KESÄKUUN KULLANNUPUT

Huomenta kaikille ja tervetuloa uudet!

Mun tekis mieli kertoa mun vanhemmille, mutta en uskalla vielä näin aikasin, ehkä ekan neuvolan jälkeen. Kavereiden tapauksessa taas on vaan ajan kysymys että ne rupeaa kyselemään että miks mä en enää käy kaikissa kissanristijäisissä sun muissa ryyppäjäisissä, joissa olen kuitenkin koko mun tähän astisen opiskeluajan juossu. Nyt kyllä tuntuu ihan kivalta jättää juhliminen muille ja rauhoittua =)

Me ollaan seurusteltu "vasta" n. neljä vuotta ja avoliitossa siis asutaan, avioliittoa ei olla suunniteltu, ja tuskin mekään koskaan naimisiin mennään.

Onko täällä muuten muita opiskelijapariskuntia? Me ollaan molemmat yliopisto-opiskelujen loppusuoralla, mutta mä en ainakaan ehdi valmistumaan ennen ku vauva syntyy. Raha-asiat vähän mietityttää, mutta kai sitä pärjätään kun on pakko.

toffo 5+2
 
Huomenia! :wave:

Haicu, meillä mies kans on sanonut ihan samaa, ettei se tohi sekstailla ku se pelkää, että se tökkää vauvaan :LOL:
itellä kans tehny mieli sanoa, ettei sulla nii iso oo, että sinne osouis :D
Mut meillä on siis hiljasta ollu plussaamisen jälkeen makkarissa. Tosin ei mua kyllä edes oo kovin nyt haluttanutkaan, mut ehkä me kuitenki touhuillaan tässä 9kk aikanakin :p

toffo täältä löytyy opiskelijapariskunta :wave:
Molemmat opiskellaan amk:ssa mies toista vuotta ja minä ensimmäistä. Mutta ei oo hätää ku en ole vielä pitänyt yhtään välivuotta, joten enköhän mä saa opinnot suoritettua vaikka vuoden mammaloman pidänki =)

Niisku- ja muru 5+2 :heart:
 
Huomenta!

Meillä vaikea yö takana, kun esikoinen tekee taas hampaita... Onneks kohta pääsee päiväunille.

Meidän perheessä mies opiskelee, on töissä ja myös yrittäjänä. Rakentaa myös tätä meidän taloa "vapaa-ajallaan". Mun mies on ahkerin ihminen, jonka oon koskaan tavannut! Krapulassakin viime kesänä ajeli aikasin aamulla tuolla pihalla Bobcatilla ja teki töitä. Mä oon tehny elämäni aikana vaikka mitä duuneja. Äitiyslomalle jäin yksityisestä päiväkodista, jonne tuskin enää koskaan palaan. Haen taas, kolmatta kertaa, yliopistoon lukemaan kasvatustieteitä, mutta tällä kertaa oon TAAS raskaana! Ekan kerran kun hain odotin esikoista ja olin ihan sekasin kaikesta, jäi parin pisteen päähän. Tokalla kerralla esikoinen oli ihan pieni vauva ja lukemisesta ei oikeen tullu mitään, mutta suht hyvin kokeet meni silti. Ehkä se kolmas kerta toden sanoo? Toi kasvatustieteellinen sattuu vaan olee yks vaikeimmista päästä... Miks mä en voi haluta vaikka kampaajaks!? Olis ainakin töitä ja varmasti pääsis opiskelemaan. Pph:ksi en TODELLAKAAN ala. Meillä on jo nyt yhden lapsen ja koiran jäljiltä kauhee kaaos täällä kotona, ni mitä se olis, jos olis vaikka 5 lasta täällä? No nämäkin on niitä tottumiskysymyksiä.

Tupakoinnista: Poltin ennen ekaa raskautta n. askin päivässä n. 10 vuoden ajan. Vähensin viikossa, kun sain tietää olevani raskaana, 1-2 savukkeeseen päivässä ja sit lopetin kokonaan. Yllättävän helposti se meni. Muistan itekin, että se syyllisyys oli kova silloin kun poltti ja oli raskaana. Mun mielestä nää asiat on jokaisen henk.koht. asioita, joihin muut ei sais puuttua, ainakaan mitenkään moralisoimalla. Tottakai jokainen odottava yrittää lopettaa, mutta mun mielestä vähentäminenkin on jo hatunnoston arvoinen asia! Muistakaa, että vielä jokin aika sitten yleinen kehotus odottaville oli: korkeintaan 5 savuketta päivässä. Tähdätkää siihen ja siitä vähentäkää pikkuhiljaa, omaan tahtiin, kunnes ette polta enää ollenkaan. Tiedän muuten yhden äidin, jolla on 7 lasta ja joka on polttanut kaikkien raskauksien ajan. Vähentänyt toki siihen 5:teen päivässä. Häntä ei moralisoijat kiinnosta! Elää omaa elämäänsä ja mikä tärkeintä, kaikki 7 lasta ovat terveitä!

