~Kesäkuun Kullannuput 2010~Huhtikuussa -10 <3 2 rakkauspakkausta syntynyt <3

Aivan hurrrjan suloinen rakkauspakkaus, Mipsu! :heart: :heart: :heart:

Tässä pitäis pukea ja mennä Köpikseen moikkaamaan kahta mammakaveria.. jotain hyvää tässä Etelä-Ruotsissa asumisesta :)

Ihanaa sunnuntaita mamit! :wave:
 
Voi ihana mikä pakkaus Mipsu! Ja noin paljon jo tukkaakin! :)

Jännää kun meillä on laskettu aika 7.6. niin melkein saman "ikäinen" on meidän Elvis masussa. :D
Onkohan hänellä tukkaa.... Olisin kyllä kovasti ihmeissäni jos meidän poitsulla olisi syntyessää paksu musta tukka. Luulen, että on kuitenkin vaalea hiuksinen vaik isän puolelta vois tummempaa tukkaa tullakin. Tosin heiltä, miehiltä se lähtee aikaisin poiskin :)
Muutenkin mietityttää ja jänskättää että miltä tämä meidän veijari näyttää...
Mutta hyvä että hän vielä masussa kasvaa. Ja tänä aamuna jo ehditty hikottelemaan.
Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille! Me lähdetään käymään lastentarvike- ja kestovaippakirppikselle!

 
mipsu :aivan ihana pikku käärö

lilli80 kiitos valistuksesta =) =) saattaa olla että kun torstaina se äippäpolikäynti niin otan asian siellä puheeksi ja katson mitä tuumaavat. tosiaan kun siihen ei satu,ei vuoda verta,ei haittaa kävelyä/istumista eikä muutenkaan mutta mua ahdistaa kun se siellä on enkä saa mielenrauhaa koko ajan mielessä pukama,pukama,pukama..ärgh!! en kehtaa ukon kans mennä suihkuun/saunaan ku aattelen et jos se vaikka näkys siellä 1kpl "kivespusseja" :ashamed: saatika että sexikin taitaa nyt mennä jäähylle niin kauankun se mötikkä siellä on.

viime yönä kun en saanut nukuttua ja elmeri myllersi mahanssa ( potkuja en enään tunne ainoastaan sellasia kun mahaa vääntäs ei tuu sellattia iskuja enään niinkun yhdessä vaiheessa)
mietin siinä sitten että minkäköhän näkönen poika sieltä on tulossa =) mulla 2 poikaa ja ovat kuin yö ja päivä keskenään toisella pienet vihreät silmät isoilla räpsy ripsillä toisella suuret siniset silmät tynkä ripsillä. huulet ihan erinlaiset saatika ruumiinrakenne toinen on pitkä ja hoikka toinen lyhyt palleroinen pullaposkilla =) ainut mikä noita veljeksiä yhdistää niin on vaaleat hiukset. toisin mun kaikki lapset on syntyneet kaljuna eli olishanse kiva jos tällä ois vähän hiuksia päässä toisin epäilen mein lapsilla on hiukset vasta alkanut kasvaan 1½v ikäisenä =) mutta aloin miettiin että näyttääkö selvästi jommalta kummalta vai onko ihan oman näkösensä.

tänttärä ja elmeri 32+2
 
lapsivedestä vielä kerroinkin tuon yhden kun mulla lorahtelemalla tuli.

toisessa menikin sitten niin että kätilön piti katsoa paljonko paikat auki niin samalla kun tökkäs sinne ni lapsivedet pärskähti päin toisen kasvoja mä olin äärettömän nolona no vähän siinä kuivaili naamaansa ja sano vaan että tässä on synnytys nyt käynnissä että pää näkyy jo ja mä paniikissa että enkö mä nyt mitään kivunlievitystä saakkaan 5min niin poika on ulkona =) (ja se kaikkein isoin 4,140g/52cm)
 
Ihana kuva Mipsu ! :) pistää tosiaan miettimään minkä näköinen se oma pikkuinen tuolla vatsassa on.
Jaksamista Milkeille vaivojen kanssa.

