~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~




Kesäkuisissa nyt 77 odottajaa, joista 2 kaksosten odottajaa





Laskettu aika........synnytyssairaala.......ikä........monesko


27.5.
Cristiina..........................K-HKS................26.............2

29.5.
garden............................TAYS.................28.............2

30.5.
Minäpieni.................................................27.......... ..2

31.5.
tatomira................................................................... 3
Pikkuapina......................TYKS................26..............1
Mussupussu....................TAM/NKL............26............2

1.6
minttu1...........................TAYS.................29.............2
KiiraLiina................................................................. 2
creu................................TAYS.................29.............2
pohtijatar.................................................................
Rapu82...........................TAYS.................27............3
Hakaneula......................????..................??.............?
nan-nan-naa....................HYS...................23..........2

2.6
mirna..............................VKS...................28.............1
niiskuneiti-......................KYS...................20.............1
toffo................................OYS..................24.............1


3.6
apinapa...........................HYS..................23.............2
Mipsu28...................................................28.............3
zizilisko............................KÄT...................30......... ...4
Minea24...................................................24............2
Adalia..............................KÄT....................23........... 2

4.6
Mutzilla............................KYS...................24............3 ja 4.
Lenniina...........................KÄT...................31........... .2
mipsu..............................PHKS.................28............2
tänttärä-82.....................KYS...................27.... ........4

5.6
salmander.......................KÄT....................24...........1

6.6
neljäshaaveissa......................................................4
Viola2..................................................................... .2
Tillintallin........................PHKS.................28.............3

7.6
Mare-84....................................................25...........1
Blackcurrant............................................................2
maypo.......................................................23..........2

8.6.
Zande..............................SATKS.................23..........1
Maira...............................K-SKS.................24..........1
panicroom.......................?????..................??..........?

9.6.
jonnas1984.....................SATKS.................25..........3
Siiri71..............................KÄT...............38..........3

10.6
Adalmiina s.......................TAYS...............................2
pikkutikru..........................TAYS..................27.........2

11.6.
Danina..............................OYS...............................3

12.6.
Elettaria Cardamomum...Ruotsi...................29.......7
katsu82.......................................................27.........
Lumis-75......................................................34.......2
leena80.........................OYS........................29.......2
mamma84.....................SEKS.......................25.....4
Pine83...........................LUS.........................26.....1
lumihiutale82.................PHKS......................27......3

14.6.
keisari.................................................................... 3
papuneiti..........................Jorvi...................29.........2
Anzzu1984.......................EKKS..................25.........2

15.6.
syyshortensia.............................................29........2
emmmaa........................LKS/OYS...............22........3
Pulinapata.......................OYS....................??.........3
Hukkapätkä-....................K-HKS..................25........1

16.6.
nallepuh83........................VKS....................26........2
Pihlay..........................................................26........2

17.6.
nasuliinih.........................PKKS....................24........2
OdottamatonOdotus........KOS.....................19........1

18.6.
inkkukinkku............................................................5

19.6.
Juupeli..............................TAYS...................27........5
SisunÄiskä.........................NKL........................ .......2
tupajumi...........................KOKS..............................3

20.6.
Kaikku........................................................31........1
funkyMama............................................................2
NevaNeva.......................KÄT,KOS.............21........2
Tipu Topakka..................Ulkomaat...........??..........3

22.6.
humu82..............................HYS.................27........2

24.6
Millenia...............................OYS.................26........2

25.6.
Vaahtera-82.......................OYS..................27.......3
tvvo..................................SATKS................28........2

26.6.
saagatar...........................OYS...................32.......1 ja 2.

27.6.
MaMMaNo...............................................................1

28.6.
PikkuVarpunen....................NKL................26.........2
marjukka-82............................................................

30.6.
jennae................................NKL.................22........3
Zalmiakki.........................KÄT...................28............2

1.7.
Sokruli........................................................22........1

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Syys-Lokakuun pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1525850,750#m17948966


Jos nimeäsi ei ole listassa laita yksityisviestiä suoraan, niin varmimmin päivittyy niin lista.
 
