~Kesäkuun kullannuput 2010~

Heips :)

En oo taas saanu aikaseksi tänne kirjotella :D.. mekin käytiin 5kk neuvolassa pojun kanssa.. 65cm ja 7280g :) saman pituinen on kuin siskonsa saman ikäisenä, mutta poju on kevyempi :) Täällä on kaksi hammasta kans suussa.. ei oo onneks kun yhen kerran pikkasen kokeillu hampaita tissiin :D toivotaan, ettei kokeilekkaan... heh

Täällä kans kieritään ja lennetään ja mittarimatoakin yrittää, mut naama maassa niin ei oikein kule :D.. takapuoli nousee jo konttausasentoon, mutta etupuoli ei samaan aikaan..

Täällä tuo nukkumaan meno on vähän hankalaa.. ulkona kyllä nukkuu vaunuissa 3h ja sinne nukahtaa suht helposti.. mut sisälle illalla omaan sänkyyn kestää noin tunnin.. hän kyllä itekseen siellä sängyssä höpöttelee ja ihmettelee ja aina välillä käyn laittaa tuttia takas kunnes sitten lopulta itekseen nukahtaa :) en oo ees ryhtyny siihen nukuttamiseen ku esikonkaan kans en sitä tehny.. nykyäänkin nukahtaa niin helposti itekseen iltasin :) ihan sillon pikkusena vauvana nukutin, kun ei rauhottunut, mut nyt kun höpöttelee itekseen tuolla eikä tunnu olevan mitään hätää niin siinäs höpöttelee :) öisin kyl heräilee vielä välillä aika useinkin.. huoh.. itekki tässä oon miettiny, et millonhan sitä lopettas tuota imettämistä.. esikkoa kyllä imetin 9kk asti, jos jaksais tätäkin saman verran.. hmm..

Mut eipä tässä muuta.. tulevaisuutta mietitään, et mitä sitä uskaltais tehä.. talokuume kun on kova, mut kummalakaan ei oo kuitenkaan vakituista työpaikkaa.. huoh.. saattasin saada toukokuussa jonkun mittasen sijaisuuden..toivotaan parasta, vaik Alpo onki aika pieni vielä sillon, mut miusta tuntuu, et en sit voi ees haaveilla oman alan hommista, jos en nappaa heti kun ois mahikset.. nytki kävin yhessä haastattelussa virkaan, mut sinne tietenkin valittiin se sijainen, joka oli ollut paikassa jo.. niin ärsyttävää käydä haastatteluissa kun tietää jo valmiiksi lopputuloksen :/ mut nyt riittää tää omanapaisuus tällä erää..

Voimia kaikille ja ootte kyllä vahvoja olleet..
 
6kk neuvolassa käyty:
69cm, 7,880kg ja pää 44,8cm
Paino edelleen vähän laahaa ja kun sai valita tullaanko 7kk neuvolaan, niin painon takia halutaan käydä tarkistamassa tilanne.
Mutta en tiedä miten sitä painoa lisätäkään, kun toinen syö hyvin. Me ollaan ja on oltu miehen kanssa kumpikin hoikkia. Sukuvika.
Tein tänään itse ison satsin liha-kasvis-sosetta, josko äidin tekemällä kasvaisi:D

Huomasin sopivasti ennen neuvolaa että poikahan osaa pinsettiotteen, näpläsi lelussa olevaa lappua niin jännästi.

Nukutus sujuu edelleen hyvin, ihanaa kun nukahtaa, niin sitten nukkuu. Eikä pilaa omia uniaan kuuntelemalla "nytkö se heräsi".

Kokeilin vähän aikaa sitten toista kaurapuuromerkkiä ja pojan kakka meni oudoksi, vihertäväksi. Huomasin sitten että puurossa on maitojauhetta, ikämerkinnät oli kuitenkin samat.
Onko muilla ollut samaa?

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Taidan mennä vielä vähän shoppailemaan Huutonettiin:whistle:

Jaksuja Shawnelle siihen alas! Ihan samoja fiiliksiä ollut välillä. Oma väsymyskin vaikuttanut ja välillä tuntunut ettei yhtään ymmärretä miehen kanssa toisiamme.:hug:
 
Viimeksi muokattu:
Varoitus: Allaoleva sepustus on kokonaan ihan hirveetä itsesääliä ja parisuhdetuskaa!

En kestä. Mikä näitä miehiä viiraa?? Viimeisen puoltoista tuntia tissitin ensin tyttöä ja sitten nukutin tolla pick up/put down tekniikalla ees taas ravaten ja ihan selkeesti sanoin miehelle, että hänen vuoronsa olis nyt. Vastaus "ok", mutta mitä tekee? Alkaa leipoa JOULUTORTTUJA itselleen (herkuttelee niillä, kummajainen), joten kun seuraavaks tuun makkarista että noh, joko herra menee seuraavaks, niin "ei just kerkee"... J*MA*AUTA!!!!!! No, minä menin luonnollisesti ja kärsivällisesti nukutin tytön. Kun sit sain sen nukkumaan viimein niin mitä meinaa mies?? Aikoo mennä ajamaan päänsä pesuhuoneeseen, eli ei kuulis mitään makkarista sinne asti eikä ees itkuhälyllä kun tossa hiuskoneessa on niin kova ääni. Mä en ymmärrä... Ei voinut sitä tukkaansa ajella kun olin nukuttamas tyttöä ja leipoa noita helevetin torttujansa nyt. Olisin toivonut saavani pienen hetken rauhassa koneella kuulokkeet päässä rentoutuen... Ja oonhan tässä nyt, mutta vihaiseks ehdin jo tulla...

Kauheeta paatosta, anteeks... Mulla on vaan tosi paha mieli nykyään kaiken aikaa kun tuntuu että mies ottaa mut ihan itsestään selvyytenä ja olettaa mun tekevän kaiken vauvan kans. Ihan kuin ei oma-alotteisesti pystyis mitään ennakoimaan tai miettimään missä kohdassa mitäkin on fiksu itse tehdä kun vauva tulee ensin. Ihan kuin ois kaks lasta... Missä mahtaa olla se ihana isä joka mun kans täällä vauvaansa hoisi isyysloman... Onko nää luontokappaleet ihan oikeesti niin epäkypsiä, että noin nopeasti kyllästyy uutuuden viehätyksen mentyä? Ja mua ei huomaakaan fyysisesti... En kuulemma ole liian lihava eikä mussa ole mitään vikaa, mutta ei kyllä vahingossakaan koske. Ja jos itse vihjailen seksistä niin heittää vitsiksi tyyliin "et sä kumminkaan mun kanssa halua". No, kohta en haluakaan.

