KESÄKUUN KULLANNUPUT

Alisa84, ultrattiin kp 13 ja silloin kasvoi oikealla 2 x 17mm ja vasemmalla yks 11 mm. tästä parinpäivän päästä eli kp 15 pistin pregnylin. Täytyy sanoa että erikoinen kierto oli kipuineen ym. olin aivan varma jo siitä lähtien et pieniin päin ollaan :D

Hienosti porukkaa tullut mukaan ja jatketaan samaan malliin, nyt pihalle ku aurinko paistaa ja jätkä riehuu tossa vieressä. Jos se vaikka hieman rauhottus ku sais purkaa tuota energiaansa pyörällä ;) :wave:

Mirnalle vielä että samassa veneessä ollaan. Tupakki pitäisi lopettaa, nyt oon jo reilusti vähentänyt mutta vaikeeta on vaikka tietää että matkassa on jokin muu kuin itsekin johon kaikki vaikuttaa. Mutta ehkä se tästä hyväksi muuttuu.

 
eiks oo hieno =)

minä oon tänään pessy ikkunat!kuuluukohan se raskauteen että alkaa hulluna siivoamaan "pesää" =) yleensä olen todella laiska siivoamaan...menisi jo aika eteenpäin, niin pääsis sinne neuvolaan ja ultraan! kamalasti tekis mieli jo kertoa vanhemmille. mutta ei, pidän pääni kiinni toistaiseksi. :heart:

lisäillään sitten tuohon etusivulle päivityksiä, kun saadaan selvyyksiä päivämääriin.
kivaakivaa, kertokaahan oireitanne ja mietteitänne!
 
Ui nyt näin kokonaisuudessaan tuon etusivun ja ui kun on nätti...ja helppo lukeakin nyt :) mulla ei oikeastaan silleen ole oireita...pikkasen rinnat herkkänä, mutta muuten tavallinen oli alamasun nippailuja lukuunottamatta..nyt taas tosin tuntui että ei kyl kolmatta kun tuo kuopuskin on sellainen täsytuho, nyt oli sit mehut lattialla pillimehusta kun ei jaksettu ihan kaikkea juoda ja äidin silmä vältti :kieh:
 
Nytpä onki tosi hieno tuo lista, selkeä ja kiva kuva.. kiitos siitä :)

Me käytiin tänään miehen kans kaupungilla ja voi kauheeta sitä väsymystä mikä mulle siellä iski. Tultiin kotia nii otinki sitte reilu tunnin päikkärit. Tänään on ollu vähä parempi olo, vaikka tota alaselkää juilii kyllä lähes koko ajan.

Mä soittelen maanantaina neuvolaan ja aion mennä varhaisultraan, koska haluan tietää, että pienellä on kaikki hyvin. =)

ai niin ja mä olen siis 20v =)

Niisku ja pieni ihme 4+3
:heart:
 
aivan ihana mettälenkkituli tuli tehtyä ja nyt poika syö iltapalaa ja kattelee biisikärpästä. Se toistelee ihan tosissaan noita lauluja mitä ne sielä laulelee :LOL:

Niin mulle voi päivittää iäks 28 vuotta :)

Oireista ei muuta ku hirvee väsy ja mahaa nippailee välillä aika ilkeestikin ja selkä väsyy. Välillä täytyy tarkistaa ettei se täti oo sittenkään saapunut kun jomottelee välillä siihen malliin... Pidetään peukkuja. Niin ja sit hiusten rasvottuminen, aivan uskomatonta miten voi niin nopeeta rasvottua...