Kiitos uudesta pinosta =)

Mutzilla paljo onnea tuplasykkeistä :flower:

Täällä ei väsymystä kummempia oireita löydy. Rinnat on tosin edelleen ihan hirveen kipeet, yöllä herää usein ku niitä vihloo.

Niisku- ja raksu 9+6 :heart:
 
Kiitos Mutzilla uudesta pinosta!

Bebesissä oli ale!!!!! Ostin 200 eurolla itelle ja tytölle kaikkee iiiiiihanaa! Äkkii ehtii vielä ostaa alesta, www.bebes.fi Ostin melkein kaiken viime raskaudessa tuolta (niillä on siis Kampissa myymälä)! Niillä on niin ihania merkkejä siellä: Mamas&Papas (mun alltime favourite), Noppies ja Esprit (no noi Espritin mammavaatteet tekee vissiin toi Noppies) ja vauvalle Berlingot, Pediped ja Petit Bateau. Kattava valikoima keskosvaatteitakin! Anteeks tää mainostaminen, mutta kun mä voisin muuttaa asumaan siihen kauppaan! Siellä on asiakkaille sellainen Luxus-wc...

Plääh, en jaksa mennä tänään Pilatekseen... Vois kattoo illalla ton Enkelit&Demonit.
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!
Ultrassa on nyt käyty ja pieni, terhakka syke sieltä löytyi viimein! :heart:
Viikon menee LA eteenpäin rakenneultrassa hyvin tod.näk., mut mennään vielä nyt menkkojen mukaan, kun ei kerran virallisesti aika siirtynyt vielä...
Itkuhan siinä pääsi, kun syke löytyi ja sain lääkärin hämilleen... :ashamed: odotusaulassa odotti minua mies kuuden naperon kanssa ja mamma pillittää ilosta, kun ei ollutkaan tuulimuna!! Lääkäri oli ihan :eek: , ei sillä, että hän tuulimunaa minulle olisi toivonutkaan.
Noh, eipä siinä. :D

Jaksamisia kaikille ja onnittelut plussan saaneille!! :heart:

Mutzillalle TUPLAONNITTELUT, oi oi oi!! :heart: :heart:

-Elettaria & Aslak 8+3-
 
Parin päivän kirjoitustauko ollut, on vaan ollut niin käsittämättömän huono olo :( Miten tää olo voi päivä päivältä mennä huonommaksi vaikka viikot vaan lisääntyy? Ääh.

Mutzilla Kiitti uudesta pinosta! Ja suurensuuri :hug: kahdesta vauvanalusta! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saatte kesäksi kaksi ihanaa nyyttiä :heart: Mut tällä kertaa täytyy sanoa, että en ole kade.. Meillä kuopus vielä niin pieni että jos nyt täräytettäis eteen kaksosraskaus niin sekoaisin varmaan :D :LOL:

Onnittelut myös muille ultrassa hyviä uutisia saaneille, teitä olikin monta! :flower:

Neuvolasta soittivat, että torstaina voin käydä hakemassa possupiikin, sitä kovasti odotellessa! Olen jotenkin kauhean hysteerinen tuon taudin kanssa, täällä kun se jyllää ihan todenteolla.. Lapset myös olen päättänyt rokotuttaa jos ehditään. Ensi maanantaina on sitten ensimmäinen neuvola, kiva, johan tuota on odotettukin..

Mut tää ei nyt taas pysty olemaan tässä koneella pitempään, on kaiketi lähdettävä taan pönttöä halailemaan.. Tänään olen selvinnyt n. viidellä oksennuskerralla, eilen ei jäänyt kauaksi viidestätoista, HUOH! |O

Palailen myöhemmin, jos vointi sen sallii!

