Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 * helmikuussa*

MUTTA SITTEN NUO KELAN HOMMAT odotamme siis mieheni kanssa esikoista eikä noista neuvola/kela yms asioista ole mitään käsitystä, kun eipä ole tarvinnut ennen niihin tutustua.. terkkari paneutui kelan asioihin kokonaisen viisi minuuttia ja antoi pinon lappuja täytettäväksi ja lähetettäväksi, mukaan sai pienen kelan koti ja perhe kirjan josta kaikki selviää.. jippii ja eiku täyttelemään siis noita.. olin itse niin järkyttynyt ettei kertonut mistään mitään, etten edes siihen hätään hoksannut mitään kysyä!

Emppuli ja pötikkä 23+3 Hyvää ystävänpäivää
Mä en laskeskellut itse mitään vaan täytin työanantajan henkilöstöpuolen vinkkaaman lomakkeen ja lähetin lomakkeen tälle henkilöstötyypille, sen kaverina meni raskaustodistus. Sieltä henkilöstöpuolelta sitten ilmoitettiin kun olin raksinut että 30 päivää ennen laskettua aikaa että tervemenoa mammalomalle 27.4.

Häpimama voi ei, toivottavasti asialle ei tarvitse sen kummemmin mitään tehdä! Tsemppiä!

Sain just if:ltä melko hyvän vakuutustarjouksen, niin kai sitä vauvavakuutus tulisi hankittua jo odotusajalta

Naene
 
Viimeksi muokattu:
24+4 tänään. Ja kiva lukea kuulumisianne !
Kirjoitinkin joskus siitä parvorokosta jonka sairastin tammikuun alussa. Nyt olen sitten tarkkailussa ja käyn 10pv välein ultrassa. Kaikki on ollut hyvin tähän saakka. eli olen nyt kk aikana käynyt jo varmaan 3krt :) ...21pv taas.. Mutta hienoa että ottavat asiat heti vakavasti ja seuraavat onko mitään poikkeavaa.
Vauva liikkuu hyvin, en osaa ressata asiaa senkummemmin.
Mulla myös alavatsassa vihloo väliin jos liikaa rempoo menemään, pitää osata rentoutua.. Mutta muuten hyvin mennyt raskausaika, ei valittamista, mitänyt tuo painonnousu, jota on tullut jo 8kg. ei kiva, kun olen 152cm pitkä(lyhyt) itse... ed raskaudesta tuli 24kg, mutta aina olen saanut kilot pois, katotaas miten nyt kun ikää jo 34vee. Eiköhän se päättäväisyydellä!
Ihanaa odotusaikaa teille kaikille, nautitaan <3
 
Hei kaikille! :)

Täällä myöskin tuo issias vaivaa ja taitaapa noita liitoskipujakin olla. Selällään ei kärsisi yhtään makoilla edes jalat koukussa kun alaselkä menee ihn jumiin ja kipu säteilee pakaran kautta takareiteen :( Todella tympeää. monesti yöllä joudun sängynpäädystä tai miehestä kiskomaan että saan asentoa vaihdettua. :eek: Mutta lohduttaudun sillä että tämä on vain väliaikaista :)

Neuvolassa viime viikolla kun mitattiin sf mitta otin puheeksi sen kun mulla se mitta ei koskaan ole kovin iso ollut vaikka vauvat isoja onkin ni neukkutäti oli sitä mieltä että mulla vauva valahtaa jo aikasin tuonne lantioon kun on sen verran tilava. Ihmekkös että vauvan liikkeet tekee jo nyt välistä kipeää kun porailee menemään tuolla "syvissä vesissä" :D

Eilen aamulla esikon kanssa vauvan liikkeitä tunnosteltiin ja hän oli aivan innoissaan kun vauva potki hänen kättään :heart: Oli kyllä melkosta kun aivan selkeitä kohoumia nousi navan viereen kun vauva puski jotain ruuminosaansa sieltä :) Esikko oli aivan haltioissaan kun alkaa ymmärtämään hänkin nyt että siellä äidin massussa se vauva ihan oikeasti on :) Muutenkin välistä jos tyhjällä mahalla selällään makoilee (jolloin kivut tulee) Maha heiluu hulluna kun tämä pieni vintiö jytkää menemään :)