Kellään samoja ongelmia? Ja joo, kaiken tän lisäks on joka päivä töissä 10-12 tuntia ja joka toinen päivä kolistelee aamulla jo ennen viittä kun käy siihen päälle salilla. Mä tietty herään, aika usein tyttökin, enkä sit enää saa unta. Ja mun nukkuminen on muutenkin tosi hankalaa. On kyllä tosi paha mieli kun oon ihan rikki ja joulu tulossa, vauvan eka joulu ja haluaisin olla niin onnellinen... Tänään (taas) yritin asiasta miehelle puhua ihan nätisti, ilman v*ttuilua ja syyttämättä millään tapaa, mutta kuunteliko? Ei, kun oli kai jännä hetki Emmardalessa...sarjassa jota ei ees seuraa mitenkään. Oli vaan ilmeisesti mielenkiintoisempaa kuin mun asia. Ja hän on terve, hänen vanhemmat on terveet ja kaikki hällä niinku itsellä ok. Mä taas sairastan ja kärsin näistä kivuista ja unettomuudesta ja mun isä sairastaa keuhkosyöpää (tosin nyt on "terve") ja sydänsairautta, ja äitillä reumaa ja muuta, ja menetin just hiljattain viimeisen äärettömän rakkaan isovanhemman. Mut mun pitäis jaksaa ja olla hehkeenä ja hoitaa lapsi ja viihdyttää miestä!! Ei kuulemma oo viehättävää kun oon epävarma ja heikko... Eikä ymmärrä, että voi hieman hormonitkin vaikuttaa kun kuitenkin imetän yhä aika täyspainoisesti. Kaipaisin niin hellyyttä ja huomioo, mutta ei kuulemma tule häneltä luonnostaan kun ei itse kaipaa päivittäin läheisyyttä. Oon hänelle ihmetellyt, että eikö sitten vois sitä mulle antaa kun oon ilmaissut että sitä kaipaan... Kuulemma unohtuu. Oon tosi surullinen.

Sori tästä valituksesta... Jos joku nyt ees jaksoi lukea tänne asti. Mutta tuli ainakin ees hiukan parempi mieli kun sain asiasta "puhua". :heart:
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!!
Me vietetään samalla Aaron puolivuotissynttäriä :)
Perjantaina oli neuvola, ei ole kerinnyt aikaisemmin kirjoittelemaan kun on tässä kaikenlaista, mm. asuntokauppoja yritetään järjestellä :) Löydettiin isompi kiva paritalo, saa nähdä saadaanko se, pitäisi saada tämä oma eka myytyä!
Niin ne mitat oli 9250 g ja 68,3 cm. Neuvolan täti oli oikein ihastunut Aaron ryömimiseen ja muuhunkin kehitykseen, hyvin kuulemma menee. :)

Juu pitänee alkaa taasen hommiin, vieraita tulossa tänään.

Mukavaa päivää ja talvista menoa kaikille ja jaksamista miesten ja sairauksien kanssa kaikille!

T.Ripe ja Aaro tasan 6 kk :heart:
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!
Huh tuota lumen määrää, pelottaa pääseekö täältä huomenna ollenkaan ulos.

Kuudes päivä itsekseen nukkumaan opetusta ja meille on vakiintunut kahdet kunnon päikkärit, joille nukahtaa kun sänkyyn laskee. Yöunille myös nukahtaa helposti ja on alkanut heräämään vain kerran yössä!:) Ihanaa, ja just kun neuvolasta suosittivat että yösyömisiä voisi jo hampaan takia alkaa vähentämään.
Mukavaa kun on taas vähän omaakin aikaa. (voikin miettiä mitäs sitä jouluna..0 asiaa tehtynä jouluksi, ei edes yhden yhtä korttia hankittu/askarreltu:x)
 
Shawne: Hienoa, jos ei olisikaan reumaa, vaan lääkkeillä ”parannettava” kilpirauhanen :hug: Jaksuja parisuhteeseen! ” Ei kuulemma oo viehättävää kun oon epävarma ja heikko” – olipas aika rumasti sanottu! Miehet kyllä välillä :mad:

Ripe: Onnea asuntokauppoihin!

Miumiu: ”Paino laahaa”: Meillä ei neuvolatäti ollut painosta milläsäkkään, kun omalla käyrällään kasvaa tasaisesti (meidän mitat alempana). Ja aiemmin joku th mulle sanoikin, että parempi vaan, kun ei sitä ylimääräistä painoa ala kertymään vielä lapsena. Ole siis huoleti, hyvältä mun silmään näyttävät pikkuisesi mitat – eli älä nyt ainakaan lihottamaan pientä ala ja vielä ”sukuetuna” saatu hoikkuus päälle, niin ei mitään syytä huoleen/toimenpiteisiin =):hug: Onnea ekasta hampaasta :flower:

6kk neuvola (5kk): 68 cm (66), 7595 g (7275), pipo: 41,6 cm. Nyt ei ollut th enää ollenkaan huolissaan pituuskehityksestämme, vaan kaikki oli hänen mielestään ok, seuraava neuvola 8kk. En antanut nyt pikkuneidille laittaa influenssarokotetta.

Pulauttelumme on kuulemma normaalia, kun ruuan jälkeen painetta tulee masulle. Helpottaa viimeistään, kun nousee ylös, mutta liikkumista ei saa pulautuspelon takia rajoittaa. Kiinteitä kehotti nyt lisäämään siten, että yhdestä päivän kasvisateriasta siirrytään kahteen ja n. viikon päästä mukaan voisi ottaa lihan. Siitä muutama viikko ja siirtyminen kolmeen ateriaan ja mukaan puurot. Mukavaa, kun saa selkeät ohjeet ja kuitenkin myös ohjeen, että edetä siten kuin itsestä tuntuu hyvältä =)

Nyt meillä neiti jo nostaa myös ylävartaloa suorille käsille, eli kun vielä jaksaa tehdä pepun ja yläkehon noston yhtä aikaa, on konttausasento valmis. Istuttamiseen sain luvan ja hienosti neiti syöttötuolissa jo istuukin.

