~Kesäkuun kullannuput 2010~

Kiitos paljon Minttu! taidetaan sitten yrittää päästä muskariin mukaan:) Mies onkin meillä jo aika musikaalinen, soittaa kitaraa ja bassoa. Yksi päivä soitti pojalle huuliharppua ja poitsu katsoi hetken silmät suurina ja sitten tuli hätäitku. Raukka pelästyi! Aika kova ääni se olikin.

Lähdetään kohta neuvolaan, imetin juuri poikaa ja kun sen jälkeen röyhtäytin niin tulikin ensimmäinen kunnon puklu. Meni paita vaihtoon, onneksi en laiskana ollut ehtinyt vaihtaa yöpaitaa pois:D
 
Vauvauinnista: Kävin lukasemassa ton pikkudelfiinien jutskan ja siinä oli hyvät ohjeet. Paikkakunnilla on usein joitain eroja käytännöissä ja kannattaakin pyytää oman hallin ohjeet. Esikoisen aikana meillä ei ainakaan käytetty vaippaa ollenkaan ja sai uida myös poikien uikkareissa. Meillä oli sellainen ”muovitettu” malli, joka on kireämpi lahkeista eikä pitäisi päästää läpi jos kakkavahinko tulee. Ei ole kokemusta, joten en tiedä toimiiko. Meillä on n. 100 euroa kurssi, en muista oliko 10 krt, vai mitä. Se on noussut aika tavalla parin vuoden takaisesta. Hei, ettehän te väitä, että jos on kuukausimaksu, ette voi korvata uinteja, jos vauva ollut sairas? Meillä ainakin jos ilmoittaa ajoissa ja muutenkin jos yöllä esim. tullut sairaaksi riittää, että ilmoittaa tekstarilla ja uinnin saa uusia jossain muussa ryhmässä. En ikinä suostuisi tuohon, että yksi kerta maksaa jonkun 60 euroa. Jäisi uinnit uimatta.
Turvakaukalo oli hyvä juttu pukkarissa, muksun sai siihen kätevästi laitettua, kun itse oli suihkussa. Tai sitten vuorottelee miehen kanssa. Monesti pesin vauvan, puin ja imetin ja mies oli valmiina ottamaan hänet ja sitten kävin itse suihkussa ja saunassa. Tosiaan aika paljon vaihtelee nuo käytännöt eri paikoissa. Näin pienellä paikkakunnalla monet asiat on toisin kuin suurilla. Meillä esim. ollaan tilaussaunan puolella ja omassa altaassa, ei ole muita uimareita. Niin, jos on kamera joka toimii vedessä, se on ihana! Isommilla paikkakunnilla ainakin varmasti kuvataan ja videoidaan hallin puolesta ja niitä voi ostaa, meilläkin valokuvattiin, muttei videoitu. Otettiin sitten omia videoita ja kuvia. On ihania muistoja.

Minttu1: Poitsu on 2v 9kk. Päiväkuiva oli jo n. 2- vuotiaasta ja vasta vähän aika sitten otin päikkäreiltä vaipat pois. Olen kuullut myös tuon, että pitäisi olla aamulla vaippa kuiva pidempään, ennen kuin jättää pois. Meillä vaan tuo poika on sellainen ollut aina, että jos vaippa on siihen mielellään pissitään. Aika lapsentahtisesti ollut noiden vaippojen kanssa, ei ole ollut tarvetta kiirehtiä. Ei sitten olekaan paljon vahinkoja sattunut, kakkavahinkoja ei ollenkaan. Pph:lle täytyy antaa iso kiitos pottaopettelusta aikoinaan =) Kiitos tsempeistä, niitä tarvitaan.
Teilläpä on aikaisin tuo vauvauinti! Ja mä puhun meidän klo 11.00 aikaisena :LOL:

Miumiu83: Meillä ei ole eikä kait tule muita aktiviteetteja kuin tuo uinti ja varmaan joku perhekerho, sekin lähinnä esikoiselle. Nuo esikoisen kerhoon viemiset klo 9.00 rikkoo jo pari aamua viikosta. Oon huomannut, että Nuuk ei nuku esim. auton kaukalossa niin hyvin ja on vähän harmissaan kun viuhdotaan ees sun taas. Yritän rauhoittaa muutaman päivän. Melkein joka päivä kuitenkin käydään puistossa ja illalla koko perhe kävelemässä. Silloin tykkää olla, kun voi nukkua vaunuissa. Elä huoli jos et heti pääse noihin uinteihin sun muihin. Vauva ei alussa tarvitse ihmeempiä ja nauttii kun saa olla äidin kanssa. Kyläilytkin on aktiviteetteja. Vauvojen värikylpy oli musta kanssa ihana esikoisella, tosin siinäkin oltiin vasta kahdeksankuisina.

Nuuk on nyt alkanut nukkua ulkona vaunuissa jopa 3,5 h päikkäreitä. Aivan mahtavaa.( varmasti väliaikaista) Lauantaina päätin kokeilla pitkästä aikaa ratsastusta ja kaveri oli nukkunut täällä vaunuissa melkein koko 3,5 h, jonka mamma viihtyi tallilla. Olipas ihana käydä 1,5 h maastolenkillä aivan upeissa maisemissa ja jutskailla samalla kaverin kanssa. Nyt on tosin takamus sitten kipeä. Tulipas pitkä sepustus, toivottavasti ei kauhean sekava. Tässä hörpin aamukahvia samalla ja puistoon ollaan lähdössä, vauveli on jo vetänyt tunnin unta ulkona.
 
Kiitos vinkeistä Unna:) Rupesin miettimään että joku harrastus olisi kiva saada, JOs se uiminen ei vaikka onnistu/ei päästä sinne. Tykkään itsekin että niitä vapaapäiviä on paljon:D

Neuvolassa käyty, neuvolantäti vaihtuu..Go Espoo! kun menee ja lakkauttaa kaikki pienet neuvolat ja jäljelle jäävien henkilökunta menee kiertoon:mad:
3kk neuvolan mitat 61cm ja 6,37kg
Ei mitään ihmeellistä, kaikki hyvin. Pe käydään uudestaan ottamassa rokotukset, kun poitsu on ihan virallisesti yli 3kk.

