KESÄKUUN KULLANNUPUT

Hei kaikille!

Viikonloppuna on muutamat haamut testattu ja toivoisin voivani pinoutua tänne, jos mahtuu mukaan? Hieno pino teillä ja paljon kanssasisaria jo mukana


LA=4.6.10 Nimi: Lenniina Synnäri:Kät (Kätilöopisto) Ikä:30v. Monesko: 2 (esikkopoika 02/07).

Kuukautiset myöhässä ja viikonloppuna oli yhdet kemut, siksi piti testata jo nyt. Oireita ei ole, muutakuin mahassa nippailee.

Myöhemmin lisää.

Lenniina 4+3
 
heippa

ja ihana että meille kesäkuisille on jo oma keskustelu täällä.
elikkäs ite tein haalean plussan viime viikon puolessa välissä ja nyt sunnuntaina vielä tarkastus ja plussahan sieltä tuli =)

mä en muista koska mun viimiset menkat alko =( viikon kyllä muistan mutta en päivää ja sen takia laskurit on heitelly mun lasketuks päiväks 2-4.6

neljättä odottelen ja ikää 27v =)

tuun varmasti pyöriin täällä usein..tällä hetkellä vaan toivon että kaikki menis nyt vaan hyvin.

niin ja sairaalana KYS

oireita mulla ei oo vielä ollut juuri mitään paitsi tuo väsymys la-su välisenä yönä nukuin 14½ tuntia =) edellisissä raskauksissa mulla on alkanut pahoinvoinnit aikasin ja kestäneet kauan mutta toistaseks ei oo muuta kun väsymys.

tekis niin mieli kertoo kaikille ja varata neuvola mutta ei vielä luulen että parin viikon päästä tilaan vasta neuvolan..ja muutenkin sukulaisilta ym koitan pitää mahdollisimman kauan salassa koko jutun eli kiva että saan tänne tulla purkamaan sit kaikkee =)
oon jo muutamia vaatteitakin ostanut minäkö hätäinen =) =)

-TÄNTTÄRÄ-82 JA TIRPPA VIIKOT KAI 4 JA JOTAIN =)
 
Tervetuloa uusille mukaan, meitähän on jo monta heti alkupäässä kesäkuuta.
Haicu: Saas nähdä törmätäänkö taysissa :D
Kävin aamulla uudestaan hcg:n mittauksessa, mutta tulokset saan aikasintaa huomenna iltapäivällä, ehkä vasta ylihuomenna :/ Ärsyttävää odottaa, kun en uskalla tähän raskauteen täysillä luottaa ennenkuin saan tietää nouseeko hcg normaalisti. Ja tietysti jos nousee, niin sitten mä alan jännittään ultraa joka on reilu 2 viikon päästä :whistle: Mutta minkäs teet kun vuosien lapsettomuudesta kärsiminen on jättäny jälkensä eikä uskalla luottaa että kaikki menee hyvin :(
Neuvolaa ajattelin varata vasta ultran jälkeen jos kaikki on niinkuin pitää.

-minttu ja pikku-Toivo(t) :heart: :heart: rv4+6
 
Paljon onnea uusille plussanneille! :flower: :)

Mä varasin jo neuvola-ajan. :D Se on jo kahden viikon päästä, kun sit 2 viikkoa siitä eteenpäin oon reissussa. Jospa tämä tästä pikkuhiljaa muuttuisi todellisemmaksi.. :D Mä oon kuluttanu jo 9 raskaustestiä alle viikossa! Minäkö vainoharhainen...?! :LOL: Ultraa odotellessa...

Kaikkien pienokaisille tasapuolisesti tarrasukkia matkaan!
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave: meitähän alkaa oleen täällä jo ihan mukavasti =)

Tänttärä, meillä on näköjään tällä hetkellä sama LA ja sama synnäri, ehkä ollaan ens kesänä yhtä aikaa vauvaantumassa Kys:llä ;)

Mä varasin tänään neuvolakäynnin, se on 26.10. Olisin saanu aikasemminki, mut jouduinki muuttaa sen ajan ku huomasin, että oli just sillo yks koulujuttu mistä en voi olla pois. Mutta eipä tuo haittaa. Neuvolatäti kuulosti oikein mukavalta. =)

Mulla oli koulussa tänään taas niin etova olo, huh. Mutta jospa se taas tästä.

