~Kesäkuun kullannuput 2010~

minttu1: ihan Prismasta oon ostanut. Löytyy pesuainehyllystä. ainakin sellanen "color catcher" merkkinen. Mielestäni on aika kätevää kun voi Typsyn vaatteet pestä yhes koneellisessa niin ei tuu pyöritettyy tyhjii koneita vaan värien säilymisen takia. Ihan en oo parhaimpia valkosia uskaltanut laittaa mutta kaikki muut kyllä eli 95% vaatteista :) suosittelen.
 
Pitkästä aikaa pikalukuna viimeiset sivut ja unohdin jo kaiken mitä pitikään kommentoida... Mutta kirjaanpa 6kk-kuulumiset.

Eli poitsu sai korvatulehduksen puolivuotislahjaksi ja on ollut hieman kiukkuisella tuulella. Ruokahaluun se ei ole vaikuttanut, kun toi syö meidät varmaan kohta vararikkoon, heh heh. Liha- ja kasvissoseet uppoaa hyvin ja puurot myös. Silti aikas piskuinen tapaus pojaksi, kun 6kk-mitat ovat 65cm ja 7640g. Eli vaatteita ei ole tarvinnut vaihtaa isompiin vielä.:)

Imetän vielä ja luulen et toi ei vaihda rintaa ihan mielellään pulloon. Syö kyllä pullosta, jos tarjotaan, mutta useimmiten ensin leikkii sillä vain ennenkuin alkaa syömään. Poitsu oli myös ensimmäistä kertaa mummulla ja papalla yökylässä ilman vanhempia, kun meillä oli yhdet juhlat. Ja sehän oli mennyt vallan mainiosti. Osaksi senkin takia, että nukkuu yöt joko kokonaan tai herää vain kerran 4-5 välillä ja se yö oli mennyt siis hyvin.

Liikkumisesta sen verran, että pyörii ja hyörii matolla joka suuntaan. Hakee konttausasentoa ja saattaapi olla et jää toi ryömiminen sitten välistä... jännää... Niin ja no on se kierinyt kerran olohuoneesta keittiöön omalla selkä-maha-selkä-maha-tyylillään.:LOL:

Ja kaikista parasta... meidän pätkänukkuja on oppinut nukkumaan vaunuissa 2-3h putkeen herräämättä välillä. Tätä en olisi uskonut todeksi, kun ei aikaisemmin tykännyt lainkaan nukkua vaunuissa vaan aina sisällä omassa sängyssä.:)

Mutta näin tällä kertaa... pitäis tsempata tässä kirjoittelussa taas :D Muksaa viikonloppua mammat ja mussukat!
 
Jane: Huh, mitä olikaan sulle sattunut! Onneksi loppu hyvin :hug:

Mammaliini: Eihän sitä edes tule ajatelleeksi, että noin pienellä voisi olla hiivaa – pikaista paranemista :hug:

Maira: Harmi, ettet saanut lääkäristä mitään apuja! No toivottavasti helpottaa muuten :hug:

Rutti: Kiitos sormiruoka-aiheisesta kirjoituksestasi! Kuulostaa hyvältä! Meillä mennään varmaan vanhasta tottumuksesta enimmäkseen soselinjalla, mutta sormiruokaa voisin kokeilla siinä sivussa…

Aiim: Kiitos vinkintä!

Meillä ryömitään, hyvin vaivalloisesti, mutta kuitenkin :p Nuha on nyt tullut, joka vaikeuttaa rintaruokailua, siis neidillä olisi kova halu syödä, mutta kun henki ei sitten kulje, kun on molemmat kanavat tukossa :headwall:

Vaatemerkeistä: Meillä melkein kaikki vaatteet olleen lahjaksi saatuja tai käytettyjä. Vain Tarjoustalon merkiiin en ole ollut tyytyväinen, yksi body hajosi käsiin eli muutaman käyttökerran jälkeen kaikki jalkovälin nepparit lähtivät irti! Ja muutenkin niiden malli ja kaula-aukot ovat liian leveät. Esikoisen vaatteissa taas olen nyt pari kertaa tässä syksyn aikana ihastellut jotain pientä yksityiskohtaa käytettynä saamissanne vaatteissa, kuten että onpa jossain housuissa osattu ottaa ripustaminen huomioon ja tehty ripustuslenkki oikeaan kohtaan ja kappas, kerta toisensa jälkeen nämä hyvin suunnitellut vaatteet on olleet H&M:ää.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hui.. kamalaa jos tulis tommonen tukehtumis tilanne.. aina vähän pelottaa... esikko on kerran meinannut tukehtua, mut ei kyllä noin pahasti mennyt että ois veltoksi vetänyt.. ihan hetken auko suutan ja sit tuli pois ku löin selkään onneks..

Täällä taijetaan kans pikkuhiljaa lopetella tuota imetystä.. 6kk tulee täyteen jouluaattona, mut jotenkin poju kestää paremmalla tuulella kun saa sen tarvitsemansa maidon pullosta :) tissitä ei malta oikeen syödä kun yöllä ja sit kitisee jatkuvasti ku on nälkä.. oon anta sosetta 2 kertaa ja sit puuroa.. vois varmaan alkaa antaa jo toisenkin ruuan ihan ruokaa eikä hedelmää :) Vähän harmittaa tuo imetysken lopettaminen ku esikkoa imetin 9kk asti, mut jotenki oon jo täynnä tätä hommaa ja kun poika mielummin juo siitä pullosta :D ihan perherauhan säilymisenki kannalta vois jo pikkuhiljaa lopettaa :) oonhan mie 5,5kk jo aika intensiivisesti imettänyt :D

Mie kyllä aina annan maitoa ensin ennen ku ruokaa.. en uskalla antaa ku maitoa jos tosiaan on ihan hermona lapsi.. mielummin sit pidän vaik tunnin tauon ja annan sit vasta sen ruuan.. :)

mukavaa viikkoa kaikille :)
 
Minulla on täällä oma pikku Piraija - hammas on nyt ihan kunnolla näkyvissä ja ilmeisesti sitä ja ikeniä kutittaa koska kun imetän, isketään ensimmäisenä hampaat kiinnni!:x Nyt on rinnanpäät jo ihan arkana. Sattuu aika paljon kun sahalaitainen hampi puree kiinni.
Aika inhottavaa, kun pitää vahtia koska on oikeasti nälkäinen/janoinen ja syöttää vasta sitten ja kun tuntuu ettei muutenkaan ole enää niin maidon perään, niin mietityttää saako sitten tarpeeksi maitoa eli nestettä.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan miten opettaa olemaan purematta.
 
