~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Hakaneula 9+4 täällä :wave: Ja mä niin toivon, et kun toinen kolmannes vaihtuu niin olis sit uudet kujeetkin! Tämän pvän sisälle menneiden lista ei oikeen täsmää ulos tulleiden kanssa..en oikeen ymmärrä miten sieltä mahasta aina riittää tyhjennettävää..mut noh. Täytyy vaan jaksaa!
Tsemppiä ultraan meneville ja onnitteluja hyvien ultrakuulumisten johdosta! :)
 
Hei vaan kaikille!

Täällä vielä yksi ilmoittautuu mukaan.

Olen 26 ja esikoista odotan. LA olisi 12.6.2010.
Synnyttämään haluaisin LUS:iin, mutta onko sitä enää LA:n koittaessa olemassakaan, on epävarmaan... Elättelen vielä toivoa!!

Kävin varhaisultrassa rv 7+3, mutta eka neuvolakäynti oli vasta eilen (10+4).
Np-ultraan olen menossa 1.12., joten sitä tässä nyt sitten odotellaan...

Pahoinvointia on ollut jokin verran.. Täytyy vaan muistaa syödä usein ja pieniä annoksia, niin vointi pysyy hyvänä, mutta vatsa ei kasva turhan suureksi. ;)

Onnittelut kaikille odottajille!

Pine ja pikkuinen 10+5
 
Olo on edelleen aivan mahtava sen ultran jäljiltä :) :heart:
Oli niin ihana käydä kurkkaamassa masuun, nähdä että siellä on kaikki hyvin ja toinen oli niin liikkuvaista sorttia :heart: Kädet naaman päällä, oi snif :)
Vaikka kyseessä jo neljäs raskaus, niin silti kaikki on aina niin jännittävää ja "uutta".. Rakenneultra olis sit tammikuun puolivälin jälkeen mut varailen ennen joulua yksityiselle ultra-ajan ja käyn kurkkaamassa masuun..
Sain seuraavan neuvola-ajan vasta joulukuun loppuun joten tulee kuus viikkoa edellisestä kerrasta, mielestäni aika paljon.. totta se neuvolantätsky pitää jo turhan konkarina :whistle:

Täällä oli monella hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä! :flower:

Mulla jännä tuon pahoinvoinnin kans, kaks viimeistä päivää ollut ihan kauhea olo. Viikot ykstoista ja kakstoista oli jo parempi vointi mut näyttäis että tää taas vaan pahenee.. MIKSIII?

Hakaneula & :heart: 12+2 (eilen muistelin näköjään viikotki väärin..)
 
Myös minä tuon hyviä ultrauutisia tullessani =) Hyviä uutisiahan ei koskaan ole liikaa. Tänään siis nt-ultra, turvotusta 1,4-1,5mm ja veriseulan tulos mukaan laskettuna down-riski 1:99 000. Kyllä kuulkaa helpotti, minä kun olin taas miettiny, että onko siellä mitään vauvaa ollenkaan, kun niin hyvältä jo olo tuntuu. Istukka oli takana, joten alan tod. näk tuntea liikkeet jo aikaisin, jipii :) Ja kohtu eteenpäin kallellaan, mikä ei kylläkään ultraajan mukaan millään tavalla vaikuta siihen, miten aikaisin raskaus alkaa näkyä. Olin kyl kuvitellu ihan jotain muuta.
Vilkas kaveri oli ja muutamaa päivää edellä kasvussa, meillä kun toi hedelmöittymispäivä on tarkkaan tiedossa lapsettomuushoidon takia.
mut kyllä tämä tämmönen ihmisen onnelliseksi vetää
Pohtijatar 12+3
 
