppä määkin soitan?!
Kun ketään tuttuja ei asu lähelläkään?!
Lähimmät kaverit 45km päässä toisessa kaupungissa!
On se kumma kun ei ole 3 vuoteen keneenkään täällä tutustunut... :ashamed:

Mulla ei jalat kestä kantaa tätä painoa näköjään :eek:

Ihanaa että vauvoja putkahtelee kokoajan! :heart: :flower:
Pitää siis lohduttautua ajatuksella ,että kyllä se munkin aika joskus vielä tulee!

Itkuinen ja kipuinen jane 37+4
 
Samaa rataa täälläkin. Huonoa fiilistä joka päivä ku ei enää jaksais kantaa tätä. Enkä mä ees jaksa viimeisiä vauvajuttuja laittaa valmiiksi. Mulla tosin viikkoja naurettavan paljon vähemmän kasassa ku teillä muilla, joten pakko tässä vaan on jaksaa... Kuitenkin on jo niin finito tähän raskaana oloon! ISOT TSEMPIT ja HALIT kaikille sitä tarvitseville :hug:

Pizza uunissa ja kohta perheautoja katsomaan, josko tästä piristyisi! :)

tinysteps 35+5 (35+1)
 
Onnea rapu ja niiskuneiti!!! :flower:

Eilen olin sype-käynnillä ja neuvolassa. Sype-käynti oli suoraan sanottuna aika turha.. Pelkään oikeastaan vielä enemmän. Esikoisen synnytyksestä jäi todella huono kokemus ja pelot liittyy paljon siihen ja eniten siihen, että tämäkin vauva on virhetarjonnassa. Yhdessä isompikokoinen vauva ja virhetarjonta ei vähennä pelkoa yhtään. Vaikka kaikki (lääkäri, kätilö) sanoo, että tulee se helpommin joka tapauksessa, vaikka olis virhetarjonta. No nyt toi virhetarjonta kummittelee mun mielessä koko ajan, koska en halua samanlaista tuskallista synnytystä kuin esikoisen. :'( Eilen jopa mietin, että olisko pitänyt sektio pyytää, kun sitä monta kertaa on kysytty tämän pelon takia.

Neuvolassa ei mitään erikoista, painoa tullut paljon viikossa, melkein 2kg. |O Sanoin, että ei ole todellinen, koska kotona painoin edellisenä aamuna 2kg vähemmän. Ja niin painoin tänä aamunakin. Tiedä sitten mikä oli.. Sokerit oli edelleen 2+ ja täti sanoi vaan, että antaa olla..... :D

Yliaikaisuudesta: Niin se ikävä kyllä on, että 2 viikkoa yli mennään ennen kuin käynnistetään. Pk-seudulla on myös 41+5 yliaikaisuus kontrolli sairaalassa.

Täällä myös yks erittäin kyllästynyt ja huonotuulinen ja kaikkea mahdollista.. :'( :kieh: |O

Papuneiti ja Tyyppi 37+6
 
Onnea tänttärälle mega-elmeristä, Siirille Veijarista, Mussupussulle Pyrystä, Niiskuneidille pikkumiehestä sekä Ravulle pojasta :flower: :heart:
Onpa vauvoja alkanut tulemaan, ihanaa!

Täällä vielä yhtenä kappaleena, ei mitään erityisiä vaivoja. Kova siivousbuumi meneillään =) Keskiviikkona neuvolassa oli proteiini yhdellä plussalla ja siksi jouduin antamaan uusintanäytteen viljelyyn, negaa näytti onneksi. Eikä ollut streptokokkia eikä rh-vasta-aineissakaan häikkää, joten ensi torstaina jälleen neuvolaan, jollei ala jotain tapahtua sitä ennen..

Mipsu: Hienosti on Milla kasvanut! Tsemppiä imetykseen. Pumppasin esikoiselle maidon n. kaksi kuukautiseksi, niin että sai lisäksi rintaa ja sitten vain kylmästi siirryin pelkkään tissiin ja hyvin oli täysimetyksellä 6 kk.. ihmisten varoitteluista huolimati.. Meillä oli käytössä Aventin pienireikäisin tuttikoko josta on vaikeampi saada sitä maitoa kuin tavan tuteista.