Olipa ihana palata hieman muistelemaan raskausaikaa, ja lueskella odotuskeskusteluja ja tallennella sieltä muistoksi omat kirjoitukset...Ei se tainnu niin kovin kivaa aina olla raskaanakaan!
Anzzu1984, kyllä se muakin harmitti, kun imetys loppui. Nyt on alkanut tuntua helpottuneelta olo, kun poika on tyytyväisempi pulloon ja ei tarvii kestää rinnan repimistä ja raivoomista ja nälkäkitinää jne. Pientä haikeutta kyllä tunnen siitä, että olisipa minullakin ollut sellainen lapsi joka nauttisi levollisena rinnalla olosta. Mutta minkäs sille voi.Vielä toistaiseksi olen imettänyt yöllä, mut taitaapi maito loppua, kun tänään ei ole tarvinnut pumpata kertaaakaan ja viimeks siis imettänyt yöllä. Taitaa kuitenkin pitää pojalle ruveta antamaan myös yöllä maitoa pullosta, vaikka olin ajatellut toisin. Tosin olin myös ajatellu, että en enää opeta häntä pullolle vaan syötän nokkamukista, mut olis tainnu jäädä maidot juomatta/tai aikaa mennyt desin juontiin tuhottomasti, niin tuttipullo täällä käytössä. Ja onhan se pullosta juottominen myös sitä lähekkäin oloa ja turvaa ja läheisyyttä lapselle, ja rauhoittaa ainakin täällä pojan yöunille todella hyvin, aiemmin kun riuhtoi illalla tissillä, niin nukkumaan menokin oli mitä oli. Joten täällä ainakin imetyksen lopettaminen oli hyvä ratkaisu.

Hmm. Joulu lähestyy. Jotenkin aina joulun alla itselle hiipii semmoinen kotiseutuikävä ja haikea mieli. Täytyisi varmaan alkaa etsiä itselle myös täältä uudelta paikkakunnalta vähitellen ystäviä itselleen, kun kaipaan vieläkin vanhoja ystäviäni, vaikka kotiseudulta muuttamisesta on jo vaikka kuinka aikaa. Ehkäpä tässä joulun jälkeen jo uskaltautuisi sinne perhekahvilaan, tosin tällä hetkellä meijän poitsulla on just päiväuniaika silloin. Mut vois kai se sielläkin nukkua, mie kaipaan seuraa!!!Mies on kyllä sinällään kotosalla päivät, mut meillä on maatila, ja eihän se jouda minun ja pojan kans olemaan. Niin yksinäistä on.
 
Nyt tulikin tuosta Pohtijattaren kirjoituksesta mieleen, että teillä joiden vauvat saa maitonsa pullosta, niin juovatko kaikki rauhassa? Meillä on Elsillä ollut nyt jo ainakin reilu kuukauden ihan hirveen hankalaa keskittyä siihen syömiseen. Oikeestaan ainoo hetki päivästä, kun maidon juominen on rauhallista sylittelyä, on illalla pimeessä huoneessa just ennen kun laitan hänet nukkumaan. Muulloin syö hetken rauhassa ja sit alkaa kauhee venkoilu ja pulloa syljetään suusta pois. Vaikka edellisestä syönnistä olis pitkäkin aika, esim. aamullakin, vaikka on just ollu melkein 12 tuntia syömättä, niin maitoo menee vaan joku 50ml, ja sit vajaan tunnin päästä huudetaan nälkää taas : /
Olis niin kiva saada noi syömiset aina kerralla hoidettua eikä monessa pätkässä. Eikä oo vaikutusta antaako kiinteitä ennen vai jälkeen maidon. Nokkamukistakin oon yrittäny tarjota ruuan kanssa maitoa, mut vettä vaan suostuu vähän siitä hörppimään, maidon sylkee heti pois |O
Esikoisella oli jossain vaiheessa sama juttu, mutta en yhtään muista kauan kesti tai miten meni ohi. Enkä kyllä yhtään muista koska pullot jäi pois ja siirryttiin vallan nokkamukiin. Kun olis kiva saada toi neiti tottuun tohon nokkikseen, kun se pullottelu ei nyt kuitenkaan oo mitään ihanaa rauhallista sylittelyä enää ..
 
Janelle:hug:Teillä on ollut siellä kamala tilanne:'(

Meillä SAIRASTETAAN:kieh:Koko syksy on ollut flunssaa ja nyt esikoisella vatsatauti|O
Saa nähdä meneekö kaikki läpi:x

Meillä menee yöt pojan kanssa ihan ok,aamuyöllä syö ja herää n. klo 6.Piteempään sais kyllä nukkua,mutta hyvä näinkin.
 
Hei vaan kaikille!

Nyt on hetki aikaa kirjoitella, kun olen töissä ja asukkaat ovat päivälevolla. Mä luin mielenkiinnolla sormiruokailusta ja haluisin kokeilla Emilian kanssa sitä, mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi, koska tyttö on vasta innostunut syömään soseita. Ja täytyy myöntää, että olen aika laiska noissa lastenruoka hommissa : / Mies on meillä se joka tekee sörsselit meille ja lapsille (vaikka mä oon ekalta ammatiltani kokki ;) ) Lähinnä annan Empulle kuitenkin valmista purkkiruokaa ja usein 1,5- vuotias esikkokin saa purkkisapuskaa ja tietty annan hällesamaakin mitä itse syömme ja vihanneksia ym.Se vaan on niin, että esikoinen ei meinaa syödä vieläkään samoja sapuskoja kuin me, ainakaan niin paljoa, että nälkä lähtis : /

Meillä oli muutama päivä sitten molempien tyttöjen neuvola. Emilia painoi n.7 kg ja oli suunnilleen 66 cm pitkä (nyt ei oo neuvolakorttia mukana, että voisin tarkistaa). Sirpakka tyttö, mutta ei tarvii olla huolissaan kasvusta, koska se on tasaista ja tyttö kuitenkin syö hyvin. Ei tuo esikoinenkaan mikään jätti ollut, n.11 kg ja 82 cm.

Joulusta sen verran, että me ollaan pyhät kotona, paitsi mä olen joulupäivän töissä. Mun mummo ja mun miehen äiti ovat olleet meillä aaton n.4 vuotta putkeen, mutta nyt tulevat ilmeisesti vaan aattona iltakahville, samoin kun mun täti ja miehen sisko perheineen. Mulla on melko pieni suku (siis en tunne äitini puolen sukulaisia, koska he eivät ole olleet tekemisissä, joka on sitten tarina erikseen)ja oikeestaan mummo ja mun täti on ne mun lähisukulaiset. Asuin mummon ja papan kanssa (isän äiti ja isä)lapsuuteni ja isäni kuoli ollessani 11-vuotias...Toisaalta nautin siitä, ettei ole mitään jättisukua ympärillä, mutta sitten toisaalta olen ajoittain haikein mielin, koska ei ole esim. sisaruksia, joiden kanssa jakaa joulun vietot ym.