Heippa!
Meillä oli hieman jännitystä tiistaina, kun poika oli tosi kipeä. Aamulla lähdin ihan normisti kouluun ja mies jäi pojan kanssa kotiin, kun oli itsekin kipeä. Kun olin ollut pari tuntia koulussa, niin mies soitti hädissään ja pyysi kotiin, kun poika ei saa henkeä kunnolla. Kiirehdin sitten tietysti äkkiä kotiin ja siellähän se ressukka oli tosi kipeänä, kasvotkin oli ihan kalpeat, kun hengitys oli niin pinnallista. Mentiin eka tk:n päivystykseen mistä meidät passitettiin Lastenklinikalle, siellä poika sai hengitellä avaavaa lääkettä ja johan olokin parani. Päästiin kotiinkin yöksi, vaikka eihän siitä nukkumisesta oikein mitään tullut, kun tarkkailin sitä hengitystä koko ajan. Possuflunssasta ei kuitenkaan ollut kyse, vaan ihan tavallisesta flunssasta. Nyt alkaa poika onneksi jo voimaan paremmin, kuumettakaan ei ollut nyt illalla enää niin paljon kuin vielä aamulla.

Onnittelut kaikille jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia!

Ja tervetuloa uusille :wave:

zizilisko, kiva juttu, että pääset huomenna sinne ultraan. Mekin olimme juuri Ruotsin-risteilyllä viime viikonloppuna. Meilläkin oli perhehytti, ja tosiaan aika tiivis tunnelma kun meitä oli meidän kolmehenkinen perhe + äitini sekä kaksi veljenpoikaani. Ja meidän poika oli niin täpinöissään, että valvotti koko hyttiä ekana yönä, kun ei malttanut nukkua :whistle:

Mutzilla jaksaisitko vaihtaa minulle tuon lasketun ajan, kun se tosiaan muuttui kuukaudella, eli on nyt 30.6. Kiitos :) :flower:

Menin äsken syömään pari palaa ruisleipää ja nyt närästää tosi ilkeästi. Esikoisesti närästys alkoi vasta ihan loppuvaiheessa, mutta nyt toi vaiva on ollut mukana ihan alusta saakka. No ei auta muu, kun jättää ruisleivät syömättä :/

Mutta nyt nukkumaan :wave:
 
Eilisessä ultrassa näkyi kuin näkyikin sydämen syke :heart: Pieni vaan oli n 10 päivää luultua pienempi eli la siirtyi heinäkuulle ja siirrynpä sitten sinne. :wave:

kaikkea hyvää teille kaikille ja mukavaa odotusta :heart:

sadee80 & kirppu 6+6 :heart:
 
Ultrassa kävin ja näkyihän siellä pieni, vastasi viikkoja 10+3 ja niskaturvotuskin oli ihan normaali. Laskettua aikaa ei muutettu, joka on neuvolan mukaan 9.6, mut tuon ultran mukaan se on se 14.6.. kahellaan sitten rakenneultrassa uudestaan, siirretäänkö la:ta vai ei :D

 
Tervetuloa uudet! :wave:

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista ultratuille!

Hakaneula: Kurjaa, että sinullakin taas pahoinvointi pahentunut. Sama täällä. Viime viikko oli siedettävämpi kuin tämä viikko. Jaksua!

on: Pahoinvointia on taas piisannut tälle viikolle, onneksi tuotosta on syntynyt vain kerran päivässä, muuten on menty armottomalla yökkäilyllä. Yksi Primperan päivässä ei auta yhtä hyvin kuin viime viikolla, mutta en ole nostanut annosta, koska jäljellä on enää muutama. Tänään pitäisi kaiken lisäksi lähteä mummuloihin (300km), joten päätin ottaa ennemmin yhden päivässä, että riittää sunnuntaihin asti. Jospa matka onnistuisi jotenkin, kun on kummitytön syntymäpäiväjuhlat. Ruuan maistuminenkin on ollut hankalampaa. No, josko joskus helpottaisi, johan tätä pahoinvointia on 6 viikkoa takana. Muita oireita on ollut alavatsa juilinnat, levottomat jalat ja 3-4 kertaa yössä pissalla käynnit. Näiden puolesta sujuu kuitenkin ihan mukavasti. Ensi viikolla tiistaina olisi np-ultra. Ihana nähdä masuun.

Tsemppiä kaikille!