Noh, nyt mä poistun iltapalalle ja sohvalle nugguun/katteleen töllöö. :wave:
 
Kai minäkin nyt voisin tänne liittyä..
Pelonsekaisessa jännittyneisyydessä eletään tällä hetkellä tässä huushollissa.. Toista lasta odotan, esikoinen täyttää ens kuussa 2v. Tämä raskaus, samoin kuin ekakin on hoidoilla alkuun laitettu ja luotto elämään on mennyt siinä määrin, että todeksi en tätä usko ennenkuin omin silmin nään sydämen sykkeen. LA on 1.6., alkuraskauden ultraan menen 14.10, silloin olis rv7+1 joten sykkeen pitäisi jo näkyä. rv4+1 kävin mittauttamassa hcg:n ja se oli 108, huomenna menen uudestaan, jotta nähdään nouseeko normaalisti.
Niin ja ikää mulla on 29v., synnytyssairaala on Tays.
Oireita on: Tissit arat, päänsärky, närästys, kuvotus (varsinkin iltapäivisin ja eri hajuista), armoton väsymys, nämä nyt ainakin heti tulee mieleen. Olen kahden viikon päästä palaamassa töihin hoitovapaalta joten jos kaikki menee hyvin, en ihan kauheen pitkään ehdi töissä oleen. Vähän jännittää kun esikoisesta jouduin jäämään saikulle jo rv25 supistusten takia ja 30 viikolla jouduin vuodelepoon kun kohdunkaulaa ei juurikaan ollut jäljellä ja kohdunsuu oli alkanut avautumaan. Poika syntyi rv37+0.

Niin Onnea kaikille kyytiläisistä ja vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuisille!! Ihana nimi tuo kesäkuun kullannuput :heart:
 
Kiitos etusivun päivityksestä! :)

Oireita täällä menkkamainen jomotus alavatsalla, arat rinnat, väsymys ja lähes kokoajan palelee.

Kun olette käyneet noissa verikokeissa tai hcg-mittauksissa, niin oletteko soittaneet neuvolaan ja käyneet siellä? Vai pitääkö käydä jossain labrassa? Itsekin haluaisin käydä tuon hcg-arvon tsekkaamassa.

Voi kuluisipa aika äkkiä... En millään jaksaisi odottaa että pääsee ultraan tarkistamaan onko kaikki hyvin... Olin siis ajatellut mennä 3 vkon päästä varhaisultraan, viikolle 12 en varmasti jaksa odottaa!

Adalia 4+0

 
Taisi se pesänrakennusvietti jo alkaa, innostuin sitten siivoomaan kunnolla ja pesin ovia myöten miltei kaiken ja parvekekin on nyt talviteloilla... :LOL:
Kuopuksesta tämä pesänrakennus alkoi loppuviikoilla ja useampaan kertaan viikossa pesin lattioita myöten kodin... :whistle: hullua nää hormoonit :D


 
minttu1, tervetuloa. Meillä onkin sitten sama synnytyssairaala :) saas nähdä törmätäänkö :LOL: .

Mutzilla sä oot tehokas, mistä tota virtaa riittää? Käytiin aamupäivästä pojan kanssa kaksin ulkoilemassa ja se käveli varmaan 4 km :eek: , kierrettiin pari leikkikenttää täällä maalla ja poikettiin rannassa ihastelemassa rantaa. Ihana sunnuntai aamun aloitus :D

Päiväunilta just herättiin ja aivan tööt olotila. Olis voinu nukkua vielä vaikka kuinka. Pojalla alkaa täälä kotona oleen hieman vaikeuksia noiden päikkäreiden kanssa mutta kun äitiä väsyttää niin pakkohan on nukkua ;)

Onneks mies tulee tänään kotiin kalareissusta, ja tosi virkeenä tietysti. Jos sais sit nukuttua vielä toiset päikyt. Tää väsymys on meinaan ihan jotain uskomatonta :ashamed:
 
HelloShitty
onnea odotukseen kaikille! :heart: :flower:

ite olin vuos sitten samassa veneessä. nyt toi meiän pikkutypy on jo 3.5kk. :heart:
nopeesti se aika menee vaikkei ehkä tossa vaiheessa siltä tunnu. koittakaa nauttia joka hetkestä vaikka kolottaa ja huolestuttaa. :hug:

-HS ja Juliet-
 
minttu, tervetuloa mukaan ja pikkuselle myös tarrasukkia ja pikaliimoja! :wave:

Mä tein tänään vielä varmistustestin ja plussa oli entistä vahvempi perjantaihin verrattuna, että kyllä se nyt pitää vaan alkaa uskoa, että pieni ihme tuolla masussa kasvaa :heart:
mulla on tänäänki ollu alamasussa nippailua ja alaselkä väsyy tosi helposti.
Huomenna soitan sitte neuvolaan :)

Niisku- ja ihme 4+4 :heart:
 
heiii tytöt!

tervetuloa kaikki uudet!
näköjään on siivousintoilua joka suunnalla, hyvä oire ja saa välillä olla murehtimatta =)
huomenna myös minä olen soittamassa neuvolaan. jänskättää myös se, että tätini on samassa paikassa töissä, toivon etten siihen sitten törmää siellä! tänään käytiin molempien vanhempien luona, mutta eipä kerrottu vielä! kaameeta miten oliki jännittynyt ja tuntui että vatta näkyi!kyllä se aika vielä sieltä tulee kun uskaltaa kertoa :heart:
mulla ei oo ollut väsy, tänään heräsin jostain syystä 6lta!!!!vaikka yleensä nukun ku tukki ainakin 10n.... :LOL: aikas mielenkiintoista. pissattaa ja nälättää jatkuvasti ja maha on tosiaan turvonnut. olen jo katsellut toisten masukuvia ja ihmetellyt kuinka suuria eroja voikaan olla viikkoihin verrattuna! mulla on sellanen kutina, että mulla näkyy aika nopeesti! :D olis kiva tietää miten pitkällä tässä todellisuudessa mennään. on niin epävarma olo kaikesta...myöskin syöminen ja varsinkin se välttely arveluttaa..kertokaa te jotka ette odota ensimmäistä!! =)
 
Hitsi kun mie en yhtään muista mihin aikaan minä olen neuvolan varannut, mutta en varmaan ihan ens viikolla vielä soita, en tiiä sitten miten innostun soittamaan, mutta koitan olla hätäilemättä :whistle: kun se eka aika on täällä noin 8 viikolla ja meille saa hyvin aikoja...nyt alko jännittään neuvolatkin vaikka neukkatäti on ihana :heart:
 
Moikka!!! :wave:

Mäkin ilmottaudun tähän pinoon. Tein eilen mieheni kanssa raskaustestin ja siihen ilmestyi testiajan sisällä vaaleanpunainen viiva, JEEEEEE!!! :) Viiva oli aika vaalea, mutta tätikään ei ollut vielä myöhässä, nyt odotellaan viivan vahvistumista.

Oon niin onnellinen raskauden alkamisesta. :) Siellä meidän rakas lapsi kasvaa. :heart: Odotellaan esikoistamme. Olin ajatellut, että menee kauan ennen kuin tärppää, kun mulla on pitkä ja epäsäännöllinen kierto, mutta tärppäskin heti ekalla yrityskerralla!!! :)

Ovistikkuun tuli plussa 13.9. Jos hedelmöittyminen olis ollut 14. päivä, niin la olis 7.6. Kesäkuun alku kuulostaa tosi hyvältä ajalta saada lapsi, kun sitten koko perheellä olisi piiiitkä kesäloma, kun mieheni voisi pitää isyys- ja kesäloman putkeen.

Oireita on ollut (en tiedä, mitkä noista liittyy raskauteen):
- kp 25 oli tosi paha maku ja haju suussa
- rinnat jonkun verran arat
- mahan nippailut
- joitakin päiviä on tuntunut, että kuukautiset olisivat alkamassa
- lämpö hieman tavallista korkeampi
- tänään oon ollut aika väsynyt

Jännittää tosi paljon, että pysyykö pikkuinen matkassa mukana. Viime kierrossa täti tuli 18. päivänä siitä, kun olin saanut ovistestiin plussan. Nyt on vasta 14. päivä ovisplussan tikuttamisesta. Tänään tuntui yhdessä välissä, että täti tulee koska tahansa. Soitin hädissäni ystävälleni, joka rauhoitteli mua ja sanoi että hänkin ravasi vessassa katsomassa, alkoivatko kuukautiset, kun hänestä tuntui että alkavat koska tahansa. Ne eivät kuitenkaan hänellä alkaneet ja nyt hänellä on ihana muutaman viikon ikäinen tyttö. :)

Oon 25 v ja mieheni 27 v. Asumme Helsingissä, joten eikös synnytys silloin ole Kättärillä tai Naistenklinikalla?

