~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Voe tokkiisa. On aivan hirrrrrmu suloinen vaavirinsessa Mipsulla :heart:

Jane, mie tiiän tunteen tuosta "yksinäisyydestä", itselle on kertynyt 2,5 vuoden aikana täällä yksi hyvä ystävä, joka sekin asuu viereisessa kaupungissa ja aikoo elokuussa muuttaa 600 km päähän. Koko joukko hyviä ystäviä on sitten siellä Suomessa tois puol merta, kuin myös Englannissa ja vähän siellä sun täällä. Harmittaa kun ei ole oikein ketään, kenen luo voisi vain poiketa kaffeelle tms. Ehkäpä se sitten lapsen tulon jälkeen muuttuu, pitää vaan yrittää olla hieman aktiivisempi :whistle: Mie en vaan tähän yhteiskuntaan, tai pikemminkin "lagom"-ihmisluonteisiin, ole vieläkään sopeutunut.

Papuneidille voimahali, toivottavasti saisit puhuttua jonkun toisen lääkärin kanssa. :hug:

Voin myös kuvitella Bannahin fiilikset, itselläni olisi varmasti samanmoiset. Tosin jos tämä babyzilla ei meinaa mahtua ulos, niin on henkisesti yritettävä varautua myös sektioon. Lopputulos on kuitenkin se, millä on merkitystä :) Ainahan sitä voi yrittää uudelleen ;) Josta tulikin taas mieleen, että taidan yrittää etsiä jonkun yksityisen lääkärin, jos ne ei muka lainkaan kurki tuonne alakertaan täällä. Nyt riitti. Nyrkkiä pöytään! :kieh:

Tänään on ollut vähän omituinen päivä. Ei mitään supistuksia, ei kolotuksia... 9 kuukautta tuskaa ja valitusta ja NYT sitten 3 viikkoa ennen laskettua olo on mitä mainioin. Tyyppi roikkuu nyt niin alhaalla, ettei pysty istumaan reidet kiinni toisissaan ja kyykkyvenytystä tehdessä tuntuu epämiellyttävältä, kun kuula roikkuu häpyluun päällä ikävästi. Jos näin ei olisi ja tää adhd-poika pysyis hetken paikoillaan masussa, niin unohtaisin varmaan olevani edes raskaana. Turvotuskin on kadonnut johonkin. :eek: Jos vielä nukun ens yön hyvin, niin jonkun pitää tulla nipistämään minuu, ettei tää kaikki raskausjuttu ollutkin vaan unta :D Tosin enpä haluiskaan tänä viikonloppuna pojan ulostautuvan, kun mies on reissussa. Maanantaina sais tulla. Muttei sitten taas ens viikonloppuna, kun mies lähtee taas 3 päiväksi matkoille. Kiitos.

Nyt jos sitten koittaisi sitä nukkumista, hyvää yötä kääröjen ja masunkantajat!

Edit: PikkuVarpunen, siun sairaalakassi on aikas suloisesti pakattu! Mitä muuta sitä mukaan nyt sitten tarvisikaan, ei niin mitään muuta :D
 
Myntti oi ihanaaa! Paljon onnea!! :heart: :heart:

Milla-vauva on aivan ihanan suloinen! :heart:

Lisää vauvakuvia, kiitos :D

Täällä alkoi jänskättää tuleva synnytys. Käytiin katsomassa niitä perheautoja ja se kaupoilla pöyriminen sai aikaan harkkareita jotka jatkuvat vieläkin. Tossa pari tuntia sitten saunomisen jälkeen mua sattui jotenkin suoraan jalkojen väliin, niin että posket leimahti ihan punaisiksi ja tuli ensimmäistä kertaa lausuttua "aj aj aj". Ei kyllä varmaankaan ollut suppari vaan jotain vauvan liikehdintää/kiinnittymistä/kohdun kasvukipuja. Soitin synnärille ja siellä arvelivat kiinnittymistä, mutta eihän siitä varmuutta ole mitä tuo oli. Mulla on myös ollut niitä sukkapuikkoviiltoja mutta tää oli hieman erilaista. Jep, ei tässä vielä synnyttämään olla menossa mutta kiva kuitenkin että tuolla jotain tapahtuu, tietää että ainakin suunta on oikea. Nää tuntemukset aiheutti kyllä mussa jotain outoa jännitystä ja innostusta. Kyllä minäkin vielä! :D

tinysteps 35+5 (35+1)

muoks. Ja ainiin, kiitos PikkuVarpunen tsempeistä :hug:
 
Tulin unettomana lueskelemaan uudestaan tätä pinoa kun nyt on paremmin aikaa.