-Syyshortensia ja Millajoonas 10+4
 
Onnittelut hyvistä ultranäkymistä: Hakaneula, Adalia, Pohtijatar, Anzzu ja Sadee, jolle toivotan mukavaa loppuodotusta heinäkuisissa :flower:

Tervetuloa Pine :wave:

Zalmiakki: Onneksi poikasi voi jo paremmin! Varmasti säikyttää tuollainen :hug:

Mullakin on hyviä ultrakuulumisia tältä aamulta =) Vauvalla kaikki kunnossa ja vastasi viikkoja 12+2, kun kuukautisten mukaan nyt 12+0, joten laskettua aikaa ei muutettu. Unohdin kysyä/ultraaja kertoa niskaturvotusarvon, mutta sanoi todella kaiken olevan hyvin ja mitään ylimääräistä ei näkynyt, joten nt varmasti rajoissa siis ollut myös. Veriseulassa kävin, mutta tuloksia en saanut vielä, milloinkahan ne mahtaa saada? Onneksi kaikki oli kunnossa :heart:

Lenniina ja pieni 12+0 :heart: POKS :heart:
 
täällä viikot poksuu jipii

onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista :heart: :heart: :heart:

itellä oli neuvola tänään oli tarkotus että possupiikin otan mutta sitten terkka ja minä molemmat unohdettiin se.tarvii ens viikolla soittaa ja kysellä mites sen kanssa =)

verenpaine 93/62 on kuulemma alhanen mutta ok
paino oli edelleen tippunut vähän 200g/3 viikossa
sydänäänet kuunneltiin ja ne kuuluivat (jipii) kunnon jyskutys ja oli se vaan ihanaa kun oli ensimmäinen kerta ja tässä noita verivuotojakin oli. sykkeet pompotti 161-163 :heart: tietää että kyllä siellä masussa vaan joku asustaa.

seuraava neuvola-aika on vasta 28.12 ei meinattu saada millään aikatauluja yksiin ekoja aikoja katsottiin jo joulukuun puolesta mutta kun ei käynyt niin menee sit loppukuuhun.

ens viikolla mulla onkin tiistaina ultra ja torstaina joudun sokerinrasitukseen ja todellakin toivon että kaikki ois ok ei oo kivaa näin varhasessa vaiheessa alkaa mittaileen sokereita tai pistään insuliinia.

niin ja viikon poissa olleet pahoinvoinnit alkoivat uudestaan mutta lievempänä ei oikeastaan kun aamusin tarvii käydä yrjöllä asti (ainakin nyt 4pv peräkkäin) ja sit välillä tulee kyökkimisiä. kahvi on jälleen out ehdinpä siitäkin nauttia noin viikon verran.

tänttärä ja tirppa 12+0
 
Tervetuloa uudet :wave:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Täällä vietetään vapaapäivää,kaksi päivää olin sairasloman jälkeen töissä ja kyllä väsytti ja joka paikkaa kolotti :whistle:
Äskön imuroin täällä kotona ja heti alkoi pistämään masuun ja selkään :/
Lisäksi teen siivoushommia töikseni,että kiva kiva,kun pienestäkin kipeytyy :/

Mammahousuihin olis kohta siirryttävä,sillä työhousut kiristää epämukavasti.
En vaan haluisi vielä kertoa koko työpaikan väelle.

Rapu ja :heart: 12+3
 
Moi taas:)

Onnea kaikille muillekin hyvistä ultranäkymistä!

Täällä alkaa (kai?) pahoinvointi vähän helpottaa, ei ole ainakaan tarvinnut muutamaan päivään halailla posliinia kertaakaan (jokapäiväinen rituaali kesti ainakin 4 viikkoa putkeen..). En tiedä johtuuko vain siitä, että olen vieläkin niin innoissani keskiviikkoisesta ultrasta, vai alkaako auvoinen keskiraskausaika jo häämöttää? Energisempi ja muutenkin mukavampi olo on kuitenkin.