Lumista uutta viikkoa -pian on joulu :xmas:
 
Äidiksi ja isäksi kasvaminen ottaa aikansa. Varsinkin, jos lapsi on tehty ns. vanhemmalla iällä. Noi parisuhdetörmäykset on siten väistämättömiä! Meillä esikoisen vauva-aikana pikkasen kränää ja Pyryn pikkuvauva-aikana myös. Ei mitään, mistä ei selvittäis. Nyt kun ollaan puhuttu asiat halki, on lapsillani maailman paras isä, joka ymmärtää myös äidin tarpeita. Mulla on nykyään vähintään yksi kokonainen lapsivapaa ilta ja jumpissakin saan käydä joskus iltasella yksin. =) Jos parisuhdeongelmat menee sellaiseen solmuun, että kommunikaatio loppuu kokonaan, kannattaa hakea apua. Ainakin Väestöliitolla ja Kirkolla on maksutonta (?) parisuhdeneuvontaa. Tsemppiä kaikille parisuhteeseen! Vauvavuosi on todella rankaa aikaa parisuhteelle!

Oon nyt käynyt jumpissa ja vielä tehnyt lumitöitä siihen päälle. On kyllä paikat niiiiiin kipeinä, että perunankuoriminenkin oli tuskaa. Mutta ei oo mikään jumissa. Lavat oli vähän töks, mutta mies niksautti ne paikalleen ja nyt taipuu taas myös pöytään joogassa.

Kivoilta kuulostaa kaikkien joulusuunnitelmat! Melko perinteistä, mutta niin pitääkin olla!

Ajattelin nyt vihdoinkin hankkia itselleni joululahjaksi silmälasit! Autolla ajellessa kun on kaikkia törttöjä liikenteessä - "en minä vaan ne muut" - niin olis hyvä nähdä metriä edemmäs. :O Toi meidän neliveto on niin unelma liikenteessä - just eilen aurasin latua Toyota Corollalle. :D

Joh, nyt on sitten lunta! God you can shut down the snowmachine already! We have enough! Iso piha on kiva, mutta tällaisina talvina...

Pyry ottaa jo muutaman konttausaskeleen. Sehän on jo 2 kk:tta ryöminyt, niin oli vain ajan kysymys... Äidin muru! On sellainen hymypoika nykyään, että saatetaan kikatella toisillemme vartti putkeen. 6kk -neuvolassa kaikki ok. Pituus n. 68 cm ja paino 8800g. Influenssarokotteet otettiin molemmille lapsille ja Pyryn tehoste siihen kuukauden päästä.

Pitäis tässä varailla kosmetologia. On niin paljon taas mustapäitä, että pakko käydä syväpuhdistamassa. Mä luulin teininä, että niitä näppylöitä ei tule enää aikuisena... Wrong!

Onkos teillä muodostunut vauvanvaatteissa jotain lempparimerkkejä? Mä oon löytänyt Guessin lastenvaatteet - aivan ihania! Ja PO.Pin tietysti! Entäs sellaisia, että kyseisen merkin vaatteet ovat aina vääränmallisia lapsellesi, eli ns. inhokkimerkkejä? Mä inhoon H&M:n ja Lindexin vaatteita, kun ne kulahtaa hetivälittömästi! 1 pesu ja värit on haalistuneet ja kauheesti nukkaa pinnassa, vaikka pesis nurinpäin. Zaran lastenvaatteisiin mulla on viha-rakkaussuhde, kun ne on niin jumalattoman söpöjä, mutta aika heikkolaatuisia. Mutta niinhän se menee, että halvalla ei saa hyvää...

Joulunodotusta kaikille!
 
Lenniina :) En kovin huolestunut siitä painosta, uutta nuorta terkkaa vaan on välillä vähän vaikea tulkita, että miten huolissaan milloin mistäkin oikeasti pitäisi olla. No en ole stressaavaa tyyppiä.D ja hyvinhän poika ainakin on pituutta kasvanut. Jos jotain aion niin katsoa että tarjoan usein maitoa. Olen huomannut että nykyään ollaan niin touhukkaita, ettei edes muisteta pyytää maitoa.

Merkeistä, omassa pukeutumisessa en ole ollenkaan merkkiuskollinen. Jos merkki on selvästi esillä, jää vaate varmasti kauppaan. Jotenkin turhauttavaa maksaa Paljon ekstraa siitä että vaate on jotain tiettyä merkkiä. Varsinkin kun nykyään se ei tod ole mikään laadun tae, monesti joskus pettynyt.
Usein kestävimmät vaatteet löytyy second handinä, ovat kestäneet hyvässä kunnossa sen 20v ja kestävät vielä pitkään:)
En tarkoita etten välittäisi mitä päälle kiskotaan, päinvastoin.

Eli siis paljon hankin käytettynä, lastenvaatteissa Duns:illa ja idaT:llä on kivan näköisiä vaatteita.
 
Viimeksi muokattu:
moikka!

.....niin... pää lyö tyhjää kun tuli sauma raapustaa ees jotain... :D sellasta haipakkaa mennään kokoajan nykyään että huh huh!!

ikean ostokset on edelleen kassissa ja pari hyllyä vielä kasaamatta lauantain reissusta. Eilen illalla tai yötähän se oli kun yhden silmät ristissä ruuvailin kasaan. ei vaan ehdi! ärsyttää kattoa niitä tuossa edessä ja hyppiä yli mutta... pitää yrittää sitten samalla tehdä iso siivouskin kun saa komerot kasaan ja järjestettyä tavaroita paremmin. on se ikea ihme paikka kun viimeeksi meni koko sakilla kiertäessä 6 tuntia eikä ees tuntunu pitkälle ajalle ja nyt meni miehen ja aarnin kans 4h :)

(sori pienet alkukirjaimet jos jotakuta häirittee... syötän samalla ja en jaksa nyt välittää...)

eilen käytiin neuvolassa näyttämässä 2v neidin takapuolta lääkärille kun ollut rikki kolmisen viikkoa ja en enään keksinyt syytä, vaippamerkin vaihdettiin ja maitokin oli hetken pois kun sen kans aluksi tapeltiin,, no luultavasti ollut hiivaa ja nyt sai korvakuurin taas niin haettiin lääkerasvaa varuille. tuo hiiva siis tuli marraskuun kuurin jälkeen. nyt ihan oudon niminen antibioottikin kokeilussa jos nuo tutummat ei enää tehoa..