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!! :heart: :flower:

Näin niitä pikkuisia alkaa pikku hiljaa plopsahdella. :)

Hyviä öitä,

Tupuna ja pikkukakkonen 37+6
 
Myntille onnittelut hyvän kokosista vauveleista :heart: :flower:

Täälläkin viime yönä kärsitty taas närästyksestä. Pari tuntia korvenneltua, muutamat oksennukset suuhun tulleena alko taas helpottaa ja istualleen pysty nukkumaan. Nää vaivat on alkanu nyt loppuraskaudesta taas :kieh: No tänään pirteänä äitin ja tyttöjen kanssa leivotaan :p

Miltäs kuulostaa, jos laittas meidän "hääkakkuun" tuoreita mansikoita ja kermaa väliin, kermakuorrutus ja marsipaaniruusuja päälle? Ja kuopuksen kakkuun suklaakuorrutus ja lime-valkosuklaa/tuorejuusto seos väliin... Ei hirveesti jksa panostaa. Lisäks kinkku- ja raparperipiirakat, ehkä mustikkamuffineita B)

tupajumi ja keijo 36+5 ( ma täysaikasia, jolloin kokoarvio ä-polilla )
 
Huomenta kaikille!

Täällä yksi tosi huonosti nukkuva äippä.. Vaeltelen öisin pitkin kämppää kun ei saa nukutuksi, mikään asento ei oo hyvä, jalat puutuu ja kramppailee ym. No, kohta kait tää helpottaa :)
Itselläni aika samansuuntaiset toiveet synnytyksestä kuin Pikkuvarpusella, sitä kohdunkaulanpuudutusta oon miettiny! Onko siitä kellään kokemusta? Viimeksi sain epiduraalin ja siitä jäi sellaset fiilikset ettei oikein sopinu meikäläiselle, jalat ei kantanu joten jouduin senkin takia ponnistamaan sängystä selältään jota nyt haluaisin viimeiseen asti välttää..!
Maanantaina olis synnytystapa-arvio ja sen jälkeen sitten helpottaa henkisesti, edellinen synnytys kun oli imukuppi-synnytys pitkittyneellä ponnistusvaiheella...

Paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille :heart:

Nyt esikoisen kans aamupalalle!
Jaksamiset kaikille oloihin ja kipuihin, kyllä me näistä selvitään =)

Valerie ja Pikkuinen 35+6
 
Tuplasti vauvaOnnea Myntille :heart:

(.) Eilinen päivä alkoi täällä lupaavasti limatulpan osittaisella irtoamisella. Päivän jomotti kuukautiskipuja ja mietinki, että nytkö sitä jo päästään vai vasta viikon päästä... Illan koittaessa olo muuttui mitä mainiommaksi. Mitä nyt Heppuli riehui ja venytteli tosissaan :) Aikasemmissa raskauksissa 2/5 olen bongannut tulpan. Toinen syntyi 3h päästä (irtosi kerralla (n.kupillinen) ja toinen viikon päästä (pikkuhiljaa irtosi) Neuvolalääkäri teki kunnon pyöräytyksiä silloin kohdunsuulla. Nytpä tässä jännäillään,... :D
 
Paljon onnea Niiskuneiti, Rapu ja tuplasti Myntille :flower: :flower: :flower: :flower:

Milla-vauva on todella suloinen :)

PikkuVarpunen kivasti pakattu sairaalakassi teillä :)
Itsellä oli myös aika samansuuntaisia ajatuksia tuohon esitietolomakkeeseen, joka odottelee tuossa pöydällä täyttämistä maanantain neuvolakäyntiä varten. Itse haluaisin kohdunkaulapuuduutteen sijasta epiduraalin, mutta jos se tosiaan voi olla esteenä pystyasennossa ponnistamiselle, niin enpä tiedä... kiitokset Valerielle vinkistä.