Kuinka usein teillä muuten on neuvola?
Tuntuu että täällä kaikki ravaavat koko ajan ultrissa, neuvolassa ja neuvolalääkärissä. Mä oon käynyt neuvolassa tasan kerran, siitä on noin kuukausi, ja sitten tuossa np-ultrassa pari päivää sitten. Mistään lääkäristä neuvolatäti ei maininnut sanallakaan, ja muutenkin sanoi, että mulla olis seuraava neuvola sitten vasta rakenneultran jälkeen - eli joskus tammikuun lopussa. Onkohan moinen väli ihan normaali? Eli en kävis neuvolassa melkein kolmeen ja puoleen kuukauteen ollenkaan, mistään lääkäristä puhumattakaan? Esikoista kun odotellaan niin oon ihan noviisi näissä asioissa. Aikaakaan ei tuohon varattu, en tiedä pitääkö sinne sitten soitella itse tammikuussa vai lähettävätkö jonkun ajan postitse.
Neuvolatäti oli kyllä oikein mukava, mutta tuli vähän sellainen olo, että jälleen Helsinki säästää ja yrittää päästä mahdollisimman vähällä. Toi eka neuvolakäyntikin kesti vajaa puoli tuntia, jäi vähän hämmentynyt olo näin jälkikäteen koko touhusta...


Lenniina

muistanko oikein, että säkin olit pk-seudulta? Kätilöopistolla sanoivat mulle ainakin, että niitä veriseulan tuloksia pitää odotella reilu viikko.


:heart: kaikille lisävoimia tarvitseville:)

salma & sintti 11+6
 
Moikka!

Neuvolasta mulla oli esikoisesta ja tästä toisesta samalla viikolla eka neuvola eli rv10 ja nt-ultra nyt rv13. Neuvola lääkärin olisi pitänyt olla ensi viikolla, mutta aika siirtyi viikolla eteenpäin eli rv15. Esikoisesta lääkärikäyntejä oli muistaakseni kaiken kaikkiaan 4krt ja ensimmäinen käynti oli jo rv10. Asuttiin tosin silloin toisella paikkakunnalla vielä, joten ekan käynnin kohdalla voipi olla heittoja.

Kokeilin jo mammahousuja, mutta ovat auttamatta vielä ihan liian isoja ne pienimmätkin, niin täytyy vaan sitten tyytyä niihin kokoa isompiin normihousuihin tällä erää. Ja huomenna taas viikot poksuu, jee! Menen hippusen edellä, mutta koen silti kuuluvani tähän kesäkuisiin mieluummin kuin toukokuisiin, sillä monet täällä käyvät neuvolat ja ultrat samoihin aikoihin kuin itsekin.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

garden ja reiska 12+6 (huomenna poks 13+0 =) ) :heart:
 
salmander: tuo melkein 3½kk väli neuvolaan kuulostaa kyllä aika hurjalta ei voi pitää paikkansa. mun käsityksen mukaan alussa käydään neuvolassa n. 4-6vk välein mutta yleisin kai n. kuukauden välein.

mä oon ite käynyt 2kertaa ultrassa (mutta tämä siistä syystä että mulla oli tuulimuna epäily)
eka neuvola oli rv 9 ja toinen tänään eli rv 12 ens viikolla np-ultra 12+4 ja sitten onkin pieni väli sillä seuraava neuvola on vastsa 28.12 jolloin viikkoja mulla 17+3 eli tossakin n. 5viikon väli
tammikuussa varmaan jo rakenneultra
niin ja mä en kai oo käynyt myöskään lääkäri neuvoloissa kertaakaan (en tiä johtuuko siitä kun alussa ultrasivat 2 kertaa)

mutta kun vielä ensisynnyttäjä olet niin oudolta kuulostaa.täällä kuitenkin jo neljäs vaikka yhtä jännittävää tämä on ku esikoista odotellessa

tänttärä ja tirppa 12+0
 
salmander: Onkohan sun neuvolatäti unohtanu yhen lääkäriajan kokonaan? Me ootetaan kans esikoista ja mä kävin ekaa kertaa neuvolassa viikolla 9+2 ja ensi viikolla on neuvolalääkäri rv 13+1 ja sitten se np-ultra rv 13+2. Tämän jälkeen luulisin seuraavan neuvolan olevan sitten vasta tammikuun puolella.