Aarni sai yhden piikin suun kautta ja kaks reisiin ja illalla oli tosi kipeä ja kosketusarka reisistä... reppana! :( muuten on niiin ihana aurinko ja helppo vauva!

kova poika hikoamaan... tampereen reissulla piti vaihtaa body välillä kun oli ihan litimärkä automatkan jälkeen vaikka autossa oli aika viileää. muutenkin hikoaa vaikka ei olis kuin yksi vaatekerta tai body, sukkikset ja housut... toppahaalari taitaa olla aika lämmintä mallia. ei olla kuin kerran kaks pidetty villahaalaria välissä.

vaatemerkeistä... mä taas oon lindexin ja hm vakiasiakas,... enkä oo huomannu nukkaantumis tai haalenemis ongelmaa koskaan!! mä kierrätän vaatteet aika monella lapsella sopivaa ja hyvin on säilynyt. en tiedä olisko pesutavoissa eroa siis kuinka kuumalla kukin pesee tai millä aineella. ite en käytä huuhteuainetta ollenkaan ja pulveri on allergisille sopivaa. silloin tällöin ostan uutena ja aika paljon kirpparilta. jotain me&i vaatteita on ja pari duns tai maxmorra tms... benettonia en osta uutena koska niiden laatuun oon pettynyt. jotain pientä oon ommellu ite.

mutta nyt koululaista herätteleen!! mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta ja terveiset remontin keskeltä... :whistle:

Meillä se elo rullaa kuten ennenkin, sitä lukuunottamatta että Juha oppi viime viikolla kierimään ympäri ja nyt se ei pysy enää sekunttiakaan paikallaan.. :p Aikasemmin se pyöri vaan napansa ympäri ja työns itteensä taaksepäin, mut nyt tosiaan vedetään kierien ees taas...Kai se kohta lähtee konttaamaankin kun asentoa jo ihan pirusti hakee, peppu on koko ajan ylhäällä, viekä kun tajuais käyttää niitä jalkoja ja käsiä samaan aikaan.. :D

Yöt on kovin vaihtelevia ollu, viime viikolla oli tosi hyviä öitä, ei tarvinnu herätä kun 2-5krt yössä, nyt on sit taas tää viikko nukuttu tosi huonosti..Noo..Meillä on huomenna se lastenlääkäri, joten katsotaan mitä se sanoo.. :)

Noista vaatteista, mulle ei oo muodostunu mitää suosikkimerkkejä, oon muutenkin ostellu järjestäen kaikki vaatteet tähän asti kirpparilta.. :whistle: Oikeestaan nyt isompia oon ostanu kaupasta ja ne on sit ollu tyyliin prismasta ja oon aina ollu tyytyväinen.. :)

6kk neuvola oli meilläkin eilen, mitat: (2vko sitten mitat)
Paino: 8,585kg (8,115)
Pituus: 71,5cm (70,2)
PY: 46,7cm

Rokotukset saatiin eilen kun 5kk neuvolassa ei voitu antaa sen korvatulehduksen ja kuurin takia. Poika aika ilkeesti otti itteensä ja kiukkuili sit komiasti koko päivän kun piikitettiin... :( Onneks ei tartte nyt sit mennä neuvolaankaan kun vasta helmikuussa! :)

Sitterissä meidän sälli ei viihdy enää ollenkaan, joten syömiset tehdään ihan syöttötuolissa, ei sillä, tuo osaa jo istua ite niin että tukee itsensä omilla käsillään..

Nopeasti ne kasvaa! :) Meillä isäntä alko vihjailee että pitäis toinen laittaa alulle, mut mä en oikein ole ihan vielä samaa mieltä..En haluais hoitaa kahta vauvaa ja ukon pitää saada noihin töihinsä joku tolkku ennenku ees harkitsen..Mut olihan tuo tavallaan ihan kiva kuulla et mies perhettä vielä haluaa.. :)

Mutta joo, meille hönkäs 3 putkimiestä sisälle, joten kai mä meen pelasta pojan syliini!

Oikein mukavaa keskiviikkoa kaikille! :)

Maira ja Juhis huomenna 6kk
 
Heippa kaikki :)

Täällä tänään tuli 6kk täyteen, hui kuinka aika menee nopeasti. Mut on se ihana seurata toista, kuinka oppii joka päivä uusia asioita ja luonnetta alkaa tulemaan esiin. Harmittaa vaan ku ei meillä ole 6kk:n neuvolaa :/

Joulusta täällä oli puhe, myö menemme ensimmäistä kertaa anoppilaa jouluksi ja siellä on anopin perhe ja kaikki lapset :) Aarg, mie en tykkää joulusta, kauhea stressi iskee mitä ostaa joululahjaks kellekkin ja nytkään en ole vielä ostanut yhtään joululahjaa eikä ideoita ole :/

Vaatemerkeistä: Myö käytetään äitiyspakkauksen vaatteita ja monet ostavat meille vaatteita esim. oma äitini suosii tutta merkkiä, ja miusta se on ihan hyvä. Muutamia kalliitakin vaatteita löytyy kun ollaa saatu lahjaksi.

Täällä neiti on oppinut melkeimpä ryömimään eteen päin, mutta enemmän takaperin mennään. Luonnetta neidiltä löytyy enemmän, kun laki sallii :D Ja konttausasentoon noustaa peppu, ja kädet suorina, ja siinä sitten heijataan itseään. Mutta ei vielä liikkeelle pääse. Täällä onkin vedonlyönnit pystyssä milloin neiti lähtee konttamaan, itse olen veikannut että jouluna jo kuusen kaataa :D

Mutta viikon jatkot tänne kaikille, nyt neidin kanssa touhuilemaan <3

-Anna Ja Linda 6kk

Myö sitten oltiin viime lauantaina viettämässä miehen pikkujouluja, juu oli ihan hauskaa, mut empä osannut oikeestaan muusta höpöttää ku vauvasta :) Ja sunnuntaina iski kauhea ikävä iltapäivällä, mutta onneks lopulta sain vauvan kotiin <3
 
Hei vaan! Pääsen taas kirjailemaan kun mies on pojan kanssa ulkoilemassa, jee! Viime viikolla vähän ilkeästi sanoin osallistumisista ja sitten seuraavana päivänä mökötyksen jälkeen juteltiin kunnolla. Kyllähän se tuotti tulosta, nyt mies syöttää pyytämättä pojan aina kun on kotona siihen aikaan ja muutenkin viikonloppuna sain yksin käydä kirpparilla ja touhuta omiani. Jaksaa ihan erilailla olla sitten viikolla kotona pojan kanssa. Suosittelen siis avautumista lämpimästi :)

Joulusta... me tullaan Suomeen! Tullaan omalla autolla, ollaan pari yötä siskon luona Tampereen lähistöllä ja sitten yksi yö ystävän luona Kuusankoskella. Siitä sitten takaisin ja anopille, joten Oliver viettää tänä vuonna kolme joulua ja taitaa joulupukkikin vierailla joka paikassa :) Ihanaa! Mie oon niin jouluihminen, että kyllä nyt kelpaa! Täältä muuten eilen löysin joulutorttuja yhdestä leipomosta, olin aivan into piukassa, haha. Kävi sitten ilmi, että omistaja onkin suomalainen.

