~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Suuret onnittelut MUSSUPUSSUlle :heart: :flower: :heart:
Synnytyksesi tosiaan ainakin kuullosti sellaiselta, minkä voisi itsekin ottaa.

LAAKERIlle tsemppiä koitokseen. Kyllä varmaan pian pääset matkaan.

Täälläkin yöt aivan onnettomia ja mietin miten sitä jaksaa synnyttää, kun on jo niin poikki. Kai ne voimat siihen jostain löytyy. Supistuksia tulee harvakseltaan, mutta jospa ne kuitenkin jotain tekisivät.

-unelias-
 
Onnea mussupussu!! :flower:

ihanan helpon kuuloinen synnytys, jospa tännekin tulis vaihteeksi vaikka sellainen!! mulla menee kaavalla n.5vrk säännöllisiä supistuksia, kaikenmaailman kipulääkkeet (ei spinaalia eikä epiduraalia vielä) avautumiseen joka kesssssstääääää ja sitten viimein saliin jossa ilokaasu ja nuo vahvemmat lääkkeet ja siellä ei onneksi oo tarvinnut kauaa kärvistellä, ponnistukset alle 5min mutta se saliin pääsy....... |O viimeeksi meni vedet ja ehdin hihkua että jes se on menoa nyt niin pas**t , 19h siitä niin oli nyytti sylissä vasta.


Nyt oon jotenkin kans asennoitunut siihen että kauan menee enneku mun vuoroni tulee.... joten nyt juhlitaan valmistujaisia viikonloppuna, ens viikolla kuopuksen eka hammaslääkäri, oma neuvola ja sitten mummolaan laittamaan venetraileria kuntoon, hiomaan kahesta huonekalusta maalit ja uudet tilalle, porstaamaan matot jne,,,,,, niin ja ennen mummolaan menoa huoneiden vaihto ja samalla suursiivous... että katotaan niitä vauvauutisia sitten syksymmällä!! :LOL:

nyt kahville... :wave:
 
Onnea mussupussulle!

Miulla ei kyllä kans ole mitään noin pieniä vaatteita - varmaan 56 pienimpiä, kun ajattelin, että kotosalla varmaan alkuun pyöritään, eikä oo niin justiisa jos saa hihoja ym. käärästä. Ja noi kestovaipat ja harso+villis yhdistelmät näyttävät kyl hurjan tilaa vieviltä. No suapi iska käydä sit pienempää ostamassa hakunutuksi, jos siltä näyttää.

Salmander kylläpä vain se tuota Arnicaa oli! Kiitos! On niin ärsyttävää kun ei unohtaa jotain heti kun sen on olevinaan mieleensä painanut.. Lie sitä raskausdementiaa.

Mie yleensä "kärsin" unettomista öistä ja hengailen öisin hereillä, mutta nyt olen nukkunut hyvin. Vessassakaan ei tarvitse ravata kuin yleensä kerran yössä.. Olen varmaan nyt rentoutunut hyvin, eikä ole mitään työ tms. stressiä. Joka aamu herään kyllä viimeistään kuudelta laiskuuttani, koska silloin on valmista aamukahvia... :p Ei ole reilua tulla tänne hehkuttamaan, että voi kuinka jees nukun ja voin.. Anteeksi :saint: Eiköhän ne vaivat löydä kohta takas tännekin.

Supistussuhinoita kaikille, jotka niitä jo toivovat!

Rutti rv 36+2
 
PALJON ONNEA Mussupussun perheelle Pyryn syntymänjohdosta!! Sullahan aivan unelmasynnytys, jos näin voi sanoa.:) Juurikin tuollaisen synnytyksen olen myös minä tilannut.:)

Ihanaa ku en ole yksin tän oloni kans.. Kypsyttää niiiiiiiiin sairaasti jo tää olotila, ja mitään sanomattomat supparit. Ja myös minä valmistaudun siihen, et yli menee että heilahtaa. Kärsitään sitten näitä kipuja ja synnytetään vasta jouluna, kunnon jättiläinen!!!!! :headwall: :kieh: Whaaat, minäkö marttyyri?? :LOL: Sori mammat, V*****S on vaan sanoin kuvailematon!!! Siis ku jokapaikkaa särkee ja kolottaa, supistelee, väsyttää, itkettää, ulkona sataa, tekee mieli herkkuja mut ei saa syödä ku oon niin läskilöhniskäällötys ja niiiiiiiiin edelleen. Sorge vaan omanapaisuus.. Koittakaa kestää. :ashamed:

Jaksuja teille kohtalontoverit!!!!!! :heart:

Tuun huomenna valittaa lisää ku on neuvola. :)

-Maypo ja :heart: 38+2
 
Täällä käytiin tänään lääkärineuvolassa ja verenpaine lääkitys aloitettiin kun paineet olivat 150/103. Huomenna mentävä neuvolaan uudestaan mittauttamaan ja ens viikolla pitäis mennä äitipolille niin miettivät jatkosta. Neuvolan täti sanoi että jos tulee päänsärkyä taikka huonoa oloa niin HETI sairaalaan. Nyt kun on koko päivä tutkaillut onko päänsärkyä niin arvatkaa vaan kuinka paljon on piilo jomotusta ;)
Turvoksissa oon kuin pullataikina... Jalat ovat kuin toteemipaalut. Ainakin mies on niin kultainen että nyt vaan hän pesee pyykkiä, imuroi ja täyttää ja tyhjentää tiskikoneen + hoitaa muksut ja minä saan vain levätä. Tais mies hieman pelästyä tuosta verenpainelääkityksen aloittamisesta.

Käyty ollaan joka päivä lukemassa mutta kirjoittelu on jäänyt vaan yhteen kertaan. Nyt sattu sopivan rauhallista niin ajattelin jotain kirjoitella...

Onnea kaikille vauvan saaneille!! Ja tsemppiä muille erinäisten vaivojen kanssa kamppaileville. Kohta meidän kaikkien odotus palkitaan!!!

tsjil 36+4
 
Onnea Mussupussulle! :heart: :heart: :heart:

( . ) Neuvolalääkäri rv 36 takana. Kohdunsuu on kuulemma "hiukan pehmentynyt, mutta viikkoihin nähden oikeinkin napakka."
Neuvolakortissa lukee että kohdunsuu kiinteä, kiinni ja 3 cm. Ei siis muutosta edelliseen rv 26 käyntiin. Ja näin arvasinkin, supisteluita ei ole ollut yhden yhtäkään. Sitten lekuri alkoi tunnustelemaan vauvan tarjontaa, mutta ei saanut asennosta selkoa. Sydänääniä kuunteli ja löysi ne melko ylhäältä. Niimpä epäili perätilaa hänkin, ja laittoi heti lähetteen ultraan tarjonnan tarkastus- ultraan. Onneksi terveyskeskuksessa oli ultralaite röntgenin puolella, ja pääsinkin sinne heti.
Kieltämättä oli ihan kivaa vaan saada nähdä vauva viellä ultrassa kerran. Ja arvatkaas, vastoin omia epäilyksiäni ja lääkärin, vauva pentele oli kuin olikin pää alaspäin komiasti oppikirjojen mukaan masussa.

Eli kaikki hyvin. Vauva on kuulemma siro, näin lääkäri tuumasi. Saapi nähdä sitten. En malta odottaa ensitapaamista.

Pakkasin sen sairaalakassin.Tuossa se nököttää makuuhuoneen lattialla, ja odottaa.

Iloinen Johanna ja keppostelija-Pikkiriikki 35+3
_________________ :heart:
 
Pikkuvarpunen: Hienoa, että vauva onkin rt:ssa! :)

Mussupussu: Onnea Pyryn syntymän johdosta! :flower: :heart:

Bannah: Toivottavasti vauva kääntyy oikein päin. :hug:

Laakerille tsemppiä! Toivottavasti olet päässyt synnärille.

tsjil: Parempaa vointia! Toivottavasti raskausmyrkytys pysyy poissa/aisoissa. :hug:

Tänne ei mitään ihmeellistä. Kävin aamulla antamassa verta tutkittavaksi tuon alhaisen Hb:n takia. Vastaukset tuleekin vasta alkuviikosta. Eipä auta kuin odotella ja vedellä rautalisää ja toivoa sen vihdoin auttavan. Ei kauheasti ilahduta joutua äitipolille tutkittavaksi taas tai synnyttämään, jos hemppa on noin alhainen eikä nouse millään vaan laskee vain. Muuten sujuu mukavasti.

-Sh ja Milla rv 37+2
 
mammaliini, itsekin muistelin, että henkkamaukalla olisi koot alkaneet tuosta 44:stä, mutta ehei. 50 cm oli pienin koko. Kappahlin nettikaupasta bongasin, että siellä pitäisi olla ainakin yhtä bodya ja puolipotkareita koossa 44, joten mies saa sieltä tarvittaessa käydä hakemassa.