En tiiä johtuuko mulla tämä malttamattomuus siitä kun on liikaa aikaa ajatella asioita kun sairaslomalla olen mutta tuntuu että kesäkuun alkuun on ikuisuus. Haluaisin jo niin tämän vauvan syliin suukoteltavaksi ja nuuhkittavaksi etten kohta enää kestä. :heart:

Veinpäs kelalle viime perjantaina ne äitiysavustus/päivä laput ja äitiysvustus päätös tulikin jo. rahana otin koska meillä esikon jäljiltä melkein kaikki äippälaatikon jutut tallella. :) Ens viikolla oli jo sekin maksussa joten pääsee turvkaukalon hankintaan :)

Kotiäiti & Nappula 23+2 :heart:
 
Heippa

Täällä sairaalassa pojan kanssa olen nyt tiistaista asti ollut. Tänään vaihdetaan ns. Rooleja miehen kanssa hän tulee viikonlopuksi ja mä palaan maanantaina jolloin poika.pääsee kotiin.
Pojan hoidot alkoi Tiistaina ja hui kauhistus kun poikaa sattui. Solunsalpaajahoidot alkoi ja sitte poika alkoi voimaan erittäin huonosti :( oksensi paljon ja ei juuri 3pv syönyt.

Mutta masukilla menee hyvin, ultrassa liikkui paljon. Painoa on jo puoli kiloa ja pituutta n. 28cm.
Paino mulla on noussut 3.5kg, hb on laskenut 110 eli rautaa.
On vähä syöminenkin jäänyt mutta kyllä tää tästä.
Viikonloppuna varmaan yritän nukkua! Tää viikko ollaan menty 3-5h unilka per yö. Mies onkin siivonnu huushollin :)

Kaikille viikonloppuja!

Katsu ja Mussu 24+5 (?)
 
En oo ikuisuuksiin kirjotellu tänne, mutta tuun nyt jotain höpöttelemään (omanapailemaan)
Kaikki on nyt menny tosi hyvin (mitä nyt vähän supistellu välillä) ja tänään tuli äitiyspakkauskin. Olinkin jo ehtinyt unelmoida sen hipelöinnistä ja oli kyllä ihanaa päästä vihdoin ja viimein hipelöimään omaa äitiyspakkausta! :)
Meillä on neuvolalääkäri parin viikon päästä ja päästään siellä kattelemaan taas pikkusta :) Rakenne-ultrastakin on jo hetki ja siellä oli kaikki hyvin. Hieman pikkusempi viikkoihin verrattuna, mutta siis ihan muutamalla päivällä.



Eilen kuvattiin vähän masua miehen kanssa ja aika mahti se alkaa ollakkin. Tissitkin on pulpsahtanu ihan uudelle mittakaavalle. Ja maitokin valuu sitä tahtia.

KatsuAmskulle voimia :eek: !

Lindacandy ja H 23+5 :heart:
 
normi rakenneultrassa käyty+istukkakontrollissa rv 22+3: istukka ei ollut siirtynyt yhtään..eli seuraava ultra rv 29+6 huhtikuussa,toivotaan että silloin ois pois kohdunsuulta,edelleen siis olen vuotanut verta esim ma ja ti..tytöllä oli painoa 530g ja vastasi viikkoja 23+,mutta mitään laskettua ei tässä vaiheessa enään muuteta =) tyttö oli poikittain masussani ja liikkui niin että koko masu pomppi ylös alas =D kohdunkaula oli reilu 5cm pitkä ja kiinteet ja kiinni paikat..(mulla oli siis myös lääkäri samassa)
 
Katsu on varmasti ihan hirveätä katsoa, kun oma lapsi on vakavan taudin kourissa ja joutuu kärsimään kipuja. Huh, mun tekee pahaa jo se, jos oma lapsella on vaikka korva kipeä. :/ voimia teidän perheelle, eihän siinä auta muu kuin luottaa suomalaiseen tosi kehittyneeseen lääketieteeseen ja hyviin lääkäreihin ja hoitajiin.

