~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Ihanaa, kun monilla on hyviä ultra-uutisia! Onnea kaikille :heart:
Ja uusille myös onnea :)
Mulla on tänään tuo varhaisultra. Jännää =) Olen ollut todella väsynyt, mielialat vaihtelee ja eilen koko päivän vaivasi huono olo. Jäin töistä sairaslomalle, omalla ilmoituksella, syynä vatsatauti :ashamed: Olis kyllä pitänyt mennä ihan työterveyteen ja pyytää saikkua oikealla syyllä. Mutta huilin nyt nämä pari päivää "omin luvin" ja sit on vielä vapaapäivät, eli maanantaina vasta töihin. Mun työnantaja ei vielä tiedä raskaudesta, mutta ajattelin kertoa ensi viikolla.

Kylläpä tuo possurokote aiheuttaa päänvaivaa. Moni on sen näköjään jo ottanutkin. Minä olen ajatellut, etten ota, en ainakaan vielä. Nyt kuitenkin mietityttää. Meilläpäin tuo tauti ei vielä pahemmin riehu, joten siksi en ole ollut huolissani. Mutta miten käy, kun se kunnolla tännekin leviää... Tekisipä joku mun puolesta tuon päätöksen :/

Palaan iltapäiväälä kertomaan ultrakuulumiset! :wave:

Heilo & Papu 8+4
 
Heippa! Täällä yksi toukokuisista ilmoittautuisi tähän pinoon :attn: Alunperin laskettuaika (kuukautisista katsotuna) olisi ollut 21.5., mutta nyt se siirtyy n.pari viikkoa eteenpäin elikkä kesäkuun alkuun...

funkyMama: mulla kävi silleen, että tein hailukan ylläriplussan n. viikko sen jälkeen, kun menkkojen "olisi pitänyt" alkaa. Elikkä viimeiset kuukautiset alkoivat 14.8, mutta ne oli mullakin ekat edellisen raskauden jälkeen eli kierto oli ilmeisesti vähän sekaisin. Mulla siis syntyi esikoistyttö 13.6 ja nyt sitten pikkukakkonen on tulossa :heart: Oli se kyllä tosi ylläri, vaikka miehen kanssa puhuttiin, että toinen saa tulla heti kun on tullakseen. Kävin kaksi kertaa neuvolan ultrassa ja ekassa ultrassa ei näkynyt kuin pieni mytty, josta lääkäri ei saanut mittoja ja viikkoja oli kuitenkin niitten menkkojen mukaan jo 9! No sitten odottelin kaksi viikkoa, että onko kasvua tapahtunut ja viime torstaina siellä sitten näkyikin jo isompi myttynen, jolla sykki sydän :heart: Lääkäri sai mitat otettua ja sikiö vastasi viikkoja 8+6. Tarkka laskettuaika selvii niskapoimu-ultrassa 23.11. Elikkä kaikki on siis mahdollista :hug:

Sikapiikistä: Tänään olen menossa sen ottamaan. Oon alkanut panikoimaan sitä tautia, kun se tuntuu leviävän niin kovaa vauhtia :eek: En ole viitsinyt edes lukea piikin "haittavaikutuksista", jotta en alkaisi jänistämään rokotteen ottamista.

Pahoinvoinnista: Mulla on ollut tajutonta väsymystä n. kuukauden ajan ja ällötys on huipussaan. Onneks saan olla kotona esikon kanssa ja hän on helppo ja ihana vauva :heart: Ei mulla vuosi sitten ollut tällaista oloa :eek: joten oliskohan sieltä tällä kertaa poika tulossa ;) Toivottavasti tässä raskaudessa ei tule samanlaista himoa makeaan kuin viimeks; saatoin yöllä lähteä hakemaan abc-asemalta jotain ylimakeeta jäätelöä, kun oli niin kauhee himo :LOL: Nyt ei kyllä olis paljon varaa tulla painoa lisää. Edellisessä raskaudessa tuli 15 kg, joista vielä 7 jäljellä ja muutenkin tätä painoa on reilu 10 kg liikaa :snotty:

Mutta siis, siirtyisin tähän pinoon jos passaa. Itse olen 26-vuotias, toinen tulossa, esikoinen 4,5 kk ja synnärinä K-HKS. Laskettu aika selvii parin viikon päästä, mutta siis neuvolalääkärin mukaan viikkoja olis nyt 9+5
 
Toistaiseksi täällä vielä molemmat pienet matkassa. Verta vielä jonkun verran silloin yöllä tiputteli, sunnuntaina käytiin sitten ultrassa ja molempien sykkeet näkyi.
Ei osannut lääkäri oikein mitään ennusteita sanoa, toisen syke edelleen hieman heikompi kuin toisen ja oli myös hiukkasen pienempi kooltaan.