Laakerille tsempitykset! Jokohan sitä on päästy tositoimiin...

Pikkuvarpunen hieno juttu, että vauva olikin oikeassa asennossa! Mun perätilapojilla on tosiaan sydänäänet löytyneet aina navan yläpuolelta ja hikka tuntunut rakossa.

Edelleen jaksamista suppareiden / supparittomuuden / turvotuksen / verenpaineen jne kanssa painiville! Loppusuora häämöttää...

Nyt tää alkais pakkaamaan sairaalakassia lähtövalmiiksi; huomenna klo 7 pitäisi olla osastolla. Vähän jo jännittää.... :whistle:

Myntti ja :heart: :heart: 36+5
 
Mussupussulle ja perheelle paljon onnea :flower:

Pikkuvarpunen olipas kepponen pikkuriikiltä, hyvä että on kuitenkin oikein päin :)
Mutta, siis mitä, onko meidän terveyskeskuksessa ultra?! :eek:
Onkohan se ihan uusi hankinta? Alkuraskaudesta jouduin käymään kerran päivystyksessä ja silloin sanoivat, että ei ole ultraa.

(.) ei mitään uutta :kieh:

 
ONNEA ONNEA MUSSUPUSSU! Tänne myös tuollainen synnytys :wave: Mitäs muita avuja muuten käytit tuon repeämisen estämiseksi?

PikkuVarpuselle onnea RT:stä! Oliko jo kiinnittynyt?

Myntille erityistsempit huomista varten! Toivottavasti pöllöset tuovat onnea :)

Kiitos Miumiulle ja Mairalle tärinätiedosta, en uskaltanut itse googlata kun oisin varmaan vähintään soittanut ambumalanssin jos olis jotain vähänkin epäilyttävää tullut vastaan. Siellä se pahis pissii :heart:

Arvatkaas pakkasinko sitä sairaalakassia eilenkään? No en. Miten voi olla niin vaikeeta... :whistle: Tänään ostin levyn Fazerin sinistä (sen keltasen) sinne lisukkeeksi.. kun sitten saa hyvällä omalla tunnolla rouskia nassuun :p Jos nyt yrittäis jotain sinne heittää, sain kuitenkin sen roudattua tohon lastenhuoneeseen sen laukun jo.

Ainiin ja työ, jotka jaksatte siivoilla; voisitteks tulla meillekin siivoomaan? Minuu ei huvittais moinen puuha yh-tään. Ja sit voisitte leipoo kans meille pakkaseen jotain kivaa.

Zombie kuittaa. Ei toimi aivot.
 
Voi että on IHANAA kun vauvoja vain tulee.. :heart:
Paljon onnea taas kaikille vauvaantuneille :hug: Ja Myntille onnea huomiseen koitokseen :flower:
Laakeri taitaa olla jo synnärillä..

Tuosta tärinästä, minunkin vauveli saa kivoja tärinäkohtauksia, ihan kuin sillä olis kylmä. Olen kyllä havainnut aikaisemmissaki raskauksissa samoja vinkeitä, joten eivät ole vaarallisia =)

Sitten taas omaa napaa.. Tänään oli neuvola, kaikki hyvin, hb hieman noussut 119 (115), eipä tuota rautaa tarvis kuitenkaan aloittaa enää tässä vaiheessa. Vauva oli edelleen rt ja kiinnittynyt ja lisäksi alempana kuin viimeviikolla, että edistystä kait nämä kivut koko ajan tekee.
Tänään innostuin peseen saunan, käynyt 3x kierteleen kauppoja ja sauna on nyt lämpenemässä
:D .. Miestäkin hieman jo varoitellut että saa tehdä tehtävänsä tänä iltana tän vauvan ulos saannin eteen :LOL:
Vauvasta th sanoi että n. 3,5-3,8kg on vauvan koko la:n aikana, sf mitta yli keskitason 35cm. Viikko sitten oli paikat auki jo 2cm, luulis tänä jo alkavan purkautua tuolta ulos pikkuhiljaa.. Kipuja ainaki on siihen malliin, ettei enää kauaa mene. Selkää juilii ja samoin alavatsaa, jos vaikka ensyönä.. :p

Mariann ja vauveli 38+2
 
Tulin kurkkaamaan, kun Pyry nukkuu tässä sylissä...

Kiitos onnitteluista! Jep, tuli sitten päivälleen 1,5 vuotta ikäeroa meidän lapsukaisille. Hassua!