Nukkumatti on nyt parina yönä eksynyt tänne meillekin päin, vaikka sen unihiekka taitaa olla vanhentunutta, kun näkee niin outoja unia :)
Muuten olo on vaihteleva. Eilen innostuin kokkailemaan ja olin sitten aivan rättipoikki ja selkää kolotti tuo lieden ääressä seisoskelu.

Jonttu & jättis 37+6
 
Onnea Myntille ja perheelle! :heart: :flower:

Tupajumin kakut kuulostaa herkulliselta! :p jaksaisko itekkin leipoa tänään jotain pakkaseen...

valerie82- minä sain toisen synnytyksessä kohdunkaulan puudutteen ja siitä ei kyllä minulle ollut yhtään apua, en tiedä sitten laitettiinko liian myöhään vai mitä. Laittaminen ei kyllä sattunut yhtään. Spinaalista olen kuullut paljon positiivista, itse olen miettinyt että pyydän sen jos tarvii.

muoks. Jonna H täällä sama juttu noiden unien kanssa, aivan kummallisia unia parina viimeisenä yönä... vaikka muuten olen kyllä nukkunut tosi hyvin!
 
Onnea Myntille ja perheelle!

Jes, mä sain viime yönä nukuttua enemmän kun tunnin! :) Kiskasin 5h unta yhteen pötköön ja nyt hymyilyttää! :) Katkonaisuutta tosin aiheutti pienet juilinnat, mut ei anneta sen häiritä..
Mä oon nyt aikalailla tuuminu itekseni et lopetan sen turhan kyttäämisen ja asennoidun siihen et yli mennään, näin ei ainakaa tuu mietittyä turhaan ja mä voin ite paremmin kun en kyttäää joka "oiretta".. :)

Sen tiesinkin että kyllä ne antaa melkolailla olla sinne rv42 tienoihin ennenku alkavata käynnistelee, mut kai sitä tilannetta kuitenkin tutkitaan ennen sitä?Vai annetaanko vaan arvalla mennä sinne ja kattoo sit... :p

Mut mie päivittelen taas sivua..

Maira ja emppu 38+4
 
Rapu: Paljon onnea koko perheelle pienokaisesta! :flower: :heart:

Myntti: Paljon onnea poikien syntymän johdosta! :flower: :flower: :heart: :heart:

Garden: Toivottavasti raskausmyrkytysoireet lievenevät ja pysyvät aisoissa. Jaksua ja voimia! :hug:

Papuneiti: Kurjaa, ettei sype-käynnistä ollut apua. :hug:

Kaikku: Vauvasi painoarvio ei ole mielestäni mikään iso vaan ihan normaali. Vertailuksi: minulla oli painoarvio esikoisesta rv 35+0 2,6kg ja syntyessä oli n. 3,2kg. Tästä vauvasta painoarvio oli rv 36+3 3,3kg ja syntyessä siis n. 4 kiloiseksi arveltiin. Eiköhän vauvasi ole siinä 3,5 kilon tietämillä syntyessään. Mielestäni oikein sopivan kokoinen. :) Tsemppiä!

Bannah: Tsemppiä sektioon! :hug:

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

( . ) Ihan mukavasti kulkee tässä osoitteessa välillä. Merkkejä ei ole mistään ja vaivoja piisaa, mutta eilinen Helsingissä käynti ja hyvät yöunet piristi kovasti mieltä. Taas jaksaa välillä. Hirveästi olisi virtaa tehdä kaikkea. Taidan tänään huseerata tuon puutarhan kimpussa. :) Eilen sain pyydettyä lapselle kummitkin. Lupasivat. :heart:

-Sh ja Milla rv 37+5
 
Paljon onnea Myntti ja koko perhe!

