~Kesäkuun kullannuput 2010~

Täällä ootellaan appivanhempia kylään, ovat juuttuneet liikenneruuhkaan..

Poika nukkuu hirmu sikeästi, mahtaa tuo ilma vaikuttaa. Lenniina, meillä on vielä ihan sitä tissin perään huutamista, mitä ei kyllä kestä kauhean pitkään kun onkin ja ruoka suussa. Tai huvituttina olen myös tunnettu.Yritettiin antaa edellisyönä tuttia, muttei kelvannut, luomu piti saada. :D Eilen yksi poruunpillahtamissyistä oli, kun poika jaksoi jopa vartin verran keskustella ja alkoi jo seuraamaan katseellaan minuu :heart: Juu tosiaan ei haittaa enää mitkään kivut ja tuskat, he got me in "hello". Sanoin jo miehelle, että ehkä se seuraava sitten menis rennommin alusta saakka, niin slaagin meinasi ressu saada :kieh:

Työ leikatut, miten teidän haavat ovat parantuneet? Miulla on tässä tällainen suoja, joka pitäisi tänään ottaa pois.. ja siis oon unohtanut, miten ne neuvoi hoitamaan tätä haavaa sitten sen jälkeen :whistle: Pitääkö pestä saippualla? Vähän jännittää nähdä, miten tuon viillon ovat tehneet kun miulla on ne pääskystatskat molemmin puolin ja välistä näyttää menevän. Lääkäri vitsaili leikatessaan, että miun pitää tatuoida mato siihen väliin, mutta eihän se siinä vaiheessa kauheesti naurattanut :)

Ainiin ja kysymys myös tisseistä, tasoittuuko ne jossain vaiheessa, vai ovatko aina pinkeinä ja kipiät?

 
Niin ristiäisistä se oli.. Meillä on vasta 15.8. eli vauva on silloin jo reilu 3kk. Mua harmittaa että meni niin pitkälle, esikoinen kastettiin kun oli 5vkoa. Mun kummityttö pääsee ripille (vai ripiltä..?) 1.8. ja hänestä tulee Elsin yksi kummi, joten sen takia nii myöhään vasta. Ensin ajateltiin että jos pidettäis ristiäiset aikasemmin ja lisättäis hänet sit vasta myöhemmin kummiks, mut päädyttiin kuitenkin tähän. Hyvä puoli tässä on se, että mä teetin mun hääpuvusta kastemekon jo pojalle ja se on aika reilua kokoa, niin Elsi ei ehkä sitten kolmekuisena ihan huku siihen...
 
VINKKI
Jos tuntuu et vauva huutaa mahaansa ja on kovin levoton, istukaa sohvalle tai tuolille, nostakaa vauva poikittain reisien päälle niin et maha on jalkojen välissä "ilmassa", meillä rauhottuu poika näin jos oikein mahaa kipristää, helpottaa kun mikää ei paina sen massua.. :)
 
Kaikku ainakin vielä kirjoitteli, ettei mitään ole tapahtunut. Mites muut mahakkaat?

Täällä edelleen maha pystyssä kuljetaan. Heinäkuun lopulle mennään. :whistle: Mies totesi jossain vaiheessa, että olisi kiva, jos tulee vasta futispelien loputtua (eli kait 7. tai 8. päivän jälkeen). Jospa pikkuinen haluaa miellyttää isukkiaan. :LOL:
 
Milkei Leikkaushaavasta, minulle sanottiin että normaalisti voi käydä pesulla - pesin myös ihan normaalisti saippualla, hyvä kuivatus on tärkeää ja mahdollisimman paljon ilmakylpyjä (minulla oli kotosalla mekko päällä, ilman pikkuhousuja :D )
Lisäksi pari kertaa päivässä olisi hyvä suihkutella haavaa pelkällä vedellä - vessakäynnin yhteydessä tms. ja taas hyvä kuivaus.
Tikit minulla poistettiin 6pv leikkauksesta.

Vauvan syömisistä vielä, että imetystuesta neuvottiin meille että kovakin syömäri on ihan normaalia kunhan paino nousee ja päivän aikana tulee riittävästi pissavaippoja. Eli joku syö kolmen tunnin välein, joku kolme kertaa tunnissa, mutta kaikki olisi normaalia.
Sitten en kyllä tiedä jos syömisten välissä kovasti itkettää. Tämä poika on tosi kova syömään, mutta ei pahemmin turhasta itke.