Milkei mistä repeämisestä nyt puhuit? Siis alapään vai? Eikai sitä voi mitenkään estää... Kätilö siinä käski aina huilia ponnistusten välissä, että "kudokset ehtii mukaan". Ja hyvin ehti ilmeisesti, kun ei niitä repeämiä tullut. Eli nopea ponnistusvaihe ei aina oo niin hyvä juttu. Mutta ei noita juttuja kannata miettiä etukäteen. Siis sitä, että miten paljon mikäkin vaihe synnytyksessä sattuu. Kannattaa vaan orientoitua siihen, että siellä on ammattilaiset paikalla joiden duuni on viedä synnytys mahdollisimman hyvin ja turvallisesti läpi. Sitten jos niitä repeämiä ja tikkejä tulee, se on sen ajan murhe ja sit vedetään niitä kipulääkkeitä.

Nyt muistan kun joku täällä puhui siitä paikallispuudutuksen ottamisesta? Ei herranjumala älkää tehkö sitä virhettä. Mulle laitettiin ekassa synnytyksessä pudendaali -puudutus, josta näen edelleen painajaisia. Se oikeesti sattui eniten koko synnytyksessä, TUPLASTI. Se nimittäin laitetaan molemmille puolille. Tein ERITTÄIN selväksi miehelle, että tällä kertaa jos meno menee mahdottomaksi ja miehen täytyy päättää kivunlievityksestä mun puolesta, mä EN halua sitä pudendaalia.

Vaatteista: joo mun lempiaihe :D Siis kauheesti vaihtelee noi koot valmistajan mukaan! H&M:n ja Lindexin (joita saatiin lahjaksi esikoiselle) 44 cm:set on tosi pieniä. Ne mahtuu kyllä nyt Pyrylle, mutta ei varmaan viikkoa kauempaa. Polarn O. Pyretillä on myös PREM. koko, 40 cm, joka on TODELLA reilu. Vastaa mun mielestä melkein H&M:n 50 cm:stä. Tutta -merkin 50 cm taas on toooodella reilu, melkein 60cm:stä vastaa, mutta sopii siis hyvin vauvamallille pullea ja lyhyt. Saatiin esikoiselle lahjaksi YLE-shopista ostettu pikku2-haalari, kokoa 50cm ja se taas vastaa tuota 44 cm:stä. Pyryn jalat on sen lahkeissa vähän koukussa. Ellokselta tilasin pari vaatetta esikoiselle ja nekin ovat aika pientä mitoitusta, eli niistä 50 cm:set ovat alkuun hyviä. Suurin osa vauvanvaatteista mulla on ulkomailta tilattuja ja niissähän (Mamas&Papas Petit Newborn & Newborn ja George First Size) mitoitus menee painon, ei pituuden mukaan. Kannattaa käyttää omaa silmää ja harkintaa noissa ostoksissa... Ei niillä vaatteilla nyt oikeesti oo niin kauheesti väliä, mutta ah, musta ne pikkuvaatteet on niiiiiin söpöjä. :heart: Tärkeimpiä on tietysti pipot, sukat ja tumput ekoina viikkoina, kun vauvan ääreisverenkierto on vielä heikko ja raajat täytyy pitää lämpiminä. Jep, Bebesistä saa keskoskokoja, mutta ne on hirmu kalliita ja mun mielestä aika tylsiä siellä... Suosittelen Huuto.nettiä ja Ebaytä. Yleensä ton kokoiset vaatteet on hyvässä kunnossa just sen takia kun käyvät vauvalle vain hetken.

Voi mammaliini toivotaan sulle oikein paljon nopeampaa synnytystä! Kokeile sitä vadelmanlehtiteetä, sen litkiminenhän voi olla mulla just syynä siihen nopeaan avautumiseen, eli napakoihin aikaansaaviin suppareihin? Näissä jutuissa KAIKKI keinot on sallittuja ja vähintäänkin kokeilemisen arvoisia.

Tänään painokontrollissa kaikki ok ja paino on kääntynyt nousuun. Nyt vaan imetellään. B) Molemmat rinnat ruvella ja sattuu niin s*tanasti, mutta en luovuta en. Kohta ne kovettuu ja asettuu ja imettäminen iloksi muuttuu. Se on niin ihana juttu, että teen kaikkeni onnistuakseni siinä tälläkin kertaa.

Heippa ja mars synnyttämään siitä!
 
