~Kesäkuun kullannuput 2010~

Nonnih, 5kk neuvolassa käyty. Hienosti on kasvettu taas ja siellä 2-käyrällä edelleen mennään. Kattelin, että 3-4kk oli ollut huima kasvupyrähdys. Tässä mittoja, suluissa 4kk ja 3kk

Paino 8810g (8260) (7490)
Pituus 70,5cm (69) (62,9)
Pipo 43,9cm (42,7) (41,9)

Leo on alkanut mahallaan pyörimään ympyrää ja tänään liikkui myös takaperin ja näytti hieman hämmentyneeltä, kun ilmeisesti yritti päästä eteenpäin, mutta joutuikin väärään suuntaan:LOL:.

Miumiu on se lämpöpussi varmaan tuo samainen Eisbärchen sitten Eisbrchen / Lastenpuoti Potito Mua harmittaa kun en aiemmin älynnyt, että noita olis saanut myös pienempiä, turvakaukaloon sopivia. Nyt ei enää kannata pientä pussia meille hankkia, mutta ehkä seuraavalle sitten. Minkälainen on kantorepun talvisuoja? Mikä kantoreppu teillä on? Ajattelin, että jos tuota lunta tulee jatkossakin noin paljon, on varmaan helpompi hoitaa ulkoilut vaunujen sijaan kantorepussa.

Polvioperaatio on nyt sitten 8.12. ja anoppi tulee hoitamaan Leoa pariksi päiväksi. Tosiaan ei pitäisi olla iso operaatio ja kotiin pääse samana päivänä, mutta ilmeisesti nukuttavat kuitenkin. Vähän jännittäää, kun mua ei oo koskaan nukutettu. Toipumisajasta lääkäri sanoi, että 2-3 viikon kuluttua pitäisi olla jo entistä ehompi. Pari päivää suosittelevat, että kannattaa kävellä keppien kanssa.

Jotta elämä ei olisi liian helppoa, on mulla edelleen ongelmia tuon repeämän kanssa ja ensi viikolla taas tutkitaan. Aion pyytää, että saisin lähetteen Hyvinkäälle ja että joku gynekologi tai kirurgi tutkisi. Luulen, että joudun sittenkin korjausleikkaukseen.:headwall:

Jonna & Leo 5kk
 
Kovin on monia tuttuja juttuja, tullut harvakseltaan kommentoitua, mutta yritetään taas. Pohtijatar, meillä ei kyllä rintaa hyljitä, mutta entistä tarkempaaon paikan ja tilanteen kans, eli parhaiten makuuhuoneessa makuultaan niin etei ole muita paikalla... Viime viikolaa oli muutama päivä, ettei soseet kelvanneetkaan ja rintarauha kaivataan, niin mietin että mitä tästä tulee...

Mekin käytiin neuvolassa tänään, ekaa rokotetta hädintuskin noteerasi, toinenkin meni yllätgtävän hyvin. Mitat oli taas ihan komeat (5kk 3vrk ikää): 74.1cm ja 10440g... Että ei ihme että jopa nuo 74 koon vaatteet alkaa tuntua nafteilta ja 80 on oikein koko.

Soseita on syöty jo 2kert/vrk, keskimäärin ehkä yhteensä se pilttipurkillinen, mutta vaihtelee. Kohta tarkoitus aloittaa lihat ja ehkä ottaa se kolmaski ruokailu, puuro, mutta ei ole kiirettä pidetty, hyvinhän tuo on kasvanut. Yöllä tosin syö uskoakseni useamman kerran, mikä ei niin ongelma vaan se, ettei oikein osaa nukahtaa kuin rinnalle ja herää n 30min välein jos en oo vieressä, että Miumiuko se kertoi niistä keinutassuista -ne on tarkoitus hankkia, jos sais tuota pätkänukkumista asettumaan. Ulkonakin saa usein rampata väliin heiluttamassa... Että jos äiti vähän pääsisi välillä muualleki kuin lähikauppaan -sinänsä tän iltatähden kans en oo niin paljon omaa aikaa kaivannutkaan -yhteistä ollut vielä vähemmän - kun täällä kuitenkin peräti neljä hoitajaa, sisaruksista iso apu.