Ihanaa viikkoa kanssasisaret! :)

Niisku- ja pieni ihme 4+5 :heart:
 
voiskos pinoo vielä kasvattaa...? :) eli tänään plussasin haaleen viivan ja kolmatta lasta odottelen.. :heart: hmmm... ja tänään on kp 27/28-29, eli eikös mulla ois nyt sitte rv 3+6, EIKÖ?? :LOL: ja laskettuaika kuukautisten mukaan ois 9.6. ja synnäri on SATKS.

tosta tupakista ko tääl on ollu puhetta niin en mäkä sitä oo vielä lopettanu!! :ashamed: oon kyllä vähentäny sitä 5-7kpl/pvä. kyl mä päätin et kokonaan sen tän viikon aikana lopetan. jos en muuten heti onnistu ni haen sit kans niitä nicotinel juttuja.

olo on ollu aika kipeinen.. lämmöt yli 37, ja nännit kipuilee. pikkusen on ollu tänään lievää kuvotusta ja aamulla menetin aivan täysin hermot IHAN joka asiasta, ja se oliki mulle sen merkki et nyt ois syytä testailla!!! :snotty:
 
voi ärgh mun kans =)

mitä enemmän mä roikun tällä palstalla ja luen juttuja niin sitä enemmän alkaa pelottaan =(
kaikkiahan meitä tosiaan nyt pelottaa varsinkin tää alku. ja päätinkin että tässä heti avaudun teille =)
eli mulla oli hormonikierukka monta vuotta ja nyt tuolla palstalla pisti yks ketju silmään jossa just tästä oli juttua että oli ollut kierukka ja raskautunut heti mutta tullut keskenmeno tai tuuimuna ja mä nyt sit aattelin että kun oon ollut niin onnekas että raskauduin heti niin jos noi hormoonikierukka vielä kuitenkin vaikuttaa ja estää etten tuukkaan..huoh..ei pitäs lukee näitä juttuja..=(
eihän tässä auta kun päivä kerrallaan mennä. tulis sit edes ne saamerin pahoinvoinnit ni tietäsin että jotain mussa tapahtuu. mulla kun ei oo kun sitä väsymystä ja joka yö pitänyt käydä vessassa..huoh...

juu vuodatus loppuu tältä ehtoolta =)
ja onnea uusille =)

tänttärä ja tirppa 4+5(kai)
 
Aah, uinti ois takana..ihana rauha siellä omassa maailmassaan ja pakkokin harrastaa nyt liikuntaa jotta ei pääse samalla tavalla turpoomaan kuin edellisisssä raskauksissa :snotty:

onnea uusille ja paljon tarrasukkia mukaan kaikille :heart:
 
hei Lenniina, tänttärä-82, apinapa ja jonnas1984 ja tervetuloa! :heart: jarrusukkia! ;)

tänttärä-82, ei kannata murehtia!(vaikka vaikeaa se tietysti on). kaikki on niin erilaisia ja meidän pinossa kaikki onnistuu! :hug:

Itsellä on tänään on ollut tosi kipeä rintalasta!oikeen kauhulla pelkään mitä tämä voi olla. tänään olen polttanut vain 2 tupakkaa(!), mutta en usko että se siitä johtuu tuo kipu. oon kai nukkunut tosi huonossa asennossa...maistoin nicotinellia(imeskelytabl) ja tuli yökkörefleksi ja oli pakko sylkäistä se pois!hyi!toinen onnistui paremmin, mutta kamalan pahaa se on!

rinnat on niiiin kasvanut että mieskin sanoi että "eihän ne enää mahdu käteen!" :LOL:
huominen jänskättää kun menen kouluun, pakko kertoa kun ihmettelevät miksi en tuu tupakalle...

niin ja sain neuvola-ajan 26.10!!mulla on silloin vko 9 jotain. musta nuo neuvolat vois olla 2 kertaa alussa, kun on niin paljon kysymyksiä ja varsinkin niitä välteltäviä asioita ja ruokia, joita ei välttämättä edes hoksaa ajatella!ja nythän ne tärkeimmät hetket on!kyllähän netistä saa hyvin tietoa, mutta asioilla on yleensä monta puolta ja mielipidettä. koitan nyt vain olla niinkuin ennenkin, etten ala hourailemaan! :LOL:

mirna ja nykerö vko 4+5 (32 pvän mukaan) neuvolatäti kyllä sanoi että olisin jo 5+2, mutta ei ole koskaan kierto ollut 28pvä...

hyvää illan jatkoa!
 