Rutti taisi kysyä Emmerdalesta. Mä katselen sitä ajoittain ja näin sen jakson, missä vauva kuoli. Ihan kamalaa, itkin silmät päästäni. Samoin sain eilen vollotuskohtauksen, kun luin Johanna Pakosen kuolleista kaksosista. Hetkeä aikaisemmin olin lukenut perjantain lehden, missä kerrottiin hänen odottavan. Ja sitten kävi niin surullisesti. Ihan käsittämätöntä, miten maailma on joskus julma. Mä koin niin vahvasti kuolemanpelkoa kesällä, kun Emilia leikattiin ym. että olen oikeesti oppinut arvostamaan sitä, mitä mulla on ja kuinka asiat ovat meillä loppujen lopuksi tosi hyvin. Vaikka en kovin uskonnollinen olekaan, muistan joka päivä lähettää kiitoksen mielessäni jonnekin tuonne ylös siitä, että mulla on kaksi ihanaa tyttöä, jotka voivat hyvin.

Olen tosi herkkä nykyään ja saatan pillahtaa itkuun millon mistäkin. Olen miettinyt sellaista, että johtuukohan nää mun mielialojen vaihtelut ja yliherkkyys minipillereistä, jotka alotin kolmisen kuukautta sitten. Mies sanoo, ettei ne sovi mulle ja olen itse täysin samaa mieltä. Mulla on tullut niistä ihme oireita, mm. sydämen tykytystä, hiusten lähtöä, totaalista haluttomuutta ja suurimpana mielialan vaihtelut (josta mies pääasiassa kärsii). Mainitsin asiasta lääkärille ja se laittoi mulle labrat ja ajan tän kuun lopulle, jotta saisin mielenrauhan. Haluun vaihtaa ne pillerit johonkin muuhun, mutta kierukkakin pelottaa, koska pari kaveria on ollet tosi kipeinä kierukan laiton jälkeen. Eikä mulle sopinut tavalliset e-pilleritkään, kun niitä n.10 vuotta sitten söin. Itseasiassa en ole käyttänyt mieheni kanssa mitään ehkäisyä siihen 5,5 vuoteen, joka oltiin yhdessä ennenkuin esikoinen ilmoitti tulostaan. Selvittiin sillä, että (mitenhän tän asiallisesti ilmoittaisi)mies ei päästellyt :D Ihme, etten tullut aikaisemmin raskaaksi ns. "vahingossa", vaan tärppäs heti tokalla kierrolla kun yritettiin...joo-o, mä alan taas menemään vähän sivuraiteille vissiin ;)

Vaatteista; meillä käytetään lähes kaikkia merkkejä, ei ole oikeastaan mitään suosikkeja. Suurin osa vaatteista on esikoisen vanhoja, mutta on Emilia saanut ihan uusiakin. Mä oon ihan pöhkö, kun nään jonkun vaatteen alessa. Se on pakko saada, vaikka esim. bodyja on pilvinpimein. Mulla on ihme tapa, että alesta pitää ostaa ja siitä huomaakin, että esim. sukkiksia on liian vähän, koska ne ovat harvoin alennuksessa. Lisäksi rakastan MeandI:n kuoseja. Pidän kutsuja yleensä pari kertaa vuodessa ja sieltä sitten tarttuu muutama vaate aina tytöille. Ne vaan on niin hintavia, etten raaski niin paljon ostaa kuin haluaisin. Olen vähän pihi noissa lastenvaatehankinnoissa sinänsä, etten esim. ostaisi yli 10 euron maksavaa bodya ellei se olisi älyttömän ihana. Tuli muuten mieleen, että tutalla on nyt tullut myyntiin sellaset ihanan keltaset kuosilliset velourpöksyt(?), jotka mun on ehkä pakko ostaa tytöille :) Ulkovaatteissa suosin kuitenkin reimatecia, mutta niistäkin ostin edellisen vuoden mallit, koska olivat puolet halvempia kuin uusimmat.

No, jatketaan taas seuraavalla kerralla enempi ja jos silloin keskittyisen kertomaan meidän tyttösestä enemmän :)
 
Täälläpä on tullut paljon tekstiä, mukava lueskella "pitkästä" aikaa =)
Voi Jane69! Onpa ollut kauhea kokemus.:hug: Täytyykin päivittää tiedot vauvan elvyttämisestä.

Me kotiuduttiin perjantaina sairaalasta Nuukin kanssa. Meidän pieni sai virtsatieinfektion:confused: ja tulehdus oli jo hieman ehtinyt munuaisaltaisiin. Jotain hyötyä oli mamin google-diagnoosista ;) Sattui jollain pienellä pojalla olleen samat oireet kuin Nuukilla. Pari päivää antibioottitipassa toi takaisin meidän hyväntuulisen pienen:heart: Nyt sitten vielä varjoainekuviin kuuden viikon päästä, jossa tutkitaan onko virtsan takaisinvirtausta. Antibioottia saa vielä viikon kuurin jälkeen estolääkityksenä kunnes selviää onko jotain rakenteellista syytä jatkaa. Jos sellainen löytyy, yleensä hoituu itsekseen. Huh, olihan tuokin kokemus. Täydet sympatiat niille jotka sairaalassa joutuvat lasten kanssa olemaan sydän syrjällään huolesta. Ihanat hoitajat ovat kyllä pelastus. On sitä helpolla päässyt tuon esikoisen kanssa, toivottavasti tämäkin jää tähän yhteen kertaan.