Jahas, lounasaika! Morjens!
 
eikä mulla oli aamulla ensimmäinen kuvottava olo oksennus ei tullut mut teki huonoo jee =) olin iloinen siihen asti kun esikoisen koulusta soitettiin ja sanottiin että tyttö on oksentanut sit aloin heti miettiin että jos mun paha olo olikin alkavaa mahatautia olin kuitenkin 5 tuntia syömättä eikä tehnyt huonoo.mukava viikonloppu tiedossa jos toi mahatauti nyt kiertää kaikki =(

haicu: me ollaan oltu ukkelin kanssa öö.. elokuussa tuli 9 vuotta täyteen mein esikkohan sai melkein saman tien alkunsa kun täyttää 8v pian =)
naimisissa ei olla eikä mennä vaikka ukkelin suku koko ajan sitä kyselee et jokos jokos..ja jos mentäs niin mentäs salaa eikä kerrottas kenelläkkään mitään.=)

mun tekis mieli kertoo kaikille tästä raskaudesta muutamalle kaverille oon kertonut. ukkelin suku saa tietää heti kun näkevä tmun mahasta (muuten ei kerrota) ja mun oma suku asuu 400km päässä eli nähdään 1-2x vuodessa itseasiassa kauhistuttaa kertoo omlle suvulle varsinkin munmummu oli jo toisen jälkeen että nyt kun teillä on tyttö ja poika niin lapsiluku on siinä hyvä ettei saanu sydänkohtausta kun kerroin kolmannesta ja kun kolmas synty niin alko lähettään mulle lehdistäjuttuja ja artikkeleita ehkäsystä ym niin ja soitti jos tuli aiheesta joku dokumentti..oonkin aatellut että taidan pitää tän omalta suvulta hyvin hyvin kauan salassa en tiä mennäänkö jouluna edes sinne ja jos ei mennä niin seuraava olis kesällä voi olla et paria kilometriä aikasemmin voisin ilmotta että älkää ihmetelkö mut täällä on yks ylimääräinen heppu kyydissä =) (jos sit ees kesälläkään mennään ei nyt ihan heti kuitenkaan )
 
Hei ja tervetuloa uusille mukaan! :D

Täällä on myös plussauksen jälkeen peiton heiluttelu hiljentynyt... liekö nyt joku totutteluvaihe raskaudesta meneillään. Tupakkaa en ole polttanut tiistain jälkeen ja silloinkin vain yhden. Jesh, tosin hermot ovat olleet jonkin verran kireämmällä ja aikas valivali-tyyppi olen ollut viime päivät. Voi mies- ja lapsiparkaa! :D

Meillä tuli yhteisiä vuosia kesällä kahdeksan ja alkukesästä menimme naimisiin. Kummatkin olemme työelämässä ja esikoinen on syntynyt heti sen jälkeen, kun sain päätökseen omat opiskeluni. Me ainakin pärjäsimme ihan hyvin raha-asioiden kanssa, vaikka omat tukeni olivatkin ihan surkeat opiskelujen takia ja elimme melkolailla miehen palkan turvin. Uskon silti, että myös opiskelijapariskunnat pärjäävät yhtälailla... täytyy ehkä vaan aika-ajoin olla hieman säästeliäämpi. :)

Aikas oireettomia päiviä on ollut ja odotan koko ajan et koska alkaa yökötys ja pahat hajut, mutta mitään poikkeavaa ei ole vielä tullut. Sitähän unohtaa välillä kokonaan, että on raskaana! :kieh:

Muksaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Heissan kaikille minunkin puolesta!
Voisin liittyä joukkoon mielenkiintoiseen ja odottavaan. Minulla kolmas raskaus ja la näillä varhaisilla tiedoilla olisi 3.6. Ikää itselleni kertynyt 28v. Pieni epäilys on olemassa, että raskaus olisikin yhen kierron edempänä, mutta mennään nyt tämän hetkisen tiedon mukaan. Ilmoittelen myöhemmin, jos tilanne muuttuu. =)
 
Perjantaita!