Tällaisen löysin Helsingin kaupungin sivuilta:
Keskimääräinen käyntimäärä neuvolassa raskauden normaaliseurannassa:

Käyntikerta: Raskausviikot: Toiminta:
1. 7-10 terveydenhoitajan vastaanotto
2. 10-12 tarvittaessa lääkärin vastaanotto
3. 10-12 ja 19-20+6 sikiön seulontatutkimukset
4. 20-24 terveydenhoitajan vastaanotto
5. 26-28 lääkärin vastaanotto
6. 30 terveydenhoitajan vastaanotto
7. 32 terveydenhoitajan vastaanotto
8. 34 terveydenhoitajan vastaanotto
9. 36 lääkärin vastaanotto
10.-14. 37-41 terveydenhoitajan vastaanotto
15. synnytyksen jälkeen terveydenhoitajan kotikäynti
16. 5-12 viikkoa synnytyksestä terveydenhoitajan ja lääkärin vastaanotolla jälkitarkastus

Tästä saa sellaisen kuvan että Helsingissä ei käydä alkuraskaudessa lääkärillä kuin tarvittaessa. Täällä Oulussa ensimmäinen lääkärikäynti on aina rv 12-16. Kannattaa käydä Helsingin kaupungin sivuilla. Terveysasemat-kohdasta pääsee eteenpäin ja sieltä sitten Äitiys- ja lastenneuvonta, sieltä löytyy paljon tietoa teidän neuvolakäytännöistä ja muutakin hyödyllistä.

toffo 12+2
 
neuvolakäynnit Eli tämäkin on paikkakuntakohtaista. Kaikki kunnat ei tarjoa esim nt ultraa lainkaan. Yleinen käytöntö on, että neuvolassa käydään 4vko:n välein aluksi, käynti voi olla lääkäri tai terkkarikäynti. Mun paikkakunnalla ultrakäynti on aina lääkärikäynti koska vain lääkärit tekee meillä ultrat. Eli meillä menee suurinpiirein näin:
Eka terkkarikäynti n. rv8
Eka ultra ja lääkäri n. rv12
Toinen terkkarikäynti n. rv16
Toinen ultra ja lääkäri n. rv20
Ja siitä sitten eteenpäin.

vatsan koko Milloin te jotka odotatte toista niin teidän maha on alkanut näkyä? Multa on ihan suoraan jo muutama työkaveri kysynyt olenko raskaana. Toki kaikki ei kehtaa kysyäkkään kun tietävät meidän lapsettomuudesta ja hoidoista. Turvotustahan tämä tietenkin on kun on vasta rv9+0, mutta ei esikoisesta turvottanut lainkaan. Mietinkin, että milloin niitä mammavaatteita tarttee lähteä hakemaan, pikkujoulujakin on tulossa enkä mahdu kyllä enää parempiin vaatteisiini tai sitten toiset vaan suurentaa mun masua entisestään. Onpas vähäpätöinen ongelma mulla :LOL:

Nyt valmistautumaan 3 yön työputkeen. Niistä kun pääsee niin seuraavat yöt on vasta viikon kuluttua, onneksi!
 
neuvolakäynnit täällä on aluksi 4viikon välen näin jo ennen synnyttäneillä ja loppua kohti tihenee jossain välissä 2vkon välein ja vimppa kuukausi viikon välein. Mulla eka nla ens maanantaina! =) vähänkö ootan sitä! on kyl mukava alkuun jo päästä tässäki ootoksessa ja tavallaan se seuranta alkaa siitä ekasta nlakäynnistä! ja ihana päästä kuuntelemaan niitä pikku jumputuksia(sydänääniä) :heart:
Omaa napaa: Pahoinvointi hiukan jo helpottanut, edelleen ruuan suhteen oltava tarkkana kaikki meinää älöttää, on tosi kova keksiminen mitä tekis ruuaksi.. :| Suolaset ruuat pitza ja kebabbi menny alas mutta nyt toissapäivänä söin pitzaa ja parin tunnin päästä siittä lenkille, ei kyllä mihinkää ollu lätty sylanu mahasta, meinas ulos tulla kesken lenkin.. yök. :x siihen loppu vähäksi aikaa pitzan syönnit!
Makea on pannassa, siis irtokarkit, oksettaa, perunaa ei yht. voi syyä...mieti siinä sitte ruokia..
Väsymystä ei oikeastaan ole....kylläkin 5jälk.aamulla joudun töihin nousemaan ja useasti ota puolent.-tunnin päikkärit, muttei sen suurenpaa väsyä ole.
Ummetusta on! voi äsryä ku maha välistä ihan kovana, ihan kipiänänäki. :ashamed: nyt söin varmaan kokonaisen luumupussin ja alkohan se maha toimimaan! :D on taas ihan riemukas olo..
Vatsan koosta mulla yleensä lähenpänä pultavaliä alkanu maha kasvamaan, saas nähä miten nyt menee. välistä ollu turvotusta ja tuota ummetus mahaa... mutta nyt kun suoliki ihan tyhjänä, niin maha vielä ihan littana. ja viikkojaki niin vähän.
Meillä 3 vanhinta lähti nyt mummolaan yöksi, voi ihanuus kun saa huomenna siivota ihan rauhassa ja käyn vähän maaleja osetelemassa...lastenhuoneet pitäis maalata!! Mulla ensviikko lomaa töistä ja oon niin mielissään!!! =)
joulua ollan valmisteltu kovasti :jouluvaloja ulkona ja sisällä ja joululaulut soi jokapäivä. :D Torttuja tehty jo parin kilon taikinat, samoin pipareita, kohvehteja menny pari rasiaa..ym.. mää oon niin jouluihminen, että.... tää on niin ihanaa aikaa, tähän pimeyden keskelle. :xmas:
Kirjotellaanpa ensviikolla nlakuulumisia....ja seur.viikolla sitte ultrajuttuja!