Meillä on lähipiirissä kiertänyt vatsatauti, siinä esikoinenkin oli pari päivää. Eilen se iski muhun! Yrjösin koko eilisillan! Yäk! Nyt olo on aika hyvä ja oon uskaltanut syödäkin jotain pientä. Voi kun tauti olis mennyt ohi yhdessä päivässä ja nyt vois viettää viikonloppua muun perheen kanssa. Tarkoitus oli viedä toi esikoinen ekaa kertaa kokeilemaan hiihtämistä. :)

Liitos- ja selkäkivuista olen päässyt tähän mennessä tosi vähällä. Selkä välillä vaivaa, mutta tiedän, että se helpottaisi, jos jaksaisin liikkua vähän enemmän. Jotenkin toi sohva vetää niin puoleensa, vaikka tiedän, miten hyvää lenkkeily ja pieni lihaskuntotreeni tekisi!

Rentoa viikonloppua

t.Dynamite ja pikku-Telle rv 22+3
 
Katsulle jaksamista ja pienelle miehelle voimia ja tsemppiä! :hug:

Liitoskivuista taas.. Mä oon tosiaan yöllä käyttänyt jo kuukauden ainakin isoa tyynyä jalkojen välissä ja kyljellään yritän nukkua. Viime yö oli kamala, joka heilahduksella tuntui, että nyt se häpyluu on sirpaleina.. sattui |O. Joka päivä on niiden kanssa nyt vaikeampaa, ja ne työt alkas tiistaina : /. Just kun viime viikolla hehkutin, että aika hyvin menee ja olo jees. Mahakin kasvaa ihan kamalaa vauhtia, ihana se kyllä on :heart:. Roikkuu tuolla polvissa pian, on tosiaan nuo liitokset jo hieman löysähköt, neljännen kerran kun jo venyyvät. Ja Rusina on vilkas tyttö tai poika, hilluu niin että ei jää epäselväksi kellekkään. Ja kun istukka tuolla takana, pystyn paikantamaan pikkupikku hanurin ja kintutkin :heart:

Mukavaa viikonloppua!

Nelli&Rusina 23+4
 
Täälläkin "peräpuolen" ongelmia, piti käydä äsken apteekista hakemassa peräpuikot. Hohhoh, mitä vielä.

Asustellaan väliaikamajoituksessa ja täällä on amme, päätin eilen lillua siellä. Kuuleekohan skidi jotenkin että nyt ollaan vedessä? Aina uima-altaassakin hirveä riehuminen. Ammeessa se oli kyllä hauskaa, sillä skidin potkiminen mahassa aikaansai laineita :LOL:

Naene
 
Naene, taidat olla yksi niistä äideistä, jotka tekevät äitiysloman aikana väitöskirjan kuntopyörän päällä polkien. Ihailen energiaasi!

Evamaria, toivottavasti istukka siirtyy pois kohdunsuulta.

Katsulle paljon jaksamista.

Mäkin oon ollu tosi energinen:LOL: oon liikkunut tällä viikolla enemmän kuin koko raskauden aikana. Kroppa tuntuu kestävän ainakin kävelyn ja uinnin hyvin. Aloitin myös herkkulakon maaliskuun loppupuolella olevaan lomaan saakka ja päätin, että painoa ei saa tulla ennen lääkärineuvolaa. Olotila ei todellakaan ole pirteä. Osasyynä esikoisen vatsataudin takia valvotut pari yötä ja pakolliset ylityöt. Täytyy toivoa, että muut eivät sairastu ja ylityörupeama loppuu helmikuun lopussa. Jaksaa jaksaa.

Selällään en pysty enää olemaan ollenkaan, hyvä nukkumisasento on haussa. Pitäisi varmaan hakea lisätyynyjä. Kop kop tällä hetkellä mennään pienillä vaivoilla, mutta huomisestahan ei voi tietää.