Piristystä ja jaksuja kaikille mammoille :hug:
toivotteleepi
Unna+Nuuk 38+3
 
Ooh, Mipsu! Ihana kerrassaan. Onnittelut myös Ravulle!

Minäkin kävin eilen vikassa ? lääkärissä, eipä suostunut paljastamaan sukuouolta., kohdunsuu oli vain hutusen pehmennyt ja täti sanoi, että varmaan menee vielä viikkoja, ennen kuin mitään tapahtuu..

Painoarvio nyt 2800g, la kun on 26.6, niin mahtaako tulla joku jättiläinen, ei sellaisesta mitään sanonut, mutta jotenkin tuntuu isolle tuo paino...


Olo edelleen ihan jees, ei merkkiäkään mistää, että kateellisena lueskeln muiden vauvaantumista, ku omaan on sitten vielä aikaa...

Koittakaahan mimmit jaksaa vielä, vaikka en kyllä kadehdi tuota olotilaa, joka monella lakaa jo olla...

Kaikku 35+6...
 
Onnea Niiskuneiti ja Rapu pikku prinsseistä! :flower: :flower:

Mairalla kaunis masu! Jaksuja oloihin! :hug:

Syyshortensia: Varmasti vauvasi saa makoisat unet hienossa kehdossasi =)

Tänttärä ja Mipsu: Kiva taas lukea teidän kuulumisianne! Milla on todella suloinen :heart:

Juupelille ja Tupajumille ja muillekin tarvitseville käynnistäviä suppareita :whistle:

Ripe: Onnea uudesta autosta :flower:

Bannah: Kuulumisiasi odottelen :hug: Ja ahdistavatkin tunteet kuuluvat asiaan. Itsekin mietin esikon kanssa ja nyt uudelleen, miten pärjään vauvan kanssa :ashamed:

Hukkapätkä: Pahoitteluni Pt:stä! Onnea sokerimittauksen loppumisen johdosta :flower:

Siiri: Jaksamista :hug: Ihana, että Veijarilla kaikki hyvin :flower:

Miumiu: Kiva, että homma etenee! =)

Unelias, Zande, Garden, Jane, Tinysteps ja Papuneiti: :hug:

Unna: Onnea hyvistä neukkukuulumisista :flower:

Lenniina POKS 39+0 :heart: POKS
 
Todella paljon onnea Niiskuneidille ja Ravulle :) :heart: :heart:

Voi harmi ku muilla näyttää menevän hieman heikommin. Itsekkin voin myöntää, että alkaa riittää tämä maha jo :/

Mutta nyt selvis täällä päin miten synnytän. Tänää olin äippäpolilla melkein kolme tuntia, yritettiin ulkoisesti kääntää vauvelia mutta tuloksetta. Eipä muuten ollut henkilökohtaisesti mikään mukava kokemus, vaikka synnytysosaston ylilääkäri yrittikin kääntää.
Vauveli on jotenkin ihan ihmeellisessä asennossa, joten ylilääkäri pääty keisarinleikkaukseen miun kohdalla. Muuten olisi alatiesynnytys ok, mutta olisi kuulema tulossa eka vauvelin jalka eikä peppu, niin ei kuulema kannata lähtee ottaa riskejä, ja vielä kun olen ensisynnyttäjä.

Tuli aika kova shokki, että joudun keisarinleikkaukseen. Kauhea valittaa mutta en olisi halunnut. Mutta ehkä parempi näin, joten leikkaus aika on 8.6, jos ei enempää lähe vauveli syntymään. Tällä hetkellä painoarvio n. 2 800g.

Onkos muita kenellä olisi tiedossa sektio? Tai joku kokenut sellaisen? Itsestä tällä hetkellä tuntuu, että jään jostain paitsi kun en saa synnyttää normaalisti alakautta (ei vält. supistuksia, kipua, helpottunutta tunnetta kun vauveli syntyy) Mutta näillä mennään tääl päin :)

Voimia kaikille tänne päin, itsekkin alan valmistautumaan henkisesti sektioon. :)

-Anna ja vauvanen 37+3
 
Heipat! Täällä yhdessä kasassa edelleen. Hieman on olo malttamaton. Tai taitaa olla aika lievä ilmaus. Siis kovasti odottelen jo pikkukakkosta mahan ulkopuolelle. Kärsimättömyys meinaa iskeä! :kieh: Haluaisin jo nähdä vauvan eikä millään jaksaisi odottaa kauempaa.