inkkukinkku+ masukki(ei oo vielä työnimeä keksitty :D) oisko viikot 11+2 :whistle:
 
Ultrakuulumisia vihdoin täältäkin :wave:
Siellä tosiaan oli pikkuinen vauva, jonka sydän löi hienosti. Kovasti hän siellä pyöri ja hyöri ympäri. Kaikki oli ok ja viikoissa mentiin vähän eteenpäin. Laskettu aika olis nyt sitten 28.5 ja viikkoja tänään 13+0. Taidan käydä ilmoittautumassa tuonne toukokuisiin, mutta jos sopii niin tännekin mielelläni jäisin vielä roikkumaan :D . Eihän sitä ikinä tiedä kummassa kuussa vauva päättää syntyä, kun la osuu just kuun vaihteeseen.

Neuvolassa kävin ekan kerran viikolla 8. Nyt oli eka ultra vko13. Ensi viikolla on neuvolalääkäri vko 14. Tammikuun alussa rakenneultra vko 20 ja tammikuun lopussa seuraava neuvola, muistaakseni viikolla 22.

Ihanalta kuulostaa inkkukinkun jouluvalmistelut. Mä olen vähän kade, kun meillä on muutto heti uuden vuoden jälkeen, niin en kauheasti viitsi mitään jouluvaloja ja koristeita laitella, kun heti joutuisi purkamaan ja pakkaamista riittää muutenkin. Kuusenkin laittoa olen miettinyt, että kannattaako sitä laittaa vai ei. Ehkä me kuitenkin lasten mieliksi se laitetaan. Muuten sitten joulua laitetaan tällä kertaa hyvin vaatimattomasti. Kynttilöitä ja jouluruokia ja herkkuja vain :)

zizilisko+nuppu 13+0 :heart:
 
Salmander: Mulla myös seuraava neuvola tammikuun lopussa, eikä mitään lääkäriä... Ollaan vanhoja tuttuja nlatädin kanssa, ni tietää, että osaan tarvittaessa käyttää puhelinta.

tvvo: Meille pikkukakkonen tulossa ja kyllä mulla tosi aikasin vatsa näkyi jo, siis iltaisin oli (ja on) turvotusta, mutta päivällä melkeinpä näihin viikkoihin (12) asti olis omatkin housut menneet ja maha vaan ihan pikkasen pömpötti. Eiköhän se oo aika paljon ruumiinrakenteesta kiinni, siis jos on kovin pitkä, luulis ettei näy kauheen aikasin ja jos on kovasti ylipainoa jo entuudestaan, ei varmaan sillonkaan näy. Tai emmä tiiä! Meidän suvun naisilla on ihanat pömppömahat, jopa meidän yksvee hoikkeliinikoikkeliiniesikoisella. :D
Sulla tvvo varmaan johtuu toi turvotus yötöistä? Sillon on elimistö aika kovilla, vaikka ei olis edes raskaana! Muista juoda ihan hirmuisen paljon vettä! Se auttaa turvotukseen. Mä koitan muistaa myös.