Olen toistaiseksi onnistunut välttymään monelta vaivalta, mutta iho kutisee edelleen. Tulee nykyisin inhottavina kohtauksina, niin ettei nukutuksi saa jos sellainen iskee. Joudun varmasti kärsimään loppuun asti, pitää vaan toivoa että loppuisi synnytyksen jälkeen.
Olen jo saanut huvittavan näköisiä maneereita tästä raapimisesta, joille mies naureskelee :D

Edit
alkavan viikon 32 kunniaksi:




Miumiu&poitsu 31+6
 
pukama: mulle ilmestyi esikoisen odotusaikana rv 14 ulkoinen pukama, jota hoidin apteekista saatavalla voiteella. Pukama onkin siitä asti kulkenut mukana välillä vähän ärtyneenä ja suurimman osan ajasta oireettomana. On pitänyt mennä se leikkauttamaan,mutta on jäänyt,kun ei yleensä haittaa itseä eikä ainakaan miestä. Synnytyksessä ei aiheuttanut mitään ongelmia. Tässä raskaudessa ummetus välillä ärsyttää pukaman,mutta voiteet ja ulostamisen jälkeinen suihkutelu auttaa. Kyllähän tuo ilmestyessään harmitti,mutta kaikkeen tottuu. :) Tsemppiä Tänttärä!
 
milkei kyllä se puhuminen auttaa mulla on 20 päivä psykiatrian lääkärin aika ja katotaan taas jos saatas pikkasen pienennettyä noita lääkkeitä pois vaikkakin niitä saa syödä raskaus aikana mutta siltikin niitä on vähennetty aina kun on huomattu että niitä pystyy ja oireet on pysynyt poissa.

Mipsu onpa suloinen pikkuinen onnea kovasti. Millä viikolla tämä pikkuinen syntyi?

Kävin eilen tapaamassa moottoripyörä kavereitani ja ihana oli heitä nähdä vaikkakin olin jo illalla ihan poikki kun kotiin pääsin mutta saimpa isommille likoille järjestettyä vielä jotain normaalista poikkeavaa ennen kun vauvat syntyy. Menimme lautalla ja likat tykkäs katella saarta.

Sain nyt sitten nukuttua eka kertaa 2 viikkoon kunnolla ja nyt on vauvatkin ollut tänä aamuna todella vilkkaina hirvee töminä käy vatsaassa
 
Ihana kuulla, että Mipsulla ja tytöllä on asiat noin hyvin. Tosi sulonen pikkuneiti siellä :heart: :heart: Jaksamista sinne sairaalassa reissaamiseen! :flower:

ON: mulla alko tossa hetki sitte taas vähä poltteleen alaselkään. Ei nää kivut oo ollenkaan semmosia ku siellä sairaalassa, nyt vaan pitää yrittää levätä. Toivon mukaan nää ei ala pahentua ku se enteilee synnytystä enkä haluais vielä poikaa maailmaan. :x

Rentoa sunnuntaita!

Niiskuneiti- ja masupoika 32+4 :heart:
 
Ihana tyttö Mipsulla! Ja kiva kun tulit kertomaan kuulumisia!

Milkei: Kiitos linkistä! Kattelin noita Tigejä, että kyllä ne on tosi paljon halvempia ulkomailla! Meillä ei siis käytetä mitään muuta tukkajuttuja, kuin Tigiä. Mies on aika tarkka noista, kun kuitenkin joka päivä laittaa tukkansa. Mulla se on yleensä nopea harjaus aamulla ja ready to go! Joskus jotain lakkaa suihkasen. Ennen jaksoin GHD-raudoilla suoristella lähes päivittäin, mutta en tod. nykyään enää...
Onhan toi Bo Bookin RETRO! Mulla on pienenä ollu jotain vaatetta siitä kankaasta ja muistaakseni verhotkin. Just sitä pienempikuvioista kattelin ja mallailin ikkunaan. Nythän ne on tehneet siitä tapettiakin. Hinta on 78 euroa/rulla ja meidän huushollin huonekorkeudella sitä menis tosi paljon, niin tilanne on ihan :headwall: :headwall: Marimekon plyysi-verhoilukankaisiin ihastuin ihan täysin ja pakko saada pari sohvatyynyä... Koira sai mustavalkoisen Korsi-canvaskankaisen pedin. Ilmeisesti meidän olkkarin ja makkarin tekstiilit tulee sitten mustavalkoisesta väriskaalasta. Mä niin arvasin, että muhun puree taas tää sisustuskärpänen! Esikoista odottaessa oli ihan sama juttu, itseasiassa vielä pahempi. Jos tällä kertaa sais vähän pidettyä aisoissa...