Jos limatulppa ei tule kokonaisena, niin miten sen voi havaita? Tuntuu että jotain limamaista on viime päivinä tullut normaalia enemmän, mutta ei kuitenkaan mitään hirveitä määriä. Onkohan tämä nyt sitä? Eikö sanota että synnytys yleensä käynnistyy viimeistään kahden viikon kuluessa limatulpan irtoamisesta? Jos niin jotain toivoa sitten ettei mene käynnistykseen saakka, kuten viimeksi...

Jotenkin tunteet tuntuu ailahtelevan näin loppuraskaudesta kamalasti! Välillä suututtaa kaikki, välillä on tosi herkässä mielentilassa ja sitten taas on hykerryttävän hauskaa. Iih, ja päällimmäisenä se ärsytys ja kärsimättömyys kaiken suhteen. :headwall: En muista oliko viime raskaudessa samaa, ehken osannut itse kriittisesti arvioida. Mies kyllä jälkeen päin sanoi että olin joskus vähän hankala. Ehkei uskalla ilmaista asiaa tarkemmin. :LOL:

Saisi jo vauveli syntyä, täällä ollaan ihan valmiita. Samoissa tuntemuksissa kärvisteleville supistustuulia!!!

Tupuna ja pikkukakkonen 37+5 :heart:
 
mulle on tullu parina yönä vähän ennen nukahtamista sellainen 5s paniikki.
silloin sen tajuaa et meille tuloo vauva ja kuinka mä kestän synnytyksen.
sen 2-3min ponnistusvaiheen.

maanantaina tuli käytyä taas seinäjoella sairaalas.
paikat on alkanu avautumaan,sitähän ne jatkuvat supistukset teettää.
hb alhaisuuden takia jouduin käymään käyrillä,ultras ja lääkärillä.
vauvalla on kaikki hyvin.pieni vauva tulos,paino arvio 2,9kg.
hb takia menin mut siihen asiaan en saanu apua.
käskyn vaan syödä rautaa.

mulla menee raudasta maha tosi kipeeksi mut ny rakas siskoo
mainitsi maitohappobakteeri tapletit jotka on auttanu et pystyn ottaaan raudan.
hassuinta täs on se ku siskoo on nuorempi eikä oo vielä ollu raskaana niin häneltä saan avun.
ketkään lääkärit,neukkatätikään ei oo maininnu maitoh. tapleteista.
sen kyllä mainitsen maanantaina neuvolassa,jos sinne asti päästää.

kassit on pakkaamatta enkä mä taida sellaisia tälläkään kertaa ottaa.
kamera ja neuvolakortti riittää.
vauvan vaatteet pitääs pestä ja kattoo kotiintulo vaatteet,
mies saa sit tuoda mukana.

nuorimmaset on sopeutunu paremmin ku hyvin hoitopaikkaan joten yks iso päänvaiva on vähemmän.

mamma84+ nasu 38+4
 
Oih onnea Niiskuneiti ja rapu pojistanne!! :heart: :flower: :heart: :flower:

tinysteps älä välitä, mulla on ihan yhtä vähän viikkoja kuin sullakin.Koitetaan jaksaa :hug:

( . ) Vauvan liikkeet oikein sattuu välillä, ihanaa että siellä ollaan kuitenkin rt:ssä nyt ihan todistetusti. Hyvinkäälle lähti esitietolomake, ja toiveisiin laitoin lyhykäisesti, että haluaisin ammeeseen avautumisvaiheessa, jos puudutteen tarvetta tulee, kokeilisin mieluiten kohdunkaulanpuudutetta, ja ponnistaa haluaisin pystyasennossa, mieluiten jakkaralla jos mahdollista.
Ilokaasun tilalle synnytyksen alkuvaiheessa mulla on se TENS-laite, jonka uskon toimivan mulla. Katsotaan kuin ämmän käy. :kieh:

Kerroinko jo, että sairaalakasi pakattu;) Meidän Luna aikoo vissiin mukaan..
http://i154.photobucket.com/albums/s243/leevu/DSC02230.jpg

Johanna 35+5
 

Yhteistyössä