..Niin ja flunssaa vastaan taistelen. Toivottavasti ei iskisi pikkuiseen: /

Edit. Menipä flunssa sitten ohi. Tämä äiti on taas vähän väsynyt, 3kk rota-annoksella ei tunnu olevan muita vaikutuksia, mutta yöunet se sekoittaa..Mutta ei voi olla huonolla tuulella, kun sängyssä odottaa pieni jokeltellija, jolta saa heti hymyn ja kädet nousee pystyyn: syliin!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
HUH, pääsimpäs viimeinkin sisään!! TYHMÄ tää uudistus!! Kirjoitin sillä ihme pikavastaus hommalla viime viikonloppuna pitkän pätkän ja sitten sillä ei voinutkaan lähettää sitä :eek:

en nyt enään muista mitä piti sanomani.. :)

Vauvauinnista ootte jutellu, me ei mennä, esikoiselta piti mennä mutta tuo mulle kallis hinta sitten kai teki ettei menty. Empä oo kyllä uimahallissa moneen vuoteen uinutkaan lukuunottamatta viime syksyn Edenissä käyntiä. Ehkä talven aikana vois sen uimisen (ei vauvauintia) aloittaa jos tämän sakin kans sinne viittii lähteä. Mua vaan tökkii se että joudun meneen kaikkien lasten kans yksin naistenpuolelle ellen saa jotain kaveria lähteen kans kun ei noita viiti miesten puolelle laittaa...

Toisiksi nuorin oli sitten viikon siellä sairaalassa.. nyt vielä tiuha lääkitys kotona... tästä tää taas alkaa kun koulusta esikko tuo kaikki pöpöt tulleessaan. Jospa tuo lääkitys nyt auttais vähän. Keväällä saatiin se testaukseen ja vaikutti hyvin, sitten kesällä en antanut ja tyttö oli silti terveenä ja nyt olis pitänyt aloittaa se kai jo pari viikkoa ennen kouluja mut en muistanut kuin vasta muutamana päivänä antaa.. on vaan niin pieni annos siinä että joutuu kuukauden välein ostaa uuden. No nyt pitäis tän kuun lääkärissä saada se lausunto jolla ne kai korvataan. Taitaa tietää taas paperisotaa kelan kanssa :mad:

Aarni voi hyvin, vielä ei ainakaan sille oo flunssaa tullut, muilla alkaa ohi olemaan. Ite kävin eilen lääkärissä kun oikea silmä ja ympärys niin kipeitä. Meinas että jumittuneet niskat ne kai sen sitten tekee kun mitään muuta ei löytänyt eikä hampaitakaan arista. No torstaina hierojalle, jospa auttais ja samoin näihin nivelkipuihin.

Lisämaitoa oon alkanut Aarnille antamaan lähes joka ilta vähäsen kun aloittaa joskus 18 jälkeen tankkauksen yötä vasten. Nukkuu sitten aamuun asti ehkä yhellä- korkeintaan kahdella syötöllä. Ite en niihin juuri herää muuta kuin että nostan pojan pinnasängystä jos nukkuu siellä. Aamusyönti menee siinä kainalossa puoliunessa. Yleensä siihen aikaan nousen sitten herättään koulukkaan.

Rytmiä alkaa olemaan jo Aarnin päivässä.. saa puolen päivän aikaan sen jo aika pitkille (neljäkin tuntia) päikkäreille ja kohta vois jo ulos laittaa sitä. Pitäis vaan säätää tuo meidän itkuhälytin siihen asentoon, on siis radiopuhelimet joissa itkuhälytin toiminta.

Mutta nyt käy kutsu.... pltn!

Mammaliini ja Aarni 2kk ja risat
 
Miumiu: Rytmistä sen verran, että todennäköisesti mäkin saisin Hamuliinin nukahtamaan vielä klo 6:lta herättyämme, mutta teen homman mieluummin niin, että Hamuliini on hereillä klo 6-8 ja nukkuukin sen jälkeen päiväunet joskus jopa 4 tuntia. Lisäksi hyvin usein hän tekee aamukakat, jotka on pakko mennä vaihtamaan heti, jonka jälkeen ei kyllä enää nukahtaisi helposti nukuttuaan yön yli (10h) yhdellä-kahdella syötöllä. Mutta nämä siis vain mun mietintöjä, te teette toki, kuten teille parhaiten sopii =) Unnalla samanmoiset vaunuihin- ja yöunille nukuttamiskäytännöt kuin meillä.

Toivottavasti Miumiu saat unipussin vaihdettua! Harmi, että mukava neuvolatätisi meni vaihtoon! Aktiviteeteista: Onko kunnassanne Avointa Päiväkotia? Meillä sellainen ja sinne voi mennä lapsen kanssa (niinä aikoina, kun se on avoin kaikille). Meillä siellä tarjolla kerran viikossa lauluhetki, joka on kuin muskari ja siis ilmainen.

Vauvauinnista Ripelle: Meidän vauvauinnissa ei käytetä uimavaippoja, pelkkä lahkeellinen uimapuku riittää. Ja meillä uinti maksetaan kuukausi kerrallaan, hinnat samoissa kuin muillakin täällä. Uimahalleissa on eroja: Toisissa perhepukuhuone, jonne siis koko perhe yhdessä voi mennä suihkuttelemaan – helpottaa huomattavasti vauvan kanssa.

Mammaliinin keijukaiselle vielä lähetän paranemistoiveen täältä! Ja sulle myös! Kannattaa kokeilla Rela-tuotteita sairastelun ennaltaehkäisyyn. Itse olen talvikauden antanut tippoina (saa myös tabletteina ja voi nauttia muiden lääkkeiden kanssa rinnan) esikolle ja hän onkin ollut tosi terve ja parantunut nopeasti, jos vähän jotain tullut.

Meillä nyt kun epämääräiset itkut loppuneet, alkaa luonne tulla esiin ja se onkin rauhallisempi kuin olen luullut. Neiti jaksaa aika pitkiä aikoja jo olla yksin leikkimatollaan, mikä helpottaa äiteen arkea, kun on tuo esikkokin, joka työllistää.