Elselli varmaankin 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Viikonloppu vietelty kirppareita koluten.. Mukaan tarttui sellainen määrä rimssua ja vaaleanpunaista nuttua ja potkaria, että miestä jo vähän nauratti. Kyseli ostanko koko vuoden vaatteet kerralla. :D

Synkistäkin ajatuksista täällä on puhuttu, mikä mielestäni on tosi hyvä. Mullahan siis kaikki sujuu "kuin oppikirjasta", vauva on hyvävointinen, liikkuu tosi paljon, istukka, napanuora sun muut on ok. Ja silti on viime päivinä hiipinyt mieleen kauheita pelkoja siitä, jos kaikki ei päätykkään hyvin. Haluaisin niin vain nauttia raskaudesta ja suunnitella tulevaa, mutta olen taas löytänyt itseni googlettelmasta kaikkea kohtukuolemaan liittyvää. :(

Jotekin tossa oli jo joku kuukausi aika hyvää aikaa noiden pelkojen suhteen (jotka olivat aika korkeella myös silloin alussa) mutta nyt sitten kun oikeesti näin vauvan kasvot ja oon alkanu tehdä hankintoja, iski pelko. Nyt kysynkin teiltä kanssaodottajat, että onko peloista mahdollista käydä juttelemassa esim kätilön kanssa. (ns. pelkopoli) Tiedän, että sinne voi mennä jos synnytys pelottaa, mutta että tämmöisissä jutuissa.

Luulisin, että jos joku minulle selittäisi rationaalisesti ja rauhallisesti näistä jutuista, osaisin rentoutua. Neuvolantätin kanssa en oikein pysty jutteleen. :x Se on jo nähty. Hän kyllä mittaa ja punnitsee ja noin ihan hyvin, mutta mihinkään tämmöiseen asiaan häneltä ei vastausta tai helpotusta saa. Hemmetin ikävää.

Tuulentyttö ja "Amanda-pampula" 21+4
 
Moi pitkästä aikaa!

Työt on vieneet mennessään, yritän tehdä nyt mahdollisimman paljon, jotta saisin paremmat tuet... kuukausi vielä aikaa puurtaa, sit pitää laittaa hakemukset menemään.
Onneksi työnantaja maksaa palkkaa kolmelta ekalta kuukaudelta, mutta kyllä tässä jo nyt täytyy asennoitua toisenlaiseen elämäntapaan.

Mä taidan muutenkin olla jälkijunassa, äsken vasta laitoin tarjouspyynnön vakuutuksesta ennen POJAN syntymää.
Ultrassa käytiin 25. pv. Siellä itse rauhallisuus köllötteli ja kaikki oli kunnossa. Istukka on tuossa navan kohdalla, mikä osaltaan heikentää potkujen tuntemista.

Ollaan esikoisen kanssa talvilomalla tämä viikko, kevät tulee ihan kohta! Toivottavasti aurinko toisi iloisia uutisia ja parempaa mieltä kaikille :)

Kananugetti ja pötkylä 23+1
 
Mä taidan olla kans myöhäinen, en oo laitellu Kelaan viel mitään papereita, mä tosin sainkin ne vasta viime to, enkä kyllä ole vakuutuksiakaan saanut viel kuntoon. Noinkohan tulee kohta kiire...

Oon vähän pohtinut, että josko ottais pakkauksen kuitenkin kun meillä kaikki vaatteet on niin tyttömäisiä, mut ilmeisesti saisin ilmaiseks kaverin kaverilta säkillisen poikarytkyjä, niin sehän olis sit siinä. Esikoiselle ei taidettu käyttää mitään mammapakkaukset vaatteita, kun ne olivat kaikki mallia teltta, meidän tyttö on niin kirppu.