Mies soitti, että tulevat vasta illalla! Täällä on jotenkin niin hiljaista... Teen koneella vähän hommia ja sitten vaateinventaariota. Miten mulla voikin olla noin paljon vaatteita! Huh!

Oon tehnyt sairaalakassihahmotelmaa ja tässä se on:

SAIRAALAKASSI

-neuvolakortti
-kamera & videokamera (muista ladata akut, laturit mukaan, jalusta?)
-läppäri (+laturi)
-kännykkä (+laturi)
-MP3 + kuulokkeet (+laturi)
-syötävää (pastilleja, glukoositabletteja, lakua, suklaata)
-juotavaa (pillimehua)
-sudokukirja
-nenäliinapaketti & kosteuspyyhepaketti
-saniteettipussi
*meikit, huulirasva, hiusharja
*shampoo, hoitoaine, suihkugeeli, kasvopesu
*kasvo- ja vartalorasvat, deodorantti
*hammasharja & -tahna (myös isille, jos perhehuone)
-maitohappobakteeritabuja, vitamiinitabut
-äitille vaihtovaatteet + imetysyöpuku + imetysliivit + IHOKONTAKTITOPPI + aamutakki + tossut
-isille vaatteet (jos perhehuone)
-vauvan vaatteita
-liivinsuojia & pari siivellistä sidettä (tai kestositeitä)

Käytännössä meillä isille pakataan oma kassi autoon valmiiksi, jonka isi hakee sitten autosta jos saadaan perhehuone.
Turvakaukalo kiinnitetään autoon valmiiksi hyvissä ajoin.
Osa tavaroista pakataan vasta lähdettäessä ja osa on koko ajan äitin käsilaukussa (esim. neuvolakortti & kännykkä).
Ihokontaktitoppi on isolla, koska se oli tärkein varuste sairaalassa. Esikoinen oli käytännössä koko ajan siinä, kun äiti hyppelehti osastolla jalkeilla. Se todella nopeutti synnytyksestä palautumista, rauhoitti vauvaa ja edisti maidontuotantoa. Mulla tuli maitoa heti synnytyksen jälkeen.
Unohdinkohan mä nyt tosta jotain?
Joo, sitten meillä on kotona pari purkkia korviketta valmiiksi, jos se maito ei nousiskaan heti ja tottakai äitille siteitä ja sänkyyn yölakanat (mä en pysty käyttämään sidettä 24/7) ja vastasyntyneen vaippoja. Ja rintapumppu ja pullotarvikkeet just in case...
Listasta puuttuu myös esikoisen "sairaalakassi". Viedään tyttö varmaan mummilaan, jos saadaan perhehuone. Tai sitten mummi voi asua meidän luona sen pari päivää, niin ei tarvitse esikoiselle mitään pakata.

Nyt päikkäreille!
 
Ihana nyytti Mipsu!! Mun mielestä ei heti uskois keskoseksi, niin on jo iso ja hiuksia paljon.. ja jännä ajatella että meidänkin vauva masussa on jo noin valmis!

Mahassa alkaa tila loppumaan ja olo on enemmän kuin tukala.. jouduin käymään tiistaina ite päivystyksessä kamalien rytmihäiriöiden ja huonon olon takia. Väsymys, stressin laukeaminen yms varmaan aiheutti.. Sunnuntaina oli jo hirveät rytmihäiriöt ja sitten tiistaina olin lähdössä lasten + siskoni kanssa 80km päähän vanhemmilleni niin ei auttanut kuin soittaa toinen sisko käyttämään mua teekoossa. Filmille ei tarttunut mitään eikä arvoissa mitään hämminkiä ollut, hb 101 että vielä viikon tuplarauta ei ollut vaikuttanut. Laittoi lähetteen EKG-käyrään että jos kohtaus iskee niin saan mennä suoraan jos saatais sitten kiinni aiheuttaja. Tätini sanoi kans kärsineensä viikko sitten rytmihäiriöistä, odottaa toista lastaan. Ja mun parilla siskolla on myös ja toisellakin tädillä että kai jotenkin sukurasite?!