Bodeista otin käyttöön koon 68 ja vaipoissa siirrytään kokoon 3. Tänään neuvolaan. Hienoa päästä kuulemaan neidin mitat! Rokotuksia on luvassa ehkä jopa 3 – toivottavasti ei oireilla kovin huomenna!

Lenniina ja Hamuliini (huomenna 3kk)
 
Päiviä!

Hurjaa huomata et odotuspuolelle on ilmestynyt jo toukokuun toivotut 2011 pino, kohta siellä on kesäkuisiakin.. :D Aika menee kamalan nopeasti...

Mä eilen ratsasin taas vaatelaatikoita, mä oon nimittäin säilöny isompia kamppeita muovilaatikkoihin kun on toi kaappitila vähä vähissä ja niinhä se vaan on et mäkin kaivoin 68:ja vaatteita pyykkiin sieltä ja vaipoissa meillä on jo tovi käytetty kolmosia..Kamalaa tahtia nää kasvaa.. :heart:

mammaliini
Harmi että siellä on sairastettu, ite ollaan toistaiseksi vältytty..*koputtaa puuta* :hug:

Miumiu Ikävää et puljaavat neuvolan th:eek:ita, musta ei oo mikää niin inhottavaa kun alkaa alusta selittelee niitä asioita jne..

Unna Mäkin odotan innolla et miehen pomon hevonen tuodaan syyslomille tänne päin, sovittiin et mä käyn ratsastaa sen kun on tota hevostelua tullu aikoinaan harrasteltua oikein aktiivisesti, noinkohan sitä enää osaa.. :LOL:

Me lähetään puolentoista viikon päästä sinne Kuusamoon, vähän meinaa jännittää se automatka, sinne kuitenkin ajaa aikas pirun monta tuntia!Onneks mennää äitini kanssa kolmistaan eri autolla kun miehet ja koirat, joten saadaa ajella omaa tahtia ja pysähtyä aina kun tarvis on, miehellä kun tunnetusti toi kärsivällisyys ei ole mikää kehuttava... :p

Tänne ei muuten mitää uutta, poika on tosi kiltti ja hyväntuulinen suurimman osan päivästä, nälkäisenä muuttuu pikku hirviöks, mut kukapa meistä ei... :whistle:

Hyvät voinnit kaikille! :)

Maira ja Juhis 2kk3vko
 
Hei kaikki!

Vaikeeta tottua tähän uuteen lookkiin tällä sivulla. No ehkä siihen tottuu..

Meillä menee ihan hyvin. Joel on edelleen tyytyväinen ja kiltti vauva. Nukkuu hyvin, edellis yönä nukkui 21-06 ja 06.30-10.30. Melkein jokainen yö menee yhdellä syötöllä, korkeintaan kahdella.
Ruoka maistuu hyvin ja kasvaa vauhdilla. Käytössä on 62cm vaatteet ja osittain 68cm. Monet 62cm bodyt on aika tiukkoja, kun Joel on niin pitkä. Vaipoissa käytössä 3.
Meillä ei mitään kovin tarkkaa rytmiä ole vielä, tai on joinakin päivinä. Mutta sitten seuraavana päivänä saattaa ollakin jotain muuta. Ilta menee kyllä aika samalla tavalla ja yö.

Vauvauinnista: Esikoisen kanssa käytiin vauvauinnissa 3kk-1v, oli se ihan kiva. Meillä oli vaan just se sunnuntai-aamu joskus tosi aikasin. Se oli aika nihkeetä... Nyt ollaan puhuttu sisarusuinnista, mutta en ole vielä mitään kysellyt. Aika hinnoissaan nuo ovat, kun olen hintoja katsellut. Esikoisen aikana maksoi 50€/kk, se oli Folkhälsanin uinti.

Itsellä on kova halu saada viimeiset 7 kg pois, mutta tiukassa tuntuu olevan. Olen tässä viimeset 3vko yrittänyt enemmän ja vähemmän, mutta paino ei tipu. Liikuntakaan ei puutu, viime viikollakin olin 3krt jumpassa. En tiedä mikä mättää..

Ensi viikolla pääsen kampaajalle, saa vähän sistittyä tätä pehkoa. Kasvatan hiuksia, kun menin ne viime syksynä leikkaamaan lyhyeksi ja nyt tahtoo takas polkkapituuteen. Noiden korvien päällystöjen kasvatus on aika nihkeetä...

Papuneiti ja Joel 2kk + jotain
 
Viimeksi muokattu:
Lenniina Ymmärsinkin että just teille aikaisempi aikataulu on paras, heräsin minäkin tänään aikaisin ja juurikin tuohon kakkailuun:D
Meillä on omassa neuvolassa avoin päiväkoti, mutta ovat senkin lopettamassa. On niitä tietysti varmaan muuallakin. Miten muuten korva voi?

Th:n vaihtuminen on kyllä inhottavaa, minulla kun ehti olla se sama ihan raskauden alusta asti.
Minäkin olen joskus ratsastellut, olis kiva taas kokeilla. Maira Eiköhän se muistu mieleen vaikka olis taukoakin ollut, "niin kun polkupyörällä ajo":)

Olisko totta se maaginen 3kk raja, poika on ollut yhtä hymyä nyt kaksi päivää. Tänäänkin ostoksilla sain ihan rauhassa olla, vaikka oli hereillä koko ajan.

Meille menee kohta koko 68 pituuden puolesta pieneksi, toisaalta jotkut 62:setkin vielä menee. Ja vaipoissa - joskus kun kertiksiä käytetään menee vielä hyvin koko 2.

Miumiu & poika huomenna tasan 3kk
 
Moikka!

Enpäs ole ehtinyt kauheasti netissä aikaa viettämään, mutta nyt lyhyesti kuulumisia.

Vauvauintiin ilmoittautuminen nyt sitten jäi meiltä, mutta onpas noita aktiviteetteja muutenkin. Eilen käytiin ekaa kertaa vauvajumpassa ja tänään siellä minilattareissa. Molemmissa oli ihan huippuhauskaa ja minilattareissa valmistellaan oikein esitys jouluksi, mitähän siitä tulee :)
Katsotaan, jos sinne vauvauintiin menisi sitten ensi vuoden puolella.