Hitto ei saa nukuttua, kun maha ihan sekasin illan aikana jo ties miten monesti pitänyt juosta vessaan... :kieh:
Luulen tän johtuvan kyllä rautalääkkeistä!
Koska mitään muuta "merkkiä" ei ole... :kieh:

Huomenna neuvolaan TAAS ääh
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna H:
Nukkumatti, kussa olet?

Nimim. Hereillä puoliviidestä saakka
Se oli täällä viime yön :D :ashamed: Pitkästä aikaa nukuin koko yön... muutamalla vessareissulla höystettynä. Illan supisteli napakasti, oiskohan johtunu saunan pesusta... muttei kipeästi. Tiuhaankin suppareita tuli ja koko ajan tuntun, että ois alapäästä jotain valunu, muttei sieltä mitään tullukaan :whistle:

Eilen v*#%%%¤seen menin ja pesin saunan. Tänään ois ihan tarkotus mennä muutama matto pesemään, jotta sais puhtaat lattialle sunnuntain juhliin ( esikoisen nimpparit, kuopuksen synttärit ja luvatut vihkikahvit sukulaisille ) Huomenna olis sitten siivouspäivä ja lauantaina leipomispäivä... sunnuntaina juhlat ja maanantaina polille kokoarvioon =) Sit ollaankin täysaikasia.

Pitäisköhän oikeesti alkaa sitä kassia pakkailemaan? Ei vaan saa aikaseks...

Mussupussu onko toi pudendaali sama kun kohdunkaulan puudute? Haluisin sitä meinaan kokeilla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna H:
Nukkumatti, kussa olet?

Nimim. Hereillä puoliviidestä saakka
Ei ollut myöskään täällä.
Kun vessassa laukkaaminen loppui, en vaan saanut unta kun pätkissä.
1 aikaan menin loppujen lopuksi nukkumaan ja heräsin 2-4-5-6 ja tässä ollaan.
Mies lähti just töihin ja toivotteli hyvää neuvola päivää...
Ehheh stressaankohan mää niin paljon jo neuvolaa ja tulevaa synnytystä että yö unet menee, voi olla. :headwall:

Jos sitä vielä ennen neuvolaa hetken nukkuis kun neukkula on vasta 12.30.
Ja saas nähä kuinka muijan käy, kun pitkästä aikaa tulee kävely reissu 2km ja jos yks kaveri ei tule hakemaan niin kävelen vielä takasinkin...

Mulla taitaa pienimmät vaatteet olla 52cm :eek:
Mutta ei niitä kovin hirveesti ole. Toivottavasti pärjään niillä.
 
Ei miullakaan oo kovin montaa pientä vaatetta... joitakin 50cm ja sit on 56cm... ja nekin aika monet tytön värisiä.. ostelen sit lisää ja saa varmaan lahjaksi, jos tulee poika... mut kyllähän noista voi hihoja kääriä ja semmosta noista vaatteista, ettei se nyt niin kamalaa ole, jos pikkasen on reilut vaatteet päällä.. ainakaan minusta :) menee niin lyhyen aikaa nuo ihan pienet, niin mielummi satsaan sitten isompiin vaatteisiin, joita käytetäänkin pidempään :D

Miekään en oikeen saa nukuttua ja vaan vessassa ravaan.. huoh.. mut jos tää joskus syntyis.. ei malttais enää oottaa.. mie en oo vieläkään oikeen sairaalakassia kunnolla pakannu.. vauvan vaatteet siellä taitaa olla ja kävin itelle ostaa hammasharjan ja shamppoon.. pitäis laitella muutama oma vaate sinne.. mies saa sit tuoda sairaalaan lisää, jos jotain tarviin :)

Tänään tais alkaa rv38 :) ens viikolla ois neuvola ja jalkahoito.. :) en ookkaan ikinä käyny jalkahoidossa.. varmaan ihanaa:)

Mut nyt esikon kans peuhaamaan, vaik ei oikein jaksaiskaan..