Ihanaa kun täälä ei saarnata tuosta tupakoinnista. Itse olen tänään polttanut 4 tupakkia mikä on mielestäni hyvin entisen askin sijaan :D Taidan vähentää päivä päivältä niin eiköhän se loppukin sieltä tule jossain vaiheessa ;)

Ymmärrän tietysti ihmisiä jotka sanovat että tupakointi tulee heti lopettaa, muttakun se EI ole niin helppoa yksinkertaisesti. Ja iso hatunnosto niille jotka siihen pystyvät... Huomaatte varmaan että olen hieman masentunut koska en samantien pysty lopettamaan... huono omatunto painaa kokoajan ja stressi että pitää ja pitää... :ashamed:

Noh, tulihan käytyä ainakin lenkillä tänään :) Juostiin hirvikärpäsiä karkuun kaverin kanssa ja lenkki jäi lyhyeen, hypättiin autoon ja painettiin lähikikkarille kahveelle :LOL:
Hitsi me ollaan hyviä huijaan itseämme ;)

Uskomatonta että ootte jo varaillu tota neuvola-aikaa. Itselle ei ole tullut edes mieleen. Tuntuu että en oo tajunnu koko odotusta vielä ollenkaan. Puhun kyllä siitä mutta ei mitään hässäkkää kuten ekan odotuksessa.
Tiedän että tulevaisuus tuo haasteita ja saa nähdä miten niistä selvitään. Ensimmäisestä oli raskausdiabetes insuliinihoitoisena, kohonnut verenpaine ym. Makoilin monta kertaa Tayssissa lepäilemässä ja oikeesti mun olo oli aivan mahtavin. :eek:. Toivotaan että menisi tämä odotus hieman helpommin.
Uskon että vkolla 12 olis tulossa sokerirasitus ja taas joudun insuliinille... :LOL: huomaatteko kuinka positiivisella päällä tosiaan oon...

Noh, nyt suihkuun, jätkä nukkuun ja itte sohvalle maate. Huomisiin :wave:
 
heh kaksplus palsta ei meinannu enään päästää mua kirjautuun sisään aatteli et toi on täällä nyt koko päivän lorvinut et menis tekeen jotain muuta välillä =)

HAICU: olix sulla kuin paha raskausajan diabetes ?? (montako yksikköö piikitit muistaks)
ite kans jo etukäteen toivos että menis nyt raskaus aika hyvin saatika sit viä synnytykset ekassa ja tokassa ei oikeastaan mitään sen kummempaa raskaus aikana mitä nyt esikon synnytys yli pitkä ja keskimmäisen pojan yli nopea synty yli 4kilosena ja joutu teholle
no tää nuorin onkin sit ollut ihan toista maata mä kärsin raskauspahoinvoinneista viikolle 22 asti viikolla 28 mulla todettiin raskausajan diabetes josta insuliini määrää nostettiin 5 yksiköstä-18 yksikköön (tuntu et söin mä mitä tahansa ni lukemat heitteli pilvissä ja välillä tuntu kun aina sai pistellä että kohta oon syömättä kokonaan =( ) no sittenhän tuli viä tää että en tuntenut liikkeitä joka päivä mä ravasin tayssissa 1-3x viikossa laskennassa meinasivat jo sisälle ottaa mut mä rukoilin et saisin olla kotona =) kyllä ne liikkeet sieltä sit aina tuli mut joutu odottaan kauan,ravisteleen ja erinlaisiin testeihin..no lopulta eivät kai jaksaneet mun ruikutusta ja antoivat käynnistys päivän =)

lisään viä että vaikka koko nuorimmaisen raskaus oli järkyttävä poika oli viä ihana ja aikaisti käynnistyspäivää käynnistys kesti 1h55min ja pieni 3,2kg poika syntyi jolla kaikki ok (siis pieni vaikka mulla oli se diabetes9
 
Tänttärä-82, eipä tuo diabetes niin paha ollut. Piikittelin joka aterialle n. 10 yksikköö. tarvittaessa vähemmän ja välillä enemmän. Arvot oli hieman yläkanttiin maksimissaan. Verenpaineet on aina ollut hieman koholla ja loppuajasta 168/110 oli paineet. Muistan kun synnytyksen jälkeen mittasivat paineen ku valitin huonoa oloa niin alapaine oli 128 :eek: . Noh, sekin laski sit melkein heti.
Lapsella ei sit syntymän jälkeen mitään ollut eli kaikki oli hyvin ja pääsi heti vierihoitoon :). Meillä näin onnekkaasti.
 