Hakaneula & :heart: 9+6, hui ku päivät rientää.. (vaan saa kyllä todentotta rientääkin jotta tää olo edes hitusen helpottais..)
 
mutzilla onnea tuplista :heart: :heart:

täällä ei sen imeempiä.. odotelleen kirjettä kyssistä kauankohan niissä ylensä menee..voisko jo ens viikolla tulla..minäkö hätähousu =)

täällä vointi nykyään aika hyvä ruoka on alkanut maistuun samoiten suklaa..toisinaan vielä tulee oksuja mutta ei enään joka päivä..väsymystä ja huimausta kylläkin.
kahvia oon nyt töissä juonut yhden kupillisen per päivä etteivät ihmettele samoiten viikonloppuna oltiin ukon sukulaisissa niin pakko oli yks kuppi juoda etteivät epäilyt herää =) mutta ei se niin paljoo äklötä kun alussa kotona en oo vielä uskaltanut juoda.

masun turvotus kyllä laskenut sehän oli tossa yhdessä vaiheessa kauhee pallo mut nyt suht normaali pömppis ei sukulaiset ainakaan mitään huomanneet =)

tänttärä ja tirppa 9+4
 
Mors!
Heittelenpä nyt tännekkin viestiä kun oon aikasemmin ollu toukokuisissa, tänää eka ultra ja näillä näkymin LA meneekin kesäkuulle eli 8.6 ja paikka K-SKS. Ikää on 24 ja ensimmäinen tulilla.
Mä jatkan nyt sitten jorinoita kumpaankin pinoon. :)

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Maira ja mytty 9+0
 
PikkuVarpunen on näköjään sama laskettuaika. Mä luulen ettei mulla tule kuin korkeentaan päivän heitto ultrassa, tiedän tarkalleen ovis hetken. Oot näköjään myös helsingistä. Mä tosin suuntaan varmaan kesäkuussä kättärille :) Koska sulla on ensimmäinen neuvola? Meillä on 2 viikon päästä, vähän jännittää jo.
 
Hei, mä vielä kertoilen mun tilanteen selkeämmin..jos yhtään joku jaksaa lueskella :)
13.9 viimeiset menkat (jotka siis ensimmäisetkin sektion jälkeen, vauva syntyi 27.4) ja 18.10 tein jonkun raskaustestin minkä ostin apteekista (maksoi 7-8e), sellainen missä pipetin avulla puristin 3 tippaa testipuikkoon.. Testi näytti negaa selvästi. Vain yksi kirkas viiva. Menin sanomaan miehelleni, että joo se oli negatiivinen..ja ei siitä sen enempää sitten puheltu.. Oisin kyllä toivonut että positiivinen, hih, ja niin mieskin kyllä. Mutta sitten 10 pvn päästä eli 28.10 tein Apteekin oman testin, niin näytti heti haamuplussan, en epäillyt ollenkaan eikä tarvinnut silmiä siristellä tai tuijotella suurennuslasilla :D Ja seuraavana päivänä verikoekin kertoi plussan.

Nyt vain sitten on niin hassua, että eilinen varhaisultra mietityttää, vaikka kovasti yritän olla ajattelematta, mutta minkäs teeeeeet :ashamed: :heart: Vauva vaan mielosessa! Niin siis kuten kerroin aiemmin täällä, niin ei siellä näkynyt kuin 0,74cm mittainen sikiöpussi. Siitä ei viikkoja pystytä sanomaan lainkaan vielä, totesi liäkär. Mä kun laskeskelin jo mieheni kanssa aika varmaksi että olisi jo nyt 8 rv menossa.. Mutta ei kyllä.

Mietin vain.. Onko kellään ollut samankaltaista tapausta..? Jolla olisi onnellinen loppu eli ihana vauvan elämänalku..? :) Hih. En tiedä - taitaa olla sektion jälkeen kuukautiskierto vielä omituinen..ja nuo kaikki hormonihyrräykset erilailla tuolla kropan sisällä raskauden ja synnytyksen jälkeen, että siksi siellä ei vielä beibijuttuja masussa enempiä näkynyt.. Näin mä itselleni yritän perustella ja mieskin sitä sanoo..