Vaatemerkeistä. Täytyy myöntää, että tykkään ostella Småfolkin ja PoPin vaatteita. Småfolkilla on ihania kuoseja ja sellaisia kokopukuja ja laatu on mielestäni hyvää. PoPilla on ihanan reilut koot ja kestää kulutusta vallan mahdottomasti. Lindexin ne samettipöksyt ovat aivan ykköset, tykkään kun on leveä resori eikä meillä ainakaan ole nukkaantunut, vaikka usein on pesty. Lindexin bodyt puolestaan on aika blaah, järettömän leveitä ja hihat sitten aina liian lyhyet. Ostan tosi paljon käytettynä netistä, täältä saa halvalla varsinkin Polarnin vaatteita. Ah ja huuto.netistä huusin Metsolan yhden bodyn ja se on aivan mielettömän ihana, niitä haluaisin kovasti lisää. Tosin mitoitukset ovat todella, todella niukkoja, sillä tuo body on kokoa 86 ja juuri Oliverille sopiva nyt. Nyt olen yrittänyt metsästää jostain pojalle ruskeaa samettihaalaria (vai onko se velour? vai sama asia? kääk!), mutten meinaa mistään löytää kivaa. Kalliita ovat, jos uutena meinaa ja monesti näkyy käytettyjenkin hinnat hipovan pilviä.

Mitoista puheenollen... Oliverin 5kk + 5pv -mitat ovat 71,5 cm ja 10 190 g! Pipo taisi olla 44,5 cm. Rokotukset sai ja hienosti kesti, pienen itkun tirautti toisen piikin jälkeen, mutta meni nopeasti ohi. Ei kitissyt kotonakaan eikä noussut lämpö.

Mitäs vielä... ainiin, ostettiin uusi turvaistuin, pitäisi se asentaa. Päädyttiin Britaxin Multi-Techiin kun on kaikkein eniten istuintilaa ja oli tarjouksessa n. 270e. Vielä haluaisin käydä ostamassa uuden syöttötuolin, kun tuo triptrap-kopio on aivan takamuksesta... siis niin vaikea poikaa sinne laittaa ja vaikka siinä on tuollainen pehmuste, niin on aivan liian leveä. Ajattelin, että käydään hakemassa Ikeasta se halvin malli ja siihen se tarjotin, niitä on joka kahvilassa ja meidän poika ainakin tykkää siinä istua.

Kylläpä teillä lapset ovat kehittyneitä! Pinsettiotteita ja ryömimisiä... Meillä kun vasta on opittu kierähtämään selältä mahalleen :D Mahallaan ei viihdy vieläkään kovin pitkään, välillä yritti nostaa vähän pyllyä, mutta kun nenä osui lattiaan niin kauhea poru pääsi... Oon edelleen varma, ettei meillä kävellä koskaan, ja että äiti kantaa poikaa vielä kakskymppisenäkin sylissä.

Ainiin, miten teidän vauvoilla on muotoutuneet päät? Meillä kun neuvolassa valittaa koko ajan, kun Oliverilla on lättänä takaraivo :( Että pitäis tyynyä ja diibadaaba... tyyny on joo, ostin sellaisen suht kalliin sitten paniikkipäissäni, mutta oon huomannut että sitten heräillään useammin yössä, hikooko sitten takaraivo vai mitä. Sitten taas kaveri, jonka tytöllä oli sama ongelma, asia korjaantui kun hän alkoi kävellä. Huoh. Kaikesta sitä sitten pitää stressata.

Ja Rutti, kerro ihmeessä lisää, miten teillä sujuu tuo sormiruokailu? Miten toteutatte, mitä ruokia, höyrytättekö vai paahdatteko jne...? Juuri saapui tilaamani Baby-led Weaning -kirja ja sitä innolla luen. En ihan tyystin ajatellut siihen siirtyä, mutta osittain ainakin. Banaania Oliver on saanutkin suoraan sellaisenaan, sitä imeskelee aivan onnesta soikeana. Irtoavat isommat palat sylkee sitten ulos.

Jahas. Jos sitä vaikka katsoisi leffaa, kohtahan nuo kyllä tulevatkin jo kotiin... Eikun tulivatkin jo, eli se oli äiteen vapaahetki tässä :D

Hei hei!
 
Täytyy minunkin kommentoida tuota lastenvaatemerkkiasiaa...Minä olen ostellu vaatteita lähinnä H&M:ltä, ja pääosin olen ollut tosi tyytyväinen. Ainoastaan muutaman euron body virahti pesussa, mut muuten ei kyllä ole laadussa valittamista. Lahjaksi ollaan saatu aika paljon Tutan vaatteita, jota pidin aikaisemmin huippulaatuisina, mutta kappas, yöpuku on ihan nyppääntynyt ja yhden bodyn värit haalistui tosi nopsaan. Ja yhdet gollecehousut ovat hirveen tiukat vyötäröltä. Tutkailin just netistä noita eri merkkien vaatteita, ja tuntui, että eihän tuolta muuta löydy kun sitä retroa. Ja se ei ole mun juttu. Täytys löytää joku semmonen nettikauppa(suomalainen), joka myy vaaleensinistä, ruskeeta, harmaata, valkeeta. Ne viehättäs tätä mutsia paljo enemmän!Vinkkejä?
 
Oon samaa mieltä edellisen kanssa. Pesen H&M ja Lindexin vaatteet 60 asteessa (OMO sensitive) ja käytän kaikki kuivurin kautta. Käytän lisäks sellasia pesulappuja niin että voi kaikki värit heittää sekasin koneeseen. Kaikki edulliset vaatteet on pysynyt ihan hyvinä monenkin pesun jälkeen. Ja en oikeen näe järkeä ostaa kaikkia vaatteita tosi kalliilla koska ne kuitenkin on pieniä kohta ja tuskin kuitenkaan säästyy mahdolliselle seuraavalle tulokkaalle tai on väärän värisiä tai pois "muodista" tms. Muutamia popin jne vaatteita oon saanut lähinnä lahjaksi.