voisinkos minäkin tänne tulla mukaan mulla siis toukokuussa LA mutta kun oon niin lopussa kuuta niin täällä vois olla mukava jutustella myös =)
Tietoja siis: olen 26v. toista odotellen, sairaala k-hks ja LA 27-29.5 mut oon nyt laskenut sen 29 mukaan koska se luultavasti on se. =)
Mulla on varhaisultra varattu 9.10 ja eka neuvola 21.10 että niitä ootellessa :heart:
no mut nyt taidan vähän lueskella ja tutustua porukkaan...ja yrittää päästä sisään juttuihin :D

Cristiina ja masu-asukki :heart: :heart:

 
Liittyisin joukkoonne "lisääntyvään" :LOL:

Elikkäs meille olisi tulossa pikkusiskoveli, entuudestaan kotona pyörii ja kehittyy 12/08 syntynyt pikkuneiti :heart:
Ikää minulle on kertynyt 32v (hehheee meinasin eka kirjoittaa et 23, mut oli pakko korjata) ;) Asustellaan Espoossa, synnäri tulee olemaan Jorvi. LA jossain kesäkuunalussa (laskurin mukaan 4,5 tai 6.6)

Täällä kanssa nikotinisti nostaa tassun pystyyn, ja en saarnaa mistään koska itse en edellisessä raskaudessa kyennyt lopettamaan enkä usko että nytkään aivan täysin ilman tupakkaa tulen olemaan... Nyt menee jotain 6 tupakkaa päivässä, ens kuussa 4 ja sit 3 jne jne... Viimeksi mulle neukkutäti sanoi että se stressi mikä tulee useille tupakoinnin lopettamisesta on sikiölle jopa suurempi riski (keskenmeno) kuin muutama savuke päivässä...

Ekaa neuvolaa en ole edes ajatellu kun testasin plussan lauantaina ja eihän sillä vielä kiirettä ole, eikös se ensimmäinen käynti ollut viikoilla 7-9.

Hyvää yötä kaikille! ja tarrasukkia! :wave:
 
Huomenta ja tervetuloa uusille - paljon tarrasukkia mukaan!

Tänttärä:
Mulla oli kuparikierukka ennen tätä raskautta, joten osin samassa veneessä ollaan. Itse olen kuitenkin suht rauhallisin mielin raskauden suhteen, vaikka masussa nippaileekin, mitä ei esikoisen odotusaikana tehnyt. Rauhallisin mielin vain eteenpäin :hug: Miten sulla on edelliset raskaudet menneet? Onko ollut kierukkaa aiemmin? Mulla ei.

Mua pelottaa täällä jo se, miten sitten pärjää kahden kanssa, miten jaksaa valvoa toisen kanssa päivät ja toisen yöt :eek: Aikaisessa olen joo!

Mutzilla: Mäkin yritän harrastaa liikuntaa, syynä se, että hartiat vaivaavat mua muutenkin, niin säännöllisellä jumpalla (krt/vko) sain esikon aikana pidettyä hartiasäryt poissa ja myös selkä pysyi terveenä. Jumpan lisäksi pyöräilen työmatkat toistaiseksi ja myöhemmin syksyllä siirryn julkisiin, mutta silloinpa tuleekin kävelty eli saa raitista ilmaa jne. Mites muiden liikuntatottumukset/aikomukset? B)

Nyt pitää alkaa töitäkin tekemään, joo :wave:
 
Olihan yö, mihin soppaan olenkaan itseni laittanut :eek: lapset nukkuivat todella rauhattomasti ja tyttö ei miltei ollenkaan ja minua kun ois nukuttanu, aamullakin olivat ylhäällä jo kun mies lähti kouluun eli ennen 7

sitten kun keittiötä siivosin, tyttö keksi sitten rasvata makkarin :kieh: :headwall: |O huoh...
huomaa kyllä että raskaana tässä ollaan kun mielialat todella heittelee laidasta laitaan ja hermostun todella vähästä yms...
mutta tuo nikkiskin varmasti siihen vaikuttaa, ihmeen helppoa tämä nyt on ollut, eilinen meni aika hyvin ja tänä aamuna ei oikeen ees kahvitupakki ollut mielessä, mutta välillä koputtaa tuolla takaraivossa että partsille ja heti tupakin kanssa...miten hyvältä se tuntuisi yms...mut ollaan tiukkana

Mutzilla ja
 
no niin, mäkin malttamattomana varasin sitten itselleni neuvolan 16.10.2009 olis eka käynti eli 7+0 olis viikkoja. Sillä viikolla maanantaina tosiaan yksityisellä se ultra ja perjantaina sit neuvolakäynti.
Tänään aivan mieletön huono-oloaalto hyökkäsi päälle ja tää väsymys :( .
 