Kai se tätä vaihettakin, kun ei maltettais yhtään pysyä selällään (eli lattialla viihdytään tasan niin pitkään kuin jaksetaan mahallaan olla), pyöritään navan ympäri ja hieman mittarimatotyylillä eteenpäinkin -käsiä ei oikein osaa siinä hyödyntää, punnertaa kyllä suorille käsille.

Käytiin sentään miehen ja pienen kans tänään lounaalla, miehellä päivystysvapaa ja meiilläkin merkkipäivä, 20v kihlajaispäivä -vanhaksihan en itseäni tunne;). Onnea muillekin merkkipäiviä viettäneille!
 
JonnaH Ei ole ihan sama pussi, meillä on tämä tilauksessa:
Lastenhuone
Uskon että on hyvä, sopii rattaisiin lämmittämään. Vaikka hintaahan oli..
Joo, kantosuoja on sitten hyvä! Samasta syystä minäkin sen hommasin, eli lumi ja liikkumisen helpottaminen. Meillä on nyt tällainen talvisuoja:
Taikapilvi
Ja reppu on Ergo.

Pulinapata Ne keinujalat on hyvät, tultiin just ulkoa ja laskin pojan sänkyyn. Hieman keinutin niin siellä nukkuu:)

Menipä nyt tavarakeskeiseksi:D, mutta mikäs siinä jos helpottaa arkea. Autoa meillä ei ole, niin on kiva voida liikkua välillä vapaamin ja herraa on usein niiin vaikea nukuttaa..
 
Moikka taas pitkästä aikaa! Milla voi hyvin ja paksusti. :D 7kk neuvolassa oli jo 9100g ja 69cm. Itselläni hieman terveydellisiä ongelmia ollut tässä niin en oikein ole päässyt hirmuisesti palstailemaan. Löydettiin aivokasvain ja leikattiin jo poiskin. Tuossa vasemmalla edessä oli ja patologin mukaan hyvälaatuinen. 8.11. oli leikkaus ja vointi on hyvä, pääkin jo melkein parantunut. Tukka kasvaa tuohon eteen sitten kun kasvaa. :D Onneksi on talvi ja saa pään pipon alle piiloon. :)

Joku kyseli Millan jumpasta. Käytiin 1.11. siellä lastenneurologilla ja hän määräsi meidät kahdeksi kuukaudeksi fysioterapiaan sen toispuoleisuuden (vasen puoli) takia. Sen jälkeen taas lastenneurologille ja hän päättää jatkosta. Elikäs fyskari jumppaa ja leikkii Millan kanssa, ikäänkuin aktivoi sitä vasenta ja oikeaakin puolta. Semmoista melko perusleikkiä. Aktivoidaan kumpaakin puolta vuorotellen, leluilla ja omilla käsillä. Hienosti on Milla jaksanut siellä kyllä olla. :)

Tulen taas kertomaan lisää. Nyt neiti kutsuu. :)

mipsu ja Milla 7,5kk
 
Nyt on isolla kirkolla toimittu nopeasti! :) Me saatiin lastenlääkärille aika 2 viikon päähän tuon allergiaepäilyn vuoksi! :D Olin tosi yllättyny et se aika tuli näin nopsaan, ei sillä, ihan mielelläni alan näitä asioita selvittelee...

Mä jouduin muuten ottaa "isojen poikien" tutin käyttöön kun tuo sankari sai sen 0kk --> tutin käännettyä suuhunsa niin et oli yhtenä päivänä oikein jumissa se tutti sen suussa... :rolleyes:

Jahas, jäi lyhyeks, jannu kutsuu...
 