garden
: Mulla on samoja ongelmia mammahousujen kanssa. Mun kaikki mammavaatteet oli lainassa kaverilla ja ne on tietty venyny sekä mun että hänen jäljiltään siihen "ääriasentoon". Ne on VALTAVIA! No joo MÄ OLIN VALTAVA, kun esikoista odotin. Nyt oon ihan pokkana ostanu S-kokoisia uusia mammavaatteita ja öhöm, aion mahtua niihin vielä puolen vuoden päästä... Nomutta, kotiäitinä noilla himavaatteilla ei oo niin väliä, niin oon kotona mun Juicyissä (ns. collarit?) ja kun käyn jossain, käytän yleensä mekkoja.

Löysin tällasen sivuston: http://www.esprit.fi/?LKZ=FI&camp=uk_ic_gg_sk_40_001

Mun mielestä Espritin (Noppies valmistaa ne) mammavaatteet on aika kivoja! Kannattaa tsekata tuolta sivuilta ALE-vaatteet! Ja jos noita nettisivun hintoja vertaa kaupan hintoihin, niin kyllä siinä aina sen 20 prossaa säästää ihan normaalihintaisissakin.

Sit tilasin täältä: http://www.nursingbra-shop.co.uk/search.asp?types=HotMilk

alusvaatteita ja yökkäreitä. Nyt tokan kanssa jo tietää mitä tarttee! Hyviin imetysliiveihin kannattaa panostaa. Mun mielestä noi Bravadot oli tosi kätsyt, mutta maksoin niistä puolet enemmän (kuin esim. yllämainitussa nettikaupassa) sillon vuos sitten, kun en vielä shoppaillu netissä. :(

Multa voi sit kysyä kaikkea nettishoppailuun liittyvää... :whistle: Musta on tullu aika hyvä siinä.
 
Tervepä taas. En ole täällä paljon käynyt kun olen koittanut tuota rokoteasiaa selvittää. Aloitinkin aiheesta eri ketjun että en tätä ketjua myrkyttäisi ketutuksellani. Hirveän vaivan ja säädön jälkeen onnistuin viimein perjantaina saamaan kiinni jonkun hoitajan, joka tiesi asiasta jotakin. Kun hän katsoi tietojani, niin siellähän seisoi että "aika annettu". Eli tuosta ajan perumisesta ei ollut mitään tietoa. Olisin saanut odottaa sitä kutsua rokotukseen ihan maailman loppuun asti ellen olisi itse vaan jankannut ja jankannut asiasta, kun ne tädit vaan toitottivat että odota vaan sitä puhelimensoittoa. Niin kivoja ne on, että eivät voi pikkuasiaa tarkistaa vaan myyvät vaan eitä suorilta. Maanantaina tulee soittoa omalta terkalta sitten ja toivottavasti edes silloin saisin sen rokotusajan vihdoin ja viimein. Kyllä niin vaan vieläkin ärsyttää koko juttu. Ja vedän kyllä hirveät kilarit, jos saan taudin nyt taudin muutaman viikon sisään, kun minulla voisi jo olla hyvä immuniteetti tähän mennessä.

Täällä on onneksi ollut palon iloisia ultrakuulumisia! :)
Paitsi neljäs haaveissa, joka jo aikaisemmin menetti toisen pikkuisistaan :( Toivotaan täälläkin tosissaan ja pidetään peukkuja pystyssä nyt pikku-Toivolle :heart:

Noista neuvola-ajoista, esikoisessa minulla oli yhteensä 14 aikaa, joista 1 oli "ylimääräinen", jolloin kävin vaan päivystysaikana kuuntelemassa sykettä ja ottamassa hemoglobiinin. Ensimmäinen oli 8+0, toinen jo 9+1 (jossa oli ultra ja lääkäri), sitten 13+2 (ylimääräinen 15+1) sitten 20+0... En nyt kaikkia ala luettelemaan, mutta aika harvoilta kuullostavat nuo salamanderin ajat. Luulisi, että edes esikoisten kohdalla vähän tiheämpään tutkittaisiin.