Lenniina : mulla ei oo ennen ollut kierukkaa eli tää oli mun eka kerta ( ja oli n. 3 vuotta tai vähän reilu) ja edelliset raskaudet on menneet hyvin mutta jotenkin nyt pelottaa kaikki ja mä teen kärpäsestä härkäsen. toivottavasti vaan menis kaikki hyvin..

edelleenkin odottelen raskaisoireita mutta ei mitään on se ku mä oikein toivon sitä pahaa oloa itelleni ja jos sellanen tulee niin toivosin että loppus..mikään ei oo hyvin =)
 
Hui olipas tullut paljon tekstiä lisää!!! :D Tervetuloa uudet mukaan!!! :wave:

Ja tosi kiva, että täällä ei ole arvosteltu tupakasta... yritän myös saada sen lopetettua mahdollisimman pian, mutta kuitenkin se ei aina ole niin helppoa. Poltin aamulla yhden ja luulen, että se jää tältä päivältä siihen, koska sattuipas tulemaan oksu kurkkuun. Esikoisestakin se jäi melkolailla heti, koska siitä tuli niin älyttömän paha olo... toivottavasti se menisi myös nyt samalla kaavalla, vaikka pahoinvointia en niinkään muuten kaipaile. =)

Soitin myös eilen neuvolaan, koska menkoista on niin pitkä aika (2,5kk) ja varmoista viikoista ei ole tietoa ennenkuin pääsen ultraan. Siellä on vaan hirveät jonot ultra-ajoissa ja pyysivät soittamaan ensi viikolla uudestaan, jos olisikin tullut peruutusaikoja. :/ Ärsyttää odotella ja varsinkin, jos se aika menee tosi pitkälle eteenpäin... :(
 
ja taas minä =)

menin sit hätäpäissäni jo ekan neuvola ajankin varaamaan =) se on 19.10 =) (toivottavasti ei kauheen tyhmänä pitänyt ) meinas antaa ajan jo viikkoo aikasemmin mutta täällä on syysloma viikko enkä halua neuvolaan otaa koko lapsikatrasta mukaan =D muutenkin noi neuvola ym ajat pitää saada järjestettyä aina aamuun kun esikoinen koulussa ja nuorimmat päiväkodissa.

ja tervetulloo uusille =)

nii ja ite oon syntynyt kesäkuussa ois ollu kiva jos tämä heppu syntys samana päivänä mut jos mun la on se 2.6 niin kyllä joku sais syntyä "vähän" yli aikasena =)
 
Mäkin tuppaudun tänne-kin- kuten cristiinakin tuntuu, et tuolla toukokuisissa muut menee jo niin hurjan pitkällä (lähemmäs 10vko ) et täällä olijoiden kanssa on enemmän yhteistä ja kun mulle se la varmasti venyy kesäkuun puolelle, olkoonkin, et vauveli syntyy mitä todennäköisimmin toukokuussa.

Mulle tuli eilen illalla jotenkin tosi rauhallinen ja varma olo, ts. kun mäkin oon nettikirjoitusten perusteella miettinyt ties mitä keskenmenoja jne. mut jotenkin vain mieli rauhoittui ihan hurjasti ja oon ihan sillä mielellä, että meille syntyy terve vauva keväällä, en tiedä mistä moinen olotila johtuu, mutta fiilis on paljon parempi kuin jännittäessä.

Miehellä sitten taas on pelkoja, mulla on kaksi edellistä synnytystä mennyt vähän "huonosti" ja kaikenlaista niissä on ollut, joten pelkää, että mitä tällä kertaa ja palaudunko enää "entiselleni" kyllähän minuakin sinäänsä jännittää, et aiemmilla kerroilla oon ollut kuitenkin 6vuotta nuorempi joten palautuminenkin on ollut ihan erilaista.

täällä siis rv 5+2 kunnon raskausoireita ja vauvamahaa odotellessa :)
 

Yhteistyössä