Hui miten kalliita nuo lämpöpussit ovat, mutta varmasti superkäteviä. Minä nukutan poikaa nyt kylmässä eteisessä, siis ei ole läheskään niin kylmä kuin ulkona. Se onkin meidän onni, kun muuten kuin vaunuihin nukuttaminen kestää ja kestää!

Onkos muitten muksut alkaneet valvoa kauemmin?Minä olen ihan ihmeissäni, kun ennen oli niin selkeää kaksi tuntia valveilla ja sitten unille. Nyt välillä jaksaa valvoa 3,5 tuntia ja välillä vaan pari. Ei oikein ota selvää, milloin olis oikea hetki laittaa poika unille. Ja välillä saattaa nukkua neljä tuntia ja välillä vain puoli....ihme hommaa.

Täällä rintalakko taitaa alkaa helpottaa, luojan kiitos. Minä olin jo luopumassa koko imetyksestä, kun ei kelvannut tisu kuin yöllä. Nyt kelpaa kun imetän heti päiväunien jälkeen ulkohaalarit päällä kiikkutuolissa...siis aiemmin olen imettänyt lähes aina sängyssä, mut nyt ei sitten se paikka toimi. Eli pulinapata tämä paikkarajoittenuisuus on tuttua! Minä niin toivoisin, että saisin jatkaa vielä tuota imetystä pitkään, mutta poikahan sen pääättää. Olen kyllä rajoittanut kiinteiden syömistä, saa aamuin illoin hedelmäsosetta ja puuroa noin desin kerralla ja päivällä kasvissosetta, jota syö muutamasta lusikallisesta puoleen desiin. Mutta hakuammuntaa nyt koko homma, tämä rintalakko vaihe laitto kaiken vähä sekaisin! Onneksi on nuo imetystuen sivut olemassa, ne on kyllä auttaneet monta kertaa jo meikäläistä!

Mipsulle voimia toipumiseen!
 
Hui mitä juttuja taas! Polvileikkausta ja aivokasvainta! Ootte te aika sissejä mammoja! Nostan hattua!

Mä nyt sitten pääsin sinne Ammattikorkeeseen, johon hain. Luin yhteensä varmaan tunnin ja pääsin ihan kirkkaasti sisään. Ei mitenkään rimaa hipoen. Olen aika yllättynyt.

No nyt huudetaan parvekkeella, jossa meillä P siis nukkuu nykyään kahdet päiväunet! Moroooo!
 
heippa

Eilen käytiin 5kk neuvolassa. Uudet mitat: 7310 ja 69cm. Rotkotukset saatiin ja nyt kova kuume. Kuume nousi illalla. Koko yön ollut kuumetta 39 ja risat. Nestemäinen panadol tuli oksennuksena ylös. Ja suppoja ei ole. Nyt odotetaan, että apteekki aukeaa. Esikoinen ei koskaan ollut kipeä näin pienenä ja otti nestemäistä hyvin. Eli supot aivan uusi juttu, mut pakko on kokeilla. Esikoisella myös nuha. Mulla ja miehelläkin flunssainen olo.
 
Meillä on ollut yöt viimesen viikon todella perseestä.. :( En tajua mikä mättää ja mitä pitäs asialle tehdä. Esimerkiksi eilen, Joel nukahti 20.30 yöunille. Heräsi 23.30 ja itki selvästi nälkää, ei rauhottunut tutilla eikä silittelyllä. Annettiin maitoa, mutta eipä ruvennutkaan enää nukkumaan, valvoi varmaan 2h ennen kuin nukahti. On siis ihan pirtee ja hyväntuulinen, eikä itke. Yritetty vaan olla välittämättä ja laitettu tuttia suuhun. Monena iltana nyt tehnyt myös niin, että herännyt 23-24 aikaan ja on ihan tyytyväinen ja jutellut itsekseen ja ehkä tunnin jälkeen nukahtanut. Samoin vaan tehty, että tuttia suuhun ja vähän silittelyä.