Mä yritän olla täällä paljon laskeskelematta viikkoja tms., että menis aika vähän nopeemmin :whistle: En oo neuvolaankaan ottanu vielä mitään yhteyttä..onhan tässä aikaa. Ei oo vielä pahoinvointia ollu, mutta odotettavissa on. Väsyttää kyllä vietävästi joka päivä. Et en tiiä pitääkö sen takia jo kohta soitella neuvolaan et sais saikkua, jos pahenee viel.

Kestovaipoista kiinnostuneitten kannattaa käydä osoitteessa: www.kestovaippainfo.fi. Löytyy jos jonkinmoista tietoa.

Kertomisesta: me ei olla kerrottu vielä kellekään, ei edes lapsille, vaikka mieli kyllä tekis. Mut mä tiiän et ne kyllä kertoo sen sit ihan jokaiselle vastaantulijalle (ihan niinku mun äitiki), ni oikein vielä tässä vaiheessa jaksais kaikkia uteluita. Jos sitte parin viikon päästä.

Sikainfluenssarokotteesta: Mä kuulun kans niihin, jotka työn puolesta sais rokotteen ensimmäisinä, ja oon kans pähkäilly et miten päin olis parempi, ja vähemmän riskejä. Mut oon tullu siihen johtopäätökseen, etten ainakaan ennen rv 12 sitä ota. Sitte täytyy miettiä asiaa uudestaan ehkä.

Yhdessäolosta: meillä tulee helmikuussa 10 vuotta avioliittoa täyteen. Sitä ennen seurusteltiin 1,5 vuotta.


Tillintallin 5+6 (tai 4+6)
 
Kestovaippailua meillä ei harrastettu esikoisen kanssa (eikä siis edelleenkään harrasteta). Tämän kakkosen kanssa en ole vielä päättänyt mitä tehdään.. Olisihan se huima säästökohde käyttää kestoja, kertiksiä kun menee varsinkin alkuun tosi paljon! Mutta saas nyt nähdä.. Meillä mies ei ainakaan ole kovin innostunut siitä.

Raskaudesta on kerrottu molempien vanhemmille ja muutamalle mun kaverille. Lopuille kerron sit ku ~12 viikkoa on täynnä.

Peittojen heiluttelu on täälläkin vähissä... Viimeksi taisi olla juurikin oviksen aikoihin... :whistle: Ei vaan nappaa ei...mua siis, miestä kylläkin... :D

Yhdessä on oltu nyt n. 5,5 vuotta josta 2,5 vuotta kihloissa. Yhteen muutettiin oikeestaan heti. Naimisiin mennään joskus, kun tulee sopu siitä miten mennään. :LOL: Mies olisi maistraatti-miehiä, kun taas minä haluan isohkot kirkkohäät... :D

Sikainfluenssarokotetta en ole vielä kovin paljon miettinyt.. Jos otan sen, niin en ainakaan ekan raskauskolmanneksen aikana...

Adalia 4+5
 
Mulla on sellainen tilanne, että muutin muutama vuosi sitten vieraalle paikkakunnalle opiskelemaan, ja kaikki kaverit jäi vanhalle paikkakunnalle. Nyt yhteys vanhoihin kavereihin on lopahtanut ja täällä taas kaverit on lähinnä opiskelukavereita, joiden kanssa olen yliopistolla ja biletän/biletin :). Näin ollen pelkään että kun nyt raskaana ollaan ja vauva tulee, niin ne vähätkin kaverit kaikkoavat ympäriltä (varsinkin kun monet heistä ovat ilmaisseet lasten hankkimisen ylipäänsä, ja varsinkin opiskeluaikana, olevan täysin ääliömäistä.)

Te joilla on jo lapsia, oletteko saaneet uusia ystäviä ns. "lasten kautta"?
 
Dodii täällähän on puhetta paljon ollutkin

Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu 8 vuotta (elokuun lopussa tuli täyteen) ja marraskuun 17 ollaan kihloissa oltu 8 vuotta. Avioliitossa ei olla.