Kiinteät ollaan myös vihdoin aloitettu. Äidinmaidolla höystetty bataattisose maistuu, itse soseutettu päärynä myös, kaupan päärynäsose ei niinkään. Maissinaksut on myös makustettu ja nokkamukista juodaan vettä. Eilen maistoi myös popcornia:LOL: Oli vieraita ja ehti napata kulhosta muutaman popparin ja salamana suuhun. Sairaalassa tuli parin päivän tauko maisteluihin ja sitten vähän vieroksuttiin lusikkaa kun aina jotain pahaa kuitenkin suuhun pistetään, rautaa tai antibioottia. Nyt onneksi taas ottaa mielellään lusikan suuhun, pitäisi vaan syödä itse. En muistanutkaan tuota kamalaa sotkua minkä nuo pienet saa aikaan :O

Vaatteista on ollut puhetta. Minusta olisi ihana pukea kivoihin vaatteisiin tuota pientä, mutta tällä hetkellä se ei ole mahdollista. Nuo venyvät Lindexin bodyt on olleet meille pelastus ja kaikki muutkin venyvät ja isot merkit ;) Itse kyllä tykkään paljon myös H&M:n vaatteista. Name it on myös ollut mukava merkki, niiltä löytyy Nuukillekin sopivaa. Paljon myös kirppiksiltä tulee hommattua. Me & I tuli vasta vähän aikaa sitten tutuksi ja esikoiselle sieltä löytyikin kivoja vaatteita, Nuukille on liian kapea malli. Hänelle löytyi sitten hattu ja viltti. Ihania kuoseja tosiaan. Lahjaksi ollaan myös saatu paljon vaatteita.

Nuukista tällä hetkellä kaiken paukutus kädellä on parasta. Nokkamukilla pöytään ja helistimellä sitteriin jne. Pöydältä napataan kaikki ihan salamana eli ei kahvitellessa enää pahemmin voi sylissä pidellä tai täytyy olla supervarovainen. Vieläkään ei kunnolla ryömitä. Kylpyammeessa saadaan aikaiseksi valtaisa vedenpaisumus.

Jouluvalmistelut ovat vaiheessa ja pyykkivuori odottaa valloittajaansa, pitänee mennä.
Ihanaista pakkaspäivää sekä joulunodotusta toivotellen
Unna ja Nuuk
 
Unna12 Ikävää että Nuuk sai tuollaisen tulehduksen!:hug: Itse kärsin siitä ennen raskautta usein, tosi inhottava vaiva! Minkälaiset oireet teillä muuten oli?

Meillä pikkuinen on hinkannut kieleensä haavan..uusi hammas on niiin jännän tuntuinen.
Ja eilen ei nukahtanut millään, eikä minimiannos suppoa enään riittänyt. Raukka, näki miten huokaisten käänsi päänsä nukahtaakseen, mutta hetken päästä alkoi kitinä.

Edit. Aina niin kiire kirjoittaa..oletteko muut maistellet Hipp-merkin luomusoseita? Meillä maistuu todella hyvin, ihania makuja! Maistuis mullekin, esim hedelmä-täysjyväsose on aika herkkua:)
 
Viimeksi muokattu:
Onpas ollut hässäkkää. Viime keskiviikkona 8.12. olin siinä polvileikkauksessa, joka meni ihan hyvin. Pikatoipuminen leikkauksesta tapahtui olosuhteiden pakosta, kun Leolle nousi torstaina kuume, jonka syykin selvisi seuraavana päivänä; herra alkoi tekemään hampaita. Nyt on molemmat alaetuhampaat puhjenneet. Lisää haastetta hommaan tuli kun ukko venäytti selkänsä eikä nyt pysty siis kauheasti poikaa kanniskelemaan. Anoppi, jonka piti tulla jeesaamaan leikkauksesta toipumisen ajaksi, joutui itsekin leikkaukseen eikä siis päässyt paikalle. Perjantaina sain kuulla, että eräs ystäväni oli menehtynyt sairastamaansa syöpään, jonka luulin jo olleen menneen talven lumia. :'(

Torstaista saakka on täällä ollut siis melkoista huutoa, tyyppi on tosi väsynyt ja nälkä on kauhea, mutta syöminen ilmeisesti sattuu aikas paljon. Kiinteitä ei mene juuri lainkaan ja tissille ei suostu enää syliasennossa ollenkaan, vaan makuulleen pitää mennä ja silloinkin syöminen on vaikeaa. Vettä ollaan saatu juotettua nokkamukista. Välillä olen kanniskellut poikaa kantorepussa ympäri kämppää ja siten saanut nukahtamaan. Kuumetta oli vielä eilen vähäsen ja käytiin lääkärissä varmistamassa, ettei ole mitään korvatulehdusta tms. Nyt alkaa ehkä vähän helpottaa ja viime yönä nukkui jopa hetken omassa sängyssään. Polvi on edelleen arka, eikä kestä sivusuuntaista rasitusta tai minkäänlaista kiertoliikettä, mutta eilen ja tänään uskaltauduin jo pienelle kävelylenkille. Huomenna on jälkitarkastus ja samalla poistetaan tikit.

Vastapainoksi sitten on tullut iloisiakin uutisia. Vaikeuksien jälkeen on kesävauva tulossa lähipiiriin. Nyt ollaan jo ns. kriittisen 12 viikon paremmalla puolella, joten uskalletaan jo vähän iloitakin. :D

Kommentoida piti vaikka mitä, mutta varmaan osa unohtuu.

Jane, onneksi selvisitte säikähdyksellä. Taidan seuraavalla neuvolakäynnillä pyytää TH:lta pientä demonstraatiota ja kertausta, miten vauvan tukehtumistilanteessa voi toimia. Olen kyllä lukenut nuo ohjeet, mutta en tiedä osaisinko toimia oikein.

Unna, voi miten ikävä tuo tulehdus, onneksi on paranemaan päin.

Miumiu, Leo testaili myös tuota uutta hammasta mamin tissiin. Pureminen loppui siihen, kun parahdin muutaman kerran ääneen.

Vaatteista; meillä ei ole mitään suosikkimerkkejä, en oikein pidä järkevänä panostaa kauheasti vaatteisiin tässä vaiheessa, kun menevät niin nopeasti pieneksi. Panostetaan sitten, kun tulee se aika, että herralle kelpaa vaan just ne tietyt merkkifarkut. Kivoimmat vaatteet olen löytänyt ihan arkisesti Citymarketista, Tuttaa ja Naperoa ovat olleet. Tykkään kovasti retrokuoseista ja Me&I:n vaatteita haluaisin kokeilla, mutta vielä ei ole sattunut sopivia kutsuja kohdalle, tosin tiedän, että joululahjaksi on tulossa jotain Me&I:lta. Tuttaan olen ollut vähän pettynyt lähinnä vaatteiden mallin ja kankaan laadun vuoksi, osa on jotenkin tosi hankalia pukea päälle, kun eivät veny. Naperoihin olen ollut tyytyväinen, marketista ostettu autokuvioinen setti on ollut tosi hyvä, resorit venyy, mikä helpottaa pukemista huikeasti. On kuitenkin pitänyt kuosinsa hyvin. Samoin Lindexin vaatteet on olleet ihan hyviä, eikä meillä ole ollut haalistumis- tai nyppääntymisongelmaa. Kirppareilta hankitaan myös jonkin verran vaatetta ja sukulaisten vanhoja on kertynyt kaappiin vinot pinot.