Lepoa vaan nyt, onneksi mummi tuli maanantaina viikoksi tänne lasten kanssa touhuumaan.

Päivä kerrallaan mennään eteenpäin ja toivotaan parasta.

NH & nöpöset 9+3 (laskuri profiilissa näyttää päivää vähemmän näköjään)
 
Mahtava lukea oli tuo, Iituskainen <3 Tuntuu taas nyt enemmän vain, että kaikki ihana on tosiaan täysin mahdollista. :) Hei mitä tarkoitit "pieni mytty" termillä? Oliko siellä sikiöpussi vain? Vai ruskuaispussikin sen sisällä? Vai mitä?

neljäshaaveissalle iso :hug:
 
Juu minä soittelin kysiin ja menen hakemaan piikin heti kun sen saan, samoin tytölle ja pojalle piikit ja pojan otan pariksi viikkoo kerhosta pois, jotta saa sen vastustuskyvyn, kerhossa kun ainakin 4 perhettä sen sairastanut.

Ja sain liput uusikuu elokuvan ensi-iltaan 20.11, JESS :p :p

Mutzilla ja kullanmurut 9+5
 
funkyMama: niin siis oli siellä sellainen ihan pieni ihmisen alku jo ekalla kerralla, mutta se näytti ihan tummalta mytyltä vaan. Siinä tokassa ultrauksessa kahden viikon päästä näkyi jo kättäkin ja vähän enemmän "vartalon"muotoa, vaikka kokoa oli vaivaiset 21,3 mm (?).
 
Hei,

Pikaisesti tulin kommentoimaan.

funkyMama: Ei kannata huolestua, kun oikeasti ei vielä ole aihettakaan siihen. Meillä kävi vähän samalla tavalla, kun kävin varhaisajan ultrassa. Viikkoja piti olla jo 9, mutta olikin korkeintaan 6+1. Eikä saatu silloin (9.10.) sykettäkään näkyviin. Gyne sanoi, että ruskuaispussi näkyy ja jotenkin varjo sikiöstä. Mutta ei voinut muuta vielä sanoa, kehotti ultraamaan parin vkon päästä uudestaan. No, nyt minulla on huomenna np-ultra (rv. 10+0, tiedän, vähän aikaisin, mutta ehdittiin jo varata se aikaisemmin, kun täällä tunku siihen). Ja tiedätkö mitä, neuvolassa viime viikolla (rv 9+3) kuului jo vauvan syke hienosti pelkällä dopplerilla! Joten älä huoli, teillekin varmasti käy ihan hyvin. <3 Ja minullakin vain yhdet menkat synnytyksen jälkeen.

Muuten en ole oikein ehtinyt kirjoitella, kun olen ollut vähän huonovointinen. Ja esikoinen (7,5 kk) vie kaiken aikani nyt. Viime raskaudessa olin todella huonovointinen lähes koko raskausajan ja pahoinvointi oli ympärivuorokautista, rajuinta illalla, yöllä, iltapäivällä. Nyt on sitten aivan selkeä aamupahoinvointi. :) Eli ihan erilainen raskaus. Tiputuksessakin kävin viime viikolla mutkan, kun arvot oli ihan alakantissa. Ja kun eihän nyt voi levätä ihan samalla tavalla kuin ekassa.

Mutta tuun paremmin taas! Tänään on muuten toka päivä, etten oo oksentanut ollenkaan! Jipii. Ei tällaisia päiviä ollut ekassa ollenkaan.

Onnea Mutzillalle kahdesta. Aivan ihanaa. Ja onnea kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista.

Ja halaus niille, jotka elävät nyt epävarmoja aikoja. Nyt täytyy lähteä lenkkeilemään, kun kerrankin ei sada vettä.