Possulunssasta en oikeen tiiä mitä ton asian kanssa tekis :/



Raskaudesta tietää miun ja miehen lisäksi sisko ja tänään sai siskon mies tietää kun tuossa kerrottiin, muut ei vielä tiiä

Seksiä meillä on kerran ollut plussan jälkeen mut silloinkin jäi kesken kun paikat oli vielä hellina rajun hiivatulehuksen jälkeen joka oli noin viikkoa ennen plussaa

Kestovaipat myyn varmaan taas äitiyspakkauksesta muille tarvitsijoille, pyykkiä riittää jo muutenkin.

Muuten oma napa on samoissa mennyt, paino seilaa kilon nousuilla ja laskuilla ja on varmaan sitä turvotusta, nytkin on housuista napit auki.
Tissit on herkät, paleltaa, nälättää ja tänään tiskaria täyttäessä vähän kuvottikin kun siellä oli raa'an muikun haisevat kipot, joissa huuhtelin niitä yms.. :$

Ja 5:s tupakaton päivä on menossa , tsemiä kaikille muillekin lopetuksessa ja vähennyksessä oleville

Mutzilla ja Kultu 5+0 (viikot poksuu :heart: )
 
Tervetuloa uudet :wave:

Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Ai nii paitsi yks mun hyvä kaveri tietää.

Mä tiedän kotipuolestani yhen naisen, jolla on nyt kai jtn 10 lasta jo nii hän on polttanu joka raskauden ajan ihan samalla tavalla ku muullonki. Kaikki heidän lapset on terveitä, mut tosi pienikokoisia vaan ovat. Tsemppiä teille tupakasta irti yrittäville!
Ite en ole kun kerran elämässäni maistanu tupakkaa ja se riitti mulle, sen verran kamalaa se oli!
Mulla on tänään ollu pahin pahoinvointi tähän asti, ei oo tarvinu oksentaa mut kuvottaa ihan koko ajan. Tästä tämä ihanuus varmaan sitte alkaa :p
ne eiliset masu- ja selkäkivut on onneksi kadonneet! =)

Oon miettiny tota sikainfluessarokotteen ottamista ja mä taidan sen ehkä ottaa. En oo vielä ihan varmasti päättäny.
Kestovaippoja aiotaan ruveta käyttämään! =)

Mukavaa viikonloppua naikkoset! :heart:
 
toffo: "Te joilla on jo lapsia, oletteko saaneet uusia ystäviä ns. "lasten kautta"?"

Jep, täältä!

:D

Meillä on pk-seudun mammakerho, jossa on siis aivan huipputyyppejä ja tavataan kerran viikossa. Sit on noita kirkon ja avoimen pk:n perhekerhoja, mutta niissä ne mammat on jotenki... no, ei olla oikeen tultu juttuun.

Junassa ja bussissa ihan vieraat tulee juttelemaan ja ihastelemaan vauvaa. :) Voishan niistäkin kontakteista jotain pysyvämpää ystävyyssuhdetta kehitellä...

Juu kaikki "juoppokaverit" ja lapsia vihaavat on jääny... Ei kyllä haittaa yhtään!
 
noita ystävistä lasten kanssa... meillä ei ole tullut oikein ystäviä muita kun mun ja miehen vanhat ystävät tietysti, jotka ovat saaneet samoihin aikoihin muksunsa. Täältä naapurustosta ei ole tullut kun morjens tuttuja :D . Toisaalta en mä niitä ole niin kaivannutkaan... Taidan olla vähän erakko :ashamed:

eilisestä lähtien maha ollut ihan turvoksissa, tiedä sitten onko jonkin sortin ummetusta :$
Maha on piukee ku pallo ja varsinkin palleen kohdalta. Hengittäminenkin välillä tosi raskasta. :( menis jo ohi...
Tänään olisikin päivä täynnä touhua, pitäis kasvimaa möyhentää aluilleen niin pääsee heti keväällä tositoimiin. Terassiakin pitäis hieman vielä rakennella ja mun mummulassakin täytyis poiketa. Mietin jo kirpparillekin menoa, mut taitaa jäädä väliin... Sieltä kuitenkin tarttuisi kyytiin jotain ihania vauvan vaatteita :ashamed:

Meillä jätkälllä on eilisen päivän aikana iskeny hirvee nuha, ja nyt sormet ristissä täälä ollaan että kuume ei nousis. Toivottavasti mentäis vaan pelkällä nuhalla....

noh, nyt aamupalalle :wave:
 