Toki meillä on ollut nyt vesirokko Joelilla ja muutenkin nukkunut levottomasti. Mutta vesirokko alkaa olla ohi ja silti nukkuu huonosti. Itse vaan ei näin viikon jälkeen enää jaksais tätä, alkaa olla pinna aika tiukalla.

Mielestäni päivärytmi ja ruokamäärä pitäs olla ok. Eilenkin nukkuin aamupäivällä 10 aikaan vajaan tunnin ja sit lounaan jälkeen n. 12.30 nukkui n. 3h ja pienet torkut tais olla jossain ennen 19. Syödään säännöllisesti 5 kiinteetä ateriaa päivässä ja silti yölläkin syö vielä 1-2 krt maitoa, on selkeesti nälkäinen, koska ei rauhoitu tutin kanssa.

Osaisiko joku neuvoa mikä mättää ja miten tästä touhusta pääsee eroon?? :attn:
 
|O Papuneiti :wave: Täällä samanlaisia öitä! Eilenkin heräsi klo 24, 01-> valvoi pirteänä pari tuntia kunnes nukahti, sitten taas 07 ja 09 heräsi lyhyesti.
Juuri samanlaiselta kuulostaa, vaikuttaa ihan pirteältä eikä ymmärrä että pitäisi nukkua. Toisaalta tuntuisi olevan myös nälkäinen, mutta maitoa saa aina heti, nyt se ei yhtäkkiä rauhoitakaan heti.
Minuakin kiinnostais pikkuhiljaa keksiä ratkaisu..ens viikolla on neuvola, siellä viimeistään yritän kysellä.
Vaikka tuskin tämä nuori terkka osaa mitään konkreettista sanoa. Mietin jo olisko enemmänkin allergioita.
 
Papuneitit ja miumiu83, minun mielestä tuo yövalvominen kuulostaa ihan normaalilta. Ainakin se, että juttelee ja valvoo hyväntuulisena keskellä yötä tunnin tai parikin. Meillä esiintyy tätä myös, nykyisin kyllä aika harvoin enää, enempi oli joskus kuukausi pari sitten. Itse ajattelin, että johtuis siitä että nukkui liikaa päivällä, mutta ei ollut suoranaista vaikutusta, jos päiväunia oli vähemmän, paitsi jos oli tosi tosi paljon vähemmän. Eli minun mielestä se on vaan yksi vaihe, ei tarkoita että missään sen enempi mättää. Me annettiin pojan vaan höpötellä sängyssään, sitten kun muuttui sen tunnin(!) juttelun jälkeen kitinäksi, tuttia suuhun niin unet jatkui. Mut rasittavaa on, tiedän!
 
Jonna H ja Mipsu, jaksamista leikkauksista toipumisiin. Onnea Mussupussulle opiskelupaikasta.

Valo on voinut hyvin ja ollut terveenä, vaikka minulla on ollut pari viikkoa ärhäkkä flunssa. Mieskin kärvistelee flunssan kourissa, mutta Valoon ei ole tarttunut (täytyy koputtaa puuta).

Löysin loistavat englannikieliset tukisivut (Womb Twin) ihmisille, jotka ovat menettäneet pian synnytyksen jälkeen, syntymässä tai ennen syntymää toisen kaksosistaan. Sivuilla on paljon tutkimustietoa elossa olevista kaksosista ja kaksosuuden vaikutuksesta heihin, ohjeita vanhemmille kuinka toimia tilanteessa sekä ohjeita ja vinkkejä aikuisille yksin kaksosille, kuinka selviytyä oman erilaisuutensa ja sen mukanaan tuomien asioiden ja tunteiden kanssa.