Terkuin Minea ja pikkukakkonen 9+6 (huomenna poks 10!)
 
Joni makuusäkki: Toivottavasti th on ihan jees. Itsellä samanlainen tapaus. Ei kovin mairittelevaa ole hänestä kuullut asiat ja osoittautuikin hyvin ristiriitaiseksi tyypiksi. Toisaalta ärsyynnyin hänen painostavasta tavastaan, mutta toisaalta hänen suhtautuminen tiettyihin asioihin (perussairauteni ja pelkoni) oli helpotus. Myös sikarokotteen painostus on tullut koettua. Tosin painostavin on ollut th. Kipuiltuani asiasta tarpeeksi, olen tehnyt päätökseni ja sen mukaan nyt elän. En siis meinaa ottaa rokotetta ainakaan ekan kolmanneksen aikana. Päätös oli vaikea ja ehkä toisissa olosuhteissa olisin päätynyt toiseen ratkaisuun. Ymmärrän siis täysin molempien kannattajien näkökannat. Tsemppiä päätöksen tekoon ja toivottavasti saat rauhan miettiä asian itse ilman painostusta. :hug:

Neljäshaaveissa: Helpottavaa ja ihanaa kuulla, että molemmat sykkeet näkyy edelleen. Toivottavasti toinenkin pikkuinen vahvistuu. :hug:

Tervetuloa uudet mukaamme! :wave:

Mukava jälleen lukea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Funkymama: Toivottavasti seuraavassa ultrassa näkyy pikkuinen ja syke. Tsemppiä odotteluun! :hug:

Mutzilla: kiitos uudesta pinosta ja päivitetystä listasta! Iloa kahden kantamiseen! =)

synnäri: että pahoinvoinnin jaksaa, niin täytyy ajatella kivoja asioita. Niinpä olen pohtinut, missä synnyttäisin. Esikoinen syntyi Naistenklinikalla ja tykkäsin paikasta. Silloin vain asuttiin kyseiseen sairaalaan nähden paremmalla hollilla. Nyt on pidempi matka ja parkkitilat siellä on niin surkeat. Kätilöopistoa olen siis nyt eniten ajatellut. Se voisi olla minun paikkani. Läheisimmän Porvoon sairaalan olen oikeastaan hylännyt. Se ei jotenkikaan houkuta ja jotenkin koen tuvallisemmaksi kättärin tai naikkarin pelkojeni vuoksi. Onneksi on vielä aikaa tätäkin pohtia. :LOL: Jotenkin vain ilostuttaa yökkäillessä ajatus siitä, että tämä raskaus toivottavasti päätyy iloiseen syntymään.

on: olo on selvästi helpompi kotona. Lepo ja stressittömyys auttaa pahoinvointiin vähäsen. Nyt on vain tuo minun virtsarakon sairauteni ärtynyt siihen, että käyn vessassa 30-40 kertaa vuorokaudessa. Noh, tämä ei ole vielä mitään, kun parin kuukauden päästä poksuu 50 käyntikerran raja. :kieh: Mutta näillä eväillä eteenpäin!

Tsemppiä kaikille!

-Syyshortensia ja MillaJoonas 8+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Alkuperäinen kirjoittaja tänttärä-82:
mutzilla onnea tuplista :heart: :heart:

täällä ei sen imeempiä.. odotelleen kirjettä kyssistä kauankohan niissä ylensä menee..voisko jo ens viikolla tulla..minäkö hätähousu =)

täällä vointi nykyään aika hyvä ruoka on alkanut maistuun samoiten suklaa..toisinaan vielä tulee oksuja mutta ei enään joka päivä..väsymystä ja huimausta kylläkin.
kahvia oon nyt töissä juonut yhden kupillisen per päivä etteivät ihmettele samoiten viikonloppuna oltiin ukon sukulaisissa niin pakko oli yks kuppi juoda etteivät epäilyt herää =) mutta ei se niin paljoo äklötä kun alussa kotona en oo vielä uskaltanut juoda.