Nii juu ja meillä Lindexin bodyissä on liian pitkät hihat ja menee pieneksi pituudesta ennen kuin hihoista :) eli niimpä jotkut vaatteet vaan istuu paremmin joillekkin lapsille.
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Ai niin piti munkin kertoa, että me ostettiin kans jo seuraava istuin autoon ja se on sellanen Cybex Pallas, ensi vuoden isofix-malli. Annoin tämän selvittämisen miehelle tehtäväksi ja hän oli sitten sitä mieltä, että tuo olisi hyvä. Painon puolesta voitaisiin tuota jo käyttää mutta taitaa olla poika vielä inasen liian lyhyt. Vähän pitäisi vielä tulla pituutta lisää. Harmi, koska kaukalo tuntuu jo niin ahtaalta. No mutta äkkiä se aika tässä menee ja kohta vaihdetaan istuimeen.
Hyviä öitä tällä erää!
 
Heips milkei,

Sormiruokailua (eli ylipäänsä kiinteitä) takana kuta kuin kaksi viikkoa. Ja parasta tässä "ideologiassa" on se, että senkus vain nakkelet ruokaa lapsen eteen ilman mitään "maistellaan nyt 1tl päivässä viikko ja sitten toista makua toinen viikko" -taulukkoa. Lapsi nakertelee sen minkä nakertelee ilman mitään paineita siitä saako mitään mahaan. Maito on vuoden ikäiseksi pääasiallinen ruoka. Mutta siis en ryhdy paatostamaan tässä, sormiruokailun perusperiaatteet sie lie tiedätkin ja kirjasta sitten lisää. Tuo kirja on hyvä, mutta aikalailla toistaa itseään eli paaaaljon tiiviimpään olisi ko. asian saanut.

Meillä poika on syönyt kerran päivässä edelleen. En pidä kiirettä ruokailukertojen lisäämisessä, sitten kun se puolivuotta tulee täyteen niin lisätään fiiliksen mukaan. Tai sitten kun istuu syöttiksessä. Tosin onhan poika nyt kahtena päivänä saanut välipalaa, kun käytiin kaupungilla kahvilla. Saa muuten mamma kahvitella pitkän kaavan mukaan tällaisen luonnetta omaavan kaverin kanssa, kun on haastetta.. Eväänä meillä oli klassisesti naksuja ja sitten hunajamelonia. Löysin netistä erään blogin ja keskustelupalstan, josta olen saanut paljon vinkkejä ruoanvalmistukseen.

Me mennään vielä "perusraakaa-aineilla" eli en ole kokannut mitään. Bataattia, perunaa, kesäkurpitsaa teen uunissa. Sellasia isoja lohkoja, päälle oliiviöljyä ja hieman mausteita (ei tieten suolaa). Tuo kesäkurpitsa on ollut ihan hitti pari päivää eli kurpitsaveneitä tein laittamalla kurpitsan puoliksi ja puolikkaan vielä puoliksi. Kuorineen ja mausteineen uuniin. Kuori pysyi ehjänä ja poika imeskeli "lihaa" siitä, tuntui että imi puoli kurpitsaa sisään ja sitten veti ulos. Porkkanaa ja parsaa höyrytän, porkkana vie tosi pitkään, että saan sellaista, että uskallan antaa.. Poika on kyllä todistanut, että liian isot palat osaa kakoa, mutta noudatan nyt vähän aikaa tällaista ohjetta: sen minkä itse saan muussattua kielellä kitalakea vasten, voin antaa pojalle. Tosi kovat sitten erikseen eli esim. tuorekurkun ja melonin olen antanut sellasenaan isoina paloina. Meloniin jätän kuorta (pesen), niin sitä myöten imeskelee. Päärynää käytin mikrossa ja pehmitin, kun se tuntui sellaiselta, että voisi lohketa hankalia palasia.. Aika varovainen olen vielä, mutta onhan tuo lapsikin pieni (jouluna tulee tuon maagisen 6kk).. Banaanin olen antanut sellasenaan, kerran laitoin banaanin puoliksi pitkittäin, mutta sehän vain muussautui sitten.

Meillä poika on saanut alusta lähtein nieltyä ruokaa, tämä oli minulle yllätys. Ja aina on kakkavaipassa sattumia (eihän massu vielä osaa prosessoida niitä). Vähänkö olin ylpee! Hieman on jo nyt pojalla rauhoittunut alkuinnostus, eli ei enää katsomatta tunge kaikkea suuhun. Eilen vain haistoi porkkanaa, vissiin huomasi, että se oli pakkasen kautta vettynyt ja jätti sen huomiotta vaikka porkkana on monesti ollut in.

Tossa joulunpyhinä meinasin leivinuunissa tehdä satsit kasvis-, liha- ja kalapihvejä tai -pullia pakkaseen. Ja mikä parasta, ne ei ole kiellettyjä aikuisilta! Jouluna aloitellaan puurolla leikkiminen myös, pitäähän joulupuuroa pojan saada. Käyn kaupassa vain kerran viikossa, joten nyt on sitten kauppalistalla ainakin mangoa ja avokadoa. Sitruksia luultavasti saa myös sekä pakkasmarjoja (oman maan).

Poika on ihana, kun hokasee jo enne pöytään tuloa, että nyt sitä saa.. Katselee uteliaana tarjotintaan. Koirat on käteviä loppusiivouksessa, vaikka paljon ruokaa ei lattialle vielä päädykkään - kiitos äidin, jonka sylissä ruokailu tapahtuu. Vettä laps saa snapsilasista ruokailun päätteeksi. Ei voi antaa aiemmin, se kun on niin hauskaa! Kun lasi on aivan täysi, saa hörpättyä (ja nieltyä) siitä. Lopuilla leikitään, kun eihän hän vielä osaa kallistaa (eikä oikein äitin sylissä onnistu, kun äiti könöttää tiukkana selkätukena).

Mitäs vielä.. Sain vinkin toisaalta, että parista paidasta voi aukaista selän ja laittaa narut niskaan - siinä oiva ruokailupaita ja bodyt säilyy puhtaana (joskaan ei välttis kuivana, käytetään kyllä ruokalappua vielä tossa päällä). Ne ruokailuessut on minusta niin juperoita, etten itse sellainen päällä haluaisi syödä.

Kyllä tää meidän jutulta tuntuu, vaikka kyllähän tätä saa tässä maailmassa selitellä. Mutta mieluusti selittelenkin, ainut vain, että jostain kumman syystä vastapuoli tuntuu usein ottavan itseensä. Ei miulla ole tarvetta arvostella toisten soseiden syöttämistä! Meidän pojan ruokailua ja minun vanhemmantaitoja saa kaikki vapaasti kyseenalaistaa tietenkin... :p

Kattooko kukaan muuten emmerdalea? Mie katson... Ja voi kuinka tulikaan itku kun vauva kuoli. Piti ryhtyä pyykkäämään, etten menisi häiritsemään poikani unia.