Mulla aamusta asti ollut herne nenässä ja hermot niiiiiiiiin kireällä. En jaksa yhtään mitään ylimääräistä!!! :kieh: |O Tultiin eilen illalla kotia ja aamulla herätessä kamala sotku vastassa.. ärsyttää kun olo on kurja ja voimaton ja pakko olis saada siivottua mutta kunto ei anna myöten... :ashamed: mutta pakko ottaa nyt rennosti, viime raskaudessa samoilla viikoilla menin tosi huonoon kuntoon ja sitten olin puolipakko makuulla useamman viikon kotona mutta mitään ei oikein saanut tehdä. Samaa en halua kun nyt oon yyhoo arkipäivisin.

Sairaalakassia en oo pakannut enkä pakkaakkaan kovin aikaisin. En ota juuri mitään mukaan, vauvan hakuvaatteet laitan pussiin hoitopöydälle ja isäntä saa ne tuoda sitten kun tulee hakemaan. Oon käyttänyt sairaalan vaatteita aina ja ne siteet :heart: ( taidan olla ainut joka niistä tykkää :LOL: niitä oon pari ottanut kotiinkin mukaan ekaksi päiväksi)

Täällä vierihoito ja prena remontissa ja luultavasti kotialähtökäsky käy aika nopeaa jos kaikki kunnossa mutta mulle se vaan passaa, en saa kunnolla nukuttua sairaalassa ja allergoiden takia joudun stressaamaan syömisiäni kun silti on lautasella ollut jotain kiellettyä vaikka listan oon keittiölle laittanut ja vielä neuvolakortinkin väliin ym.. ja sitten nekin ruoat mitä ne mulla tekee ei maistu miltään...

Kerrankin itellä fiilis että ENÄÄ 10 viikkoa... kun aiemmin on huokaillut että VIELÄ 10 viikkoa... nyt tuntuu että mulla vielä kaikki kesken. Mutta ihan hyvä näin jos jaksais paremmin kesäkuulle asti.

Lääkkeet pitäis mennä kaivamaan käyttökuntoon, aamulla herätessä silmiä kutitti hirveästi ja nyt on nenä ollut tukkoinen.. siitepöly ja katupöly jyllää taas kivasti synnytykseen asti..

Jakselkaahan mammat!!

Mammaliini83 ja "niilo" 30 POKS :heart:
 
Mipsu Käsittämättömän kaunis tyttö! :heart: :hug: :flower:

Voi miltäköhän tuo oma nöttis näyttää nyt.... =)

Mutta asiaan.
Voisko joku nyt vääntää rautalangasta mulle et miltä ne kipeet supistukset OIKEESTI voi tuntua..?mä heräsin viime yönä sen tsiljoona kertaa siihen et tuli mahaan ihan sellanen olo kun maha olis sekasin ja suolisto solmussa, joka lihas tuntu kramppaavan ja piti ihan puhallella..Eli ihan kun olis ollu kaamee varpusparvikakkasuoletmeneejustrikki olo (eikö ollu hieno kuvaus... :ashamed: ) tosin ilman sitä kakkoshätää..Mulla on ollu kyllä jonkinlaisia supistuksia aikasemminkin muttei tollasia..Näitä samoja tuntemuksia oli eilen päivällä pari kertaa ja tosiaan viime yönä heräsin moooonta kertaa niihin, meinasin jo alkaa kellottaa mut laiskuus iski..Ja tänä aamuna on ollu pari...