masun turvotus kyllä laskenut sehän oli tossa yhdessä vaiheessa kauhee pallo mut nyt suht normaali pömppis ei sukulaiset ainakaan mitään huomanneet =)

tänttärä ja tirppa 9+4
olet varmaankin keronutkin, mutta miksi odotat kirjettä kysiin? sen nt-ultran takiako? pää on ihan sekaisin täällä edelleenkin, minä odottelen kanssa kirjettä sieltä jotta päästään kattomaan pienten niskaturvotukset ja koot, ja sitten olenkin äitipolin vakituinen asiakas kaksosraskauden vuoksi :heart:

Mutzilla ja kullanmurut 9+4

joo just tohon tavis ultraan niskapoimu ultraan odotan kirjettä..perjantaina laitto lähetteen..on tää eka odottaa hulluna kirjettä kyksistä(vai kyssistä miten se taivutetaan) ja sitten saa vähintäänkin toisen mokoman odottaa että se aika tulee mikä siinä kirjeessä on.huoh..olis niin kiva kurkata masuun viimeks kun siellä on näkynyt vaan papu =)

FunkyMama: mullahan epäilivät tuulimunaa kävin 2 kertaa alkuvaiheessa ultrassa ekassa ultrassa ei näkynyt yhtikäs mitään viikkoja piti olla muistaakseni 6+1 toisessa ultrassa 8+4 mutta oli edelleen pieni käppänä ja vastasikin viikkoja 7+4 ehkä sullakin tosiaan jo seuraavalla kerralla näkyy..toivottavastii =) mua jo peloteltiin tuulimunalla mutta lopulta tosiaan löytyi 11millinen papu jota ei vaan aikasemmin näkynyt kun viikot vaihtelivat. siks tässä ultraa niin ootellaan että näkisin sieltä sen masukin enkä mitään papuja =)

tänttärä ja tirppa 9+5
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa...
Onnittelut kaikille iloisia uutisia saaneille (joita alkaa olla jo aikasta paljon) :hug:

Täällä edelleen järkyttävää väsymystä.
Pieni äklötyskin on tullut kuvaan mukaan :( valitettavasti. Oksentamassa ei ole tarvnnut kuitenkaan käydä ja haluankin tälle ololle heti lopun, joten kokeeksi tilasin pahoinvointirannekkeet, katsotaan toimiiko.
Huomenna olisi 1neuvola ja viikkoja sitten tasan 8, jokohan sydänäänet kuuluisi? Esikoinen siis lähtee mukaan, katsotaan mitä siitä tulee, onneksi siellä on niitä leluja ja piirtämis mahdollisuus.

Iloisia uutisia meille saatiin perjantaina kun tytön kummeille... meidän parhaille kavereille syntyi pieni tyttövauva :') Nyt vain odotellaan, että saavat rauhoittua ja sitten pääsee katsomaan tulokasta ja tuoksuttamaan ihania vauvahajuja ennen omaa nyyttiä.

Nyt saunan lämpöön rentoutumaan, että huomenna jaksaisi neuvolaan, joka jo 7.30 :) sitten pari iltavuoroa ja vkl... tiedossa piirakanpaistoa ja isänpäivä vierailuja...

Nasu 7+6
 
Neuvolassa käyty ja sain miljoona lipuskaa mukaan. Possurokotetta tyrkytti kovasti, mutta sanoin etten kyllä huoli sitä. Ihme kyllä hää hyväksyi päätökseni. Kaikki muut kyllä painostaa.
Veriarvot on alle satasen, mikä selittää väsymyksen, mutta kun rautaa ei saa syödä.. isäntä vääntää tuolla punasta lihaa :p :D isäntä kun halusi tulla neuvolaan mukaan, mun ei tarvinnut siellä puhuakaan juuri. isäntä ja neuvolatäti juttelivat asuntovaunuilusta siihen malliin, että mietin josko poistuisin takavasemmalle pissittämään meidän autossa odottavaa koiraa.. :whistle:

Kieltämättä hassu täti silti.. en tiedä onko se lintu vai kala. En silti ihan pitänyt sen tyylistä. Esim. lapsivesipunktiota tuputti ihan urakalla ja sanoin etten sitä halua. Hän silti jatkoi ja jatkoi ja jouduin jo korottamaan ääntäni, kun sanoin että sanoin jo että ei kiitos ja asiasta ei tarvitse jatkaa. Tämä sitten jatkoi ja jatkoi, että enkö halua tietää onko vauvassa kromosomivika :eek: :eek: Että hyvää raskautta teillekin vaan. :kieh:

JM ja Pumba 8+6
 
Onnee onnistuneille ultraajille ja uusille tulokkaille.