Loysinpä hyvän apuvälineen tätä aurinkoa ja hellettä vastaan, meillä on Brion vaunuissa hyttys-suoja jossa on myös UV suoja aurinkoa vastaan. Se vaan hupuksi vaunuihin niin suojaa varmasti paremmin kuin mikään harso :)
 
Masuasukki täällä vielä ollaan :wave: Ei ole lisää limoja näkynyt torstain jälkeen. Aika varmasti oli vain osa eikä koko tulppaa. Maanantaina vielä neuvola jonka jälkeen voi varata aikaa yliaikaiskontrolliin.

Marjukka 40+5

 
Huomenta.


Pikaisesti vain kyselen mitä mieltä muut on,jos perustas oman kerhon
? :attn:
Sinne ei pääsis ulkopuoliset lukemaan,eikä kommentoimaan ;) Kun kaikki ei varmaan halua kirjottaa tänne yleiselle puolelle kaikkea :whistle:
 
Huomenta, mamit!

Rapu82, kuulostaa ihan kivalta idealta :)

Imetysgurut, osaisittekohan neuvoa.... viime yönä olin imettämässä poikaa, kun yhtäkkiä sain aivan mielettömän kylmyyskohtauksen. Olin siis aivan jäässä :eek: Rintoihin koski ja kun heräsin, oli valunut järettömät lammikot sänkyyn. Tissit oli kyllä nukkumaan mennessä aika täynnä, olisikohan pitänyt pumpata? Kun sitten taas jotkut sanoo, että tuotanto vain lisääntyy pumppaamalla. Mutta näistä tuntuu valuvan aivan solkenaan koko ajan tätä maitoa muutenkin.
Ja ruukaan nukkua pikkuhoususilteen, eli pitäisköhän nuo tissit sitten yöksi tunkea liiveihin? Heti, kun tulin peiton alta nimittäin, alkoi tuo jomotus ja pakotus, eli vissiin kylmästä eivät pidä nuo tykit.

Miumiu, kiitos vinkeistä! Kävin apteekistakin kysymässä, niin siellä eivät edes osanneet sanoa. Miulta ei kuulemma oteta kait tikkejä, vaan ne on sellaiset sulavat. Näin ymmärsin... tuon jälkivuodon takia pitää vielä odotella nakupyllynä kävelemistä, pitää vaan rullata kalsarit mahdollisimman alas. Toivottavasti tuo haava ei nyt sitten ratkea.... en oikein meinaa malttaa ottaa rauhallisesti täällä, riuhdon itseäni sohvalta ylös vatsalihaksilla, mikä ei vissiin ole kauhean suositeltavaa :whistle:

Myös hokattiin eilen tuo hyttyssuoja. Meidän mallissa ei tosin ole tuota UV-suojaa, sellaisen voisi kyllä hankkia!


Koska olette muuten ottaneet vastasyntyneen ulos rintarepussa?
Tekis kovasti mieli tuota Manducaa päästä testailemaan. Ja miten olette suojanneet auringolta, joku harso siihen päälle?
 
Milkei Joo rullailu on varmasti hyvä, minulla muuttui jälkivuoto sen verran nopeasti olemattomaksi että uskalsi olla ilman housuja. Toivottavasti sulaviin tikkeihin ei ole kovin erilaisia hoito-ohjeita.
Suihkuttelusta ei minulle sairaalassa mainittu, vasta parin pvän päästä neuvolassa ja sitten suihkuttelun kanssa haava lähtikin selvästi paranemaan paremmin.

Mäkin käytin herkästi vatsalihaksia ylösnousemiseen, kyllä sen sitten kivusta huomas että ei ole hyvä juttu :D Otin sitten pikkuisen sänkyyn viereen nukkumaan, kun tuntui ettei haava kestä yöllisiä kumarteluja viereiseen äp laatikkoon.
 