Saa nähdä, mitä pojasta tulee, isä on ollut syntyessään 3,5kg ja päälle 50cm, kun minä ja esikko ollaan oltu alle 3kg ja alle 50cm. Ei nyt mitään jättivauvaa kuitenkaan tartte varmaan pelätä, mun päässä vain kaikki esikkoa isompi on tosi isoa. :D

Nemi 23+4
 
Hei taas!

Viime viikolla tuli oltua kaksi päivää kotona esikoisen sairastumisen takia, mutta muuten on töissä jaksettu pääosin olla ihan hyvin. Seisominen ja kävely kuormittaa kyllä nopaeasti. Mulla siis alaselkä kipeä, alapäässä on suonikohju joka särkee tosi nopeasti seistessä ja toisessa jalassa tullut suonikohjuja jotka särkee jos ei tukisukat ole jalassa. Kaikenlaista mukavaa siis. Onneksi viime raskauden jälkeen kaikki suonikohjut katosivat, joten toivon nyt tietysti samaa.

Pieni liikkuu mahassa kovasti ja liikkeet näkyy koko ajan selvemmin päällepäinkin. Harjoitussupistuksia tulee välillä, mutta ne eivät kovin kipeitä. Neuvolassa viime viikolla oli kaikki ok: hb120, sf-mitta 21.5, painoa yhteensä noin 8,5kg koko raskauden aikana, sydänäänet 145. Lääkärineuvola on sitten 11.3.

Nukkumisesta ollut puhetta. Mä oon kanssa nukkunut aika pitkään tyyny jalkojen välissä. Mulla ei yöllä ole mitään kipuja, mutta olen alkanut taas hikoilemaan tosi paljon hormoonien takia ja muutenkin asennon löytäminen on tosi hankalaa. Hyvin rikkinäisiä siis yöt.

Kelaan laitoin muutama viikko sitten hakemukset ja äitiysavustuspäätös tuli viime viikolla, 140e napsahtaa siis tällä viikolla tilille. Mulla tosiaan viime pakkauksesta kaikki tallessa ja talvivaatteet täysin käyttämättöminä. LAskeskelin tossa että 9 viikkoa noin on töitä jäljellä ennen kotiin jäämistä, katsotaan sitten miten oikeasti nuo loppuajat jaksetaan näiden oireiden kanssa. Onneksi tuleva sijaiseni aloittaa ajoissa, joten ei tule niin huono omatunto jos joutuu itse aiemmin pois jäämään!

Birre86 ja Nyytti 25+3.
 
Taas arkiviikko...

Viime viikolla työreissu ja eipä maha-asukki tai kroppa ollu moksiskaan lentokoneessa olemisesta.

Täytin heti netissä kelan lippuset ja siitä viikon päästä tuli kirje kelalta hyväksytystä päätöksestä ja kirjeestä jo heti seuraavana päivänä oli äitiyspakkaus oli postissa. Ei voi siis kun kehua Kelaa uskomattoman nopeesta palvelusta. Tänään paketin roudaus postista kotia. Ihanaa! Pääsee hypistelemään kaikki ne vaatteet läpi. Ja antamaan miehelle isyyspakkauksen :heart:

Navan ympärys 99cm. Ei siis vieläkään metrijuhlia :D

LittleOne 23+5
 
Nyt jo saatte Kelan päätöksiä? Johan on, mulle on tullut tietoon että ihan saa kuukauden pari odotella. En pidätä hengitystä, jotain menee kuitenkin pieleen.

Mä aikaistin mun neuvolalääkäriaikaa täksi keskiviikoksi, on tullut tota alapäävaivaa niin katsotaan josko jotain on vialla. Kävin neuvolasta noukkimassa lounastauolla näytteenottopurkkeja, samalla katsottiin verenpaine, paino ja tein sen pissatestin. Katselin tikusta että kyllä tuo alin näyttäisi mun silmään vihreältä!
Neuvolatäti kysyi olenko just kenties syönyt jotain, no olinhan mä just ennen kun juoksin paikalle vetänyt omenan. Toivottavasti se oli sitten se. Mutta varattiin aika myös sokerirasitustestiin, se edessä sitten torstaina. Tuntuisipa oudolta jos olisi vielä sellainen asia päällä kuin joku raskausdiabetes, en syö sokeria tai oikeastaan tällä hetkellä paljoa mitään kun asutaan tosiaan väliaikaismajoituksessa. Jos jotain syön niin syön ravintolassa tai ruokalassa, himassa tosin puputan menemään tosi paljon hedelmiä. Jos hedelmät menevät pannaan niin en tykkää yhtään. Mutta sen näkee sitten kun nuo tulokset tulee!