Valerie82 ja Jonna H Mitään oikeaa kokemusta ei ole, mutta minulla on sektion ohjeissa sanottu epiduraalista, että "jalat eivät pariin tuntiin liiku (myös liikehermot puutuvat)" Pisti vaan silmään kun en ollut sellaista vaikutusta ajatellutkaan. En sitten tiedä voiko aineissa olla jotain erilaista, ei kyllä luulis..

tupajumi Herkulliselta kuulostaa! hyvinhän sinä jaksat panostaa :)

bannah Minä olen asennoitunut sektioon niin että synnytyksessä (ainakin jos on ensimmäinen) pitää jokatapauksessa varautua että kaikki ei mene suunnitelman mukaan. Suunniteltu leikkaus taas on tosiaan suunniteltu saa vähän miettiä etukäteen mitä tuleman pitää. Positiivista ajattelua:)

Nukkumis strategia on toiminut, herään nyt ennen kuutta ekan kerran syömään jotain pientä ja sitten takaisin nukkumaan. Saa vähän lisää unta:)

Miumiu&poitsu 38+5
 
Niin siinä sitten kävi, että miekii sain nukuttua :eek: Tosin parin tunnin pätkissä, mutta kuitenkin!

Tulkaa joku nipistämään!

OdottamatonOdotus, siulla on upea massu!

Tupajumi, kakut kuulostavat suussasulavilta :p. Miun on tehnyt mieli täytekakkua muuten tosi pitkään, vaikken yleensä niistä niin välitä - oon enemmän juustokakkuihmisiä. No, nimijuhlissa sitten vaikka molempia, :p

Tässä olis muuten pari koditonta pöllöä.. (hintahaarukalla 8 ja 12 + postit). Laittakaa vaikka yv:tä jos kiinnostaa :)



Hei mitäs liivinsuojia teillä olikaan? Miulla on noita Lansinohin kertakäyttöisiä yks paketti, mutta aattelin jos kestosuojat sitten ostais jos maitobaarille saan luvat.
 
Onnea Myntille pojista! :flower:
Milla-tyttönen on kerrassaan suloinen :heart:
Mäkin voisin laittaa kuvaa prinsessasta, jos vaan osaisin :ashamed:
Kohdunkaulan puudutteesta: Mulle laitettiin se 2 kertaa ja laitto sattu aivan järkyttävästi (mieskin tais tuntea sen kädessään, niin kovaa mä puristin :LOL: ) eikä siitä kyllä mitään mainittavaa apua ollu. Eka synnytys kun meni ihan kokonaan ilman kivunlievitystä, niin samalta tääkin tuntu, paitsi lisänä oli se kauhee kipu kun puudutteita pistettiin..
 
Myntti: Tuplaonnittelut :heart: :heart:

Bannah: Harmi, ettei kääntöyritys onnistunut! Toivottavasti mielipahasi tulevaa sektiota kohtaan poistuu ja pystyt näkemään asian hyvät puolet :hug:

Pikkuvarpunen: Ihana koiruus teillä :heart:

Tupajumi: Mä taidan tulla teille kakkukahville :p

Odottamaton odotus: Hieno masu sulla. Itselläni noin niinku samankokoinen =)

(.) Vähän on jotain pientä kipua ilmennyt alakertaan, mutta eivät ole supistuksia, vaan esim. eilisestä kävelylenkistä rasituskipua, joka tuntuu kävellessä. Muuten olo ok edelleen. Nukuttua tulee paljon!