Itsellä nuo repeämät vähän vaivaa edelleen. Ovat kyllä parantuneet, mutta tuntuu, että on ommeltu jotenkin päin helvettiä. No, lääkäriaika on varattu, katsotaan mitä asialle voi tehdä, vai pitääkö vaan odottaa, että aika parantaa.

Leon mitoista en tiedä, kun edellisestä neuvolakäynnistä on kohta kuukausi ja seuraava on vasta kuun lopulla, mutta kovasti poika tuntuu kasvavan. 68cm bodyt on käytössä ja mulla haba kasvaa kun tuota jötikkää kanniskelee :)

"Virallisia" mammakiloja on jäljellä enää 2,5kg, mutta sen jälkeen on kyllä vielä varaa tiputtaa sellaiset 7kg. Tällä vauhdilla ei pitäisi olla ongelma, mutta en oikein jaksa uskoa, että tämä tahti painonpudotuksessa kovin kauan jatkuu. Nautitaan nyt kuitenkin niin kauan kun sitä kestää. Vaateongelma on, kun kaikki vaatteet on joko liian isoja tai liian pieniä. Tällä hetkellä omistan kahdet käyttökelpoiset housut ja niistäkin toiset meinaa koko ajan tippua jalasta, mutta enpä viitsi tässä vaiheessa vaatteisiin juuri sijoittaa. Sen verran kuitenkin, että uskaltauduin ne Bravadot tilaamaan, jännityksellä odotan tuleeko oikea koko.

Ihanaa syksyä kaikille!

Jonna & Leo 2kk ja 1vko
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli pojan 3kk lääkärineuvola,poika painoi 6570g ja oli 63,5cm pitkä.Sai polio/hib rokotteen,ei edes huomannut kun pistettiin:)
Atoopista ihottumaa on käsissä ja jaloissa ja rintakehässä:|
Rintamaidolla mennään,yöllä syö 1-3 kertaa ja päivisin nukkuu yhdet pisemmät unet ja ottaa lisäksi lyhyitä torkkuja useampia:D

Itse oon alkanut kuntoilemaan,käyn koiran kanssa lenkillä ja poljen kuntopyörällä:D

Rapu ja poju 3kk:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jonnalle osanotto ja toivottavasti paranisit mahdollisimman vähillä lisätoimenpiteillä :hug:

Paino: En siis ole saanut aloitettua minkäänlaista liikuntaa, en edes niitä säännöllisiä vaunulenkkejä. Ja syön edelleen paljon suklaata! Paino laski ensin -2 kg lähtöpainosta ja nyt on tullut kilo siihen lisää. Tyytyväinen siis saa olla, että on päästy alle lähtöpainon, mutta tuo nousujohdannaisuus harmittaa. Kokonaisuudessaan olen siis normaalipainossa, mutta pitäisi tosiaan ryhdistäytyä!

Miumiu: Kiitos kysymästä! Korvalääkäri sanoi, ettei ole raskauteen liittyvää. Jos olisi pikaisesti aloitettu kortisoni-lääkitys, olisi voinut auttaa, nyt ei enää. Kuulokäyrässä näkyy selvä kuulon huonontuminen, mutta kuulolaitetta ei kuulemma tarvita, kun toinen korva normaali, enkä olisi kyllä huolinutkaan, ei vaiva ole mielestäni niin paha. Sain lähetteen pään magneettikuvaukseen, jolla voidaan poissulkea joku tosi harvinainen hyvänlaatuinen kasvain. Mutta kyseessä siis sisäkorvavika, syytä ei tiedetä, parannuskeinoa ei ole, joskus paranee itsestään. Taudin nimi on äkillinen kuuroutuminen. Kaikkia mystisiä vaivoja sitä onkin olemassa! Vähän olen harkinnut, että kun länsimainen lääketiede nostaa kädet pystyyn, niin selvittäisin itämaista kantaa asiaan esim. akupunktiota. Onko kellään kokemusta AKUPUNKTIOSTA ja mihin vaivaan? Korvani kanssa pystyy elämään, ei siis ole ollut kipeä missään vaiheessa. Kännykkään pitää puhua nykyään toisella korvalla ja ampiaisia ei kuule – mikä on niitä pelkäävälle se ikävin asia!

Neuvola siirrettiin ensi viikkoon :mad: ja tänään piti olla kierukan asennus, joka myös siirrettiin ensi viikkoon :mad: Raivostuttavaa!

Lenniina ja Hamuliini 3kk :heart:
 
Hei pitkästä aikaa! Kirjoittellin viime viikolla pitkät pätkät kännykällä, muttei sitten mennyt läpi enkä sitten jaksanut rustaillaa uusiksi. Grrrr.

Paljon on puuhasteltu viime viikot, käytiin siellä Tukholmassa ja Göteborgissa miehen työn perässä ja kivaa oli! Oli niiiiin ihanaa olla hotellissa kun ei tarvinnut siivota ja aamiaistakin sai syödä kaikessa rauhassa. Suosittelen kyllä lämpimästi, vaikka samaan kaupunkiin sitten menis :)

Sisko oli myös kylässä lapsensa kanssa... siis me käytetään saman kokoisia vaatteita ja vaippoja kuin he ja ikäeroa on 5kk :D Järkyttävää.... ja miten outoa oli pitää tyttöä sylissä kun hän jo osaa hienosti istua. Tuntui melkein kevyemmältä kantaa kuin tätä makaronia :D Samalla pidettiin pienen pienet nimijuhlat.

Kävin "jälkitarkastuksessa" jossa siis käytiin synnytys läpi, mutta miulta ei tarkastettu mitään... nopeesti vilkas arpea kuin näytin. Luvan sain uida ja rauhallista liikuntaa harrastaa, hyppiminene ja nostelu kuulemma kiellettyä kunnes Oliver täyttää 6kk. Ja mie kun oisin niin halunnut aloittaa bollywoodin taas. No, ootellaan...

Oliverin kanssa käytiin 2kk neuvolassa ja voi herranen aika kuinka tää kasvaa... melki 7,5 kiloa ja 62 senttiä :O Vaippakoossa siis 3 ja 4 menossa. Poika naureskelee entistä enemmän ja varsinkin "rakastan sinua" saa kikattamaan ja jokeltamaan :) :heart: Verhot kiinnostaa edelleen, taitaa tulla sisustaja tästä... :) Ah ja vaunuissa viihtyy taas paremmin, tais olla kuumuudessa syy, mene ja tiedä. Yhtä lailla sylivauva on kuin ennenkin, sitterissä tosin viihtyy myös.