Siis mie nään nyt ihan kummia unia, viime yönäkin oli vauva unissa ja imetin ja joku näki miun tissit ja kehui niitä kauniiksi (lärpäskätkät on :LOL: ) eli toivottavasti tuo merkkaa että imetys onnistuisi nyt tällä kertaa, aikaisemmin on lopahtanut noin 6 viikon jälkeen :snotty:

Kirpparille tässä itsekin menen kuhan kello tulee 10, on meillä pöytä siellä niin käydä siistimässä ja toinen pöytä tyhjäämässä yhteen ja sitten pitäis mennäkin jo jonottamaan muumikonserttiin lippuja ja kaupassa pitäis käydä yms..kiirettä pitää
Yläaste kaverit on pysyneet hyvin rinnalla ja yksi heistä saakin nyt loka-marraskuun vaihteessa vauvan, joten en enää ole se ainut äiti meidän kaveripiiristä, muilta vauva-uutisia taitaa saada odottaa vielä 10 vuotta :LOL:


Mutzilla ja
 
Täällä alkoi aamu leipomisella. Pojan 2v. synttärit on ens lauantaina niin täytyy valmiiks leipoo pakkaseen. Ja aamu sopii parhaiten koska mulla ei ole aamupahoinvointia, vaan se alkaa tossa klo11 jälkeen.
Noista ystävistä: Mun "vanhoista" ystävistä vain kahdella on lapsia, muut on joko sinkkuja tai vasta vähän aikaa seurustellu ja moni ei aio koskaan hankkiakaan lapsia. Silti vaikka harvemmin nähdään (asutaan eri paikkakunnalla) nykyään niin välit on pysyny läheisinä, ollaan oltu yläasteelta saakka aika tiivis ryhmä. Miehen kautta olen tutustunut hänen kavereidensa vaimoihin ja tyttöystäviin ja heillä on lapsia. Lisäks oon käynyt pojan kanssa muskarissa ja mll:n perhekahvilassa ja seurakunnan avoimessa kerhossa ja sieltä on saanu kavereita. Ystävyydestä ei ehkä voi vielä puhua, mutta tehdään leikkipuistotreffejä ja kerhoihin mennään yhdessä ja lapset on samanikäisiä niin heistä on seuraa toisilleen. Meillä neuvola järjesti sellaisen ensisynnyttäjien ryhmän, joka alkoi kun vauvat oli muutaman kk ikäisiä ja kokoonnuttiin kerran kuukaudessa muistaakseni 6 kertaa. Myös siellä sattui olemaan hyvin samanhenkinen äiti jonka kanssa nähtiin useinkin, kunnes he muuttivat muualle :/ Mutta vieläkin pidetään yhteyttä välillä.
Kannattaa ottaa selvää oman asuinkunnan järjestämistä kerhoista yms. ja mennä rohkeesti mukaan. Ite oon aika hiljanen vieraassa seurassa, mutta lapsen kanssa on aika helppo saada juttua aikaseks ja aika nopeesti sitä huomaa kenen kanssa juttu luistaa.
Yhdessä olosta oli juttua. Me ollaan oltu yhdessä reilu 6,5v ja siitä reilu 3v. naimisissa.



-minttu ja pikku-Toivo :heart:
 
Huomenta!

Mulla on tuollainen Lilypie.com:n ticker tässä tietokoneella, mutta se ei päivity itsestään. Miten sen saa päivitettyä?

Tänään aamulla meinas lentää laatta, kun oli vähän nälkä. Muuten oireet on tosi vähäisiä, ja oikeastaan toivoisin että jotain kunnon oireita ilmenisi, että tuntuisi tämä raskaus vähän todellisemmalta.

Päätin nyt vihdoinkin että aion käydä varhaisultrassa. Jos jotain on pielessä, niin tietää sitten ajoissa. Myös raskausviikot olisi kiva tietää tarkemmin, kun nyt ne voi olla mitä vaan väliltä 5+3-6+3. Ajattelin varata ajan jonnekin lähemmäs viikkoa 8 ja sen mukaan että nyt olisi tuo 5+3, että varmasti näkyy syke jos siellä sellainen on. Maanantaina aion myös varata ekan neuvolan, jännää! :)
 
Huomenia!

Täällä on oireeton aamu, ei oo yhtään pahoinvointia. Tissit on ainoostaan koko ajan ihan hiton kipeet. Yölläki heräsin ku menin mahalleen nukkuun, että kävi tosi kipeetä. Rinnat on alkaneet nyt muutenki kasvaa, pitää kohta lähtä rintsikkaostoksille ku tuntuu, ettei mitkään liivit enää mahu. :eek:
Mun tekis mieli lähtä Konttiin katteleen vauvan vaatteita, mut ehkä mä yritän odottaa ainaki ekaan ultraan saakka, että tietää onhan tuolla joku ja jos nii onhan kaikki muutenki ok.