Mulle tuli hyvä mieli, kun luin sivuja, vaikkakin siellä tuli aika selkeästi esille, että riskit monenlaisiin psyykkisiin ongelmiin ovat elossa olevalle kaksoselle merkittävästi suuremmat kuin normaalisti. Hyvä mieli sen sijaan tuli siitä, että vanhemmat voivat omalla toiminnallaan pyrkiä ennaltaehkäisemään näitä ongelmia. Sitä paremmin elossa oleva kaksonen pärjää, mitä enemmän hän tietää omasta taustastaan. On myös hyvä kerätä mahdollisimman paljon erilaisia muistoja talteen. Ne auttavat surun käsittelelyssä. Elossa oleva kaksonen voi kokea loukkaavana ja raskaana, jos hänen "toista puoltaan" eli menehtynyttä kaksosta ei muisteta tai hänen olemassaolonsa mitätöidään. Lisäksi vanhempia kehoitetaan verkostoitumaan saman kokeneiden perheiden kanssa.

Tähän asti me olemme ainakin näiden tietojen ja ohjeiden valossa toimineet oikein. Olemme jopa luoneet Suomeen yksin kaksosten verkoston luomalla suomenkieliset vertaistukisivut (Etusivu) Olemme tehneet Toivosta muistolaatikon ja olen säilyttänyt kaikki vaatteet, mitä mummo ehti kutoa molemmille pojille ja mitä minä kerkesin ostaa molemmille pojille. Yhteiset ultrakuvat ovat tallessa ja muistolaatikossa on talvella otetut ihanat vauvamasukuvat sekä Toivon hautajaisissa soitettu Petri Laaksosen biisi Hyvää matkaa. Osa kaksosista on menehtynyt niin varhain ettei heillä ole omaa hautapaikkaa, mutta tutkimusten mukaan se helpottaa elossa olevan kaksosen surua, kun menehtyneellä kaksoselle on oma hautapaikka. Toivolla on oma hauta ja kaunis kivi haudalla.

Tulevaisuus näyttää, millainen elämä Valolla on. Kohtalonkortit on jaettu jo ennen syntymää, mutta niillä korteilla tämä peli on pelattava, kun muitakaan ei ole.
 
miumiu83 ja pohtijatar: Mulle tais aikasemmin terveydenhoitaja sanoa, kun oli levottomia öitä, että olis tärkee saada päivällä nukkumaan yhden pidemmän pätkän. Se vaikuttas hyvin yöuniin. Mutta tiedä sitten. En mäkään ole huomannut, että millään olis mitään vaikutusta, siis noilla päiväunilla. Mä toivon todella, että tää on joku vaihe vaan..... On ollut niin rankka viikko ton vesirokonkin takia.. Pinna vaan meinaa loppua... En muista, että esikoisella olis ollut tällasta vaihetta ollenkaan. Hän kyllä nukkui hyvin, söi vaan ja jatkoi nukkumista. Joel on muuten kyllä nukkunut hyvin tähän asti. Tätä on nyt ollut jonkun parin viikon ajan ehkä...
 
Täällä myös levottomia öitä ja valvomista ja rasittavaa on!
Neuvolassa juttelin asiasta terkan kanssa ja hän oli sitä mieltä,että koska imetän,niin haluaa vaan sille rinnalle ja läheisyyttä,iltapalaksi saa kuitenkin ison annoksen puuroa ja maitoa.
Päivisin nukkuu kolmet unet n.9-11,13-14 ja 16-18(välillä vaihtelee,etenkin jos olla autoiltu paljon tai oltu kylässä päivän aikana).
 