Aktiviteeteista... me ilmottauduttiin vauvauintiin, saas nähdä päästäänkö. On niin pitkät jonot. Tosin perustajan veli asuu naapurissa (saatiin eilen tietää), josko naapuruussuhteet auttais :D Tällä viikolla aukes avoin päiväkoti johon ajateltiin mennä enss viikolla, sillä minuun iski se hemmetin flunssa. GRRRRR! Edellispäivänä oli korkea kuume, kurkkukipu ja nuha, nyt on vielä nuha ja ystäväni yskä saapui kuvioihin. Poikaressu pelästyy joka kerta, kun niistän tai yskin :( Nyt alkoi poikakin sitten vähän köhiä, aivastellut on jo pari päivää. Toivottavasti ei kehittyisi muuta! Ressu :( Sillä on nyt joku ihme kausi, ei viihdy pystyasennossa eikä enää mahan päällä kun alkaa kitinä. Outoa. Ennen ei muuten olisi halunnut ollakaan. Kipristeleeköhän sillä masua vai mikä ihme.

Miten muuten nuo rokotukset, onko joku, joka EI aio rokotuttaa lastaan? Ja jos, niin millä perustein? Törmäsin asiaan vasta eilen enkä ole ehtinyt harrastaa tutkivaa journalismia aiheesta.


Hah, mies soitti juuri terveyspuhelimeen vai millä nimellä se on... että saanko imettävänä nauttia yskänlääkettä. Nainen piti vartin luennon, ettei mitään lääkkeitä vaan miun pitää kuulemma yskiä vaan. :D No, yskitään nyt sitten. Toivottavasti te muut säästytte tältä!

Edit. Siis ei tietenkään koko vauvauinnin perustajan vaan täällä Lundissa sijaitsevan :D
 
Viimeksi muokattu:
Lenniina Muistelin että mainitsit viimeksi vielä olevan jonkinlainen tarkastus korvaan liittyen, ikävää ettei sielläkään löytynyt mitään ratkaisua:(

Jonna H Toivottavasti sulla löytyy parannus repeämiin.
Mites muilla joille tehty sektio, kun minulla on vieäläkin haavan kohta osittain tunnoton. Sellainen kova kohtakin on siitä pikkuhiljaa liukenemassa, mutta tunnottomuus ei..

Kaivoin ä-pakkauksen helistimin pojalle ja täällä se nyt pitelee sitä ihan itse ja työntää suuhun. :heart: Aina kun helistin putoaa niin alkaa kitinä..saa olla koko ajan nostelemassa:D
 
Voi kökkö tätä uudistusta.. Mulla on tietsikassa kaks eri ”puolta” eli tossa toisessa ei voi tehdä mitään latauksia yms.. lähinnä sen takia kun esikko käy painelemassa näitä näppäimiä. No tulin tänne toiselle puolelle asentaa käyttiksen päivitystä ja tulin nettiin ni täällä taas tullut paljon tekstiä palstalle. Toisella puolella ei oo tullu yhtään uutta kirjotusta muka moneen päivään. Ihmeellistä on bittimaailma näin blondin aivot omaavana :LOL:

Miumiu83 ja Milkei : Paranemisia flunssaan. Mulla tuli kanssa joku parin päivän nuha, mut meni onneks ohi ja ainakaan vielä ei oo muut sairastunu. Edellisestä onkin sitten aikaa ja kauan.

Maira: Kyllä varmasti muistat vielä kuinka hepan selässä keikutaan, se tulee tosiaan luonnostaan. En minäkään enää niitä kaikkia hienouksia muista mitä joskus tunneilla käydessä tehtiin, mutta perusjutskat. Eikä noita muita ainakaan maastossa tarvitse. Kaverilla on oma heppa ja hänen seurana ajattelin nyt käydä, omasta aktiivisemmasta ratsastuksesta on tosiaan jo vuosia aikaa.

Lenniina: Onpa hurja juttu tuon korvan kanssa, toivottavasti paranee itsestään!

Täällä on aika mukavasti lapsoset kasvaneet =) Nuo rokotehommat arveluttaa minuakin. Tai ei muut mutta tuo rota ja pneumokokki, ne on niin uusia. Periaatteessa otan kaikki tuon rokoteohjelman mukaiset, mutta viimeksi esikoisella ei tullut mitään uusia vähän testattuja niin päätös oli helpompi.

Tänään kävin työpaikalla muksujen kanssa. Oli mukava pitkästä aikaa nähdä työkavereita ja molemmat lapset käyttäytyi tosi hyvin, mikä on maailman suurin ihme!

Nyt äkkiä kattoo eilinen Greyn anatomia boxilta ennenkun esikoinen herää päikkäreiltä,
mies työmatkalla yön yli joten ei toiveissa muita hengähdystaukoja ennen iltaa.
 
Heh, mun on pakko kertoa nyt kun yhtäkkiä muistin sen, meidän ältsyn kova, rahtari"äijä", kiikutti synnärille kätilölle kiitoksena, synnytyksestä seuraavana päivänä, täytekakun! :D :LOL: Miten ihmeessä unohdin koko jutun ja äsken tuli mieleen... :p
 
Hei!
Piti jo päivällä kirjoittaa, mutta poika heräsi juuri silloin.
Toivottavasti tosiaan korvaan joku selvyys tulisi ja jos se vaikka paranisi itsestään Lenniina!
Ja JonnaH:lle toivomme paranemista repeämiin!
Täytyy sanoa, että saa olla tyytyväinen kun ei tullut kuin yksi tikki. Mutta joku patti mullekin jäi tuonne sisälle, ilmeisesti siellä on sisällä verta, mutta sille ei mitään tehdä, häviää itsestään jos häviää. Mutta eipä tuo paljoa menoa haittaa ;) Vaikka sellaista menoa ei ole ollut kuin pari kertaa, syynä vain se, että pari kertaa on ollut tarkoitus niin poika on juuri herännyt, siis siinä kesken kaiken. Aika koomisia tilanteita :D

Me päästiin vauvauintiin, alkaa ensi sunnuntaina! Poika täyttääkin sitten seuraavana päivänä vasta sen 3 kk, mutta eipä tuo haittane! Jänskättää miten siellä menee ja mitä poika tykkää!
Ja sitten mennään Nuorisoseuran Tempoa tenaviin ryhmään, jossa opetellaan jotain pieniä leikkejä ja lauluja mitä voi vaik hoitopöydällä harrastella. Joku kyselikin täällä ei-asenteellisten kerhojen perään. Kannattaa katsoa paikallisesta Nuorisoseurastakin siis! Ja avoimessa päiväkodissa voisi käydä myös joskus.