Maira ja eemeli 31+5

Muoks. Ihan lisäykseksi että nuo tekee tosissaan kipeetä, mut toi oli vaan ainoo tapa miten osasin sitä "suolisolmukipua" kuvata, sattuu niin perkuleesti..Nytkin tässä tunnin sisään 2 kertaa tullu... :/
 
mipsu piti viä laittaa ( onhan tässä jo onniteltu ja ihasteltu pikku rinsessaa) että elmerillähän oli painoarvio rv 29+6 1,650g eli aika lähellä teidän neidin syntymäpainoa =) tommonen pikku tuhisija siellä masussa oli. toisin nyt varmaan kyllä jo ylittänyt sen 2kiloa =) torstainahan sen sitten kuulee.

jos tää yhtään syntyy samoilla viikolla kun kaikki muutkin rv 38 niin siihen ei ois enään kun vaan 6 viikkoo..

mammaliini83 täällä toinen en ota kovin kummosia mukaan vauvan kamppeet pakkaan mutta omat tavarat hammasharja,neuvolakortti,harja ,dödö ,lukemiset,kamera ehdin kyllä pakkaamaan myöhemminkin. omia kuteita en aio ottaa mukaan vaan oo kyllä sairaalan tyylikkäissä kuteissa =) ja ne siteet on huiput mä oon kans aina ottanut kotiinkin muutamia =)

niiskuneiti mites kun sä yövyit jo siä kyssissä niin onx siä tietokone vai otitko oman mukaan??
kun sillon kun mä sinne synnyttäneiden puolelle jouduin niin siinä huoneessa oli tietokone mutta onkohan ne käytössä äideille =) vai pitääkö ottaa mukaan tuo oma miniläppäri =)

mairalle en osaa supistuksista mitään sanoa sillä mä tunnen supistukset selässä kipuna ja ennakoivista supistuksista kun ei oo ees tietoo.
 
Sunnuntaita!
Tänään vähän jo haravoinut pihaa siis sieltä mistä pystyy, hyvä minä!

Mipsulla kaunis pikku prinsessa!! :heart:

Näyttääkö munkin vaavi ihmiseltä hassua?! :D

Pikkuhiljaa alkaa jo tuleva synnytys jännittää...
Olen vaan laiskotellut lähiaikoina, saa nähä loppuuko synnytyksessä voimat kesken.

Oon ottanu kuvia mahasta, mutta vielä kun sais ne aikaseks koneelle laittaa plääh!

Voiko tosiaan ottaa läppärin mukaan sairaalaan?!
Tai siis saako siellä tosiaan käyttää sitä :D en oo tiennytkään.

Tiistain neuvola PELOTTAA! KÄÄK!

Jane ja veijokeiju 30+6 huomenna poksuu taas
 
mulla taas supparit tuntui tosi kivuliailta,ihan ku joku olis puukkoa tunkenu haaruksista sisään... :/ mutta jotenkin ne vaan kesti. tosin mulla ne alkoi saman päivän aamuna ku illalla lähdin synnyttää.. mutta sattui ku mikä... niitä taas odotellessa... :)

Mipsu oi miten suloinen aarre.... aivan ihana käärö,onnea ihan miljoonasti ja vauvan tuoksuista arkea heti kun se teille suodaan... :heart:
 
Onnea Mipsulle ja perheelle! Aivan liikuttavan söpö typy! :heart:

Omaan mahaan ei kuulu kummempia. Täällä on ollut ihanan aurinkoinen päivä ja on vietetty sitä perheen kanssa ulkoillen ja jätskiä syöden. B)

Sormet/kädet ovat nyt ensimmäistä päivää kunnolla turvoksissa - toivottavasti on ohimenevä vaiva! Edellisessä raskaudessa oli jalat kunnolla turvoksissa kuukauden ajan - tosin jo puolivälissä raskautta - ja voi tuskaa, kun jalkaan ei meinannut saada muuta kuin crocs-tyyppisiä tohveleita. :kieh:

Tigin tuotteista kiinnostuneille tiedoksi, että ainakin toistaiseksi www.fruugo.com -sivustolta saa tilattua ko. tuotteita Englannista ilman postimaksua ja hinnat on alle puolet Suomen hinnoista. Itse tilasin juuri pari viikkoa sitten vahan, hoitoaineen ja shampoon Suomen hintoihin verrattuna pelkän vahan hinnalla. Toimitusaika oli noin viikon ja tuotteet tuli kotiin kannettuna. Suosittelen!