Itse olin tänään varhais uä:ssä ja näkymä oli paksuuntunut limakalvo. Sitten löyty kirkastuma 3 mm, joka voisi olla ehkä jotain. Huomenna verikokeeseen ja jos se OK, niin kahden viikon päähän uusi uä aika.

Lekuri totes et vois olla viikolla 5. No 30.9 tehdyssä uä:ssä oli follikkeli, joka irtos 4.10, et onko mulla nyt sitten toukkaa vai ei. Kun ei niitä mitään oireita ole, vaikka testit näyttää plussaa.

Hieman turta olo, ei jaksa surra, mutta ei oikein ilotakkaan turtana vaan tyhjänä möllöttää. Itse toivon ja aika vahvasti taaidan uskookin, et se toukka siellä olisi.
sane ja tumnut rv 6+3 (laskureiden mukaan)
 
Tuntuu, kuin mun sydän revittäis irti. Ultrassa ei näkynyt mitään, hyvin vahva epäily tuulimunasta. Kävin yksityisellä ja sain lähetteen sairaalaan. Toivottavasti aika sinne tulisi pian. Gyne sanoi, että hän ei koskaan yhden ultran perusteella tee lähetettä kaavintaan/määrää lääkitystä, koska pieni mahdollisuus on olemassa, että raskaus ei vastaa viikkoja. Meillä kuitenkin aika tarkaan tuo hedelmöittymisajankohta tiedossa,kun käytössä oli terolutit ja clomifenit ja ovulaatiotestit.
Tuntuu niin pahalta, miksi tämä pitää olla näin vaikeaa? :'(

Hyppään jo heti pois pinosta, en jää enää elättelemään toiveita raskauden jatkumisesta. Teille muille toivon valtavasti onnea ja tarrasukkia matkaan :heart:

Heilo
 
Heilo: Voi ei... Paljon voimia! :hug: :/

Tänne on tosiaan tullut paljon uutta porukkaa, ompas meitä jo paljon! :)

Mä oon nyt sit kuitenkin päättäny ottaa sen sikainfluenssapiikin. Sitä en tosin vielä tiedä että otanko sen ensi viikolla vai sitä seuraavalla... Jos ottais vasta kahden viikon päästä niin silloin ois jo jotain 11+3, mut sit taas siihen et rokote vaikuttais kunnolla menis kk:n verran ja silloinhan täällä pk-seudulla pitäis olla jo kova epidemia päällä... :/ Et en sit tiedä pitäiskö ottaa jo ens viikon tiistaina ku ois 10+2..?!

Täällä pahoinvointi jyllää edelleen... :x Ärsyttävää kun mitään ei oikein saa syötyäkään ja kokoajan vaan etoo. Kraanavesi taas maistuu oikein hyvin, vaikken koskaan ennen ole ollut mikään "vedenjuoja".

Np-ultra ois tasan kahden viikon päästä, jippii! :heart: :) Joku jo aiemmin kyselikin että kuinka äkkiä ultra-ajat kolahtivat postiluukusta. Mulla meni eka neuvola-ajasta siihen et sain postia kättäriltä 3 viikkoa. Tosin mullahan oli eka neuvola tosi aikasin, jo 5+4 muistaakseni...

Adalia 9+3
 
Eikä Heilo :'( olen tosi pahoillani ikävistä uutisista ja toivon ettei pitäisi paikkaansa! Ei tähän osaa oikein mitään sano, tuntuu pahalta sinun puolesta. Paljon jaksamista, ja haleja :hug: , ja tsemppiä kumminkin siihen että siellä joku Sisukas kaveri löytyisi.