Tulipa tekstiä yksistä potuista... Mukavaa loppuviikkoa!
 
Pitipä tulla päivittämään 6kk mitat!
Meillä oli neuvola eilen vaikka 16pvä täytetään vasta 6kk.
Pikku miehen mitat 7480g 65 cm ! Jee tulihan sitä pituuttakin niin ei tartte siellä neuvolassa akkojen narista!
Meillä pyöritään ja kieritään lattialla edelleen, mutta ei ryömitä... Eikä ole kiirekkään :D

Lyhyt sepustus viime sunnuntaista.
Meillä oli hyvin jännittävä viime sunnuntai, kun poika tukehtui ruokaansa, oli niin nälkäinen ja itkuinen kun yritin syöttää sosetta. Takana pitkät unet ja sose myöhässä. Vuorotellen tuttia ja sosetta...
Hökäs sitten "väärään kurkkuun" ja aikamme taistellessa poika jo muuttui siniseksi ja veltoksi ja silmät pullahtivat päästä soitin 112 apu tuli 7-10min kun ajoivat ensin väärään osoitteeseen. :headwall:
Saimme välillä sosetta tulemaan suusta ulos ja syke tuntui onneksi kokoajan.. Noh kun apu tuli poika oli taas ihmeen nopeasti oma itsensä ja halasi mua niin kovaa että sattui! Kyllä siinä säikähti koko perhe!! Ei tarvinnut mennä sairaalaan eikä kuumetta noussut onneksi!
Mutta olivat elämäni pisimmät minuutit! Olin jo valmis elvyttämään kun meni veltoksi :'( ja jo useita minuutteja taistelua takana... Noh meillä opittiin ettei itkuista lasta syötetä ennenkuin alle on otettu maitoa... :whistle:

Aloitettiin vauvauinti ja jose tykkää hirmuisesti! Lauantaina jälleen polskimaan!
Meillä otettiin käyttöön nyt nokkamuki jossa tutti pää.
Hienosti jannu pitää mukista itse kiinni.

Poika nukkunut pihalla jo 2h JEE!
 
Viimeksi muokattu:
Jane69 Voi kauheeta mikä tilanne teillä ollu! Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin:hug: Höh liian monta kertaa kuullut että apu mennyt väärään osoitteeseen:x
Kovin helposti meillä ainakin tulee vielä kakomisrefleksi ja sitten kun on ruokaa menossa alaspäin, sekä tulossa ylös, niin tukehduttaahan siinä ketä vaan. Meilläkin oli kerran pelottava tilanne itsetehdyn mustikkasoseen kanssa, eka ja vika kerta kun tein. Vaikka se ihan hienoa olikin.

Sainpas tehtyä jotain joulun eteen, tilasin äidilleni ihanan lahjakortin kosmetologille ja varasin ajan + askartelin joulukortit&metsästin osoitteet:)

Meillä viimepäivien uusi juttu on päristely:D
 
Viimeksi muokattu:
Voi kauhea mikä tilanne Jane69 ja hyvä että selvisitte siitä kuitenkin!!!!
On ollut mielessä, että järjestääköhän spr lasten ensiapukursseja. Pitää ottaakin selvää asiasta.
Meillä on miehen kanssa joskus käydyt ensiapuykköset, mutta epäilen, että en osaisi mitään tehdä.
Hyviä öitä nytten!

ps. ai niin oltiin tänään ekaa kertaa pulkkalenkillä. Ukko pötkötteli pulkassa, kun ei ihan siinä pysy vielä itse istumassa (en kyllä kokeillutkaan) ja hän sitten nukahti sinne. Oli se hauskannäköistä kun vetelin pulkkaa ja hän siellä nukkuu, jatkoi uniaan sitten vielä jonkun aikaa pulkassa takapihalla :)
 
Jane No hui hemmetti!Onneks selvisitte säikähdyksellä.. :hug:

Jooo..Me käytiin eilen siellä lastenlääkärillä, ihan turha reissu..Se kuunteli keuhkot, katto korvat ja tummas ettei sillä mitää allergiaa ole, unikouluun osastolle..Enpä taida viedä, mä en usko että unikoulu tekee yhtää mitään muutosta koska tuo sälli on täydessä unessa kun meuhkaa, joten en viitti viedä sieltä paikkaa sellaiselta joka oikeasti sitä tarttis..Jäi jotenkin niin paskan maku suuhun tosta käynnistä et huh..Mähän kun tupakoin, kuten miehenikin, niin sain sieltä sit tuomion et pojan kuorsaaminenkin kuulemma johtuu siitä et me poltetaan..Siis sillähän ei varmasti ole asian kanssa mitään tekemistä et jos tuo poika on sukuunsa tullu, sillä on norsun kokoset kitarisat, no mistäpä tuosta tietää kun ei suuhun edes vilkaistu..Antaa olla, mä vaan sit hyppään öisin.

Joulua mä täällä eilen aloin pikkuhiljaa laittamaan, kuten arvasin, appivanhemmat ei paikalle vaivaudu, mut mun omat vanhemmat ilmoitti heti että he tulee aamupäivästä..Mua on alkanu ottaa ihan sikana aivoon toi et appivanhemmat odottaa et me ajetaan aina heille, ei sitten niinku ees vihjaustakaan et he suuntaisivat joskus tänne, aina vaan vänkäys et tulkaa käymään..Isäntä oli jo isälleen vähän suuttunutkin kun se joulusta kärtti ja tokassu et se sama tie vie myös tänne suuntaan johon sai vaan mutta kun, mutta kun vastauksia... :rolleyes:

Mutta joo, mä jatkan ihmettelyä kun sain pojan päikkäreille..Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Maira ja Juhis 6kk
 
Voi Jane69, mikä kauhea tilanne, onneksi selvisitte säikähdyksellä.:hug: Meillä tuo pieni mies on kovin innokas syömään kaikkea isojen sisarusten perässä, eilenkin vedettiin veljen kanssa pari lohkoa appelsiinia (ihan sellaisenaan, yritin kyllä tiukasti pitää palasta kiinni ja kontrolloida) ja tosiaan pelkään että saa kiskastua henkeen. Soseista ei ole järin ihastunut, eli sormiruokailuun olen yrittänyt tämän takia perehtyä enemmän -lihakin mielummin pehmeänä, mutta ei jauhettuna - vaan haarukalla olen painellut.