Tänään siis hätäinen visiitti neuvolaan, huomenna vien näytteet aamusta labraan, keskiviikkona neuvolalääkäri, torstaina sokerirasitus. Niin oishan niitä töitäkin mitä voisin joskus saada tehdyksi, pläää.

Mutta tiedän sentään taas millä viikolla menen:

Naene 24+6
 
Moiks!

Apua, mullekin tulee sellainen olo että olen jotenkin myöhässä noiden kela-juttujen kanssa, kun ei ole vielä neuvolassa ollut puhetta niistä. Mutta ilmeisesti ensi viikon neuvolakäynti koskee sitten niitä juttuja.

Ja siis hyi, mihin heräsin viime yönä! Meillä oli herkuttelu-ilta eilen miehen kanssa, syötiin illalla patonkia ja juustoja, sen lisäksi jaettiin karkkipussi. No minua närästi pikkasen nukkumaan mennessä ja keskellä yötä herään siihen, että mulla tulee oksennus suuhun ja nenään! Siis se oli ihan hirveetä. Nousin pärskimään ihan hulluna ja menin vessaan ihan paniikissa, säikähdin aivan älyttömästi. Hyi että, kesti pitkään rauhottua tuon jälkeen ja inhotti, kun se oksennus poltti nenässä, suun sentään saa huuhdeltua. Yök. Loppuyön nukuin puoli-istuvassa asennossa, kun pelkäsin että se oksennus voisi tulla uudestaan.

Noita peräsuolen ongelmia ei vielä ole, mutta varmaan tulee vielä koska ummetus vaivaa niin hemmetisti...

Ja noi liitoskivut näyttää vaan pahenevan koko ajan.

Silti ihanaa olla raskaana :D

Linneat & pikku-Ilmari 22+1 (se oli niin selvä poika että uskaltaa jo keksiä jonkinlaisen nimenkin ;) )
 
Jälleen pikainen omanapapäivitys :) Anteeksi siitä..

Neuvolassa käyty:
HB 115, laskenut 126´sta. Aloitan raudan syönnin.
SF-mitta reippaasti yli käyrien mennään. Laittoi lähetteen Jorviin. Brunon arvio 5330g on linjassa käyrien kanssa. Terkkari hieman kyllä lupaili käynnistystä, mutta katsotaan nyt, mitä Jorvissa sitten sanovat.

Niin ja toinen sokerirasitus viikolla 26. Painoa tulee edelleen n.kilo viikossa.. :/
 
Viimeksi muokattu:
Iitu85, uskon että löysin sinut pitkästä aikaa. Uskon että "tunnemme" toisen sivuston "keskenmeno-ryhmästä". Olin siellä vain toisella nimimerkillä. On ihana lukea että tällä kertaa raskautesi on päässyt näin pitkälle ja kaikki on paremmin kuin hyvin :heart:. Antaa uskoa itsellekin. Meitä yhdistää myöhäinen keskenmeno, minulla tuo toinen km oli viime elokuussa rv 15+2. Hoksaatko kuka olen? itse en ole vielä uudestaan raskaana, mutta olin juuri endometrioosi leikkauksessa ja toivon että se ja lapsettomuushoidot tuo meille vielä lapsen syliin asti.

Ihanaa loppu raskautta sinulle! Yritän välillä kurkkia mitä sinulle kuuluu. Olet ollut ajatukissani ja olen miettinyt miten sinulla menee.
 