Anzzu ja pieni rv38
 
Mussupussulle Onnea pienestä pojasta! :flower:
Meillä pienimmät vaatteet on 50cm ja tuo tyttö hukkuu vielä niihin. Ainoastaan parit 50cm housut, jotka oon kutistanu kuivausrummussa, on sopivia. Kyllähän noista saa hihoja ja puntteja käännettyä, ainoo vaan että jos on kovin löysä vaate niin tyttö vetää kätensä pois hihoista ja on sit bodyn sisällä "pussissa" :LOL:
 
Laakerin kuulumisia jään odottelemaan :hug:

Unelias, Maypo ja Mariann: :hug:

Tsjil: Myrkytyksenkarkoitus :hug:

Pikkuvarpunen: Onneksi olikin rt :flower: =)

Mammaliini: Nopeampaa synnytystä sulle tällä kertaa toivon :hug:

Mussupussu: Toivottavasti imetys alkaa pian sujua hienosti, rinnat kestävät sen jne. :hug:

(.) Tiistaina tosiaan oli neuvola. Th oli sitä mieltä, että nyt vasta vauva olisi 3,5 kg ja sf-mitta normaali 35, joten vielä ei edellytä mitään toimenpiteitä vauvan koko. Viikon päästä seuraava neuvola. Muuten kaikki ok. Pissasokerit oli vähentyneet +++ -> +, josta th onnitteli mua, että hyvin on sokeriton purrut. Mutta siitä ei voi olla kyse, koska sokeria on mennyt nyt enempi kuin aiemmin. Syynä täytyy olla joku muu, koska esikonkin aikana pissasokeri väheni lopussa ja silloin en noudattanut sokeritonta ruokavaliota ollenkaan!

Eilisen kävelylenkin jälkeen on tuntunut, että vatsa putosi reisille. Muuten ei uutta olossa. Eilinen sauna ei ainakaan saanut mitään aikaiseksi. Mutta mikäs tässä odotellessa :) Jaksuja kaikille vaivoihin ja supparituulia niitä haluaville Puuuhhh :whistle:

Lenniina 38+6
 
Juu ei näkynyt nukkumattia täälläkään puoli viiden jälkeen :/
Huomiselle aamulle onkin sitten jo strateginen suunnitelma, herätään aikaisin jos herätään. Syödään vähän jotain - nälkä on kuitenkin, niin hetken päästä nukuttaa varmasti uudestaan. Näin kävi tänäänkin.
Käytiin sitten miekkosen kanssa nyt aamusella hakemassa amme, oli viimeinen puuttuva asia.

Bebesin tuntien ne vaatteet varmasti onkin siellä aika kalliita, Myntillä taisi vaan olla hieman kiire niiden vaatteiden kanssa, jos oikein ymmärsin hän on näillä hetkillä sairaalassa sektiossa. Tsemppiä sinne!

Miumiu&Luikis 38+3
 
Pikkuvarpunen: kiva että vauva oli edelleen, rt, vaikka aikamoista kepposta yrittikin!

Bannah: toivottavasti vauvasi ymmärtää vielä kiepsahtaa oikeinpäin..

Laakeri taitaa olla jo tositoimissa? Tsemppiä kuitenkin!

Anzzu
, täälläkin käytiin äitiysloman kunniaksi ekaa kertaa koskaan jalkahoidossa, ihanaa oli! Tuntuu ettei noita varpaankynsiä pääse muutenkaan sorkkimaan enää kunnolla, niin oli mahtavaa kun joku teki senkin homman:D

Täällä ei mitään uutta auringon alla, maailman tylsin neuvolakäynti tosin takana: ei mitään uutta siis silläkään rintamalla. Paino on onneks pysynyt nyt suht samoissa pari viikkoa. Mieskään ei jaksanut tulla mukaan, enkä kyllä syytä: käynnit kestää joka kerta sellaiset 10-15 min, jossa th toistelee ne samat litaniat viikosta toiseen: hyvät sykkeet vauvalla, verenpaine ihan ookoo, vauva on tosi alhaalla ja ei mikään jättiläinen, tiiätkö se on varmaan kiinnittynyt (tiedän koska lääkäri sanoi niin jo rv 36..) ja blaa blaa. On toki kiva kun seurataan, turhauttavaa vaan kun seuraisivat mieluummin jo synnytyssalissa mitä tapahtuu!

Milkei, kiitos muistutuksesta että sairaalakassi todellakin tarvitsee noita tärkeitä asioita, kuten suklaata! Taidan käydä hakemassa sinne myös pikkupullon skumppaa ja pari muovilasia:D Saapahan juhlistaa sitten rauhassa. Oon ite pakannut sen muutenkin vasta puolilleen, aattelin napata loput kamat sitten kun lähtö tulee (kirjotin listan valmiiksi niin ehkä sitä just muistaa), nyt sieltä löytyy vauvan kotiintulovaatteiden lisäksi kaikkea todella hyödyllistä kuten lukemista ja musiikkia..

:hug: sitä tarvitseville, mä jatkan täällä vadelmanlehtiteen litkimistä taas..

Salma ja Sintti 38+5
 

Yhteistyössä