Hyvää lauantai -päivää jokaiselle =)

Niisku- ja muru 5+3 :heart:
 
Hei kaikille!
Tein tänään raskaustestin ja plussaa näytti. Epätodellinen olo, en aivan usko tätä. Mulla on jo kaks lasta 5 ja 7vuotiaat ja tätä kolmatta on toivottu jo useita vuosia, tosin yrittämään emme ole päässet kun vasta tänä kesänä. Mulla on PCO ja "reumasairaus", näiden takia yrittämään alkaminen on viivästynyt ja viivästynyt. Eka on pitänyt saada reuma rauhalliseksi ja sit hoitoa pco:hon. Clomeja siihen olen syönyt, ja nyt ku piti jättää clomit tauolle ni tärppäs. Eli tää on kait sit ihan luomuna lähtenyt alkuun. Kiva! Vatsaa nippailee koko ajan, pelottaa et se menee kesken heti alkuunsa.
rv on nyt 3+5 ja laskettu aika 14.6.
 
terve!

minäkin oon nähnyt ensimmäisen vauva-unen!!mulla tuli lapsivedet ja ihmettelin kuinka sitä niin vähän tuli..siten lääkäri sanoi että ei se vielä oo tulossa vaikka lapsivesi tulikin...olin ihan ihmeissäni :LOL: eli ei se ole vielä tulossa :)

itsellä kans on rinnat kasvanu niin että tarttis pian ostaa uudet liivit.
Kova hinku ois mennä hypistelemään vauvan vaatteita, mutta kuitenkin tulee joku tuttu vastaan. vaikka mitä sitte :heart:

Huimausta tuli kerrakseen kun kävin kylvyssä ja kun nousin niin huiiiii, meinas jalat mennä alta! myös oksettavaa oloa on ollut, keittiön pöydällä on jokku vanhat pavut aukinaisessa purkissa ja oksu-reaktio tuli!!mutta se nyt olis tullu varmaan muutenki :LOL:

kova nälkä on jatkuvasti...

me ei olla oltu kauaa yhdessä...kun vauva syntyy, ollaan oltu 2 vuotta :heart: mutta ollaan tunnettu toisemme jo 22 vuotta :LOL: meillä on kuva tarhasta jossa istutaan vierekkäin tonttulakit päässä ja varmaan lauletaan tiptap kun sormet on pystyssä :heart:
on niin uskomatonta että me ollaan yhdessä. teininä olin jo ihastunut :)

 
kamala yö takana mulla oli järkyttävä mahakipu heräsin yöllä tosi kovaan kipuun =( koitin olla mahallani,polvilla,kyyryssä,istualtaan mutta sattu julmetusti jossain vaiheessa olin nukahtanut ja ukko anto nukkua aamulla pitkään nukuin n. 11.00 vaikka nukuinkin pätkittäin..
kipu oli ala mahassa..nyt aamulla ei oo kun kipristellyt..en tiä pitäskö mennä johonkin varhais ultraan mutta kun ne maksaa niin julmetusti =( mut sais mielen rauhan..mulla kun ei oo oireita ja noita mahakipuja ollut nyt muutaman kerran tosi kovia..
muut näkee unta vauvoista ja mun viime öinen uni oli et vuosin verta..mut johtu kai just toi uni tosta ku maha niin kipee ettei missään asennossa pystynyt oleen..

edellisissä raskauksissa ollut vaan pikku nipistelyä ja sen takia nyt pelkäänkin pahinta kun ei oo tämmöstä kipua ollut aikasemmin..ja ne mun raskaus oireet niin olemattomat..

tulipa taas masentavaa tekstiä

tänttärä ja tirppa 5+3
 
Tänään tehty plussa- testi! :D Epäillyt olen jo pari viikkoa, koska rinnat olleet todella arat ja kasvaneet. Viimesen viikon turvotus alavatsalla, ihan kuin menkat olis alkamassa. Pakko oli testi tehdä, ja plussaahan se näytti!! Laskettu aika näyttäs olevan kesäkuussa. Ihanaa, kesävauva ja "kesäloma"! :heart:
 

Yhteistyössä