Ylihuomenna olisi taas ultra, ilmeisesti viimeistä kertaa tuolla kaupungin ultraääniyksikössä. Sitten siirrytäänkin äitipolin asiakkaiksi loppuajaksi. Nyt kuitenkin leipomispuuhiin, ukolla on huomenna synttärit. =)

Myntti ja kaverukset 30+2 :heart: :heart:
 
Ihana pikkuinen mipsulla! Tuhannesti onnea vielä kerran, voin vaan kuvitella miten ihanaa olisi jo saada oma murmeli syliin :heart:

Tässä täältä uutta masukuvaa http://www.albumini.fi/Valokuva-B3MMGYF7-D.jpg
31+1, tuntu ihan naurettavilta kun vertaa noihin omiin vanhempiin masukuviin, joita on pitänyt aina sinä hetkenä niin pulleina :D Tosin kuukauden päästä on varmaan sama juttu taas :)
Tänne lisäilin myös kuvia ihanista mummun tekemistä villapuvuista :)
http://www.albumini.fi/Albumi=UEQLXOL6

Nyt kartoittamaan vaatevarastoja ja tarvelistaa kirjoittelemaan! :)

Nepu ja Nipa 31+1 :heart:
odottamatonodotus.blogspot.com
 
Huh. Olipa kivaa taaperrella Köpiksessä, tosin nyt sattuu selkään/pakaraan niin, että oksat pois. Pitää kohta mennä testaamaan lämmintä suihkua ja pientä venyttelyä, josko se sillä... ja tiikerisalvalla tietenkin.

Mussupussu, tuosta mainitsemastasi ihokontaktitopista.. laitoin silloin sinne niitä myyvään putiikkiin sähköpostia, mutten koskaan saanut vastausta. Vähän jäi harmittamaan, kun kuulostaa kyllä kätsyltä topilta tuo. Pitääkin tsekkailla huuto.nettiä, josko sieltä vaikka löytyisi. Miten niissä muuten menee koot, eli jos on normaalisti M, mutta nyt raskaana L/XL...?

mammaliini, miun kaverilla on kanssa ollut rytmihäiriöitä ihan normaalistikin ja sai kotiin jonniilaisen kojeen, että yön aikanakin voi niitä mittailla. Ehkä kannattaisi kysäistä, jos sellaista olisi mahdollisuus saada lainaan? Taisivat olla aika tyyriitä kojeita kyllä, etten tiedä kuinka herkästi ne niitä lainailee.

Myntille myös kiitos linkistä! Tuolla olisi kyllä vaikka mitä kivaa, harmi, että vain osa on postimaksutonta kamaa. Pitää tarkkailla postimaksutarjouksia!

Miumiulla ja OdottamatonOdotuksella on taas aivan ihanat vauvamasut! :heart: Pitää kanssa huomenna yrittää muistaa ottaa 3-kymppisviikkopoksunnan kunniaksi :D

Täällä kanssa vähän tympii kämpässä vallitseva sekasorto... ei jaksa, kolottaa selkää/supistelee/pyörryttää/laiskottaa... olispa sen verta enemmän käteisvaroja, niin aivan varmana palkkaisin jonkun siivoojan tänne kerran viikossa siihen asti AINAKIN, kun lapsi muuttaa pois kotoa :D
 
Maira En osaa kuvailla miltä kipeät supistukset tuntuu, mutta mulla oli eilen samanlainen olotila vatsassa..ilman että vatsa oikeasti olisi sekaisin tai solmussa.
Mulla tää olotila oli enempi jatkuvaa, joten en ajatellut että olisi supistelua.. lisäksi vatsa oli pinkeä, kävely vaappumista ja lisänä outoa pistelyä.
Niin vaikea kuvailla, inhottavaa.

OdottamatonOdotus Minä kuvittelin että tuo oma vatsa olisi jotenkin pieni, mutta heti kun näkee kuvassa niin kyllähän se taas on kasvanut :D

Milkei Ainiin! tiikerisalvasta puheen ollen. Olen ihan unohtanut kokeilla sitä kutisevaan ihoon, kuten joskus vinkkasit. Pitääpä korjata tilanne pikimmiten :)

Tänään alkaa perhevalmennus, sinne sitten kera miehen. Toivottavasti saadaan joku aikataulu aiheista, niin ei ehkä ihan joka kerta tarttis mennä paikalle - tietyt aiheet joista ehdottomasti haluan kuulla.