Onnea kaikille plussanneille! :) Toivottavasti pikkuiset pysyvät matkassa mukana!

Mare-84 ja rakas Pikkuinen 4+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mare-84:
Moikka!!! :wave:

Mäkin ilmottaudun tähän pinoon. Tein eilen mieheni kanssa raskaustestin ja siihen ilmestyi testiajan sisällä vaaleanpunainen viiva, JEEEEEE!!! :) Viiva oli aika vaalea, mutta tätikään ei ollut vielä myöhässä, nyt odotellaan viivan vahvistumista.

Oon niin onnellinen raskauden alkamisesta. :) Siellä meidän rakas lapsi kasvaa. :heart: Odotellaan esikoistamme. Olin ajatellut, että menee kauan ennen kuin tärppää, kun mulla on pitkä ja epäsäännöllinen kierto, mutta tärppäskin heti ekalla yrityskerralla!!! :)

Ovistikkuun tuli plussa 13.9. Jos hedelmöittyminen olis ollut 14. päivä, niin la olis 7.6. Kesäkuun alku kuulostaa tosi hyvältä ajalta saada lapsi, kun sitten koko perheellä olisi piiiitkä kesäloma, kun mieheni voisi pitää isyys- ja kesäloman putkeen.

Oireita on ollut (en tiedä, mitkä noista liittyy raskauteen):
- kp 25 oli tosi paha maku ja haju suussa
- rinnat jonkun verran arat
- mahan nippailut
- joitakin päiviä on tuntunut, että kuukautiset olisivat alkamassa
- lämpö hieman tavallista korkeampi
- tänään oon ollut aika väsynyt

Jännittää tosi paljon, että pysyykö pikkuinen matkassa mukana. Viime kierrossa täti tuli 18. päivänä siitä, kun olin saanut ovistestiin plussan. Nyt on vasta 14. päivä ovisplussan tikuttamisesta. Tänään tuntui yhdessä välissä, että täti tulee koska tahansa. Soitin hädissäni ystävälleni, joka rauhoitteli mua ja sanoi että hänkin ravasi vessassa katsomassa, alkoivatko kuukautiset, kun hänestä tuntui että alkavat koska tahansa. Ne eivät kuitenkaan hänellä alkaneet ja nyt hänellä on ihana muutaman viikon ikäinen tyttö. :)

Oon 25 v ja mieheni 27 v. Asumme Helsingissä, joten eikös synnytys silloin ole Kättärillä tai Naistenklinikalla?

Onnea kaikille plussanneille! :) Toivottavasti pikkuiset pysyvät matkassa mukana!

Mare-84 ja rakas Pikkuinen 4+1 :heart:
Onnea paljon sinnekin, mutta yksi mutta...mulla la 4.6 ja mulla on tänään 4+2 eli siulla ois nyt 3+6?
 
Onnea paljon sinnekin, mutta yksi mutta...mulla la 4.6 ja mulla on tänään 4+2 eli siulla ois nyt 3+6?
Tuo voi johtua siitä, että laskin raskausviikot edellisten kuukautisten alkamisesta. Ne alko 29.8., eli silloin olis 4+1. Ton lasketun ajan taas laskin oviksen perusteella. Lasketaanko ne noin vai pitäiskö mun suhteuttaa mun kierron pituus normaalin 28 päivän kiertoon, kun lasken raskausviikkoja? Ekaa kun odotan, niin nää on mulle uusia juttuja.
 
hienoa Mutzilla :) Onnea yritykseen. Mä vedin vielä aamusauhun ja nyt se on kans loppu :)
Yritätkö heti ilman vai nikotiinivalmisteilla? Ajattelin varmistaa onnistumisen purkalla ja sitä jauhaa pari kolme näin alussa päivänaikana.