Pahin väsymys ja ällötys tuntuu vähän hellittäneen. Tiistaina on tuo nt-ultra, toivottavasti siellä on kaikki kunnossa. En varsinaisesti hirveästi murehdi vaikka onkin tuo keskenmeno takana, mutta toki se jännättää. Ja pettymys ja suru tulee olemaan kyllä karvas jos sieltä kuollut alkio löytyy :( Mutta etukäteen murehtiminen ei asiaa muuta niin koitan olla ajattelematta turhaan. Muutama päivä enää muutenkaan.

Vaatteet kiristää täälläkin, sain onneksi Anttilan paketin jossa kahdet olohousut :). Äitiyshousuja jo testasinkin, mutta pysyvät huonosti jalassa kun vatsan olematon pyöreys ei tue vaatetta. Vitamiinitkin tuli jenkeistä, maksoivat ~16e: 120kpl raskausvitamiinia, 200kpl omega-3, 180kpl D-vitamiinia 50µg. Ihan näppärä summa ;). Taidetaan tilata toistekin.

Neuvolassa muuten tunnuttiin laskevan päivän erolla tuohon netin laskuriin. Katson nyt vielä tuon ultran mitä sanoo, jos pitää korjailemaan. Nyt öitä, kylläpäs tämä taas venyi...

 
Moi pitkäsät aikaa.
keskiviikkona oli uä ja näkymä edelleen tyhjäkohtu. Sain lähetteen TAYSiin, mut eipä tarvii mennä, kun menkat alkoi tänään. Eli mut voi ikäväkyllä poistaa listalta ja uutta yritystä täällä päin taas kehiin.

Voimia ja jaksamista teille kaikille

Sane
 
mussupussu heh heh niin mäkin olin valtava esikoisesta ja en kyllä yhtään ihmettele ettei vanhat äippävaatteet oikein istu päälle :kieh:
No tässä raskaudessa voi ottaa hieman toisen linjan, jos en saa taas raskausmyrkytystä ja turpoa niinku rantapallo. =) Ajattelin kyllä tilata uusia pienempiä vaatteita, joita käyttäs niin kauan kun vaan menee päälle. Ja sulta saa kyllä hyviä vinkkejä tohon nettishoppailuun, kiitos!

sanelle voimia jaksamiseen ja uuteen yritykseen! :hug:
 
Huomenta päivää ja anteeksi hetkittäinen katoamiseni, niin paljon ollut taas touhuttavaa ettei oo oikeen koneellekaan jaksanut.

Sanelle ihan ensimmäisenä jaksamisia ja toivoa uuteen :hug: samoin muille jotka kohdanneet huonoja uutisia.

Ja paljon onnea muillekin hyviä ultra kuulumisia saaneille

).(= Minulla oli eilen se nt-ultra ja siellä murut potkivat toisiaan päähän :heart: A:n nt oli 0,8mm eli minimaalinen ja B ei antanut edes sitä katsoa, oli koko ajan niska nurinperin jotta sit ei saatu mitattua, pääperämitat A 60mm ja B 55mm ja neuvolakorttiin kirjattu monokoriaalinen gemini diamnionaalinen...
menen kohta googleen tietoa hakemaan.
Näillä näkymin murut ovat identtisiä koska vain yksi istukka löytyi mutta onneksi kuitenkin kummatkin ovat omissa pusseissaan, rakenneultra kertoo sitten lisää kun sukupuolet saadaan selville että ovatko se samaa vai eri sukupuolta, jos samaa niin mennään identtisellä raskaudella etiäpäin.

Eilen oli kyllä niin mukava päivä että huhhuh...ensin tosiaan tuo ultra ja sitten illalla mentiin kavereiden kanssa katsomaan Uusi Kuu ja voi että :heart: :heart: olihan hyvä leffa, tässä mietin jos tänään menis uuestaan :LOL: no jos ei kuitenkaan.

Ja laittakee tosiaan yksäriä uudet ja tiedon muuttamiset, niin varmimmin päivittyy lista. Ei aina tuolta välistä "hokase" noita muutoksia.

Mutzilla ja kullanmurut 12+1
 

Yhteistyössä