Omaa napaa vielä, paino on vielä -1 kg verrattuna ekaan neuvolaan(!!!)... korkean raskausdiabetesriskin takia sain ekalla neuvolakäynnillä jo kunnon ruokavalio-ohjeet, joiden mukaan sokerit minimiin, mm. vain kolme hedelmää/päivä eikä banaania ollenkaan! Ekassa sokerirasituksessa ennen joulua ei ollut mitään vikaa, ensi kuussa menen uudestaan. Joulun jälkeen syömiset on kyllä karannut ihan käsistä, saas nähä, mitä toinen rasitus kertoo.

Hemppa kävi 109, jolloin aloitin raudan syönnin, kahden kuukauden päivittäisen syönnin tuloksena nousi vain 120 :( nyt sitten tupla-annoksella seuraavaan neuvolalekuriin asti. Normaalisti mulla hemppa 135-150.

Mittasin mahankin paksuimmasta kohdasta, 112 cm :D ja yksi työkaveri(jota en ole nähnyt puoleen vuoteen) vielä ihmetteli, mihin olen menossa, kun puhuttiin palaverissa mun sijaisesta... miehet...

Nugetti ja pötkylä
 
  • Tykkää
Reactions: emppuli83 ja Naene
Huomenta siskot..! Täällä pelkoihin lohtua on tuonut eläväinen tylleröinen tuolla mahassa :heart: Kovasti pomppii ja pyörii, ei äiskän peloista taida onneksi tietää. Näin myös viime yönä, että synnytin (ilmeisesti) muuta järkeä ei ko. unessa ollutkaan sitten ollutkaan :D

Ällö eritepäivitys: täällä on koko ajan housut märkinä (hahhaa, not), valkovuoto on ilmeisen juoksevaa lajia (jopa hämmentävän vetistä) ja tyttönen potkuttaa minua mielellään pissirakkoon, niin en tiedä tuleeko sieltäkin sitten oma osansa tähän lystiin. (Kolmannen lapsen odottamiseen liittyviä riemuja) Eilen jo ihan paniikissa olin varma, että kyseessä on lapsivesi, mutta googelettuani tulin kyllä siihen tulokseen, että aika normaalia tämä on, joskin ihhottavaa. Muilla tämmöisiä ongelmia?

Ystävät ja työkaverit ovat olleet suurena lohtuna mulle. Sanoin ihan suoraan et mulla on nyt tämmönen vaihe tässä raskaudessa, pahoitteluni heille. Työmotivaatio ja tarkkuus on ehkä siellä 70% luokkaa. Oon aika työsuuntautunut ilmeisen perfektionistinen tyyppi, joten tää ottaa aika koville. Mutta keskityn nyt tähän.

Kelan jutuista: mulla ei oo viel ollu mitään puhettakaan niistä.. perjantaina neuvola, josko sitten siellä? Tosin miehen pitää tulla sinne mukaan ja täyteltiin sellaista voimavaralappua, joka oli vähän hassu.

Toi sokerirasitus mua vähän kauhistuttaa. Sokerit mulla jyllää pikemminkin liian matalalla ja toi paasto ei kuulosta sit yhtään hyvältä. Liitoskivut ovat mullakin pahentuneet, nivuset on ihan sairaan kipeät yöllä mm. kääntymisten suhteen. Olen nyt yrittänyt nukkua kyljelläni, mutta aina kun herään yöllä, olen kääntynyt selälleni. Miten mulla on sellanen kuva, et se ei tee verenkierrolle tms. hyvää? Uargh.

Vaunut on muuten vauvalle ostettu, samoin koliikkikeinu :D Ja läjä vaaleanpunaisia vaatteita. Kiikun vielä eestaas mammapakkauksen suhteen. Periaatteessa sieltä ei tarvittaisi muutakun se makuupussi ja kynsisakset ja pukluharsoja. Toisaalta se on ihan hauska muisto sitten oman vauvan vauva-ajasta. Vieläkin kun tulee kirppiksellä vastaan mun pojan aikaisia makuupusseja/haalareita ni käy hymyilyttään. :)
 

Yhteistyössä