Meidän piti ostaa nyt kehdon tilalle ihan iso pinnasänky, koska poika, joka siis nukkuu mahalteen, onnistuu möngertämään eteenpäin niin paljon että pää ottaa kiinni sängyn päätyyn!!! Uskomatonta. No nyt pinnasängyssäkin se näemmä onnistuu, aamulla oli pää nurkassa taas vaik olin laittanut ihan alas nukkumaan! Tuo päädyn vastaan tuleminen aiheutti nimittäin sitä että ei poika parina yönä nukkunutkaan sitä jo totuttua 6-7 h putkeen vaan heräili aikaisemmin. No nyt on vähän enemmän matkaa möngertää niin toivottavasti pitkät unet taasen takuis. Ja hän kyllä tekee sen möngerryksen siinä heräilemisruuteiden aikana. Aamulla katsoin, kun kääntelee päätään ja vengortaa jotenkin kroppaansa niin eteenpäin pääsee :D

Jeesh, nyt katson rauhassa, toivottavasti, suosikkiohjelmani, kun molemmat miehet jo nukkumassa.
Hyviä vointeja!!

T.R & A

ps. mua kun kiinnosti milloin on kukin syntynyt niin kopsasin noi etusivun tiedot ja laitoin excelillä aikajärjestykseen, kiinnostaako jotain sellainen lista? Onkohan mulla ikävä töihin, kun pitää päästä excelillä jotain vääntämään :O
 
pitkästä aikaa tänne ruistailen tekstiä. Ei muka ehdi, kun tuntuu niin kiireiseltä tuo arki vauvan ja muitten muksujen kans, varsinki kun koulut alko. 2kk nla on takana ja neidillä mittaa oli ....hmm..mitä lie kun en enää muista, mutta paino sen 4,9 kg. Jälkitarkastuskin oli, synnytystä kerrattiin ja kaikki ok. repeämä mukavasti parantunut, 3tikkiä siinä oli. Lääkäri aika meillä myös oli nuiten allergioiden vuoksi.Maitoallergia siis tytöllä on ja sellaiste välttämis-altistamis päiväkirjaa pidin. kokeilin välissä maitoa ja kirjasin oireita..ym.selkeä allergia maitoon on, sellaset huudot oli maidon aikana, ettei siinä öitä nukuttu ja kakka ihan vihreetä, ihottumaa... joten lääkäri kirjotti B-lausunnon, jotta saatais tuohon apteekin maitoon kela korvaus. Edelleen mennään mun maidolla, mutta jos käyn esim.kaupungissa, harrastamassa..ym. tarvii lisämaitoa.
Neela oppinut paljon kaikenlaista hauskaa.. Kovasti omalle kuvalleen nauraa...hupanen peilin edessä kun jokeltelee, pärräää ja nauraa..:LOL: samoin lattialla jumppalelun edessä kovasti yrittää tarttua esineisiin, kädellä huitoo roikkuvia ja välillä saa ihan otettakin. :)
Iltasin nukkumaan meno ollut levotonta..ihan väsyneenä nukutetaan, mutta 10 minsaa nukkuu ja sitten virkkuna herää, vaikka ois kuin pitkään valvonu ennen unia. ihme homma... Myös imetys tuottaa välillä tuskaa, kauheet raivarit saa tissilla, imee ja sitten huutaa. Jotenki ei malta maltillisesti imeä maitoa ja odottaa herumista ja sitte kun heruu, hotkii ilmaa ja raivoo taas..:| rintaraivareita siis saa..
En tiiä mikä lie tuohon imettämiseen tullu.
Omat harrastukset täällä hyvinki alotettu. Kuntosalilla jo säännöllisyys löytyny ja tällä viikolla alkaa body pumppi!:cool: ihanaa. kyl ä oon niin innolla taas omalla vartalolla ja ololla likkumassa! Juoksuki on jo pikkuhiljaa hyvällä alulla. Normi kävelylenkin yhteydessä juoksen pieniä 5minsan pätkiä..pikkuhiljaa juoksuosuutta pidennän ja sitten jonkun ajan päästä tuo mun kympin kävely jo juostaanki.:)
Muuten hyvä rytmi ollaan vauvan kanssa löydetty ja mukavia päiviä vietellään!
inkkukinkku ja Neela melkein 2,5kk
 
Huomenia!
Pakko tulla heti kertomaan, että meidän poika sitten nukkui läpi yön syöttämättä! :)
Nyt ollaan sitten molemmat virkeinä hereillä. Vähän erikoisesti meni ilta, kun nukahti 20.30 ja heräs siinä 21.30 jolloin syötin pullosta ja nukahti taas syliin. Sänkyyn laitoin siinä kymmenen jälkeen jolloin vähän heräs taas, otin viereen sänkyyn ja imi rintaa ehkä muutaman minuutin ja nukahti. Siirsin sitten omaan sänkyyn. Ja klo 4.30 ja 6 siirsin pinnasängysssä alemmas kun oli taas pää nurkassa. Ja sitten seitsemältä oli herätys. Aikas erikoista! Olikohan tämä yksittäistapaus vai meinaakohan tuo jo alkaa nukkumaan yön läpi useamminkin. Saa nähdä.
Mukavaa perjantaita mammat ja vauvat!
T.R&A :heart:
 
Täällä kateellisena lueskelen miten toisten vauvat osaa jo vaikka mitä.. Meillä ei edelleenkään käännytä, ei edes yritetä :( Päätä sentään on alettu kannattelemaan mahalla ollessaan. Käsiään pitää paljon yhdessä rinnan päällä, ikäänkuin hieroo niitä vastakkain. Ja aika usein menee sormet suuhun ja niitä sitten kalvataan ja kuolataan niin perk..sti :D Ilmeisesti hampaita alkaa tekemään sillä sellasta ihme kitinää ollu viikon ajan, olen Panadolia antanut niin heti on rauhoittunut.