Mutta mitä tuumitte te..? :) Nyt odotan vain hyviä uutisia ensi viikon keskiviikon ultrasta! Voihan kärsimättömyys, miten jaksan sinne asti.. :whistle:

Huvittaa, että välillä oon niin viilipytty ja elämään luottavainen, niinkuin täälläkin hehkutin alussa, mutta kyllä mä olen myös niin pohdiskelija ja hyvä murehtimaankin. Pitäisi vaan elää päivä kerrallaan. I´ll try!!!! :heart:

Kauniita unia naiset ja mahanne! :flower: :wave:
 
funkyMama: Kuinka pitkä siun kuukautiskierto normaalisti on?
Itse kun tyttöä odotin, kävin sekä alkuraskauden- että np-ultrassa ja molemmissa vauva vastasi 9 päivää pienempää mitä menkoista laskettuna.. Silloin kiertonikin oli n.35-40 päivää, joten hedelmöitys oli siis tapahtunut vain myöhemmässä vaihetta kiertoa. Olisiko sinullakin käynyt näin? Tsemppiä sinne, toivotaan kovasti että kaikki on hyvin! :hug:
 
Jospa sitä uskaltautuisi sitten ilmoittautumaan kuukausipinoonkin. Kävin varhaisultrassa tänään ja sieltä löytyi yksi elävä ja viikkoja vastaava papunen. Takana keskenmeno muutama kuukausi sitten (oli luultavasti tuulimuna).

Olen Oulusta, 26v. ja toinen lapsi tulossa 24.6.2010. Nyt menossa rv 6+5 ja ennalta on vajaa 2v. tyttönen.

Väsymys on ihan käsittämätöntä, nukkua voisi loputtomiin. Ihan oikeasti menee jotkut 12h yöunet, sitten muutaman tunnin valvomisen jälkeen pitäisi taas päästä päikkäreille... Ja väsyttää niin että hereilläkään ei meinaa jaksaa muuta kuin maata sohvalla. Pahoinvointiakin on, mutta se keskittyy iltaan. Täytyy syödä jatkuvasti, että pystyy olemaan.

funkyMama: onhan noita onnellisia tarinoita kuultu - ja myös niitä surullisia. Tsemppiä sinne odotukseen d :) b, ei sitä voi oikein arvailla että onko kaikki kunnossa ennen kuin siellä ultrassa. Mutta sen verran voi tietysti sanoa, että kaikki tosiaan voi olla ihan kunnossa. Varsinkin kun olet plussan saanut vasta noin "myöhään". Voisi tukea sitä, että raskaus on alkanutkin vähän myöhemmin. Itselläni näkyi plussa jo reilusti ennen kuin oli kulunut 2 viikkoa hedelmöittymisetä.

(mokoma ticker nyt jätättää päivällä, jotain mätää päivityksessä )


 
Kiitti Hakaneula ja Millenia, toivotaan ihanan pienen katkaravun siellä olevan :heart: mutta onhan se mahdollista se tuulimunakin ja senkin ajatuksen kanssa olen ultraan menossa.. Mutta en lannistu epätoivoon =) Kyllä mulla on enemmän vauvelitunne kuin munatunne :heart:

Ja hei Millenia, onnittelut sulle raskaudesta! Ihana juttu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
mutzilla onnea tuplista :heart: :heart:

täällä ei sen imeempiä.. odotelleen kirjettä kyssistä kauankohan niissä ylensä menee..voisko jo ens viikolla tulla..minäkö hätähousu =)

täällä vointi nykyään aika hyvä ruoka on alkanut maistuun samoiten suklaa..toisinaan vielä tulee oksuja mutta ei enään joka päivä..väsymystä ja huimausta kylläkin.
kahvia oon nyt töissä juonut yhden kupillisen per päivä etteivät ihmettele samoiten viikonloppuna oltiin ukon sukulaisissa niin pakko oli yks kuppi juoda etteivät epäilyt herää =) mutta ei se niin paljoo äklötä kun alussa kotona en oo vielä uskaltanut juoda.