Bannah, tuttu tunne tuo puheenaiheiden vähyys. Olen miettinyt, että koskahan nuo kaverit hermostuu, kun ei juuri muusta osaa jutella ;)

Shawne, tsemppiä, toivottavasti saatte asiat selvitettyä, ennen kuin menee liian solmuun.

Milkei, kiva, että sait ukon ruotuun :D

Aiim, pitääkin testat noita lappuja, jos ne kerran oikeasti toimii. Luulin, että ne on ihan jotain ostostv-hömppää.

Mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Sitä piti vielä sanomani, että on ollut sellainen viikko, että on oppinut arvostamaan taas niitä pieniä arkisia ilonaiheita. Nautitaan kaikki tästä elämästä, lapsistamme ja miehistämme, vaikka välillä onkin vaikeaa. Koskaan ei voi tietää, mikä päivä on se viimeinen.
 
Jee! Muitakin sormiruokailijoita täällä, tulkaa vain kaapista loputkin..;)

minttu1 miten teidän Elsi handlaa lihat? Jotenkin liha jännittää itseäni, mutta niin se saakin kun ei niitä ihan vielä aloitella. Poika kehittyy koko ajan (tai siis äidin usko pojan kykyihin...) syömisessä. Karjalanpaistia toisella foorumilla ensilihaksi ovat antaneet, lie pehmeys samaa luokkaa kuin teidän keitetyllä lihalla? Teitkö pullia, miten teki kauppansa? En ole vielä kehitellyt mitään reseptejä, meinasin vain muokkailla ja mennä tunteella. Mutta kirjoittelen sitten kun pöperöitä teen.. Mango on ollut ihan hitti. Laitoin mangon neljään osaan ja olen antanut sellasen lohkon kuorineen pojalle, kestää käsissä. Ja päärynääkin uskaltauduin antamaan ilman pehmitystä ja ei ongelmia ollut. Isoja palasia kyllä sylki ulos... Ja tadaa.. Kakan koostumus on ihan hirveää liisteriä. Ja haiseekin.. Voi miun pientä ex-maitokakkamiestä!

Itku Jonna H! Mukavaa, että osaat iloita kaiken keskellä. Toivottavasti polvi toipuu hyvin vaikka lepoa et saanutkaan. Ja Iituska me ollaan miehen kanssa molemmat edelleen ja ehkä ikuisesti jossain vaaleanpunaisessa hormonihuurussa. Monta kertaa päivässä päivitellään onneamme ja rakkauttamme poikaan, katsellaan vauvakuvia ja vauvaa livenä ja ollaan ihan sekasin. Välillä molemmat valtaa kamala menettämisenpelko! (Ja tää ei johdu ehkäsystä...) Ja kovasti suruttaa kaikkien niiden puolesta, jotka pienokaisensa menettävät (myös julkkisten kuten Lily Allen, Pakonen). Ja muutenkin maailmantuskassa rypee syvemmällä kuin ennen. Ja niin, me tilattiin vauvan kummille vauvalta joululahjaksi vauvan kuvalla varustettu muki.. ja isovanhemmille kalenterit.. Sekasin. Tottakai kaikki muutkin haluavat katsella meidän poikaa, joka on tietenkin se maailman suloisin... Mies ennen naureskeli, että ei IKINÄ lähetä kelleen lastensa kuvia joulukortteina kun se on niiiiin noloa. (Ei voida siis näin tehdä, mutta tuo muu krääsä ajanee saman asian...) Ja pojan pitää nukkua meidän vuoteessa, kun me ei kaikki mahduta pinnasänkyyn..

Vaatteista menee ihan mikä vaan, mikä silmää miellyttää. Miun mielestä lindexin vaatteet on söpöjä, retro uppoaa. Kunhan mätsää tummanruskeaan, niin ollaan oikeilla jäljillä.. Mieluiten ostan kirpparilta ja noi lindexin vaatteet on kestänyt hyvinä siis pidempäänkin kui meidän käytössä. Jos rahaa laitan vaatteeseen, on se ennemmin ekologinen ja pitkään kestävä kuin mitään "merkkiä"..

Oi voi, koira haukkui tyhjää ja laps heräsi.. Miun ihanuus!

Rutti jatkaa joskus toiste
 
Aiim: Kiitos pesulappu vinkistä, täytyy tänään prismasta katsoa niitä.
Rutti: Leikkasin tosiaan siitä keitetystä lihasta sellasia isohkoja suikaleita, että pysyy hyvin kädessä. Possu ei oo kovin hyvin tehnyt kauppaansa, mut peura on herkkua. Enimmäkseen imeskelee sitä lihaa ja jos liian ison palan saa irti, niin sylkee pois. Lihapullat tuntu kans maistuvan aika hyvin ja ehkä helpompaa syötävää kun toi keitetty liha. Aattelin että jos seuraavaks koittais tehdä vaikka kalapullia. Kyllä se tosi vähäistä vielä on, mitä tuo saa oikeesti nieltyä, mut pikkuhiljaa.. Itse olen ollut kauhea sihtikurkku pienenä, samoin esikoinen. Soseista syöttämällä ei meinaa upota muut kuin hedelmät ja puuro, joten oonkin miettiny, et jos jättäis vaan puuron syötettävien listalle ja muut sapuskat tyttö sais sormiruokailla oman halunsa/taitonsa mukaan. Sitkeessä vaan on itselläkin usko siihen että saako lapsi kaikki tarvitsemansa ravintoaineet sitten. Anoppi on ihmeissään ja kauhuissaan tästä ja aattelee varmaan mielessään että mä oon ihan edesvastuuton äiti ja yritän tukehduttaa lapseni : / Hän on ihan ylivarovainen, pilkkoo vielä meidän 3-vuotiaallekin mandariinilohkot moneen osaan :D

Vieläköhän muuten Ikeassa myydään valkosena niitä muovisia syöttötuoleja joihin saa tarjottimen? Kun meillä on tuo triptrap, mutta nyt sormiruokaillessa olis hyvä tuoli jossa ois oma tarjotin, kun nyt tippuu kauheesti lattialle siitä tuolin ja pöydän välistä. Ostin sellasen imukupeilla pöytään kiinnitettävän alustan, jossa on kaukalo tippuville ruuille, mut tyttö repii sitä irti koko ajan :rolleyes:

-Minttu ja Elsi
 
^Antiloppeja vai mitä ne oli, juu myydään, meillä on sellanen sen tarjottimen kanssa, se tarjotin pysyy vaan tosi huonosti siinä kiinni, meinattiin jesarilla pistää se siihen ettei lähe lipettiin kun tuo sälli hakkaa millon mitäkin nokkamukia tms. siihen.. :D Tosin ihan yhtälailla meidän lattiat pesua siltikin kaipaa, vaikka tarjotin onkin...:whistle:
Meillä on toi syöminen kamalaa soppaamista, sälli tunkee suuhun kättä ja hieroo sen jälkeen päätään jne jne..Joka syötön jälkeen sais olla pesulle menossa... :rolleyes:
 
JonnaH Paljon olet olet kokenut lyhyessä ajassa, hyvä asenne sinulla tosiaan:hug: Harmillisen paljon olen lähipiiristäkin kuullut ikäviä uutisia, dramaattisia eroja jne. Pitää tosiaan olla ihan perus arkeen tyytyväinen:)
Kiljaisin minäkin pari kertaa kunnolla, kiljaisu vaan tuli kun pelästyin ja sattui. Mutta tämä poika vaan virnisteli..No olen saanut puremisen kuriin, kun vaan järjestelmällisesti ottaa rinnan pois suusta jos meinaa purra. Lopulta imee nätisti.
Ihanaa että teillä tulee hampeja nopealla tahdilla, tämä herra on tehnyt yhtä nyt kohta 2viikkoa. Nyt on puolet ulkona, kyllä se tästä!=)

Vaatemerkeistä vielä, Prismassa on yllättävän kivoja vaatteita. S-ryhmän omaa Ciraf-merkkiä ja suomalaista Marlonia, jota ä-pakkauksessakin on. Hinta ei päätä huimaa ja minusta ovat yllättävän kestävän oloisia. Tai Ciraf on, Marlon nyt onkin ihan laatukamaa.

Kyllä, syöminen on välillä tosi sottaista puuhaa. Kaikki muu kiinnostaisi paitsi se ruoka, ympärillä pyörivät kissat, omat sukat - mikä vaan. Vaikka selvästi olis nälkä ja se suukkikin aukeaa ihan nätisti..kun aukeaa.
Välillä taas oikein ahmitaan, nyrkit aukeilee ihastuksesta ja huokaillaan kun on hyvää:D
 
Kiitos Rutille ja muillekin sormiruokailuvinkeistä! Meillä on nyt syöty päivällinen ja välipalat aina sormiruokaillen, lounaaksi saa vielä sosetta sekä sitten puuron ja tämä tuntuisi hyvältä juuri näin. Nuo kesäkurpitsalohkot olivat aivan ykkösjuttu, muuten ollaan syöty parsakaalia, bataattia ja perunaa tikkuina, tomaattia ja banaania. Ja pari lohkoa klementiinejäkin on maisteltu siten, että olen purrut päästä palan ja pidän kiinni kun poika imee sisukset.Siinä saa olla kyllä tarkkana, kun on sellaiset imuvoimat, että meinaa lähteä sormistakin lihat :D Pari kertaa on saanut koko lohkon suuhun mutta kakonut sitten hyvin nopeasti sen taas ulos.
Soseista meillä uusi suosikki on juuri tuon Hipp-merkin pastaa ja kasviksia. Kökköineen kaikkineen menee...

Meillä on muuten jotenkin tuo poika alkanut taas pitää minuu tuttinaan. Päiväunet nukkuu melki tyystin tissi suussa. Tissistä toiseen, miun toinen tissi tuottaa enää vain yhden "annoksen" maitoa päivässä :O On aika hullun näköistä, kun oikea tissi on lähes koko ajan vasenta puolet pienempi. Toivottavasti tuo kokoero ei jää imetyksen loputtua, sellaisiakin kertomuksia olen kuullut, kääks!

Oliver on alkanut "puhua" ihan tosissaan... höpöttelee yleensä iltaa kohden, päristelee ja kiljuu ja taas höpöttelee otsa kurtussa. Meni myös melkein viikko niin, ettei herännyt kuin kerran, mutta nyt viimeiset kaksi yötä on ollut ihan järkyttäviä. Nukahtaa kyllä seitsemältä kuten aina, mutta heräilee taas parin tunnin välein. Onkohan ne hampaat vai joku kasvuvaihe taas vai mitä ihmettä.

Ja vierastaminen on alkanut. Ei voi enää ihan tuosta vaan antaa kenen tahansa syliin, vaan pitää tutustua ensin. Varsinkin anoppia vierastaa, hän kun hyökkää aina ensimmäisenä kimppuun ja repii syliin, niin itkuhan siitä sitten alkaa... ja sitten tulee mummille paha mieli, kun poika vierastaa :/ Kyllä hän sitten aina hetken päästä rauhoittuu ja saa ottaa syliinkin, mutta koko ajan pitää olla äidin tai isin näkyvillä. Ihan normaalia siis vissiin, pitää vain useammin yrittää nähdä muitakin :)

Se on mentävä ja yritettävä taas panna maate, koittakaahan kirjoitella vielä jotain, että voin sitten yöherätyksien aikana lueskella ;)

Öitä!
 
Jonna: Osanottoni ystäväsi johdosta, paranimisia polvellesi ja miehesi selälle:hug:

Voi Unna ja Nuuk! Olenkin kaipaillut sua takaisin linjoille! Toivottavasti Nuuk parantuu! Millaiset oireet olivat, kun lähdit googlettamaan?

Iituska: Yksilöllistä tuo kierukanlaitto: Mulla ekan jälkeen ei ollut mitään ongelmia, toisen jälkeen pari tuntia oli vähän heikko olo ja lievää kipua päivän verran, mutta sen jälkeen ei mitään. Olen voinut tyystin unohtaa koko vempeleen *koputtaa puuta*. Vieläkään ei ole edes kuukautiset alkaneet, vaikka kuparikierukan siis laitatin syyskuussa =)

Rapu: Parantumisia koko perheellesi!