Mutta.. meillä vedellään nykyään 12-13h unia HERÄÄMÄTTÄ KERTAAKAAN!! Eilen ysiltä laitoin vauvan nukkumaan ja vieläkin tuo vetelee hirsiä :cool: (nyt täytyy koputtaa puuta..)
 
Täällä kateellisena lueskelen miten toisten vauvat osaa jo vaikka mitä.. Meillä ei edelleenkään käännytä, ei edes yritetä :( Päätä sentään on alettu kannattelemaan mahalla ollessaan. Käsiään pitää paljon yhdessä rinnan päällä, ikäänkuin hieroo niitä vastakkain. Ja aika usein menee sormet suuhun ja niitä sitten kalvataan ja kuolataan niin perk..sti :D Ilmeisesti hampaita alkaa tekemään sillä sellasta ihme kitinää ollu viikon ajan, olen Panadolia antanut niin heti on rauhoittunut.

Mutta.. meillä vedellään nykyään 12-13h unia HERÄÄMÄTTÄ KERTAAKAAN!! Eilen ysiltä laitoin vauvan nukkumaan ja vieläkin tuo vetelee hirsiä :cool: (nyt täytyy koputtaa puuta..)
Voi kuule, ei meilläkää kääntyillä tms...Pää on pystyssä hienosti, mut siinäpä se onkin!Eikä minusta tuon ikäisen vielä tartte muuta tehdäkkää! :) Toi käsien hierominen on hauskan näköistä, vielä kun hykertelis päälle niin tuli kunnon doctor evil meininkin... :D :p

Ripe Meillä kävin kans kerran tollanen vahinko, se tosiaan oli vahinko, edelleen juostaan öisin... :LOL:

Mä oon oikeesti aika saakelin kade kun porukka pääsee niin kivasti salille yms..Mulla ei oikeesti oo mitää mahdollisuuksia päästä oikein edes kauppaan yksin, saatika sit johonkin salille..Kamalasti haluaisin harrastaa mut miehen työt ei salli sitä mulle..Mä sinne zumbaan pääsen, mut se on sunnuntai, joten on oikeestaan ainoa päivä millon on mahollista harrastaa, eikä oikein yhelle päivälle voi kaikkee työntää... :whistle:

Mutta joo, mä lähen tästä porukoille nurisee... :D

Mukavaa viikonloppua!! :)

Maira ja Juhis, melkein 3kk ja kiljunta sohvalla kovenee! :D
 
Maira Mitäs kätilö tykkäs, vai oliko ihan arkipäivää että lahjoja satelee kiitokseksi?:D

Käytiin neuvolassa, pikkuista pistettiin, eli rokotettiin kumpaakin reiteen. Ei ollut kivaa katsottavaa tai kuunneltavaa: / Onneksi mies oli pitämässä pojasta kiinni. Nyt ollaan oltu vähän kiukkuisia ja unisia, jos pahaa kitinää ilmenee annan kyllä supon. Ettei tarttis yhtään kärsiä.

Tupuhupuna Ei täälläkään olla pahemmin kiinnostuneita liikkumisesta, mutta jutustelu ja muutama muu juttu sujuu. Teilläkin on varmaan joku pikkuisen mielestä kiva juttu missä kehitytään:)

..Lähden tästä tiivistämään ilmastointijärjestelmää, joka ei oikein toimi. Mies totesi että onneksi meillä ei ole omakotitaloa, kun olisin Koko ajan nikkaroimassa:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Tupuhupuna: Täällä on myös kädet tooosi hyvää natustettavaa. Ne on nyt jo muutaman viikon olleet se ykkösjuttu. Liikkuminen ei niinkään. Mahalta selälleen mentiin 7 viikkoisesta, mutta sekin on kuulemma sen takia, kun pää on niin iso ja vie mennessään :D Mutta nuo teidän unet! Ihan mielettömän pitkä pätkä syömättä, vau!

Täällä oli muillakin mennyt öitä heräämättä, upeata. Meillä ei kyllä semmoista ihmettä ole tapahtunut. Viime yönä tosin ehkä söi vaan kerran. Tuo ehkä siksi, että joskus en muista ollenkaan syöttäneeni, herään liivien "luukku" auki. Mies on huomannut tuon myös. Hän kun lähtee töihin, saatan olla imetysasennossa tisu esillä umpiunessa ja poika on kääntynyt jo eri suuntaan:LOL:

Olen luullut että Nuuk on jo nauranut, sillain hassusti on hekotellut, mutta väärässä olin. Eilen kuulin ekaa kertaa kunnon naurun, oikein käkätyksen, aivan ihana, mamin sydän oli pakahtua:heart: on se niin ihanan kuuloista. Oltiin suihkussa, on jäänyt meinaan harjoittelematta ja vauvauinti alkaa ylihuomenna:ashamed:. Suihku osui pientä käteen ja sitten alkoi käkätys, esikoinenkin tuli kylppäriin ihmettelemään.