masun turvotus kyllä laskenut sehän oli tossa yhdessä vaiheessa kauhee pallo mut nyt suht normaali pömppis ei sukulaiset ainakaan mitään huomanneet =)

tänttärä ja tirppa 9+4
olet varmaankin keronutkin, mutta miksi odotat kirjettä kysiin? sen nt-ultran takiako? pää on ihan sekaisin täällä edelleenkin, minä odottelen kanssa kirjettä sieltä jotta päästään kattomaan pienten niskaturvotukset ja koot, ja sitten olenkin äitipolin vakituinen asiakas kaksosraskauden vuoksi :heart:

Mutzilla ja kullanmurut 9+4
 
Eka neuvola tänään.. hiukka jännittää, kun neuvolatätistä kuullut ristiriitaisia tietoja.
Possurokotteesta vielä... on se kumma kun kamalaa painostusta saan osakseni ottaisin sen sitten tai en. Joku koko ajan näkee vaivaa siitä, mitä päätänkin. Sitten kun ei ihan lähisuvulle kehtaa rääkäistä suoraan, ettäjättäkää nyt h.elvetti jo rauhaan ja huolehdi omista asoistasi :|
 
Kiitos Mutzillalle uudesta pinosta ja Mirnalle kiitos vanhasta :flower:

Zizilisko: Hyvä, että ultrakutsu tuli, ettei tarvi sitä enää jännätä. Nyt vain odottelemme pari viikkoa :whistle:

Mima: Miten meni ultra? :hug: Toivottavasti kaikki hyvin!

FunkyMama :hug: Toivon selkeää sykettä näkyväksi ensi viikolla!

Tervetuloa Panicroom, Maira ja Millenia :wave: Onnittelut plussista ja hyvistä ultranäkymistä :flower:

Kuin myös onnittelen Rapua ja Elettariaa mukavien ultranäkymien johdosta! :flower:
 
Kylläpä meitä kesäkuisia on jo monta :heart:
Eilen sain sen sikainfluenssapiikin,käsi kipeytyi ja päätä särki,sekä oli kuumeinen olo :/
Oon 2-viikkoa sairaslomalla,lääkäri kirjotti väsymykseen lepolomaa,kun en töissä oikein jaksanut.

 
Marjukka-82: Joo huomasin saman, mennään ihan samoissa! Hauskaa! :) Mä testasin myös plussakierrossa oviksen, joten tiedän hedelmöittymispäivän, ja laskettuaika mulla varmaan tulee pysymään tuona samana, yhden päivän heittoja lasketuissa ajoissa kun ei muistaakseni edes ruveta vaihtamaan.
Mulla olisi eka neuvola jo ensi tiistaina, kun viikkoja on kasassa 7+1. Innolla jo odotan. Mutta vielä enemmän odotan alkuraskauden ultraa joka on 13.pvä.

Täällä paha olo ja väsy jatkuu.Vielä kuitenkin olen ihan töissä pystynyt olemaan.
Mutta jos olo pahenee, jään kyllä surutta saikulle.

Hyviä vointeja kaikille! :heart:

 
funkyMama vähän vertasin noita sun testi päiviä omaani. Niin kun sait haamun 28.10 itse sain 17.10 haamun eli yli viikon aikaisemmin. Nyt viikkoja kasassa 6+2. Jos tuohon yhtään voisi verrata niin sinulla kasassa n 5 eli ei siellä ultrassa nitään vielä oikeen näkyisikään :) Voikohan noita testauspäiviä yhtään verrata?

PikkuVarpunen minne oot menossa varhais ultraan? Paljonko maksaa?
 
Thanksis Lenniina ja Marjukka-82 :flower: Kyllä noista sanoistanne sain taas hymyä huulilleni ja toivoa lisää.

Masussa menkkatunteita, sellaista painon tunnetta.. Ihan kuin ekassa raskaudessa.. Toivotaan vain että tämä on totisinta totta että siellä se pieni valmistelee itselleen 9kk kotia :heart:

Voimia ihmiset!

 

Yhteistyössä