Pohtijatar: Kotoutumis:hug:

Nyt lapset ei jaksa enää odottaa aamupalvelua, joten mentävä on :headwall:
 
Heipsan!
Ei ole taas tullut vähään aikaan kirjoiteltua, aika menee niiiiin nopeasti.
Tsemppi:hug: kaikille joilla on vaikeuksia tahi koitoksia!!!
Meillä menee ihan mukavasti. Asuntokauppoja ei olla vielä päästy tekemään kun ei ole tullut tarjouksia tästä meidän nykyisestä asunnosta. Nyt onkin varmaan pahin mahdollinen aika, kun kaikilla vaan joulut mielessä... Noh katotaan miten käy, on vähän laantunut innostuskin tässä.
Mulle pitäis kai sitten nää asiat tapahtua nopeasti, ei jaksais kauaa odotella. Ja nyt kun on yritetty pitää kämppää vähän siistimpänä ja järjestelty tavaroita niin täähän näyttää ihan mukavalta :)
Tosin se lisätila tulis kyllä jossain vaiheessa tarpeeseen.
Käännettiin mun ehdotuksesta tai oikeastaan käskystä ;) sohvakin nyt eri päin, kun Aaro ryömii jo niin pitkin kämppää tutkimassa, että näkee vähän paremmin mitä hän puuhailee ja mitä nurkkaa tutkimassa milloinkin. Hän tosiaan on nyt tutkinut jo keittiötä, olohuoneen, eteisen ja tuli tässä yksi päivä mun perässä ensin vessaan ja sitten makkariin. Aikansa se ottaa mutta kun jaksaa odottaa niin sieltähän hän tulee. Kauhean pitkiä matkoja punkertaa, eipä kai ihme että väsyy...
Kovasti on kans konttausasennossa ja heijailee itseään, mutta ei vielä ole hoksannut miten siitä pääsee eteenpäin. Eli kun aikansa heijaa, niin mene mahalleen ja lähtee ryömimään, silleen sitä pääsee!

Jos saan kuitenkin vähän valittaa, vaikka asiat on ihan hienosti! Kävin eilen työpaikalla näyttämässä poikaa ja oli sitten puhetta töihinpaluusta! Apuva, nyt olisi kai jo pitänyt virallisesti ilmoittaa jos olen jäämässä hoitovapaalle kun vanhempainloma loppuu mulla 11.3. Siis sehän on ihan kohta! Miten tää aika on mennyt näin äkkiä. Kuvittelin että minä sitten olen sen vajaan vuoden äitiys- ja vanhempainlomalla ja siinähän sitä on aikaa ja varmaan ehtii jo kyllästyä ja haluaa jo töihin. Mutta EI! Enhän mä ole edes kunnolla ehtinyt aloittaa tätä "lomailua".
Hirvittää siis ajatus, että poika pitäisi laittaa hoitoon ja palata töihin! Ei kiinnostaisi ei! Yrittelin työpaikalla ehdotella jos voisin etänä tehdä töitä niinkuin tein lopun aikaa raskaana ollessa, mutta alustavasti ainakin oli vähän nihkeän kuuloista. Saa nyt nähdä mitä sanovat, lupasivat ilmoitella mulle lähiaikoina että miten olisi ja mitä työtä olisi tarjolla, nimittäin mun postiani ei olekaan enää olemassa kun tässä välillä on tullut taas organisaatiomuutoksia ja uusia ihmisiä! Noh katellaan, katellaan.
Kotihoidon tuella ei taidettais pärjätä, vaikka mies oliskin töissä (ei ole nyt ollut vähään aikaan ja sekin jotenkin harmittaa, vaikka onkin ihana kun on kotona ja hoitaa osaksi poikaa, mutta jotenkin tää ei ole ollut nyt sellaista kuin olin kuvitellut, että minä ja poika ollaan kahdestaan ja opetellaan päivärutiinit jne jne. vaikea selittää mutta on tää erilaista kun mies on kotona...)

Noh joo mutta sellaisia ajatuksia tänään.
Lastenjoulukirkossa käytiin eilen ja tänään on avoimen päiväkodin nyyttärit ja meidän ns. muskarin joulujuhlat oli kans viime viikolla. Että jouluntuntua on jo vähän ilmassa mutta en ihan vielä ole päässyt joulutunnelmaan, ehkäpä sitten ensi viikolla! Me ollaan aatto kotona ja miehen ainoa suku, eli hänen veljensä tulee KAI meille, en ole saanut vielä vahvistusta. Pyhinä käydään mun vanhemmilla, jonne tulee toivottavasti mun sisarukset lapsineen. Näin olis ainakin helpointa, nähdä kaikkia siinä samalla.
Jotain jouluruokia siis pitäis kai laittaa, mutta ehkä en ihan perinteisiä kaikkia laatikoita ja kinkkuja ainakaan laittele. Tai mies saa päättää ja tehdä lihapuolen, kun ite olen kasvissyöjä.
Mutta juu eiköhän tätä tekstiä ollut taas tässä.

Ai niin Cybex-istuimesta joku kysyi, niin tosiaan siinähän on rajat muistaakseni 9-36 kg ja noin. 9 kk eteenpäin. MUTTA myyjä sanoi, että voi alkaa käyttämään aikaisemminkin. Ja näin meillä oli tarkoituskin. Mutta kun testasimme istuinta pienimmillä asetuksilla niin pää ei kyllä vielä tule tarpeeksi ylös, kun ohjeessa luki että hartian ja pääsuojuksen alareunan väliin pitäisi jäädä parin sormen verran tilaa... Mitään minimipituusmittaa en ole mistään löytänyt. Joten nyt vaan pitää yrittää vielä jonkun aikaa pärjätä tuolla kaukalolla, vaikka ahtaalta tuntuukin. Ja meidän poika oli siis viikko sitten 6 kk mittauksessa sen 68,3 cm. Että jos on pitempi niin varmaan menee jonkinverran aikaisemmin tuo istuin.

Ai niin ja poika sitten tipahti sängystä kerran, siis meidän sängystä, ja nyt pitää tosi tarkkaan vahtia jos nukkuu siinä. Hän kääntyy aina itsekseen mahalleen jos vaan pääsee ja sitten kun heräilee lähtee möngertelemään ja myös unissaan. Ja on vielä niin hiljainen, että ei edes itkuhälyttimestä aina kuule, että on jo herännyt. Onneksi oli tyyny tippunut samaan aikaan tai ennemmin, että ehkä se vähän vaimensi pudotusta. Vähän aikaa itki kun säikähti, mutta ehkä vaan minuutin jonka jälkeen rauhottu, eikä tuntunut mihinkään sattuvan niin ei sitten lähdetty lääkäriinkään. Nyt yritetään sitten laittaa aina omaan sänkyynsä kunhan on nukahtanut kunnolla. Laiskuuttani olen syöttänyt meidän sängyssä kun yleensä siihen hyvin nukahtaa, en sitten tiedä tuleeko tuosta myöhemmin ongelma, mutta näin ollaan nyt tehty...

Mukavaa joulunalusaikaa mammoille ja muksuille!!