Rapu82: Hyvä idea!
Milkei: mäkin oon tottunu nukkuun ilman paitaa, mut nyt on pakko pitää imetysliivejä ja suojia yölläkin, koska maitoa heruu pitkin yötä. Sinulla kyllä varmaan ajan kanssa maito määrä tasottuu sen mukaseks mitä poika imee.
Mä en mitenkään erityisesti suojaa rintoja näillä helteillä, kesto liivinsuojat ja kertakäyttöset on päällekkäin ja se riittää. Poika kun syntyi syksyllä, niin silloin käytin villasia liivinsuojia ja ne lämmitti hyvin.
Vein tänään pojan mummulaan yökylään, haetaan kotiin vasta tiistaina. Oudon hiljaista täällä kun tyttökin nukkuu :saint:
Äsken etsiskelin netistä tietoa veden antamisesta vauvalle ja tulin siihen tulokseen, että näillä helteillä taidan antaa hörpyn pari silloin tällöin. Kun tuo kyllä syö maitoa ihan reilusti, mutta silti vaipat on usein aika kuivia. Eilenkin 4 tunnin päikkäreitten jälkeen vaipassa ei ollu yhtään pissaa. Huolestuttaa myös että puklaileeko tuo liikaa, ettei sitten saakaan tarpeeksi ravintoa :/

 
Rela tipat in my ass!! :kieh: Lopetin jätkältä relatipat kun aloin epäilee et onkohan niillä jotain osuutta meidän mahavääntöihin niin joo!Poika on alkanu kakkaamaan useamman kerran päivässä, kakka on muuttunu enemmän ryynimäiseksi ja pierutkin kulkee paremmin!Kun taas tippoja antaessa kakka tuli maks. kerran päivää jos sillonkaa ja kakka oli ihan lirua sekä hais ihan tappavan pahalta! Karua mutta totta, meidän jätkä voi kaikista parhaiten ihan luomuna! :whistle: Eli kun ei tyrkytä mitään lisäaineita,homma toimii..

Pulauttelua sain aisoihin kun aloin nostaa ton kroppaa pään puolelta ylös, eli sitteriä vähän "istuvampaan" asentoon ja tyynyä ylävartalon alle, heti jos tuo on enemmän ihan vaakatasossa alkaa puklu lentää ja sen takia varmaa tarttee sitä ravintookin niin pirusti kun osa tulee ylös...Tänä aamuna on menny jo yli puol litraa korviketta ja mä en aamu 5 jälkeen oo muuta tehny kun syöttäny tota.. :whistle: Noh, josko tää tästä..

Mut nyt äkkiä kahvia kun tuo rauhottu sitteriin pälyilee koiraa... :)

Maira ja emppu 3vko5pvä

Muoks.
Tein meidän sänkyyn oikein kunnon koemielessä tälläisen pesä viritelmän ja kappas, poika nukkuu "päikkäreitä" neljättä tuntia..

 
Marjukka ja Masuasukki, oletteko edelleen ilman putikkaa?

Täällä iski viime yönä aivan hillitön pääkipu, ja soitin jo sairaalaankin, oli tosi töykeä kätilö, ei kysellyt viikkoja ei mitään, vaan sanoi, että lepää vain...Just. Soitin sitten aamulla neuvolaan ja pääsin käymään, pissa puhdas, verenpaineet katossa...Soitti samalle eukolle sairaalaan, joka ei ota sinne edes käymään. Just. No laatta lensi aamulla ja otettuani 2000mg särkylääkettä ja sain vihdoin nukuttua tunnin, olo vähän helpottaa... :headwall:

Niin rasittaa, olisi ihan kiva saada jo nyytti kainaloon, tosin se ei taida olla mikään nyytti.. sf mitta oli kasvanut viime viikosta 3 senttiä ja on nyt siis 39!!! mutta silti vaan odotellaan...Näin täällä meillä päin..

Ihanin kesäfiiliksin---not.. Kiukku-Kaikku ja nimetön 41+2
 
Täällä edelleen yhdessä kasassa Kaikku. Oli kyllä aika outo kätilö! Täällä taas tuntuu, että liiankin helposti haluavat, että mennään käymään käyrillä. Mulla viikko sitten turvotus lisääntyi ihan yhtäkkiä ja löysin proteiinia virtsasta (mulla on liuskoja kotona), joten soitin jos voisin itse siellä mittailla verenpainetta. Sanoivat, että tule ihan kunnolla käyriin, kun on useampi merkki mahdollisesta myrkytyksestä. Kaikki oli kuitenkin hyvin.