Lenniina 39+1
 
Ystävätär kertoi oman kääntö kertomuksensa, oli siis käynyt jollain lääkärillä joka on ihan perehtynyt tähän lapsen ulkois kääntämiseen ja oli saanutkin sen käännettyä mutta lapsi oli itse kääntynyt parin päivän päästä takaisin. Ystävätär opiskelee akupunktiota ja opettaja kysyi sitten että haluatko kokeilla akua, ja ne laittoi pari neulaa ja 2 päivän päästä lapsi kääntyi ihan itse.
Itse sain myös akupunktiosta apua todella pahoihin migreeneihin raskauden alkupuoliskolla, kerran laitettiin neulat takaraivoon ja niskaan ja kipu hävisi eikä ole onneksi takas tullut. Olin siis oikeesti vuodepotilas aamulla heräsin kipuun ja alku yöstä joskus 1 aikaan saattoi helpottaa, mistään kovemmistakaan (mitä nyt sai syöödä) kipu lääkkeistä ei ollut apua. Olin jo ihan suuttunutkin lääkäreille ku kaikki vaan sano että ota yhteys fyssariin että ne on niin jumissa, käyn vakituisesti hierojalla ja sen kanssa yhdessä todettiin että ei ne edes ole jumissa, mutta kai ne niskat nyt on kovana ku olen koko päivän kärsinyt hirveistää säryistä.
Suosittelen siis akupunktiota, moneenkin vaivaan B)
 
Onnea Paljon Myntille pojista! :flower:

Tuosta kivunlievityksestä, meille Naistenklinikalta suositeltiin tämän lukemista.
Tässä muistaakseni oli sanottu, että sektioon laitettava epiduraali on erilainen kuin mitä käytetään kun kyseessä alatiesynnytys.

www.say.fi/files/synnytyskipu_julkaisuversio.pdf

Tääl pitäis kai lähteä käymään kaupoilla, kauhea väsymys ollut aamun, olen vaan nukkunut.

Hyviä viikonloppuja ja tsemppiä kaikille! :wave:

T.Ripe + Elvis 38+5 :heart:
 
Heips. Yksi esikoisen odottaja ilmoittautuu loppumetreillä mukaan..eli minä ainakin ilmoittaudun valitusrinkiin :LOL: Teidän ketjua olen lukenut ihan alusta asti, mutta rohjennut en mukaan, kun ollut niin epätodellinen olo..ja varsinkin se usko raskauden jatkumiseen on ollut todella huono. (Takana 2-vuotta lapsettomuutta ja 2 km.).
Onnea vauvansa jo saaneille. :flower: Voi miten ihanaa kun niitä vauvauutisia alkaa nyt satelemaan :heart:
Milkein pöllöjä olenkin jo pitkään kuolannut, jospa laittais yv:tä tulemaan ;) Ja mulla ainakin on kestoliivinsuojia mutta myös kavereilta jääneitä kertiksiä. Kestoliivinsuojia on kyllä helppo tehdä itekkin :)
 
Tuplaonnea myntille!! :flower:

Mun kohdalla puhuttiin puudutuksesta, epiduraali tai spinaali, riippuen mikä tilanne, kun sairaalaan tuun ja miten nopeesti homma on edennyt/etenee. Sit kätilö puhui tästä häpyhermon (pudendaalipuudutus), joka on kuulemma hyvä puudutus. Mutta ongelmana, että vaikea pistää ja, että varmasti löytyy oikea paikka eli juuri hermo. Esikoisen synnytyksessä mulla oli epiduraali ja ei mulla sen suhteen ole mitään moittimista. Epiduraalin vaikutuksen alku kestää ja muutenkin sitä on helppo lisätä, kun on katetri kiinni selässä. Spinaalin vaikutus alkaa heti, kun pistetty, vaikutus kestää 2-3h, vaikeampi lisätä. Ensisynnyttäjillä varmasti epiduraali on parempi, koska synntys on pidempi, että varmasti puudutus sitten riittää.

Papuneiti ja Tyyppi 38+0
 
zinazkii Ite oon kans käyny paljon akupunktiossa, ja sillä on jopa migreeni kohtaukset saatu häviämään..tie sitten oliko akusta juuri apua..mutta ei ole enään yli vuoteen ollut kohtauksen kohtausta. Meidän synnärillä saa muuten akupunktiota kivunlievityksenä. Sitä ajattelin ainakin itse kokeilla..samoin kuin myös aquarakkuloita. Mua itseä ainakin pelottaa kaiken maailman epiduraalit sun muut :ashamed: Kun menee tuonne selkään ja kaikkea..Huih..
 

Yhteistyössä