Noista raskausviikkojen laskemisesta. Mullakin menkoista laskettuna nyt 4+3 ja munasolun irtoamisen perusteella 4+2 eli pientä heittoo on, mut tuskin mitään merkitystä koska eihän se ikänä laskettuna aikana tule :LOL: . Paitsi meillä jätkä käynnistettiin ja syntyi laskettuna päivänä ;) ...

Mehän ollaan sit jo viidennellä viikolla raskaana kun on 4+ jotain, hyvä me!
Tänä aamuna aivan mieletön huono-oloaalto iski. saas nähdä miten päivä kuluu...

Eipä muuta ku jätkä ylös sängystä ja töihin :( :wave:
 
NO eiköhän ne neuvolassa sitten selvii kunkin raskausviikot, tuntuu vaan niin hassulle :p
ja ainakin oyssin sivuilla saa laitettua kierron pietuuden siihen raskauslaskuriin, itselläkin tärppäsi ekasta kierrosta niin laitoin siihen sen ehkäisyaikaisen kierron eli 28päivää ja sillä sain tuon kierron

Nyt ois eka aamu ilman tupakkaa ja tuo kahvitupakka on kyl yks paha...toinen on varmaan ruokatupakka...kunhan niistä pääsee eroon nii on hyvä...ja haicu ihan ilman mitään apuja koitan, jos menee tiukille niin haen sitten...kuopuksesta onnistuin jättämään sen kerralla pois.

Mutzilla ja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskuneiti-:
minttu, tervetuloa mukaan ja pikkuselle myös tarrasukkia ja pikaliimoja! :wave:

Mä tein tänään vielä varmistustestin ja plussa oli entistä vahvempi perjantaihin verrattuna, että kyllä se nyt pitää vaan alkaa uskoa, että pieni ihme tuolla masussa kasvaa :heart:
mulla on tänäänki ollu alamasussa nippailua ja alaselkä väsyy tosi helposti.
Huomenna soitan sitte neuvolaan :)

Niisku- ja ihme 4+4 :heart:
Juu minä mun puheet, ensimmäinen neuvola ois varattu 20.10.2009 miulle, soitin tytölle 2 vuotisneuvolaa ja samalla sitten pyysin itsellenikin kun täällä ne on aikaisessa, 7-8 viikoilla kun ensimmäinen ultra on aikaisin kanssa noin 10 viikolla..onpahan nyt muutakin odotettavaa kuin new moonin ensi-ilta marraskuussa :LOL: :LOL:
 
Hei, saako liittyä mukaan pinoon? :wave:

Olo on hieman epätodellinen, sillä ehdin syömään terolut-kuurin pitkään kiertoon ja odottelin menkkoja, joita ei sitten tullutkaan. Huvikseni tein testin aamulla ja plussahan se oli. =)
Lasketusta ajasta ei sinänsä ole varmuutta, sillä viimeisistä menkoista on 2,5kk aikaa eli niistä sitä ei voi laskea. Vahvin veikkaukseni on, että hedelmöittyminen olisi ollut n. 7.9. eli jos siitä laskisi niin la olisi 31.5. mutta ultrassahan se sitten selviää. Lääkärissä kun kävin 11. päivä niin silloin ei vielä näkynyt muuta kuin paksuuntunut limakalvo.
Tämä olisi siis meidän toinen lapsi, itse olen 28 ja mies 29. Ja synnytyspaikkana Tays.

Tietoja minusta siis garden 28v. / alustavasti LA 31.5./ toinen lapsi/ Tays :wave:
 
Mare-84 ja garden, JEEEEEE!!!! :heart: :heart: :heart: :D onnea paljon ja tervetuloa!
meitähän ihan sikiää tässä kuussa nopeaa vauhtia! hienoa.
Mutzilla ja haicu, tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!!(hain itse juuri nicotinellia ja yitän niillä lievittää suurinta tuskaa)...tsempataan vaan toisiamme!!
tjooh.odottelen tässä että puhelinaika neuvolaan alkaa, että voin varata sen ajan!
 

Yhteistyössä