Yhtenä iltana juuri valittelin kun on rintojen aristus kadonnut, mut eiköhän se jo palannut ennen kun ehdin edes sitä kaipaamaan.. Ja löysin menhun jota litkin kun on vähän huonoa oloa... Joku kauhee "sokeripommi" hedelmämehu, mutta kun alas menee niin kaikki hyvin :)
Siirsin mun ekaa neuvolaa kun ois ollut ensi viikon keskiviikkona, mut oisi samaan aikaan pojan kasvukontrolli, niin siirsin viikolla eteenpäin, kun poitsulla oli korvatulehdus, ja ruokahalu väheni, niin en halua turhaan mennä pikku herran kans mittailemaan jos ei oo kasvanutkaan :|
Mä oisin iloinen jos se eka neuvola olisi vasta ekan ultran jälkeen... Ei kiinnosta toi neuvola käynti :/

funkyMama täällä ollaan peukut pystyssä että pienoisen sykekkin ensi viikolla näkyisi :heart: ja niinhän se on kun sulla vasta ekat menkat ollut,niin on voinut tää toinen saada alkunsa vasta myöhemmin :) Missä kävitkään ultrassa? Ja mihin ens viikolla menet? Mä oon miettiny et pitäiskö mennä, mut ei oo kun vajaa kk ekaan kunnan ultraan niin piti skippaa..

Joooo, mutta tämä voisi eksyä nukkumaan, kun esikoinenkin koisii, ja mies liikenteessä... Ja mä istun silmät ristissä tässä koneella |O niin ehkä ei ois pahitteeksi mennä yöunille.
Jotenka, hyviä öitä muillekkin :)
SisunÄiskä+Aarre 7+
 
Laitanpa viestin tännekin, vaikka laitoin tuonne toiseenkin kesäkuun listaan. Laskettuaika 26.6. sairaala OYS, viime perjantain varhaisultrassa näkyi kaksi elävää sikiötä. Esikoisia odotan ja ikää on kertynyt 32 v.
 
Heippa!

Täällä olisi yksi uusi odottaja tulossa mukaan :) Kävin tänään ekalla neuvolakäynnillä ja siellä määriteltiin lasketuksi ajaksi 28.5. Itse olen kyllä aika varma, että pikkuinen syntyy kesäkuun puolella, niin siksi tulen mieluummin tänne pinoon. Meille on tulossa toinen lapsi, ennestään meillä on poika, joka on syntynyt 02/07. Yritystä meillä ehti olla vuosi, ennenkuin tärppäsi. Tosin olin kyllä hetken raskaana viime keväänä, mutta tämä raskaus meni kesken viikolla 6 :'( Ikää minulla on 28 vuotta. Synnyttämään menen taas Kätilöopistolle, tykkäsin paikasta tosi paljon, kun esikoista synnytin.

Otin tänään possurokotteen, vaikka hieman se minua kauhistuttikin, kun on kuitenkin kyse niin uudesta rokotteesta. Veriseulaan en ole menossa, vaikka sellaista mahdollisuutta tarjottiinkin. Kaksi ultrakäyntiä saavat riittää.

Raskausoireita ei juurikaan ole ollut, muuta kuin rintojen turvotus ja lievä pahoinvointi silloin tällöin. Itse vielä epäilen koko raskautta juuri sen takia, kun oireet ovat niin lieviä. Sekä esikoisen että keskenmenneen raskaudessa pahoinvointi alkoi kovana heti alusta alkaen. Testikin näytti ekaksi negaa, niin senkin takia on hieman epävarma olo. Toivottavasti ultra-aika olisi pian.

T: Zalmiakki ja "Eino" rv10+5
 
Tervetuloa uusille ja onnea ja jaksamista kaikille kaksosten kantajille! Teitä tuntuu olevan täällä monta.

Possupiikistä: Itse olen ehdottomasti ottamassa piikin, pelkään influenssan aiheuttavan keskenmenon tai jopa kuoleman, jos jotain sivuvaikutuksia voisi sikiölle tulla (mikä on todella pieni todennäköisyys) on se kuitenkin mielestäni pienempi riski. Ja vaikka menisi koko alkiokin siinä rokotteessa niin pysyn mieluummin hengissä jo tuolle olemassa olevalle pikkuprinsessalle.