Oletko saanut painoarviota?
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka-82:
Joo täällä vielä yhdessä koossa :( Pää ei meinaa kestää tälläistä odotusta. Onko ollut viitteitä lähenevästä synnytyksestä Kaikku ja masuasukki?
Ei sitten mitään. Heh. Vaavi viihtyy edelleen yksiössään liiankin hyvin. Ei ole limoja, ei supisteluja, ei liitoskipuja.. Ehkäpä hän jossain vaiheessa kyllästyy pulikointiin ja saapuu tänne kuivempaan maailmaan. :p
 
Tervehdys kaikille :wave:

Eipä ole tullut paljon täällä käytyä neidin syntymän jälkeen. Jos nyt, kun arki alkaa tasaantua tulisi useammin kirjoiteltua.. Neitihän tulee torstaina jo kuukauden, niin se aika rientää.. Lonkkavaljaat edelleen käytössä, nyt olleet kolme viikkoa ja toiset kolme viikkoa vielä edessä. Lonkat kahden viikon kontrollissa jo paremmat.

Meillä mennään osittain imetyksellä ja osittain pullolla. Tyttö syö niin kauan, että useimmiten öisin annan ensin rintaa ja sitten pullosta.. Muuten saisi tunninkin yöllä imettää. Näin päästään molemmat nopeammin uudestaan uneen :D

Tosta kerhosta sellanenhan perustettiin jo odotuspuolelle ja itsekkin sinne alkuun kirjoittelin.. Nyt sekin jäänyt ja en kyllä muista sinne edes salasanaa tai kuka sen perusti :whistle: Jos joku muistaa paremmin? Ei tarvitsisi vallan uutta perustaa..

Ristiäiset on meillä 25.7 ja nimikin saatiin kokonaisuudessaan päätettyä pari päivää sitten :heart: Tilasin sen kunniaksi ihania nimiservettejä ristiäisiin :ashamed:

Jaksamisia teille yhdessä koossa vielä oleville :hug: Omasta raskausajasta tuntuu olevan jo ikuisuus..

Hukkapätkä ja neiti 3vko 4pvä.
 
Maira Täälläkin poitsu söi Rela tippoja mun antibioottikuurin ajan ja tämän ajan oli ajoittain hirveä huuto - vatsaa selvästi kipristi. Jotenkin tuntui että syynä ei ollut niinkään se mun kuuri, vaan ne tipat. Ei olla sen jälkeen käytetty..eikä samalla tavalla huudettu.
 
Heip.

En oo yhtään lueskellut muitten juttuja... on niin ihanat ilmat ulkona, niin ollaan oltu pihalla vaan :)

Täällä kans on pojalla pohjaton maha.. ollaan vähän lisämaitoa annettu. Elsille ei tarvinnu sillon antaa, en tiiä, söikö hän vähän vähemmän tai sit vaan maltto paremmin syödä. Nyt tuo poitsu on jotenki hitaampi syömäänkin mut ei pullosta ota ku noin 30ml lisäksi nii sit on tyytyväinen ja nukkuu 3h putkeen..

Nyt tuntuu kun olis yksin kotona ku mies läks Elsin kans veneilee.. ihmeen vähän Elsi on ollut mustiskaan.. pelkäsin paljon pahempaa.. mut voihan se vielä alkaa, kun nyt on ollut mies vielä apuna ja sit kun jää kaksistaan, niin voi olla vähän hankalampaa.. Hyvin nukkuu poika niin ehtii hyvin leikkimään Esikon kanssakin, niin ei hälle tuu sitä tunnetta niin kovana, että ei hänen kans ehtis olee yhtään :) välillä sanoo vaan et veikka pois ku imetän, mut sit ku keksii jotain puuhaa hälle nii unohtaa senki :)

Miulla kans on antibiotti kuuri vielä ja kyl poikaa pierettää ja röyhtyyttää.. mut ei mitenkään suuremmin itke onneks.. :) tuttikin kelpaa välillä :) Elsi ei syönytkään ikinä tuttia, niin nyt on kiva kun poitsu syö :) Onneks enää 2 päivää kuuria jälellä :)