Papuneiti: varmasti voi olla läheisyydenkaipuusta teilläkin kyse.Meillä poika kääntyy monta kertaa yössä mahalleen ja siinä sitten hermostuu.Nukkuu unipussissa,mutta pussi on aika ohut,että sen kanssa pääsee kääntymään: /Menohalut olis muutenkin kokoajan kovat,sylissä kiikuttelee itseään edestakas ja lattialla kääntyilee ja kierii,koettaa myös ryömiä.Lisäksi ikenet alhaalla ihan turvonneet,että hampaitakin on kohta tulossa,niin paljon syitä levottomuuteen ainakin meillä: /
 
Rapu82: Joel ei onneks yöllä yritä kääntyä sängyssä, vaikka lattialla kääntyy koko ajan selältä mahalleen. Meillä kans sylissä yrittää istumaan ja mahallaan yrittää ryömiä. Hampaita meillä on 2 alhaalla ja just pari päivää sitten kokeilin, niin ei ainakaan tunnu, että lisää olis tulossa. Kylläkin kuolaa paljon ja kaikki laittaa suuhun. Tuttiakin työntää väärinpäin suuhun. :)
 
Rapu82 ja papuneiti Jotain tuollaista vaihetta vähän pelkäsinkin, ei tähän sitten taida oikein mikään auttaa: /
Täällä on kääntyilty yöllä ja hampaita on pitkään ollu tuloillaan.
Oletteko ajatelleet unikoulun tyyppistä aloittaa?
Vähän jo yritin nukkumaanmenoa rauhoittaa/kokeilla opettaa nukahtamaan itseksen. Ensin olikin edistystä, mutta sitten meni ihan alamäkeä. Ja olenkin miettinyt että jos on suureksi osaksi vielä läheisyydenkaipuuta, niin ei sitä vielä raaskisi rajoittaa:( Vaikka täyttääkin ensi viikolla 6kk.
 
onko tämä jatkoa ketjulle jossan kirjoiteltiin ennen kesää ja kesällä kun vauvoja odoteltiin?

Meille tuli ne kaksos tytöt jotka tulee ensviikolla puolivuotta. Mette ja tytti saivat flunssan ja kaupan päälle korvatulehduksen. opittiin ryömimään ja sen myötä yö umetkin hieman huonontunut
 
Minttu1: :hug: Toivottavasti isäsi syöpä ei ole levinnyt. Voimia.

Mammaliini83: Onpas Aarnilla tukkaa, ihana.:heart: Jaksuja pienen neidin leikkauksen odotukseen. Vaippaihottumaan voi kokeilla bepanthenia alle ja sen päälle ohuelti sinkkivoidetta.

Lenniina: Jokos Hamuliinin massu on alkanut toimia normaalisti kiinteiden aloituksen jälkeen? Meilläkin alkaa olla ajankohtaista nuo syömiskokeilut. Ensi lauantaina tulee 6kk täyteen ja ajateltiin juhlistaa sitä perunalusikallisella.

Jonna H: Hienoa, että selvisi, mikä polvessa vikana. Tsemppiä leikkaukseen!

Mipsu: :hug:. Kylläpä pysäytti tuo viestisi aivokasvaimesta kaiken vauva-arkijuttujen keskeltä. Onneksi leikkaus meni hyvin, toivotaan pikaista toipumista ja jaksamista.

Mussupussulle onnea opiskelupaikan saamisesta:flower:

Papuneiti: Meillä on myös alettu juttelemaan kesken unien. Tosin vasta aamusella, mutta kuitenkin niin, että siitä sitten vielä jatketaan unia muutaman tunnin jutustelun jälkeen. Tarjoan tissiä, jos ei kelpaa niin annan jutustella ja puutun vasta käninän yllättäessä asiaan.

Pikinen: On tämä sama ketju, tervetuloa takaisin kirjailemaan!