Miumiu&pikkupoika 32+0
 
Onnea Mipsulle :)

Viime viikolla oli neuvola, kaikki muuten hyvin paitsi painon suhteen. Ei oikein tuota painoa ole tullu n.100g/vk. Alakäyrillä mennään sf-mitan kanssa. Mutta olen onnellinen, koska tää maha tuntuu nyt jo olevan tiellä nii parempi vaa ett on hieman pienempi :)

Itsellänikin vielä muutto edessä tässä kuussa ja harjottelu alkaa tänää. Sen jälkeen pääsee vasta kunnolla suunnittelemaa lastenhuonetta ja muuta vauvajuttuja :) Sairaalakassista ei ole tietoakaan, hieman huolestuttaa kun tuntuu ett kaikki on tekemättä eikä vielä oikein pysty mitään tekemään.
Tääll päin on kiukunpuuskat lisääntyneet, varmasti sen takia etten oikein pysty yöllä nukkumaan, kun pienokainen liikuskelee niin paljon.

Semmoinen kysymyskin olis. Kun yhtäkkiä miulla on alkanut olemaan tosi usein harjotussuppareita ja kivuliaampiakin kuin aikaisemmin, pitäisköhän huolestua? Ja voi yhtäkkiä tulla viiltävä kipu selkään tai oikeanpuoleiseen nivustaipeeseen, semmoinen ettei oikeasti pysty edes hetkeen liikkumaan. Ensimmäinen raskaus kun on kyseessä niin mietityttää vaan :) Kiitos.

-Anna ja vauvanen 30+6
 
Hyvää huomenta! :)

Miumiu Mulla tuo tunne siis menee ohi ja tulee takasin, joten kyllä mä vahvasti epäilen että ne on supistuksia, äitiä konsultoin asiasta niin se vaan tuumas et on ne, sillä oli ollu samanlaisia, oli luullu et on mahatauti tulossa kun mun synnytys alko... :p Mä tässä nyt sit vaan otan iisisti ja kuulostelen, jos ne pysyy tuollasina satunnaisina kohtauksina niin olkoot, mulla on neuvola ens viikolla..

Iisisti otan,mutta siivoomiselta en pääse karkuun..Mistä tätä hiekkaa tulee?!?Prkl, mä ajelen ton koiran kaljuks kohta... :D Ihan karmee määrä sontaa tulee sen mukana vaikka se on olevinaan kuiva aina kun sisälle sen tuo...Ärsyttää...
Mulla on ihan orpo olo kun ei ole autoo pihassa, vein sen eilen katsastushuoltoon kun leima alkaa lähenee loppuaan, niin tottakai mä NYT sit keksisin sen satatriljoonaa paikkaa missä haluaisin lähtee käymään, vaikka normaalisti ei olis mitään menoa... :p Tyypillistä...

Mutta mä jatkan aamutouhuja, hyvät voinnit kaikille!

Maira ja eemeli 31+6
 
Ääh ei ole totta: kirjoittelin jo pitkät pätkät, mutta painoin liian pitkään pyyhkimisnappia ja heitti miut jonnekin bittihistoriaani. Joten aloitetaanpa alusta.

Elikkäs ekaa kertaa neuvolakuulumisia minulta kun poksun uudelle kymmenykselle.

Rv 30 + 0 (26+2)
paino 66,2 (66,6)
Rr 112/68 (115/72)
hempat 135 (122)
sf 27 (23)
tarjonta sivuttainen pt (pt)
liikkeet ++ (++)

Panonnousun (ainakin hetkellisestä) tasaantumisesta olen ihan tyytyväinen, kokonaisnousua kuitenkin jo 9kg. Neuvolantäti oli eri kuin yleensä, kun oma on kipeänä. Mukava nainen oli tämäkin. Hän suositteli miettimään tosissaan s-loman mahdollisuutta täälläkin kertomieni rasitusvatsakipujen vuoksi. Oli huolissaan siitä, ettei vauvan liikkeitä tunnu kipuilujen aikana. Antoi liikkeenlaskentakaavakkeen ja ohjeen soittaa het polille, jos liikkeitä ei tuntiin tunnu min. 10. Välillä voip aktivoida palleroa omalla liikkumisella tms. jos liikkeitä ei ryhdy kuulumaan.