Mie oon leikkaushaavaa vaan suihkutellu ainakin kerran päivässä en muuta oo tehny.. en oo vielä saippualla pessy... enää ei oo yhtään kipee olokaan ja kauheen työn ja tuskan takana on se, et miten muistaa, ettei nostais Elsiä.. oon aika hyvin muistanu onneks, mut kyl mie varmaan jo viikon päästä uskallan Elsin syliin nostaa :)

Kyl minuuki niin harmittaa, ku piti taas leikata :( niin ootin sitä tavallista synnytystä ja kärvistelin niissä suppareissa muutaman päivän.. nyt ei sit tehäkkään enää ku yks lapsi joskus ehkä, jos vielä halutaan.. ei nyt muutamiin vuosiin ainakaan.. seuraavaks sit vaikka vuoden päästä otetaan toinen koira :) Kaveriki sai muutama päivä sitte tytön.. hälläki meni synnytys hyvin ja nopeesti.. mut ei se kaikilla vaan sitte näköjään onnistu niin ku pitäis :( mut tuo lopputulos on nii ihana ja sulonen niin unohtuu inhottava synnytyskokemus :)

Meillä on ristiäiset 15.8.. nimee ei vielä olla kamalasti pohdittu.. joku ehdotelma on, mut kun haluan 3 nimee, nii se keskimmäinen on vielä ainakin auki, mikä siihen tulis :D vaikeeta miettiä kyllä näitä nimiä ja et sopis kummallekkin :)

Mut koittakaas jaksella vauva-arkea :) miusta on vaan mukavaa tää ainakin vielä paitsi, että ei pääse oikeen lähtee mihinkään.. niin ku sinne veneileekki oisin mielelläni lähteny, mut ei noin pientä voi vielä sellaselle reissulle ottaa, joten kotiin sit jäin.. kerkiihän sitä ens kesänä sitte :)

Anzzu ja pikku-ukko 11 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjukka-82:
Joo täällä vielä yhdessä koossa :( Pää ei meinaa kestää tälläistä odotusta. Onko ollut viitteitä lähenevästä synnytyksestä Kaikku ja masuasukki?
Hei vaan...
Jotain ihan minimaalista viitettä, hieman limaa, ja ilkeitä nipistyksiä tuonne alakertaan, mutta ei kiai ole supistuksia, en tiedä?

Laskeskelin, että kaiken järjen mukaan ensi viikolla tähän aikaan pitäisi käynnistys olla käynnissä, jos ei kaveri ole itse ymmärtänyt tulla pois. Hyvin näyttää meidän asukit tosiaan viihtyvän, mutta olihan tässä kesäkuisissa muitakin, joilla meni reipaasti yli...Lohduttaa vähän..

Mutta hei jaksuja...

ja jaksaakohan kukaan enää näitä samoja juttuja sitten siinä vaiheessa, kun itse tuskailee maitoasioiden yms tuhannen muun jutun kanssa...

Kaikku
 
Onpas hassua olla täällä Lapsi kasvaa -puolella. Niin kauan, kun oltiin tuolla odottajissa... :)
Kiitos Mairalle uudesta pinosta.

Eipä muuten ole yhtään huono idea tuo Rapu82:n kerho. Kannatan!

Vielä kovat tsemitykset teille muutamalle odottajalle masun kanssa. Kohta kohta!!

Ripe72, mullakin on ongelmia imetyksen kanssa.
Niin kuin aiemmin laitoin, niin nännit on olemattomat, joten pitäisi rintakumin kanssa imettää. Vaavi vaan tosiaan turhautuu, kun maidon tulo kestää, joten olen pumpannut nyt kaikki maidot ja tuttipullolla syötetään. Noh, pumppaushan kasvattaa noita nännejä, joten toivottavasti pääsisin vielä imettämään kunnolla; ilman sitä kamalaa rintakumia. Olen niiiiin kateellinen täysimettäjille... :ashamed:
"Mukavaa", kun löytyy kohtalotovereita, joilla myös imetysongelmia. Tuntee, ettei ole ainut. Tämä imetyksen epäonnistuminen on nimittäin mulle ainakin tosi kova paikka. :'(