Mutta vähän positiivisempaa mietettä niille, jotka tuskailevat rokottamisen kanssa: tuo neuvolan kätilö/terkkari ja mitälie muita pätevyyksiä hänellä olikaan kysyi piikistä ja suositteli, että odottaisin ensi viikkoon. Hänen ja useiden eurooppalaisten kollegoiden mielestä rokotteen ottaminen on täysin turvallista seitsemännen raskausviikon jälkeen. Eikä tietenkään ole mitään todisteita, etteikö se olisi turvallista ennenkin sitä, mutta tuo sitä "varman päälle pelaamista". Kyllä minua ainakin vähän helpotti tuommoinenkin tieto, kun alunperin olisin halunnut odottaa sinne toiseen kolmannekseen, mutta luovuin siitä ajatuksesta kun tuo epidemia alkoi leviämään.

Iituska: Itse lihoin esikoista odottaessa 25kg ja niistä oli vielä 5kiloa jäljellä (laihdutin tuosta 10 ihan vastikään, tänä kesänä ) ja täälläkin on semmoinen kymmenisen kiloa liikaa. Nyt on ollut melkein pakko herkutella vaan ja antaa kalorien olla mitä on, kun iltapahoinvointia ei saa pois muuta kuin syöpöttelemällä, ja kaikkea ruokaa vaan ei pysty syömään. Ajattelin tällä kertaa rajoittaa herkuttelua vähän enemmän, jos ei ihan menis se 20kg rikki ;) mutta en aio hirveästi stressata ja ahdistua noista kiloista. Enemmän kauhistuttaa ne jotkut hoikat äidit, jotka eivät syö tarpeeksi kun pelkäävät lihomista, ja sitten heille tulee niitä 2-kiloisia vauvoja :( (enkä nyt tarkoita yleistää hoikkia äitejä sellaisiksi, tiedän vain muutaman tuollaisen tapauksen).

 
Voi Heiloa! Melkein itku pääsi, kun luin sun tekstiä. :hug:

Syyshortensia
: Jännä, miten sulla toi lepo ja stressittömyys auttaa pahaan oloon, kun mulla just päin vastoin! Pidän itteni kiireisenä ja menossa koko päivän, ni en edes huomaa mitään pahaa oloa. Pitää vaan muistaa syödä usein. Satsumat aina mukana. =)

JM: Miten niin ei voi ottaa lisärautaa? Hä? Siis onko tää vaan sulla vai jotenkin yleinen kehoitus? Mä oon ainakin syönyt lisärautaa jo monta viikkoa...

Millenia: Ei se nyt ihan noin yksselitteistä oo! Mulle tuli esikoisen raskaudessa melkein 30 kiloa painoa lisää ja tyttö painoi 2,5kg (meillä pieni syntymäpaino on geneettistä). Olin tosi hoikka ennen raskautta ja se 25-30kg lisäpainoa on kropalle jo niin suuri rasitus, että pikkasen tässä raskaudessa ajattelin kattoa mitä syön... Tiedän kyllä naisia, jotka ennen raskautumista kauhistelevat raskaudenaikaista lihomista, mutta ollessaan itse raskaana, tajuavat kuinka turhamaista ja turhaa tuollainen ajattelu olikaan. Siis onko oikeesti niin typeriä naisia olemassa, jotka ajattelevat jotain niinkin turhaa kuin "vartalon piloillemeneminen raskaudessa" tms.? Mä en vaan pysty käsittää sellaista! Se paino on ihan yks paskanhailee (kun ei siis ole sairaalloista yli- tai alipainoa), kun ite on tyytyväinen itseensä ja kantaa läskinsä ylpeänä. Varsinkin synnytyksen jälkeen. Mua ei ainakaan kiinnostanu moneen kuukauteen miltä mä näytin, kun näin vaan ton tähtisilmän. :heart:

Oliskohan aika mennä nukkumaan? Ehkäpä.
 
Mussupussu: Ei tietenkään vauvan pienuus johdu aina äidin ruokatavoista, en minä mitään sellaista väittänytkään. Vertasinpa juuri vaan siihen, että se jokunen liikakilo ei tosiaankaan ole yhtään paha verrattuna siihen mitä jotkut tekevät kropalleen ja vauvalleen lihavuuden pelossa. Kyllä noita laihduttavia odottajia riittää. Niinkuin on ketjupolttajia, juoppoja ja muitakin :( Kyllä se minusta on epäilyttävää kun odottaja ei syö juuri mitään raskauden aikana ja yliaikainenkin vauva on parikiloinen. Toki jotkut syntyvät pienempinä, mutta niin ne kummasti tuntuu olevan rankasti tupakoivienkin äitien vauvoilla aina se maaginen "perimältä pieni" selitys. Ja astmakin kulkee suvussa... voihan se niinkin olla, mutta vähän silti pistää miettimään.