Nyt odottelen miestä kotiin työreissulta. Tehdään pizzaa näin perjantain kunniaksi ja aamulla taasen ratsastamaan. Hauskaa viikonloppua mammoille ja vaaveille:stick: (makee hymiö, oli pakko testaa)
 
tvvo 25.2.2010 (LA 2562010 ) 490g ja 27cm
mipsu 5.4.2010 RV 30+3 1750g ja 425cm
saagatar1 4.5.2010 LA 2162010 ) 2195g ja 41cm
minttu1 11.5.2010 (LA 162010 ) 2740g ja 46cm
emmmaa 12.5.2010 RV 35+1 2990g ja 49,5cm
tänttärä-82 20.5.2010 RV 37+6 4260g ja 51cm
Mussupussu 23.5.2010 RV 38+6 3400g ja 51cm
Siiri71 24.5.2010 RV 37+5 4085g ja 52cm
lumihiutale82 24.5.2010 RV 36 2530g ja 46,5cm
Rapu82 25.5.2010 RV 39+0 4180g ja 54cm
Pikkuapina 26.5.2010 RV 39+4 3220g ja 50cm
Niiskuneiti- 27.5.2010 Rv 39+1 3580g ja 51,5cm
Myntti 27.5.2010 A 3095g ja 50cm/ B 2150g ja 46cm
Blackcurrant 27.5.2010 RV 39+3 3795g ja 51,5cm
maypo 29.5.2010 RV 38+4 3410g ja 49cm
Tipi81 30.5.2010 RV 39+3 3560g ja 48cm
nan-nan-naa 31.5.2010 RV 39+6 3022g ja 49cm
panicroom 31.5.2010 RV 38+6 3660g ja 49,5cm
Mariann-81 31.5.2010 RV 38+6
pikinen 31.5.2010 A 2410g ja 45,5cm/ B 2435g ja 44,7cm
laakeri 1.6.2010 3365g ja 50cm
Miumiu83 2.6.2010 RV 39+2 3060g ja 47cm
Lenniina 2.6.2010 RV 39+5 3915g ja 53cm
TaiLou 2.6.2010 RV 40+2 3660g ja 51cm
unelias 3.6.2010 RV 37+3 3900g ja 50cm
Pohtijatar 3.6.2010 RV 40+2 3930 g ja 51 cm
garden 4.6.2010 RV 40+6 3810g ja 50cm
mamma84 4.6.2010 RV 39+4 3070g ja 49,5cm
Tillintallin 4.6.2010 RV 39+5 3295g ja 49cm
manuski 4.6.2010 RV 39+5 3350g ja 50cm
Unna12 4.6.2010 RV 39+3 3065g ja 50cm
salmander 5.6.2010 RV 40+0 3280 ja 48cm
Ripe72 6.6.2010 RV 39+6 3338g ja 48cm
Adalia 7.6.2010 3570g ja 49cm
Juupeli 7.6.2010 RV 38+2 3235g ja 48cm
Tupuhupuna 7.6.2010 3100g ja 49cm
bannah 8.6.2010 3070g
Zande 8.6.2010 RV 40+0 2950g ja 48cm
toffo 8.6.2010 3780g ja 52cm
Onerva85 8.6.2010 4140g ja 54cm
Maira 9.6.2010 RV 40+1 3530g ja 50,5cm
Tipu Topakka 9.6.2010 RV 38 1750g ja 43cm
Mami7 9.6.2010 RV 41+1 3730 g ja 50 cm
Linnea81 10.6.2010 RV 40+1 4070g ja 55cm
oliivitar 10.6.2010 3830g ja 49cm
Hukkapätkä- 10.6.2010 RV39+1 3600g ja 50cm
pikkutikru 10.6.2010 RV 40+2 3815g ja 48cm
jonnas1984 12.6.2010 RV40+3 3520g ja 51cm
Tupuna 12.6.2010 RV 39+6 3510g ja 48cm
tsjil 14.6.2010 RV 39+1 2508g ja 45cm
miitta 15.6.2010 RV 39+1 3810g ja 53,5cm
zinazkii 15.6.2010 RV 41+6 3860g ja 50cm
Jane69 16.6.2010 RV 40+2 3150g ja 50cm
Papuneiti 17.6.2010 3725g ja 51cm
Pine83 17.6.2010 RV 41+3 2665g ja 47cm
Elettaria Cardamomum 17.6.2010 RV 40+5 3180g ja 47,5cm
lilli80 19.6.2010 3540g ja 50cm
Ukkovalta 19.6.2010 RV 39+2 3140g ja 48cm
Vaahtera-82 20.6.2010 RV 39+3 3420g ja 52 cm
inkkukinkku 21.6.2010 3428g ja 49cm
Pulinapata 22.6.2010 RV 41+0 4480g ja 56cm
Nasuliinih 22.6.2010 RV 40+5 3330g ja 50cm
mammaliini83 22.6.2010 3692g ja 52cm
Zalmiakki 22.6.2010 RV 38+6 3510g ja 51cm
Minotchkin 22.6.2010 RV 39+0 3330g ja 51cm
syyshortensia 23.6.2010 RV 41+2 3880g ja 51cm
shawne78 23.6.2010 RV 39+3 3490g ja 50cm
valerie82 23.6.2010 RV 39+3 2985g ja 47cm
Anzzu1984 24.6.2010 RV 42+1 3285g ja 49cm
Jonna H 25.6.2010 RV 41+5 4060g ja 52cm
Rutti 25.6.2010 RV 40+4 3510g ja 49cm
mjm 26.6.2010 RV 40+0 3880g ja 51cm
leena80 26.6.2010 RV 41+5 4600g ja 54cm
tinysteps 27.6.2010 RV 40+0 3410g ja 51cm
milkei 28.6.2010 RV 41+1 4380g ja 54cm
tupajumi 29.6.2010 3715g ja 52cm
PikkuVarpune 29.6.2010 RV 40+2 3610g ja 51cm
Meriheponen 30.6.2010 3610g ja 51cm
Minnies 30.6.2010 RV 40+6
SisunÄiskä 4.7.2010 3270g ja 50cm
Kaikku 7.7.2010 3795g ja 51cm
masuasukki2010 8.7.2010 RV 41+2 4290g ja 53 cm
Marjukka-82 9.7.2010 RV 41+4 3436g ja 51cm

muoks. Pohtijattaren tiedot lisätty tähän. Maira pitää edelleen "virallista" listaa. Tässä ei näy onko tyttö vai poika. muoks. lisätty Mami7:n tiedot
 
Viimeksi muokattu:
..kuumehan niistä rokotuksista sitten nousi, oli ilmeisesti aika ikävä olo illalla, kun poitsu piti lähes tauotta sellaista "eeee..." äninää (tyypillistä hänelle):(
Supolla sai nukuttua, mutta tänään edelleen kuumetta yli 38.
Ripelle kiitokset listasta! Mielenkiintoista katseltavaa

Miumiu&pikkumies 3kk 2pvää
 

Yhteistyössä