Rintojen suojaaminen, mä ostin Ruskovillan rinnan lämmittimet, koska pelkään sitä rintatulehdusta. Muutenkin, kun on tämä nänniongelma, niin en haluisi vielä lisää kärsiä..
Näiden kanssa pystyy pitämään toppia päällä, joka on kyllä näillä keleillä aika must! Pidin fleecetakkia päällä ennen kuin nämä ostin ja kuuma tuli heti, kun ulos astui. :p

Vikiseekö teidän vauvat syönnin yhteydessä? Meillä nimittäin neiti välillä meinaa aloittaa itkun kesken syönnin. Osaako joku kertoa mistä se johtuu?? Onko tuttipullosta syötöllä jotain tekemistä asian kanssa? Jos vauvalla on oikein kova nälkä, niin silloin ei itkua tule.

Pine ja pikkuinen 18 päivää
 
Nyt ehdin minäkin kertomaan, että

meille syntyi
pikkanen prinsessa 3610 g ja 51 cm,rv 40+2 eli 29.6.2010 klo 11.42.


Synnytys sujui hyvin ja suhteellisen nopeasti, ( 5h 42 min) sitten kun vihdoin pääsi kunnolla vauhtiin.Ihana muisto jäi siitä. Sain olla juuri niin aktiivinen kuin halusin, ja koko ajan oli tunne että hallitsen homman.Nyt 6 päivää synnytyksestä olo on kuin ei olisi synnyttänytkään. Yhtään tikkiä ei tarvinnut laittaa.

Tyttö on AIVAN IHANA pieni nyytti, ruskeat silmät ja pitkät tummat ripset, ihan niin kuin isosiskollaankin.Maito kohahti rintoihin toissapäivänä, ja sitä piisaa..On ollut pakko jo ottaa pumppukin käyttöön, ja pakkasesta löytyy jo maitoa. Hienosti sujuu imetys.Kaikki on jotenkin niin paljon helpompaa, kuin ensimmäisen lapsen kanssa.
Imetys vie kaiken aikani nyt, mutta palailen kun kerkiän kertomaan enemmän.

Terveisin ikionnellinen kahden prinsessan äiti :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pine83:
Tämä imetyksen epäonnistuminen on nimittäin mulle ainakin tosi kova paikka. :'(
Hei kuules! Sä et ole epäonnistunut! Tekstistäsi lukee selvästi, että yrität kovasti, etkä anna periksi! Moni vois olla sulle kateellinen, että jaksat yrittää. Toiset luovuttavat paljon helpommalla. Olet hieno äiti! Jatka samaa rataa! RESPECT :flower:

Rintojen suojaaminen, mikä rintojen suojaaminen? Oon joskus kuullut tästä aiheesta puhuttavan, enkä ymmärrä ollenkaan. Esikoinen oli talvi-vauva, enkä hänen vauva-aikanaan koskaan suojannut rintoja, eikä mitään tulehduksia ollut. Kesällä rintojen suojaaminen? Kuulostaa mun mielestä oudolta... No, ehkä toisille tulee sitten helpommin niitä tulehduksia. Yöllä käytän imetysyöpaitoja/-pukuja, joihin tarvittaessa voi laittaa vuotosuojat. Harvemmin mitään maitovuotoa kuitenkaan on. Aika hyvin yksiin käy pojan tarpeet ja mun maitovarastot.

Jälkitarkastus oli tänään. Mies oli kotona lasten kanssa, niin sain rauhassa hurauttaa lääkäriin autolla. Lääkäri-täti oli ihan huipputyyppi! Kehui vaan ja oli hirveen positiivinen ja hymyilevä. En oo tottunut sellaisiin arvauskeskuksessa. Kaikki oli ok mun "vauvaluukussa". Puhuttiin ehkäisystä ja aiemmin olin miettinyt sitä kuparikierukkaa. En enää. Jotkut matalahormooniset pillerit sitten sain. Kokeillaan nyt niitä. Ja ehkäisyä on PAKKO käyttää, koska noilla kahdella on 1,5 vuotta ikäeroa ja samalla erolla kun tulis kolmas... AAAARRRRGHHH! Nnnnoooouuuu! On tää SEN VERRAN rankkaa, että ei kiitos nyt tähän sitä kolmatta.