T.Ripe ja Aaro :heart:
 
Miumiu, oikeassa olit, olikin Semperin tuo pastaa ja vihanneksia :) Hipp-merkin pastaa ja parsakaalia odottaa vielä kaapissa, joten en tiedä onko siinä noita "kökköjä". Tuossa Semperin on sellaisia pastapaloja, ei kovin suuria, mutta kuitenkin...

Onnea Ripelle asuntokauppoihin, toivottavasti saatte pian tarjouksia! Sain puhuttua ukon ympäri, että jos alettaisiin myös säästämään omaan... josko sitten viiden vuoden päästä olisi kasassa se 10% vai paljon sitten pitääkin olla sitä käsirahaa.

Jonnalle ja miehelle pikaista paranemista ja voimia surun hetkellä. Ei toivoisi kenellekään moista kohtaloa :/ Mutta kyllä se aurinko varmasti pian paistaa sinnekin!

Pelästyin tänään vauvauinnissa, että nyt on Oliverilla vesirokko kun oli punaisia pisteitä kroppa täynnä.. mutta katosivat, kun rasvasin pojan uinnin jälkeen. Saatiin Liberolta näyte niiden vauvavoiteesta ja se sopiikin nyt mainiosti talvikäyttöön. Rasvaileeko muut vauvojaan ja millä?

Jahas, nyt on taas nenä maassa ja itku kurkussa, mentävä pelastamaan toinen kananpoika tuolta lattialta!
 
Milkei Okei, se taitaakin olla sitten niitä soseita joita olen vasta katsellut:)
Mekin mietitään oman asunnon ostoa, vvo nostaa Taas vuokraa ensi vuodelle.
"kustannustaso noussut" muka, vuokra nousee tasan joka vuosi, oli nousuja/syitä tai ei:kieh:

Edit. Annoin tänään pojella ihan normi "minuuttikaurapuuroa" (hienonsin hiutaleet ensin) Maistui paljon paremmin kuin Muksu puuro! Heräsin juuri tutkimaan oliko niissä eroja natriumin suhteen ja kappas, tavallisessa puurossa on vähemmän suolaa. Muksu 0,01g ja Nallepuuro 0,002g
 
Viimeksi muokattu:
Lenniina ja Miumiu83: Kiitoksia, hyvin täällä voidaan. Tulehdusarvot laskivat jo normaaliin sairaalassa. Ilmeisen tehokasta tuo antibiootti noin tipan kautta. Mutta niin, noista oireista. Elikkäs se suurin ”oire” oli pahanhajuinen pissa ja sitten vaipassa oli pieni tippa jotain keltaista töhnää pippelin kohdalla. Sitten pahantuulisuus ja ei viihtynyt lattialla mahalleen, vaikka muuten oli viihtynyt. Yöt olivat myös aika levottomia ja yö ennen sairaalaan joutumista oli käytännössä yhtä heräämistä ja huutoa. Ei tyypillistä Nuukille.

Tuossa on vaan sotkenut nuo korvat. Kaksi kertaa olen lääkärissä käyttänyt niiden takia eikä ole määrätty antibioottia kun ei ole kunnon tulehdusta päällä, toisella kertaa saatiin tulehduskipulääkettä ja luulinkin, että se aiheuttaa hajun pissaan. Kaikkein paras oli kun nyt viimeisen kerran käytiin lääkärissä, hän sanoi, että on paha korvatulehdus toisessa korvassa ja yleensä ei ole kahta tulehdusta päällä. No, äiti oli oikeassa ja pissanäyte onneksi otettiin. Mutta niin, sairaalassa lääkäri samana iltana sanoi ettei ole korvatulehdusta. Hohhoijaa, ota nyt selvä.:rolleyes: Kotiinlähtötarkastuksessa uusi lääkäri sitten taas jotain toisesta korvasta löysi. No jälkitarkastuksessa aion käyttää jollain korvalääkärillä =) Aiemmin oli puhetta noista vakuutuksista ja nyt sitten on onni, että sellainen löytyy.

Jonna H: Kiva kuulla, että leikkaus onnistui. Yritähän nyt kuitenkin ottaa varovaisesti, ettei tule paranemisessa takapakkia. Jaksuhalit:hug: ja voimia toipumiseen ystävän menetyksestä sekä tsemppiä selkävaivaisen miehen kanssa.

Ripe72: Onneksi selvisitte säikähdyksellä sängystä putoamisesta. Minulla on kanssa aina pelko kun tuo nukkuu reunan puolella vieressä. Siinä on kyllä sellainen pötkylätyyny esteenä ja kehtoon putoais. Meillä ei onneksi käännytä sängyssä massulleen (vielä).

Milkei: Meillä on tällä hetkellä perusvoiteena apteekista ostettu Aqualan. Pari kertaa viikossa kylvyn tai uinnin jälkeen yleensä laitan. Esikoiselle laitoin vauvaöljyä, nyt en ole jaksanut kun se on niin sottaista.:ashamed: Nyt menee myös peppuun ennaltaehkäisyyn Bepanthen kun antibiootista (?) johtuen kakkii joka vaippaan.

Huh, ihanaa, joulukorttirumba ohitse! Me lähetettiin pojista kuva, oli noloa tai ei ;) Mielestäni onnistui kivasti kuva ja tulee hyvälle mielelle kun sitä katsoo. Ainakin mummit tykkää sinkkukavereista sitten en tiedä.

Jostain syystä meinaa pukata joulustressiä? Ei pitäis, aika suuri osa lahjoista hankittu ja jouluksi nyt mennään siskolle valmiiseen pöytään. Viikonloppuna pitäisi mennä sinne tekemään napakelkka, jotta voi sitten jouluaattona remuta jäällä. Niin ja tietty samalla pitäisi katsastaa heidän metsästä sopiva joulukuusi. Ehkäpä tässä joulumieli kohta tulee. Viimeistään perjantaina kun esikoisen kerhossa on joulujuhla. Ja jos viikonloppuna sais tehtyä joulusiivouksen.

Huomenna olis 6 kk neuvola, kun edellinen peruuntui sairaalareissun takia. Ei onneksi ilmeisesti tule mitään rokotteita. Täällä kovasti vauvat jo ryömii, sitä odotellessa =) Meillä on tämä ”pesulappuvaihe” jäänyt päälle. Se taitaakin tulla joka lapselle että ne laput on kiintoisampia kun itse lelut. Ainakin muistan vastaavan esikoisen ajoilta. Suokaa anteeksi pomppiva kirjoitus, on vähän ajatukset hukassa. Viiden pyykkikorin sisällön pesu ja silitys on tainnut hävittää sen blondin viimeisenkin aivosolun, on se semmoista puuhaa =)
 

Yhteistyössä