Pointti oli juuri se, että kyllä minä kannan ne minun suklaamakkarani ihan ylpeydellä mieluummin kuin kärvistelen dieettien kanssa raskauden aikana, saati sitten että riskeeraisin vauvan terveyden omien ulkonäköpaineiden takia. (Ja en tosiaan usko, että kukaan tässä ketjussa olisi niin tekemässä.) Tämmöisillä jutuilla tosiaan koitan vaan saada ne kiloista stressaavat hoksamaan, että asia ei ole niin tärkeä loppujen lopuksi. Vaikka tietenkään en voi kieltää stressaamasta, jokaista häiritsee se mikä häiritsee. Ei se aina auta asiaa vaikka "tiedät" että stressaaminen on turhaa.

 
Pikaisesti tulin laittamaan viestiä...

sane mulla näkyi viikolla 4 paksuuntunut limakalvo ultrassa ja siis kävin silloin pitkän kuukautiskierron takia lääkärissä. Ja siis kyllä sieltä sitten myöhemmin löytyi tuo matkustajakin kyydistä. Eli voisko tosiaan olla vain hieman myöhemmin hedelmöittynyt sitten? Tsemppiä kuitenkin... =)

heilolle :hug:

Ja possupiikin jälkeen ei tullut muita oireita kuin järkky kipu käteen, joka on nyt helpottamassa... onneksi... ei pystynyt nukkumaan toisella kyljellä ollenkaan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja garden:
Pikaisesti tulin laittamaan viestiä...

sane mulla näkyi viikolla 4 paksuuntunut limakalvo ultrassa ja siis kävin silloin pitkän kuukautiskierron takia lääkärissä. Ja siis kyllä sieltä sitten myöhemmin löytyi tuo matkustajakin kyydistä. Eli voisko tosiaan olla vain hieman myöhemmin hedelmöittynyt sitten? Tsemppiä kuitenkin... =)

heilolle :hug:

Ja possupiikin jälkeen ei tullut muita oireita kuin järkky kipu käteen, joka on nyt helpottamassa... onneksi... ei pystynyt nukkumaan toisella kyljellä ollenkaan. =)
Minä olen hakemassa tänään sitä jos vaan riittää, oli loppuneet tiistain rokotuksissa ja yksi 10kpl paketti jälellä, et jos siitä mulle riittäis, ja mulla ois tytön synttärit lauantaina, toivottavasti en kovin "sairastu" tuosta rokotteesta
 
Huomenta.

Heilolle :hug:

Mulle tuli inhottava repäisy pakaraan,kun kannoin aamulla kauppakasseja autolle :/ Luulen,että issias taas alkaa vihoittelemaan :/ Nyt on koko toinen puoli pakaraa kipeä ja jotkut liikkeet tekee kipeää :ashamed:
 
Voi Heilo :'( Toivon vielä ihmettä :hug:

Tervetuloa Iituska ja Saagatar :wave:

Neljäshaaveissa: Hyvä, että molemmat vielä matkassa ja vahvistumista kovasti molemmille pienille :hug:

Minea: Oikein tiputuksessa olit joutunut käymään, olo on varmasti ollut heikko! Perampaa vointia jatkossa!

Sane: Toivon seuraavalle ultralle terhakasta sykenäkymää :hug:

Adalia: Samat mietteet possurokotteen suhteen täälläkin. Itse ajattelin, että odotan sinne viimeiseen joukkorokotuspäivään, joka on 2 viikon päästä (silloin rv11+5) ja samalla seuraan taudin leviämistä. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä silloin...

Zalmiakki: Tervetuloa :wave: Meillä onkin samanikäiset esikot ja kättärille menossa minäkin (la=4.6., mutta esikko syntyi jo rv 36+6). Ehkä törmätään =)

Lenniina ja pieni 9+6
 

Yhteistyössä