Maira sulla on hyviä havaintoja! Esim. se mahallaan jalkojen välissä -vinkki. Oon pitänyt Pyryä mahallaan imetystyynyn (meillä on sellanen Barbapapa) päällä ja se on yks harvoja paikkoja ja asentoja joissa meidän masukipuilija viihtyy. Ja toi viimeisin havainto, että poika viihtyy kun ympärillä ei oo hirveesti tilaa, kuvastaa just kehdon ja kapalon tarkoitusta ja toimintaperiaatetta. Meillä esikoisella sama juttu RELA-tippojen kanssa! Niiden pois jättäminen helpotti huomattavasti masuvaivoja. En kyllä omasta kokemuksesta suosittelis niitä kenellekään... Mut noi Kupla Stopit taas tuntuu auttavan. Tai auttaakin, koska ihan selkee ero, jos niitä ei anna ennen syöttöä ja kun niitä antaa.

Hei tsempitykset vielä vikoille ODOTTAJILLE!
 
Heissan

Täällä herra täyttää tänään 3 vk ja kyllä on aika mennyt nopiaan.
Itselläne tosissaan kohtutulehdus tuli ja sen myötä myös herralle ostin gefilus tippoja jotta ei vatsa reagois niin pahasti. Mutta kyllä se vatta kipras silti. Nyt en vaan sit tiedä että oireileeko se A ) mun lääkkeisiin B ) juuri aloitettuun D-vitamiiniin, jekovet vai C ) gefilus tipat
onko joku oireillut noista gefilus tipoista?
nyt siis oma lääke kuuri loppu ja helpottanut herraa jonnin verran mutta silti aika paljon ilmaa siellä vattassa tuntuu olevan...

Mitä mieltä, kannattaako noita maitohappoja syöttää vaikka oma kuuri on jo loppu? itse kummiskin syön ja saahan hän sitten moidon kautta???

hmm...täytyy varmaan käydä ostaa niitä rinnan lämmittimiä...tai sit teen tuosta villa kaulaliinasta itse, olen siis jo leikellyt sen ku si on ollut mulla nyt tuossa rintamuksen edessä.
Sain alkavan tulehduksen kuriin ku tyhjensin rinnat ja buranaa turpaan, ei ollut kiva ilta se. Toi viima on aika petollinen rinnoille :/

voimia vielä kasassa oleville :hug: mulle kokoajan hoettiin että ei sinne kukaan ole jäänyt B)


T:Esikoisen tietämätön äitee :ashamed:
 
Pikkuvarpunen: Onnea kovin rinsessasta :flower:

Täältä vielä tsempitän Kaikkua, Masuasukkia ja Marjukkaa :hug:

Mairan Empulla mukavan näköinen pesä, voisin ite mennä tollaseen nukkuun (paitsi ehkä näillä helteillä :whistle: )

Hukkapätkä: Hienoa, että lonkat parempaan päin!

Zinazkii: D-vitamiinitippojen ei ole todettu aiheuttavan masuvaivoja, mutta moni saattaa luulla niin, koska tipat aloitetaan samaan aikaan, kun alkavat yleensä masuvaivat - näin luin just jostain, olisiko ollut Stakesin esite.

Millaisia tuttipulloja mammoilla käytössä? Mikähän olisi sellainen, josta virtaisi mahdollisimman hitaasti? Meijän tissitakiainen kun on tukehtua tuohon Ainun maidonvirtaukseen, kun on tottunut siihen, että äiteeltä pitää maitoa imeä hampaat - siis ikenet :D -irvessä ja ei välttämättä tule silloinkaan :(

Lenniina ja Hamuliini 5 vkoa
 
Meillä lopetettiin jo sairaalassa ne Rela-tipat kun Millan masu meni niistä enemmän jumiin. Gefilus-tipat on sopineet paremmin, ostettiin vielä niitä missä on D3-vitamiinia mukana. D3:han imeytyy paremmin kun on kasviperäistä. Eli tuo teidän oireilu voi johtua myös siitä Jekovitista. :)
 

Yhteistyössä