Ripe72, tuota istuinta olen itsekin katsellut, olisi tuon isofixinkin takia kätevä. Poju alkaa tulla kaukalosta ulos, päätuki ollut jo jonkin aikaa ylimpänä ja aika hartiat on tiukilla varsinki näin talvivarusteissa. Onko tuossa jotku pituusrajat? Meillä oli tosiaan jo 5kk neuvolassa pari viikkoa sitten 74.1cm, eli tuntuis ettei siitä jäis kiinni, kun tiedän tuon pituisia 1-vuotiaitakin, vaikka pienihän vajaa puolvuotias on joka tapauksessa...

Meillä uutena kujeena on tuo pyöriminen eli mahalleen, selälleen, mahalleen - joten saa aika tiukaasti topata jos jää yksin nukkumaan, nukkuu perhepedissä. Yhtenä iltana sain nukkumaan ja lähden itse pesulle -tulin katsomaan kun alkoi huuto_Oli sitten pyöriny pinnasänkylaidalta toiseen laitaan niin pitkälle un nukkuva isä tuli tielle ja närkästyneenä huusi moista estettä.:LOL: Muuten ei vielä vauhdikkaasti liikuta, mutta vähän kuitenkin ja konttausasentoa haetaan.
 
Pitkästä aikaa jos taas sais aikaseks kirjoteltua..

Hui mikä tilanne Janella on ollut :hug: Itekin joskus miettiny, miten reagois jos jotain tommosta sattuis. Ensiapukursseilla oon käyny kyllä säännöllisesti töissä, kun hoitaja olen, mutta koskaan ei oo tarvinnu tositilanteessa taitoja käyttää onneks. Ja nyt viimesimmästä kurssista on pitkä aika kun oon ollu hoitovapaalla.

Kiitos kaikille "osanotoista" isäni tilanteeseen. Mitään uutta tietoo en oo saanu. Pyysin häntä kyllä ilmoittamaan tuloksista, mutta vielä ei ainakaan oo soitellu. Me asutaan aika kaukana toisistamme ja nähdään vaan muutaman kerran vuodessa. Nyt hänen pitäis kyllä tulla vaimonsa kanssa käymään ennen joulua, joten jos sitten kuulis enemmän. Selvästikään ei halua asiasta puhua : /
Saagatar: Toivottavasti isäsi paranee. Paljon on sinulle annettu kannettavaa pienellä ajalla :hug:

Joulusta: Me ollaan aatto miehen porukoilla, he asuvat meidän naapurissa niin pääsee kätevästi illalla kotiin =) Sinne tulee myös miehen veli perheineen. Joulusaunassa käydään kaikki meidän 60v. vanhassa ulkosaunassa. Anoppi aina olettaa meiltä kysymättä että me kaikki mennään heille jouluksi. Kysyin häneltä yks päivä että tietääkö onko miehen veljen porukka menossa toisille isovanhemmille käymään sillon aattona, niin hänellä tuli oikein kyyneleet silmiin että ei tietenkään, eihän siinä olis mitään järkeä monessa paikkaa käydä. Niinpä niin, hänelle on ihan käsittämätön ajatus, että ehkä minä ja miehen veljen vaimokin haluttais joskus viettää joulua omien vanhempiemme kanssa ja ehkä toisetkin isovanhemmat haluais joskus olla aaton lastensa ja lastenlastensa kanssa :headwall: Tää on mun ja miehen 8. yhteinen joulu ja joka aatto ollaan oltu tuolla.. No, miehelle sanoin, että lähitulevaisuudessa aletaan viettää joulua kotona ja tänne saa sitten tulla ketkä haluaa. Monessa paikassa en suostu yhtenä päivänä juoksemaan, siinä menis vaan itsellä joulu pilalle.

Vaatemerkeistä: Enimmäkseen meillä on hm ja lindex osastoa, ja mun mielestä on kyllä ihan hyviä. Meillä ainakin pysyny värit siinä missä kalliimmissa merkkivaatteissakin, joita myös jokunen löytyy, eikä oo nyppyyntyny. Ja meilläkin kuivataan kuivurissa. Aiim mistä sellasia pesulappuja saa? Muistan joskus kuulleeni sellasista, kiinnostais kokeilla.. Niin ja Tutasta en minäkään tykkää. Me and I:n vaatteita oon ostellu jonkun verran ja myös joitain muita merkkejä, mut yleensä en raaski maksaa hirveitä summia vaatteista, jotka mahtuu vaan ihan hetken, alesta on yleensä noikin ostettu.

Rutti: Meilläkin sormiruokaillaan, tosin syötetään osaksi myös lusikalla. Mä oon tehny tähän asti vaan höyrytettyjä vihanneksia yms. ja keittäny peuran ja possun lihaa ja leikannu isoiks suikaleiks. Lisäks on saanu jotain hedelmiä ja kurkkua. Ne vaan ei oikein meinaa pysyä käsissä Täytyykin seuraavaks tehdä uunissa noita perunaa, bataattia ja kesäkurpitsaa. Ja tänään teen lihapullia perheelle, niin ajattelin osasta jauhelihaa tehdä omia pullia Elsille. Jos vaan jaksat, niin laita ihmeessä ohjeita mitä ruokia teet. Musta on aina yhtä tylsää ja hankalaa yrittää keksiä uusia ruokaideoita ja kiva ois saada vinkkejä ruokiin joita vois syödä koko perhe vauva mukaan lukien..
Pinsettiotetta meillä ei vielä osata, joten senkin takia itse syöminen on vielä hankalaa, sitä odotellessa.

Elsi nousi aamulla ekan kerran oikein kunnolla konttausasentoon ja hytkytteli siinä pitkän aikaa, mutta ei tietenkään vielä osannu lähteä liikkeelle. Muuten meillä liikutaan pyörimällä ja peruuttamalla, eteenpäin yrittää kauheesti nykiä itseensä, mut aika huonolla menestyksellä :D
Maira: Meillä esikoinen kulki kierimällä ympäri kämppää varmaan pari kuukautta ennenkun oppi ryömimään ja jatkuvasti sitä sai olla pelastamasta jostain nurkasta kun jäi jumiin :LOL:

Jaahas, josko sitä alkais jotain lounasta väsään itselle ja lapsille :wave:

Minttu ja Elsi (huomenna 7kk)
 

Yhteistyössä