Perätilaan sain ohjeistukseksi lueskella lehtiä muslimien rukousasennossa.. Saattaa antaa kimmokkeen kääntymiselle. Poika ei ole mielestäni pahemmin edes kokeillut toistepäin oloa. Vettä ei kuulemma miulla ole paljoa (on kuitenkin), joten ei siksi pyörähtele siellä pahemmin. Seuraavassa neuvolassa (rv 33+1) mietitään enemmän strategiaa, jos ei ole kääntynyt.

Tuo s-loma nyt sitten mietityttää. Olen hiukka tyhmä, kun se on niin vaikeeta. Oman mielenterveyden vuoksi pitäisi varmaan jäädä poikkeen. Ei kukaan muu kuin raskaana oleva sinnittele töissä tällaisten kipujen (siis ne rasituskivut + revenneet vatsikset) kanssa (vaivat kun kuuluvat raskauteen, vaimitensenytmeni...). Ja jos rauhallisemmin töissä otan, on sijaisesta enemmän hyötyä töissä kuin minusta. No kohta iltavuoroon katselemaan miten se tänään menee, huomenna olisikin sitten aamuvuoro.

Mipsun vauva on ihana! Ihan uskomatonta, että ihminen siellä vain köllöttelee minullakin mahassa.

Valmennuksista Me ei menty meidän paikkakunnan psykologin perhevalmennukseen, en vain jaksanut kun olisi ollut työpäivän jälkeen (enkä ole mahdollisesta jatkosta ottanut selvää). Äippäpolin valmennukseen mennään toukokuun alussa: vielä vähän aikaa sitten nuo olivat jätti-isoja luentoja, mutta ovat nyttemmin muuttuneet pienryhmävalmennuksiksi (jotain 8 paria kuulemma). Kesäkuun alussa oma neuvolaterkkari pitää tk:ssa vielä jonkin valmennuksen, joten sinne mennään myös. Naapurikunnassa asuvalle kaverille oli tarjolla vain synnärin jättiluento (synt. helmikuun lopussa), joten meille olisi ollut vaikka mitä herkkuja täällä.

Miekin haluisin Mussupussun mainitseman topin.. Ja kantoliinan ja doomoo-sitterin ja ja ja.. Katsellaan.. Mutta nyt töihin valmistautumaan.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Mipsu: Ihana, kun jaksoit tulla kuulumisia kertomaan ja vielä noin hyviä ja hellyttävä kuvakin :heart:

Saagatar, Salmander, Maira, Milkei, Niiskuneiti ja Mammaliini: :hug:

Tipu Topakka: Onnittelut hyvistä ultranäkymistä :flower:

Lumihiutale ja Syyshortensia: Onneksi kaikki hyvin :hug:

Tänttärä: Paranemisia pojille, säästymistä muille ja kerro ihmeessä "pukamasta" äippäpolilla, ovat varmasti nähneet vastaavia ja saat apua/mielenrauhan!

Maira, Miumiu ja Odottaman odotus: Komiat masukuvat =)

Minttu: Paranemisia perheeseesi ja sulle säästymisiä taudilta!

Myntti: Mukavia synttäreitä koko perheelle :flower:

Sairaalakassi: Mussupussun kattavaan listaan lisään vielä muutaman, mitä itse meinaan ottaa: Korvatulpat, synnytyssuunnitelma, imetystee ja vauvan lahja esikolle (eilen metsästetty Cars-sarjan muutamaa tärkeää puuttuvaa hahmoa, mutta ei meinaa löytyä kaupoista :headwall: ).

(.) Sisustuskaupoilla pyöriminen eilen aiheutti kamalan päänsäryn, johtui varmaan ravitsemuksen/nesteytyksen vajavaisuudesta. Esikon odotusaikana mulla ei päänsärkyä ollut ollenkaan, vaikka siis ei-raskaana se on hyvinkin yleinen vaiva. Tässä raskaudessa oli alkuraskaudessa, sitten se loppui (paitsi eilen).
 

Yhteistyössä