Flunssankarkoitukset kaikille tarvitseville! Meillä alkaa jo onneksi helpottaa. Pikkuisen toinen vielä yskii. Sunnuntaina saatiin kuitenkin esikoisen synttärit pidettyä, onneksi. Väkerrettiin miehen kanssa lauantaina yömyöhään vielä kakkua. Piti testata vaahtokarkkitaikinan teko. Ensikertalaisten tuurilla tuli kaunis ja hyvänmakuinen muumikakku =) Kauhuskenaariot oli kyllä mielessä tuosta vaahtokarkkitaikinasta.
Mitenkäs muut nukuttaa näin kovilla pakkasilla? Mun oli pakko laittaa tuo ulos nukkumaan. Aamusta kun oli – 23 ja nukutin eteiseen, mutta ei nukkunut kuin tunnin ja oli kärttyinen kuin mikä. Onneksi laski alle 20 pakkanen, mutta silti pienelle ohjeiden mukaan liikaa. Laitoin nyt lämpömittarin vaunuun ja on tuulensuoja sekä fleece vaunun päällä. Toivottavasti ei käy henkeen. Onhan sitä kohta se puolivuotta ikää ja eikös silloin ollut se – 15 rajana. Täytyy seurailla tilannetta.
Mulla on jostain syystä alkanut tökkiä näiden sivujen käyttö, pitäisi saada aikaiseksi ostaa lisää tehoja nettiin. Nyt ei aina jaksa sitten tulla kirjailemaan tai lukemaan kun kestää tuo avautuminen kauemmin kun sen sekunnin ;)

Kuurankauniit pakkaspäiväterveiset lähettää

Unna ja Nuuk lauantaina maagiset 6 kk
 
Minttu, huomasin nyt, että sä olet samassa tilanteessa kuin minä. mun isällä todettiin isänpäiväviikolla imusolmukesyöpä. Muutamat yöunet meni, mutta nyt olen tyytynyt kohtaloon ja toivon parasta sekä pidän mielessä pahimman mahdollisen. Muuta ei voi kuin odottaa.
 
Tsemppiä kaikille sairastaville ja niille joiden läheiset sairastaa, kyllä se lähimmäisen sairaus aina pysäyttää, meidänkin äiti on sairastanut syöpää jo 10 vuotta... : / :hug:

Pikinen Kyllä, tämä on juuri se, olethan sinäkin mainittuna etusivun listalla.. ;) Mukava kuulla teistäkin! :)

Tuosta pakkasrajasta ja ulkoilemisesta on ollu paljon puhetta tuolla toukokuisissa ja ilmeisesti pakkasraja on alle vuotiaalle 10 astetta, moni ei tästä syystä ole edes ulkoillut. Meillä on se tilanne et koska mies ei juuri muuta ehdi tekemään kun töitä, mun on pakko mennä kauppaan ja ulkoiluttaa koira, eli oli pakkasta kuinka paljon tahansa, meillä lähetään ulos.
Justiinsa kotiuduin tunnin ulkoilulta ja ihan oli poika lämmin kun oli tarpeeks päällä ja lämpöpussissa + suu siinä edessä ettei naama palellut tai joutunut hengittää periaatteessa suoraa kylmää pakkasilmaa, se kun ilmeisesti on se pahin juttu siinä...

Paikallaan meillä ei pysytä ollenkaan, ei siis vielä konttaa tai mitään, mut jotenkin onnistuu pyörimään ja potkuttelemaan niin et löytää sen millon mistäkin kaivelemasta.. :D

Mutta se siitä taas, mukavaa alkuviikkoa kaikille! :)

Maira ja Juhis melkein 6kk
 
+ 4 näytti vaunujen lämpömittari ulkolämpötilan ollessa -18, kun otin sisään poitsun. Oli tosin ekaa kertaa fleecepeitto harson sijasta tossa aukon päällä. Meillä tosiaan vedellään sitä 3 tuntia ja ylikin unta ulkona, siksi huoli. Kyllä tuo on isoveikan ulkoilujen ajan säässä kuin säässä vaunuissa.
Täytyykin vilkaista toukokuisten pinoa, jos siellä asiasta keskustellaan. Aina välillä tulee muitakin pinoja vilkuiltua.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä